abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 732 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    saly avatar 25.12.2015 13:52 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)

    Ten systém dodávají s nějakými podmínkami a když s nimi nesouhlasíš, tak máš vždy možnost se toho systému zbavit. I proto čekám na Ubuntu 16.04 LTS. Až vyjde, půjde jako výchozí systém na laptop rodičů místo Windows 10.

    Asi jsem zlinuxovatěl už moc, ale vždy když mám něco dělat na PC s Windows, tak si říkám, že je to mnohem složitější než na Linuxovém PC. Správa softwaru hledáním nějakých binárek po webu a pak aktualizace stejným postupem je tragédie. Nenarazil jsem zatím na open-source lite-weight aktualizátor - nemáte někdo tip? Tomu systému samotnému moc nevěřím, protože má v defaultu zaplých hafo domůvolajících fičůr - a já jen doufám, že když jsem odškrtal vše co se dalo, že to stačí. Na Linuxu je všechno tak průhledný a je otázkou chvilky povypínat vše co nepotřebuji. Linuxové systémy nemají vlastní hlavu - nedělají si co chtějí, ale dělají to, co jim uživatel řekne. Windows má různé "systémové služby" a kdo ví, co to vlastně dělá. A co se mi nelíbí na nových systémech MS je, že v XPčkách bylo všechno nastavení v Ovládacích panelech, teď je i nějaké nové nastavení dle vzoru mobilních systémů, takže hledám v jednom, pak ve druhém.

    Dost možné ale také je, že když už Windows nějaký ten rok nepoužívám, že mu prostě nerozumím, tak v tom případě berte můj komentář s rezervou.

    Václav 25.12.2015 14:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Zkus Package manager chocolatey. Dost mi na Windows usnadnil život. Jinak souhlas, práce na tom je hrozná :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jendа avatar 25.12.2015 18:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Já woknařům dávám Ninite.

    A nevím, proč čekat s odchodem od sračkového systému další čtyři měsíce.
    saly avatar 28.12.2015 12:47 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Protože tam chci dát Ubuntu LTS a nechce se mi ten systém za čtyři měsíce instalovat znova. Na upgrady moc nevěřím u jakéhokoliv systému, ať už je to Windows, nebo Linux, když se často mění zásadní věci - třeba teď init systém. Výjimku teda tvoří rolling-updates distra jako Arch Linux, proti tomu nic nemám ani v případě nutných ručních zásahů jednou za čas.
    stativ avatar 25.12.2015 15:29 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)

    Ten systém dodávají s nějakými podmínkami a když s nimi nesouhlasíš, tak máš vždy možnost se toho systému zbavit. I proto čekám na Ubuntu 16.04 LTS. Až vyjde, půjde jako výchozí systém na laptop rodičů místo Windows 10.

    Nechce se mi věřit tomu, že by v podmínkách Win 7 měli něco o tom, že budou lidi nutit upgradovat na Win 10.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Jendа avatar 25.12.2015 18:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Na Linuxu je všechno tak průhledný a je otázkou chvilky povypínat vše co nepotřebuji.
    Co používáš za browser? ;-)
    Linuxové systémy nemají vlastní hlavu
    Poslední dobou mám pocit, že jo. Malý test: spusť htop, vypni zobrazení user-space threadů a u každého procesu řekni, co dělá. Pak zkus zařídit, aby ty, u kterých to nevíš, neběžely.
    25.12.2015 18:44 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    No, ono hlavně "tohle nevím co je, pryč s tím" je trošku od věci přístup.
    26.12.2015 01:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Počítá se i vlastní distribuční mix? (busybox) :-D

    Ale jinak hehe:
    ...
    root         4  0.0  0.0      0     0 ?        S    01:00   0:00 [kworker/0:0]
    root         5  0.0  0.0      0     0 ?        S<   01:00   0:00 [kworker/0:0H]
    root         6  0.0  0.0      0     0 ?        S    01:00   0:00 [kworker/u2:0]
    ...
    
    26.12.2015 13:20 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Tak to jsou zrovna vlákna v jádře, ne v user space.
    Quando omni flunkus moritati
    26.12.2015 17:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Jj o to je zajímavější ;-).

    Jinak je možný, že jsem jen nepochopil Jendovo:
    vypni zobrazení user-space threadů
    BTW htop nemám.
    Jendа avatar 26.12.2015 21:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Když v htopu vypneš user-space thready, zobrazí ti to každý (user-space) proces jen jednou. Bez tohoto nastavení tam je u některých aplikací několik obrazovek.
    26.12.2015 22:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    saly avatar 28.12.2015 12:50 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Co používáš za browser? ;-)
    Firefox a Chromium. Tvou stránku o těch prohlížečích jsem četl a mám povypínané věci, které nechci, aby byly zapnuté. Ale tak stejná situace je v tomto i na Windows, s tím nic nenaděláme.
    Grunt avatar 25.12.2015 14:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Mě se podařilo sáhnout si na Windowd 8 a mám takovou kacířskou otázku: o kolik může být Windows 10 horší než Windows 8?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    mirec avatar 25.12.2015 14:05 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)

    Je to nepárna verzia, takže dosť ;)

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Václav 25.12.2015 14:12 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Po zkušenostech je to z hlediska UI mnohem lepší, i když je ten jejich WM stále dost neschopný.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Agent avatar 25.12.2015 14:44 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Oproti Osmám je to možná i kapku lepší. S Classic shellem a "Božským režimem" je to téměř klasický Windows. Dokonce to umí převzít focus myši u neaktivního okna, už tedy není nutné na okno kliknout když chcete scrollovat, stačí nad něj jen najet. To je zázrak, ani se mi nechce věřit.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    25.12.2015 18:50 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    IMHO je to stejný, nebo v některejch věcech lepší. Když si člověk zvykl na Osum, tak je to chvíli jiný (= otravný), ale to by asi platilo i poačným směrem, jde o asi o to, jak rychle si člověk zvyká.
    xkucf03 avatar 25.12.2015 15:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Vlastnosti proprietárního softwaru a Microsoftu

    To není nic překvapivého – je to standardní vlastnost proprietárního softwaru – při nasazení proprietárního softwaru má počítač pod kontrolou autor toho softwaru, nikoli uživatel/majitel počítače. Microsoft je ve svých postojích zcela konzistentní – po celou dobu své existence se chová jako svině – opět tedy nic překvapivého. Bohužel spousta uživatelů tato fakta zatvrzele ignoruje, a poškozují tak sami sebe (a skrze síťový efekt bohužel i ostatní).

    Jediné řešení je tento škodlivý (proprietární) software nepoužívat.

    Ve speciálních případech lze tento software dočasně provozovat na vyhrazeném HW odpojeném od Internetu (např. za účelem konverze dat nebo reverzního inženýrství).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.12.2015 17:40 klobasa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastnosti proprietárního softwaru a Microsoftu
    +1, nebo vypnout aktualizace, nepoužívat IE, že se sami zaktualizujou máte z těch rusko propagandistických článkǔ. Mám 7 a nic se samo neaktualizuje, a mazat windows soubory zcela určitě jde pokud nejsou aktivní, jen je někdy potřeba terminál. Takových článků zde bylo o nenávisti k MS ..
    25.12.2015 15:54 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Pracovní počítač mi běží na Windows a nemá žádné připojení k internetu. Žádné problémy jsem nezaregistroval.

    Pokud mi na nějakém počítači opravdu visí živnost, tak nevidím důvod, proč si ji ohrožovat internetem. Zvláště v době, kdy W3C dochází k názoru, že browser by měl být legální trojský kůň do značné míry řízený vzdálenými servery a schopnosti HTML5 a JavaScriptu řídí přesně v souladu s tímto cílem.

    Bezpečný prohlížeč bych si představoval tak, že bych mohl detailně nastavit, co webová stránka či JavaScrip smí a nesmí. Ale např. u Firefoxu to jde opačným směrem, nastavení těchto možností spíše ubývá.

    Stejně bych postupoval na Linuxu. Pokud by mě počítač živil, neměl by přípojení do veřejného internetu.

    Sem tam se najde nějaký sw, který se bez podívání se na internet, zda je aktualizace vůbec nespustí. Takové mažu a pokud jsem je koupil, vracím v rámci reklamace zpět. Veškerý komerční sw objednávám s dodatkem v objednávce, že bude fungovat bez připojení k internetu, a pokud ne, že ruším kupní smlouvu.

    Problém není ani Microsoft, ani Linux ani nic jiného. Problém je to, že internetové technologie se řídí jako by bezpečnost vůbec neexistovala. u W3C mě to nijak nepřekvapuje, to je organizace, která prokázala dostatečně jasně neschopnost dobře zvládnout vývoj HTML, XHTML, CSS, HTML5 – a nečekám o dní nic kvalitního ani dobrého. A v tom mě W3C stále utvrzuje, že ničeho kvalitního schopna není – bez jediné výjimky.
    Jendа avatar 25.12.2015 18:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Pokud mi na nějakém počítači opravdu visí živnost, tak nevidím důvod, proč si ji ohrožovat internetem.
    Například proto, že moje živnost spočívá ve vzdálené správě počítačů, které jsem třeba nikdy fyzicky neviděl, a přistupuje se k nim jen po internetu. Další populární živností je třeba tvorba webových aplikací (jo, jistě, můžeš je pak nosit na flashce a s klientem si můžeš posílat papírové dopisy).

    S komentáři k webovým technologiím souhlasím.
    25.12.2015 19:12 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    A nebo můžeš mít druhý počítač, kde ti na stavu moc nezáleží. A mailovat můžeš kolik chceš.

    Já už ty řeči kolem toho, jak důležité je pro někoho počítač neberu vážně. Kdyby opravdu někomu záleželo na bezpečnosti a spolehlivosti počítače, musel by vidět, že veškeré trendy jdou opačným směrem:

    1) PC přestává být v rukách uživatele. Nikdo si nemůže být jistý, co mu dělá UEFI, a je úplně u zadnice, jaký je operační systém, protože UEFI je zcela mimo jeho kontrolu.

    2) Webové technologie se rozvíjejí způsobem, že na bezpečnost žádný webový standard nemyslí. Znásobují se možnosti webů, ale koho to šktve?

