abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    2.7.2009 18:47 | Přečteno: 1723× | MAC OS X

    Dnes mi prisel novy pocitac pro tchyni, je to maly cerveny Dell netbook s Win XP. Bude to mit na Skype video chat, mail, web a mozna nejake fotky. Nic sloziteho. Minimalne vytizeny stroj.

    Protoze se ve windowsim svete dikybohu uz dost dlouho nepohybuju, chci se zeptat, zda mi poradite, co je na takove "ciste" a legalni winxp potreba doinstalovat aby hezky a normalne fungovaly nekolik let pri minimalni ci zadne udrzbe.

    Co nastavit, co omezit, co ubrat a co pridat? Je tam neco nevhodneho (adware, shareware) uz od vyrobce, od Dellu?

    Zkusim napred vyjmenovat, co povazuji za nutne ja, tesim se na vase napady a dodatky. A kardinalni dotaz, jak mam omezit zhoubny vliv polovzdelanych "poradenku" kteri ji to lokalne rozeserou, kdyz ji nainstaluji neco "fakt uzitecneho" jako treba ICQ & spyware a ja to pak budu muset resit?        

    Hodnocení: 43 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    MaFy avatar 2.7.2009 18:54 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    No..vzhledem k tomu, že je to obsáhlá otázka, a nad odpovědí bych se musel dlouho rozmýšlet, tak ti nabízím free osobní pomoc ;-) Pokud máš zájem, tak napiš na martin (at) fejt.cz
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    JiK avatar 2.7.2009 19:02 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    klidne se rozepis, zapremyslej, dej tomu formu, kdyz to bude tady, muze ta odpoved pomoci i ostatnim, nejen me tchyni.
    MaFy avatar 2.7.2009 19:07 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    No já jsem si říkal, že toto nebude vhodné místo, pro návody na MS Wind*ws ;-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    JiK avatar 2.7.2009 19:10 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    vzhledem k tomu, ze pro velkou cast ctenaru neni Linux jedinny operacni system (a dost mozna neni ani ten vychozi) muze jim to pomoci. Bezpecnost je jen jedna.
    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2009 19:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    • Na PDF zkus Foxit Reader, je to lehčí než to od Adobe.
    • Do Firefoxu (vyšla 3.5!) určitě FlashBlock, jinak mne nic moc nenapadá.
    • Kodeky doinstalovat, ale tomu už moc nerozumím (pod MS Windows)... určitě MPlayer nebo (spíš) VLC!
    • OpenOffice.org (jsou od Novellu pro MS Windows?) a ty prohlížeče od M$.
    • Picasa je dobrá, Irfan je dobrý a hlavně rychlý a univerzální.
    • Což takhle Google Talk... a třeba Pidgin?
    • BTW KDE4 pro MS Windows je prý docela použitelné.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.7.2009 19:23 Lojza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

     KDE pro windows nejsou vůbec použitelné! A k čemu by ji ty programy byly?! Když je spousta nativních, kvalitních a pro nenáročou uživatelku dostačujících alternativ.

    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2009 19:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    KDE pro windows nejsou vůbec použitelné!

    Já to viděl a chvíli jsem si s tím i hrál a přišlo mi to použitelné. (Pokud jsi ale jedním z těch antiKDE4 fanatiků, je to jasné. ^_^)

    A k čemu by ji ty programy byly?! Když je spousta nativních, kvalitních a pro nenáročou uživatelku dostačujících alternativ.

    Amarok! (Třeba.)

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Isah avatar 2.7.2009 20:33 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Také raději preferuju Irfan, je rychlý, jednoduchý a dělá co chci. Picasa mne neuchvátila. Přehrávač Winamp a BS player. K pálení ,klasika, Nero. Je to podobné Linuxu, ty musíš být admin a vše instalit pod adminem a tchýni uděláš uživ. účet. Zakazuju blbosti typu "spojení s centrem pomoci MS" a přijde mi jednodušší nechat povolené ty updaty Win update, jen tchýni vysvětli, že pak musí restartovat systém. Ještě by to chtělo nějaký firewall a antivir, Antivir doporučuju NOD nebo nějaký řešení od ESETu. Jo na PDF používám Acrobat.

    Pár PC s Win spravuju, už teda tolik ne, páč nemám čas a uživatelé se v tom nijak extra nevrtají. Běží to v klidu pár let. Reinstalace se má dělat 1x za půl roku, ale když pročistíš Temporary int. files a Temp, jednou za čas, není třeba reinstalace. Vydej zákaz instalací čehokoliv, tohle jde myslím i zakázat v uživ. právech, já to nedělám, jen slovně.

