Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.
Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).
V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.
Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.
Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.
Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.
Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.
V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do
… více »Vývoj klasického hudebního přehrávače Amarok 2, historicky spojeného s KDE4, ožil a aplikace dospěla do verze 2.9.0 – po 2,5 letech od vydání betaverze a 5,5 letech od verze 2.8. Aktuální vydání především opravuje drobné chyby, ale současně probíhá port na KDE Frameworks 5.
Tiskni Sdílej:
Vezmeš jedno album, má název, a prostě ho zařadíš do adresářové struktury. operace jednou. Ale když mám skladatele, mám od něj 20 skladeb (alb), některé od 3-6 interpretrů. Takže to je cca 150-200 souborů. Naskládat alba do struktury je za chvilku.
Problém s takovou strukturou je rigidita. Jelikož mám řádově aspoň 200 GiB hudby z různých oblastí, potýkám se s tím docela dost.
Jednou mám X alb od jednoho umělce, jindy mám jedno album od Y umělců. „Umělec“ samozřejmě může znamenat různé věci: můžou to být skladatelé, interpreti aj. – může jít o normální/živé album, ale taky soundtrack, kompilaci, tribute,… Můžu mít stejné album ve víc mírně odlišných verzích (regionálních, remaster aj.).
Problém s adresářovou strukturou je ten, že je to nutně strom (až na orgie se symbolickými odkazy a lineární strukturu jména souboru), potažmo z uživatelského hlediska rozhodovací strom, ale je žádoucí mít vždy na stejné úrovni stejné parametry, aby to člověk udržel v hlavě, a změnit takovou strukturu je neskutečný opruz. Přitom vždy se pouze vybírá podmnožina možných metadat.
Rozbitou diakritiku v názvech nebo oříznutí už jsem také zažil.
Zkotrolovat a modifikovat vnitřní data jak skladatelů, jmen skladeb, interpretrrů v souborech je spousta práce, je to ruční práce a tím pádem možné chyby a defakto stejně žádný zisk z toho není.
To už mnoho let některé služby automatizují.
Užitečné to je např. tehdy, když chci něco podle metadat najít. Striktně vzato, to můžu hledat univerzálním webovým vyhledávačem, a pak skladbu dohledat lokálně v adresářové struktuře, ale je to plýtvání.
To ani nepropaguji extrémní případ jako iTunes, které to všechno jebnou do jednoho adresáře, třídí se podle metadat a skutečně z toho je bordel, když metadata k dispozici nejsou.
Ve skutečnosti aktuálně používám akorát mpv adresář
, ale uvědomuji si, jak je to omezující, a štve mě to.
Itunes ale pocitaji s tim, ze hudbu mas legalni
„Legální“ hudba je blábol.
iTunes předpokládají, že uživatel je zavřený v oplocené zahradě Applu.
Apple balancuje na tenké hranici, co si jen může dovolit; vystihuje to ironický citát z klasické přednášky o DRM:
There's no customer who woke up this morning and said, “Gosh, I wish there was a way I could do less with my music this morning—I hope there's an iTunes update waiting for me.”
To ostatně vede i ke zvrácené představě o „legální hudbě“.
Aha, troll.
Nějaké čtení na rozšíření obzorů.
Ze stejného zdroje:
But the Supreme Court ruled against Hollywood in 1984, when it determined that any device capable of a substantial non-infringing use was legal. In other words, "We don't buy this Boston Strangler business: if your business model can't survive the emergence of this general-purpose tool, it's time to get another business-model or go broke."
Johann Sebastian Bach J. S. Bach JS Bach J.S. Bach Bach, Johann Sebastian (1685-1750) (nebo nic)A pokud nic tak jeho jméno je v položce umělec nebo někdy ani to ne a je to začátek názvu
Bach (JS): Lute Suite in E Minor, BWV 996 - Sarabandenebo alba
I.-S.Bach. Concertos For Violin & Oboev kategorii umělec je třeba
II. Adagiosamozřejmě jakýkoliv pokus získat informaci ze sítě skončí nezdarem. A co se týká objemu, jenom kantát Bach napsal asi 300 a je to přes 90 CDček. Nemluvě o klavirní a varhaní tvorbě, houslových koncertech atd. (To si pak člověk uvědomí, že současní "umělci" se produkcí té špičce v klasické hudbě nemůžou rovnat, každý týden nebo 14 dní 30 minutová skladba, každý týden jiná, každý tíden kvalitní.) žádné automatické nástroje na to sjednotit názvosloví v tazích nejsou. Jediná rozumná cesta vědět, co tam je, je mít s albem i booklet.