    3) Webové prohlížeče nijak neumožňují specifikovat co webové stárnky mohou a co nikoli. Paradoxně je nejbezpečnější prohlížeš Internet Explorer, kde si to můžete nastavit dost detailně.

    4) V každém počítači je dnes mnho programů, které nekontrolovatelně komunikují s internetem, často se i samy aktualizují kdy je napadne – a to vše vzdáleným povelem. To platí pro Windows i Linux.

    5) Kdykoli narazím na znalce IT, i nabušené adminy, skoro všichni každému domů doporučí Wi-Fi. Další cesta k bezpečnostním problémům. Všude lidem lítají data vzduchem často jen z lenosti a dostupná prakticky pro jiné, kdo mají zájem.

    6) Všude vítězí lenost a pohodlnost nad bezpečností. To platí pro linuxáky i windosáky. Není zde nejmenší rozdíl. Až budou Linux spravovat a řídit laici, bude se sypat bezpečnostně či aktualitami úplěn stejně jako je v tomto článku kritizován Windows. Mám dojem, že ve výoji Linuxu komerční zájmy začínají hrát více a více role. Jen má Windows trochu náskok.

    7) Linux se rozvíjí směrem, kdy čím dál méně do toho vidíte. Takové systemd, které snad neukázala ani jednu bezproblémovou verzi …

    Chtěl jsem jenom napsat, že nářky na sypání se počítačů na libovolném operačním systému už beru s rezervou, protože to více záleží na lidech, než na čemkoli jiném. A trend je jasný. lidé chtějí pohodlí ne bezpečnost. Nebo snad z linuxové komunity zaznívá, že nechtějí nebezpečné webové technologie? Neznaznívá. V tom se Linux a Windows uživatelé nijak neliší – v tom, že bezpečnost není na předním místě.

    Také dobře vím, že je jen minimum linuxových serverů, které nikdo nehacknul, a to často přes velice schopného admina. Jen se o tom veřejně nemluví.

    Pokud někdo napíše mám pracovní počítač, a hrozně mi na tom záleží, ale hry na tom nejspíše hrá musí, prohlížet si youtube také, … – takovým lidem otevřeně říkám, že počítač nepotřebuje a nechce mít spolehlivý. A je to tak. A řeknu to klidně i směrem k linux počítači.
    Agent avatar 25.12.2015 19:35 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)

    PC přestává být v rukách uživatele. Nikdo si nemůže být jistý, co mu dělá UEFI, a je úplně u zadnice, jaký je operační systém, protože UEFI je zcela mimo jeho kontrolu. To je asi pravda

    http://rayer.g6.cz/index.htm Před časem uživatelé zjistili, že firma Lenovo instaluje do některých svých notebooků UEFI rootkit, který bez vědomí uživatele přepisuje originální soubory OS (autochk.exe u Windows 7) nebo spouští binárku wpbbin.exe z WPBT tabulky v UEFI u Windows 8.x, která pak do OS instaluje službu Lenovo Update, jenž odesílá něco na Internet. Běžným způsobem nelze službu odinstalovat, protože UEFI ji při každém restartu zkontroluje a obnoví, resp. vždy spustí modul wpbbin.exe, takže není možné na takovém NTB provést čistou instalaci Windows. Zde je návod, jak rootkit z UEFI odstranit přeprogramování FlashROM, je však nutný HW zásah, protože běžnými nástroji nelze přečíst a flashnout kompletní obsah paměti. Na nátlak uživatelů nakonec Lenovo vydalo nástroj, kterým lze LSE (Lenovo Service Engine) vypnout. Šušká se, že podobně WPBT využívají i další výrobci, např. Dell a HP.

    http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?p=29497693&sid=ddf3e32512932172454de515091db014

    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Jendа avatar 25.12.2015 20:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    A nebo můžeš mít druhý počítač, kde ti na stavu moc nezáleží.
    Záleží. Ta věc, na které visí živnost (SSH klient) se musí provozovat přímo na tom internetovém počítači, není jiná možnost. Obdobně když provozuješ nějaké aplikace, které ze své podstaty prostě musí v reálném čase komunikovat s ostatními stroji (např. ASMKS nebo Tamaru).

    Samozřejmě bych mohl mít jiný počítač pro SSH a jiný pro browzdání po AbcLinuxu.
    Já už ty řeči kolem toho, jak důležité je pro někoho počítač neberu vážně. Kdyby opravdu někomu záleželo na bezpečnosti a spolehlivosti počítače, musel by vidět, že veškeré trendy jdou opačným směrem.
    Ale jemu na tom záleží, on to vidí, ale naprosto netuší, co s tím má jako sakra dělat. Teda kromě toho, že prodá počítač, a půjde pást ovce. Jo to vlastně nemůže, protože k tomu potřebuje počítač na internetové bankovnictví a elektronickou evidenci tržeb (dále Babišware).

    K bodům: 1) není problém jen UEFI, je tam i spousta další zvířátek (AMT, ME, SMM)

    2,3,4) Lze částečně řešit sandboxingem browseru do virtuálu. (ano, vím, že v posledních pár letech byly zveřejněny útoky umožňující vylámat se z Xenu, KVM i VirtualBoxu)

    A jinak já jsem ten poslední kdo by někoho přesvědčoval, že Linux je skvělý a bezpečný OS. Jen jsem prostě nic méně rozbitého nenašel.
    25.12.2015 23:28 PanZvedavy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    u toho virtualboxu to bylo tusim jen ve windows verzi skrze nejake dll. Uz nasli neco i pro linux hosta?
    Jendа avatar 26.12.2015 02:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    CVE-2014-0983 má Debian Security Advisory, takže předpokládám, že to funguje i na Linuxu.
    26.12.2015 11:03 PanZvedavy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    hm, nastesti nastaveni "3D" nikde nepouzivam pac je k nicemu, takze tohle me nehrozilo. Nicmene v teto souvislosti by me zajimalo jestli nekdo nedelal audit kodu.Virtualbox je z prevazne casti nabizen se zdrojakama...vubec chtelo by to nezavislej pruzkum vsech open source hypervyzoru ve stylu auditu truecryptu. Je casto az podivujici jak muze takovy stezejni sw v dnesni dobe jako je virtualizace mit tolik der a chyb a nikoho to moc nezajima, kdyby ano, tak tu jsou pravidelne audity kodu. Asi se zas bude muset pockat na poradnej pruser ala "ssl".
    xkucf03 avatar 25.12.2015 23:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Bezpečnost: neházet flintu do žita
    Záleží. Ta věc, na které visí živnost (SSH klient) se musí provozovat přímo na tom internetovém počítači, není jiná možnost. Obdobně když provozuješ nějaké aplikace, které ze své podstaty prostě musí v reálném čase komunikovat s ostatními stroji (např. ASMKS nebo Tamaru).

    Ono je těch možností spousta:

    • běh pod jiným uživatelem
    • AppArmor, SELinux a jiné bezpečnostní systémy
    • virtualizace
    • firewally a proxy běžící na jiném počítači/zařízení než ten software
    • analyzovat na tom jiném počítači síťový provoz nebo třeba změny souborů na disku
    • oddělený hardware
    • dobrý návrh aplikací a systémů – např. zálohování a logování na vzdálený stroj (data nejde z napadeného stroje smazat), princip minimálních práv, zabalení určitých věcí do služeb, místo poskytování dat (program zavolá službu, která mu něco podepíše nebo stáhne z Internetu, místo aby dostal přístup ke klíči a podepsal si to sám, nebo přístup k Internetu a stáhl si to sám)…
    • když nejde incidentu předejít, mít alespoň dostatek informací a důkazů, co se stalo

    Je potřeba to nakombinovat tak, aby minimalizoval rizika a bylo to ještě použitelné. Např. vyvíjet (pomocí různých ne úplně důvěryhodných nástrojů) můžeš na jednom počítači – a z jiného si pak ty zdrojáky stáhnout, kouknout, jaké tam jsou změny, a přes SSH nasadit třeba u zákazníka. Na tom druhém počítači budeš mít jen pár programů – SSH, verzovací systém, diff atd. Jasně, chyba může být i v nich, ale riziko tím výrazně omezíš.

    Neházel bych prostě flintu do žita, protože většina počítačových útoků řešitelná je a lze se proti nim bránit.

    BTW: tyhle řeči co máš už delší dobu – je to samozřejmě pravda, ale mysli na to, že někdo si z toho udělá závěr, že všechno je děravé, řešení neexistuje, jsme beznadějně v prdeli… a tudíž na bezpečnost rezignuje úplně – místo aby se snažil a dosáhl relativně slušných výsledků.

    Ona ani ta NSA nemůže nasadit svoje nejsilnější zbraně proti všem lidem a často používají i mnohem primitivnější metody, proti kterým se bránit lze. Když se velký počet lidí bude chovat jakž takž bezpečně, vytvoří dostatečný šum na to, aby se v něm šmírákům špatně hledalo, což opět sníží jimi páchané škody. Taky je potřeba se chovat tak, aby docházelo k odhalování šmíráků – když už se nepodaří jim zabránit v útoku.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 26.12.2015 02:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnost: neházet flintu do žita
    Já jsem reagoval na tvrzení, že je magor, kdo má produkční stroj vůbec připojený do sítě tím, že to prostě jinak nejde. O oddělení, ať už virtualizací, nebo fyzickou separací, píšu taky.
    25.12.2015 17:00 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    NSA chce tvoje data!
    Petr Tomášek avatar 26.12.2015 21:35 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Tohle s NSA nemá nic do činění. Tohle je o korporacích, které chtějí tvoje data (data všech)...