    NTB mám IBM a je tam od nich spousta kravin, které já v životě nevyužiju a zbytečně mi to zpomaluje systém. Nepoužívám je, pro mne jsou zbytečné. Trochu odhadni tchýni co od toho chce.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    2.7.2009 21:24 mil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    BSPlayer no potes panbuh vzdyt jeto Adware
    Isah avatar 2.7.2009 22:07 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Není, když ho osekáš, ale David se zmiňoval třeba o VLC, což je přehrávač, který mi vyhovuje v současnosti nejvíc. Spybot nebo adaware ho osekají sami.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    3.7.2009 10:21 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    SMplayer je lepší než vlca tolik nepadá. Rozdíl je to ale spíš až když sledujete anime, normální avíčka by měla jet všude.

    Na obrázky rozhodně dopuručuju XnView, je to špička :)

    3.7.2009 15:24 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Já myslím že běžnému uživateli Avast stačí. A je zdarma pro běžné užívání (pokud NOD již taky, beru zpět - nevěděl jsem). Měl jsem ho roky a bezproblému (i když samozřejmě, kdo crackuje kdejakou hru, atd... tak tomu třeba stačit nemusí, ale běžné uživatelce...). Firewall by mohl stačit ten co je v XP, snad.
    Baník pyčo!
    2.7.2009 19:20 Lojza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    •  na PDF bych dal Foxit reader. (instalačka 3 MB, Adobe reader 25 MB - což je zbytečné...)
    • Na filmy i hudbu Kmplayer. (pokud je tchýně ochotna pracovat s hudbou jinak než ve složkách, a má ji otagovanou,  tak AIMP. )
    • Picasa je na fotky dobrý tah.
    • Antivir AVG anti-virus - je už v češtině.
    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2009 19:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    IMHO raději NOD32.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.7.2009 19:59 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    NOD je dobry, ale je za penize. V clanku sice o pozadavcich na nekomercni aplikace nic nepadlo, ale vsechy uvazovane tam programy patri.
    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2009 20:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    On je docela levný a s AVG mám tu zkušenost, že je to strašný bastl, který výrazně zpomaluje chod PC a to od startu systému přes aktualizace až po kontroly.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 2.7.2009 20:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Jo a navíc si vzpomínám, jak AVG (aktuální) propouštělo věci, které NOD32 běžně chytal. Vyzkoušeno na flashdisku.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Isah avatar 2.7.2009 20:36 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Souhlasím s Davidem, AVG ani zadarmo, je to shit. Máme ho v práci a ten chudák admin se s tím furt s...e, věčně to vyhazuje debilní hlášky a moje testy AVG kontra NOD dopadly ve prospěch NODu. Používám ho X let a bez problémů.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    3.7.2009 08:35 danc | skóre: 21 | blog: Blog nejen o Linuxu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    No ja zkusil NOD 1x v zivote a musim rict, ze u mne propadl. Bezne viry lecim kombinaci rucni metody + AVG na kontrolu disku jestli se nekde jeste nevali nejaky infikovany soubor.

    Jednou kdyz se ke mne dostal nejaky lepsi vir, ktery nainstaloval .sys driver do systemu, takze nefungovalo DNS pro vsechny mozne antivirove weby (a tim padem ani aktualizace). Takze jsem stahnul na jinem PC aktualizace pro AVG a ono porad nic nenachazelo.

    Rekl jsem si, ze dam sanci NODu, ale to prekvapeni, ze on neumi aktualizaci ze souboru - pouze pres Internet(!). Co tedy s NODem, kdyz vir blokuje aktualizaci a vir je evidentne nejaka novinka, na kterou to chce mit aktualni AV :-/
    tomboytom-deviant avatar 2.7.2009 20:47 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Ono vůbec by bylo nejlepší tchýni dát u kafíčka pár rad ohledně bezpečnosti a vykašlat se na antivir uplně.

    To že je NOD lepší je nepopíratelný fakt, jenže něco stojí.

    Isah avatar 2.7.2009 21:10 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Jik je určitě dobře placený, aspoň může dát tchýni dobrej dárek k čemukoliv .-). NOD se vyplatí koupit. I Eset smart security je vymakaný, je to vše v jednom i s firewallem a dokud bylo úplně free jelo mi na všech strojích. Já bych za to s klidem ty 2200,- cca dala.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    JiK avatar 3.7.2009 01:39 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    jik ted splachne vetsinu uspor na dalsi mezikontinentalni stehovani, letenky, rodina a cargo bude stat dost. A navic dat $120 za antivir na netbook, ktery byl i s licenci na XPcka, dopravou a dani za $299 je, hmm, nemoudre?
    rincewind avatar 3.7.2009 05:41 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    2200Kc je na dva roky viz zde. Jinak doporucuju na video vlc, obsahuje vsechny podstatne kodeky, takze nemusite zasirat system kodekama zvlast. Na vzdalenou spravu se mi osobne osvedcil RealVNC v OpenVPN tunelu, tohle samozrejme zavisi na moznostech.

