Portál AbcLinuxu, 19. dubna 2024 06:30

Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

2.10.2014 00:32 | Přečteno: 3495× | Cokolif | poslední úprava: 7.10.2014 20:38

Řekl jsem si, že když už šmudlací telefony mají téměř všichni, a i přes to existuje skupina lidí, která má „qwerty“ či „1234567890“ telefony, tak že bych se taky mohl vymanit z toho hlavního proudu.V hlavním proudu je to samý Android, který se stejně k telefonování (už) ani nehodí. Rovněž mě napadlo, že bych mohl konečně vyřešit černo-nudný problém. Toto vše mě navedlo na myšlenku porušit globální ban na M$.

Pravděpodobně to, co napíšu, nebude spousta lidí chápat, je to proto, že já chci telefon téměř výhradně na telefonování a případně na kontakt s emailem, a to kolem co, je na dnešních smrtfounech, mě v tom brání. - Takže to berte s rezervou, pokud máte telefon na to, na co mám já počítač…

Opravdový hlavní popud k této akci byl, že jsem krátce používal svého záložního „erika“ T630 a nejmladší dostal levňoučkou Nokiu 105 (což už bylo porušení banu) a zjistil jsem, že oba telefony jsou uzpůsobené k telefonování a navíc mají velmi kvalitní a čistý příjem.

Můj stávající šmudlací telefon je nějaký malý Samsung Duos (starší), předtím jsem měl jiný dual-simový-androidí. Měl jsem možnost mít v ruce spoustu telefonů, včetně všemožných plácaček na mouchy co zakrývají celou hlavu a to včetně okousaných jablek. Jediné co funguje slušně, je okousané jablko a nová M$ Lumia. Ale i tyto telefony nejsou primárně k telefonování i když k tomu mají nejblíž.

Tak jsem se porozhlídl a zjistil jsem že qwerty už je jenom M$-Nokia a BlueBerry, a rozumný 1234567890 je jen M$-Nokia. Protože Nokia 515 Dual SIM mi přišla zbytečně drahá „na pokus“ a taky jsem se dočetl o signálových problémech v dual-sim režimu no a navíc má nudné barvy. Padlo mi oko na Nokia Asha 210 Dual SIM a to v modré barvě (u dražší konkurence s popisem), čím se řeší i černo-nudný problém. Už a jen nejmladší, který chtěl černý telefon bude mít černé zařízení (jediné v rodině mezi ostatními telefony/tablety/NTB).

Sehnal jsem si sponzora, abych to nefinancoval a pořídil jej. Zatím jsem příjemně překvapen a po dlouhé době užívání šmudlacích telefonů si člověk uvědomí, jak to s těmi telefony jde z kopce a jak jsou „nepoužitelné“ k telefonování.

Telefon má S40 systém (úmyslně vynechávám slůvko „operační“), a i s tou bídnou pamětí se chová mnohem lépe než většina šmudlacích telefonů, HW tlačítka jsou částečně nastavovatelná (tlačítko facebok ne :( - je to to zelené na obrázku, v ĆR je tam eFko) a tedy lze na 6-ti různých tlačítcích mít konkrétní akci, tedy na jeden HW stisk být v seznamu na jiný ve zprávách na třetí v emailu a pod. - prostě hned.
Některá tlačítka při držení mají specální funkci, např. mezerníky off/on wifi, sym off/on modrý zub, ctrl tichý profil (funkční i když to začne zvonit)
Úvodní obrazovka má jen tři fochy, kde si lze zobrazovat informace, či vložit zástupce, přičemž první je natvrdo jen na informace o SIM, které si lze pojmenovat. Příjemné je taky, že bez odemčení jsou vidět hodiny a datum, ale po stisku „položit“ lze vidět základní obrazovku (tedy je vidět co došlo a co volalo).
Profily to má, ale je trochu pracnější si je nastavit a vyzvánění je svázané jen ze SIM. Doplnění 2014-10-04: lze přiřadit vyzvánění kontaktu, vybrat si lze i soubor wav a i z SD karty. Seznam/kontakty to hezky označuje jestli jsou ze SIM1 nebo SIM2 nebo z telefonu.
Kalendář má příjemné zobrazení (příjemnější než to základní Androidí).
Banka se ovládá lépe (stejně jak na tom eriku T630) cvak-cvak-cvak a je to…

S Googlem to sice nelze spojit (což je pro mně výhoda, tímto je to poslední kapka a zbylé kontakty s google mažu), ale lze se napojit velmi jednoduše na Exchange (tedy do práce) a velmi jednoduše na schránky (POP3/IMAP), tedy „všechny“ komunikační kanály to obslouží, dokonce ten „nokia“ webový prohlížeč funguje (včetně abíčka).

Z dnešního pohledu některá nastavení nebo některé menu nejsou úplně logická, některé aplikace vypadají jinak než zbytek systému, takže to narušuje pocit ucelenosti a všechny opravdu potřebné tam už jsou (budíky/stopky/kalkulačka/zaznamník/poznámkovač/kalendář) :-). Na smsky se lze dívat „ploše“ (Přijaté SMS) jak došli, nebo i jako na konverzaci (Konverzace), což je fajn. Data se dle plánu spustí, sychronizuje se to a data se odpojí - dle nastavení, třeba 1× za 10min v pracovní době a 1× hodinu mimo. Wifi to má a funguje (ale v zásadě tuto konektivitu nepotřebuji).

Druhá SIM se zasouvá z venku, proto lze lehce v zahraničí vyměnit. Kartu to žere až 32GiB, muziku to přehraje, rádio taky.

Kvalita zvuku a telefonování v hlučném prostředí: kvalita super, oproti tomu Samsungu a některým dalším , fakt super, díky čistotě hlasu tak i v hlučném prostředí je to v pohodě, jen zesílení/zeslabení za hovoru se dělá šipkou nahoru/dolů což není moc praktické, ale ono to holt nemá tlačítka z boku.

Utrpení je to synchronizovat s PC(, telefon sice umí zálohu na SD-kartu, nicméně je to jen Nokia-záloha.), v zásadě to ještě ani nemám nastavené, protože to asi ani nepotřebuji (kontakty jsem tam dal přes Exchange). Perlička, je že jsem Win-Nokia soft zkoušel ve wine, kde to přes kábl telefon nevidělo, tak jsem zkoušel modrý zub a furt nic (cca 5-10min jsem to ladil), než mi došlo, že modrý zub na desktopu, kde jsem to zkoušel, nemám. :-)
Nainstaluji si to do virtuálu, ale ještě jsem se k tomu nedostal.

Škoda - klávesnice je qwertz ne qwerty (pokud jsem dobře hledal, nelze změnit) a je příjemně podsvícená. Škoda toho tlačítka Facebook (nelze přehodit ani na Twiter).

Kryt je nedokonalý obyčejný plast (co chcete za 1700,-).

