abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1061 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Dotaz: [c++2a] Aggregate initialization

    hermes avatar 4.10.2021 17:47 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    [c++2a] Aggregate initialization
    Přečteno: 434×
    Ahojte, občas používam anemické objekty (alebo čo to je) ako prepravky... (Napríklad keď si robím restové API a deserializujem JSONy, ktoré potom ukladám do DB.) Problém je, že C++ štandard je veľmi striktný, atribúty musím pri inicializácii zadať v rovnakom poradí, ako som ich deklaroval v triede a nemôžem ich vynechať. Prečo to tak je? A dá sa to nejako obísť? Nejakým parametrom compilera (GCC), alebo nejakým iným zápisom? Niečo sa mi marí, že v čistom (novom) C som raz videl aj iný spôsob zápisu (tuším každá propsa spolu s hodnotou bola obalená ešte v jednom páre zložených zátvoriek), ale ten v C++ nefunguje. Má to teda nejaké riešenie?
    struct Entity
    {
        int prop1;
        int prop2;
        int prop3;
    };
    
    auto entity = Entity{ .prop1 = 1, .prop2 = 2, .prop3 = 3 };

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Bhezret)
    4.10.2021 18:23 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization

    Možná to chce udělat krok zpátky a podrobněji popsat, jaký problém řešíš, a zejména proč je pro řešení toho problému tak důležité proměnlivé pořadí členů ve třídě a proč se nedá najít v C++ taková reprezentace, která to pořadí bude mít „správně“.

    Nedá se zkrátka pořadí členů permutovat tak, aby mu obvyklý způsob inicializace odpovídal?

    Pokud to nejde a někteří členové nemusí být k dispozici, dá se použít std::optional (pro přímé zapouzdření) nebo std::unique_ptr (pro „zapouzdření“ à la Java)?

    Pokud se pořadí některých členů musí fakt libovolně náhodně lišit (proč?), pomohl by třeba std::variant nebo dynamický kontejner nebo kombinace obojího?

    Nedá se to rozdělit na víc různých typů? Nepomohla by dědičnost a mít to, co je vždy k dispozici, ve společném rodiči? (Což je opět stejná otázka jako „je možná permutace taková, že…“.)

    hermes avatar 4.10.2021 23:31 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization
    Prečo to potrebujem? Je za tým viac dôvodov. Občas to pomôže sprehľadniť kód. V iných jazykoch sú plain objekty mocná zbraň... V JS / TSku sa dajú plain objecty používajú napríklad ako náhrada za pomenované parametre. Ale je za tým aj to vynechávanie. Keby to bolo o niečo málo flexibilnejšie, malo by to viac use cases.
    5.10.2021 03:14 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization

    Pokud to má být extrémní flexibilita bez ohledu na efektivitu, třeba je to případ pro std::unordered_map<std::string, std::variant<Spousta, Různých, Variant, ...>>. I když, pro ještě větší podobnost JavaScriptu by ten klíč měl být asi std::variant<Nějaké, Skalární, Typy, ...> místo std::string.

    Jenže: Proč dělat z C++ JavaScript? Určitě se ten nápad dá v C++ vyjádřit líp a „idiomaticky“. Pokud ne, třeba je lepší to nechat v JavaScriptu.

    Gréta avatar 4.10.2021 21:27 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization

    co jakoby takle uplně jednoduše :D

    struct Entity
    {
        int a, b, c;
    };
    
    int main()
    {
        
        Entity hermes;
        hermes.c=1;
        hermes.b=2;
        hermes.a=3;
        
        return 0;
    }
    
    hermes avatar 4.10.2021 23:32 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization
    No len nevýhoda je, že to už neni inicializácia, ale priraďovanie, veľakrát je to skoro jedno, ale keby tam bol napr. const tak by to nefungovalo. Okrem toho v niektorých situáciách sa snažím preferovať immutablitu a teda inicializáciu pred priraďovaním.
    5.10.2021 03:03 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization

    Ale const tam můžeš mít taky, kdybys setsakra moc chtěl. Stačí, aby ta třída měla (implicitně nebo explicitně) &&-konstruktor.

    const Entity hermes{[] {
      Entity result;
      result.c = 1;
      result.b = 2;
      result.a = 3;
      return result;
    }()};
    

    Jenom bych se vsadil, že se ty typy dají uspořádat (a spořádaně konstruktory inicializovat) mnohem líp než takhle.

    5.10.2021 03:06 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization

    Mám ještě dojem, že kolem toho volání lambdy musí být extra závorky nebo tak něco. Kompilátor napoví. Ale to už jsou jenom technikálie (vzor: fekálie); princip zůstává.

    Řešení 1× (Gréta)
    5.10.2021 09:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization
    atribúty musím pri inicializácii zadať v rovnakom poradí, ako som ich deklaroval v triede a nemôžem ich vynechať

    g++ od verze 8 sice trvá na zachování pořadí, ale už lze inicializátory vynechávat (příslušný člen je pak null initialized jako v C).

    Niečo sa mi marí, že v čistom (novom) C som raz videl aj iný spôsob zápisu (tuším každá propsa spolu s hodnotou bola obalená ešte v jednom páre zložených zátvoriek)

    Nic tak komplikovaného, prostě jen místo anonymních inicializátorů použijete pojmenované. Funguje to už od C90:

    #include <stdio.h>
    
    struct entity {
            int     prop1;
            int     prop2;
            int     prop3;
    };
    
    int main()
    {
            struct entity e = {
                    .prop3  = 3,
                    .prop1  = 1,
            };
    
            printf("prop1=%d, prop2=%d, prop3=%d\n", e.prop1, e.prop2, e.prop3);
    
            return 0;
    }
    
    mike@lion:/tmp/test> gcc-12 --std=c90 -Wall -Wextra -o x x.c
    mike@lion:/tmp/test> ./x
    prop1=1, prop2=0, prop3=3
    

    Třicet let standardizovaná featura mi nepřijde až tak horká novinka. :-)

    5.10.2021 09:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization
    Vnořené složené závorky jste možná mohl vidět, pokud se inicializovalo např. pole struktur nebo vnořené struktury.
    6.10.2021 10:41 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization
    Prekladejte to C prekladacem a prilinkujte si to k C++ aplikaci.
    6.10.2021 20:41 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: [c++2a] Aggregate initialization
    Tady např. vysvětlují důvod.

    Podělaný semafory.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.