Portál AbcLinuxu, 28. března 2024 13:40

Patálie s kreditní kartou

27.7.2010 06:00 | Přečteno: 1768× | Počítače | poslední úprava: 26.7.2010 05:42

V souvislosti s právě vycházejícím seriálem o účetnictví KMyMoney se na mě obrátil kamarád s prosbou o radu. Nikdy se o peníze moc nestaral, takže nikdy moc peněz ani neměl.

Studuje si své zajisté zajímavé příručky sociologie, výklady snů a manuál k objektovému php.

Pokusil jsem se ho ukecat, ať si vyzkouší některé své teoretické poznatky z hlubinné psychologie na své vlastní hlavě, a snažil jsem se mu podstrčit jinou psychologickou knížku: Harv Eker: "Jak myslí milionáři". S díky odmítnul. Prý má teď rozečteného Junga.

Snažil jsem se mu vysvětlit, že to sice je knížka o penězích, ale za peníze si může dosadit cokoliv jiného, třeba ženskou. Podstatné je, že by mohl z knížky pochopit, že v životě mu půjdou a budou se jej držet především pouze takové věci, které on sám bude považovat za důležité a za hodné péče a námahy.

Nedal si to vysvětlit. Po dvou pivech si vzpomenul, že zrovna spěchá hrát Poustevníky či Osadníky nebo čím že to vlastně zabíjí čas.

Zpátky k penězům. Kamarádův dotaz zněl:
"A jak se v tom účtuje kreditka?"
"Ty máš kreditku? Pozor! Aby sis to nespletl s normální platební kartou k účtu."
"Jo, já mám kreditku, to vím jistě."

Trochu jsem to s ním probral a ujistil se, že je skutečně majitelem kreditní karty, ale s překvapením jsem koukal, že kreditní kartu téměř vůbec nepoužívá, pouze jednou za rok zaplatí poplatky (Může to znít divně, nač potom má kreditku - ale není to divné. Kreditní karta může být poměrně laciná cesta k embosované kartě s možností plateb na internetu).

"Ty, člověče, ale ty s tou kreditkou můžeš dost ušetřit!"
"Jak to? Já myslel, že tam jsou hodně vysoké úroky."
"Jo, to jo. Ale taky tam máš bezúročné období. Když to zaplatiš v termínu, žádné úroky se ti nepočítají. A než to zaplatíš, můžeš mít ty peníze zatím někde na dobře úročeném účtu."

Rychle jsem spočítal, že u mne dělá čistý zisk z kreditky zhruba 10 korun měsíčně.

"Tyyyjo, takhle mě nikdy nenapadlo nad tím uvažovat!"

Kamaráda nenapadla spousta věcí.

"A jak tě tak už delší dobu sleduju, ty jsi v jednom kuse v minusu. Když máš kontokorent, můžeš ušetřit ještě víc!"
"A jak?"
"No když budeš platit všude a všechno kreditkou, místo tou svou kartou k účtu. Na konci měsíce pak zaplatíš kreditku z kontokorentu a nemusíš platit úroky z toho, že jsi vlezl do minusu."

Tady už jsem byl s výpočty z hlavy v koncích, musel jsem si zjistit některé údaje. Ale čistě orientační výsledek je zajímavý.

Průměrná útrata provedená přes kartu: 5000 za měsíc.

Na spořícím účtu 1,2% během měsíce vydělá 5 Kč.
Na spořícím účtu 2,5% vydělá za měsíc 10,40 Kč.
Na kontokorentu s úrokem 13% prodělá za měsíc 54 Kč (pokud se kontokorent zalepí z další výplaty).
(Poplatky za převod sníží v jeho případě částku o dvě koruny).

Takže když to shrnu, pak díky tomu, že kamarád nad penězi neuvažuje, nasype do chřtánu svému peněžnímu ústavu přibližně 700 korun za rok, zatímco já za stejnou dobu vydělám na stejném obratu 120 korun. Zaslouží si snad jeho banka takové peníze?!