Nabíječka je jack 2mm, má to i micro USB nicméně (i to píšou), je to přes USB strašně pomalé, hádám na nabití tak 8 hod (přes nabíječku je to v pohodě).
Při spojení s PC to dá na výběr režim synchronizace, modem, nebo připojení SD karty, při připojení SD karty to hezky signalizuje přenos.

Foťák - ano má ho to a fotí, ale asi se nenajde nikdo, koho by to nadchlo.

Takže uvidím jak dlouho mi to vydrží, neberte to jako doporučení, má to spoustu much a nerad bych měl někoho na svědomí, nicméně pro mě to má zatím spoustu výhod a nevím jestli se přiznám když to vzdám :).

2014-10-03 doplnění k pousmání:
Musel jsem zapnout toho Samsunga, bo jsem měl v jedné sms důležitou informaci a nebyl jsem z počátku se schopen do té SMS dostat, čistě jen proto, že jsem neakceptoval(neúmyslně) ty reakce a mačkal a šmudlal jsem a ono se to hýbalo se zpožděním, takže jsem vždy „přeskočil“. Vypínal jsem to 3×, protože to menu co naskakuje k vypnutí jsem vždy zrušil opakovanou akcí k vyvolání menu, když se nic nedělo. Velmi rád jsem to vypnul :-).

2014-10-07 Výdrž a zapnutí:

  1. Výdrž baterie z plna po vypnutí: 100hodin (to tak náhodou vyšlo přesně na pětadvacítky), 2dni víkend (2.5 hodiny přehrávač, přičemž ≈polovina s rozsvíceným displayem, protože jsem nevěděl, že to lze poslat cvakem do pozadí a několik hodin pohybu v prostoru se špatným až žádným signálem a přechytávání operátorů) + 2 dni v práci (roj telefonů), poslední den naskočila jedna čárka a pak zčervenala a to pak vydržela už asi jen 1.5 hodiny s dvěma krátkými hovory, upozornila asi 5min předem na display a pak se prostě vypnula. (Ten Samšunt by vydržel v tomto režimu asi 2.5 dne, ale je pravdou, že z vypnutými daty se to kus posunulo a s vypnutou druhou SIM i na týden - ale Nokia má data zapnutá, respektive si je řízeně zapíná. Špatný signál byl u Samšuntu velmi slušný zabiják baterie.)
  2. Po připojení na originální nabíječku, lze zapnout okamžitě (přes USB se uvádí, že klidně až za 20min)
  3. Zapnutí < 10sec po PIN1 (předchozí Samšunt měl 50 sec).
  4. Pokud zadávám PIN1, systém plně reaguje a píše a PIN2 naskočí okamžitě (Samšunt, jsem raději někdy nechával, protože zadat ten PIN1 hned, bylo docela o hubu si vyčerpat pokusy a velmi vlažně jsem se dostával k PIN2 a to samé, celkem pravidelně se mezi oběma zadáními zamkla obrazovka).
  5. Od zadání PIN2 < 10sec plně v pohotovosti na vše krom médií (Samšunt to dělal tak 20sec).
  6. Probíhá hledání médií (16GiB SD, 4+GiB dat, přidal jsem nějaké audio), což má za následek jen a pouze to, že nejsou dostupná média (Samšunt byl uchlastaný, dokud nedoběhl vyhledávač, tak bylo lepší to nechat na pokoji /8GiB SD 3-GiB dat/.) - časy jsem neměřil, u obou je to relativně dlouho.
  7. Komukoliv žel jsem si nepoznačil, kdy jsem začal nabíjet, takže nebudu vědět jak dlouho se nabíjí.
Rychlost USB přenosu odpovídá verzi 1.1, a řekl bych, že i pro nabíjení z USB odebírá jen 100mA (jako běžné zařízení) a tedy proto nedovolí zapnutí, dokud není něco v baterii a taky proto nabíjení přes USB je hodně hodinová záležitost.

       

Hodnocení: 62 %

        špatnédobré        

Anketa

Používám telefon:
 (34 %)
 (7 %)
 (2 %)
 (4 %)
 (5 %)
 (3 %)
 (7 %)
 (34 %)
 (1 %)
 (1 %)
Celkem 207 hlasů

Obrázky

Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii, obrázek 1

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Bedňa avatar 2.10.2014 07:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vidím že preferencie ľudí sú veľmi rozdielne, ježiš to je šmejd, s tým iPhone a MS phone si si rozbil srandu že?
KERNEL ULTRAS video channel >>>
2.10.2014 07:41 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

Je to tak, je to šmejd a odpovídá ceně… :)

S jabkem a MS jsem si nedělal srandu, myslím to, komukoliv žel, vážně.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Bedňa avatar 2.10.2014 08:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Označiť za použiteľné MS a iPhone, tak to chce odvahu :) Keď zoberiem staré MS, všetko neintuitívne tam kde to nečakáš, nové vyzerajú lepšie ale že čo je to za šmejďácke spracovanie. Keď zoberiem že displej dokáže sám prasknúť počas chôdze a pri tom je telefón sám vo vačku WTF? Nemožnosť meniť SW komponenty. Poznám pár ľudí čo túžili po iPhone a nakoniec si ho aj kúpili, naposledy kolega pred mesiacom. Po dvoch dňoch zistil ako si dokáže zmeniť melódiu zvonenia a postup opisoval ako štart raketoplánu. Nechcelo sa mi mu radiť, páč už som si povedal kto si čo kúpi tak nech si znáša dôsledky. Prv som bol ochotný rozbehať aj umretý iPhone to je fakt porod. Po týždni ho predal.

Tak veľa spokojných dní s telefónom, ale nedalo mi ti do toho kecať :)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
mirec avatar 2.10.2014 09:14 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

Ale v podstate alternatív moc na výber nie je. Máme tu iPhone ktorý mám a viem ovládať (fakt dobre urobený systém). Potom je tu windows phone (tiež sa dobre ovláda). Ešte okrem toho je tu blackberry (keby sa mi chcelo investovať viacej peňazí tak veľmi rád by som blackberry passport, hlavne to používanie klávesnice ako touchpad je úžasné). Android .. no pravdu povediac nedávno ma známy prosil aby som mu ukázal ako sa na tom pridávajú kontakty. Nakoniec som zistil, že to neviem ani ja. Telefón je pre mňa obyčajné konzumné zariadenie, som programátor, IT-čkar a keď ja neviem uložiť kontakt do telefónu tak aby sa zobrazoval medzi kontaktmi tak je jednoducho systém totálne naprd a neodporúčal by som ho nikomu.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Bedňa avatar 2.10.2014 09:48 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Ako som písal v úvode, tak preferencie ľudí sú veľmi rozdielne, mne osobne až do príchodu Androidu nepripadalo nijak prínosné vyhodiť za telefón viac ako korunu v akcií. O kvalite najnovších iPhone. Osobne som si kedysi chcel kúpiť iPhone, ale po pár dňoch používania som zistil že je to len ďalšia predražená tehla rovnako ako boli Nokie.