    3.7.2009 15:26 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Jdi do Avastu. Je to imho dobrý antivir a zdarma pro nekomerční užití. Možná toho NOD odchytí víc, a to jenom možná, ale mě na Avastu windowsy přežily roky a bez problému. Doporučil jsem ho dost windowsákům a taky si nestěžují.
    Baník pyčo!
    3.7.2009 10:21 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    No, parkrat uz se stalo, ze manzelka sla z Woken na nejakej normalni web, ale ty paka spravci serveru meli zavirovanej celej web server, takze to do vsech stranek hazelo kod nejakyho wormu/viru a pak to avast bloknul.

    BTW, jaky mate zkusenosti s Avastem Home (zdarma)?
    kotyz avatar 3.7.2009 11:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Jo, je desne pomalej. Zkontrolovat celej disk mu trvalo 2 hodiny a nodu pul hodiny. Ale kdyz je potreba nejakej aspon trochu slusnej antivir zadarmo, tak je to lepsi nez avg.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.7.2009 19:23 vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Ad poradenkove: nedavej tchyni administratorske heslo. Zaloz ji prosteho uzivatele a heslo si nech jenom pro svoji vzdalenou spravu.

    JiK avatar 2.7.2009 19:49 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    to mne taky napadlo, a zni to logicky, jenze, nebude to delat bordel pri kazdem update firefoxu, thunderbirda nebo antiviru??
    2.7.2009 21:22 Tremex | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Nebude, antivir pobezi jako sluzba s vyssimi pravy. FF nainstalujes nekam kde bude mit prava, nebo pouzijes portable verzi :). Profily FF a TB ma kazdy user ve svem uctu. Omezeni prav uzivatele je v tvem pripade nutnost. A jeste jednu vec - az vsechno udelas nezapomen na klon, at to nemusis predelavat cele znova, az se to pokazi.

    3.7.2009 11:43 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Na naklonování čerstvě instalovaných Windows použímám linuxová LiveCD (většinou SysRescue). Pokud je na disku jen jeden oddíl (nebo jen primární oddíly), stačí uložit si MBR (dd if=/dev/<disk> of=mbr.bin bs=512 count=1), u rozšířených oddílů se musí zazálohovat kompletní layout disku (zatím jsem to nikdy nepotřeboval, ale zná někdo jednodušší způsob než uložit si výpis oddílů a podle něj to zrekonstruovat, aniž by na to byly třeba speciální nástroje, které se na běžných linuxových LiveCD nevyskytují?).

    Na samotných oddílů disku je asi nejlepší použit ntfsclone z ntfsprogs a výsledný soubor zkomprimovat - čistě nainstalované WindowsXP včetně ovladačů se vetšinou bez problémů vejdou na jediné CD.

    Pokud je náhodou souborový systém odílu FAT32, stačí přepsat volné místo nulami (např. opakovaným vytvářením gigováho soboru z nul, dokud nedojde místo, a pak je všechny smazat) a pak to celé zkomprimovat jako zařízení.

    V obou případech je výhodné před tím provést defragmentaci (optimálně takovou, které "sestrká" soubory k sobě a nechá prázdné místo v jednom kuse), trochu to zlepší komprimovatelnost.

    Před samotnýn klonováním doporučuju vysypat koš, smazat body obnovení a z Linuxu vymazat swap a hibernační soubor, je zbytečné je zálohovat (Windows si je automaticky vytvoří) a obzlášť druhý jmenovaný může zabrat více místa než všechno ostatní.
    otasomil avatar 3.7.2009 18:51 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    >>>Pokud je náhodou souborový systém odílu FAT32, stačí přepsat volné místo nulami (např. opakovaným vytvářením gigováho soboru z nul, dokud nedojde místo, a pak je všechny smazat) a pak to celé zkomprimovat jako zařízení.

    Toto lze udelat i na NTFS (dd if=/dev/zero of=file; rm file) dd skonci na hlasce "no space left of device" a "file" bude smazan. Timto se zbavime tezko komprimovatelneho odpadu a dale pomoci dd a roury do gzipu skomprimovat na nejaky jiny disk.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    3.7.2009 19:37 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    "Znulední" jde dělat na jakémkoliv souborovém systému, který ukladá data "tak jak jsou" (tj. nekomprimuje ani nešifruje), ale u NTFS to není nutné, protože ntfsclone je fikaný a zazálohuje jen clustery, které jsou obsazené, ty prázné ignoruje. Takže pokud je oddíl disku velký např. 100GB, ale je na něm jenom 20GB dat, bude mít výsledný soubor z ntfsclone jen o málo více než oněch 20GB (klvůli MFT, žurnálu a dalším metadatům).
    3.7.2009 09:14 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Cha! Tohle jsem přesně udělal své mamince. A jednou přijedu, a co nevidím? Nainstalováno plno podivných "užitečných" prográmků. Já zapomněl, že mé obvyklé admin heslo zná i moje žena, která ho tchyni bezelstně poradila. Tomu se říká slabé místo zabezpečení. :-)
    3.7.2009 10:23 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Hmmm, jsem fakt az tak moc paranoidni, kdyz svoje hesla (byt i jenom do emailu, natoz root) nerikam svoji manzelce?:)

