abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1055 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Dotaz: Zálohování dat

    Dalibor Smolík avatar 17.11.2019 12:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Zálohování dat
    Přečteno: 700×
    Zdravím, ke svému domácímu PC bych chtěl pořídit další datové úložiště, předpokládám 4 - 6 TB HDD disk (2,5" nebo 3,5",rozhraní SATA) , předpokládám dokovací zařízení + disk tak, aby byla data co v relativně nejlepším bezpečí (to nejde zajistit nikdy), frekvence dat velmi nízká, jedná se hlavně o domácí video, fotky, hudbu filmy, nic pracovního. Například i-tec USB 3.0 dokovací stanice na SATA HDD U3CLONEDOCK, HDD disk TOSHIBA X300 4TB ...
    Máte někdo zkušenosti? Do přenosného HDD se mi moc nechce, už mi odešly dva. Dík za tip s podobnými parametry. Jde o vánoční dárek ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Odpovědi

    Josef Kufner avatar 17.11.2019 13:10 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Mám tu několik 3½" Seagatů v celkem běžném PC se starou i3 v desce od Intelu a jak mi dochází místo na disku, tak to kopíruji na novější disky a staré archivuji. Jeden z disků je přímo zálohovací, kam se každý den rsyncem vše podstatné kopíruje a pomocí btrfs snapshotů udržují inkrementální zálohy (dříve jsem to dělal pomocí hardlinků přímo rsyncem).

    Disky jsem vybíral podle spolehlivosti. Na CZC přímo uvádějí poměr reklamovaných kusů a Backblaze zveřejňuje své statistiky z datacentra. A i když ten konkrétní disk se nesežene, je dobré se podívat, které řady jsou dobré a které se nepovedly.

    Co se týče 2½" disků, přijde mi, že ta mechanika tam je zbytečně jemná a 3½" disky nemusí dělat tolik kompromisů kvůli rozměrům a měly by být spolehlivější. Data na to však nemám.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.11.2019 13:50 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Uplne jsem to nepochopil. Chces datové úložiště, nebo dokovací stanici?
    Dalibor Smolík avatar 17.11.2019 18:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Především datové úložiště. Z několika zdrojů jsem se dozvěděl, že interní disky (určené pro PC) bývají spolehlivější,než externí disky připojitelné přes USB. Nepotřebuji klonování disků, které dokovací stanice umožňuje, ale jen prosté připojení interního disku SATA do zařízení, které lze připojit k PC (nejlépe přes USB). Pro domácí použití víc nepotřebuji.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Petr Fiedler avatar 17.11.2019 18:40 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat

    A co ten disk dát do tohoto? Mám stejný, jen pro 2,5" disky a naprostá spokojenost.

    Josef Kufner avatar 17.11.2019 19:55 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Pokud chceš externě připojit interní disk, tak prostě použij SATA. Jsou i externí konektory. Také se dělají šuplíky, kam disk můžeš snadno vložit a zasunout do PC. Měl jsem to ještě v dobách IDE a fungovalo to velmi pohodlně i spolehlivě. V rackových serverech se to používá docela často. Nebo si prostě vytáhni kabel ven.

    USB pro připojení disků použít lze, ale není to 100% spolehlivé. Čas od času se to spojení přeruší a disk odpadne. Ale není to nijak často, jen je s tím potřeba počítat, že se to může stát a občas opravdu stane. Převodníky, které jsou v USB rámečcích na disky se dělají i jako redukce, že z jedné strany je USB, z druhé SATA s napájením a vedle ještě konektor na 12V zdroj, pro 3½" disky (2½" si vystačí s 5V napájením).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.11.2019 20:47 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Nespolehlivost externich disků je primárně o dvou faktorech, teplotě (v externích krabičkách, které se většinou dělají co nejmenší se disky špatně chladí) a o typu disků pro externí (většinou výrobce předpokládá velmi omezený provoz a dá tam nejlevnější konstrukci pro požadovanou kapacitu).
    17.11.2019 22:46 enduser
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Tento En review vlastnim, stejne tak jeho zaklad pres adapter. Potvrzuji ze pres adapter se dost zahriva, jinak ho pouzivam bez te krabicky. Vzdy jsem pouzival Seagate nebo HGST, celkem tak za 20let cca 8 disku a zadny neodesel.
    Petr Fiedler avatar 17.11.2019 23:20 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat

    A máš jej připojený non-stop?