Ďalšie alternatívy sú Maemo, Megoo, Salfish, FireFoxOS

Aby som pravdu povedal osobne teraz chcem Ubuntu telefón a tento týždeň by som chcel niečo kúpiť, hocičo Nexus ... kde to bezbolestne ide. Update systému cez balíčky nemá konkurenciu. To že sa dá používať pri pripojení periférií ako kompiš hádam netreba ani pripomínať. Toto je momentálne pre mňa TOP liga až nezistím že som sa mýlil.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
mirec avatar 2.10.2014 10:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

Nie je to len môj pocit, poznám x ľudí ktorí s androidom nevedia nič, ani len uložiť kontakt. Vážne ma takto vyzerať ovládanie mobilu? S blbou tehlou od nokie si zavolám. S blbou tehlou od apple si zavolám. S blbou tehlou od ... si zavolám. Ale android ovládať neviem a poznám mnoho ľudí ktorí to tiež nevedia ovládať. Čo sa týka periférií tak napr BB je v tomto celkom špička.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Bedňa avatar 2.10.2014 10:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Bude to tým, že každému mozog pracuje nejak inak a ten môj sa zhodol s vývojármi od Googla. Ja to ani neviem pochopiť ako že to nevieš, mne tam ide všetko samo :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
2.10.2014 12:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Ono taky záleží na verzi a na tom, jestli třeba ten systém není zprzněn prodejcem, což někdy bývá dost neskutečně. Z toho důvodu bych nekoupil androidí telefon, na kterým nejde Cyanogen...
Fluttershy, yay! avatar 2.10.2014 13:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Na xperii mám port CM 10.2 a absolutně nechápu, jak v tom funguje telefonní seznam, o textovkách nemluvě. Zvonění budíku jsem si přidával tak, že jsem vytvořil na kartě nový adresář pojmenovaný tuším alarms. WTF?

To jako vážně? I na té nejpitomější deset let staré motorole (které byly neblaze proslulé zoufale špatným UI) se jde tyhle věci celkem jednoduše naučit.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
2.10.2014 23:37 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Na THC Desire CM 7.2 i hodně neoficiální CM 11 třeba ten budík; aplikace s ikonou hodin, tap, symbol budíku, tap, položka "nový budík", tap, nastavení opravdu různých parametrů tap, tap, tap, tap... Nic, co by nezvládla blondýna.

Potobné je to se seznamem, SMS a pod.
Fluttershy, yay! avatar 3.10.2014 00:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Nauč se číst. Píšu o zvonění budíku. Pokud vím, tak na Androidu není dialog pro výběr vyzváněcího tónu ze souboru. Systém prostě jenom nabídne to, co je v nějakých předem nastavených adresářích.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Václav 3.10.2014 19:21 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Stejně bych doporučil vykašlat se na systémový budík a nainstalovat Sleep as Android. Mobil se položí na matraci a přes akcelerometr sleduje fáze spánku, v nastaveném časovém rozsahu spustí buzení v době kdy je to pro člověka nejpříjemnější (čeká na mělký spánek a pokud nenastane, budí až na konci stanoveného rozsahu), kvalitu spánku zaznamenává do grafů a počítá spánkový deficit :-)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Fluttershy, yay! avatar 3.10.2014 19:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Což používám, ale je to zabugovaná proprietární sračka. Vždycky mám nastavený ještě normální budík, abych měl jistotu, že se vzbudím.

Mám rozepsaný zápisek do hejtblogu o tom, co všechno je s SaA špatně.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Václav 3.10.2014 19:46 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Tak to mě zajímá, já s ním neměl problém :-) Dokonce jsem si i připlatil za plnou verzi.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Fluttershy, yay! avatar 3.10.2014 20:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Jo, třeba mě dopsání a publikování dokope k další práci na vlastní náhradě nezávislé na telefonu.

tl;dr verze: zoufalá kalibrace, spotřeba energie, feature bloat, zbytečné změny v UI (navíc vedoucí k problémům na malých displejích), žadonili o pětihvězdičkové hodnocení, zavádějící interpretace dat (ve srovnání mj. se specializovanými měřícími nástroji),…
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Josef Kufner avatar 6.10.2014 20:19 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Se spotřebou toho moc nenaděláš, jakmile telefon nespí a měří, tak žere. Hodně.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Fluttershy, yay! avatar 6.10.2014 20:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Jak je možné, že v jedné verzi žral 30 % baterky za noc, zatímco ve všech ostatních 70 % baterky za noc?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Josef Kufner avatar 6.10.2014 21:04 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
No... já bych to jinak než na nabíječce nepoužíval. I těch 30% je nechutně hodně.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Fluttershy, yay! avatar 6.10.2014 21:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Hodně štěstí proti lámání konektoru.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
skunkOS avatar 3.10.2014 08:15 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Přesně tak. Mám HTC Desire Z. Dříve CM 7.2, teď CM 11.0. Vytváření budíků, měříčů, stopek, upozornění je "piece of cake". Totálně jednoduchý.
http://martinrotter.github.io
Josef Kufner avatar 2.10.2014 23:53 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Na starých telefonech to nebylo o nic jednodušší. Prostě nakopíruješ melodii do adresáře s melodiemi.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Fluttershy, yay! avatar 3.10.2014 00:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Myslíš tu hudební nokii nebo hodně blbou motorolu, které mi tu někde leží? Nebo S60? Tam všude jsem měl přímo v UI položku ve smyslu "vybrat zvonění ze souboru".
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Josef Kufner avatar 3.10.2014 09:33 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Staré Siemensy a SonyEricsson to tak měl, pokud mne paměť neklame.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Bedňa avatar 3.10.2014 00:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Brandované ROM nebrať, to je fakt zlo.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
3.10.2014 16:03 Komunista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
nejaky tip na nebrandovane 4G telefony?
Václav 3.10.2014 19:20 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Klidně může být v defaultu brandovaný, pokud to jde přeflashnout něčím jiným :-)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Bedňa avatar 3.10.2014 22:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
A to je väčšina, pred kúpou by som sa pozrel na XDA, tam vlastne chodím pre všetky rozumy.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Václav 3.10.2014 22:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Asi tak :-) Jediný problém jsem měl nějakou chvíli s HTC EVO 3D, kde byla CDMA verze tak rozdílná, že byla nutná úplně jiná ROM. Takže GSM verze s Cyanogenem docela zaostávala :-(
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Bedňa avatar 4.10.2014 16:43 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Však toto, kto si chce hrať musí si vyberať podľa toho či všetko funguje, koľko ROMiek je dostupných a či je tam živý vývoj.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bystroushaak avatar 2.10.2014 10:06 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Osobne som si kedysi chcel kúpiť iPhone, ale po pár dňoch používania som zistil že je to len ďalšia predražená tehla rovnako ako boli Nokie.
Kup si iPhone 5. Na aukru jsou docela levně a až přijde do čech ten nový, tak budou ještě levněji. Je to imho asi nejkvalitnější ze všech modelů, ne jak ten nový šmejd.
FireFoxOS
Nad tím poslední dobou docela uvažuji, hlavně pro tu jednoduchost programování. Chtěl jsem si udělat reportovátko na github issues pro iPhone, ale ten vývojový proces je dost porod (člověk například musí mít Mac).
Bedňa avatar 2.10.2014 10:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Kup si iPhone 5.
Momentálne chcem ako som písal niečo s funkčným Ubuntu Touch. Prečítal som si pár článkov na Softpédií a chcem to.
FireFoxOS
Toto bola voľba tesne pred Ubuntu Touch. Ako veľké plus počítam nenáročnosť, čo sa okrem výkonu určite prejaví aj na výdrži batérie.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
lucorp avatar 3.10.2014 17:14 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
ubuntu touch je u mna dalsim logickym krokom na priamke nesmart telefon-iphone-android. Cakam iba na hybridne zariadenie telefon/tablet/n(o)etbook s dostatocnym vykonom - na pracu som mal, mam aj budem mat ako hlavny nastroj desktop, a na zabavu, ebooky + obcasne checknutie mailov je takyto hybrid pre mna najidealnejsi. Asus nieco podobne ma, ale ta cena je usmevna a vykon na zaplakanie. A navyse neviem ci na tom fici Ubuntu
"Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
mirec avatar 2.10.2014 10:48 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

