abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 438 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    otula avatar 6.11.2007 14:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Merkur a ještě podobná stavebnice z plastu byly spolu s Mladým chemikem mé jediné hračky, které mi ale bohatě vystačily na celé dětství (pokud nepočítám šachy). Merkur rulezzzzz :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    6.11.2007 15:21 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    já měl místo malého chemika elektro merkura to bylo taky super
    6.11.2007 15:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Já měl Merkura po mamince, tedy někdy z první republiky. Pak jsem dostal taky elektro. Jó, to byly časy! :)
    LuFa avatar 6.11.2007 15:43 LuFa | blog: LuFa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Muzeum Merkuru jsme s dětma navštívili toto léto a strávili v něm zhruba hodinu a půl. Dětem se nejvíc líbilo Ocelové město, vláčky a možnost, něco si z Merkuru postavit. Pro nás dospělé to byla příjemná vzpomínka na dobu, kdy merkur měl skoro každý. Pokud budete mít cestu kolem, určitě jeho návštěvu neopomeňte.
    7.11.2007 09:31 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    ja som mal "Mlady Stavitel" - stavanie domcekov z papiera a dreva :)
    Martin Stiborský avatar 6.11.2007 15:17 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Já jsem se sice k Merkuku nedostal, ale taťka ho kdysi měl, moje dětství provázela Cheva a Seva :)
    Kvík ..
    freshmouse avatar 6.11.2007 15:20 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Moje zas Lego.
    Václav 6.11.2007 15:24 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Jojo, lego technic, to byla věc...
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    7.11.2007 09:32 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    jj, ked som dostal na Vianoce lego, bol som v siedmom nebi :)
    6.11.2007 15:23 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    To "pamatujete" je nepatřičné. On se vyrábí a prodává stále. Ale pro mne je to dávná minulost. :-)
    Martin Stiborský avatar 6.11.2007 15:30 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Když jsme u těch hraček .. tak Voltík byl (je) taky parádní věc, doufám ještě doma někde je a ne jak moji angličáci a plastové modely aut, které mamina darovala školní družině, to jí dlouho nezapomenu.
    Kvík ..
    6.11.2007 15:31 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Vlastně: Tohle z Merkuru dokázal udělat Otto Wichterle. Měl pravda lepší výsledky než já s vláčkem a blikátkem podle návodu. :)
    6.11.2007 15:48 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Merkur meli ve tride jen deti bohatych rodicu. My z delnickych rodin jsme zazili v detstvi jen rany, kopance a hlad. Pamatuji se, ze Danuska Svetelska mela kazdy den k svacine chleba se salamem (nekdy uherak ale vzdy minimalne imitaci za 5 Kcs) , zatimco my chudi tak akorat padana jablka. Z tech dob pochazi patrne muj svetonazor a proto dnes nemohu vystat takove arogantni sycaky jako je ten na Hrade.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    freshmouse avatar 6.11.2007 15:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Pamatuji se, ze Danuska Svetelska mela kazdy den k svacine chleba se salamem (nekdy uherak ale vzdy minimalne imitaci za 5 Kcs) , zatimco my chudi tak akorat padana jablka.
    Toto je jasný důkaz, že se nedostatek imitace uheráku v dětství může projevit na duševním zdraví, a to i v dospělém věku. Postižený pak blábolí, blábolí, blábolí...

    Danuška Světelská, ta svině... Doufám, že svůj dluh společnosti odpracovala v uranových dolech, jinak na spravedlnost nevěřím.
    6.11.2007 15:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Né vždy! Má žena vlastní pochází z rodiny dělnické, chudé a pěti dětí (nekecám!). Její bratří Merkura měli, což jim ona záviděla, neb dívčí hračky se jí příčily. Snad tento motiv jí přiměl vystudovat na MFF fyziku, aby se k nějakým hračkám dostala.

    I já jsem svačil chléb suchý, lehce máslem potřený. Leč! Merkura jsem měl! Pravda zděděného...
    6.11.2007 16:06 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    a z kolika deti pochazi vase nevlastni manzelka ?
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    6.11.2007 16:15 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Ale kolego! To je indiskrétní otázka! Co jste měl z diskrétní matiky? Ale že jste to Vy a že mi slíbíte, že to nikomu neřeknete, tak průměr sourozenců v rodinách mých nevlastních manželek je 1.985.

