abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 679 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    poky74 avatar 23.3.2010 11:38 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem

    Teď už ej to stejně zbytečné, nasaď ipv6 a jsi v suchu

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    23.3.2010 11:40 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Protože ten router nemá možnost vědět, kam chce člověk venku lézt. Pokud pracuje jen na 3. (a případně nižší) vrstvě, jakože většina routerů ano, pak má k dispozici z packetů pouze IP adresy, čísla portů atd. Počítač venku si zjistí překlad IP adresy routeru z DNS a pak teprve začne spojení s routerem. Ale tohle asi víš...
    Cubic avatar 23.3.2010 11:47 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    na 3. (a případně nižší) vrstvě
    jako ze by routoval na druhe vrstve?
    pak má k dispozici z packetů pouze IP adresy
    jo? a jak potom delaj ten NAT?
    23.3.2010 14:00 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    To jsem ale přece nikde neřekl. Jenom to, že zpravidla router používá pouze 3. (a případně nižší) vrstvu. Klasický router samozřejmě pracuje na 3. vrstvě, ale to všichni víme. Co se NATu týče, to je interní záležitost routeru a jeho conntrackových tabulek. Nic to nemění na tom, že ze samotných paketů může přečíst jen IP adresy, porty, atd.
    Cubic avatar 23.3.2010 14:26 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Pokud pracuje jen na 3. (a případně nižší) vrstvě
    U toho jak je to napsane mam problem s vykladem, bud to chapu tak ze operuje automaticky i na nizsich vrstvach(bez toho by to nefungovalo) a nema to cenu zminovat nebo jak jsem si to vylozil ja: dela rozhodnuti na treti vrstve pripadne dela rozhodnuti na nizsi vrstve. Coz se mi samozrejme nezda.

    Nemam v umyslu se hadat, jen naznacuju jak mi to puvodne vyznelo a proc jsem reagoval jak jsem reagoval.
    23.3.2010 11:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    přesměrovávat port 80081
    Tak to steží :-D.

    Jinak udělat by to jít mohlo, otázka je do jaké míry by bylo řešení kompatibilní se stávajícíma řešeníma. Jinak to protunelování NATu jde třeba pomocí http://en.wikipedia.org/wiki/Source_routing .
    Cubic avatar 23.3.2010 11:57 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    třeba pc.mojedomacidomena.cz, tak by můj router odpověděl, že se nachází na IP adrese 10.0.0.2 a dále by komunikace probíhala mezi těmito dvěma body. V případě, že bych zvenku zadal ntb.mojedomacidomena.cz, router by odpověděl 10.0.04 a zase by komunikace běžela mezi těmito dvěma body
    Me prijde ze chces aby kazdy router fungoval jako DNS server a odpovidal na dotazy adresama z privatnich rozsahu. Kdyz klient dostane odpoved 10.0.0.2 a kdo to potom bude routovat a hlavne kam?
    Cubic avatar 23.3.2010 12:10 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Prostě klient z venku by věděl, že má požadavek hledat na IP adrese 90.178.50.128 a router by příchozí požadavky jej přesměrovával na 10.0.0.2, nebo cokoliv jiného. Proč vlastně něco takového nejde udělat?
    sakra tohle jsem nejak prehledl, jaky by pak byl rozdil mezi tim co ty navrhujes a NATem? Jak by router poznal kam to presmerovat do vnitrni site na urcite IPcko kdyz v IP paketu je jen cilova addresa a v tct/udp zas jenom port? A ted si predstave ze je tech NATu za sebou vic...
    23.3.2010 12:12 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Jakou router tady beru Alix s nainstalovaným CentOSem, ve kterém je bind.

    Má představa je taková, že klient dostane odpověď od IP adresy 90.178.50.128(pc.mojedomacidomena.cz) a když se bude dotazovat, tak se dostane na 90.178.50.128 a ta ho odkáže na vnitřní IP adresu 10.0.0.2.

    V mé úvaze se jedná o zamyšlení, proč není TCP/IPv4 navrženo tak, aby něco takového umělo, případně proč do něj někdo nějakou takovou funkcionalitu nenavrhnul.
    Cubic avatar 23.3.2010 12:20 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    TCP/IP bylo navrzeno na zaklade urcitych predpokladu u ktery doba a vyvoj ukazali ze byly mylne, pokud by se to navrhovalo znova asi by vzniklo IPv6 rovnou a ty bys nemusil resit takovehle skopiciny :-)
    23.3.2010 12:22 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    No, nechapu, jak myslis "odkaze". Proste se zeptas na jmeno, dostanes IP. To je DNS. Pak se pripojis na IP a dostanes odpoved. Ano, tusim jsou nejaky ICMP redirecty a ten tvuj server by i odpovedet mohl 10.0.0.2, ale klient by pak sel bud uplne nejak jinak (pokud uz by to tam v te siti neco routovalo), nebo spis nikam, protoze privatni IP se neroutujou do internetu. Navic, kdyby to takhle delali i ostatni, zkus se zamyslet, jak by routery vedeli, ze 10.0.0.2 maji routovat k tobe a ne k nekomu jinemu, ktery take vraci 10.0.0.2 pro svoje privatni servery?

