abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.4. 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (59%)
     (13%)
     (2%)
     (25%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    14.11.2012 11:17 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a hodně adres na interface
    Tak tohle tvrzení bych potřeboval nějak podložit. Že by směrovací tabulka byla by definition zpracovávána méně efektivně než neighbor cache. Nejsem hardwarář, ale třeba na úrovni té sítě je to přesně naopak
    To vyplývá ze selského rozumu. Routing table má složitější pravidla, takže se prochází docela hodně a až pak se cachuje to vlastní routing decision. Navíc v té routing table budou předem všechny routy, zatímco do neighbor table se budou dostávat jen stroje, se kterými se reálně komunikuje.

    A to, že ethernet směrování/forwarding je rychlejší, protože se dělá v HW vrtsvě switche snad není potřeba rozvádět.
    Jak se budou předávat informace o směrování nastavím na routerech a nemusím ladit parametry na každém (i virtuálním) stroji.
    Výměny informací se bude muset účastnit každý, kdo bude mít nějaké ty adresy na svém loopbacku. Agregace by v principu moc účinná být neměla, protože jde právě o to mít možnost každou jednu adresu vzít a odsunout, takže časem by bylo vyjímek nezanedbatelné množství...
    Já bych se spíš zbláznil, kdybych mezi lokalitami tuneloval ethernet o řádově tisících až desetitisících individuálních adres. Nedej bože, aby tam byl ještě záložní tunel mezi jinými kusy hardware.
    Ale vždyť já o ničem takovém nemluvím. Stěhování strojů mezi lokalitami je tak "složitá" věc, že odůvodní změnu DNS. Prostě celé co řeším je, mít v rámci jedné lokality, dokonce i jen jednoho eth segmentu pro každou instanci služby předem vlastní IP, tak abych minimalizoval zásahy do DNS, když už mám možnost mít tolik adres....

    Dokonce ani neřeším, jestli stroje budou virtuální nebo reálné, to je na této úrovni irelevatní.

    Ale když už jsme u těch zajiímavých řešení problematiky více lokalit, virtualizace ethernetu je taky poměrně zajímavá věc, ale to jen tak na okraj...

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.