    Ovšem v rodinách mých nevlastních dětí dosahuje počet sourozenců až 8.78! To zejména za novoluní na Jaře.

    Ale to je vlastně jedno, i když tu nevlastní jsou vlastně vlastní....
    otula avatar 6.11.2007 17:30 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Merkur meli ve tride jen deti bohatych rodicu.
    Jak jsem psal, byl Merkur prakticky jediná hračka, kterou jsem měl. A rozhodně jsem nebyl z bohaté rodiny. Oba rodiče vydělávali cca 2000 Kčs (mamka učitelka, otec stavební technik - přitom každý tupý dělňas u nás ve fabrice měl přes 3000). Neměli jsme auto, nejezdili jsme k moři, chodil jsem v tesilkách a nejlevnějších košilích, většina domácí stravy byla ze zahrádkové produkce, neměl jsem žádné angličáky a podobné kraviny, protože to stálo hromadu peněz (a stejně bych si s tím asi neužil, protože by to nešlo rozmontovat na součástky :-D)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    freshmouse avatar 6.11.2007 17:35 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    A to jsi nám tu nedávno říkal, že "dřív" (tzn. za totality) tolik nešlo o peníze. ;-)
    otula avatar 6.11.2007 17:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    A jak se to s tímto vylučuje? Přesto, že naši počítali, že kdyby měli ještě o 100 korun menší příjem, tak už bychom dostávali sociální dávky (jsem ze 3 sourozenců), tak jsem chodil 6 dní v týdnu do zájmových kroužků, každý týden jsme se sestrou chodili do kina (2× 1 Kčs) a hladem jsem nikdy netrpěl. A každý rok jsme jeli někam na hory (pro učitele fungovalo něco jako EXOD, což byly celkem levné dovolené). Pokud si to vezmu dnes: kluci chodí každý do 2 kroužků, což dělá ročně 8000 korun (pokud by měli oba 6 kroužků, bylo by to ročně 24.000 korun), mé rodiče to stálo 60 korun, a pokud by ještě třeba chodili do toho kina naším stylem, stálo by to měsíčně více než 1000 korun. A vem si rodinu s dosti nízkým příjmem, řekněme 2× 10.000 čistého, a měla by 3 děti. Za byt 2+1 (48m2) mi vychází inkaso 8000 měsíčně a má se zvedat. Takže řekněme, že by žili jak sardinky a měli 12000 měsíčně na jídlo, šaty, drogerii, školu a dopravu pro 5 lidí. Kde by vzali na to, aby děti mohly chodit do kroužků, do kina a ještě jet na levnou dovolenou? Taková rodina má problém vůbec přežít. Dítě z takové rodiny nemůže vůbec nic. Já jsem v takové rodině vyrostl a mohl jsem přitom dělat všechno, co mne bavilo.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    6.11.2007 21:21 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Ten Merkur se sice ještě pořád vyrábí a dokonce je stále ostře červený ale podstatně dražší. To ale není nic proti kinu. Jestli kino tehdy bylo opravdu za 1 Kč, tak dnes je to zhruba za 100 Kč. To je dost velký rozdíl. A u zahraničních filmů jsou většinou titulky. Za ty peníze by mohl být dabing.
    otula avatar 6.11.2007 21:28 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Zrovna pokud jde o dabing, tak díky za titulky. Dnešní dabing je většinou katastrofa. Je tam značně cítit jeho lacinost. Asi jediné, u čeho mi ze současné tvorby dabing nevadí, je House MD.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    6.11.2007 22:24 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Mizerný dabing jsem u některých filmů zaregistroval. Ale to nic nemění na faktu, že vstupné do kina je moc drahé.
    otula avatar 6.11.2007 23:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    To je. Zvlášť ve velkých městech. Nedávno jsem si zašel na krásný film La Môme (Edith Piaf) v Jeseníku. Vstupné obdivuhodných 70 Kč. Když jsme byli s bejvalkou v kině ve Zlatých Horách, stálo ještě méně. V Brně je nereálné vidět nový film pod 100 korun (kolik stojí v Praze raději nechci vědět)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    6.11.2007 23:34 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Jak kde, třeba v žižkovském Aeru se nechá i za těch 70,- Kč. Je fakt, že o dalším takovém v Praze nevím, snad s výjimkou Oka v Holešovicích, ale s tím je to v poslední době nějaké nahnuté...
    6.11.2007 23:42 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Filmový klub VŠE a určitě i další. Divadlo je beztak lepšejší.
    otula avatar 7.11.2007 00:18 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur

    No jo, stejně jak zmiňuje o příspěvek výše Honza Aero - filmové kluby jsou levnější (Art v Brně také nestojí tolik). Mluvil jsem spíš o kinech, kde dávají novinky (aby si to někdo nepřebral špatně - mám rád filmové kluby, a ne vždy platí, že tam nejsou nové filmy, občas tam dávají filmy, u kterých se počítá s nízkou návštěvností - třeba takový Bin jip je fantastický film, a v Brně ho dávali pouze v jediný den v jediný čas, a to v Artu).

    S tím, že je divadlo lepšejší také souhlasím. Jenže lístek do divadla stojí v průměru 400 Kč :-( (Pokud tedy člověk teda nejde třeba do Mahenky, jejíž úroveň je naprosto mizerná a je ostuda, že národní divadlo není na lepší úrovni.) Po zhlédnutí mnoha divadelních představení v různých divadlech mohu říct, že nejméně zklamání a nejvíce spokojenosti jsem prožil v Divadle bratří Mrštíků (AKA Městském divadle) v Brně. Tam mi mnohokrát běhal mráz po zádech nebo jsem brečel smíchem. Pražskými divadly jsem byl znechucen (v Národním jsem ale nikdy nebyl), stejně tak brněnským G-Studiem, Mahenovo divadlo je herecká katastrofa, Janáčkovo divadlo zklamání (ale když jsem tam byl na koncertu Hanky Hegerové, tak mé srdíčko plesalo štěstím). To už mne spíše více příjemně překvapila některá malá divadla. Na druhou stranu, pokud v té Mahence člověk zaplatí za živé herecké výkony stejně, jako za zhlédnutí filmu v kině, tak se není čemu divit…

