abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (23%)
    Celkem 439 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Ano, uznávám, pomalu, ale jistě to na mém blogu vyhnívá... hlavně kvůli nedostatku času a nápadů, co si budeme povídat :-/ No a jelikož se většina mých zápisků v poslední době čím dál tím více odchylovala od zaměření ABC Linuxu, rozhodl jsem se založit tématicky volný blog Letters from Earth, na který jsem zároveň přesunul zápisky odsud za poslední půlrok.

    FuxBlog budiž tedy nadále ryze technickým blogem se zaměřením na IT. Snad na něj budu mít čas...

    Aktuální zápisy

    GDPR v praxi

    19.6.2018 10:30 | Přečteno: 3564× | Něco off-topic | poslední úprava: 19.6.2018 11:45

    ...aneb svět se v pr*el obrací.

    Díky GDPR

    Toto tablo je svobodným dílem, takže libovolně upravujte, přidávejte, šiřte.
           

    Hodnocení: 25 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    GDPR v praxi, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.6.2018 10:55 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Mně se docela líbí ta v druhé řadě vpravo...
    http://bandzone.cz/_90972
    Ruža Becelin avatar 19.6.2018 11:25 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    O tomhle fakt GDPR neni, to zas v CR uplne zbytecne hystercej :-/
    pushkin avatar 19.6.2018 12:00 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Bohužel zaběhlou praxí v ČR je být papežštější, než papeži. Typickým příkladem budiž zákaz kouření: Rada EU vydala doporučení o regulaci kouření. ČR ale honem honem kouření v restauracích zakázala.

    Jiným příkladem budiž státní závěrečné zkoušky, které jsou ze zákona veřejnou akcí. Nicméně existuje zákon na ochranu osobních údajů, a tak přestože jsou státnice veřejné, jejich harmonogram nesmí být předem nikde zveřejněn.

    Jak to asi dopadne s praktickým výkonem GDPR...?
    Acci avatar 19.6.2018 15:19 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Co má regulace kouření společného s Radou EU? Nebo snad nějaký zákonodárce říkal, že ta regulace je nařízená? Státy si přece můžou nastavovat podmínky jak chtějí v rámci ostatních platných mezinárodních smluv.
    20.6.2018 01:45 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v pra
    Nerozumite tomu. Eurosojuz nam jednoduse diktuje normu, ze ktere vyplyva moznost sankci, ale neni jasne, za co presne a v jake vysy budou sankce ukladany. Nase snemocna neni schopna prijmout provadeci zakon, takze jedine, co mame, je nejasny paskvil, ktery je ale zavazny. Advokat vam rekne, ze konkretni provadeni narizeni stanovi judikatura. Super. Mate neco splnit, ale nevite, jak to vlastne ma byt a co hrozi za nesplneni, jelikoz judikatura ani v tuto chvilku byt nemuze. Prirozenou a logickou reakci je pocitat s the worst case scenario. Stesti preje pripravenym.
    19.6.2018 12:11 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    my jsem prachy na vyrobu tabla tekrat propili a take jsme se bez nej obesli, ale letos se absurdita dotahla do maximalniho konce kdyz jsem ve meste zacal narazet na tabla materskych skolek...WTF
    19.6.2018 12:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    A co to má společnoho s GDPR? Já jsem nebyl na škoním tablu ani v roce 2009, protože jsem k tomu nedal souhlas; pokud k tomu udělí lidé vyobrazení na tablu souhlas, tak není důvod, aby na tablu nebyli.
    pushkin avatar 19.6.2018 12:52 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Viz výše. Stačí jeden zvrácený výklad, vyděšený ředitel a jste bez tabla úplně. Vůbec bych se nedivil, kdyby to tak v některé škole dopadlo.
    xvasek avatar 19.6.2018 13:29 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Co má ředitel společného s tablem? To si vystavují studenti třídy, ne? Nebo dnes nosí vystavit tablo ředitel?
    19.6.2018 14:19 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Škola nemá s tablem nic společného, je to soukromá aktivita studentů, maximálně se učitel, jež je zaměstnancem školy nechá na tablo také umístit.
    19.6.2018 13:15 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Mimochodem, GDPR v EU plati uz pres 20 let.
    19.6.2018 14:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Předtím to nebylo GDPR ;-)
    Grunt avatar 19.6.2018 17:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Proč mi to připomíná toto? Co vlastně pro nás EU kdy udělala, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    19.6.2018 18:03 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Tak s římany v Jeruzalémě to bylo tak, že velké impérium vojensky zahrnulo menší národ do svojí společnosti. Zde označení 'oni' něco znamená.