       

Hodnocení: 70 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

27.7.2010 06:59 martin knocik | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Banky su jedno velke svinstvo. Uz sa pomaly neoplatí tam mať peniaze, to si človek može asi radšej kupiť trezor.
27.7.2010 07:31 Aktuator
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Blahopřeju, ve 100 letech si za těch dvanáct tisíc můžeš koupit nové papuče a župan.
Petr Bravenec avatar 27.7.2010 09:53 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Ve sto letech si může ředitel banky za kamarádovy peníze koupit luxusní zájezd do karibiku.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
Marián Oravec avatar 27.7.2010 08:05 Marián Oravec | skóre: 22 | Nitra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rychle jsem spočítal, že u mne dělá čistý zisk z kreditky zhruba 10 korun měsíčně.
Toto asi nepotrebuje ďalší komentár, ale predsa: Keby bol čistý mesačný zisk z kreditnej karty aj tých 120 KČ, aj tak by mi to za to nestálo.

S názorom, že sú banky nenažrané, súhlasím.
Mám rád elektro, ale vypočujem si aj iné...
27.7.2010 08:17 Adam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
ked peniaze robia peniaze je nieco zle. a banky su zlo... viete kolko preplatite na hypoteke? 150 - 180 percent... (zoberiete si 1 000 000 na 25 rokov a zaplatite banke s urokmi 1,5 - 1,8 mil.). To sa oplati, nie? Ale hlavne ze splacat je lahsie ako setrit...
27.7.2010 08:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
ked peniaze robia peniaze je nieco zle. ked peniaze robia peniaze je nieco zle. a banky su zlo...
Co je na tom špatně? Proč jsou banky zlo? Já bych spíš řekl, že je špatně, když někdo něco nemá rád jenom proto, že tomu vůbec nerozumí.
27.7.2010 09:49 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Já bych spíš řekl, že je špatně, když někdo něco nemá rád jenom proto, že tomu vůbec nerozumí.
Ja by som skor povedal ze je horsie to ze si niekto mysli ze niecomu (ci skor vsetkemu) rozumie a nieje tomu tak...
27.7.2010 08:29 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Samozrejme. Lahsie je 25 rokov splacat hypoteku a byvat vo vlastnom byte, ako 25 rokov setrit a platit niekomu najomne...
27.7.2010 08:40 Adam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Otazka je ci pri setreni na 1 milion za 25 rokov das 800 000 za 25 rokov na najomne. :-D Pointa je ze nie vzdy sa brat uver ci hypoteku oplati - skoro vzdy je tu pritomne velke riziko...
27.7.2010 10:01 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Povedal by som, že je to skôr otázka nastavenia tej hypotéky - a to najmä tak, aby som nemusel ten milión splácať 25 rokov, ale predčasnými splátkami ho dokázal splatiť povedzme za 15...
27.7.2010 10:07 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
...a predcasne aj s pokutou :-D
27.7.2010 15:08 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
jak napsal "je to skôr otázka nastavenia tej hypotéky" - my jsme splatili hypo po 5 letech bez pokuty.
27.7.2010 11:25 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Otazka je ci pri setreni na 1 milion za 25 rokov das 800 000 za 25 rokov na najomne.
800000 za 25 let na nájemné? - nedáš, za nájemné za 25 let dáš například 1800000 (konkrétní příklad, ženská pronajímá byt v ceně +- 1000000 za 6 kKč měsíčně + "inkaso" ... 6 k * 12 * 25 = 1,8 M)
Max avatar 27.7.2010 12:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Ale takto to zase nejde brát. Protože když splácíš na hypotéku, tak ty peníze vlastně investuješ do vlastního. Navíc nemovistosti jsou dobrou investicí, jelikož mají potenciál stále růst (když nejsou žádné velké světové krachy, které se navíc dají také přežít). Takže sice by jsi dal třeba za 25 let 800 000 na nájemném a za hypotéku by jsi dal 1800 000 (byt má cenu 1300 000 a 500 000 třeba padne bance) zbytek je tvůj (1300 000 - patří ti byt). Navíc máš velkou šanci, že ten byt nebude stát těch 1300 000, co jsi za něj dal, ale třeba 2000 000, což znamená, že jsi nic neprodělal, naopak jsi za 25 let vydělal 200 000 a ještě máš vlastní byt.
situace může být třeba zcela jiná. Byty nemusí jít nahoru, mohou přijít problémy, povodně atd. Každopádně není hypotéka zas tak špatná věc, pokud na ní člověk má :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
27.7.2010 13:20 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Trochu bych polemizoval s tím, že jsi vydělal 200 tis. Ty vyděláš, až ten byt prodáš, ale pak zase nebudeš mít ten byt, že jo.
Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
Max avatar 27.7.2010 13:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
No, ono se tam dá polemizovat o více věcech. Je to jen slaboduchá teorie, která může vyjít :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
28.7.2010 14:21 maleprase | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
byt mit nebudes, ale dostanes zpatky tech 1800000 a k tomu 200000 navrch oproti najemnemu kde na konci nemas vubec nic
28.7.2010 09:39 ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
No - znazornil by som to realitou splacajuceho hypoteku. Pred piatimi rokmi som si zobral hypoteku vo vyske 1.000.000,- Sk na 14 rokov. Vratit mam necelych 1.500.000,- Sk. Splacam po 9.000,- Sk mesacne. Kupil som za tie peniaze a nejake moje nasetrene krasny 80m^2 holobyt v kompletne zrekonstruovanej bytovke za 1.300.000,- Sk (je jasne, ze som vystihol poslednu vlnu lacnych bytov, lebo presne ten isty byt o 2 roky sa predaval uz za 3.000.000,- Sk).