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 7.11.2007 02:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Pražskými divadly jsem byl znechucen
    Například takoví Cimrmanovci nezklamou, to je osvědčená klasika (a mají dost dlouho dopředu vyprodáno) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    otula avatar 7.11.2007 07:22 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Musím přiznat, že v Praze jsem byl pouze na muzikálech. Poslední tečkou byla Kleopatra. Kdyby v polovině nezabili toho prvního hlavního hrdinu, asi bych se na druhou půlku už do hlediště nevrátil, protože jeho draze zaplacený výkon připomínal Carusoshow.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 7.11.2007 13:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Z muzikálů jsem v Praze viděl jen Jesus Christ Superstar (dokonce dvakrát, v původní verzi a ve "faceliftu" 1997) a kdyby ho hráli ještě teď, všem bych ho doporučil. Za ty peníze (bylo to snad nějakých 350 Kč za lístek do druhé řady nebo tak, první řada byla asi o stovku dražší, ty zadní zase o dost levnější, horní patra nevím) to opravdu stálo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    otula avatar 7.11.2007 14:54 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Pokud se nemýlím, hráli to ve Spirále – a tam jsem se na druhou polovinu již nevrátil (a nebyl jsem jediný). Pokud mohu doporučit muzikál já, tak My Fair Lady ze Zelňáku v Brně. Viděl jsem ji 3× a klidně bych šel znovu. A z činohry Naše furianty také v MDB. Ještě se mi ohromně líbilo představení Edith a Marlene, ale nevím, kdo to hrál, protože to bylo před lety nějaké hostující divadlo na jednom festivale.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 7.11.2007 15:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Pokud se nemýlím, hráli to ve Spirále
    Ano.
    a tam jsem se na druhou polovinu již nevrátil (a nebyl jsem jediný).
    A co ti konkrétně vadilo?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    otula avatar 7.11.2007 15:25 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Konkrétně? To nevím. Stejně jako nedokážu říct, co mi konkrétně vadí na některých umělcích, některé hudbě… Prostě se mi to vůbec nelíbilo. Když slyším třeba Hanku Hegerovou nebo Edith Piaf, běhá mi mráz po zádech a mám slzy v očích, když slyším jiné perfektní výkony, běhá mi alespoň ten mráz po zádech a vnímám celým tělem. Tam jsem necítil absolutně nic - nula - prázdno. I když uznávám, že falešné to nebylo, ale to bylo asi jediné plus.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 7.11.2007 15:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    V tom případě to nic nevypovídá o kvalitě toho muzikálu, jen o subjektivním pocitu. Já také necítím vůbec nic například u takových Simpsonových, které mnoho lidí považuje za skvělý seriál plný vytříbeného humoru.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    otula avatar 7.11.2007 17:01 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Samozřejmě. Ovšem kvalita veškerých uměleckých děl/vystoupení/projektů… obvykle je subjektivní. Takovéto věci se těžko objektivně posuzují. Člověka dokáže strhnout nízkorozpočtové představení a naopak znechutit takové, jehož rozpočet je mnohamilionový. Pro někoho je důležitý příběh, pro jiného podání… Někdo nerozezná třeba nekvalitní, nedejbože falešný zpěv od kvalitního. Mé drahé polovičce dokonce vadí, když někdo zpívá opravdu kvalitně a je to na hranici operního zpěvu. Tož asi tak nějak :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 7.11.2007 17:05 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Jo, a Simpsonovy také nemusím. Ani omylem. Kam se hrabou na vlka a zajíce, či maxipsa Fíka (když jsme před časem byli Míšovi na nějakém školním představení, pouštěli před začátkem Fíka - a já jsem se jak debil jediný v hledišti smál na plné kolo, protože ostatní dospělí to neprožívali, a děti se smály až po vtipné hlášce - já se chlámal vteřinu před ní :-D)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 7.11.2007 18:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Já se zase královsky bavím u Jen počkej :-D Někomu to přijde stupidní, někdo ho zase odmítá z ideologických důvodů (Proč? Že je to sovětské? Ale vždyť to tehdy málem vůbec nepovolili!), ale pro mě je to prostě správná sranda.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    otula avatar 7.11.2007 18:18 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    No to je vůbec nejlepší animovaný seriál všech dob (však jsem ho také uvedl ještě před maxipsem :-)). Hlavně ta první série. Potom ty dodělávané díly už tak bránici rvoucí nebyly.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    freshmouse avatar 7.11.2007 19:20 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Jenža na muzikál už jdeš s tím, že to bude skoro jistě sračka. :-D
    otula avatar 7.11.2007 19:25 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    To není pravda. V Brně na JAMU se učí muzikálové herectví, a výsledky jsou potom opravdu poznat. Jenže v některých muzikálech vystupují rádobyumělci, a ten výsledek je pak také poznat ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 7.11.2007 19:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Jenža na muzikál už jdeš s tím, že to bude skoro jistě sračka.