    Ale pokud vim, tak jednou jsem ji jedno do posty rekl a bylo na ni moc tezky:)
    3.7.2009 13:33 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Normálně moje hesla taky neví, jenže tohle bylo jednodušší a stejné jako ke společnému domácímu PC, kde má povoleno sama instalovat. :-)))
    pools avatar 2.7.2009 19:39 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    na kodeky je dobry CCCP < Combined Community Codec Pack ;-) http://cccp-project.net/ prehrajes s tim snad vsechno co existuje ale davej bacha pri instalaci - bude se ti to snazit vnutit i nejaky prehravac

    Vivre libre ou mourir!
    3.7.2009 10:24 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Na kodeky pouzivam do woken codecpack all in one (nejak takhle se to jmenuje). Ale tusim, ze mplayer (s GUI gmplayerem) zadny dalsi kodeky nepotrebuje a pouziva ty svoje. Do woken davam gmplayer a vlc.
    kotyz avatar 3.7.2009 11:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Taky sem ho driv daval, ale posledni verze (1.6.0.0) je stara nejmin dva roky, proste to umrelo. CCCP to dokonale nahradi, staci si pri instalaci odskrtat vsechno krome kodeku samotnejch a neni zadnej problem. No a pokud je nainstalovanej smplayer nebo vlc a wmp ani jiny windowsovy prehravace se vubec nepouzivaji, ani zadny kodeky potreba nejsou.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    tomboytom-deviant avatar 3.7.2009 13:10 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    CCCP taky není kdovíjak aktuální.... září 08. K-lite vychází každej měsíc.

    3.7.2009 11:16 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    To je proto, že většina přehrávačlů jsou nekompatibilní a nestabilní horory (anime, na které je cccp primárně určena potřebuje zejména stabilní podporu pro h.264, mkv a titluky). Proto tam nabízejí Zoomplayer (který ale kvůli tomu, že nejsou nové verze, půjde nejspíš pryč) a media player classic - jakožto jediné dva (smutek!) opravdu spolehlivé přehrávače, navíc nepříliš invazivní.


    init_daemon avatar 2.7.2009 20:21 init_daemon | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Najrychlejsim pdf prehliadacom je SumatraPDF, ale skor by som sa priklonil k AcrobatReaderu. Az taky narocny nie je.

    Prehliadac Opera :) s nastavenim mazania docasnych internetovych suborov a cookies pri zavreti okna.

    Openoffice od Novellu http://www.go-oo.org/

    Namiesto antiviru Comodo Personal Firewall

    Na prehliadanie fotiek Xnview

    Kodeky netreba. Na video Smplayer alebo Kmplayer.

    Na muziku  Foobar2000. 

     

     

     

    hajma avatar 2.7.2009 23:22 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

     

    s nastavenim mazania docasnych internetovych suborov a cookies pri zavreti okna.  

    a to má jako výhodu v čem?

     

    21 promarněných znaků
    kotyz avatar 3.7.2009 11:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    No nebude za rok v tempu nastradano giga bordelu.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    init_daemon avatar 3.7.2009 20:32 init_daemon | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Viete co vsetko stahuje prehliadac na pozadi ?

    2.7.2009 20:41 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Používám tyto app pro Win:

    - pro přehrávání videa ruský KMPlayer (KMP), neplést s KMPlayerem pro KDE :)
    - pro hudbu AIMP2
    - pro vypalování CDBurnerXP
    - pro PDF prostě Acrobat, integruje se s FF, takže pro nezkušené v pohodě

    jsou to všechno free aplikace a podle mě hodně dobré, takže tak :) Rozhodně bych se vykašlal na molochy jako Nero, Winamp nebo BSPlayer
    tomboytom-deviant avatar 2.7.2009 20:50 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    KMPlayer je jiho KOREJSKÝ přehrávač.