    NSA je ve srovnání nimi neškodné jak právě narozené batole...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    xkucf03 avatar 26.12.2015 21:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)

    Americké tajné služby (obecně vláda) a korporace spolupracují, navzájem si pomáhají – průmyslová špionáž, šmírování uživatelů, cenzura, soudní procesy proti zahraničním firmám (tzn. konkurenci) atd.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Petr Tomášek avatar 26.12.2015 22:57 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    A teď tu o Červené Karkulce, prosím...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Agent avatar 27.12.2015 13:34 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Petr Tomášek avatar 27.12.2015 21:31 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Jak souvisí Echelon s tím, že komerční korporace (Google, Facebook, Microshit, Yahoo, Yandex, atd.) prodávají data o uživatelích dalším korporacím? Trochu zdravého rozumu by to chtělo...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    25.12.2015 18:25 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Proto mam widle virtualni a kdyz se rozsypou tak je behem 10 minut obnovim ze zalohy. Pouzivat to jako hlavni system a mit tam data je podle me vylozeny hazard.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    25.12.2015 22:13 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    +1

    Jako většina lidí mám v práci Windows, ale zaměstnavatel si uvědomuje rizika a všechna podstatná data musíme ukládat do verzovacích systémů apod. O většině z nich vím, že beží na Linuxu nebo unixu, o ostatních se to dá předpokládat.
    Jendа avatar 25.12.2015 18:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Já bych se těmto problémům uživatelů Windows smál, nepoužívám je přece, tak mě to nemusí trápit (že správu Windows dělám nepatrný zlomek pracovní doby ponechme stranou). Jenže
    • Trendy nasazené Microsoftem se přesouvají i jinam. O smartphonech úplně škoda mluvit, ale poslední dobou je čím dál tím víc "cloud" a "NSA" a "blackbox" s barevnými dotykovými obdélníky všechno od navigací po televize.
    • Trend se přesouvá i do notebooků, opět čím dál tím víc navržené jako blackbox a vypadá to, že se pomalu zase dostaneme do stavu, kdy bude běžné, že hardware nefunguje na Linuxu.
    • Ze zkušenosti se mi zdá, že funkce ve Windows se s odstupem pár let pokusí někdo implementovat do Linuxu. Ať už je to praštěné GUI (KDE4, Unity), cloudové hledání a 256 dalších spywarů nebo třeba monolitický init systém. Samozřejmě, je to svobodný software, takže si každý může zkompilovat Firefox s vlastní NSA a distribuci s použitelným initem. A kdo z vás to udělal?
    25.12.2015 18:47 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Nejsou to spíš věci z Androidu?
    25.12.2015 19:22 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    A některé z Apple. Ale chápejte, že Apple, Google a Android je svatý, a na ně se nadávat nesmí, i kdyby bylo proč.

    Ve skutečnosti většina dnešních trendů je Apple. Všichni chtějí vydělávat tolik, kolik Apple a tak to napodobují.

    Je to Apple, který prosazoval black box a minimum modelů počítačů/notebooků/jiných krabiček k vybrání si.

    Je to Apple, který v podstatě zrušil klávesnici, a prosadil dotykový trend.

    Je to Apple, který prosazuje uzavření uživatele do cloudových úložišť.

    ---

    Ve skutečnosti dnešní hloupá podoba Windows 8 až 10 je kopírování od Apple. On to Microsoft také musí vysvětlovat akcionářům, proč nemají takové výdělky a hlavně růst, jako má Apple.
    Jendа avatar 25.12.2015 20:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Ale chápejte, že Apple, Google a Android je svatý, a na ně se nadávat nesmí, i kdyby bylo proč.
    Omlouvám se, jestli někomu přijde, že se málo navážím do Apple, Google a Androidu. Asi to ventiluju na kanálech, které tu lidi nesledují.

    Ne, fakt nejsou svatí.
    Je to Apple, který prosazuje uzavření uživatele do cloudových úložišť.
    IMHO spíš Google, ale vývoj nesleduju.
    Grunt avatar 25.12.2015 23:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Trendy nasazené Microsoftem se přesouvají i jinam.
    Nejhorší je že to nejsou trendy nasazené Microsoftem. I když vymažeš Microsoft z povrchu země, tak na jeho místo nastoupí ještě někdo horší. Momentálně se to dost daří Googlu. Jako by to byla soutěž.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 25.12.2015 23:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Nechápu, kdo přidal blog do digestu. Zase jsem ho z něj odebral. Né, proto, že je to o windows, ale proto, že to není odborný zápisek. Jedná se jen o blink neznalého člověka na MS, který pořád dokola odinstalovává aktualizaci, maskuje a maže soubory na hdd a nechápe ani oprávnění ve windows, které nazývá "využívají nějakou speciální vlastnost NTFS". Ani jedno z toho není systémové řešení.
    Člověk, který umí trochu googlit, narazí na to, že je potřeba malý zásah do registrů :
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Gwx]
    "DisableGwx"=dword:1
    
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
    "DisableOSUpgrade"=dword:1
    
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
    "ReservationsAllowed"=dword:0
    "AllowOSUpgrade"=dword:0
    
    + vypnutím scheduler úloh ohledně GWX.

    Mno a ten, kdo je línej BFU, může použít GWX Control Panel

    Nepopírám, že MS tlačí Win10 jak jen je to možné, někdo by i řekl, že neeticky (s čímž souhlasím), jen říkám, že zápisek je blink a ten, kdo ho přidal do digestu asi další Linux fanatik.
    A na závěr bych dodal to, co obligátně říkají Linuxáci o windows uživatelích, kteří se snaží starat a o linux stroje a plivají na něj, jen obráceně : "Když nerozumíš windows, tak jejich správu přenech někomu, kdo tomu rozumí".
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pushkin avatar 26.12.2015 08:26 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)

    Zdar Maxi,
    díky za příspěvek, který je výjimečně skutečně k věci. Máš pravdu - sám moc nechápu, že zrovna tohle dostalo do výběru z blogů. Jednak díky tomu, že jde zápisek jednoznačně zaměřený proti jinému OS a jednak kvůli, pravda účelově použitému, vulgarizmu v titulku.

    Ale k věci. Na uvedených PC mi šlo hlavně o odstranění rušivé reklamy na Windows 10, což je následek instalace KB3035583. Proto jsem to řešil nejjednodušším způsobem - jejím odstraněním a zamaskováním. To, že se na žádost Microsoftu odmaskuje a opět nainstaluje je podle mne vůči uživateli velká drzost - nebo si snad dovedeš představit, že by jakýkoliv package manager pod Linuxem svévolně uvolnil a nainstaloval blokovaný balíček? Nebo že by si začal aktualizátor systému začal stahovat bez svolení uživatele stahovat instalační data pro upgrade?

    O uvedeném řešení za pomoci registrů jsem nevěděl a díky za něj - výborná prevence. Jen doufám, že se uvedené hodnoty při opětovné instalaci aktualizací opět nezmění (jak má Microsoft ve zvyku a jak již několikrát dokázal).

    K oné vlastnosti NTFS jsem dospěl díky SystemRescueCD - tam mi pod rootem rm (nemělo by tedy jít o záležitost uživatelských oprávnění) hlásilo rm: Operation not supported.. Po chvíli hledání jsem narazil na následující diskusi, kde je zmínka o nějakých "resparse points" - předpokládal jsem tedy, že NTFS dodnes udržuje nějakou vlastnost, kterou zrovna SystemRescueCD nemá v použitém ntfs-3g implementovanou.

    Max avatar 26.12.2015 09:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Jednak díky tomu, že jde zápisek jednoznačně zaměřený proti jinému OS

    Digest neznamená, že musí být blog o linuxu, či open source, stačí, když bude odborný. Sám jsem dostal tučňáka i o článcích o windows.

    KB3035583

    Tato aktualizace neřeší vše kolem win10 tlačení, těch aktualizací je více, zpaměti je neznám, viz google.

    Jen doufám, že se uvedené hodnoty při opětovné instalaci aktualizací opět nezmění

    Hodnoty se nezmění, protože ani neexistují, výchozí stav je takový, že klíče v registrech chybí.

    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    26.12.2015 20:38 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Mám z chování Microsoftu dost špatný pocit. Snažil jsem se instalaci oné aktualizace zabránit na čisté instalaci W7. Doplnil jsem zde zmiňované klíče do registru, podle seznamu aktualizací majících něco společného s GWX a telemetrií (asi tak 20 aktualizací) tyto aktualizace skrýval, aktualizace nastavil na "pouze upozornění, stáhnutí a instalaci ručně" a stejně se KB3035583 přes opakované skrývání objevuje znovu. Řekl bych, že vytvořili nějakou aktualizaci, která zatím na seznamech nežádoucích aktualizací není a pomocí ní obcházejí nastavení v registrech.
    26.12.2015 21:32 klobasa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Ono nestačilo vypnout aktualizace ve službách? Mě to teda už nic nenabízí, proč?
    pushkin avatar 4.1.2016 19:07 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Hodnoty se nezmění, protože ani neexistují, výchozí stav je takový, že klíče v registrech chybí.
    Aha. To ale nastoluje otázku, zda tyto hodnoty, když ve výchozím nastavení neexistují, bude vůbec někdy něco číst a tedy i respektovat...
    Bystroushaak avatar 26.12.2015 14:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    díky za příspěvek, který je výjimečně skutečně k věci. Máš pravdu - sám moc nechápu, že zrovna tohle dostalo do výběru z blogů. Jednak díky tomu, že jde zápisek jednoznačně zaměřený proti jinému OS a jednak kvůli, pravda účelově použitému, vulgarizmu v titulku.
    Do výběru z blogů jsem to přidal já, protože mi přišlo, že je to návod, který může spoustě lidí pomoct. Kvalita je pravda nižší, ale hodnotu ten blog stále má. Na druhou stranu jsem nikdy nedostal žádný popis ani obecných pravidel co by se do digestu mělo, či nemělo přidávat, takže je dost možné, že jsem to prostě udělal blbě.
    Max avatar 28.12.2015 11:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Všechny postupy jsou v něm špatné. Nemůže tedy ani nikomu pomoci. Nevím tedy, jakou ten blog může mít hodnotu. Podle mně nulovou.
    Obecný pravidla pro digest byla pospána zde : Lepší hledání, novinka: blog digest RSS
    Daší info je ve FAQ : Jak se sestavuje výběr blogů
    Ale za posledních pár let se uznávají výběrové blogy tak, že musí být zápisek na dobré technické úrovni a o IT, zbytek už je téměř irelevantní. Proto se do výběru tu a tam dostanou i blogy o windows aj. closed source.
    Tzn. platí to, co je ve FAQ + lze přidat i closed source.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bystroushaak avatar 28.12.2015 23:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    26.12.2015 19:13 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Proto ti, co Windows rozumi, profesionalne nechaji aktualizace vzdy par tydnu vyhnit, a teprve pak, kdyz se mezi tim neprovali nejake prusery, je provedou.
    Bedňa avatar 26.12.2015 20:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Maxi vážim si tvojich vedomstí, ale toto si zaťal mimo, prečo by MS mal zajtra neignorovať nejaké nastavenia registrov?

