abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1058 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Davinci Resolve (uživatelské rozhraní)

    17.10.2020 18:26 | Přečteno: 1145× | Linux | poslední úprava: 17.10.2020 20:45

    Davinci Resolve .. uživatelské rozhraní programu a rozdělení jeho workflow.

    Davinci Resolve je fullscreen aplikací umožnující částečnou úpravu rozhraní (typicky zobrazení/skrytí částí rozhraní) a kromě typických modálních oken určeních pro nastavení či okamžitým úlohám využívá v určitých případech i nemodální okna fungující samostatně (např. okna s Biny .. virtuální složky s médii, Scopes .. Histogram/Waveform/Vectroscope/Parade/CIE chomaticity .. real-time analýza barev obrazu).

    Z hlediska využití více LCD podporuje DR tzv. DualScreen mode. Při jeho aktivitě se zvolí primární a sekundární monitor, na které se rozloží rozhraní aplikace (při DualScreen Off je rozhraní aplikace na jediné obrazovce). Další monitor (krmený z výstupu GK) může být využit pro tzv. CleanFeed (čistý výstup obrazu). V režimu jediného monitoru (DualScreen Off) je možné např. Scopes umístit na jiné LCD, v DualScreen On jsou Scopes součástí rozložení na sekundárním LCD. Některé části programu i v DualScreen režimu využívají pouze primární LCD (Cut, Deliver).

    Jako vstupní zařízení kromě obligátní klávesnice a myši podporuje DR i specializované klávesnice a panely. Poznámka, případné odkazy na Syntex jsou pro ilustraci. Tok peněz (pokud) je pouze směrem ode mne k nim. ;-)

    DR má své workflow rozděleno na sedm Page (obrazovek?): Media, Cut, Fusion, Edit, Color, Fairlight a Deliver.

    Media Page slouží k organizaci, přehledu a inspekci zdrojů použitých v projektu. Jedná se typicky o soubory obsahující video, zvuk, stills(obrázky).

    Cut Page (přidaná ve verzi 16) je orientovaná na rychlý střih a editaci.

    Fusion Page vychází z integrace nástroje Fusion sloužícího pro pokročilou kompozici obrazu (například částicová fyzika, 3D, ..). Jde o produkt, který před několika lety BMD získal akvizicí společnosti eyeon Software, Inc a zakomponoval jej do DR. Produkt je stále dostupný i jako samostatný produkt (licenční USB dongle pro DR kupodivu funguje i na něj).

    Edit Page je tradiční stránka pro editaci a střih.

    Color Page je asi nejslavnější část DR, místo kde se odehrává ona barevná magie (nebo vlastně BlackMagic....). Sloužící ke korekci, gradaci barevného podání obrazu, jeho stabilizaci, odšumování (omezeno na Studio) atd.

    Fairlight Page se zabývá zpracováním zvuku, opět jde výsledek v minulosti získané společnosti(nástroje) Fairlight což umožnilo z původně na color-grading orientovaného nástroje učinit kompletní(úplnější) nástroj pro postprodukci.

    Deliver Page slouží k nastavení parametrů výstupního renderingu rozlišení/formátu. V případě H.264/HEVC (ve Studio edici) se spoléhá na NVENC, takže je asi vhodnější využít k exportu ideálně lossless formát a konverzi do cílového HEVC/H.264 provést kvalitnějším nástrojem.

    Ukázka rozhraní (Edit Page) v DualScreen modu. 5MB png v rozlišení 11520x3240 (nad trojicí UHD LCD se ještě nahoře "ve tmě" skrývá FullHD monitor). Screenshot zobrazuje probíhající detekci scén(střihů) v modálním okně zcela vpravo, jde o funkci v rámci Media Page kdy se na vstupu použije scény obsahující materiál. Výsledkem detekce je sada samostatných scén(záběrů), které se následně snadněji využívají při editaci v novém projektu (nemusí se v souvislém materiálu pracně dohledávat začátky a konce scén). Pro detekci scén využil DR mj. výkonu GPU (vytížení GPU mezi 30-60%).

    Příště podrobněji k Media Page (předtím možná malá vsuvka o formátech).

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Nemem9aa avatar 19.10.2020 09:11 Nemem9aa | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (uživatelské rozhraní)
    V linuxu nebylo dlouho podoporovano skalovani textu (v menu a tak) --> nepouzitelne na HIDPI monitorech. Nemate tuseni zda uz to lze nastavit?