    2.7.2009 20:54 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    sorry, já sosal vždycky z .ru :-)
    JiK avatar 3.7.2009 01:41 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    pro vypalování CDBurnerXP
    je to Dell netbook, nema optickou mechaniku.
    kotyz avatar 2.7.2009 21:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Na zabezpeceni nod antivirus + spybot s&d, na cisteni a udrzbu ccleaner a auslogics disk defrag, smplayer na video (zvlad by i audio, ale na to se spis hodi winamp), misto adobe readeru je mozny dat malej, lehkej a rychlej foxit pdf viewer, na obrazky je dobrej xnview, k tomu jeste mozno prihodit firefox/operu/chrome (podle libosti) a google earth. Vsechno to pouzivam uz leta a osvedcilo se mi to.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.7.2009 21:29 mil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    slysel jsem ze KMPlayer porusuje GPL licenci
    3.7.2009 09:37 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    to je snad ale pouze problém autora softu, ne ?
    stativ avatar 3.7.2009 10:30 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    AFAIK jsou dva. Kmplayer, což je mplayer pro KDE, který licenci neporušuje a The Kmplayer, který je proprietární shit, který licenci porušuje. Osobně jsem pro bojkot takovýhle programů (jako je The KMplayer nebo 3DMagix).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.7.2009 11:37 Lojza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Ty si machr!

    stativ avatar 3.7.2009 12:54 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Si piš!
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.7.2009 12:51 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Já jsem se teda k tomu "proprietárnímu shitu" postupně propracoval přes MPlayer, MediaPlayer Classic a VLC a nedám na něho dopustit. U mě nepadá a přehrál mi zatím vše bez instalace jakýchkoliv kodeků i ovládání je (pro mě) intuitivnější než u VLC.
    3.7.2009 18:11 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Běžnému uživateli je to naštěstí úplně u pr*ele.

    stativ avatar 3.7.2009 19:14 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Běžný uživatel si kvůli úpravě fotek z dovolené stáhne Photoshop za 30 tisíc (nebo kolik vlastně stojí) a je mu to u prdele. To ale neznamená, že je to správně. A navíc, nepředpokládám, že JiK je takový ignorant, aby mu to bylo jedno. A ještě jedna věc. Zdá se Vám morální vzít kód na kterém pracují spousty lidí zadarmo a vydávat ho za svůj?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    tomboytom-deviant avatar 3.7.2009 20:49 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Určitě je to míň závadný, než krást placenej software. Vývojáři okolo TheKMPlayer způsobují škodu pouze emocionální, kdežto Pepa s kradeným fotošopem okrádá firmu o peníze!

    Fluttershy, yay! avatar 3.7.2009 22:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Ehm. Pepa nikoho o nic neokrádá, respektive krádež provádí, ale pouze imaginární.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otasomil avatar 4.7.2009 14:11 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    >>>Běžný uživatel si kvůli úpravě fotek z dovolené stáhne Photoshop za 30 tisíc

    A hura s kanonem na vrabce - nakonec je rad ze v tom vubec otoci obrazek nastojato.

     

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    kotyz avatar 4.7.2009 16:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Ja mel za to ze stoji 60 tisic ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    stativ avatar 4.7.2009 16:23 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Proto jsem tam psal „nebo kolik vlastně stojí“. Schválně jsem se tedy kouknul na stránky Adobe kolik stojí a není to tak hrozné – 699$ případně 999$, měl jsem zato, že opravdu kolem těch třiceti stál.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    2.7.2009 21:30 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    No tak bacha na blbé antiviry (třeba to AVG), to vám je schopno restartovat počítač, ani nemrkne, klidně při rozdělané práci. Nějaká údržba bude nutná stále, protože to je Windows a ty aktualizace lítají v poslední době jedna za druhou. Pokud to nebude dost aktualizované, tak se to zaviruje, jen to pustíte do sítě. Nejlepší je tam něco nainstalovat a udělat toho něco obraz, třeba přes clonezillu. Až se to posere, tak to tam dáte zpět a trochu to zaktualizujete ... Cpát na nový notebook 7 let starý systém je prasečina. ;-)

    2.7.2009 22:18 Ooaniki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    AVG neni blbe ... blby je maximalne tak uzivatel pokud si nastavi automaticky a bez ptani restartovat pocitac po programove aktualizaci

    JiK avatar 3.7.2009 01:43 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Cpát na nový notebook 7 let starý systém je prasečina.
    cpat na novy netbook s procesorem Atom XPcka je myslim pomerne bezne a normalni. Kdyby byly tak priserne, asi by je vetsina sveta nepouzivala.
    otasomil avatar 3.7.2009 08:43 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    >>>Cpát na nový notebook 7 let starý systém je prasečina.

    Taky to tak vidim.

    Obzvlaste kdyz treba na Toshibe NB 100 slape vista ultimate a win 7 ultimate jak svicary.