Tá previazanosť len s apple je jediný taký rozumný dôvod prečo nie iphone. Ja na issues momentálne používam túto hračku, ktorú mám stále položenú vedľa počítača a jednoduché oné napísané v urwid (nie práve najlepšie riešenie pre tento display, ale písať rozhranie v QML sa mi nechcelo).

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Jendа avatar 2.10.2014 12:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Kup si iPhone 5.
Já si třeba chci mobil hackovat. Zlatá klec je pro mě přesně ta ďalšia predražená tehla o které mluví předřečník.
Bystroushaak avatar 2.10.2014 14:55 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Já si třeba chci mobil hackovat.
Já do jisté míry taky, ale ta míra je moc malá na to abych kvůli tomu používal androidí zařízení s androidem.

Jak jsem psal, docela se mi poslední dobou zalíbil ten FirefoxOS, ten vypadá jako relativně hodně hackovatelný a upravovatelný. Ta bariéra stát se developerem a psát si vlastní aplikace je tam imho hodně tenká.

Co by taky mohlo být zajímavé by byl telefon, kde by místo OS běžel jen Smalltalk.
Jendа avatar 2.10.2014 18:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Já do jisté míry taky, ale ta míra je moc malá na to abych kvůli tomu používal androidí zařízení s androidem.
U mě je ta míra zase nejspíš moc velká na to, abych byl schopen používat Android…
Jendа avatar 2.10.2014 12:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Ďalšie alternatívy sú Maemo, Megoo, Salfish, FireFoxOS
No a je k tomu nějaký hardware? Kolik stojí? (osobně smartphone nepotřebuju zas tak moc, řekněme že přes 4kKč bych za něj dát nechtěl)
Bedňa avatar 2.10.2014 14:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Nokiu N9 zoženieš aj za 120€ (Megoo). Sailfish OS beží aj na Samsung Google Nexus4 čo je rovnaká cena, originál Jolla je už cez rozpočet, 400€. Geeksphone Revolution zoženieš nový za rovnakú cenu na tom behá Android, FireFox OS a ďalšie.

Potom ešte Nexus S (3) a LG Nexus na tom tiež niečo behá.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
2.10.2014 14:57 hibiki | skóre: 5 | blog: Hibikiho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Sailfish funguje na leccems (alespon zcasti, ale dost rychle se to meni).
https://wiki.merproject.org/wiki/Adaptations/libhybris
PavlixovaZláŽena avatar 7.10.2014 15:57 PavlixovaZláŽena | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Díky, zvedl jsi mi sebevědomí. Ačkoli nejsem programátor, IT-čkař ani fanda do techniky (vlastně bych se označila spíš za technickou pannu), Android jsem se naučila dokonale ovládat během pár desítek minut bez asistence jiné osoby či manuálu. Řekla bych, že obsluhu Androidu by zvládl i průměrný makak za kuličku hroznového vína. Přijít tomu na kloub vyžaduje pouze nehledat v něm složitosti. ;)
7.10.2014 19:47 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Ty a průměrný makak musíš, ostatní máme na výběr. ;-)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
PavlixovaZláŽena avatar 8.10.2014 13:52 PavlixovaZláŽena | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
I já si mohla vybrat. K nevíře, že? :)
8.10.2014 15:03 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Těžko tomu uvěřit… ;)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Rezza avatar 8.10.2014 18:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Android opravdu nejde ovladat, ale asi jsem podprumerny makak :).
AsciiWolf avatar 2.10.2014 14:40 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Označiť za použiteľné MS a iPhone, tak to chce odvahu :)
Stejně jako označit za použitelné telefony s Androidem, které nemají čistý Android, nýbrž GUI pochybné kvality od výrobce - bohužel naprostá většina v ČR/SR prodávaných telefonů. Sám takový šmejd mám a těším se, až se jej konečně zbavím...
Bedňa avatar 4.10.2014 17:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Osobne by som nevydržal s brandovanou ROM. Keď si k tomu sadnem, za deň stiahnem niekoľko ROM a skúšam nájsť tú najlepšiu, je to pre mňa zábava. Občas treba niečo roztlačiť cez HBOOT a to býva celkom zaberačka.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
2.10.2014 16:57 TTTTTT
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Ak by bol Linux Islam tak ty si clen ISIS. Taky fanatik si...
Marián Kyral avatar 2.10.2014 07:14 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo jo. Nokia e51 se Symbian 60 byla super a měl jsem ji moc rád. Ovšem teď už bych ji nechtěl. Mnohem více mi vyhovuje šmudlatý Nexus 4.