    S autorom blogu plne súhlasím, MS si s užívateľmi robí čo chce, toto proste s Linux enviroment nemôžeš nijak zrovnávať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.12.2015 20:37 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    prečo by MS mal zajtra neignorovať nejaké nastavenia registrov?
    Proč by autoři distribuce Linuxu, jenž používáte, neměli zítra ignorovat nějaká vaše nastavení?

    Koneckonců, co se stalo s některými init systémy.
    Bedňa avatar 26.12.2015 23:28 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Používam distribúciu Linuxu, ktorá má rovnaký init ako keď som pred rokmi s Linuxom zčínal a dokonca je založená na tej istej distribúcií.

    Autor distribúcie rovnaký paranoik ako ja.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Václav 27.12.2015 10:33 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Nevím, co se stalo s některými init systémy a je k tomuto tématu relevantní? Napadá mě snad jen systemd který se v rámci update nainstaloval i přes zamaskování, ale to snad žádné distro neudělalo.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    27.12.2015 10:38 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Nevím, co se stalo s některými init systémy a je k tomuto tématu relevantní?
    Nový init systém ignoroval některá nastavení ze starého init systému.
    Jendа avatar 27.12.2015 11:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Na Debianu ignoroval starý init systém nastavení toho stejného init systému… Typicky třeba při updatu to udělalo /etc/init.d/služba restart, čímž to spustilo i službu, která byla při startu systému zakázaná. A nebyla tak žádná možnost, jak mít nainstalovanou a nespuštěnou službu (ze zoufalství jsem do init sktiptu napsal exit 0 a nastavil mu chattr +i, protože se mi prostě sama od sebe pravidelně spouštěla Samba). Už jsem tu psal, jak jsem takhle začal do cizí sítě dělat DHCP a Samba server.

    systemd má alespoň stav masked, se kterým je konečně služba opravdu vypnutá (ne, že by to pomohlo, pravidelně se mi spouští epmd mimo init a nepodařilo se mi vypátrat proč)
    27.12.2015 12:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Záludná otázka je, proč mít takovou službu nainstalovanou, když nemá běžet. Jinak patche určitě byly vítány.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 27.12.2015 13:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Záludná otázka je, proč mít takovou službu nainstalovanou, když nemá běžet.
    Já ty služby občas potřebuji.
    Jinak patche určitě byly vítány.
    A jak to chceš patchnout? Aby postinst skript zjistil, jestli je symlink v /etc/rc?.d/S*, a podle toho uhádl, jestli to má spouštět?
    xkucf03 avatar 27.12.2015 15:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)

    Některé služby lze zakázat konfigurací v /etc/default/…, ale jinak by to chtělo nějaký inteligentnější init systém než hromadu shell skriptů. Operace restart by taky mohla selhat, pokud služba neběžela – nebo mít dvě operace: jednu (re)start a druhou restart.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 27.12.2015 19:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Nevím jak jinde, ale na Fedoře existoval podmíněný restart před systemd a existuje i se systemd.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 28.12.2015 01:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    ale jinak by to chtělo nějaký inteligentnější init systém než hromadu shell skriptů
    To už zkoušel Lennart… :-)
    nebo mít dvě operace: jednu (re)start a druhou restart
    Ano, toto by bylo moudré.
    28.12.2015 10:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    A jak to chceš patchnout? Aby postinst skript zjistil, jestli je symlink v /etc/rc?.d/S*, a podle toho uhádl, jestli to má spouštět?

    Jo? A nebo ještě lépe patchnout invoke-rc.d tak, aby to dělal sám a požadavky na start/restart služeb ignoroval, když ten symlink není.
    Quando omni flunkus moritati
    pavlix avatar 27.12.2015 19:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Proč by autoři distribuce Linuxu, jenž používáte, neměli zítra ignorovat nějaká vaše nastavení?
    Pozítří můžu používat úplně jinou distribuci s úplně jiným init systémem a přitom mi zůstane prakticky stejný ekosystém a stejné aplikace.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.12.2015 19:58 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    To může platit, i když používáte Windows nebo OS X – stačí si jen pečlivě vybírat aplikace, jenž používáte.
    pushkin avatar 27.12.2015 20:47 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Dotaz: jaká je alternativa k distribuci Windows od Microsoftu?
    27.12.2015 20:55 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Pro mě jsou například alternativou různé distribuce Linuxu nebo OS X. Pointa byla v tom, že vaše nastavení nemusí ignorovat jen MS, ale kdokoliv – tj. nevidím rozdíl.

    Když jste dostatečně opatrný a příliš se neuvážete na konkrétní OS, můžete vždy utéct (to platí jak pro proprietární, tak i pro svobodný OS). U svobodného si navíc můžete udělat fork – této výhody většina lidí však nevyužije.
    pushkin avatar 27.12.2015 21:51 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Ale to je reakce na úplně něco jiného, než bylo v threadu řešeno:
    Pozítří můžu používat úplně jinou distribuci s úplně jiným init systémem a přitom mi zůstane prakticky stejný ekosystém a stejné aplikace.
    Tzn. můžu kdykoliv přeskočit z Debianu na Arch, přičemž ekosystém (adresářová struktura, systémové služby, způsob práce se systémem atd.) zůstává stejný. Podobná alternativa u Windows není.
    27.12.2015 22:07 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Nicméně ani u jiné distribuce Linuxu nemáte zaručeno, že tam bude fungovat vaše stará konfigurace (pochybuji, že například konfigurace zypperu půjde beze změn použít v apt nebo v dnf). Je to samozřejmě blíž než k Windows.
    pushkin avatar 28.12.2015 08:27 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Tak hlavně konfigurace zypperu by v aptu byla naprosto k ničemu, když seznam repozitářů ukazuje na zdroje k úplně jiné distribuci s jiným formátem balíčků ;-) Ale jinak mezi distribucemi přenáším kompletní $HOME a zádrhely jsou poměrně vzácné a většinou souvisí s novějšími verzemi stejného SW.
    28.12.2015 18:36 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Ale jinak mezi distribucemi přenáším kompletní $HOME a zádrhely jsou poměrně vzácné a většinou souvisí s novějšími verzemi stejného SW.
    Tohle dělám i mezi Windows a Linux. Problém mám akorát s repozitáři Gitu, kde na Windows checkoutuji s CR LF na koncích řádků a na Linuxu jen s LF. Rozdíl je také v umístění konfiguračních souborů – musí se přesunout.
    Tak hlavně konfigurace zypperu by v aptu byla naprosto k ničemu, když seznam repozitářů ukazuje na zdroje k úplně jiné distribuci s jiným formátem balíčků
    Pochopitelně – tedy přechod z jedné distribuce na jinou rovněž není úplně bezproblémový.
    pavlix avatar 27.12.2015 22:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Ale to je reakce na úplně něco jiného, než bylo v threadu řešeno.
    To potvrzuju.

    Přechod mezi Windows a Linuxem je po všech ohledech zásadní změna. Jsou k dispozici jiná pracovní prostředí, jiné množiny software, jiné množiny podporovaného hardware, jiné možnosti přizpůsobení. Přechod mezi distribucemi, případně přizpůsobení distribucí svým potřebám a přáním je mnohem jemnější změna.

    Alternativa k Windows v podobném smyslu jako alternativa k jednotlivé linuxové distribuci neexistuje. Jsem si vědom existence ReactOS, ale zkusme se bavit trochu reálně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 27.12.2015 22:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Pointa byla v tom, že vaše nastavení nemusí ignorovat jen MS, ale kdokoliv – tj. nevidím rozdíl.
    Pracoval jsem v životě se všemi zmíněnými systémy a rozdíly v motivaci ignorovat uživatelské nastavení i v řešení takového chování vnímám jako zcela zásadní.
    této výhody většina lidí však nevyužije.
    Ani to si nemyslím. Většina lidí této výhody podle mě nepřímo využije.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.12.2015 22:42 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Ani to si nemyslím. Většina lidí této výhody podle mě nepřímo využije.
    Máte pravdu, řada lidí tuto možnost vlastně již využívá (například ve formě různých distribucí), napsal jsem nesmysl.
    pavlix avatar 27.12.2015 22:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    To je všechno hezké, jenže v tom případě mi použití Windows nebo OS X kromě nákladů a komplikací nic až tak závratného nepřináší.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 26.12.2015 21:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    prečo by MS mal zajtra neignorovať nejaké nastavenia registrov
    Spíš bych se zeptal: vědělo se, že se tento vynucený upgrade chystá dostatečně dopředu, aby mohl administrátor tuto změnu provést na všech počítačích, kde to chce?
    Bedňa avatar 26.12.2015 23:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Na to zabudni, tieto všetky informácie presiakli až po prvých updatoch a pribúdajúcich nasraných užívateľov.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Max avatar 28.12.2015 11:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Ahoj, nějak si nepamatuji, že by tomu bylo v minulosti jinak. Proto to i tvrdím. Samozřejmě se mohu mílit, ale nemyslím si, že by to MS měnil. Jak je vidno z blogu, tak ani trochu zkušenější uživatel to není schopen nastavit, tudíž se toto bude týkat velmi malého okruhu lidí, který je pro MS neůležitý. Tzn., že je to podle mně řešení "vlk dostal nažrat, koza zůstala celá" = "jde to vypnout, ale nastaví si to pár lidí, zbytek rezignuje".
    Firemní sféra je pak úplně mimo, protože tam si to každý řeší na rovni WSUS, takže ke klientům jdou jen ty update, které se na WSUS povolí.
    Zdar Max
    PS: S autorem blogu taktéž souhlasím, MS to velice neeticky tlačí ke klientům, což jsem i napsal. S tebou ale úpně tak nesouhlasím, v linuxu máš samozřejmě větší volbu, ale jak v poslední době ukázal systemd, tak né zas tak velikou, protože většina nejoblíbenějších distribucí rezignovala a nenabízí možnost volby ...
    Měl jsem sen ... :(
    Bedňa avatar 29.12.2015 02:43 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Tak naozaj vo firemnej sfére toto naozaj nestane, rovnako to máme vyriešené aj práci a asi v každej trochu väčšej firme.

