Portál AbcLinuxu, 23. dubna 2024 14:55

Chce se mi brečet

19.5.2006 22:08 | Přečteno: 4164× | Stop Skype Plague

Dnes jen krátce a anketka

Možná je to jen náhoda, možná ne, ale dneska jsem byl zdeprimován nezájmem několika lidí kolem mě o vysvětlění, proč Skype smrdí... "Tywoe, vždyť tím jde volat zadarmo" je argument, proti kterému bych určitě vytáhl spoustu kontraargumentů, ale nějak jsem neměl vysvětlovací náladu a ta osoba nevypadal, že by nějaké argumenty chtěla slyšet.

S tím bych se už nějak vyrovnal a udusal to v sobě, ale když jsem při surfování narazil na pár stránek, které vychvalují Skype, chtějí ho mít v telefonu bez PC, chtějí všem poradit jak je skvělý, tak jsem se už nepřemohl a rozhodl se svým rozhořčením rozdělit.

Dostal jsem totiž pocit, že jsem jediný, kdo vidí, že Skype smrdí/saje/suxxuje/atd...

       

Hodnocení: 44 %

        špatnédobré        

Anketa

Skype...
 (51 %)
 (31 %)
 (31 %)
 (28 %)
 (63 %)
 (57 %)
 (37 %)
 (12 %)
 (21 %)
 (18 %)
Celkem 190 hlasů

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

19.5.2006 22:19 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A teď si představ jak jsem se cítil já, když mi spolužáci před '89, synové štajgrů, nevěřily, že komunisti jsou svině a mysleli si, že jsem nějaký pomatený.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
19.5.2006 22:32 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Jojo, jsem rád, že za mou malou revoluci mi zatím nehrozí vězení ani poprava. :-)
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 22:27 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proč skype nenávidíte? protože je uzavřené? Tak proto je to shit? Aha. A nestačilo by prostě jenom ho nepoužívat - bez těch negativních emocí?
Best viewed in Mozilla Explorer.
19.5.2006 22:31 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Ne, nestačilo. Protože se bojím doby, kdy se se mnou nebude nikdo bavit, protože budou chyceni do spárů uzavřené sítě. A taky mám rád své přátele a nechci, aby používáli něco tak hnusného.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 22:32 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Do spáru uzavřené sítě? Co je to za blábol?
Best viewed in Mozilla Explorer.
19.5.2006 22:36 kormus | skóre: 9 | blog: Blog | Praha/České Budějovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
žádný blábol, ale možná skutečnost; neustále se více a více stává skype ekvivalentem internetového telefonování... Takže zanedlouho by se skutečně mohl tento druh komunikace stát pouze a jen výhradou skype (nic jiného by ostatní nepoužívali)
19.5.2006 22:39 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
No a co? Kdyby byl lepší soft než skype, rozšířil by se a ještě pořád může. Uzavřená síť? Pche - až mi jako uživateli bude vadit, že je síť uzavřená (což mi teď nevadí - nevím proč by mělo), tak prostě skype používat přestanu. S ICQ je to podobné.
Best viewed in Mozilla Explorer.
19.5.2006 22:53 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Ale lidi nepotřebují nic lepšího. A z uživatelského hlediska na Skype nic špatného není. Normální uživatel si neuvědomuje, jak arogantní je používat ho. Jak tím omezuje své okolí, jak tím nutí své přátele to Jediného Správného programu.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 22:55 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Nepřestaneš, protože by sis tím zničil možnost komunikace. Pokud potřebuješ podrobnější výklad proč, rád ti jej podám. Nicméně si myslím, že příkladů o skutečném nebezpečí, které představuje monopol je okolo nás dost. Nakonec, existuje pro to krásný buzword ... lock-in.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
19.5.2006 22:58 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Nepřestaneš, protože by sis tím zničil možnost komunikace.

Možná. Avšak v případě, že budu mít nějaký minoritn open-free-super-protokol, který používají 2 lidi, tak se sice nemusím bát, že si zničím možnost komunikace, neboť jsem žádnou nikdy neměl ... :-)
Best viewed in Mozilla Explorer.
19.5.2006 23:25 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
No, to je přesně důvod, proč se snažím tem otevřený protokol lidem přiblížit nebo jim aspoň dát brouka do hlavy, že ten proprietární barevný program co mají možná má taky mouchy.

BTW, znáte tenhle citát? Rozumní lidé se přizpůsobí světu. Ti nerozumní se naopak snaží svět přizpůsobit sobě. Veškerý pokrok tedy zákonitě závisí právě na těch nerozumných. -- George Bernard Shaw
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 23:28 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Ano, potíž bude pravděpodobně v tom, že potřebuju komunikovat a ne aby na mě závisel pokrok ;-)
Best viewed in Mozilla Explorer.
19.5.2006 23:29 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Show? Ten komunista? :-)
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
19.5.2006 23:29 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
safra, překlep
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
Marcho avatar 20.5.2006 00:02 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Jistě... označit někoho za komunistu je přece tak snadný argument...
No Linux, Just GNU!
20.5.2006 10:28 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Zvlášť od voliče KSČM? :o)

Shaw byl fakt komunista? To by byla dobrá perlička na maturitu... ;o)
imho na to musíš jít od lesa. oni taky vymejvaj mozky jenom těm nejhloupějším. tak na to jdu stejným způsobem. vytipuju si oběť, ideálně mezi 30 až 45 lety, technikou moc nezasažená, nejlépe kancelářská krysa a pomalým ale systematickým způsobem ji valím do hlavy, aby nebyla blbá a používala něco svobodného, když i ona sama má zaručenou svobodu z ústavy. a i když to na první pohled moc nevypadá, že by oběť z toho něco pobrala, začne samovolně tyto myšlenky a názory rozšiřovat dále, obvzláště má-li jen malé podvědomí o IT. na tomhle principu by to mělo fungovat.(neříkám že funguje :-})
19.5.2006 22:37 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Jak blábol? Je to nejuzavřenější komunikační protokol, jaký znám a lidi to žerou i s navijákem.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 22:41 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Je to nejuzavřenější komunikační protokol

A já se ptám znovu: No a co? Vadí to nějak v komunikaci? Co by mi jako uživateli přineslo, kdyby byl otevřený? Mně ( a imho většině uživatelů) nic.