Ale pro manželku hledám nějaký jednoduchý telefon s dlouhou výdrží jako náhradu za obstarožní Siemens C65. Ty jednoduché Nokie nevypadají až tak zle. Díky za tip.
2.10.2014 07:54 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

Mají celou řadu 105,108,206,208,301,515 obchodníci nakupují opatrně (po pár kusech), ale furt sem proudí. A telefon pro dítě za 500kč je super (a má lepší kvalitu hovoru než šmudláč za 5k)

Třeba ten co jsem popisoval, tak např. TS-ka koupila myslím 10ks (v té barvě) a už zas není, takže to asi za týden vyprodali.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Marián Kyral avatar 3.10.2014 01:03 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
No koukal jsem na 206 a 208. Některé recenze na Heuréce mne moc nepotěšili - pomalé reakce, plno předinstalovaných zbytečností. Musím se na to podívat naživo, jestli je to až tak hrozné. Taky jsem u 206 čekal větší výdrž, ale málokdo to potvrdil. I když dnes výdrž přes dva dny je moc. Kde jsou ty časy, kdy jsem e51 nabíjel jednou za 14 dní (pravda, já moc nevolám, jen sem tam sms).
3.10.2014 08:05 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

Taky jsem to četl, ale tu 105 jsme za slabé tři týdny nabíjeli 2×, ale je pravdou, že je tam jen několik krátkých hovorů a sem ta je to vypnuté, ale na druhou stranu na tom malý několikrát hrál a docela dlouho.

Tu Ashu v dual simu s tou plánovanou synchronizací odhaduju na 3 spíš 4 dny (max 5 - uvidím). Ale ono pokud jsem vypnul data u toho dual sim samsungu a jel jen na jednu SIM, tak mě se slabým užíváním vydržel i 7 dnů. Je to hodně o tom, jestli máš potřebu furt to vytahovat a zgúňat, nebo to vytáhneš jen když to zvoní.

I na té Asha i na té 105-ce jsou nějaké kraviny, jako „obchod“ či „dárek“, které tě v dnešní době iritují, nicméne na Asha si nastavíš vlastní menu, takže o tom nevíš - na tom obyčejném to tam holt je.

Je to naprd, nikdo nechce vyhodit z okna peníze a zkusit si to, ale myslím si, že většina lidí, co to píší (i co nepíší), očekávají maximální flexibilitu a spravovatelnost (což částečně nebo jako mimikry Android nabízí), a nechtějí přijmou žádný kompromis a cokoliv co je tam co nechtějí považují za problém a zásah do soukromí.

A ony jsou to prostě telefony udělané na telefonování a nějak vybavené a tak jak jsou se mají používat, kupíš, dáš sim, nastavíš zvonění a už jen telefonuješ. Pokud chceš něco jiného, kup si něco jiného.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Marián Kyral avatar 3.10.2014 11:20 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Klid, netřeba se rozčilovat. Jasně píši, že se na to musím někde mrknout než vynesu konečný soud ;-)

Měl by to být dárek pro manželku na vánoce, takže si nemůžu dovolit vybrat nějaký pomalý a zavšivený šunt. Hledám jednoduchý a rychlý telefon s dlouhou výdrží.
3.10.2014 14:51 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Klid, netřeba se rozčilovat.
Někde jsem se minuli :-), jsem naprosto klidný, jediné velmi slabé emoce co jsem měl, byl „neadresný povzdech“ jak to „obecně“ lidi vnímají.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
2.10.2014 07:21 DutáHlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Potřebuju telefon na telefonování a proto si pořídím krám s qwertz klávesnicí. Seems legit!
2.10.2014 07:48 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

Ten telefon není velký, je jen maličko širší než 1234567890 (kvalitativně je to krám odpovídající nízké ceně), a qwerty klávesnici jsem ani nechtěl (bylo mi to jedno), jenže ono toho není moc na výběr (aby se to spojilo s Exchange či jiným emaily).

Jsou tam tlačítka na telefonování, čísla lze přirozeně psát na středu klávesnice (ne úplně pohodlně - je to malé), takže je putna jestli to má qwerty nebo 1234567890.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
2.10.2014 07:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lepsi polovicka ma e71 a drzi se ji zuby nehty, dokonce az tak, ze jsem ji ho za ḧrisny litr preoblekl do cerne. Jedine co ji vadi je ze uz nejde pres ten straslivy nokii ovi bastl aktualizovat, neb je to jakasi sedivka z JV Asie a proste pres to aktualizace neprolezou a davat litr za servis se mi uz nechce...
2.10.2014 10:20 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Staci zmenit product code cez USB kabel a vhodny SW.
3.10.2014 06:05 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Jo, to vim, lec byl s tim nejaky problem, uz nevim jaky. Ale prichazi zima a mozna, ze to zkusim znovu :-)
Jendа avatar 2.10.2014 08:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Momentálně mám Android, sice s QWERTY, ale k prdu (příště už tu chybu neudělám; ten systém je prostě nepoužitelný), a černobílý dumbphone na občasný hovor a SMS.
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
Otto Šabart avatar 2.10.2014 21:17 Otto Šabart | skóre: 13 | blog: KatiePC blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
+1...tak to jsme na tom podobne. Ja Samsung S3 a baterka mi vydrzi sotva pul dne... takze pak vetsinou prechazim na starou veckovou nokii (ani nevim co to je za typ).
*´¨)¸.·´¨)¸.·***·>>> www.seberm.com
Jendа avatar 3.10.2014 02:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
S tím problém nemám, Samsung Galaxy Ch@t vydrží na jedno nabití klidně 14 dní. Jenže já jsem čekal, že to bude počítač do kapsy - a on je to backdoornutý dumbhone s dotykovým displejem.
2.10.2014 21:32 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
to si pis ze taku chybu uz neurobis, pretoze je vysoko pravdepodobne, ze ziaden dalsi android telefon s HW klavesnicou uz nevznikne :-)
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
6.10.2014 16:41 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Jakej? Ja mam PhotonQ a klavesnice ujde. Sere me jen zabugovanej system (obcas se nepripoji k WiFi, nahodne usina, takze treba neprijmu volani pres SIP atd...)
Max avatar 2.10.2014 08:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vše je o prioritách, nelze říci, že je něco lepšího. Já třeba potřebuji číst maily, zobrazovat v nich přílohy (excel, doc, pdf, png ...), potřebuji se připojovat na servery (vnc, rdp, ssh), potřebuji diagnostikovat síť a nastavení O2 CMA, potřebuji navigaci, potřebuji L2TP tunel do jobu, jízdní řády a tunu dalších věcí s tím, že telefony s lepší optikou už dost dobře slouží i jako náhražka za foťák pro lehkou dokumentaci.
Co mám zkušenosti s obyčejnými uživateli (v naší firmě), tak fotit, internet, vše co největší, aby na to slepci vůbec viděli, navigace, L2TP do práce, maily, dokumenty, foťák, počasí, propojení s autama, sync s exchangem, hry.
Nikdo z nich nemá problém šoupnout tel. přes noc na nabíječku.

Telefon už není jen telefon, je to náhrada za notebook, což si spousta lidí neuvědomuje.