    No problém sú stále bežný užívatelia a o tom blog je a MS v tomto správa nekorektne. Riešenia prichádzajú až po tom čo sa niekoľko užívateľov začne sťažovať. Takže nie v štýle príde aktualizácia a podľa tohoto postupu ju zakážate.

    Inak výstrahu o používani nelegálnej kópie Win som nevidel inde ako na legálnych Win, páč v tých haknutých to vživotee neuvidíš, to je len bonus.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    ⧠ A = 0 avatar 26.12.2015 14:54 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Nesetkávat se s MS Windows je v současné době nemožné.
    Tohle prostě není pravda. Beztak jsi latentní parathyrofil. :-)
    Nevolte zmrdy.
    26.12.2015 17:48 hmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Mas jim dat vsude cokoli jineho nez windows. Ale vzdycky se najde nejaky duvod, proc to nejde :)
    xkucf03 avatar 26.12.2015 18:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Říkám to už dlouho: Windows patří maximálně do virtuálu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.12.2015 18:38 rADO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Profesionálové používají Windows. Linux je doménou neproduktivních uhrovitých mladíků, kteří jsou pyšní na to, že mají něco jiného a po desítkách hodin konfigurování a hledání na fórech jim to trochu funguje. Profesionál si nainstaluje Windows, vše funguje samo, ušetřené desítky hodin vyfakturuje klientovi a večer protáhne anál své nactileté přítelkyni.
    kyknos avatar 26.12.2015 18:42 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    mam opacnou zkusenost :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pushkin avatar 26.12.2015 18:54 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Jako že Windowsákovi večer protáhne anál jeho náctiletá přítelkyně? :-D
    Grunt avatar 26.12.2015 18:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Večer ho protáhnou Windowsákovi Windowsy samotné, protože furt ještě budou tahat aktualizace.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 26.12.2015 19:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    pegging, proc ne, ale mel jsme na mysli spis praktickou pouzitelnost tech systemu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Václav 26.12.2015 19:56 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Taky super, i když asi ne pro každého :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kotyz avatar 26.12.2015 22:04 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    mě to přijde relativně lákavý...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    xkucf03 avatar 26.12.2015 22:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)

    Co tě láká na tom být Windowsák? Podle mě je to nechutná perverze.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kotyz avatar 26.12.2015 23:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    ne, sem myslel ten pegging (musel sem si to vygooglit) :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.12.2015 00:13 hobul
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    lel
    1.1.2016 13:19 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Nezapomeň na vokurku a lubrikant. Kdo maže, ten jede. :-)
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    kotyz avatar 4.1.2016 12:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    radši dračí didlo z bad dragona za 200 dolarů... :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    pavlix avatar 26.12.2015 19:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Ano.

    Zatímco jako linuxák jsem fakturoval hodiny, kdy bylo mojí povinností jen pravidelně zavolat tomu v nose se dloubajícímu windowsákovi, a nechat si znovu sdělit ETA změny MAC adresy nebo vygenerování klíčů. To první trvalo pouhý týden, druhé myslím dva nebo tři, ale pak přišel druhý windowsák a klíče pro jistotu zrušil.

    A mimochodem anál není můj šálek čaje, ale o korelaci s výběrem software jsem zatím neslyšel.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Agent avatar 27.12.2015 13:42 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Mě nekdy připadá, že těm svým kydům vážně sám i věříš. A co si vlastně představuješ pod pojmem profesionál? Podnikavce s dluhy?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    xkucf03 avatar 27.12.2015 15:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)

    Copak je tenhle internetový komik ještě aktivní? Čekal bych, že tohle psal někdo místní z legrace jeho stylem.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Agent avatar 27.12.2015 17:01 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Taky mě to napadlo, ale říkal sem si, co kdyby náhodou?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Jendа avatar 26.12.2015 21:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Tak já mám tak trochu na starost dokonce dvě skupiny grafiků a dost z toho co dělají bohužel fakt nemá alternativu jinde než ve Windows a OS X.
    Bedňa avatar 27.12.2015 01:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Dal by sa hodiť do prílohy aspoň nejaký skriplený náhlad toho čo sa v Linuxe nedá graficky spraviť?

    Fakt by ma to zaujímalo, bez nejakého flame.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    kyknos avatar 27.12.2015 01:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    * profesionalni prepress (CMYK, prime barvy...)

    * profesionalni uprava fotek

    * chybi slusny vektorovy editor...

    * rozumna sazba (TeX fakt neni reseni)

    * atd.

    -> vpodstate cela grafika :(
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Bedňa avatar 27.12.2015 01:18 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    * profesionalni prepress (CMYK, prime barvy...)
    Za mojich skúseností s Win ani tam úplne nefungovalo CMYK u draho platených softvérov.
    * profesionalni uprava fotek
    V čom je problém?
    * chybi slusny vektorovy editor...
    Zatiaľ neexistovala vec ktorú by som v Inkscape, ale Inkscape a plugin nevyrobil
    rozumna sazba (TeX fakt neni reseni)
    Nedokážem posúdiť, na to sú iný profíci, hoci kedysi na Linuxe boli aj iné veci ako Tex, no neviem či už niesu mŕtve.
    * atd.
    ?
    -> vpodstate cela grafika :(
    ?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    kyknos avatar 27.12.2015 01:45 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Za mojich skúseností s Win ani tam úplne nefungovalo CMYK u draho platených softvérov.
    v adobe toolchainu funguje velmi dobre
    V čom je problém?
    chybi nahrada photoshopu - gimp does not compare
    Zatiaľ neexistovala vec ktorú by som v Inkscape, ale Inkscape a plugin nevyrobil
    verim, ze je inkscape "turingovsky kompletni", tedy nakreslit v nem jde asi cokoliv

    ale s 10x vetsim usilim - je to nebe a dudy
    Nedokážem posúdiť, na to sú iný profíci, hoci kedysi na Linuxe boli aj iné veci ako Tex, no neviem či už niesu mŕtve.
    no a ja to prave posoudit dokazu, ostatne jsem se tim zivil. moderni slozitejsi sazbu nemuzes delat v texu :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.12.2015 05:42 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Grafika v Linuxu
    Já se z dovolením vyjádřím, protože právě grafika a sazba mě donutila opustil Linux a open source obecně, a připustit, že Windows a profiprogramy mají také něco do sebe.

    1) Náhodné nefunkce grafického tabletu. Zejména v čemkoli ála Gtk. Takový GIMP mi ho prostě někdy připojil, někdy ne – zřejmě v tom hrálo roli momentální skvrny na slunci, venkovní teplota, počet obyvatel Ulanbátaru, počet planěk plotu v Galapágách a jiné.

    2) Inkscape není slušný vektorový editor. Hůř se ovládání vektorového editoru už udělat nedalo. Po několika měsících, kdy jsem více používal přímou editaci XML, protože to bylo sakra rychlejší, než jejich GUI – a Inkscape dobře ví, proč tam byl XML editor přímo v menu, jsem to skončil. Stejnou práci jsem v CorelDraw udělal za setinu času. Upřímně, třeba vektorový editor, který neumožňuje z menu zadat střed a úhel otočení, a mnoho dalších akcí – to si snad děláte srandu, ne?

    Člověk potřebuje ve vektorovém editoru dělat, ne neustále vymýšlet, jak se škrabat levou rukou za pravým uchem.

    3) Na sazbu je Scribus. Má jen jednu maličkou nevýhodu: Sazba nad cca 20 stránek je v něm nepoužitelná. Je to proto, že s každou další stránkou se reakce Scribusu na jakoukoli akci exponenciálně zpomalují. I na velmi výkonných počítačích je po dosažení pár desítek stránek klidně i minutová odezva na každý klik myší – a s tím se fakt dělat nedá.

    Kromě toho Scribus neumí skoro nic. I tabulky jsem na Scribusu musel simulovat pomocí tabelátorových zarážek ve speciálním stylu.

    4) TeX je ptákovina. Má problémy snad se vším. Makrojazyk TeXu překonává všechno nejhorší v záporném smyslu, co kdy jsem za 30 let v programování i skriptovacích jazycích viděl. Horší je snad už jen Brainfuck, a to si nejsem jist.

    Pravdou je, že pro hladkou sazbu se dá dosáhnout pěkný výstup, za mnohem delší čas, než v profi programu, který neudělá horší sazbu, než TeX, a navíc má mnohem více možností.

    5) Naopak mi nechybí Photoshop, GIMP by jej dobře zastoupil. Ovšem do té doby, než se rozhodnu vytáhnout grafický tablet – pak chápu, že to nedokáže. Pro všechny akce bez grafického tabletu ovšem je GIMP dobrý.

    ---

    Mohl bych pokračovat dále a dále, ale nemá to smysl. Grafika a sazba na Linuxu, nebo v open source obecně – je bída a utrpení.
    Václav 27.12.2015 10:37 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    Wacom jsem používal docela dost a popravdě, fungoval mi líp než ve Windows. Ovšem ne v GIMPu, ale Kritě. Ten GIMP musím vyzkoušet :) Inkscape… Pravda, je trochu neohrabaný. Strašná škoda že nikdo nepokračoval ve vývoji Xara LX, to je úplně jiné kafe.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    27.12.2015 23:55 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    Wacom mi funguje pod Windows dobře, těžko říci, jak by mohl fungovat lépe. Pod GIMPem ovšem někdy ano, někdy ne. Budu rád za nezávislé informace.

    Inkscape neměl být vektorový editor, původně to byl editor SVG formátu, který měl za cíl zvládnout vše, co tento formát umožňuje. Dokonce to autoři i psali, že Inkscape není vektorový editor, a vektorovou práci umí jen potud, pokud je to součástí SVG standardu.

    Nicméně později jim úspěch Inkscape zatemnil pravdomluvnost a začali to vydávat za vektorový editor. A ke škodě celého open source to komunita také vydává za vektorový editor.

    Já hlavně u Inkscape nechápu, proč trochu nesáhnou na UI, protože vnitřek špatný není. Inskcape se podařil husarský kousek, že čím častěji potřebuji nějakou akci, tím více kliknutí a více dialogů či menu je třeba. Alespoň mi to tak přišlo.

