abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    12.5.2010 19:46 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    ja sice nevim co je spatne, ale primlouvam se u Vasi manzelky za studentku Paďourkovou, jestli by ji nemohla v tom opravnem testu ten zapocet dát...
    12.5.2010 19:52 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Má žena snažně prosí: Ať mi dá možnost jí to natlačit! :-)

    P.S. Něco prostě musí umět. Nevíte jak ona sama trpí že jí fakt nedaji šanci je nechat uznat. Ale teď má přijít na opravu, zápočtový testy tam má.... teď už je to na ní.
    12.5.2010 20:37 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    takze ted vazne, skutecne jsem nepochopil, co se ma hodnotit? Radu tech pojmu si z dob sveho studia pamatuji a velkou cast povazuji pro prakticky zivot za uplne kraviny, ale nevim, kam ta otazka smeruje. Maji se vyjadrit matematici, webari ??
    12.5.2010 20:42 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Hlavně studenti zkládající zkoušku z matiky. Studenti matematici (technického oboru, nikoliv matematici čistí). Je to srozumitelné? Přehledné? Dá se z toho nacvičit příklady na písemku?

    Pak jsou tam témata která má ráda, Jaksi nevíc. Ale je pro studenta (technik) pochopitelné o co jde? A o to jde. :)))
    13.5.2010 15:41 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Nejsem student. Ale (hodnotím sylabus a pdfka)
    Je to srozumitelné? Přehledné?

    Srozumitelné celkem ano. Přehledné moc ne. Přijde mi to hodně splácané dohromady, a ne moc do hloubky (tak třeba nechápu co má lingebra společnýho s analýzou - to nešlo dát do samostatných předmětů?).

    Např: slidy "limity":

    • Slide 11: nevlastní limity
    • Slide 12-14: "význačná limita" (1+1/x)^x. Opravdu budou absolventi tohoto předmětu, při všem co (ne)budou umět, tuhle limitu potřebovat? Není tam žádné vysvětlení
    • Slide 15-16: Asymptoty (no dejme tomu, aspoň jsou tam definice)
    • Slide 17-18: Případ na konvergenci řady. Je to bez definic a strašně zbytečně složité (pokud je na slidu 18 konstatováno, že řada 1/n^2 konverguje, proč je tam spousta těch canců okolo? Z toho přece celý závěr vyplývá jednoduchým srovnáním těch řad...). Nechápu, jak to souvisí s předchozím.
    • Slide 19: obrázek Taylorových polynomů (bez definic, bez vzorců, bez postupu). Nechápu souvislost (čekal bych to nejdřív u derivací)
    Dá se z toho nacvičit příklady na písemku?

    IMHO ne. Ale dá se z toho poznat, co tak v písemce bude, a podle toho to nacvičit (z nějaké sbírky)

    Jo, a když fotíte psa na sněhu s automatikou, dejte korekci expozice do plusu

    Marek Bernát avatar 13.5.2010 16:36 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    nechápu co má lingebra společnýho s analýzou

    Robíš si srandu? Je to previazané, rovnako ako celá matika. Ale aj keby nebolo, tak BMI nie je asi obor, ktorý sa špecializuje vyložene na matiku, takže je to celkom pochopiteľné ;-) Na väčšine nematematických škôl majú len predmet matematika a preberajú tam všetko (okrem lingebry a analýzy napr. kombinatoriku, pravdepodobnosť, štatistiku, atď.).