A máme tu další fuj uzavřené programy: Photoshop, Corel, Office - no jak je někdo může používat?
Best viewed in Mozilla Explorer.
19.5.2006 22:47 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
A chápete rozdíl mezi uzavřeným protokolem/formátem a uzavřeným programem?

Uzavřený program nikoho neomezuje. Ale uzavařený protokol/formát ano - nutí totiž adresátat pořídit si ten samý software jako odesílatel.

Ano, vím, namítnete, že Skype je zadarmo a "runs everywhere", ale zkoušel jste ho rozjet na GNU/Hurd? Na FreeBSD? Na BeOS? Na 64 bitové platformě? Nebo víte o tom, že někteří lidi chtějí mít jen svobodný software?

Uzavřené formáty a protokoly jsou daleko větší hrozbou pro GNU/Linux a open-source vůbec daleko víc než jen closed-source/proprietární software. Protože uzavřený protokol mi bere i tu poslední možnost si vybrat co chci. Zesiluje síťový efekt, takže čím dál to necháme zajít, tím hůř se z toho budeme vzpamatovávat.

Než se přišlo na to, že .doc jaksi není to pravé ořechové pro přenos dokumentů trvalo 10 let. Nechci, aby lidi vlezli do další slepé uličky.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 22:55 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Ale uzavařený protokol/formát ano - nutí totiž adresátat pořídit si ten samý software jako odesílatel

To není pravda, například ICQ klientů je hromada.

na GNU/Hurd? Na FreeBSD? Na BeOS? Na 64 bitové platformě?

Nezkoušel, proč? Mně stačí, že ho používá 99,9% lidí, co znám, což se o ostatních open protokolech říct nedá.

Protože uzavřený protokol mi bere i tu poslední možnost si vybrat co chci.

Blbost. Nikdo vás nenutí Skype používat. Vyberte si klidně něco jiného.
Best viewed in Mozilla Explorer.
19.5.2006 23:06 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
To není pravda, například ICQ klientů je hromada. Za prvé, ta hromada ICQ klientů porušuje podmínky ICQ Inc. Za druhé, ICQ si občas změní protokol a nevím, proč bych měl trávit život modlením se k obrovské americké firmě, aby mi to na další den fungovalo. A nevím, proř bych měl být součastí sítě, která o mě evidentně nemá zájem.

Nezkoušel, proč? Mně stačí, že ho používá 99,9% lidí, co znám, což se o ostatních open protokolech říct nedá. Já to říkal hlavně abych popřel ten Skypí argument, že jedou všude.

Je mi vás trochu líto, že nemáte ideály, ale co se dá dělat.

Blbost. Nikdo vás nenutí Skype používat. Vyberte si klidně něco jiného. To jsem mluvil obecně o uzavřeným protokolech a formátech.

Přirozené je prostě heterogenní prostředí a otevřený protokol, to nelze popřít. E-mail a HTTP fungují nádherně, to jenom ty instant messengery si hrabou na vlastním písečku.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 23:11 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Za prvé, ta hromada ICQ klientů porušuje podmínky ICQ Inc.

No a? To je problém výrobců těch klientů, ne můj.

A nevím, proř bych měl být součastí sítě, která o mě evidentně nemá zájem.

To je divné, že nemá o nikoho zájem a přitom ji všichni používaji.

Je mi vás trochu líto, že nemáte ideály, ale co se dá dělat.

:-D Jak jsem někde četl - až mi tramavaj přejede nohu, můžete mě litovat. Teď o to moc nestojím :))
Best viewed in Mozilla Explorer.
19.5.2006 23:18 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
No a? To je problém výrobců těch klientů, ne můj.

Ne, to jsou podmínky připojení k síti, takže je to váš problém.

To je divné, že nemá o nikoho zájem a přitom ji všichni používaji.

Říkám, že nemají zájem o mně, ne o nikoho. O vás taky nemají zájem (jestli nemáte windows nebo Mac OS X), ale vy se k nim cpete, nechápu proč!
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 23:22 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Ne, to jsou podmínky připojení k síti, takže je to váš problém.

Omyl. Já jsem si stáhnul IM software, který legálně používám a jak si zařídí legálnost jeho výrobce mě už vůbec nemusí zajímat.

O vás taky nemají zájem (jestli nemáte windows nebo Mac OS X)

Na Linuxu ICQ nejede? A co Licq?

ale vy se k nim cpete, nechápu proč!

Protože zatímco v kontaktlistu ICQ mám 50 lidí, v kontaktlistu jabberu 3. Proto.
Best viewed in Mozilla Explorer.
19.5.2006 23:33 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Obávám se, že nemáte pravdu. Terms of use se týkají služby. A k té službě se prostě připojujete vy, ne výrobce vašeho IM. A tudíž porušujete ICQovské Terms of Use.

You agree not to (1) create or use any software other than the Software provided by ICQ or by America Online, Inc., or any affiliate thereof, to enter your ICQ number and password or to access the ICQ Services, without the express written authorization of ICQ

Souhlasíte, že nebudete (1) vytvářet nebo používat jiný software než ten, který dodává ICQ nebo America Online, Inc. nebo jejich pobočku k zadání vašeho ICQ čísla a hesla nebo k přístupu k ICQ službám bez písemného povolení ICQ. (hrubý překlad)

Q.E.D.

---

Protože zatímco v kontaktlistu ICQ mám 50 lidí, v kontaktlistu jabberu 3. Proto. To už je ohraná výmluva. Nevím, proč bych se měl přizpůsobovat většině, když vidím, že většina dělá chybu.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 23:41 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Souhlasíte, že nebudete (1) vytvářet nebo používat jiný software než ten, který dodává ICQ nebo America Online, Inc. nebo jejich pobočku k zadání vašeho ICQ čísla a hesla nebo k přístupu k ICQ službám bez písemného povolení ICQ. (hrubý překlad)

Zajímavé, z toho mj. plyne, že každý, kdo používá ICQ na jiném systému než Windows, porušuje podmínky, hmm... Taaže většina distribucí linuxu vlastně obsahuje soft, který vybízí k nelegálnímu užívání.