    Proto je to privatni range, kterej se proste neroutuje. A kdyz bys to chtel zacit routovat, tak jsi tam, kde jsme ted, ze neni dostatek IPcek, protoze se pouzivaji Interni.

    Mozna chces VPN - coz je zabaleni privatnich IP do public trafficu. Pak se tvuj klient spoji s VPN serverem na IP 90.178.50.128 a pak tvuj klient rekne, ze chce mluvit s pc.... a dostane privatni IP 10.0.0.2, kterou pak routuje tim VPN tunelem.
    23.3.2010 17:33 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    V mé úvaze se jedná o zamyšlení, proč není TCP/IPv4 navrženo tak, aby něco takového umělo, případně proč do něj někdo nějakou takovou funkcionalitu nenavrhnul.
    No hlavně proto, že celý NAT je strašlivý bastl, který porušuje základní principy fungování TCP/IP a ačkoliv ve většině případů funguje, občas, když není zrovna správná fáze Jupiterových měsíců, se něco rozsype a rozhodně nelze ani trochu mluvit o tom, že by do chování protokolů zapadal.
    24.3.2010 07:07 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Worse is better :)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    24.3.2010 07:04 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    a ta ho odkáže na vnitřní IP adresu 10.0.0.2
    Jak by měl takový odkaz proběhnout? 10.0.0.2 má na domácí síti skoro každý, jak bude klient vědět s kterou 10.0.0.2 má komunikovat? Pokud chcete navrhnout, aby se adresa zapisovala stylem "10.0.0.2 poblíž 90.178.50.128", tak jste jen zvýšil délku adresy na dvojnásobek - což je přístup, který používá IPv6 (ale délka je čtyřnásobná).

    PS. nevím jestli dostatečně chápete rozdíl mezi DNS a IP. Internet je víceméně schopen funkce i bez DNS, IP komunikace probíhá mezi dvěma body které mají jednoznačně dané IP adresy pevné délky. DNS je jen tabulka pro lidi, která ukazuje jménem na IP adresu. V IP paketech žádná jména nejsou.

    Rozsah adres 10.0.0.0 - 10.255.255.255 (a další) je tzv. privátní a mají smysl vždy jen v rámci jedné organizace. Proto nemůžete na tyto adresy zvenčí nic poslat, protože každý může mít adresu 10.x a nebylo by jasné, ze které sítě to má být.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    rADOn avatar 23.3.2010 12:10 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Najdi si nekde schema jak vypada TCP resp. UDP paket a poradne si ho prohledni. DNS jmeno tam nikde nikde nenajdes. Vsechno co ma NATujici router k dispozici jsou zdrojova a cilova IP a port. To je vsechno co ma NAT k dispozici a s tim dela co umi.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    23.3.2010 12:16 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Je videt, ze nechapes, jak to vlastne funguje.

    DNS preklada pouze jmena na IP nebo IP na jmena (plus minus neco navic funkcne i obsahove, ale v tomhle pripade to staci).

    Kdyz se klient v internetu zepta na IP pro pc.mojedomena.cz, tak dostane 90.178.50.128. Kdyz se klient zepta na IP pro ntbk.mojedomena.cz, tak dostane opet 90.178.50.128. V obou pripadech pak vytvori spojeni na IP 90.178.50.128 a port 80. Cili, jak router pozna, ze jednou to byl dotaz na ntbk a jednou na pc?? Nikaj. Jde se proste na IP.

    Teoreticky bys mohl mit DNS server na tom routeru a pak ho nejak ohackovat, aby dokazal podle DNS zadosti nastavovat routing, kdyz klient pozada o IP pro ntbk.mojedomena.cz, tak DNS vrati 90.178.50.128 a poznamena si, ze klient chtel tohle jmeno, takze pro klientovo IP bude smerovat pristup na ntbk (10.0.0.4). Jenze, klient mohl zadat zaroven i o adresu pro pc.mojedomena.cz a jak pak router pozna, ktere zrovna spojeni ma presmerovat na PC a ktere na NTBK, kdyz se klient ptal na obe adresy? Dal si pak budes muset pamatovat informace pro vsechny klienty, kteri o DNS pozadali, navic bys musel mit hodne nizke TTL, jinak by se totiz IP ukladaly do ruznych DNS cache, takze by se ti mohlo stat, ze by vic klientu s ruznymi IP sdilelo stejnou dns-cache (resolver u providera), takze prvniho klienta bys dokazala idetifikovat a dobre nasmerovat, ale druhej klient by IP pro PC nebo NTBK dostal z cache a tam uz bys nevedel, na co se ptal.