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    13.5.2010 22:02 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Robíš si srandu?
    Nerobím. Celá matematika je provázaná pouze a jenom principem důkazu z axiomů. Takže asi tak je provázaná lingebra s analýzou. Každopádně lingebra není předpokladem pro studium analýzy, analýza není přdpokladem pro studium lingebry. Teorie každého je odlišná, zabývá se jinými pojmy, používá jiné prostředky.
    Na väčšine nematematických škôl majú len predmet matematika a preberajú tam všetko (okrem lingebry a analýzy napr. kombinatoriku, pravdepodobnosť, štatistiku, atď.).
    To ale znamená, že ta škola nemá ve výuce matematiky žádné konkrétní cíle. Takovéhle předměty typu "A a B a ještě C" vedou k tomu, že A ani B ani C není probráno pořádně. Že A, B a C si během semestru vzájemně "kradou" čas. Že nelze uznat A bez B a C, případně nelze A studovat jinde, nebo samostatně opakovat.
    thingie avatar 13.5.2010 22:28 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    To není tak docela pravda, kousky lineární algebry se při matematické analýze použijí. Ne že by jedno bylo podmínkou pro to druhé, ale naprosto dokonale nezávislé obory to taky docela nejsou.
    Růžové lži.
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 22:36 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Eh, nie sú to ani zďaleka kousky. Sú to poriadne kusy. Len sa to zamlčiava, lebo by tým prvákov len zmiatli :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 22:35 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Hm, vidím, že o matematike nevieš prakticky nič :-) Nezávisle sa dajú študovať tak možno v 1. ročníku a aj tam je to oddelenie úplne umelé a zamlčí sa, na čom že je to vlastne tá analýza vybudovaná (reálne čísla sú okrem iného grupa, okruh, totálne usporiadanie, topologický priestor, čiže ak im chceš rozumieť trochu viac do hĺbky, musel by si ovládať aj tieto disciplíny). Lingebra, no tak tam máme základný pojem vektorový priestor, čo je zasa modul, čo je nejaký okruh s morfizmom, čiže na hlbšie pochopenie treba ovládať tieto veci. A to sme len pri definíciách, ktoré nám teda padli z neba ;-) Ďalej sú už obe silno previazané. Teória lineárnych obyčajných diferenciálnych rovníc sa nedá pochopiť bez poriadneho uchopenia lineárnej algebry. Nekonečnorozmerné vektorové priestory (napr. Banachove hrajú základnú rolu po celej matematike) sa zasa nedajú rozumne pochopiť bez poriadnej znalosti analýzy. Celé je to potom prepojené topológiou, neskôr sa do toho zapletie teória grúp, reprezentácií, Fourierovej analýzy na obecných grupách, riešenie nelineárnych parciálnych diferenciálnych rovníc a má to náväznosti na ďalších X oborov matematiky a keby som všetky tieto väzby chcel popísať, nestačila by mi na to celá kniha. Matematika je len jedna. Neexistujú nejaké oddelené obory, aj keď prvákom to tak možno pripadá :-) Stačí sa pozrieť na teóriu kategórií. Pomocou nej je celá matematika zjednotená vďaka dvom konceptom: kategórii a morfizmu. Všetky známe veci z matematiky sú tým vyjadriteľné a dáva to lepší pohľad na to, čo sa v matematike vlastne robilo posledných 100 rokov (napr. algebraická topológia intepretovaná pomocou funktorov medzi grupami a topologickými priestorami, atď.) a v modernej matematike (napr. algebraickej geometrii) sa bez tohoto konceptu, že matematika je skutočne len jedna, fakt nedá zaobísť. Dokonca sa aj podarilo zistiť (hoci sa na tom v súčasnosti ešte pilno pracuje), kde sa vlastne berie logika a jaký je rozdiel medzi rôznymi formami logík. De facto sa ukázalo, že každá kategória má svoju internú logiku. To, s čím sa najčastejšie pracovalo posledných niekoľko storočí, je logika kategórie množín Set. Ale rovnako dobre sa za fundamentálnu logiku dajú brať iné, jemnejšie logiky (intuitionistická napríklad). A tak ďalej a tak ďalej. Proste nie je možné rozumné rozdeliť matematiku na nejaké nesúvisiace obory. Že spolu nesúvisia je len povrchná ilúzia ľudí, ktorí nie sú schopní dostať sa hlbšie. Takže tak. Ešte nejaké blbé poznámky?

    Nikdy to nie je prebraté poriadne. Na poriadne prebratie tých predmetov by človeku nestačil celý život. Dá sa ako tak pochopiť tých pár definícií a z nich plynúcich viet, ale ak človek nejde študovať matematiku, alebo podobný obor, nikdy nezistí, jak to všetko funguje dokopy. Ale to ani nie je cieľom. Bežný človek potrebuje zopár vecí spočítať. Nepotrebuje rozumieť celej matematike ;-) A btw, ty si to prebral poriadne? Jak potom môžeš tvrdiť, že lingebra a analýza nemajú nič spoločné? Že by u teba tiež niečo zanedbali pri výuke? :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    thingie avatar 13.5.2010 23:38 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    My, níže podepsaní, prohlašujeme, že tenhle velkej kus textu plnejch divnejch slov nebudeme číst.

    thingie

    (Krom toho s ním nesouhlasíme.)
    Růžové lži.
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 23:51 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    A jak pak ste asi zistili, že sú tam divné slová, páni nižšie podpísaní? :-) Alebo ho nebudete čítať znova? Stačilo raz? :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    thingie avatar 13.5.2010 23:52 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Kouknu a vidim. Základní postup v matematice, a vlastně každé vědě, to neznáte? :)
    Růžové lži.
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 00:43 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Nevedel som, že je aj základný postup pri čítaní :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    thingie avatar 14.5.2010 02:25 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Kdybych to byl býval náhodou četl, jistě bych oponoval, že to ještě neznamená potřebu (či snad dokonce výhodnost) motání třeba lingebry a matalýzy dohromady.
    Růžové lži.
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 02:34 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    To by si ale oponoval niečomu, čo tam nie je :-) Ja som reagoval len na to, že nemajú nič spoločné, čo je vyložená blbosť. Každá sa dá formulovať ako systém nejakých axiómov a môžeme sa hrať, že tie axiómy sú úplne nezávislé, ale v istej chvíli to začne byť na škodu.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    thingie avatar 14.5.2010 14:21 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    No ale ta jistá chvíle určitě nenastane dřív než v bodě, který je od téhle stránky a materiálu na ní tak daleko, že ho z ní ani nevidíme.
    Růžové lži.
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 14:32 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Ak ste nebrali veci Banachove priestory, diferenciálne rovnice, diferenciálnu geometriu a pod., tak nie. My sme na fyzike niečo z toho brali už v prváku. Ale inak s tebou asi budem súhlasiť, že pre prvákov je lepšie to prezentovať ako oddelené celky, aby sa naučili pracovať s čistou ucelenou teóriou (aj keď zrovna z tej analýzy trčia poriadne chlpy, keď sa zamlčia tie nižšie podložia ako topológia, usporiadanie a tak) a kto chce ísť hlbšie, tak si určite časom tie súvislosti všimne aj sám.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 19:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Tady je to závislé na určené hodinové dotaci. Školou. A ta je 2 a 2 v jednom.
    pavlix avatar 14.5.2010 00:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Podepisuju.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.5.2010 19:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Tak na tohle musí kouknou a případně zapracovat manželka.