    Takové tvrzení je samozřejmě naprostá pitomost. Je to totéž, jako kdyby to někdo řekl třeba o opeře nebo baletu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 7.11.2007 20:01 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Není to totéž. Zatímco v opeře nebo baletu je typicky elita, v muzikálech je typicky odpad.
    otula avatar 7.11.2007 20:17 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Ehm, ehm, ehm… Martine, mohu se tě zeptat, na kolika operách a na kolika muzikálech už jsi byl? Mohu tě ujistit, že jsem slyšel muzikálový zpěv, kdy mi tuhla v žilách krev (v dobrém slova smyslu), a operní zpěv, kdy jsem myslel, že mi rupne tou hrůzou hlava. Na druhou stranu jsem slyšel v muzikále řev namísto zpěvu, a operní výkony, které mne přilepily do křesla a fascinovaně jsem je prožíval.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    freshmouse avatar 7.11.2007 20:20 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Na operách řekněme tak sedmi, na muzikálu (osobně) jednom, ale viděl (slyšel) jsem několik záznamů.
    otula avatar 7.11.2007 20:31 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Pokud bys to chtěl risknout, doporučil bych ti objednat si tohle CD. Je to takový výběr z muzikálů divadla bratří Mrštíků. Možná bys potom názor změnil (možná ne, ono je to i o osobním vkusu)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 7.11.2007 20:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Ehm, o baletu mi něco povídej ;-) Třeba o tom, jak při představení baletu Jihočeského divadla v Českém Krumlově (tam, jak je otáčivé hlediště), konkrétně při hře Radúz a Mahulena, šli všichni herci na plac ve stavu značně nezpůsobilém k čemukoliv (byla zima, tak se vydatně "zahřívali" rumem). Dopadlo to tak, že Radúz po zvednutí Mahuleny zavrávoral a upustil si (taktéž totálně sťatou) Mahulenu přímo na vlastní hlavu. Představení muselo být přerušeno a Radúz transportován na neurochirurgické oddělení nemocnice. To byl tedy elitní balet, jen co je pravda :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.11.2007 23:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    To se divím, protože tam je stejně odfláknutý, jako u všeho jiného.
    Quando omni flunkus moritati
    otula avatar 6.11.2007 23:57 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Beru to z toho pohledu (nebo poslechu), že u House si vůbec neuvědomím, zda koukám na originál (s titulkama, jsem na angličtinu hrozně hluchý), nebo na český dabing. Pokud zůstanu u seriálů, tak třeba na dabovaný Prison Break nebo Lost se nejsem schopen dívat, protože mi to rve uši.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 6.11.2007 23:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Jestli kino tehdy bylo opravdu za 1 Kč, tak dnes je to zhruba za 100 Kč.
    1 Kčs stály jen dětské filmy, normální byly za 6 Kčs. A běžně se stávalo, že se u některých filmů čekalo, aby se sešlo aspoň 5 lidí, což bylo minimum pro promítání. Na některých zase ale bývalo narváno, hlavně na těch, které tu předtím nesměly běžet (vzpomínám na film Vlasy, který jsem viděl v létě 1989 v Jílovém u Děčína - do kin ve větších městech to ještě nesmělo).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    otula avatar 6.11.2007 23:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    1 Kčs stály jen dětské filmy, normální byly za 6 Kčs
    ne ne ne :-) Korunu stály filmy u nás v kině, a pokud jsme jeli do hoooodně drahého kina, do Kyjova na Panoramu, tak tam stálo 2 koruny, a to už byl teda drahý nářez ;-) Na dětské filmy jsme chodili v neděli zadara na hvězdárnu, kde je vždy od 14 hodin odpoledne promítali (jako starší teenager jsem si udělal zaškolení na to, jak se s tou mašinou pracuje, jak se lepí prasklý film a podobné srandy, a chodíval jsem tam pak promítat sám)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 6.11.2007 23:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Korunu stály filmy u nás v kině, a pokud jsme jeli do hoooodně drahého kina, do Kyjova na Panoramu, tak tam stálo 2 koruny, a to už byl teda drahý nářez
    Tak to nevím. Možná dřív, ale přinejmenším v 2. polovině 80. let to bylo určitě takto. Cenu 6 Kčs uvádí také statistická ročenka "Čísla pro každého" z roku 1984, do které jsem raději nahlédl ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    otula avatar 7.11.2007 20:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Hm, hádat se nechci, protože máš možná pravdu. V těchto letech jsem do kina moc nechodil, spíš jsme vysedávali s kytarou a bavili se více aktivním způsobem. Do kina jsem potom ale začal opět chodit až v Brně, a to někdy v roce 1991. A to už kino stálo nějakých 14 - 17 korun.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 7.11.2007 20:55 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Ještě doplním, že ty moje ceny platily určitě koncem 70. a začátkem 80. let.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    6.11.2007 18:02 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Merkur meli ve tride jen deti bohatych rodicu. My z delnickych rodin jsme zazili v detstvi jen rany, kopance a hlad. Pamatuji se, ze Danuska Svetelska mela kazdy den k svacine chleba se salamem (nekdy uherak ale vzdy minimalne imitaci za 5 Kcs) , zatimco my chudi tak akorat padana jablka. Z tech dob pochazi patrne muj svetonazor a proto dnes nemohu vystat takove arogantni sycaky jako je ten na Hrade.
    A to bylo ještě za císaře pána, nebo už za buržoazní první (druhé, třetí) republiky?