    (pouzivam tedy na 27" 4k monitoru, ale v QT nastevene scale a 4k je funkcne 1080)
    19.10.2020 17:05 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (uživatelské rozhraní)
    Myslím, že Davinci Resolve škálování svého UI s ohledem na DPI monitoru stále nepodporuje.

    Zatím jsem to na 100% bez scalingu na svých 27" IPS UHD (32" xVA mám pro CleanFeed) ukoukal (pravda vždy po relativně omezenou dobu).

    Tím Vámi zmíněným workaroundem předpokládám máte na mysli ...
    bash -c "QT_DEVICE_PIXEL_RATIO=2 QT_AUTO_SCREEN_SCALE_FACTOR=true /opt/resolve/bin/resolve" %U

    I když při jeho využití užitečná plocha pro panely, timeline, nahledy atd. odpovídá FullHD, myslím že množství bodů v náhledových oknech odpovídá UHD nikoli FullHD.

    Viz příklad se 720p projektem (kde v náhledovém okně zabírajícím na výšku 1/3 LCD je zobrazených 1280x720 v 1:1 mappingu), to by při nativním FullHD rozlišení nebylo možné docílit. Viz screenshot.

    BMD doporučuje v Linuxu 1080p/1440p monitory kde je velikost popisů/ovládacích prvků na 100% asi ještě dostatečná, ale to je možná jen "damage control" chybějící podpory scalingu UI. UI bude nejspíše naprogramováno dost natvrdo, pokud by šlo o omezenou změnu kódu asi by po létech poukazování na tento problém došlo k nápravě (myslím, že někdo na Redditu s notebookem s UHD panelem se zastavil na hodnotě scalingu 3x :-( ). Zajímalo by mne jak velký je podíl Linux uživatelů DR (celková uživatelská základna free/placené edice DR se odhaduje údajně na 2 miliony, srovnatelné s komunitou placeného FinalCutPro). Možná, že v profesionálních studiích i s ohledem na pravděpodobný výskyt místo zabírajících BDR panelů se většinou osazují 40"+ LCD. ;-)
    Nemem9aa avatar 19.10.2020 22:54 Nemem9aa | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (uživatelské rozhraní)
    Ano, tento prikaz pouzivam.

    UHD neukoukam a 2x scaling je zbytecne velky. Fungovat se na tom da .... dle oficialniho fora jsem nabyl dojmu, ze ve Win a macOS skalovani funguje i na desetiny.

    Prijde mi absurdni, ze neni podpora HiDPI monitoru ...

    Jinak ja jsem vdecny, ze Linux podporuji, mam studio verzi abych nemusel rekodovat a zacinal jsem s tim tak brzo, ze jsem si poridil i BM prehravaci kartu, abych u toho mel zvuk (myslim, ze to byla verze 12, kde nebyl vystup na pulseaudio, ale jen pres jejich IO kartu). Na nahled na televizy jsem si i zvyknul a je to fajn.
    20.10.2020 02:29 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (uživatelské rozhraní)
    Také jsem si všiml, že u Windows/MacOSu řeší jeho případné (ne)fungování ne jeho absenci (scalingu).

    Taky mi tu někde leží Decklink Intensity Pro 4K a Decklink Mini Recorder 4K, ale jak ztloustly chladiče na GK musely do skříně (aspoň že do DR16 dali CleanFeed z GK). Zkoušel jsem editací EDIDu v XOrg.conf pro jednotlivé LCD selektivně zpřístupnit 24p (monitory jej podporují), ale DR z rozdílné snímkové frekvence u LCD(primary/secondary/CleanFeed) nebyl štastný (předpokládám, že BMD playback karta by s tím asi problém neměla).

    20.10.2020 13:58 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Davinci Resolve (uživatelské rozhraní)
    Ještě jsem ve virtuálu Linux Mint 20 vyzkoušel Fractional scaling 125% v Cinnamonu. Screenshot fractional scaling 125% vůbec nemá cenu nahlížet (interpolace z 3072x1728 na UHD při nahlížení bude jiná), tak jsem aspoň z ruky zkusil vyfotit DF detail fontů v kontrolním obrázku (100%). Nativní UHD 100% a Fractional Scaling 125%. Je tam vidět ta měkkost interpolace z 3072 na 3840. Asi by se v tom nedala dělat jakékoli sharpen korekce (možná jedině s kontrolou na CleanFeedu). Testy proběhly na 32" xVA, na 27" IPS by to možná bylo díky menším bodům ostřejší.

    Možná je to výsledkem podobné pouhé změně na nenativní rozlišení LCD, ale aspoň je tam výhoda vyššího dosažitelného rozlišení (1728p) než z 2160p na 1440p.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.