    Ještě hůře, tem pes byl focený myslím mobilem. Ale jo, fotka bude lepší, bude-li. Musí se vyjádřit studenti.
    13.5.2010 22:14 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Slide 19: obrázek Taylorových polynomů (bez definic, bez vzorců, bez postupu). Nechápu souvislost (čekal bych to nejdřív u derivací). Viz. Poznámka pod čarou, tedy: Je to v stádiu výroby, ale studenti si vyprosili alespoň polotovar

    (tak třeba nechápu co má lingebra společnýho s analýzou - to nešlo dát do samostatných předmětů?). Má žena prý také ne. To se musíte zeptat vedení FBMI.
    13.5.2010 22:17 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Časová dotace na předmět 2 + 2 a v jednom předmětu. Tak předepsáno.
    13.5.2010 22:49 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    to nešlo dát do samostatných předmětů Přesněji: Častěji se to učí odděleně, ač to souvisí značně.
    12.5.2010 20:45 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Jó, nejde o hodnocení Jde o to říct co jinak, aby to studentům, a těch je tady hafo, něco přineslo.. O nic víc. Vychytat chyby v didaktice zpětnou vazbou.
    21.5.2010 20:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Tak co? Spokojená? :-)
    Marek Bernát avatar 12.5.2010 20:08 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Moc pekné stránky (asi najlepšie spracované stránky o matematickom predmete, čo som zatiaľ videl). Chyby nevidím na prvý pohľad žiadne (ani designové, ani faktické v matematike). Takže veľká pochvala!

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 12.5.2010 20:15 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Práve mi padla do oka jedna drobnosť (ale fakt to skoro ani nestojí za reč): správne je myslím metoda variace konstant. V tom texte je konstanty, čo som ešte nepočul.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.5.2010 20:32 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Díky! V případě lineární diferenciální rovnice prvního řádu jde o jednu konstantu (paramter). takže se pro název metody používá (snad!): variace konstanty. Ovšem to je jen názor. Obecně jde samozřejmě o metodu variace konstant, to máte pravdu.
    Marek Bernát avatar 12.5.2010 21:22 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Napadlo ma, že by sa mohlo jednať len o prvý rád, ale vzhľadom k tomu, čo všetko sa v tom kurze berie (Fourier, Laplace, ...), by som čakal, že sa budú brať aj rovnice n-tého rádu. Tá variácia aj tak nie je pre prvý rád vôbec zaujímavá, lebo sa nekladú väzby. Obecný vzťah (W[y] C = F, kde W[y] je wronskián fundamentálneho systému, C stĺpec 'konštánt' a F stĺpec núl v prvých n-1 riadkoch a v poslednom riadku pravá strana rovnice f) je oveľa krajší v súvislosti s teóriou dif. rovníc a zároveň sa aplikuje aj tá lineárna algebra, ktorú brali o pár riadkov vyššie :-) Ono sa dá pokračovať aj ďalej, ak už mali exponenciálu matíc preformulovať tú homogénnu rovnicu na systém n rovníc prvého rádu y' = Ay a napísať obecné riešenie ako y = exp (A) C, kde je nejaký vektor počiatočných podmienok a partikulárne riešenie ísť hľadať s týmto ansatzom. Toto riešenie je pekné v tom, že sa dá ďalej využiť teória Jordanovho rozkladu matice, degenerácia spektra, atď. Z čoho plynú výsledky, ktoré sa v bežnom kurze analýzy buď zamlčia, alebo padajú z neba :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.5.2010 21:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Máte pravdu! Problém je v tom,že v prvním ročníku FBMI se berou jen diferenciální rovnice prvního řádu (i ty působí potíže) a k diferenciálním rovnicím vyššího řádu se nedostaneme.

    A ty stránky jsou pro první ročník. Ale námitka je jistě platná! Díky!
    Marek Bernát avatar 12.5.2010 21:55 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Ok.

    Čisto len pre zaujímavosť: tie rovnice prvého rádu im stačia? Netuším, načo presne tú matiku používajú, ale napr. ja ako fyzik by som si bez rovníc vyššieho rádu dlho nevystačil. Stačí zobrať oscilátor, ten je vo fyzike úplne všade (a samozrejme sa bral skôr, než príslušná teória na matike :-) ).

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.5.2010 22:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    No. nestačí. A neumí. Dotace matiky (hodin je malá). Takže . Jak je Vám asi jasné někdy neví o čem se mluví (schází matematický aparát). Tedy, vlastně rovnice druhého řádu řeší Laplaceovy transformace.

    Zapasal matematický blb - Dag. :)))

    P.S. I když náááhodou, já vám co je rovnice! héééč... :))))
    Marek Bernát avatar 12.5.2010 22:46 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    To je mi jasné. Z formálneho hľadiska som prvé dva roky na fyzike netušil, o čom je reč :-) A v niektorých oblastiach to netuším dodnes. Ale ja asi nie som úplne pravý fyzik, lebo fyzik si vystačí s tým, že niečo používa a matika za tým ho nezaujíma. Ja som asi skôr matematik, ktorý tie veci rád uplatňuje na fyziku. Ale to tiež vlastne nie je úplne pravda, lebo matematik si vystačí s abstraktnými vecami a dokazovaním len pre dôkaz samotný. Takže nakoniec som asi mutant niekde presne medzi matikou a fyzikou. Vlastne existuje obor matematická fyzika. Možno na ňom časom skončím. Na druhej strane, titul teoretický fyzik je oveľa viac sexy. Gordon Freeman hovorí za všetko :-)

    No, tak ja tiež nie som žiadny expert. Ale rád sa pobavím o kadečom (vlastne hlavne o tom, čomu nerozumiem :-) ).