To už je ohraná výmluva. Nevím, proč bych se měl přizpůsobovat většině, když vidím, že většina dělá chybu.

Tak teď jste mě opravdu pobavil. Ano, to je výmluva, že na jabberu si pokecám se třemi kamarády a na ICQ s padesáti ... Takový nepodstatný detail, že.

Končím diskusi. Používejte si proboha co chcete, ale buďte tak laskav a neplivejte (ještě takovým dementně pubertálním způsobem - sucks, hnusnej shit atd ...) na imho kvalitní soft.

Sbohem.
Best viewed in Mozilla Explorer.
19.5.2006 23:51 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
(ještě takovým dementně pubertálním způsobem - sucks, hnusnej shit atd ...)

Jsem chtěl být v anketě vtipně tendenční, aby to vyburcovalo k diskusi. A na pubertální způsoby mám právo ;-)

Zajímavé, z toho mj. plyne, že každý, kdo používá ICQ na jiném systému než Windows, porušuje podmínky, hmm... Taaže většina distribucí linuxu vlastně obsahuje soft, který vybízí k nelegálnímu užívání.

Ano.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
vencour avatar 20.5.2006 00:00 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet

Omyl, co si někdo napíše do okýnka programu, ještě nemusí být podle zákona. To k té narážce na okna. Neboli i to nelegální užívání? To jsem nějak nepochopil, proč ano? Snad minimálně Antimonoplní úřad by se měl ozvat proti "uzavřeným hřištím"?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
20.5.2006 00:07 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Sorry, to Ano bylo ve smyslu toho, že na Ne-Windows a ne-MacOS-X systémech není možné ICQ používat v souladu s ICQ podmínkami... To Ano bylo dost nepřesné
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
vencour avatar 20.5.2006 00:11 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet

Tak tady si nejsem jistej, třeba to neni podle nějakýho ujednání ... a vadí to? Dodavatel si lajzne "diskriminovat" nějakou skupinu odběratelů, uživatelů? Jo, snaží se, mění standardy ... ale nic víc, čili asi nic víc nemůže? Tohle není (zatím) vpnka, kde by se nemohl nikdo jiný připojit.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
20.5.2006 14:12 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
No, já hlavně narážím na to, že by si aspoň uživatele GNU/Linuxu měli uvědomit, že nejsou na ICQ vítáni a snažit se přejít na něco normálního.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
Marcho avatar 20.5.2006 00:10 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
To může rozhodnout jen soud, jestli mají právo něco takového omezit. Každopádně je zřejmé, že si ICQ nepřeje, aby lidé přistupovali k jejich síti prostřednictvím jiných klientů. Takže dalo by se říct, že je to přinejmenším neslušné používat.
No Linux, Just GNU!
vencour avatar 20.5.2006 00:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet

Ok, je to třeba neslušné. A vyhrál někdo tím, že jednal v rukavičkách? (Bylo jich tolik, aby to nebyly výjimky? :-/ )

Tak jo, soud rozhodne, že je to ... nesprávné ... a co dál? Klienti tu jsou, budou se připojovat. Když bude kam. Trh to tak nechá? Nemyslím, že cesta soudu vede k cíli. A taky mi to přijde správné, že nevede. Evoluce ani příroda (atd.) si nenechá poroučet.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Marcho avatar 20.5.2006 00:23 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Co se snažím říct, že všichni ti uživatelé GNU/Linuxu by si měli uvědomit že to je neslušné a prostě ICQ přestat používat.

Mám důvěru v trh. Jsem přesvědčen, že tak za 10 let po ICQ nikdo ani nevzpomene. Ovšem součástí toho procesu zrušení ICQ je i tato moje zpráva.
No Linux, Just GNU!
Marcho avatar 20.5.2006 00:29 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Ono soudit se o právo používat ICQ síť by bylo kontraproduktivní a směšné. Neměli bychom se jich doprošovat. Měli bychom se na ně vykašlat a používat servery těch, kteří nás nechají komunikovat svobodně... Viz http://www.google.com/talk/developer.html#service
No Linux, Just GNU!
27.8.2007 09:59 Opium | skóre: 14 | blog: drugz | -cenzura-
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Nevím, proč bych se měl přizpůsobovat většině, když vidím, že většina dělá chybu.
Souhlas.
20.5.2006 00:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Já jsem si stáhnul IM software, který legálně používám a jak si zařídí legálnost jeho výrobce mě už vůbec nemusí zajímat.

Zajímavá logika. Když si legálně koupíte auto a pak v něm vjedete do objektu, kam je vjezd zakázán, je to také problém výrobce? Když si legálně koupíte telefon a napíchnete si ho na sousedovu linku, je to také problém výrobce? Když si legálně koupíte pistoli a zastřelíte s ní náhodného kolemjdoucího, je to problém výrobce?

20.5.2006 00:28 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Když si legálně koupíte auto a pak v něm vjedete do objektu, kam je vjezd zakázán, je to také problém výrobce?

To není dobrý příklad a pokusím se vysvětlit, proč si to myslím.

Pokud si koupíte legálně auto, je to vaše chyba, že ho používáte nelegálně (zní to blbě, ale snad chápete).