    S Xarou je to škoda.
    Václav 28.12.2015 00:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    No, tím „lépe“ jsem spíš myslel pohodlněji :) KDE modul pro nastavení tabletu se ovládal mnohem líp než ofiko aplikace pro Windows.

    U Inkscape byla pro mě vždycky hlavní tragédie práce s vrstvama. UI k tomu je příšerné.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    mirec avatar 28.12.2015 16:22 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    protože vnitřek špatný není

    Zaujímavé, ale mne pri bežnom kreslení tuhne pri úpravách na niekoľko sekúnd kým prekreslí scénu. Pritom Xara LX pri omnoho omnoho omnoho zložitejších obrázkoch funguje bleskovo.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    28.12.2015 18:30 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    Nepozoroval jsem to. Je to možná tím, že mám velmi výkonný počítač. Vždy jsem si stavěl počítat tak, že má excelentní procesorový výkon a integrovanou grafickou kartu, takže jsem za pár šupů dostal výkonný stroj plně vyhovující mým potřebám.

    Inkscape jsem naposledy používal cca před rokem. Předtím dost často. Mám dojem, že hlavní by to chtěl změnit fasádu a ovládání. Možná by se pak projevily další chyby.

    Chtěl jsem hlavně napsat, že jsem se v Inkscape nesetkal s žádnými hrubými chybami či nestabilitami, které byly v profi programech na denním pořádku. Zkrátka bylo utrpení Inkscape používat, ale program to byl stabilní a bez chyb – repspektive nikdy se mi nepodařilo na žádnou chybu narazit.
    xkucf03 avatar 28.12.2015 18:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    Inkscape … Mám dojem, že hlavní by to chtěl změnit fasádu a ovládání.

    +1

    1) i některé triviální GUI operace trvají věčnost, odezva je nesmyslně dlouhá… musí to být nějaké triviální chyby, v jiných programech je odezva dobrá

    2) i když jsou tam lišty s ikonami ze všech čtyř stran, stejně z toho mám pocit, že se tam nic nevejde, je to přecpané, nepřehledné a i přesto si pro některé věci stejně musím pamatovat klávesové zkraty (nebo je spíš pokaždé hledat, když tu funkci používám jednou za uherský rok) protože na lištách nebo v nabídce je nenajdu

    Tohle není žádná raketová věda, člověk na to nemusí mít doktorát nebo být machr přes algoritmy – stačilo by si na to sednout s uživateli, promyslet to a pak si dát trochu mravenčí práce s předěláním GUI.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 27.12.2015 11:32 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    5) Naopak mi nechybí Photoshop, GIMP by jej dobře zastoupil. Ovšem do té doby, než se rozhodnu vytáhnout grafický tablet – pak chápu, že to nedokáže. Pro všechny akce bez grafického tabletu ovšem je GIMP dobrý.
    není - pominu-li to, že profesional tezko bude editovat fotky mysi, to proste nejde, je tu rada dalsich problemu:

    - chybi podpora barevnych prostoru

    - chybi podpora velkych barevnych hloubek (ok, to uz snad brzy bude)

    - jsou problemy s nacitanim raw (coz neni primo prace gimpu, ale problem podpurnych sw)

    - chybi spousta modernich featur pro nedestruktivni praci (jako filtrovaci vrstvy apod)

    - gimp je neuveritelne pomaly

    atd

    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.12.2015 18:33 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    Odzadu:

    GIMP je rychlejší než Photoshop. U větších obrázků Photoshop jaksi neumí efektivně používat RAM, a žere jí jak kyselina oproti GIMPu. Pak už je to jen o rychlosti swapování. S dnešními SSD je i swap docela rychlý, ale RAM je stále o krapítek rychlejší.

    Ke zbytku: Pro tu většinu operací, kterou umí GIMP i Photoshop je GIMP velmi dobrý a použitelný a není s jeho použitím sebemenší problém. A o to jde. Někomu se nelíbí ovládání GIMPu, protože to není Photoshop, já naopak ze srdce ovládání Photoshopu nenáviděl, jak jen ho nenávidět jde – a přikládal jsem to tomu, že grafici potřebují nepřehlednost UI, jinak nejsou spokojení.

    U ostatních programů je ale nepoužitelnost totální. Stejnou akci uděláte za stonásobek času, protože zmrvené GUI (Inkscape) či jazyk (TeX) či algoritmy (Scribus).

    Když jsem si vybíral programy ke koupi, Adobe jsem vyřadil. Jednoduše proto, že buď si koupíte všechno naráz, nebo to nefunguje. Jeden volá druhý. Naštěstí Adobe bude brzy ze hry, protože nabízí čím dál více jen online licenci, a na tu se ti, kdo ji urgentně nepotřebují, vybodnou.

    Takže doufám, že konkurenci to pomůže k lepšímu rozšíření.

    Nicméně jádro bylo v tom, že open source programy pro grafiku a sazbu jsou špatné a slabé – a pro skutečnou práci naprosto nepoužitelné. V zásadě se v nich teoreticky dá udělat všechno, jak psal občan výše, jsou Turingovsky kompletní, ale za cenu akrobatických kousků nesouvisejících z prací, a za stonásobek času.

    Konekonců jeden z programů, kterým uděláte jakoukoli grafiku a sazbu se zove programovací jazyk cenu, jen to chvíli trvá, než z toho uděláte výstup, který potřebujete. Nic tomu ale teoreticky nebrání. A open source grafické programy a sazební jsou na tom ne o mnoho lépe, než když si to naprogramujete sami, kdybyste ten šílený nápad měli. C je také Turingovsky kompletní, a také se s nimi dá dělat grafika i sazba.
    kyknos avatar 27.12.2015 19:07 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    pouzivam oboji a gimp je mnohem, mnohem pomalejsi... u nekterych operaci, ktere jsou v ps okamzite, jede v gimpu teplomer tak dlouho, ze si clovek ma chut jit udelat kafe :)))

    samozrejme swapovat opravdu nechci a nemusim, ram je dnes natolik levna, ze i velke graficke soubory se bez problemu do ram vejdou

    adobe v dohledne dobe neumre, protoze proste nema konkurenci :) to jejich online predplatne je celkem za rozumnou cenu a rozhodne neplati, ze by clovek potreboval vsechno. fotograf indesign fakt nepotrebuje.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.12.2015 23:46 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    No já nevím, já končím na 32 GB RAM, víc MB nezvládne.

    Když budete porovnávat 2 programy, v něčem bude lepší A v nečem B.

    Hlavní co jsem chtěl sdělit je, že GIMP je velmi dobře použitelný program pro určitou množinu operací. Prostě něco umí a umí to normálně a použitelně. Jako jediný z celé té plejády open source pro grafiku a sazbu.

    Inkscape, TeX dávají jako bonus masochistickou vložku s pitomým ovládáním, které je nesmyslné.

    Inkscape je přitom relativně spolehlivý program, stačilo by, kdyby se autoři nad jeho GUI trochu zamysleli, a stal by se alespoň trochu použitelným. Kdysi před léty, než jsem pochopil, že čas má svou hodnotu, jsem v něm nakreslil řadu obálek knížek i řadu grafik. Je to dobré cvičení z analytické geometrie, a ze znalosti SVG značek, protože přes ně to bylo sakra rychlejší (a někdy jediné možné), než skrze jeho GUI. Na druhou stranu je spolehlivější a méně chybový, než CorelDraw, u které po převzetí firmou Adobe se ještě nepodařilo firmě Adobe udělat verzi CorelDraw bez hrubých základních chyb. Ale zase i tak je prudce použitelnější.

    TeX je spíše skanzen a muzeální vykopávka, která ukazuje jak nedělat scriptovací/makrovací jazyk.

    Scribus je druhý nástroj použitelný jako open source, tedy pokud chcete leták do pár stránek – protože to není, nebo spíše nebyl špatný nástroj. Zde mě to docela mrzelo, že po pár stránkách začne zpomalovat, protože svou kvalitu jinak má. Druhá věc je jeho směrování, které jde do zadele – koncepce jako textové rámce jako základní kámen, které budou sloužit jako filtry pro sázení externími programy jsou možná dobré pro Apache, ale ne pro rutinní sázecí nástroj.

    Jednoduše jsem chtěl sdělit, že při ne úplně profi použití je GIMP použitelný a ne vůbec špatný. Scribus pro pár stránkové věci. Inkscape a TeX by neměla open source komunita vůbec vytahovat – jejich používání je nesmírně neefektivní.

    ---

    Je to vlastně smutné, grafici jsou schopní používat i strašně šmejdské programy. Nestabilita a chybovost programů od Adobe je nechutná a je neuvěřitelné, co si grafici nechají líbit. Není to jen Adobe, třeba QuarkXPress bez problémy prodával verze (za cca 60 tisíc Kč), které měly drobnou chybku: neuměly uložit soubor, tedy vaši práci. Zřejmě na to nepřišli ani testeři. :-)

    Zkrátka chci říci, že grafici jsou zvyklí na šitové programy ubohých kvalit, a považují to za standard. Původně jsem systémový programátor a matematik, a po přechodu do světa grafiky se mi chtělo velmi zvracet, když jsem se setkal s profi programy, které se komerčně prodávají. Dá se říci, že ani jeden program od Adobe bych neoznačil za nic více, než maximálně alfa verzi, a to ještě bych se cukal.

    Zkrátka grafici si v nekvalitě programů nechávají hodně kálet na hlavu a mají velmi nízké nároky. A přesto ani to není schopen open source splnit.

    kyknos avatar 28.12.2015 02:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    32GB RAM je dost... to i v profi nasazeni staci na vetsinu grafickych praci ve photoshopu. Ja mam 16, a zadne problemy se swapovanim photoshopu nemam.

    Take jsem nikdy nemel problemy s kvalitou a stabilitou softwaru od Adobe. Tedy mluvim o vlajkovem sw jako je Photoshop, aby tu zas nekdo nevytahoval Flash :) Photoshop je kvalitni kus sw, a to ho pouzivam od verze 0.7 (nula tecka sedm) :)))) - coz byla nejake preverze jeste na mem starem macu se 4MB RAM a 7MHz Motorolou 68000 :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    28.12.2015 04:42 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    Pokud mluvíte o Photoshopu, tak je to nejspíše ok. To je jediný soft, o který jsem se nezajímal, protože bitmapová grafika je mimo mou působnost, dostanu se k ní jen zřídka. Vše dělám dnes ve vektorech.