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.5.2010 23:11 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    :-) No, moje manželka se dala během studia na teoretickou fyziku, protože vůbec neuměla fyziku a navíc všechny přístroje hned zničila. Tak musela dělat víc matiku, tam nejde nic rozbít. :-)
    Marek Bernát avatar 12.5.2010 23:59 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    ...na teoretickou fyziku, protože vůbec neuměla fyziku...

    To je božský výrok. Ale minimálne ja na to sedím tiež :-D

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.5.2010 20:34 flaxa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    ...Chyby nevidím na prvý pohľad žiadne (ani designové, ...

    rekl bych, ze byste mel navstivit ocniho lekare, diagnostikoval bych poruchu barvocitu ...
    12.5.2010 20:35 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Jo to sedí, ale konkrétně:
    12.5.2010 20:37 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Já to vím, v době kdy stránky vznikaly, tohle bylo považované za nejvkusnější. A zrovna na tomhle sentimentálně paní trvá. :-) Oči neoči. :))))
    Chytrex avatar 13.5.2010 17:21 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Stránku bych předělal rozhodně na pevnou šířku cca 1000px.. Roztahovací stránky sou na vykroucení si hlavy na dnešních wide monitorech.. A dále bych nějak lépe zorganizoval ten levý sloupec.. Přijde mi docela zmatený... Použil bych podstránky aspoň tedy na download atd.. Dát tomu prostě nějakou formu.. Mít naplácané jedno přes druhé není to pravé ořechové..;)

    Ale je to jen můj skromný názor..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    Chytrex avatar 13.5.2010 17:42 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Jo a další bugy: Proč jsou některé nadpisy nadpisy a jinde je použitý odstavec s tučným písmem? Proč nelze použít nějaký systém v nadpisech? H1 Hlavní nadpis stránky, h2 důležitá témata atd.. Zalamování podle
    je nešťastné.. Odstavec má svůj tag a není důvod v něm zalamovat.. Jak už v diskusi bylo zmíněno.. pokud je to seznam položek, lze použít nečíslovaný seznam čímž se text zpřehlední..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    Chytrex avatar 13.5.2010 17:47 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    eeeh sakra: Zalamování pomocí br je nešťastné.. Odstavec má svůj tag a není důvod v něm tak často zalamovat..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    13.5.2010 18:14 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Máte pravdu.
    Marek Bernát avatar 12.5.2010 21:23 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Hm, tak od tých stránok nečakám nejakú umeleckú dokonalosť. Stači mi, že sú funkčné a prehľadné. Toto je u mňa dobrý design ;-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.5.2010 20:50 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    co se chce zlepšit? -

    - OBSAH?

    - NÁPADITOST A ZAJÍMOVOST?

    - GRAFICKOU ÚPRAVU?

    12.5.2010 20:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Kde? Co? Chyby?
    12.5.2010 20:58 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Nápady vítané, povídejte.
    12.5.2010 21:17 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Shrnutí obsah a nápaditost: standart, suchý, nezajímavý beze vtipu a osvěžujícich pasáží - jako ve škole paní učitelka zdraví grafická úprava - katastrofální - hluboko pod semiprofesionalní úrovní

    proboha lidi nebylo by už na čase prezentovat matematiku jako zajímavý obor a dát do toho trochu srdce a alespoň pár novych vlastních nápadů - snad nám naši mladí stojí za víc než opisování skript do internetu.

    prosim nepovažujte to za urážku..

    12.5.2010 21:26 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Nějakej příklad by byl?
    12.5.2010 22:37 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    tak začněme pejskem - ten zde nemá žádné opodstatnění.

    i z grafického hlediska hrubá chyba - použití zvířete v realistické podobě - žádná stylizace, vtip a pod. - pes kouká ze stránky - neupozorňuje na žádný obsah.

    Vhodnější by byl:

    - kreslený vtip měsíce z oblasti Matematiky (s historií vtipů)

    - vtipná fotka z řady studentů - aktualní fotka udělaná na posledním zápočtu

    - kreslený kviz ..

    NEJLÉPE PŘÍSPĚVEK OD STUDENTŮ

    ----------------------------------------

    čitelnost a rozvržení stránky

    - PÍSMO - pokud možno bezpatkové a důležité je dodržet pravidla pro pužití velikostí - to není buzerace - ma to vliv na čitelnost a strukturovanost stránky

    - rozdělení je nesystematické a nejasné co je ZS, LS co je test, příklady, nebo definice a pod.

    - sympatické aktualní zprávičky by mely být spíše v dodatečnén úzkem sloupci vpravo. - zase s historii - eventuelně možnost pro příspěvky studentů

    zde bych umístila i úlohu měsíce - jako soutěž

    - materialy příkladů i celé testy k procvičení by měli mít označení obtížnosti eventuelně s udáním časovém limitu řešení

    PODNĚTY BY SE DALY NAJÍT I V ČASOPISU MATEMATICKĚ ROZHLEDY - NEVÍM ZDA TO JEŠTĚ EXISTUJE - ROCE 1975-1980 ještě existoval:)

    system, soutěž, novinky v matematice, příklady kde se to prakticky použije, osobní přístup ke studentům

    prosím prosím :)

    12.5.2010 22:53 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Pejsek tam prostě bude! Možná i kytičky. Tady jde o zasadní věc! Pejsek je základ, je to rodinný vtip, všechno spojovat s psem.

    S patkama to bude také problém... né vážně, prostě někdy si člověk řekne, že to, že se většina usnensla na nějaké estetické normně pro něj neplatí. Taková vzpoura. Já vím kam patří šerifové a kam ne, ale...