Ty se zřejmě spokojíš s minimem, ale mnozí nikoli. Navíc je tu problém ten, že je telefon a telefon. Pokud si člověk vybere nějaký shit a čeká od toho zázraky, tak se nelze divit, že se mu to cuká apod. Pokud bych měl stejné nároky jako ty, tak bych sáhl po tom samém, ale nemám :-/.
Já mám starý Desire Z s alternativním FW, protože ten od výrobce byl nepoužitelně pomalý. Má to i klávesnici, takže ok. Musím však konstatovat, že Android se dostal do uznání hodného stádia až s verzí 4.4. Windows Phone je kapitola sama pro sebe, ale největší voser je, že na něm nelze nastavit statickou IP na wifině (což není věc, co by byla pro většinu lidí kritická). IPhone, tam je to pořád nějaký "divný". Nesyncují se tam příznaky u mailů (myšleno to, že když dáš v outlooku odpovědět na email, tak v doručené poště má email příznak, že jsi na něj odpověděl, ale když odpovíš v IPhone, tak se toto označení neprovede, android to dělá), tuhne 4G tak, že se telefon přestane syncovat a i po přepnutí na 3G nejde. Občas se vrátí výchozí nastavení CMA. Nj., ale nic lepšího jak tato svatá trojka není, takže nezbývá, než čekat, až to dopilují. Každopádně Android 4.4 s nějakým výkonným telefonem + Cyanogenmod, popř. MIUI, to je asi to nejlepší, co dnes může jako náhrada ntb být.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
2.10.2014 12:06 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

Je to o prioritách, já jsem si myslel, že taky potřebuju ssh-čko a dalších roj věci, ale už mi došlo, že to bylo jen nadšení (nepochybuji o tom, že to někdo potřebuje) a že bych rád konečně normálně telefonoval.
(Mimochodem existuje nějaký java ssh client co se do toho snad dá dostat, do S60 bylo normálně putty.)

Některé věci co popisuješ, tak jsou možné u tohoto telefonu, jsem překvapený, že ten Nokia browser fakt funguje a přes trochu delší start valí lépe, než na tom samsungu, takže jízdní řády a běžné věcí naprosto v pohodě. S autem jsem ho spároval, a v našem autobuse se chová jak starší Android - většinou nenačte kontakty do auta, což je škoda (vidíš jen čísla) a nefunguje jako přehrávač, ale příjem v pohodě (chytí se asi za 1sec Android asi za 5sec), foťák právě na tu dokumentaci (každý pod tím máme něco jiného), je v pohodě, na focení to není, ale já jsem nikdy nefotil mobilem a vlasně ani moc foťákem, navigaci v mobilu nechci a příště chci už jen integrovanou v autě (to jediné nám v domácím autobuse chybí).

Telefon už není jen telefon, je to náhrada za notebook, což si spousta lidí neuvědomuje.
Telefon má být hlavně telefon a na ostatní je notebook(tablet), což si spusta lidí neuvědomuje. ;-)
A myslí si to docel velká skupina lidí, ale trh nic nenabízí…

Já mám starý Desire Z… …Má to i klávesnici…
No to je ono, ukaž mi telefon s HW klávesnící, který lze koupit, protože bez HW klávesnice nelze rozumně telefonovat ani to používat jako výše zmiňovanou náhradu (nelze si vylož jako, že je to velmi limitující).
Jen pro zajímavost, je hezké kolik informací se vleze na tento mini display (Asha 210), když se do toho nemontuje klávesnice a je to aplikačně na to navržené.

Ad popisovaný IPhone, u tohoto když se připojím k emailu přes pop3 tak jsou informace offline, když přes imap, tak se info o přečtení atd. propaguje obousměrně, Exchange je taky obousměrný.

Denně nabíjet je pro mě rozhodně opruz (až to bude do 10min tak to zvládnu) a nedávno mě pobavila (vysokopostavená cizí) delegace, kde všech šet mělo placky jak kráva, furt na to m něco šmudlali a v druhé kapse saka měli power bank polovičních rozměru a čtyřnásobné síly a postupně to k tomu zapojovali. Ty svá luxusní saka měli na křivo, jak jim to táhlo kapsu.
Já ti prostě nevím, jestli to je správná cesta - pro mě určitě ne.

Fčil jsem se dva dny pracovně motal po MSV a setkal jsem se ze spoustou lidí, a protože „moje změna“ byla pro mě živá, tak jsem si všímal co kdo používá za telefony, opravdu je stále velká skupina lidí co používá staré telefony, ke kterým nexistují dnes alternativy a drží se jich zuby nechty.
Naplánovanou schůzku jsem přes tento levný telefon měl dřív, než se ti druzí se smatphonama se dostali vůbec do kalendáře na daný den. Připadal jsem si jak ufon vytáhl jsem telfon zadal a šupl zpět do kapsy a na tázavý pohled jen „domluveno, počítám s tím“ a počkal jsem s hovorem až si to došmudlí, abych je nerušil (třikrát to tak bylo, po třetí jsem málem vybuchl smíchy).

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Max avatar 2.10.2014 12:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Tablet není vhodná náhrada ntb, jelikož ho jednoduše nestrčíš do kapsy. Právě, že telefony a dock (viz třeba motorola lapdock, ubuntu phone dock apod.) mají potenciál nahradit ntb a částečně i více. Výkon začíná být už celkem slušný, chybí jen ta lepší baterie.
Zdar Max
PS: navigaci v autě nechci, je to předražený a oproti té navigaci v telefonu neaktuální a není možné provést změnu, těžko říci jaká je délka supportu apod. Kromě přímého ovládání navigace pomocí tlačítek v autě mně nenapadá jediná výhoda (a i tato výhoda mi přijde směšná)
Měl jsem sen ... :(
2.10.2014 12:29 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Telefon ako nahrada notebooku ma jeden zasadny problem: Android. Je to sracka plna spyware, reklamy a nekvalitnych aplikacii. Pokym nebude na takychto zariadeniach normalny doveryhodny OS, tak nebudu nahradzovat nic.
2.10.2014 12:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Cyanogenmod...
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Max avatar 2.10.2014 14:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Kdybys líp četl, co píšu. Jednak obhajuji koncept, nikoli systém, dále jako příklad uvádím Ubuntu Phone, viz :
Ubuntu for Android - Two Kinds of Linux On Your Phone
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Fluttershy, yay! avatar 2.10.2014 13:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
OSM pro Garmin…
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
2.10.2014 15:27 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

A nebyla by lepší pak už lepší 12NTB silna 10mm i s klávesnicí a s vším?

ad. PS:„Předražené“ nic než souhlasím. V našem autobuse mohla být navigace řešená tak, že update jsou v ceně vozu (myslím na 3 roky a pak si přikoupíš po dvou letech). Nejednoduší update stažené + přes USB flasku.

Tato navigace umožňuje plánovat třeba i z google a poslat to do auta (přes telefon-data či telefon-wifi nebo USB), je propojená s audio soustavou i telefonem, lze hledat cíle hlasem, můžeš mít až 15 před připravených SMS odpovědí a je jen v angličtině - samé výhody ;-).