IM software jsem si pořídil rovněž legálně, ale nemůžu za to, že ho firma vyrobila a nabízí proti vůli ICQ. (tohle je sice sporné protože imho kdyby spol. ICQ chtěla, tak je schopna omezit užívání protokolu pouze na svůj klient - ale spíš by ztratila a dobře to ví). Jako uživatele mě to nezajímá a pokud ICQ někoho zažaluje, nebudu to já, ale onen výrobce. A to je ten rozdíl oproti příkladům, které uvádíte.
Best viewed in Mozilla Explorer.
Marcho avatar 20.5.2006 00:33 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
V takovém případě používáte síť proti vůli ICQ... Jste na ní závislý, máte na ICQ své kontakty. Jednoho dne se může rozhodnout, že přece jen ty ostatní ICQ klienty nebude připouštět do své sítě. Nebude Vás žalovat, ale technicky zajistí, že se nepřipojíte.

To by Vás, jako uživatele, mělo zajímat.
No Linux, Just GNU!
20.5.2006 00:35 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
To by Vás, jako uživatele, mělo zajímat.

Ano, pak mě to zajímat bude. Budu používat něco jiného. Zatím nemám důvod.
Best viewed in Mozilla Explorer.
20.5.2006 00:50 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Pak může být pozdě. Jak poinformujete těch >50 kontaktů z ICQ, že vás odstřihli a musíte použít něco jiného a oni tedy vlastně taky, jestli vám chtějí psát, protože vás odstřihli i když vás na tu hrozbu okolí už dlouho upozorňovalo?
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
DjAARA avatar 20.5.2006 01:03 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Hele mam super napad. Vytvorime novy protokol na posilani e-mailu - SMTP suxxx, udelame ho tak aby byl nekompatibilni se vsim co existuje ci existovat bude, prozeneme ho nejakym brutalnim sifrovanim aby se nedalo za pomoci reverzniho inzenyrstvi zjisti jak ten protokol funguje.

Pak postupne nalakame lidi na udajne vyhody tohoto "noveho" systemu, veskerou jejich komunikaci budeme nekde hezky ukladat (prestoze budeme deklarovat bezpecnost protokolu/sluzby) a ve vhodny okamzit takto ziskane date zneuzijeme proti nim. Tou dobou uz budou vsichni pouzivat nas system, a po starem klasickem e-mailu nestekne ani pes. Nikdo si na nej uz nebude pamatovat.

Tak takhle nejak funguje SKYPE. Libi se vam to? Ja z toho mam docela strach. Nevim co ode mne chodi. Vubec nemam sanci to zkontrolovat. A uz vubec si nemuzu byt jisty tim, ze to nekde neukladaji a jednou nepouziji proti me. A ze je to sifrovane? Co kdyz maji omezene mnostvi klicu tak, aby se to dalo v rozumne dobe desifrovat? Hmm? Napadlo vas to?

Pokud bude existovat jedina spravna firma (R) s jedinym spravnym programem pro ip telefonii (TM), tak radeji ip telefonii ozelim, nez abych se jim vydal napospas.

A pritom by stacilo aby skype pouzival otevreny protokol, bylo si mozne vytvorit vlastniho klienta. Hovody do pevnych siti jdou stejne pres jejich pocitace, takze tam bych se uniku zisku nebal a co se tyce hovoru na netu, tak ty maji stejne bezplatne. BTW, kam by jste sel, kdyby zacali zpoplatnovat i volani mezi lidmi na netu. To neni tak nerealne :D

Lidi jsou stado, obcas hodne tupe stado. Nezajima je jak to s nima muze dopadnout v budoucnu, je zajimaji aktualni vyhody. A za par let na tom muzou prodelat i kalhoty.

Uzijte si to...
24.5.2006 16:06 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Vaše informace prozrazují utajované skutečnosti o programu pro získávání informací z počítaču uživatelů Skype. Až vás najdeme budete deportován do speciálního zařízení abyste dále neškodil zájmům USA.
24.5.2006 16:07 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
PS: proč myslíte že to dotujeme a komunikuje to šifrovaně?
vencour avatar 20.5.2006 00:35 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet

V Americe byste možná i vyhrál soud, jelikož jste neměl uvedeno v manuálu, že musíte používat rozum a řídit se podle zákonů. :-)

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
20.5.2006 00:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Ne, to není rozdíl. V obou případech si sice legálním způsobem opatříte nástroj, ale používáte ho k nelegální aktivitě. To rozhodně není v pořádku a nemůžete za to svalovat na výrobce. Za velmi nebezpečný model uvažování pak považuji zejména toto:
kdyby spol. ICQ chtěla, tak je schopna omezit užívání protokolu pouze na svůj klient
Když se legálně zakoupenou motorovou pilou probouráte do cizího bytu, budete také argumentovat tím, že kdyby majitel chtěl, mohl svůj byt zabezpečit tak, aby to nešlo? Opravdu nechápu, proč je tolik lidí přesvědčeno, že je-li technicky snadné provést určitou nelegální činnost, je tím jejich počínání automaticky ospravedlněno…
20.5.2006 00:50 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
ale používáte ho k nelegální aktivitě.

Používám ho pouze k tomu, k čemu je určen.

kdyby spol. ICQ chtěla, tak je schopna omezit užívání protokolu pouze na svůj klient Když se legálně zakoupenou motorovou pilou probouráte do cizího bytu, budete také argumentovat tím, že kdyby majitel chtěl, mohl svůj byt zabezpečit tak, aby to nešlo? Opravdu nechápu, proč je tolik lidí přesvědčeno, že je-li technicky snadné provést určitou nelegální činnost, je tím jejich počínání automaticky ospravedlněno…

S tím souhlasím, nechtěl jsem to tímhle ospravedlňovat, i když to asi tak vyznělo. Chtěl jsem jenom říct, že kdyby ICQ Inc. opravdu redukovala použití protokolu pouze na svůj klient, hodně by ztratila - je tu konkurence. Proto nechává možnost ostatním firmám dělat klienty a pokud vím, nijak proti nim nevystupuje a nebrání se.
Best viewed in Mozilla Explorer.
20.5.2006 01:05 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Naopak, proti impelemntaci ICQ/AIM v MSN messengeru byla v OSCAR (ICQ/AIM protokol) zavedena změna, která to omezovala.

Open-Source klienty mají možná štěstí, že nejsou pro AOL tak velkou hrozbou, ale počátkem tohoto roku došlo k nějaké změně, kvůli které přestala fungovat Miranda a Trillian.