    Zbytek jsou zajímavé podněty, bohužel někdy trochu nad možnosti autora. Třeba soutěž. Kdyby to nedělal jeden unavený člověk nadplán...Ale jo! Třeba se vymyslí a začnre ralizovat nějaký větší plán. Tohle je opravdu jen úkol z pilnosti. Ale podněty se hodí!

    Osobní přístup ke studentům, teď vážně, co by to mělo znamenat konkrétně?
    13.5.2010 00:12 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    vidim že pejsek sedí pevně v sedle - dobrá

    - tak potom karikaturku nebo ještě něco by šlo jen jednu fotku - vhodně umístit, pořád na stejné místo - třeba by mohl hlídat nejnovější zprávičky nebo úlohu měsíce .. Fotky by se mohli obměňovat - pejsek je fotografován jistě častěji a prosím vás ale zajímavé fotky i detaily by byly dobrý nebo pejsek vždy před nějakou známější budovou - nechte si něco napadnout!

    To písmo bych přesto opravil - ještě jednou - grafika není něco zbytečného - co se líbí nebo nelíbí ale přispívá zásadně k čitelnosti a strukturovanosti stránky,

    jiná možnost by byla - vyhrát soutěž o nejnevhodnější design roku - za to by se snad dal angažovat grafik :)

    jdu spat pokračování zítra :)

    13.5.2010 09:22 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Pejsek, obyčejné html a LaTeX sedí v sedle opravdu pevně.

    Pokud jde o nápady, ty by i byly, ale je opravdu problém časový. Plány jsou spíš rozšířit množství matematických textů.

    Na téma grafiky asi osloví přímo studenty, jak se jim v tom orientuje.
    Chytrex avatar 13.5.2010 17:25 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Pod to použití bezpatkových písem pro čtení z obrazovky se podepíšu.. Patkové písmo se čte dobře z papíru, ale nikoli z obrazovky.. A upřímně, nemyslím si že by tuhle stránku někdo zrovna často tisknul.. A když, není problém udělat druhý stylopis pro tisk:)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 17:31 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Nesúhlasím. Na web mi tiež pripadá vhodnejšie bezpätkové, ale napr. knihy a články v .ps/.pdf sa ďaleko lepšie čítajú s pätkovým písmom (aspoň teda mne).

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Rezza avatar 13.5.2010 16:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Ale pak nema smysl blogovat, kdyz uz je clovek rozhodnuty, ze tak je to dobre a vlastne jiny nazor nepotrebuje. Ty navrhy jsou presne! Jinak si myslim, ze zrovna matematik by si takove stranky nemel dovolit, kde se nejaka uroven ocekava.
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 17:03 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Neočakáva. A je to našom trhu silný nadpriemer ;-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    13.5.2010 18:36 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Pořebuje. Však mnoho z názorů bude asi zapracováno. Né všechny, to je život. Také záleží, kdo ten názor píše. Vy máte existenci, tedy to vážně beru.

    Jinak si fakt nemyslím, že by to bylo tak hrozné, na to ty stránky navštěvuje a chválí příliš mnoho lidí. A znám jiné, řekl bych horší.

    =^..^= AmigaPower® avatar 13.5.2010 00:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Pejsek - špatnej! Co kočička? Já mam na stránce kočičku. :-D
    13.5.2010 00:19 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    na určitých stránkách jde jenoM KOČIČKA
    13.5.2010 00:21 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    JEŽÍŠMARJA UŽ JSEM JÍ NAKOUK :) - VAŠÍ STRÁNKU - ACH JO TADY JSOU SAMÍ EXPERTI
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.5.2010 00:32 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 00:32 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    No čo, Web 0.1, ako sa sluší a patrí :-D

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    kotyz avatar 13.5.2010 00:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    hmm, v tom pripade se ani nepokousej podivat na tu moji, to by te urcite na miste zabilo (a jestli ne, minimalne by to zpusobilo tezky poskozeni mozku) ... :-D :-D :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.5.2010 00:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Mam dneska aktualizováno ;-)
    kotyz avatar 13.5.2010 09:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    wow, super! ted jeste nejakej ten text a obrazky. aby to nebylo under construction do konce sveta :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.5.2010 18:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Webaři. Krom toho dablování příspěvků, jste muž a nebo žena? Chvíli píšete tak a chvíli tak. Nic mi do toho není, ale jeden je zvědavý a podezíravý. :))))
    13.5.2010 23:21 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    sorry - nějak jsem se zakles na projektu. Bohužel to není tak snadný jako ten pokec na abíčku.

    muž a nebo žena? - prohboha kdo by se tady dobrovolně vydával za ženskou. Nemám právě kloudnou českou klávesnici tak to tu klofu všelijak.

    Jinak myslím že vzhledem k tomu, že nemáte v úmyslu nic na stránce měnit. Přišlo dostatek podnětů a kritiky a abíčko vás navíc jistě pochválí - za plodnou diskuzi.

    kdybyste měl nějaký problem nebo chtěl zajistit ábíčku par kliků navíc obraťte se na webaře - NEMOŽNÉ NA POČKÁNÍ, ZÁZRAKY DO TŘÍ DNŮ -

    A dabování se už určitě opakovat nebude.

    zdravím

    13.5.2010 23:28 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Mám, tedy má přání stránky změnit. Možná i na psa dojde. :)))

    No, zrovna já mám o překlepech co povídat :)))
    13.5.2010 23:34 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    ještě pár příspěvků a jste favorit blogů - to pana jílka nepotěší
    Marek Bernát avatar 12.5.2010 21:26 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Sú to stránky k predmetu s kopou potrebných materiálov. Nie sme v škôlke, aby sme z toho robili školu hrou. Koho matika baví, pohrá sa s ňou aj sám. Koho nie, ten to môže mať omalované pastelkami a vymyslené k tomu cool príbehy a aj tak mu to nič nedá...