    Co ty vlastne vymyslis se v apachi pro http nastavuje pomoci namevirtualhost. Je to o tom, ze apache bezi na jednom IPcku, ale nabizi stranky pro ruzne www adresy. Klient pak pristoupi na jednu IP adresu a v http hlavicce rozlisi, na kterej virtualni web (jmeno) chce jit. Neni to uz ale IP, ale HTTP.

    Mohl bys teda na router nainstalovat apache, kterej by delal pouze reverse-proxy. Mel bys tam dva virtual hosty podle jmen, pokud by sel uzivatel na http://pc.mojedomena.cz, apache by udelal proxy na http://10.0.0.2, pokud by sel klient na http://ntbk.mojedomena.cz, router by proxoval na http://10.0.0.4. Jeste tusim proftpd umi virtualhosty a mozny i proxy, takze pro ftp bys to takhle taky mohl udelat, ale pokud vim, tak telnet, ssh a spousta dalsich sluzeb to nepodporuje. Proto se pouzivaji port redirect.

    Jeste mne napadlo, ze by to presmerovani slo mozna vyresit podobne jako port knocking. Mel bys nejakou sekvenci portu, kdyz bys na router pomoci ni "zaklepal", tak by te presmeroval na jeden cilovy server, kdyz bys "zaklepal" jinou sekvenci, tak by otevrel pristup na druhy server. Ale bylo by to vzdy jenom jeden server/port soucasne.
    23.3.2010 13:20 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    jj, něco takového jako proxy, nebo nějaký takový tunel jsem měl na mysli, že nikdo něco takového ještě nevymyslel, aby šlo tak jednoduše tunelovat provoz mezi koncovými body i když by byl jeden, nebo oba v privátním rozsahu.

    K ustavení spojení by se použilo DNSko v Internetu a na kraji vnitřní sítě a pak by provoz probíhal už v tomto "tunelu" mezi 10.0.0.2 a druhou adresou.
    23.3.2010 14:10 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Ale jo, ono to existuje. Jmenuje se to IP in IP Encapsulation nebo IP tunnel (http://www.ietf.org/rfc/rfc2003.txt a http://www.networksorcery.com/enp/protocol/ip-ip.htm a http://en.wikipedia.org/wiki/IP_tunnel).

    To funguje ale trosku jinak, nez si predstavujes. Dns totiz nemuze vracet dve IP adresy s tim, ze jedna je "jako" primarni a druha je ta za NATem. Takze bys musel nejak vyresit DNSka. Mohl bys to napr. resit tak, ze v DNS by byl na A zaznamu verejna adresa a na TXT nebo SRV zaznamu ta privatni. Tvuj klient (a klient vsech ostatnich) by pak musel na kazdou adresu delat dva dotazy, jeden na A record (public IP) a druhy na TXT/SRV record, pri pripadne privatni IP (pokud by neexistovalo, slo by se primo).

    Pokud by klient dostal privatni a public IP, tak by spojeni na privatni IP zabalil do packetu s public IP a poslal. Router by to pak rozbalil a preposlal na cil.

    Jenze to bys pak musel donutit vsechny lidi, aby tohle pouzivali v DNS, na routerech a aby programatori prepsali klientske programy.

    No a bylo by to spousta namahy pro nic, protoze kdyz uz chce nekdo provozovat vice serveru v nejake siti, tak si ty verejny IPcka poridi. Navic se zacina prechazet na IPv6. A kdyz ma nekdo v siti jeden ftp, jeden www a jeden smtp server, tak to proste vyresi port redirectem pro jednotlive sluzby. A kdyz chce nejakej jedinec na svym routeru doma pristupovat pres jednu public Ip na svoje 2 nebo 3 ssh servery, tak si ten port redirect udelat na portu 22, 23 a 24 a je vysmatej tak jako tak.

    VPN je pak specialni pripad, kdyz se to navic jeste sifruje, overuje identita klienta a tuneluje se pristup pro vsechny sluzby.

    Takze ano, kdyby to bylo hned od zacatku internetu, tak by se na tohle asi preslo, ale kdyby se vedelo dopredu, ze bude problem s IP, tak by se rovnou navrhnul IPv6 nebo neco podobneho.
    Heron avatar 23.3.2010 14:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Stále mi uniká smysl proč tohle řešit, když lze přidělit IP a normálně to routovat.
    23.3.2010 14:34 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem

    Přehlížíte příčinu problému – že chybí veřejné adresy. A řešení samozřejmě existuje – IPv6.