    No ale k věci: Merkur tzv. "nebyl"!

    Pravda je že když už byl, tak opravdu předražený, ale zase se to vyrovnalo tím že nebyl.
    7.11.2007 09:41 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    tak to by si sa mal obratit na svojich rodicov, ze to boli taki budizknicemove alebo na komunistov, ze vobec pripustili, aby existovali take socialne pripady ako ty; lebo inak ta vobec nerozumiem a placas tu pekne sracky
    Nebezpecna_sit avatar 6.11.2007 17:48 Nebezpecna_sit | skóre: 34 | blog: dangerousness | Valašské Meziříčí/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Zrovna nedávno jsem se o stavebnicích bavila a mám čím dál větší chuť Merkur (a podobnout plastovou stavebnici) vytáhnout a postavit si autíčko na dálkové ovládání nebo vrtulník. Aaaach :)
    Linux is sexy :o)
    6.11.2007 19:44 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    S kamarádem jsme se před pár lety pokoušeli z Merkuru postavit něco jako APC. Ale ztroskotali jsme na tom, že v té sadě byly spíš zbytky. Největší problém byl s různě dlouhými osami pro podvozek a i když jsme zúžili vozítko, kolečka z poslední nápravy stejně upadávaly. ^_^

    S dostatečným množstvím součástek postavíš cokoliv.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    6.11.2007 20:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur

    Postavit se z toho dá... snad né všechno! Třeba... K téhle fotce se váže rozhovor: Co to bude? Pistole na bráchu, abych ho mohla zastřelit! ;-) (Pro dad "brácha" je můj vlastní syn, kterého mám ze zcela jinou ženou než je má vlastní manželka. Dcera, tedy sestra mého syna není vlastní vlastně vůbec nikoho. Složitej je ten svět, složitej... ;-))

    6.11.2007 22:19 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Z těch stavebnic se dá postavit ledacos, třeba toto. Není to sice Merkur, ale Meccano, které letos slaví prý 100 let.
    6.11.2007 22:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Tak to je hodně dobrý. I když to Ocelový město (z Muzea) mi přijde ještě lepší.
    6.11.2007 17:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Já jsem dítě Lega a mladého chemika :-) Ale s Merkurem jsem si nejednou taky hrál... Ale lego je podle mě The Best a vždycky když jdu kolem nějakého hračkářství mám chuť si koupit něco z těch nových sad Lego Technic. :)
    6.11.2007 19:48 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Lego je výborný, obvzlášť modely Technic s hydraulikou. Taky jsem na něm vyrostl. Už dlouho si chci postavit Tachikomu s odklápěním dvířek. ^_^
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    7.11.2007 11:29 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    ja som mal vzdy hrady a armady, ktore bojovali proti sebe - potom som presiel na strategie na PC :)
    6.11.2007 19:43 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    jo, jo, Merkur... Ac mam cistociste delnicky puvod, tak jsem jich nastradal postupem casu nekolik. Asi ze me chteli mit konstruktera... Ja mezitim byl "snilkem prchavych napadu" (receno s klasikem) a tak muj (resp. nas) pokojicek zdobilo nekolik nedostavenych stroju, pri kazdem luxovani se ozyvaly nadavky draheho tatika, ktery kolenem naklekl na dalsi ztraceny sroubek v koberci a cele to vyvrcholilo tim, ze mi je pred par lety pri jedne akci typu "konecne reseni" barbarsky spalil...
    Michal Fecko avatar 6.11.2007 21:23 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muzeum stavebnice Merkur
    Lego Duplo -> Cheva -> Merkur -> Lego -> Lego Technics -> Lego Dacta

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.