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.5.2010 20:54 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Zmiňovaný design. V jednu dramtickou chvíli, kdy já neměl na nic čas, se má žena rozhodlasi udělat sránky pro studenty. Někdy mezi druhou ranní a pátou jsem obšlehl (bůh mi odpusť) stránku veleváženého Satrapy, udělal primitovní css a předal. Jsme staří lidé se spoustou sentimenů, takže debilní fotky z vytažené v páté ráno z telefonu jsou pro nás milé. Aůe to neznamená, že není možná změna. Ale přeci je by náz zajímal víc obsah. Nikdo nemusí mít obavu že pracuje na cizím zisku, stránky jsou a budou vždy přístupné. Odměna za práci žádná,
    thingie avatar 12.5.2010 20:58 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Zrušte proboha ty javascriptové hodiny. Fakt mě nic nebaví víc než koukat na materiály a dívat se jak mi tam tikaj hodiny. Hašišmarjá.

    A sylabus by byl lepší, kdyby byl seznamem po položkách, aby si to člověk mohl odškrtávat, čemu sice furt ještě nerozumí, ale už tomu věnoval hafo času.
    Růžové lži.
    thingie avatar 12.5.2010 20:59 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    A dejte tomu civilizovanej title. „První“ jako znamená co? Nejspíš bych měl otevřeno tisíc záložek, od wikipedie přes nevimco, a kdo to v tom má jako hledat.
    Růžové lži.
    12.5.2010 21:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Jo, tak to je pravda! Dík!
    12.5.2010 21:05 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Nojo čas běží. Není na světě javascript ten...

    Hmmm, sylabus ... možná dobrej nápad.
    Chytrex avatar 13.5.2010 17:28 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    S těma hodinama má Thingie pravdu.. Jsou tam zbytečné.. kdo hodiny potřebuje, má je dole na panelu. Nač je duplikovat?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    12.5.2010 21:11 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Tedy paní by zalímal hlavně ten pohled na tu matiku, Jsou to dobrovolně udělané stránky pro studenty. A oni by z toho měli pochopit, o co jako jde, Pokud nechápou... třeba je chyba tady? Tohle není výdělčný podnik, tak mi napadlo. jestli nechcete společně se pokusit najít způsob,. jak tio matiku lépe učit? Formulece? Grafika?...

    Ale nenunutím :)))
    thingie avatar 12.5.2010 21:20 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Já si představuju skripta, kde je formálně zapsaná myšlenka, je to tam trochu diskutováno, aby se člověk v tom formálním bordelu rozkoukal, lehce ukázáno na příkladu, podle vhodnosti i dokázáno, a to celé jest psáno prózou, ne jako prezentace. Jiný studijní materiál nehodnotím (kór když zrovna u matematiky si mohu bohatě vybírat) :)
    Růžové lži.
    12.5.2010 21:59 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    (kór když zrovna u matematiky si mohu bohatě vybírat) Mohu-li s optat, jaká je vaše oblíbená literatura? Teda matemnatická!

    Vlastně klidně i jiná. :)))
    thingie avatar 12.5.2010 22:10 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Já už si ani nepamatuju co k tomuhle jsem čet.

    Můžu poslat skripta k předmětu kdysi [1]. Až trochu moc pracné (jakože muselo dát strašně práce to napsat), se spoustou chyb, a tak, ale… něco tohohle typu, no. (Snad nekradu tak moc, když to sem postnu.)

    [1] http://dl.dropbox.com/u/3279022/MB102.pdf
    Růžové lži.
    12.5.2010 22:13 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Díky! Je to volně k použití?
    thingie avatar 12.5.2010 22:19 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Těžko říct :-) Pokud to nemá Hilscher u sebe na webu, tak bych čekal, že spíš ne :-)
    Růžové lži.
    12.5.2010 22:26 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    :-) tak ať si to nechá. :-)
    12.5.2010 21:14 Ragzid | skóre: 24 | blog: Pivní koutek | Liberec-Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Trochu me bije do oci zahlavi stranky "Prvni", asi by to chtelo doplnit " rocnik FBMI, <obor>" nebo tak neco. Obdobne pro titulek "I. rocnik" (a fuj, pevna mezera na zacatku nadpisu :-D)

    Studijni materialy (limity, derivace, rady) mi na strance prijdou trochu zapadle, asi bych je zaradil nekam vlevo do toho menu. Stejne tak Podminky pro udeleni zapoctu bych trochu zviditelnil, takhle v tech Zpravach... proste nehledal bych je tam :-)

    Vlcak je krasny, ale rozdelil mi jeden delsi radek, ktery pokracoval jedinym slovem na na dalsim radku, navic ukonceny trochu nesmyslne carkou (a vidim tam vsude pevne <br>). Vubec tohle vsechno mi prijde jako rozsypany caj, spise bych z toho udelal seznam s odrazkami, spatne se v tom hleda, kdyz clovek jenom teka ocima :-)

    Nakonec musim pochvalit kvalitu PDFek, predevsim vzorcu:-)
    12.5.2010 21:21 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Brrr já ho mám rád a naučil jsem tak vlasní ženu. :-)

    Jo, ty zápočty, to je další fakt. Ono to bylo psané tak obecně, a tak ty zápočty se dostlay mezi méně závažné položky (krátká zpráva). Jo konstruktivní kritika, paní děkuje, ona nerada píše já jsem mluvčí. Tak tlumočím.
    12.5.2010 21:48 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Já bych se připojil k tomu, aby byly viditelnější ty samotné studijní materiály (osobně nejdřív hledám, z čeho se to budu učit a až pak budu procvičovat) a například k té lineární algebře ani materiály nikde nevidím (jen ty příklady a testy).