A teraz ratajte so mnou. Keby som na ten milion chcel nasetrit pocas 14 rokov, tak by som mesacne usetril 3.000,- Sk. Pre touto kupou som za prenajom polorozpadnuteho bytu s rozlohou 50m^2 platil 6.000,- Sk + energie. Teraz je situacia taka, ze sused prenajima taky isty byt ako mam ja za 10.000,- Sk + energie. Vedla v tom istom komplet-novo-zrekonstruovanom panelaku vyjde cena za prenajom za jednoizbovu kuticu o rozlohe cca 30m^2 na okolo 9.000,- Sk + energie, cize dokopy uz od 12.000,- Sk.

Takze sumar? Keby som byval tam kde som byval, tak pri setreni za 14 rokov utrpenia v cudzom, malom a skaredom by som dosiahol "vydavok" vo vyske cez 2.000.000,- Sk. Teraz mam za 1.500.000 moje, velke a pekne.

Inac povedane, banky su svine, ale ak sa na to citim, tak 100x radsej hypoteku ako setrit a platit. A tym padom "vyplatenie sa" hypoteky je zavisle skor na vyvoji cien na trhu s nehnutelnostami ako od bank. Samozrejme, ze ak niekto ma kde byvat (rodicia maju napriklad velky - viacgeneracny dom), tak tam je situacia uplne ina, ale ked musi byt niekto samostany uz od svojich 18 rokov, tak asi velmi na vyber nema.
28.7.2010 13:58 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Krasny priklad. V podstate tvrdi, ze ked kupis byt v sanci aka je raz za 50 rokov, tak sa hypoteka tak trocha oplati.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
29.7.2010 11:06 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
špatně čteš/počítáš - z uváděných čísel plyne, že by se to vyplatilo i bez té "šance jednou za 50 let"
27.7.2010 08:35 Christof | skóre: 22 | Havířov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Jasně, takže místo abych měl bydlení a 20 let splácel, tak budu 20 let spořit a mezitím bydlet na nádraží
27.7.2010 08:41 Adam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
O to neide, ale preplacat 180 percent nieje normalne...
27.7.2010 08:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Tak si půjčte někde jinde za menší úrok. Nebo vám v tom ta nabídka banky nějak brání, magicky vás to přitahuje a vy si nemůžete vybrat nic jiného?
27.7.2010 15:11 hajoucha | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
no, trochu problém je, že to bydlení není _Tvoje_. Je banky. Dokud to nesplatíš, tak tam akorát bydlíš. A když to nebudeš moci splácet, tak jsi v (.)... no a kdo by to byl řekl, dneska má problémy splácet kdekdo. Asi si taky mysleli, že hypotéka je fakt supr investice, žeano :)
27.7.2010 17:30 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
cože? - to je někdo schopen takovou smlouvu podepsat?

- samozřejmě, že bydlení je moje, banka na něm má akorát zástavní právo; když se dostanu do problémů, byt prodám(*), doplatím bance dluh a zbytek peněz mám v kapse

(*) ano, vzhledem k zástavnímu právu to není tak úplně jednoduché
27.7.2010 17:40 hajoucha | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
no, to je tak trochu jako "když budu mít problémy, tak všechny problémy vyřeším a je to" :)

Tj. když nemáš na splátky hypotéky, z čeho asi bance doplatíš dluh?