Ovládaní telefonu/navigace apod. pomocí auto tlačítek a na volantu je náhodou super a lze to bezpečně za jízdy a pokud je to hlasem je to i navíc (někdy) sranda. (I na větší navigaci přepínání v místě objížděk, lze bezpečně tak do 10km/hod, z volantu či přes tlačítka je to brnkačka i při 150km/hod)

OT: Za dvě cesty do Itálie ušetříš na pohonných hmotách a čase, cenu malé navigace (kdysi jsem popisoval rozdíly s „telefonní navigací“ a „normální“ navigací) o čase přepočítávání, či dokonce trochu delší objížďce či změně plánů nemluvě (nedostanu se mimo mapu). Ale je to každého věc kterou cestu si zvolí.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Josef Kufner avatar 2.10.2014 22:48 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Kdyby to bylo co k čemu, tak se ty tlačítka v autě připojí přes bluetooth k mobilu.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
3.10.2014 08:32 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Ale však to tak je, ne(?)
Přes ty tlačítka ovládáš (i ze stávájícím systémem bez navigace), telefon i audio přehrávač v mobilu - pokud chci (s tím vyšším s navigací můžeš do mobilu dostat i on-line couvací kameru ;)). Pokud se jedná o navigaci v mobilu, věřím, že pokud bude nějaký standard a bude to odzkoušené a bude v mobilu dostatečný výkon, který obslouží navigaci na úrovni, tak to tak bude i pro navigaci.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Josef Kufner avatar 3.10.2014 09:36 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
V tom případě bych to viděl na feature request do Osmandu. Pokud to funguje v telefonu, mohla by to být obyčejná tlačítka na handsfree.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
2.10.2014 17:30 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Telefon má být hlavně telefon a na ostatní je notebook(tablet), což si spusta lidí neuvědomuje. ;-)
A myslí si to docel velká skupina lidí, ale trh nic nenabízí…
Přesně tak, zařízení, na kterém se dá pohodlně pracovat jako na notebooku, je pro použití jako telefon moc velké a naopak (leda že se použije externí klávesnice). Já osobně to řeším tím, že mám na telefonování hloupý telefon a na věci, na které je třeba notebook, používám prostě notebook, respektive netbook. Mimo toho, nevím o tom, že by se dal sehnat telefon, do kterého bez redukce či USB síťovky strčíte UTP kabel s RJ-45 :-)
Marián Kyral avatar 2.10.2014 20:23 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Na mobilu/tabletu se pracovat nedá. Na to mám NB. Na focení mám zrcadlovku. Na čtění e-ink čtečku. No a na telefonování, geocaching, občasné vyhledání něčeho na netu a zábavu (třeba na WC) mám telefon ;-)
2.10.2014 23:30 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
A na to všechno krosnu a plutoniový generátor...
Fluttershy, yay! avatar 2.10.2014 23:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Prakticky každá z těch věcí v důsledku vydrží déle než jedna univerzální šmatlaplacka.

Vejde se to normálně velkého batohu; podobnou konfiguraci nosím v báglu Crumpler Dark Side nebo Wenger Maxxum.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Marián Kyral avatar 3.10.2014 00:57 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
A na to všechno krosnu a plutoniový generátor...
Když jdu někam s foťákem, v naprosté většině případů si s sebou neberu NB, neb na něm určitě pracovat nebudu. A naopak, do práce (až na několik drobných výjimek) netahám foťák.

A ještě jsem zapomněl, pro přesné zobrazení času mám hodinky a buzení :-D
Marián Kyral avatar 3.10.2014 00:59 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
ehm ... na zobrazení času a buzení mám hodinky.
3.10.2014 15:25 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Jo, koukám že nejsem ve svý grupě sám. Taky normálně hodinky, telefon momentálně 3310 a radši ji nechávám doma, a když někde chci trávit volnej čas prací tak notebook. Mám se hej a nemusim jako kretén furt něco každej večer dobíjet. (I ten iPod Shuffle mi vydržel tak na tejden než jsem ho ztratil.)

Možná jsme jen pozůstatky minulý generace, možná ne. Prcat nějaký frikulíny, když nám to tak vyhovuje.
2.10.2014 16:58 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
že Android se dostal do uznání hodného stádia až s verzí 4.4
No já to vidím tak, že verzí 2.1 skončila použitelnost pro telefony a telefonování a verzí 4.x (možná 4.4) z toho vznikl operační systém pro tablety >9" (a jen a pouze pro šmudlací ovládání).
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
Bedňa avatar 2.10.2014 21:32 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Zrovna som si odpísal môj Desire Z. Blbol USB kábel, namiesto aby som sa na to vykašľal, tak som sa s tým niekoľko minút hral až sa USB preplo do OTG módu a chcelo napájať nabíjačku a už sa s tým nedá nič robiť, je v prdeli. Mám záložný WildFire a stále chcem podvedome vysúvať klávesnicu je veľmi návykové a až keď ju nemám, tak vidím ako mi chýba.

Prakticky sme sa úplne zhodli v používaní smartphone. Rovnako vo všetkých telefónoch som mal vždy alternatívny firmware. Predposledný mám aj v patičke.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
2.10.2014 09:53 Bhua
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja to vyresil modrozubou klavesnici. V 300 gramech mam slusnou nahradu za notebook. Psani dokumentace na github, maily apod to zvlada dobre. Telefonovani je pro me az druhotne, vsechno stejne resim pres internet.
2.10.2014 10:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám na téma BlueBerry rozepsaný blogpost, ale nechám si ho na to až se úplně překlopím. Prozatím jsem v situaci, že má v kapse telefony dva.. 8-/

Nicméně to má však i své výhody. Jeden vždycky vydrží déle než ten druhý 8-P
Josef Kufner avatar 2.10.2014 23:01 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už bych opravdu nechtěl telefon, co neumí synchronizovat kontakty s mým serverem přes CardDAV. Android to umí, tedy lze to do něj doinstalovat.