    Taky mi není úplně zřejmý nějaký předěl mezi věcmi k povinným předmětům a mezi tím, co jsou právě zájmy vaší ženy - myslím, že je super mít na webu i rozšiřující materiály, které by mohly studenty zaujmout, ale když bych jako student hledal, kde se vlastně mluvilo o nějakém tématu a probíral bych se těmi věcmi navíc v domnění, že třeba zrovna tam naleznu ... to by se mi nechtělo.

    Jinak se mi ty stránky líbí, pro přirovnání bych zmínil MJův web k výuce, který mi přijde velmi dobře uspořádaný a přehledný se všemi potřebnými informacemi. A díky za zájem o studenty :)

    12.5.2010 22:17 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Jo, pravda. Ale pry to student musí pochopit, co se ho týká bezprostředně. To svědčí o tom, že ví o co jde, ?:))))
    13.5.2010 21:01 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Já bych ale s Váma souhlasil. Jo, zviditelnit.
    12.5.2010 21:21 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Shrnutí

    - obsah a nápaditost: standard, suchý, nezajímavý beze vtipu a osvěžujícich pasáží - jako ve škole paní učitelka zdraví

    - grafická úprava - katastrofální - hluboko pod semiprofesionalní úrovní

    proboha lidi nebylo by už na čase prezentovat matematiku jako zajímavý obor a dát do toho trochu srdce a alespoň pár novych vlastních nápadů - snad nám naši mladí stojí za víc než opisování skript do internetu.

    prosim nepovažujte to za urážku..
    12.5.2010 21:52 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Koukl jste do odkazů do analýzy? To mi přijde zajímavý. Po pravdě, jestli v tom někdo nic zajímavýho nevidí, tak si nemyslím, že se má před ním tančit. Prostě na to nemá. To je OK, má jiné schpnosti, ale krásu matiky prostě nechápe.

    Tak tam má to, co se musí našprtat aby prolezl.

    Grafika, standard dávno minuylých let. Ale nás by zajímalo, co to dá studentům. Né graficky.
    12.5.2010 21:54 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Ale jo, grafika je důležitá. Já bych ale tady čekal námitky typografické, A ty bugy v html....
    13.5.2010 10:14 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Má nějaký důvod, že sem dáváte své, stejné, komentáře dvakrát?

    Jinak tam není nic opsaného ze skript. To zase bacha.

    Tyhle námitky, co píšete, se zatím neobjevily. Myslím mezi studenty. Uvidíme...
    stativ avatar 12.5.2010 21:21 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Krátce jsem prolétl derivace a řekl bych, že na začátku by to chtělo nějaké obrázky, kde mám sečnu a zkracuju vzdálenost dvou bodů až dostanu tečnu. Dá se z toho pěkně pochopit, co to ta derivace vlastně je.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    12.5.2010 21:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Hmmm, to už by měli jaksi umět za střední. Bez urážky. Ale jo, námět.
    stativ avatar 12.5.2010 21:26 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Gympláci to umět budou, ale pamatuji si, jak lidi z průmyslovek bojovali i s obyčejnými limitami.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    12.5.2010 21:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Nojo to jo. Ale stránky jednoho člověka dělané po večerech tu mezeru nezaplní. Ale jo, začít víc od základů. dík!
    stativ avatar 12.5.2010 21:25 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Ještě něco, zkusit si vzít nějakou inspiraci z analýzy. Studijní materiály jsou docela pěkně udělané (koukej hlavně po MA1 a MA2).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    12.5.2010 21:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Jo, to je dobré na odkaz. Díky!
    12.5.2010 21:34 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Možná jsem zase něco Zvrtal. tyhle stránky nejsou rozhodně míněné jako mustr geniality :))) Manželka to dělá po večerech, zadarmo, když má čas a sílu (už také nejsme nejmladší). Nicméně i u téhle činnosti by chtěla zpětnou vazbu.

    Díky za ni!
    12.5.2010 21:57 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    pridal bych resene priklady, co budou sily stacit:-), ty IMHO studentum chybi nejcasteji (zvlaste tem, co nechodi na cvika:-) a nejak to rodelil - napr. ted jsou nejake resene priklady v pdf-kach pod "Příklady k procvičení", kde bych cekal spis jen zadani prikladu. Udelal bych sekci Resene priklady nebo tak neco. Jinak se mi to libi
    12.5.2010 22:10 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    To je manželky touha. Tohle udělat. Ale nestíhá... :(((

    Chystáme se věnovat dovolenou něčemu takovému, Tedy část dovolené, nejsme ouchylové. :))) Každej svýmu.

    Jo, jinak pravda, znamená, snad udělá.
    13.5.2010 00:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Tak teoreticky by to šlo zadat jako projekt studentům za nějaké nevýznamné :-D plus.
    13.5.2010 09:12 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Studenti dostávají plus na objevenou chybu. Tedy matematickou nebo překlep.
    13.5.2010 05:30 Z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Pokud studentum nevyhovuje takova forma, at zkusi najit manzelka inspiraci napriklad zde, jsou to slajdy, kde je to resene krok po kroku, atd. Mozna jim to sedne vice? Pripadne ukazat existenci tohoto ovsem netusim, kolik jich je a jaky by to melo dusledek na zatez serveru, kde bezi ta aplikace - viz. upozorneni na te strance. Mozna by bylo dobre si zprovoznit aplikaci na vlastnim serveru, pokud je moznost? I kdyz nevim, jak by se jim libilo zadavat vyrazy ve tvaru napr. "P(x)*exp(a*x)*sin(b*x)+Q(x)*exp(a*x)*cos(b*x)"...
    13.5.2010 09:15 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Studenti jsou spokojení. Asi opravdu, když za existenci stránek děkují i po zkoušce, tedy když už nic nepotřebují.