    Pokud mermomocí chcete řešit IPv4, tak můžete použít source routing. Nicméně z rozumných důvodů jej směrovače ignorují.

    Jinak ještě existuje jeden potrhlý vědec, který se snaží nahradit agregované IP směrování vyšší vrstvou, kde se směruje podle obsahu (názvů vlastností a jejich hodnot konkrétních nebo abstraktních objektů). Něco jako byl přechod od spojované telefonní sítě k přepojované IP, akorát o úroveň výše. (Google uspořádal na toto téma jeho přednášku, video se dá stáhnout, ale zapomněl jsem odkud.) Nicméně sám přiznává, že spousta problémů není dořešena, případně jejich složitost je značně nepraktická.

    Josef Kufner avatar 23.3.2010 14:48 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Vpodstatě to není až tak úplňe blbá myšlenka. Řešení by ale bylo v použití SRV záznamů a nastaveného přeposílání portů, tak jak je obvyklé.

    Tedy na počítači v LAN by běžela služba na standardním portu a v DNS by byl pro vnější svět SRV záznam ukazující na router a jeho nestandardní port přeposílaný do LAN.

    Otázkou je, nakolik různé služby (tedy spíš jejich klientské části) podporují SRV záznamy.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.3.2010 19:59 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem

    Ano, to je dobrý postřeh.

    Rozdíl ale je ten, že aplikace se pak nepřipojuje na transportní adresu (transportní protokol, sítová adresa a číslo portu), ale na službu v doméně.

    Pak by ale bylo třeba, aby takové adresování uměly všechny klienty, všechny servery (jakési UPnP s registrací DNS záznamů), aby bezpečnostní mechanismy pracovaly s těmito identifikátory (například porovnávání jmen v certifikátech, firewally) a tak dále.

    Takže vzkaz tazateli: Je to skoro tak složité, jako třeba nasadit IPsec nebo IPv6.

    Josef Kufner avatar 23.3.2010 20:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Ne, je to jen o DNS a podpoře SRV. Nic jiného není potřeba. To přeposílání portů se nastaví spolu s DNS (jednou, ručně a staticky).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.3.2010 15:13 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    No, tohle by šlo vyřešit použitím routeru jako HTTP proxy.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    23.3.2010 19:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Měl bych jedno doporučení: než začnete vymýšlet nějaká další originální řešení problémů dnešního Internetu, nastudujte si aspoň základy toho, jak Internet, TCP/IP a síťová komunikace fungují. Sice se občas stane, že mysl nezatížená starými stereotypy přijde na něco, co ostatním, zvyklým na zajeté koleje, unikalo, ale mnohem častěji prostě jen netušíte, proč je ten váš nápad vlastně nesmyslný.
    24.3.2010 20:08 12345 | skóre: 41 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Cubic avatar 23.3.2010 19:45 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Grunt avatar 23.3.2010 19:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Proč vlastně něco takového nejde udělat?
    Protože před otevřením WinBoxu by bylo vhodné si o tom vůbec něco přečíst.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 23.3.2010 21:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Tohle bohužel nefunguje, protože klient si nejdřív pomocí DNS přeloží tu doménu na IP adresu a pak se připojuje na IP – tyhle dvě činnosti jsou na sobě dost nezávislé a ten router hlavně nemá jak poznat, na jakou doménu se chce klient dostat (na jaký počítač za NATem ho má poslat).

    Nejblíž tomu, co chceš je Jabber – tam se totiž používají DNS záznamy, ve kterých lze uvést i číslo portu – takže bys měl jednotlivé Jabber servery na různých portech, ale nemusel bys složitě konfigurovat klienty – prostě si z DNS zjistí jak IP, tak i port. Pro HTTP ale pokud vím nic takového neexistuje.

    Pořádným řešením je IPv6. Sám jsem ho použil (kromě jiného) k vyřešení problému, že IPv4 adresa serveru je jiná podle toho, zda jsem v lokální síti nebo venku. Díky IPv6 mám vždy dostupný server na stejné adrese ať jsem kdekoli. (Dřív jsem si musel měnit /etc/hosts podle toho, zda jsem byl doma nebo jinde)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 24.3.2010 00:00 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Pro HTTP ale pokud vím nic takového neexistuje.
    Use of SRV records in conjuction with HTTP and URIs.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Limoto avatar 24.3.2010 22:34 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamyšlení nad DNS a NATem
    Rozjeď si na routeru reverzní HTTP proxy....

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.