Je vidět, že hrozba změny protokolu je reálná, a tudíž je v našem zájmu prosadit co nejdříve otevřený komunikační protokol, který můžou používat všichni bez omezení. Podobně to funguje u e-mailu a nikomu to divné nepřijde.

Osobně si myslím, že proprietární sítě nakonec stejně prohrají a je jen otázkou času, jak dlouho to bude trvat a jak velký dopad to bude mít.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
vencour avatar 20.5.2006 01:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet

Řekněme to jinak: proprietární sítě snad nemohou vyhrát, přežít.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
20.5.2006 01:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Používám ho pouze k tomu, k čemu je určen.

To vás ale ani v nejmenším neospravedlňuje. Pořád jste to vy, kdo provádí nelegální činnost. Jestli vám to někdo jiný umožnil nebo usnadnil, na tom nic nemění. Prodá-li vám někdo paklíč, také se budete hájit, že jste ho použil pouze k tomu, k čemu je určen?

vencour avatar 20.5.2006 01:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet

To by bylo na prokazování, zda jsem věděl, že je to paklíč a že nemám právo. Tj. zda jsem byl oprávněn vstoupit dál.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
20.5.2006 01:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Bez svolení majitele nemáte právo vlézt do cizího bytu, ani kdyby byly dveře dokořán.
vencour avatar 20.5.2006 01:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet

To už je slovíčkaření ... když vám dá někdo cizí cizí klíče a požádá vás a přesvědčí ...

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
20.5.2006 01:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Navíc v této analogii dal majitel jasně a zřetelně najevo, že si to nepřeje.
vencour avatar 20.5.2006 01:50 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet

No, asi jo ... ale v čem je to jiné, jako když si napíšete vlastní systém a někdo vám pro něj bude něco dělat? Ok, je to pro vás lepší, částečně vác podporuje ... ale zase je to o míře věcí.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
20.5.2006 15:54 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Jak jsem někde četl - až mi tramavaj přejede nohu, můžete mě litovat. Teď o to moc nestojím :))

Obavam se ze lide co nemaji nohu jsou mnohem mensi chudaci nez lide hloupi (kteri to nechapou) nebo bezohledni (kterym je to jedno).
19.5.2006 23:14 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Je mi vás trochu líto, že nemáte ideály, ale co se dá dělat.
no jo, ale třeba v takovém eukleidovském oboru integrity je každý ideál hlavní! jak si pak vybrat? on to člověk nemůže stíhat všechno naráz!
Přirozené je prostě heterogenní prostředí
buchtičky..
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
19.5.2006 23:08 honzaB | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
To není pravda, například ICQ klientů je hromada.
Reverzní inženýrství na jednoduchý protokol, jakým je ICQ aplikovat jde, ale zkus si to na přenos zvuku a videa.
Blbost. Nikdo vás nenutí Skype používat. Vyberte si klidně něco jiného.

... Nezkoušel, proč? Mně stačí, že ho používá 99,9% lidí, co znám, což se o ostatních open protokolech říct nedá.
Vždyť to říkáš sám...
19.5.2006 23:16 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Jo. A to to ještě Skype šifruje - prý kvůli bezpečnosti, ale modří už vědí, že je to pro znesnadnění/znemožnění reverzního inženýrství.

V tomhle PDF je analýza chování Skype a je to až podezřele chráněno proti debuggingu apod. Odesílá to podivné pakety podezřele často a neví se, co to je zač. A vůbec, přesvědčí věcné argumenty někoho?
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 23:18 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Skype a je to až podezřele chráněno proti debuggingu apod.

Firma protokol vytvořila a rozhodla se, že bude uzavřený. Jen kvůli tomu tu nemusíte na Skype plivat. Stačí když ho nebudete používat. Vaše volba, stejně tak jako volba Skype uzavřít protokol.
Best viewed in Mozilla Explorer.
Marcho avatar 19.5.2006 23:44 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Skype vydělává na tom, že svazuje lidskou komunikaci. To já považuji za nemorální. Stejně tak budu plivat na ty co prodávají dětskou pornografii.
No Linux, Just GNU!
19.5.2006 23:46 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Mícháte hruštičky s jablíčkama.
Best viewed in Mozilla Explorer.
Marcho avatar 19.5.2006 23:54 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Jen se snažím vysvětlit svůj postoj. Považuji jejich činnost za nemorální. Proto budu proti Skype zbrojit i když ho sám nepoužívám a jejich uživatelé jsou mi ukradení.
No Linux, Just GNU!
19.5.2006 23:46 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Skype vydělává na tom, že svazuje lidskou komunikaci. To já považuji za nemorální.
Cože? Někdo tě to nutí používat?
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
Marcho avatar 19.5.2006 23:51 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Vás někdo nutí kupovat dětské porno?
No Linux, Just GNU!
20.5.2006 00:43 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Bože to je zase argument :(
20.5.2006 08:55 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Já si myslím, že Skype možnost donutit ho používat jejich SW, a to tím spíš, čím je skupina neuživatelů menší. Což mi nepřijde úplně košer. ;-)
vencour avatar 20.5.2006 16:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet

To je přece logické a tržní chování, snad i proto, že to zatim nikomu jakoby nevadilo, aby se proti tamu zachoval? Nebo možná vadilo a výsledek se teprve dostaví?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
20.5.2006 22:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Možná logické, tržní těžko (minimálně ne ve smyslu svobodné soutěže). Jsou obory lidské činnosti, kde monopol jednoho subjektu silně bourá tržní uplatnění dalších bez ohledu na jejich kvalitu a invenci. Do dobré malé pekárny si můžu zajít, i kdyby seděla vedle sebevětší „fabriky na Šumavu“. Ale k čemu mi bude sebelepší (ale bohužel jiný) komunikační prostředek, když 95 % uživatelů bude pod vlivem skájpího lock-inu, to už netuším. Jo, trh je schopen občas zdegenerovat do netrhu.
20.5.2006 23:16 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Ano, říká se tomu Síťový efekt - kdy hodnota služby roste s počtem uživatelů dané služby.

http://en.wikipedia.org/wiki/Network_effect
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 22:47 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
A chápete rozdíl mezi uzavřeným protokolem/formátem a uzavřeným programem?