    Nemohu rici ze by originalni win xp byly nejak rychlejsi.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    2.7.2009 21:44 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Mohu ti předat svých několik drobných zkušeností s prací ve Windows XP v práci (střídám je tam s jiným systémem).

     a) Většina "oficiálního" nebo "oficiálně doporučeného" softwaru se hodí leda na smetiště. Například Adobe Acrobat (Reader) je úplná šílenost. Sice má asi 2541545417894189 funkcí, ale z toho jich 2541545417894179 většina normálních lidí nikdy nepoužila a nepoužije. Stejně tak nejrůznější udělátka např. od výrobců tiskáren atd. (ta mají další zajímavou vlastnost: zabírají mnoho místa na disku, na tom přiblblém panelu a v paměti).

     b) Většina "cool vylepšení" (typicky je doporučuje ksindl typu redakce Technetu -- ano, to jsou ti "poraděnkové") vede jen a jen ke zhoršení.

     c) Vypni co nejvíc zbytečných funkcí. Bohužel, u Windows XP je zbytečných funkcí většina a většinu z nich nelze nijak deaktivovat. Až vypneš všechny na první pohled zbytečné funkce, vypni i ty, o kterých si myslíš, že by se někdy mohly hodit. Nikdy se totiž hodit nebudou.

     d) (Tato informace nepochází ode mě, ale od mých známých.) Nemá cenu se snažit, aby ikspéčka "vydržela" delší dobu. Je třeba se smířit s tím, že se (u těch "obyčejných" uživatelů, pro které jsou prý určena) aspoň jednou ročně smažou a znova nainstalují.

    2.7.2009 21:57 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    A taky doporučuji připravit studené obklady, neb se ve výrobcích jisté firmy vyskytují výtvory typu soudruha Sponky nebo toho dementního psa (při vyhledávání v Exploreru). Oproti nim je vkusná i Chobotnice.

    3.7.2009 11:21 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Co máte proti Punťovi?

    2.7.2009 22:05 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    A za poslední.

    Jestli byla XP předinstalována na počítači, pak je pravděpodobné, že výrobce počítače tam nainstalovat nějaké h(s)račky z bodu a). Pokud to jde, všechny smaž. Jen budou otravovat "nabídkami" a "výhodnými registracemi".

    otasomil avatar 3.7.2009 08:49 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    >>> d) (Tato informace nepochází ode mě, ale od mých známých.) Nemá cenu se snažit, aby ikspéčka "vydržela" delší dobu. Je třeba se smířit s tím, že se (u těch "obyčejných" uživatelů, pro které jsou prý určena) aspoň jednou ročně smažou a znova nainstalují.

     

    K tomu neni co dodat holt tak to bohuzel je.

    Jo a vite ze: pokud widlim nechate jen primerene maly diskovy oddil tak ze potom tak "nekynou". Ja jsem mel jednoho casu win xp na oddile asi 3 GB, k tomu hafo sw a nemohl jsem si vubec stezovat. Docasne soubory drzel system na velikostech prijemnych nekolika desitkach MB.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    3.7.2009 09:27 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    S posledním bodem si dovoluji nesouhlasit. Taťkovi jsem nastavil WinXP při nákupu notebooku (cca 3 roky) a funguje dodnes. Rychle a vcelku spolehlivě. A to má dokonce i admin heslo. Je tedy fakt, že od té doby, co si odstranil ovladač zvukové karty se před instalací radí se se mnou, ale rozhodně ho považuji za obyčejného uživatele. Původně jsem chtěl nasadit Ubuntu, jenže jsem si nebyl jist, zda bych rozchodil připojení k netu - od o2, nějaký PCMCIA modem, nevím přesně typ.
    2.7.2009 22:00 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    osobne:

    pdf - foxit reader

    fotky - irfanview

    clamwin - antivir

    kodeky (satsuki?) + WMP 11 je celkom rozumne

    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Max avatar 2.7.2009 22:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Kodeky : klite codecpack
    Přehrávač : Bsplayer staré verze 100.xx, nebo vlc player
    Vypalování : Ashampoo Burning Studio 6 FREE
    PDF : Adobe Reader 9.2
    Prohlížeč : Firefox
    Maily : Thunderbird
    Založit uživatelský účet s omezenými právy. Nastavit, aby se aktualizace instalovaly v nějaký rozumný čas.
    Antivir : Pokud chceš, tak AVG FREE 8.5, nebo Avast. Jiné verze zdarma a česky těžko pohledáš, ale jsou to zpomalující mološi
    Dokumenty : go-oo.org s balíčkem pro češtinu
    Poslech radia a hudby : winamp + češtinu z cestiny.cz
    Firewall : nech ten windowsácký

    Vše mnou jemnované je v češtině, zdarma a plně funkční a mám s tím dobré zkušenosti.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Limoto avatar 2.7.2009 22:59 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    U přehrávače není nad SMPlayer...