Takže suma sumárum bych asi souhlasil s tím, že hypotéka je supr, když na to máš. Ale když na to máš, tak je skoro jedno, jestli máš hypotéku, nebo ne. A když na to naopak nemáš, tak je bydlení v podnájmu docela prima varianta. Tj. nesouhlasím pouze s názorem, že kdo bydlí v nájmu je blázen, protože kdyby si pořídil hypotéku, tak na tom bude mnohem lépe.
Gilhad avatar 27.7.2010 19:50 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Kdyz mas na hypoteku, tak je to lepsi nez podnajem. Platis podobne, ale po nejakem case mas byt, zatimco podnajemnik ma porad stejne nic. A mit na hypoteku je dostupnejsi, nez mit na koupi za hotove na drevo. Zase koupi za hotove je asi jeste lepsi, protoze usetris oproti te hypotece - ale znamena to podstatne ve3tsi vstupni investici.
27.7.2010 23:27 Noname
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Podle mne to nemusi byt tak jednoznacne...

Bydlim v najmu za cca 50k / rok, za 50 let = 2,5M

Nejlevnejsi dum v nasi lokalite, ktery ma o 40m2 vetsi plochu nez nas pronajaty byt se kdysi prodaval za 9M (nyni jsou pouze o 60m2 vetsi od 14M), kdyz budu zase pocitat 50 let = 9M + 50 let investic do baraku (od strechy az po sklep...)

Takze nejak nevidim tu financni vyhodnost hypoteky + vlastniho domu...
28.7.2010 09:36 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
To vyzera ako lacny podnajom a drahe byty (Moskva/Tokyo?). Porovnavas cenu izby s cenou bytu? V Prahe by tie cisla vyzerali uplne inac ...
Project Satan infects Calculon with Werecar virus
28.7.2010 09:37 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Teda, sorry - porovnavas prenajom izby s kupou domu ...
Project Satan infects Calculon with Werecar virus
28.7.2010 11:20 Noname
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Ona to je Praha, najemne je skutecne levne, protoze je regulovane - kdyby bylo deregulovane, bylo by cca 2x vetsi, ale stale by mne ty pocty vychazely vyhodnejsi pro pronajem (5M vs 9M /resp. 14M)

Ano, porovnavam pronajem bytu vs koupe domu, vim ze to neni totez vlastnit dum jako stale platit najem ale i v dlouhodobejsim vyhledu mi stejne vychazi pronajem pro mne vyhodnejsi / pohodlnejsi.

To ze mi ten dum patri a ze nejsem v najmu si totiz muzu rikat teprve az zaplatim tech 9M (s hypotekou jeste vic!). 9M zaplatim v najemnim byte s DEregulovanym najemnym az za 90 let (!)
28.7.2010 10:06 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Obávám se, že tuto otázku nelze jednoznačně vyřešit. Jde o rozhodnutí na mnoho let dopředu (20 i více) a v rovnici je mnoho proměnných (výše nájmu, výše splátky hypotéky, úrokové sazby, inflace, ceny nemovitostí). Pokud je např. splátka hypotéky nižší nebo rovna nájmu a ceny nemovitostí jdou nahoru, tak je hypotéka jasně výhodnější. Jenže tohle není možné předvídat na 20 let dopředu. Když je hypotéka vyšší než nájem a ceny nemovitostí jdou dolů, tak po 20 letech má nájemník naspořené peníze (rozdíl mezi nájmem a hypotékou), zatímco člověk s hypotékou má byt. To ovšem nemusí být tak velká výhra, když započítáme náklady na údržbu a klesající cenu bytu.
Petr Bravenec avatar 28.7.2010 10:42 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Ceny bytů a domů přece nemohou klesat. Jak by to vypadalo? Vždyť to bychom byli už jako v americe.

Konec srandy: Nájem může být přitažlivý i z jiných důvodů. Hypotéka je riskantní. Stačí, když mi vyskočí plotýnka a já půjdu na rok na marodku se zádama - kdepak bych vzal peníze na splátky? Z podnájmu mě sice vyhodí, ale v podstatě jsem o nic nepřišel.