Uzavřený program nikoho neomezuje. Ale uzavařený protokol/formát ano - nutí totiž adresátat pořídit si ten samý software jako odesílatel.

Ano, vím, namítnete, že Skype je zadarmo a "runs everywhere", ale zkoušel jste ho rozjet na GNU/Hurd? Na FreeBSD? Na BeOS? Na 64 bitové platformě? Nebo víte o tom, že někteří lidi chtějí mít jen svobodný software?

Uzavřené formáty a protokoly jsou daleko větší hrozbou pro GNU/Linux a open-source vůbec daleko víc než jen closed-source/proprietární software. Protože uzavřený protokol mi bere i tu poslední možnost si vybrat co chci. Zesiluje síťový efekt, takže čím dál to necháme zajít, tím hůř se z toho budeme vzpamatovávat.

Než se přišlo na to, že .doc jaksi není to pravé ořechové pro přenos dokumentů trvalo 10 let. Nechci, aby lidi vlezli do další slepé uličky.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
Marcho avatar 19.5.2006 23:37 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Prostý uživatel získá výhody otevřeného protokolu nepřímo... Stejně jako je pro spotřebitele lepší tržní hospodářství než centrálně plánované. Otevřený protokol vytváří volný trh, který je otevřen všem, aby si mohli vzájemně konkurovat a tak celkově lepšit kvalitu. S otevřeným protokolem je soutěž nejen mezi klienty, ale taky mezi servery a službami.

Takové prostředí je z dlouhodobého hlediska pro uživatele lepší. Ovšem otevřený protokol také znamená nutnost spolupráce a ta poněkud zpomaluje vývoj (Vylepšení musí nejprve projít schvalovacím procesem, což na jednu stranu zvyšuje kvalitu -- ke každému rozšíření se vyjádří všichni zůčastnění a tak mohou přijmout objektivně nejlepší možnost -- na druhou stranu to zpomaluje vývoj -- Při uzavřeném protokolu můžeš změnit protokol ze dne na den jak se ti to hodí. Podle toho to taky tak vypadá)

Takže zjevné výhody se pro uživatele projeví později... ale z dlouhodobého hlediska nemá cenu se uzavřenými protokoly vůbec zabývat...
No Linux, Just GNU!
vencour avatar 19.5.2006 22:45 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet

Doufam, že to není jednosměrný vlak.

Co třeba podpořit osvětu, že to není zadarmo, platím navíc pásmo atd.? Když už ... autore, nejlepší cena je přece zadarmo = to je ta neviditelná ruka trhu.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
19.5.2006 23:01 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
No, ale toho pásma navíc si málokdo všimne... A ono to je navíc i bez reklamy pokud vím.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 22:39 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Šmarjá, běž prohánět buchtičky a neřeš míčoviny!
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
19.5.2006 22:42 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Napřed musím všechny buchtičky zkonvertovat na Jabber, pak je můžu prohánět!
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
19.5.2006 22:45 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
stačí, když zkonvertuješ jednu.. no ale stejně nakonec zjistíš, že ona zkonvertovala tebe
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
19.5.2006 23:13 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
jasne, klidne pouzivej software ktery dela kdovi co a kdovi jak, nech vladu a parlament at si delaji co chteji a jak chteji, vubec o nic se nestarej, jen makej, konzumuj, plat dane jako mourovate a sladce spi...
19.5.2006 23:17 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
jasne, klidne pouzivej software ktery dela kdovi co a kdovi jak
vím, že jsem děsně přízemní, ale nějakej software mě fakt nevzrušuje..
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
vencour avatar 19.5.2006 23:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

I takhle vypadá dospívání ... tak napiš/vymysli něco lepšího, když Ti to tak moc sahá na ideály nebo co.

Život je docela ... tvrdý a nesklání se.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
vencour avatar 19.5.2006 23:34 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jak moc znáš Floydy? Písnička Time ... přenes si ji na vývoj a méně mluv a více konej. ;-)

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
20.5.2006 00:29 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Možná My Way - Sex Pistols :-)
20.5.2006 00:55 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A říkáš těm svým známým, co mají místo Skype použít? Myslím, že pokud by byl funkční ekvivalent Skype, který by měl jednodušší ovládání, někteří by možná přešli. Nedávno jsem hledal SIP klienta pod Windows a nemohl jsem právě nějakého použitelného najít, natož nějakého ideálně open-source. (Ale možná jsem jen špatně hledal.)
bazil avatar 20.5.2006 02:07 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
pravda, taky by mě zajímala nějaká alternativa ke skype (a že skype nepodporuju) ... něco, co by šlo všude a bylo stejně dobrý a podporovalo min telefonii ... video by se ale taky hodilo :-)
20.5.2006 09:59 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Teď snad bude něco umět psi ne? To by byl dobré - "proč skype? Přes jabber a PSI můžete používat hlasovou komunikaci, chat a ten i do jiných sítí jako třeba ICQ. Proč více programů, ... blablabla" ;).
Baník pyčo!
Luboš Doležel (Doli) avatar 20.5.2006 10:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Tipuju, že bude problém s neveřejnými IP (konkrétně s NATy, kde nezafunguje STUN)...
20.5.2006 10:24 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Takže až přijde IPv6, bude mít Skype útrum? :-D
20.5.2006 10:30 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Slyšel jsem že snad i to je nějak řešeno (ale asi ne tak dobře jako u skype, která zneužívá linek "aktivních").
Baník pyčo!
20.5.2006 11:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
SIP telefonů je spousta, na rozdíl od Skype nejen softwarových, ale i hardwarových, což je IMHO pro neznalé uživatele ještě podstatně jednodušší než Skype.
20.5.2006 13:23 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Zatím doporučuju Google Talk. Ale bez ideologického úvodu nebudou mít důvod měnit na něco, kde nemají své známé a neumějí to ještě ovládat.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
20.5.2006 17:49 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
www.voinet.cz ... jede na SIP protokolu a nenuti te pouzivat proprietarniho klienta (zkousel jsem to s linphone a gnomemeeting). Je tam maly mesicni pausal, ale ziskas verejne telefonni cislo (narozdil od Skypu). V ramci site volani zdarma, volani do jinych siti je za velmi pekne ceny (cenik tam je).
GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
vencour avatar 20.5.2006 20:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet

Dík za reklamu ;-), už tam šilham.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
22.5.2006 10:11 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Neni zac :-) Priznam se, ze jsem spokojeny uzivatel teto sluzby ;-)
GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
Cubic avatar 20.5.2006 10:00 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rad bych vyuzil tveho zapaleni a dal ti moznost obratit sprvnym smerem jednoho proprietalne svazaneho...

Pouzivam skype prevazne na volani do zahranici...na mobil, nebo na pevnou. Prevedu v ramci ceske republiky penize ze sveho bankovniho uctu na ucet moneybookers v zivnobance a na webu pak prevedu kredit z moneybookers na skype a volam. Ciste, bez prerusovani, proste spokojenost. Obcas volam i z pocitace na pocitac ale proto jsem si skype neporidil a povazuju to jen za doprovodnou funkci.

No a ted by opravdu ocenil tve navrhy na programy/spolecnosti ktere by u me mohli nahradit skype - alespon trochu multiplatformnost, jednoduchost zprovozneni, prijatelne finacni podminky(nehodlam v tomhle kseftu nekoho sponzorovat jenom proto ze je open), fungujici sluzby


ps:kdyz si to po sobe ctu tak mam muj prispevek trochu neprijemny ton ale prepisovat to nebudu a opravdu plati ze budu rad kdyz mi nekdo navrhne fungujici alternativu,dik
Do you like what you see? No? Well, bloody look harder.
stativ avatar 20.5.2006 10:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet

V CR uz je celkem bezna IP telefonie, strejda si zrovna nedavno poridil VoIP telefon nebo jak se to jmenuje a plati svemu poskytovateli (myslim ze Volny nebo Tele2) skoro totez co stoji skype.

PS. Taky nesnasim skype. Vyskytlo se tu neco i o proprietarnich programech, ale ty Linuxu neskodi, naopak, kdyby jich vice pribilo (konkretne photoshop, nejaky "jednodussi" CAD-treba oblibeny AutoCAD) tak se linux stane oblibenejsim, nehlede na to, ze v nekterych oblastech je vseobecne velmi malo kvalitniho OS/free softu.
Ale uzavrene protokoly jsou prasarna, obvzvlaste skype. ICQ taky nemam rad (a ani ho nepouzivam), ale aspon existuji neoficialni klienti (prestoze pouzitim clovek porusuje licenci). Mimochodem, na skype me nejvic stve to, ze kdyz budu mit verejnou IP tak preze mne bude lezt komunikace jinych lidi, a tohle nehodlam podporovat.

Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Marcho avatar 20.5.2006 11:20 Marcho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Pokud používáte Skype jen na volání do mobilních nebo pevných sítí, tak můžete mít čisté svědomí -- Nikoho neomezujete a nenutíte nikoho, aby také používal Skype.

Ovšem pokud byste přesvědčil někoho, aby si pořídil Skype jen proto, že mu chcete volat zadarmo, dopustíte se onoho "zla" o kterém tu je řeč. Na takovou komunikaci požijte raději něco založeno na protokolech SIP nebo třeba Google Talk.
No Linux, Just GNU!
20.5.2006 11:24 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Řešením by mohlo být použití nějakého VoIP operátora (třeba Voipbuster), který umí SIP. SIP je AFAIK otevřený protokol a někteří jeho klienti jsou open-source (třeba Ekiga, nástupce GnomeMeetingu).
21.5.2006 10:33 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
SIP je AFAIK otevřený protokol
ano je
20.5.2006 14:09 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Jak bylo řečeno přede mnou, tak tím, že voláš na pevné sítě nikoho neomezuješ. Volbou by byl nějaký SIP operátor, ale z toho, co jsem slyšel mají asi mírně vyšší ceny.

Tohle je zrovna příklad toho, jak si Skype zamyká trh - čím víc lidí bude mít Skype na volání počítač-počítač, tím víc si zvyknou i na SkypeIn/Out a v důsledku může hrozit třeba i zdražení těchto služeb, protože konkurence bude už mrtvá.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
20.5.2006 15:56 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Tady je cenik sluzby ktera umi totez, ale muzete si k ni poridit hw telefon (coz je precejen komfortnejsi nez nejake pocitacove), mela by byt levnejsi, dostanete k ni ceske cislo na prichozi hovoty a je podstatne kvalitnejsi nez Skype.

Navic, SIP je skutecne otevreny protokol.
20.5.2006 15:57 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Hups, zapomnel jsem na odkaz.