    2.7.2009 23:15 buff | skóre: 10 | blog: buff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Skoro +1 :-)

    poslech hudby: klidně bych pro tchyni nechal Windows Media Player

    vypalování: CD Burner XP

    antivir: Avast má (nebo měl) nevýhodu, že se mu musela jednou za rok obnovit bezplatná licence. AVG je bez zásahu navěky.

    2.7.2009 23:41 MartinK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

     AVG FREE není (nebylo) bez zásahu, jednou za čas se musí aktualizovat na novou verzi (=neznámá okna) a někteří uživatelé s tím mají problém, jinak WMP a CDBurnerXP je dostačující kombinace :)

    JiK avatar 3.7.2009 01:46 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    vypalování: CD Burner XP
    netbook nema optickou mechaniku.
    Max avatar 3.7.2009 13:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    WMP mi nikdy nepřehrál úplně všechno. Má problémy s externíma kodekama ;-).
    To si nevybereš. Oba antiviráky jsou plečky. Avasta musíš přeregistrovávat, AVG aktualizovat na nové verze, občas vyskakují upozornění na plnou verzi, která má být lepší atd.
    Ashampoo volím proto, jelikož je česky, má dobrý průvodce pro začátečníky a nemá problémy s vypalováním. Docela podobný neru, na který jsou všichni zvyklí, a je hodně rychlý.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.7.2009 07:58 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Vsechno co tady ctu ma pro me jednoduchy zaver. Dej tam Ubuntu a bude vymalovano a po problemech...
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    otasomil avatar 3.7.2009 08:52 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    >>>Vsechno co tady ctu ma pro me jednoduchy zaver. Dej tam Ubuntu a bude vymalovano a po problemech...

    Je pravda ze to co tchyne pozaduje by tam bezproblemu jelo a ani by se o to nemusel nikdo starat.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    stativ avatar 3.7.2009 08:31 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Koukám, že prakticky vše už tu bylo řečeno. S čím ale nemůžu souhlasit jsou codec packy. Ale souhlasím, že CCCP je z nich relativně nejlepší. Podle svých zkušeností bych doporučil ffdshow, což je vlastně ffmpeg pro Windows. Pokud tam dáš VLC (což doporučuji), tak svým způsobem nejsou moc potřeba, ale pro jistotu bych je tam dal.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.7.2009 10:47 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Vzhledem k tomu, že jsem uživatel jak Linuxu, tak i Windows XP, mohu poradit následující software:
    • Začal bych rozbalovátkem - Vyhni se winraru, winzipu win-cokoliv a nainstaluj 7zip. Malá nenáročná aplikace, rozbalí cokoliv a zabalí do zipu, gzipu, bzipu a 7zipu
    • Na pálení CD, DVD bych doporučil CDBurner XP - Proč bych měl instalovat Nero, který mi totálně zabrzdí počítač a obsahuje snad i vodotrysk na chlazení CD po vypálení
    • Foxit PDF reader - až na ten pidi banner v pravém horním rohu je rychlý a dokonce se integruje do FF
    • Pokud chce Skype, tak tomu se prostě nevyhneš
    • Smazání ikonky IE: Right click na plochu - nastavení - vyber záložku plocha - tlačítko vlastní nastavení plochy a tam odmáčkni Explorer
    • Thunderbird je rozhodně lepší, než Microsoft Vyhlídka (Outlook). V outlooku je milion zbytečností a nepřehledností a předpokládám, že Exchange tchýně používat nebude.
    • Rozhodně Firefox - ve windows je rychlý. Ale samozřejmě proti gustu... Doporučuju ve správci programů Explorer odinstalovat (a rovnou vyhodit i ten outlook express). Pak se natolik potlačí, že sice v počítači existuje, ale málokterá aplikace o něm ví.
    • OpenOffice 3 už umí pěkně zobrazovat i ten proprietární hnus z Microsoft Kanceláře.
    • Opačná strana zeměkoule znamená z Prahy do Nagasaki a nebo z Prahy do Zlína? Já volím VNC. RDP má jednu malou nevýhodu. Budeš každou chvíli volat tchýni, aby ti odklikla přístup do počítače. Navíc přes VNC uživateli vysloveně taháš za myš, takže mu můžeš ukázat co a jak. Doporučuju UltraVNC
    • Na fotky IrfanView s češtinou a pluginama. Jednoduchý nenáročný a na prohlížení fotek postačuje.
    • FFDShow Tryouts (jako kodeky) a Media Player Classic Homecinema jako přehrávač. - ve výsledku nebudeš mít problém s kodekama, přehraješ cokoliv a nezaprasíš si počítač jakýmsi pofidérním kodek pakem. Winamp doporučuju na přehrávní hudby. Quicktime či Realmedia == nepoužitelné proprietární demoverze na blití.
    Z celého tohoto přehledu bych vyvodil výsledek. Po celé této onanii a vyhozených spousty peněz za nahý operační systém se ti za 0 korun českých povede vytvořit počítač, který se dá rozumně používat. Navíc jsem volil takový software, aby nezabíral zbytečně moc prostředků. Nechápu důvod, proč bych se měl podívat na fotku a čekat, až se mi pustí ACDSee (či jiný hnus) za 10 minut a k tomu přitom stihne vyasociovat všechny soubory, co existujou na světě a ještě mi zavede 300 ikonek vedle hodin, který mi sežerou všechnu paměť - díky nechci.
    3.7.2009 11:10 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    Tak já používám XP mnoho let a stále jako hlavní systém.