Sám bych takovou situaci nezvládnul. Můžu se spolehnout na manželku, že bude ochotná a schopná zatáhnout můj výpadek příjmu? A taky se koukněte na rozvodové statistiky a odhadněte reálně své šance, že zrovna vám to vydrží déle, než hypotéka.

Mohou mě vyhodit z práce. Už se mi to párkrát stalo. Co potom? Dojíždět? Stěhovat se? Podnájem s sebou nese svobodu - když to nejde tady, zkusím to v jiném městě. Pro velkoměstské je to možná těžko stravitelná představa, ale v obci s pár tisíci obyvateli může být nájem velmi laciný.

Mám kamaráda, který i s rodinou bydlel dlouhé roky v pronajatém "rodinném domě" - dvě místnosti, vytápění kachlovými kamny, zamrzající záchod, do lesa patnáct metrů, k nejbližšímu sousedovi půl kilometru, parkoviště taky půl kilometru a hned za zahradou varovná cedule "Pozor, konec světa! Nenahýbejte se přes okraj!"

Hypotéka může (nemusí) znamenat, že se svým životem nemůžu zacházet tak, jak bych chtěl, ale musím se chovat tak, jak mi předepisuje banka: chodit do práce a mít strach.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
28.7.2010 10:58 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Neviděl bych hypotéku tak černě. Když nebudu platit nájem, tak mě vyhodí a to také není příjemná situace. Přestěhování se dá vyřešit pronájmem, který mi zaplatí splátky atd. Nájem je ovšem pružnější, zvláště v případě přistěhování nepřizpůsobivých sousedů.
tomboytom-deviant avatar 28.7.2010 11:38 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
OMG, o připojišťění proti možnosti splácet jste neslyšel?
Luboš Doležel (Doli) avatar 28.7.2010 13:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
To vyjde pěkně draho, co jsem slyšel.
Petr Bravenec avatar 28.7.2010 13:28 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Ale zato může člověk v práci ještě více sklopit uši a mít ještě větší strach.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
Luboš Doležel (Doli) avatar 28.7.2010 13:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Můžu se spolehnout na manželku, že bude ochotná a schopná zatáhnout můj výpadek příjmu? A taky se koukněte na rozvodové statistiky a odhadněte reálně své šance, že zrovna vám to vydrží déle, než hypotéka.
Po pravdě řečeno bych s manželkou, na kterou se nemůže člověk spolehnout, že se aspoň bude snažit, být nechtěl. V dobrém i ve zlém se slibuje při svatbě...
Petr Bravenec avatar 28.7.2010 13:32 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
S takovou manželkou by nikdo nechtěl být. Ale na začátku se to zdá každému krásné, takže si je stoprocentně jisný, že když si vzal tu hypotéku (jako většina), tak se přece nerozvede (jako většina). To není jakákoli narážka na nevhodně zvolenou partnerku. To je pohled do statistiky.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
29.7.2010 11:08 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Tj. když nemáš na splátky hypotéky, z čeho asi bance doplatíš dluh?
z toho, že prodám ten byt ... to jsem snad jasně napsal, ne?
29.7.2010 12:30 hajoucha | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
tak prima :)
Marián Oravec avatar 27.7.2010 09:19 Marián Oravec | skóre: 22 | Nitra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
viete kolko preplatite na hypoteke?
Zatiaľ neviem, lebo som ju ešte nesplatil. Ale môj hrubý odhad je, že preplatím okolo 20 %.
Mám rád elektro, ale vypočujem si aj iné...
27.7.2010 09:53 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Zobral si hypoteku a nevies kolko preplatis? Ty si iny zodpovedny...
Marián Oravec avatar 27.7.2010 09:59 Marián Oravec | skóre: 22 | Nitra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
A Vy akým zázračným spôsobom viete koľko preplatíte? Bohužiaľ, nikto nevie koľko preplatí. Jedine, že by mal fixáciu úrokov na 25 rokov a to podľa mňa žiadna banka neumožňuje.