    EU je částečné seskupení menších národů do většího celku za účelem zvýšení spolupráce. U toho žádné 'oni' neexistuje.

    Je chyba nazývat EU 'oni' a ČR nazývat 'my' a přemýšlet nad tím, jestli oni nám toho dali víc nebo my jsme jim dali víc a jestli je to spravedlivé nebo ne. Mnohem rozumnější je chápat občany evropy pod označením 'my' a diskutovat o tom, v jaké podobě je EU pro nás přínosná v tom smyslu, že nám usnadňuje pracovat s tím, co máme. Cokoliv vyděláme z účasti v EU není něco, za co by jsme měli být nějaké abstraktní entitě vděční, ale je to něco, co jsme díky tomuto nástroji sami vydělali a patří nám to a nemusíme tím zpátky platit devotností nebo odevzdáním svobody těm pár politikům, co se prohlašují za velitele evropy.

    Otázka, jestli je EU dobrá nebo špatná a jestli v ní zůstat nebo odejít je nesmírně malicherná, ať už je odpověď na ní taková nebo maková. Jediná rozumná otázka následuje po uvědomění si, že prostě evropa v nějakém stavu existuje a lidi tu spolu nějak koexistují a více či méně efektivně spolupracují a táže se na to, jak tuto situaci posunout k lepšímu a ne k horšímu. A možností, jak to někam posunout je mnohem víc než dvě.
    Grunt avatar 19.6.2018 18:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    U toho žádné 'oni' neexistuje.
    Se obávám že by pak tady asi neměl OP brečet nad tím jak nám kdosi diktuje GDPR, když ti idioti co si to vlastně diktujou jsme my sami, že? Doporučuju smazat tablo a dát si pár facek ;-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.6.2018 09:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Mnohem rozumnější je chápat občany evropy pod označením 'my' a diskutovat o tom, v jaké podobě je EU pro nás přínosná v tom smyslu
    Rozmnější možná, přirozené ani náhodou. Většina občanů EU mluví cizím jazykem, mají odlišnou kulturu a odlišné hodnoty. Zahrnout je do "my" tudíž nefunguje tak snadno.
    Quando omni flunkus moritati
    20.6.2018 10:04 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    toto vnima kazdy ruzne ..
    xvasek avatar 20.6.2018 10:34 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Tak to chápete vy euroskeptici. My evropané s tím problém nemáme a používáme to už dlouho. (Když už jsme u toho dělení na my - vy.)
    20.6.2018 13:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Ano, při dostatečné motivaci a snaze je možné své instinkty potlačit.
    Quando omni flunkus moritati
    20.6.2018 14:48 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    zvlast kdyz se cesi ojebavaj navzajem co to jen jde ze ;)
    Grunt avatar 20.6.2018 18:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Přesně tak.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xvasek avatar 20.6.2018 14:52 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Ty máš "češství" jako instinkt, vrozený vzorec chování? Fíha.
    20.6.2018 15:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Když je můj přirozený instikt říct v obchodě "Hi" namísto "Dobrý den", tak mě označením za Čecha urážet nebudeš, viď? :-)
    Grunt avatar 20.6.2018 12:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Jo? A konkrétně odkdy? Dodám že nějaký nezávislí česko-slovenský stát vznikl velmi nedávno (z pohledu historie) a moc dlouhého trvání taky neměl jinak je víc než přirozené že obyvatelé na našem území jsme součástí nějaké říše a to konkrétně už od dob Říma. A to se tak nějak týká i většiny Evropy. EU je snad jediná říše, která nevznikla násilím a děděním a bůhví jakýma pletichama, ale tak že jsme se do ní dobrovolně, svobodně a zcela střízlivý nacpali (zas na druhou stranu dobrovolně jsem se cpali do Ruska a dobrovolně jsme si je přizvali na pomoc, že?). Protože jinak by to tu všechno požrali různí Babišové a Kožení a podobná post-sovětská svoloč. Takže tolik k té Evropské přirozenosti.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Gilhad avatar 20.6.2018 13:59 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Mluv za vás, co jste hlasovali pro vstup. Já byl proti, mě do toho netahej.