http://vox.802.cz/cenik.php
Cubic avatar 21.5.2006 01:20 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
no ceny nejsou nejhorsi, trochu otravnej je aktivacni poplatek...pripada mi to jako kdyz kupuju zajice v pytli, jako slabinu tehle varianty je vetsi slozitost pri zarizovani...zvlas pokud nechci pouzivat telefon ale nektery ze softwarovych klientu, jejich nastavovani je na prvni pohled odpuzujici...ale asi to zkusim
20.5.2006 10:57 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Skype je sice uzavreny (coz mi vadi asi takhle malo), ale aspon se snazi byt multiplatformni. Zrovna u tveho postu jsem si vsimnul, ze ho jeste nemam nainstalovany (ucet mam, mam na nem aji kredit, jenom jsem na neho zapomel) a ze bych mohl premluvit slecnu, aby tak rovnez ucinila :-).
Nebud paranoidni :)
Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
David Watzke avatar 20.5.2006 10:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Nevím no, podporovat projekt, kterej zneužívá cizí IP adresy k tomu, aby fungoval... už jenom proto jsou podle mě lidi, co to používaj, minimálně bezohledný.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
20.5.2006 11:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Ono by bylo nejlepší přesvědčit aspoň uživatele se skutečným připojením k Internetu, aby Skype nepoužívali. U těch je určitá naděje, protože ti na používání Skype sami doplácejí. Pokud by tito uživatelé vymizeli (nebo jich aspoň znatelně ubylo), Skype by se zhroutil sám a ostatní by měli utrum. Bohužel značná část z nich nepoužívá konektivitu vlastní, ale firemní nebo školní, takže uvažují stylem "z cizího krev neteče"… :-(
David Watzke avatar 20.5.2006 11:13 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Spíš bych řekl, že o tom vůbec nevědí...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
20.5.2006 11:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Je-li tomu tak, tím spíš je osvěta na místě a právě na tyto uživatele by se měla zaměřit především.
20.5.2006 11:13 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Zneužívá?
Dávej, ber, dávej, co máš, co můžeš,
dávej, ber, třeba se svlíkni z kůže,
dávej, ber, nedělej fóry,
no tak dávej, tak dávej!
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
20.5.2006 14:05 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Není multiplatformní, ale třiplatformní, verze pro GNU/Linux je zastaralá, nefunguje s ALSA, padá a já si proprietární a navíc podezřelý soft instalovat nebudu.

Slečně nainstaluj Google Talk a na GNU/Linuxu použij třeba Tapioca.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
20.5.2006 11:21 RTOS | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Windows: Version: 2.0.0.105. Release date: May 15, 2006

Linux: Version: 1.2.0.18. Release date: October 25, 2005

Mac OS X: Version: 1.4.0.49. Release date: May 11, 2006

To je duvod proc nemam rad Skype. Kdy uz konecne vyjde verze pro Linux podporujici videokonference?! Musim cekat az se vyrobci uraci, protoze neni konkurence a alternativni klienti nejsou protoze je protokol uzavreny.
In God We Trust, Inc.
Luk avatar 20.5.2006 12:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Než videokonference, to mi u Skype pro Linux mnohem víc chybí podpora ALSA (s mým "USB telefonem" přes OSS emulaci nějak nefunguje), větší stabilita (padá) a podpora komunikace přes proxy (Windows verze to umí; linuxová bohužel nikoli).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
20.5.2006 12:44 luu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mozna je to tim ze Skype je firma,chce vydelavat nema zajem na tom aby mekdo jeji know how okopiroval a tim jim ubral cast trhu.Tot vse mily watsone,temne konspirace hledej jinde.dnes je to zbozi jako predovovka u auta,vyviji se-utajuje se jak jaky figly byly pouzity a ani to ze ji muze kdokoliv vzit a prozkoumat mu moc nepomuze kdyz nevi jak to udelali aby nestal vyvoj x ale y a ypsilon mel o 2 nuly min.schvalne sem dal primer zdanlive mimo misu ale ideologie je peklo.Informacni technologie sou byznys a par blouznivcu natom nic nezmeni-byznys ma pravidla zisk,efektivnost.Mantinely dava zakon,pokud skype neco porusuje-pokuta pokud ne muze se to par verozvestum nelibit ale rozhodne komercni uspesnost nebo produkt zadara co bude lepsi-zadny neni-tecka konec.
Luboš Doležel (Doli) avatar 20.5.2006 13:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Tam není žádné extra know how, podívejte se třeba na české VoIP poskytovatele. Jejich služby nejsou o nic horší (i když...videokonference neznám/nepoužívám).
20.5.2006 22:34 luu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
K ceskym VOIP - mistni firmicky hraji na mistnim pisecku-trochu globalni rozhled....
20.5.2006 14:01 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
To je zajímavé, že Skype vydělává (údajně) nejvíc na službách SkypeIn a SkypeOut, které by mohly být vužitelné i z jiného programu.

A tohle je byznys, protože oni si zamykáním trhu tvoří píseček pro monopol, ke kterému se už nikdo nedostane.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
20.5.2006 22:32 luu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Skype nema zajem o monopol proboha...Prectete si co to je a jake jsou problemy pokud by meli monopol,Skype ma zajem o podstatnou cast trhu to je idealni stav.Monopol mimochodem z principu nikdy nedosahne,vzdy tu bude microsoft s podobnym produktem s ukrutnm podilem,bude tu icq budou alternativci.Fakt misto emoci sou lepsi fakta at uz clovek fandi komukoliv.
21.5.2006 14:01 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Mohl byste prosím najít v mém příspěvku aspoň jeden výskyt slova monopol?
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
21.5.2006 21:12 luu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Mozna tady to sluvko padlo A tohle je byznys, protože oni si zamykáním trhu tvoří píseček pro monopol, ke kterému se už nikdo nedostane.

Aspon na toto jsem odpovidal....
Max avatar 21.5.2006 04:19 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Skype se mi celkem libi, je mi fuk, ze je uzavreny, ale vadi mi, ze ma stale nejake problemy. U sousedky ho proste nedokazu regulerne rozjet, dela mi error 6101. Proste zvukovka :(. Zkusil jsem opravdu vsechno, prolezl diskuse, zkusil jinou zvukovku, ale rozumne a definitivni reseni proste neexistuje :(. Jediny, co vim, ze se na kompu sere , jsou pameti. Maji asi dva errory v memtestu :-/
Jop, je to nelitostnej boj :(
Zdar Max
Sousedka ma windowsXP SP1 a pote jsem nainstalil i SP2, ale beze zmeny ...
Měl jsem sen ... :(
David Watzke avatar 21.5.2006 08:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chce se mi brečet
Si vzpomínám na Duronu 750 MHz a asi 256 MB RAM, když jsem s někým mluvil po netu, úplně zmrznul systém... Se zvukovkou na Windows mám taky docela problémy. Integráč je v pohodě, ale s tím SoundBlasterem PCI 128 byla docela práce...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.