Ja neviem koľko preplatím preto, lebo využívame mimoriadne splátky --- a tie splácam podľa toho ako darí.
Mám rád elektro, ale vypočujem si aj iné...
27.7.2010 10:03 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Ja hypo neberiem - netreba mi zbytocne problemy...
Marián Oravec avatar 27.7.2010 10:11 Marián Oravec | skóre: 22 | Nitra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Môžem sa spýtať kde bývate?
Mám rád elektro, ale vypočujem si aj iné...
27.7.2010 10:12 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Mozes.
29.7.2010 15:23 pan Klobouk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Říká ti něco časová hodnota peněz? Bude pro tebe měsíční splátka hypotéky na konci doby splácení představovat stále stejnou poměrnou část příjmu?
27.7.2010 08:26 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Za co by vám to nestálo?
Marián Oravec avatar 27.7.2010 09:17 Marián Oravec | skóre: 22 | Nitra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Za tých 120 KČ -- alebo nerozumiem otázke?
Mám rád elektro, ale vypočujem si aj iné...
27.7.2010 09:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
120 Kč získáte, „nestojí mi to za to“ znamená, že musíte něco („to“) obětovat. A já se ptám, co je ta oběť.
Marián Oravec avatar 27.7.2010 09:39 Marián Oravec | skóre: 22 | Nitra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Samotné vybavenie kreditnej karty, splatenie požičaných peňazí v termíne, sledovanie účtu (aby si nezaúčtovali niečo, na čo nemajú nárok -- už sa mi to stalo, viem o čom hovorím) a podobne.
Mám rád elektro, ale vypočujem si aj iné...
Marián Oravec avatar 27.7.2010 09:41 Marián Oravec | skóre: 22 | Nitra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
... a pribudla by mi ďalšia karta... :-/
Mám rád elektro, ale vypočujem si aj iné...
27.7.2010 09:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
O splácení se snad postará automaticky banka, zbytek je stejný, jako pro debetní kartu.
Petr Bravenec avatar 27.7.2010 09:51 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
O splácení se banka nepostará. Oni si strhnou pouze minimální požadovanou částku a ze zbytku pak bance běží procenta. Tak bezstarostná kreditní karta skutečně není (aspoň ta moje).
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
27.7.2010 09:59 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Naozaj to tak niekde funguje ? Dá sa totiž nastaviť inkasný príkaz na celú dlžnú sumu a potom je to naozaj (takmer) bezstarostné - ak si odmyslíme mesačné poplatky za vedenie tej karty...
Petr Bravenec avatar 27.7.2010 09:49 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Jo, jasné. To je rozumná odpověď, pokud tu kartu nemáte a nechcete ji. Ale když už ji mám, používám ji tak, abych na ní neprodělal. Peníze sleduju tak jako tak... a kreditka je jen jeden z mnoha účtů.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
27.7.2010 10:26 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Svinstvo to je. Tak nějak si ale říkám, že zčásti je to i historickým vývojem. První banky byly určené k tomu, abyste do nich zanesli svoje zlato a oni ho strčili do masivního trezoru, za což si nechali platit oprávněně. Pak se to nějak podělalo (znáte ten příběh o Fabiánovi?), a současná situace je stejná, ale banka s těmi penězi navíc podniká. Čímž se v podstatě ztratila ta ochrana, bo když banka zkrachuje, peníze už neuvidíme. Platit si za to ale nechá i tak...
A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
27.7.2010 10:31 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
27.7.2010 11:05 Lord Vetinari
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Imo si mu to tej kreditke nemal hovorit. Ak nevie robit s peniazmi sa pravdepodobne dostane do omnoho vacsieho pruseru nez obycajnou debetkou
27.7.2010 13:07 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ked chce embosovanu kartu, tak je najlepsie kreditku zrusit a zalozit si druhy ucet u mBank. To je aj s embosovanou kartou zadarmo a pre platby cez internet to prinasa dalsiu ochranu - oddeleny ucet.
27.7.2010 13:09 Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Problem ve vypoctu muze byt v tom, ze bezurocne obdobi plati pouze pro nakup zbozi, ne pro vyber hotovosti afaik. Platba kreditkou muze byt v hospode nebo mimo velka mesta dost problem.
27.7.2010 13:31 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tak ja treba kvuli zisku min nez 100kc mesicne nehodlam ani zapinat hlavu, natoz neco delat ;-) (ne ze bych mel tolik penez ale proste to nestoji za ten cas a namahu)
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
27.7.2010 15:49 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
tenhle blog pekne ukazuje jak se vydelavaji prachy
Kdo vydela vic a snaze?
Ten kdo neco proda jednomu cloveku za 10 000,- a musi ho jeste pracne premlouvat, ze je to vyhodne, ze to potrebuje, ze je lepsi nez konkurence a jeste k tomu musi pridat nejake dalsi vyhody.
Nebo ten kdo nauctuje 10 000 lidem 10,-, kteri na to maji nazor: Tak malo mi z uctu strhavejte klidne kazdy mesic (nebo casteji).