    V dobách toho Maca byly programy poněkud optimalizovanější a rozsahy grafik dost menší.

    Nicméně vyzkoušel jsem si laskavostí profi studií lecjaký soft, a byl jsem dost zděšen. Nemohu říci, že Adobe by byl nějak zvlášt nestabilní, bylo nestabilní všechno bez ohledu na výrobce.

    Vlastně jsem pochopil, že termín „stabilita programu“ ve slovníku grafiků a sazečů znamená to samé jako „neustále se to hroutí a padá, ale jen max. 10 × za den“. Na druhé straně to prostě odsýpalo, a proto jsem si svou malou plejádu profi programů v second handu pořídil. Prostě to na běžnou práci bylo efektivní. A začal brát, že prostě taková je situace.

    kyknos avatar 28.12.2015 12:33 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    snad v zivote mi nespadl photoshop (ani ilustrator nebo indesign, i kdyz ty pouzivam tak 100x min)... co mi padalo, byl mac os 9, ten byl schopny padnout skutecne i desetkrat za den :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    28.12.2015 16:17 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    Moje zkušenost je taková, že s naprosto všemi profi programy na grafiku a sazbu, ono jich mezi námi až tak moc není, a ve všech verzích, která jsem za ta léta sledoval, jsem se nesetkal s programem a verzí, ktřerou bych mohl označit za dodělanou, stabilní a v lepším stavu, než alfaverzi.

    Buďto to padalo, nebo to mělo nějaké zcela základní vady, které znepříjemňovaly používání. Například byly chybné základní funkce, apod. POkaždé to bylo v ranku, že kdyby výrobce programu si ke svému programu na několik málo hodin sedl, tak ty chyby musí okamžitě objevit.

    Bylo to skutečně kritické chyby. Například nefungovalo undo, a když ho člověk dal, tak to úplně zničilo a rozhodilo celý dokument a napáchalo to na něm tolik škod, že bylo lépe znovu načíst předtím uloženou verzi dokumentu. Nebo to neumělo uložit nový projekt, musel se použít nějaký starý a na něm udělat změnu a přejmenovat ho na nový projekt. Nebo náhodně neumělo použít některé fonty, které nedělaly problém předchozí ani budoucí verzi programu. Jiná verze programy padala při vlasové tloušťce čáry, protože si za tloušťky uložila nulu a následně padla na dělení nulou. Atd.

    Mohu říci, že luxus stability a základní odladěnosti programů jsem v profi ještě neviděl.
    kyknos avatar 28.12.2015 18:35 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    Ja jsem se s adobe tooly s nicim takovym nesetkal. U ruznych verzi PS jsem stravil desetitisice hodin. Je to dobry sw.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    28.12.2015 03:04 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    No jo, profi programy. Ony mají svoje bugy asi i kvůli menší skupině uživatelů, ale zase je to vykoupeno tou funkcionalitou. Někdy jsou ty chyby ale hodně trapný. Třeba CADy Allplan 2011 a 2012 mají v instalátoru docela brutální bug, kterej je znemožňuje instalovat na Win XP, přesto, že byly ještě vývojářem programů podporované.

    Podíval jsem se teď čím to bylo, a zdá se, že isntalátor si při inicializaci do registru zapíše položku "installation time", vloží tam čas/datum. Potom následuje "jazyk instalace", cloží tam čas/datum. A pak pokračuje, a protože má čurbes v tom, v jakým jazyku má instalovat, tak se to všechno vysere. Zkoušel jsem to nějak zachytit a během isntalace v registrech opravit, ale nešlo to, no... Jako prosím, fuck Windows XP (na novějších Vistách a novějších to asi nějak fungovalo...), ale tohle je fakt na pikaču a oficiálně jsou jednou podporované, tak to má taky fachat.

    Nechápu, jak to mohlo projít a mrzí mě, že jsem tu příčinu zjistil až po letech, jinak bych jim to přes ten drahej support contract omlátil o palici. Chovala se tak i aktualizovaná service release, když jsem letos vyhrabal ty média a zkusil na čistý isntalaci OS.
    28.12.2015 04:59 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    Hlavní důvod chybovosti sw je, že zákazníci jim za ten chybovější sw platí. Nic jiného. Platí tu neviditelná ruka trhu. Firmy optimalizují na zisk, a tedy na co nejnižší náklady.

    Kromě toho většina profi programů jsou několik desetiletí staré herky, a určitě uvnitř je ukryt i kód pro ENIAC, který dosud nikdo neodstranil. Uvnitř se nejspíše skrývají lecjaké prasečiny, a vyčištění kódu se z ekonomických důvodů nekoná.

    Navíc je třeba programovat tu antipirátské ochrany, tu novou verzi formátu souboru, aby byli lidé se starší verzí donuceni si koupit novější verzi, nebo aby byla vyřazena konkurence, která se současný formát naučila importovat, nebo je potřeba novou funkcionalitu uvést v přesně daném dead-time, a to i kdyby byla chybová až na půdu. Případně se firma rozhodla ušetřit na vývojářích, a tak propustila většinu kvalitních programátorů, a momentálně to programuje tým uklízeček či přeučených vývojářů PHP – čímž dochází k úsporám a manažeři si mohou vybrat miliónové prémie.
    Václav 28.12.2015 00:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafika v Linuxu
    Jako takovou vlaštovku použitelnosti (alespoň pro mě) bych jmenoval Kritu. Jako nástroj pro digitální malbu je na stejné úrovni jako mnohé placené programy pro Windows.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Rezza avatar 27.12.2015 12:15 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    CMYK je celkem problem - ono je to i tim, ze ta potreba neni tak velka. Pro aktualni uzivatele, kteri miri tim co delaji zpet na obrazovky, ne na tisk. A ti co to potrebuji zase dane nastroje preskoci a tim padem to neni zadane. Slepice vejce.
    kyknos avatar 27.12.2015 12:17 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    nejde jen o cmyk :) uz to, ze se v souvislosti s gimpem resi jen podpora druheho prostoru, kdyz se jich profesionalne pouziva x, je srandovni
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jendа avatar 27.12.2015 02:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Dal by sa hodiť do prílohy aspoň nejaký skriplený náhlad toho čo sa v Linuxe nedá graficky spraviť?
    Tak třeba mají A0 tiskárnu a plotter za půl mega, na který je Win-only ovladač přijímající data pouze z produktů Adobe.
    Grunt avatar 27.12.2015 07:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Takové srandy jsou většinou PostScriptové a je s nima díky openprintingu míň sraní jak s origo ovladačema ve Windosech. Adobe PostScript vymyslelo a všude ho používá, naopak co se tisku týče tak se PS od Adobích produktů očekává jako výstup.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 27.12.2015 08:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    V PostScriptu není ovládání funkcí jako „vyblobni na to vytvrzovací lak a zapékej ho takovou dobu na takovou teplotu“ a v HPGL nejsou funkce pro kalibraci souřadnic vloženého výtisku proti souřadnicové soustavě plotteru na základě korelace dat z CCD čipu, který jezdí vedle nože. To je řešeno proprietárními rozšířeními a nevím o tom, že by existoval nějaký HW, který by toto implementoval v open-source. A i kdyby, tak při koupi zařízení za mega je počítač s wokny vedle toho detail. Navíc když ta wokna stejně potřebují, protože v Linuxu je jenom Inkscape.
    Grunt avatar 27.12.2015 08:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    kalibraci souřadnic vloženého výtisku proti souřadnicové soustavě plotteru na základě korelace dat z CCD čipu, který jezdí vedle nože.
    HPGL? Si si jistý že se bavíme o tiskárně? To už musí být sakra mrcha. Ono i spousta jiných věcí se tam cpe všelijak více či méně standardně. Různé parametry (já řešil třeba oboustranný brožurový tisk) si musíš odchytit z originálního driveru ve Widlích a pak se to dá doroubovat, je to ASCII, ale něco takového asi pomocí PS opravdu neuděláš.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 27.12.2015 09:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Jendа avatar 27.12.2015 09:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    A jinak ano, asi bych to časem zreverzoval, ale nějak není důvod. Myslím, že jsou zábavnější věci, které čekají na naprogramování.
    xkucf03 avatar 27.12.2015 10:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Samsung a SSD NCQ TRIM
    Since Linux is open source, Samsung does not support the OS.

    Jak to nakonec dopadlo?

    Can we try to get press attention on this? Random corruption caused by regular TRIM operation is almost as serious as the 840 Evo's data retention issue.

    Přijde mi lepší to řešit v rámci soukromé komunikace se Samsungem, pokusit se to eskalovat k nadřízeným toho redtardovaného pracovníka podpory, protože jeho projevy ještě nemusí reprezentovat postoj celé firmy. A až když to selže, tak to teprve řešit veřejně.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.12.2015 10:49 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung a SSD NCQ TRIM
    Předpokládám, že Samsung k tomuto HW nedodává přesnou specifikaci, tj. nikdo mimo Samsung neví, jak se to má správně používat, tj. odpověď, kterou zákazník dostal, je v pořádku.
    Jendа avatar 27.12.2015 11:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung a SSD NCQ TRIM
    Ale tak člověk by čekal, že když to systému nahlásí nějaké funkce, tak to bude respektovat standard. Jistě, nikde nepsali, že ta SATA je opravdu SATA, můžou si tam posílat třeba ternární logiku na +24, 0 a -24 V.

    Nakonec jsem si koupil Kingston, ale podle mě vypadá lépe jenom proto, že není tak populární, a proto se na chyby tak často nepřijde.
    kotyz avatar 27.12.2015 11:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung a SSD NCQ TRIM
    zrovna sem plánoval že si koupim ssd od samsungu (850 evo) místo kingstonu (v300) kterej sem měl vybranej předtím, je rychlejší a neni o moc dražší. a recenze na něj byly docela dobrý. ale tohle by moh bejt docela problém...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.12.2015 11:41 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samsung a SSD NCQ TRIM
    když to systému nahlásí nějaké funkce, tak to bude respektovat standard
    Pokud to plyne z nějaké specifikace (neznám ty specifikace), kterou údajně výrobce podporuje, tak by to měl opravit.
    člověk by čekal
    Není to příliš optimistické? Čekal bych, že většina netriviálního HW a SW nebude fungovat dle deklarovaných specifikací.
    Grunt avatar 27.12.2015 11:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    A jinak ano, asi bych to časem zreverzoval
    Jestli je to PCL tak bych si tím nebyl tak jistý.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 26.12.2015 21:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    :-P
    $ cat /etc/update-manager/release-upgrades
    # Default behavior for the release upgrader.
    