    Na PDF mám Adobe Reader a nemám jediný problém. Rychlé je více, než dostatečně, žádný problém s kompatibilitou. Nevidím jediný důvod, proč vůbec dávat něco jiného.

    Na prohlížení fotek používám Irfan View, je velmi příjemný, jen má chybu při skrolování velkého PDF, což na fotky nevadí.

    Na internet Firefox s Adblockem.

    Jinak XP mi bez problémů běží i 5 let bez přeinstalace stejně rychle jako na začátku.

    Pokud to budete instalvoat lidem, je jim třeba jasně říct, že pokud do toho počítače zasáhne někdo jiný, nebo pokud si tam budou zkoušet instalovat cokoli, dáváte od tohoto ruce pryč a ať si s tím dělá co chce.

    Odstínit od lidí zvenku, co do toho zasahují velmi velmi doporučuji.

    Co velmi doporučuji je nainstalova kvalitní firewall (to znamená ne ZoneAlarm, který je takový cedník, a ne integrovaný ve Windows).

    3.7.2009 15:12 Martin Klíma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    na PDF urcite Foxit PDF Reader, je malý, nemusí se instalovat a zobrazí všechno (Adobe Acrobat Reader mi někdy nezobrazí některé stránky z dokumentu obsahující čínské či jiné znaky nebo velký obrázek) na obrázky je IrfanView jeden z nejlepších co se týká prohlížení, na úpravu (fotek) bude lepší něco jiného na přehrávání filmů je spousta přehrávačů a všechny mají něco do sebe - žádný z nich ale není dokonalý a spíš se výběr týká toho, co od něj čekáme za funkce (někomu vyhovuje ten, jinému zas jiný) - ovládání, neinvazivnost, vlastní kodeky, žádný reklamy, žádný přiinstalovaný zbytečnosti navíc, atd... na internet asi FF nebo Operu (ikdyž i tady záleží spíš na výběru co komu vyhovuje) antivir Avast Home (je pravda, že kontrola celého disku trvá dlouho, a taky, že se musí po roce zase registrovat znovu, ikdyž zdarma, ale při běžné práci a správném nastavení o něm není vědět a svou práci odvádí výtečně - pochopitelně to píšu z hlediska uživatele právě AVASTU) - jinak je to skoro fuk jaký antivir použít (hlavně nějaký musí být) a výběr je zase spíš záležitostí důvěry a nejlépe i zkušeností s ním z předchozí doby pokud vůbec bude potřeba přehrávat .MOV (quicktime) nebo .RM (realmedia) doporučuju spíš alternativy QuickTimeAlternative a RealTimeAlternative - jen vloží soubory kodeků a přehrávat můžete z čehokoliv pro vzdálenou podporu taky doporučuju VNC právě proto, že "taháš uživateli myš" - prostě uděláš, co bude třeba a tvůj postup uživatel "uvidí" (příklad v obraze je lepší než hodiny vykládat) na dokumenty OpenOffice PS: Nejvíc mě zaujal názor uživatele prOm3TheuS. Zřejmě s tím má hodně zkušeností a já s ním souhlasím v mnoha bodech. Ty bys měl podle mého taky.

    3.7.2009 16:35 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP

    K tomu poslednímu. Dejte jí do skupiny Users. Účet administrátora zahesluje a heslo neprozraďte. Nastavte ten účet (tchýnin) tak, aby se komp po spuštění do něj rovnou přihlásil. Tím se omezí možnost instalace programů.  Pokud nebudete používat nějaké obskurní programy či programy staršího data (rozchodit office 97 na XP pod účtem s oprávněním USERS je dobrodružství), měli by fungovat.

     

    Na spyware nainstalujte windows defender od MS.

    JiK avatar 3.7.2009 19:54 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Libi se mi to, zni to jako systemove reseni. Ale co aktualizace win, co updaty antiviru, firefoxu a podobne, nebude to delat bordel?
    7.7.2009 09:49 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook pro tchyni II: Nastaveni WinXP
    Updaty antiviru nejsou problém, automatické updaty Windows rovněž ne. Aktualizace programů bohužel ano, tam se v Xp přihlášení pod Adminem nevyhnete.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.