Telefon používám hlavně jako kalendář (aCalendar, sync přes CalDAV na můj server) a pak na jízdní řády (CG Transit) a mapy (Osmand). Nějaký ten Jabber klient (Conversations) se hodí, no a telefonování taky funguje.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Rezza avatar 2.10.2014 23:35 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Aktualne mam smudloklavesovou Q10 od BB a na ceste je smudloklavesovy Passport od BB :))). Tesim se jak maly Jarda.
Ruža Becelin avatar 3.10.2014 10:27 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Gratuluju :-)

Planoval jsem Z30, ale vzhledem k tomu, ze maji vyjit jeji nastupce, tak jeste chvilku pockam :-)
kotyz avatar 3.10.2014 15:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam Nokia 5230 (S60, dotyková) a Siemens CX75 (Java, tlačítkovej). Oboje je už mrtvá a nepodporovaná platforma, ale používat se na to základní dá víc než dobře. A i ten facebook a internety tam v omezený podobě fungujou. Ta 5230 se dokonce prodávala v sadě jako navigace do auta, ale nikdy sem jí tak nepoužíval. Ale ty mapy fungujou offline a celkem kvalitně, narozdíl třeba od google map který sou bez připojení k ničemu.
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Agent avatar 3.10.2014 18:56 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mě by zajímalo, kdy konečně někoho napadne zrušit ten nesmyslný archaismus zvaný SIM.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Václav 3.10.2014 19:19 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
V USA celkem běžné. Nedávno jsem měl v ruce Motorolu, co měla „SIM“ „Zadrátovanou“ napevno. Nějak jsem nezjišťoval jestli jde na ten čip nahrát SIM jiného operátora, asi ne. Ale bylo by to fajn.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
3.10.2014 20:37 pampam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Co je bezne?
Václav 3.10.2014 21:22 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
telefony bez SIM
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Rezza avatar 4.10.2014 12:30 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
A zvlast 4 velikosti SIM... Pravda, jedna velikost uz je delsi dobu pase. Ale ted musim vymenit micro na nano do nejvetsiho telefonu, co jsem kdy mel. Proc???
otula avatar 4.10.2014 22:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nokia 515 nejen, že je drahá – já jsem si ji i přes tu cenu (za kterou se dá pořídit mnohem chytřejší telefon) pořídil, abych ji vzápětí vracel. Nedokáže totiž v telefonním seznamu vyhledat podle příjmení, což je pro mne dost nepříjemný detail… Vyhledává výhradně podle (začátku) křestních jmen. Navíc ji stačilo jeden mít v bundě v kapse spolu s druhým mobilem, a už měla odřený kryt, který jsem potom musel při vrácení telefonu zaplatit… A to jsem ani nemluvím o tom, že se velmi nepohodlně ovládala (dost blbá klávesnice). Vzhledem k tomu, že nic jiného, co by vypadalo použitelně (Samsungy totiž fungují jen na heslo, které neznám), na trhu není, koupil jsem si raději novou baterku ke svému starému telefonu...
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
4.10.2014 22:52 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

Předpokládám, že to bude stejné a týká se to „Z dnešního pohledu některá nastavení nebo některé menu nejsou úplně logická…“, pokud nastavíš

Menu −> Kontakty −> Více −> Nastavení −> Zobrazení jména
Na příjmení-jméno, hledá to v příjmení. Po změně se pár sekund do kontaktů nedostaneš, evidentně si dělá index.

Jinak to hledání je „postaru“, hledá to striktně zleva, ne s kritériem „obsahuje“, já jsem to uvítal (i když musím pár kontaktů korektně opravit), ale tuším, že by to spoustu lidí iritovalo (mě „obsahuje“ při některých hledáních docela točilo).

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
otula avatar 5.10.2014 16:49 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Aha, tak tohle nastavení jsem nenašel. Každopádně mně ale vyhovuje nejvíce možnost, kdy se vyhledává v jakékoliv části jména. Naprosto by mi vyhovoval například Samsung S5610, pokud by fungoval jak má.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Prcek avatar 6.10.2014 10:36 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Pokud máš S5610 a něco ti tam blbne, tak zkus neoficiální firmware, měly by tam být vyřešený nějaký mouchy.

Nový telefon budu muset za chvíli taky řešit, nechci dotykáč, takže výběr je dost těžkej. To co je v nabídce teď je převážně Nokia, kterou jsem nikdy moc nemusel. A zbytek se třeba prodává jen v Indii, nebo už není dostupný vůbec (i přes to, že rok výroby je 2013). Např. Plum Caliber II, LG A390, Huawei U5510 atd.
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
otula avatar 6.10.2014 15:00 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Díky za tip, mám v něm už ale i rozchrchlané sluchátko, takže už ho nepoužívám. A až mi pochcípají telefony, které mám, tak budu mít docela problém...
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
7.10.2014 21:35 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prosim Te, ma ta Asha zabudovaneho VOIP klienta?

Taky jsem na tom s hledanim telefonu dost blbe...
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
7.10.2014 22:15 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

Takový požadavek mě u telefonu vždy pobaví…

Je tam whatsapp (updatuje se na 2.0.11), ale nevím ani jak to funguje a ten telefon má málo paměti, na to aby měl spuštěný např. Exchange, Mail a whatsapp, řekl bych že mu to stačí akorát tak na ty dvě věci a pustit si web a tím je vymalováno - telefonovat/SMSkova/emailovat(textem)/kalendář plus ty budíky, stopky apod. a v krizi i ten web, ale to jsou asi hranice telefonu.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
7.10.2014 22:40 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Jsem rad, ze jsem Te pobavil :-)

Kdyz jsem na wifine, tak si moci zavolat zadarmo lidem, kteri jsou taky na siti, je docela prijemne. A kdyby clovek kvuli tomu nemusel poustet pocitadlo, bylo by to jeste prijemnejsi. Jsem ted u Odorika a nekde mam i pevne voip telefony.

Jinak nepotrebuju mit pustene na telefonu cokoliv navic, pouzivam ho obvykle jen na telefonovani a smsky. Web a email uz jen v opravdu nejhorsim pripade.

Holt asi koupim E52.
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
8.10.2014 08:38 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii

Díky ;-)

Chápu k čemu je to dobré a proč se to dělá (zvláště mezistátně), ale přijde mi to takové pokřivené.

Ta aplikačka bez spuštěných emailů předpokládám, že běží (ale nevím jak).
S40 a tedy i Asha to má tak, že pokud to chceš spustit a je nedostatek paměti, tak se tě zeptá co má ukončit, aby to mohla spustit, ty si vybereš on to hned típne a pustí to co chceš. Je škoda že tomu dali jen 32MiB, ve které jsou pravděpodobně i uloženy „aplikace“, (nevím přesně jak to je) a nelze dát pryč aplikace, které tam jsou „z výroby“.
Musel jsem update te „whatsapp“ dát pryč aby mi fungoval „Exchange“ i „Mail“. Pokud jsou spuštěné tyto dvě věci, tak lze pak používat další miniaplikace i Web bez ukončování čehokoliv, ale s tím update už se mi to začínalo bít.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
9.10.2014 00:12 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Dík za info, ještě uvidím, ale spíš se kloním k té E52...
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
pushkin avatar 13.10.2014 07:55 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nokia E52 Rocks!
🇺🇦 Pomoc pro obranu Ukrajiny | SOS Ukrajina | Web4Ukrajina | Web4Ukraine 🇺🇦
13.10.2014 09:42 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
Se dívám, že ještě lze i koupit, ale není Dual-SIM škoda…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pushkin avatar 14.10.2014 07:20 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výměna šmudlacího telefonu za staro-novou Nokii
jj, na eBayi se dají ještě koupit nové nerozbalené kusy. Je neuvěřitelné, jak si tenhle mobil i po těch letech drží hodnotu...

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.