    [DEFAULT]
    # Default prompting behavior, valid options:
    #
    #  never  - Never check for a new release.
    #  normal - Check to see if a new release is available.  If more than one new
    #           release is found, the release upgrader will attempt to upgrade to
    #           the release that immediately succeeds the currently-running
    #           release.
    #  lts    - Check to see if a new LTS release is available.  The upgrader
    #           will attempt to upgrade to the first LTS release available after
    #           the currently-running one.  Note that this option should not be
    #           used if the currently-running release is not itself an LTS
    #           release, since in that case the upgrader won't be able to
    #           determine if a newer release is available.
    Prompt=normal
    Ale když někoho baví řešit hovna, ať si ty MS Windows používá, upravuje registry, maže soubory, zakazuje aktualizace, bojuje s větrnými mlýny…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Rezza avatar 26.12.2015 23:32 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Nejak nechapu co je za reklamu, ze system nabidne aktualizaci na novejsi verzi - jestli se nepletu, tak snad mela byt zadara. Nebo to nakonec nedopadlo?
    27.12.2015 00:19 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Dopadlo. Není to IMHO zlá věc, protože takový W7 jsou už rok za hranicí mainstream supportu, takže tuším za čtyři roky jsou bez aktualizací (což možná týpky, kteří považují za tweak #1 windows update vypnout nerozhodí, to je fakt). Když to teď člověk zadáčo upgradne, tak má podporu prodlouženou do roku 2025 tuším.
    Rezza avatar 27.12.2015 10:46 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Tak pak nechapu tuhle debatu a tento blog. Kdyby to stahlo Windows 10, nainstalovalo je to a pak vyskocil banner "zadej cislo kreditni karty, pro pokracovani zaplat $100" nereknu ani slovo. Ale proste upgrade na novou verzi, ktery se jen predpripravi (na jinem nez mobilnim pripojeni samozrejme ;-). Na tom nevidim nic spatneho a spis kvuli supportu nechapu to nepouziti (ve firemnim prostredi je to jina).
    27.12.2015 11:34 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Byly nějaké zprávy, že se to lidem kvůli chybě začalo instalovat samo (ale i v těh případech by měl vyskočit během instalace potvrzovací dialog, snad). Nevím jak rozšířený to je, možná, že to zkusil můj Transformer, kterej se přes noc asi na dvě hodiny zasekl v aktualizacích při vypnutí, a pak zase když jsem ho za tři dny pustil, tak řekl, že se aktualizace nezdařila a docela dlouho trvalo vrácení původního stavu. Tak jsem pak zkusil manuál, a to prošlo. Mám v okolí ještě jeden notebook se sedmičkama, a tam zatím nic, má jenom tu ikonu v oznamovací oblasti.
    kotyz avatar 27.12.2015 11:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    taky sem na jednom booku se sedmičkama dal rezervaci upgradu na desítky, s tim že se to udělá někdy později, až bude na to víc času (za tejden, za měsíc). no jo, ale ono to začlo rovnou instalovat, pak to restartlo a pokračovalo v instalaci dál. tak sem odkliknul že nesouhlasim s eulou a ono se to zase odinstalovalo a už to pak neotravovalo (nebo aspoň nějakou dobu, už sem ten book delší čas neviděl). bylo to v plánu jako součást nějaký větší údržby, která se ale furt odkládá protože se furt používá a neni na to čas...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.12.2015 12:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Jsou mezi námi tací, co neradi testují betaverze produktů Microsoftu. Což bývají všechny verze Windows do vydání SP1.
    Quando omni flunkus moritati
    27.12.2015 20:56 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Radši SP2 jako u XPček, předtím byly nepoužitelné. Ale je fakt že když do nich nacpali střeva z WServeru 2003, tak začaly konečně fungovat. Ale jenom do SP3, tam se to zase nějak pos...
    28.12.2015 00:01 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    MS se dostal do problémů, když namísto vydání nové verze Windows udělal XP SP2. Tím vytvořil dlouhou mezeru na trhu, a teď honem rychle předvádí světu, že dokáže chrlit verze Windows rychleji.

    Protože do té doby to tak dělal, a i poté. Windows 7 je v podstatě Service Pack pro Windows Vista. Windows 8 a 8.1 jsou další Service Packy.

    Problém je, že MS se vidí v Apple, a kopíruje jeho manýry, což se odráží na Windows 8 a vyšší a jeho změnách UI.
    pavlix avatar 28.12.2015 00:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Taky mám dojem, že Windows 2000/XP byly poslední systémy, kde měli Microsofti ještě všech pět pohromadě. Jsem docela rád, že když už jsem se nechal zaměstnat, tak to bylo pro společnost, jejímž hlavním cílem není chrlit a prodávat nové verze.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.12.2015 00:50 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Ano, dokud měl vliv ještě Gates, tak to šlo. Pak to převzal reklamní agent Balmer a teď Asiat Nadya – a dopadá to jako vždy, když markeťáci bez technických znalostí a zkušeností dělají něco technického.

    I já se přistihávám, že Windows do verzí XP měly v sobě rozumné verze (a také špatné), a dalo se to rozumně používat. Windows 7 je vlastně poslední jakž takž kompromis, i když už je tam vidět leccos rozjetého.

    Jinak při setkání s Windows Vista, 8, 8.1, 10 – mám pocit, jako kdyby mě někdo chtěl hrubě znásilnit. A čím dál více přemýšlím, že rozšířím počet svých Linux nebo BSD systémů kolem sebe, pokud se MS opravdu nevzpamatuje.
    27.12.2015 18:39 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    „Tak pak nechapu tuhle debatu a tento blog. Kdyby to stahlo Windows 10, nainstalovalo je to a pak vyskocil banner "zadej cislo kreditni karty, pro pokracovani zaplat $100" nereknu ani slovo. Ale proste upgrade na novou verzi, ktery se jen predpripravi (na jinem nez mobilnim pripojeni samozrejme ;-).“

    Vážený pane soudče, můj klient zavraždil vašeho bratra zcela zadarmo. Kdyby za to chtěl peníze, tak vaše rozhořčení zcela chápu, ale žádný banner "zadej cislo kreditni karty, pro pokracovani zaplat $100" můj klient neukázal. Prostě vražda zcela zadarmo, nejdříve se jen předpřipraví.
    27.12.2015 20:05 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Příspěvek nechápu, žádám vysvětlení skrze analogii s auty.
    28.12.2015 00:02 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Je to reakce na citovaný komentář, který tvrdí, že sviňárny a problémy dělané někomu zadarmo jsou ok a vysoce morální přijatelné.
    28.12.2015 00:05 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Nojo, ale mě to přijde tak +- na úrovni věty, že automatickejma převodovkama místo manuálních to začíná a Hitlerem to končí.
    28.12.2015 00:52 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Mně to přijde velice k věci. Totiž sarkasticky napsat, že sviňárna zůstane sviňárnou, i když je dělána zadarmo. A mám dojem, že je ± jasně popsáno.
    pushkin avatar 27.12.2015 20:51 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Je to reklama na jiný produkt s jinou funkčností, nejde tedy o pouhou aktualizaci. A to, že je zadarmo není polehčující okolnost.
    xkucf03 avatar 27.12.2015 20:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Klávesnice s logem MS Windows

    Podobně mě štve nevyžádaná reklama na MS Windows, když si kupuji klávesnici. Musím jejich loga seškrabávat.

    (teď píšu na das Keyboard, na které žádné logo odpadního systému není, ale ne všude chci/můžu mít takhle drahou klávesnici; kromě toho kupuji i klávesnice pro jiné)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Petr Tomášek avatar 27.12.2015 21:35 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice s logem MS Windows
    Není jednodušší ty sračky od MS vůbec nekupovat? ;-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 28.12.2015 01:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice s logem MS Windows
    On asi narážel na to, že je klávesa s woknem na skoro všech klávesnicích, i těch, co nejsou od MS.
    27.12.2015 23:45 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice s logem MS Windows
    Heh, klasika.

    Nejdřív jsem chtěl něco plácnout, ale pak jsem si vzpomněl, jak jsem onehdy protestoval proti logu (a názvu/backronymu) Combined Community Codec Packu. Přišlo mi, že si o mě tehdy všichni mysleli, že jsem praštěnej debil a exot. Trošku mě teda sere, že ta symbolika evidentně vadí mnohem mnohem míň lidem, než wokna vedle altu (protože na tu si aspoň v tý minoritě linuxáků stěžuje lidí dost).
    Rezza avatar 28.12.2015 11:19 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnice s logem MS Windows
    K tomu mame nalepky s Fedora logem. Delame tedy na kazde klavesnici reklamu Facebooku :).
    Rezza avatar 27.12.2015 22:59 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    A pro me je to obycejny upgrade, stejny produkt. Upgrade z Fedory 22 na 23 - ano, dostal jsem nektere veci, ktere jsou trosku jine, ale vlastne to same. Nejak ocekavam, ze to budu upgradovat.
    pavlix avatar 27.12.2015 23:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Tam ale snad člověk upgraduje vědomě a až ve chvíli, kdy se k tomu rozhodne, ne?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 28.12.2015 11:18 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Protoze jeste nikdo nebyl schopny ten upgradovaci dokopavac v GUI napsat - hada se, jak ma vypadat :). A lidi nutime k upgrade jednou rocne.
    pavlix avatar 28.12.2015 11:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    Někde na Ubuntu jsem narazil na zvyk vykopat obsah z mirrorů skočení podpory, takže člověk musel přepnout na nějaký archiv nebo upgradovat. Ale Fedora co si pamatuju jenom přestala aktualizovat. Upozornění by dávalo smysl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 28.12.2015 13:18 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsofte, sereš mě! (Otevřený dopis Microsoftu)
    No dobra, tak jsem si precetl toto :).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.