    17.11.2019 23:51 enduser
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Ne, k tomu pro nizkou rychlost neni idealni slouzi jen pro obcasne zalohy. K tomu mam 2 nvmE 1TB Samsungy 970 Pro a k online zalohovani 1TB SSD 850 Evo ;-)
    Petr Fiedler avatar 18.11.2019 00:26 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat

    No já mám právě dojem, že tazatel chce mít ten disk připojen non-stop.

    k3dAR avatar 18.11.2019 00:52 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    zaroven ten jeho Tento (LacieMobile 5TB 2.5") sice psal ze ma nizkou rychlost coz mozna myslel USB3 Vs NVMe, ale hlavne v pripade 5TB 2.5" na 100% pujde o SMR/Archivni disk... nevim zda je to tak hrozne jako prvni Archnivni SMR disky, nebo je to pri nahrani par stovej GB nebude "tejden" uklizet :-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    18.11.2019 01:51 enduser
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    mozna myslel USB3 Vs NVMe
    Myslel celkove r/w z disku <> PC v porovnani i s vlastnenym SSD ;-)
    Dalibor Smolík avatar 18.11.2019 09:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Ne, nemusí být připojen non-stop. Chci na něm mít archív. Převádím VHS kazety (natočené kamerou již v roce 1983) na digitál. Takže může být v provozu jen občas.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 18.11.2019 09:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Díky, tohle vypadá docela zajímavě. Provoz na disku nebude velký, spíš jde skutečně o úložiště, kam si občas "sáhnu".
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.11.2019 09:31 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Otázkou je kde budú uložené pracovné kópie. Ak tieto kópie budú na lokálnom disku a až výsledok občas pôjde na USB Disk, tak by som odporučil USB3 disk (prevodník) v USB3 porte, a prestaviť mu uspávanie (power management) nech sa neuparkuje k smrti a nech mu nevypadáva signál.

    Podobne som riešil pripojenie externých USB diskov, a s USB2 to bolo slušne povedané "nepohodlné". Akurát USB3 myslím že stále nemá implementovanú jednu drobnosť. Pri Eject (odpojení) sa nevykoná sekvencia na zaparkovanie hlavičiek a následné vypnutie disku ako to bolo zvykom v USB2. Občas mi to chýbalo.
    Dalibor Smolík avatar 18.11.2019 11:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Ano, pracovní kopie budou na lokálním disku, na USB disk se občas přenesou.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.11.2019 12:18 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Podobne som robil dávkovú digitalizáciu DVDčiek, ale s výsledkom skopírovaným priamo na externý USB3 Disk. Nahratie išlo na lokálny disk, rekompresia do modernejšieho formátu bola tiež na lokálnom disku, a až hotový MKV stream s titulkami a audiostopami som potom skopíroval do "archívu".

    Možno si o tom ublognem.
    Dalibor Smolík avatar 18.11.2019 12:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Ano, tak to vypadá rozumně. Starší televize si s formátem mkv neporadila, ta koupená v loňském roce ano.
    Vypadá to, že se rozhodnu pro Seagate-Ironwolf - 3-5-6tb a pro axagon-usb3-0-sata-6g-compact.
    Snad to bude sloužit.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.11.2019 19:43 enduser
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Seagate-Ironwolf - 3-5-6tb je super volba v kombinaci s tim dockem ;-)
    k3dAR avatar 18.11.2019 21:39 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    neco mi unika a je to ironie? me prijde v pohode, u docku hlavne ze ma UAS(P) :-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    19.11.2019 12:49 enduser
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Ironickeho smajlika jsem nepouzil ja ;-)
    19.11.2019 11:34 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Volil bych dvoudiskovou dockovací stanici. Rozdíl v ceně není moc velký a druhý bay se mnohdy může velmi hodit. jako Axagon nebo i-tec (i když u něj jsem nenašel že má uasp)
    Dalibor Smolík avatar 19.11.2019 12:29 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zálohování dat
    Také jsem o tom uvažoval. Ale už je rozhodnuto :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.