    Grunt avatar 20.6.2018 18:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Ani se neptamatuju že byl vstup do EU podmíněn referendem (do právoplatného voliče jsem měl tehdy ještě daleko), ale když se teď zpětně dívám na výsledky tak si dovolím sám sebe poopravit: My jsme se tam necpali, my se tam džgali jak do řiti…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.6.2018 13:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    obyvatelé na našem území jsme součástí nějaké říše a to konkrétně už od dob Říma.
    Což ovšem neznamená, že se všichni obyvatelé té říše považují za stejné "my". Třeba ani za Rakousko-Uherska to tak nebylo, byli jsme "my" Češi a "oni" Rakušáci nebo Maďaři. Kdyby to tak nebylo, R-U by se po válce těžko rozpadlo na jednotlivé komponenty.
    Quando omni flunkus moritati
    pushkin avatar 20.6.2018 14:14 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    zas na druhou stranu dobrovolně jsem se cpali do Ruska a dobrovolně jsme si je přizvali na pomoc, že?
    Tím doufám nenarážíš na obsazení Československa v roce 1968! Jestli ano, tak by jsi se měl vrátit do knihovny a doplnit si vzdělání!!!
    Grunt avatar 20.6.2018 18:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Tak mě oprav jestli se mýlím ale nebyly to náhodou samí Češi (resp. Čechoslováci) co sepsali a poslali Brežněvovi slavný zvací dopis? Úplně to stejné únor 1948. Ona je to tak trochu ta naše národní povaha, to potlačování rebelií sami sebou, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pushkin avatar 20.6.2018 20:59 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Tak si běž o tom takzvaném "zvacím dopisu" zjistit nějaké podrobnosti. Hlavně o okolnostech jeho vzniku (iniciativa řiťolezců + výhružky) a zjistíš, že to pozvání nebylo až tak dobrovolné. Respektive bylo asi zhruba stejně dobrovolné jako anexe Krymu.

    Únor 48 byl o něčem jiném, ale při něm jsme se také pěkně ukázali.
    Grunt avatar 20.6.2018 21:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Tak o tom napiš klidně něco víc. Nevím o tom že by někdo někomu vyhožoval, ale jeho znění je známé přesně.Prostě Tschechische simulanten bande, nic víc.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.6.2018 12:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Jj, třeba ve Švýcarsku mluví 3 jazyky :-)
    Grunt avatar 20.6.2018 18:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Popravdě s kdejakým Rakušákem či jiným obyvatelem EU se mnohdy domluvím lépe než s našincem a to i přes to že nekomunikujeme v mateřské řeči. Když mluvíš s blbem tak je to jak když by si na něj mluvil španělsky, ne česky.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.6.2018 20:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Já jsem začal aplikovat English first aproach; jsem zvědavý jak mi to projde příští týden před správním orgánem, celkem už se na to těším :)
    ⧠ A = 0 avatar 20.6.2018 15:47 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    +1
    Nevolte zmrdy.
    20.6.2018 08:47 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
    Kvůli používání "Díky" tam, kde být nemá, asi jednou oslepnu :-(.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.