A pak lidi nadavaji jake maji banky nemravne zisky (ne Ty, obecne) :)

V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
27.7.2010 17:48 hajoucha | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
no, otázku kdo vydělá víc a snáze bych snad ponechal stranou. Taky bych mohl říct, že víc a snáze vydělá někdo, kdo má zrovna prachy na to, aby skoupil všechno kakao, že. Anebo ten, kdo prodává licence windows. Ty rozhodně nejsou za 10,- a je jich určitě více než 10 000. Další možnost, je prostě prachy zdědit. Proč je vůbec vydělávat?
28.7.2010 11:20 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Kdyz se ti ta otazka nelibi tak na ni neodpovidej (ona stejne byla spise recnicka a odpoved jsem neocekaval a ani nechtel). A kdyz uz odpovidas, tak poradne, dal jsem na vyber ze dvou moznosti (a hodne obecne, nejmenoval jsem zadny konkretni produkt), nerikal jsem ze ma nekdo vyjmenovat dalsich nekolik moznosti z milionu jak vydelavat penize.

To byl jen takovej malej komentar k tematu, ze kdyz se jedna o male poplatky lide jsou lini se o ne zajimat. Ale jak s tim souvisi kakao, windows a dedeni, nevim.
V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
28.7.2010 12:33 hajoucha | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
tak to se omlouvám, nechtěl jsem se nikoho dotknout.
28.7.2010 13:08 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
vzdyt ja nejsem dotceny, jen jsem zapomnel pouzivat smajliky :)
V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
27.7.2010 17:06 Vasa79
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kreditka není úplně špatná. Taky jednu mám a z každé platby kartou se mi vrací minimálně jedno procento zpět, u partnerů až 10 procent zpět. Minulý měsíc jsem tak získal cca 250 Kč zpět. A když uvážím, že ty věci musím tak jako tak koupit a zaplatit, tak tahle možnost je rozhodně lepší něž peníze vybírat v bankomatu a platit hotově a nezískat zpět nic.
xkucf03 avatar 27.7.2010 23:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když je někdo věčně v mínusu a začne takhle chytračit, tak získá třeba měsíc k dobru tzn. nějakou peněžní rezervu, ale protože neumí hospodařit, prošustruje to a časem se dostane zase do původního stavu (věčně v mínusu) akorát s tím rozdílem, že teď dluží o něco víc.

Když je člověk disciplinovaný, tak na kreditce může něco vydělat/ušetřit, ale já jsem tu svoji zrušil – nebavilo mne se o ni starat, kontrolovat výpisy, ztrácet s ní nervy…
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Petr Bravenec avatar 28.7.2010 06:15 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Hmmm, to je zase věc, která nenapadla mě - když někdo žije většinu svého ekonomicky aktivního života v minusu, protože se o peníze nestará, takto svůdná úspora pro něj může být nebezpečná. Já mám kreditku téměř deset let a za celou tu dobu se mi stalo jedenkrát, že jsem platil úroky (zaplatil jsem o den později).
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
Bedňa avatar 29.7.2010 11:36 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak občas ma prepadne obdobie od dnes šetrím. Vždy mám nakoniec menej prachov, ako keď ich chodim romieňať za estrády. Našetríš pár € a napr. fízli ti ich zoberú, to je kolobech.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
26.2.2011 15:56 romorr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Patálie s kreditní kartou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ja mám až paranoický strach, že niečo mi vlezie do možnosti zaplatiť útraty z kreditky včas a budem musieť platiť úrok. Stačí aby mi jeden dva dni nešiel internet alebo aby termín pripadol zrovna na obdobie dovolenky mimo vlastného počítača...
Najvýhodnejšia pôžička na Slovensku

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.