    Za odkazy dík, i když se přiznám, že ta první se mi (Dag) moc nelíbí.
    13.5.2010 22:00 robert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    v tom komentari asi neslo o design www stranek, ale o to jak vypadaji ta PDFka.
    12.5.2010 22:17 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    osobne bych zmenil strukturu dokumentu... jestli to jsou stranky predmetu, mozna bych vyhodil ten sylabus nebo jej dal na samostatnou stranku, vetsina studentu by mela mit z prednasek/cviceni predstavu o co jde...

    dal bych se ten text snazil nejakym zpusobem rozdelit na bloky ve tvaru: nadpis - obsah/odkazy... aby bylo jasne, co je kde a co je co...

    jinak design bych moc neresil... predcasem, kdyz jsem hledal inspiraci pro svoje webove stranky, jsem prochazel stranky svetovych kapacit... a zjistil jsem umeru, ze cim vetsi kapacita, tim horsi webove stranky...

    jo, abych nezapomel,... muzete mi vysvetlit, co na strankach o matice dela ten pes? tu pani na hlave chapu... to se mi taky jednou stalo... ;-]

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    12.5.2010 22:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Jo, nojo, to bude boj, moje žena má vlastní, velmi specifické estetické cítění. Pes je třeba základ, protože to je její milovaný pes a nemůže chybět. To je snad logické, ne? :)))

    Ale to rozdělení , to už tady leckdo psal, to je přesně ono, autor to nevidí. A studenty to mate. To je dobrý námět.
    12.5.2010 22:48 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    na prvním místě by měli být studenti ne oblíbené zviřátko p. profesorky - to je logické :)
    12.5.2010 22:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Na prvním místě je pes! Ano pes! Pak možná já... možná jsou někde studenti... ale pes tam bude! Stejně jako já se po něm jmenuji, mé stránky se po něm jmenují. Ocamcať-pocamcať. Pes je podminka nutná i postačující, paradigma a vůbec, chlape!!! :))))
    12.5.2010 23:16 Ragzid | skóre: 24 | blog: Pivní koutek | Liberec-Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Psa chapu... aspon ukazuje, ze manzelka je take clovek :-)

    Byt tam kocka, tak to uz bych mel pripominky :-D
    kotyz avatar 12.5.2010 23:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    chapu, u me ja zas na prvnim miste tygr :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.5.2010 23:20 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Nechápu! jedině pes! :-)
    kotyz avatar 12.5.2010 23:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    ja mam pro ty tygry zvlastni slabost uz odmalicka. navic to je neco nedosazitelnyho, malokdo ma vlastniho tygra doma. jinak psy mame doma taky, dokonce dva a nekdy me dovadi k silenstvi :-D lepsi zivej pes na dvorku nez tygr na obrazku v pocitaci. ale kdyz de o ty obrazky, tak tygr vitezi na cely care. uz leta nesmi bejt na plose jina tapeta nez fotka s tygrem. to je jako zakon. a dava se tam az ve chvili, kdy je system pripravenej k pouzivani.

    porad nechapacka? me lidi casto nechapou, ani ja se nekdy nechapu. to je normalni, proste sou ty moje priority a svetonazory nekompatibilni s tema jejich.

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    13.5.2010 09:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Ale jasně že chápu! :))) A tohe není žádná divná úchylka.
    12.5.2010 23:07 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Bezpatkové... Jak říká paní, co je skoro slepá, když to přečtu já....

    Na prvním místě bývá student? Ale kdež, znak školy... A tady je znak barvotisk psa. Znak.
    13.5.2010 00:17 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    mám ten pocit že tolik podnětů jste ani nechtěl
    13.5.2010 09:26 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Proč? Ale jo. Ale rozhodně to neznamená, že všechny podněty budou akceptované.
    13.5.2010 00:26 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    znak by šel ale to je fakt jen pes
    13.5.2010 00:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Tak udělat větší fotku psa, prohnat ji přes nějaký solarize filtr a hodit ji na pozadí :-).
    13.5.2010 20:02 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Asi tam bude jen tak odněkud přihlížet. Možná tenhle
    14.5.2010 21:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Vypadá trochu ustaraně, dal bych ho tak, aby se koukal na nějaký matematický problém :-), třeba Riemannovu hypotézu :-D.
    14.5.2010 21:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Už tak kouká, Na sylabus. On totíž také studuje tu školu a nemá ještě zápočet. Protekce nebude, i když je to náš pes! Nikoliv termodynamický PES. :)))
    12.5.2010 22:42 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    výborně -

    moje připomínky tak začněme pejskem - ten zde nemá žádné opodstatnění.

    i z grafického hlediska hrubá chyba - použití zvířete v realistické podobě - žádná stylizace, vtip a pod. - pes kouká ze stránky - neupozorňuje na žádný obsah.

    Vhodnější by byl:

    - kreslený vtip měsíce z oblasti Matematiky (s historií vtipů)

    - vtipná fotka z řady studentů - aktualní fotka udělaná na posledním zápočtu

    - kreslený kviz ..

    NEJLÉPE PŘÍSPĚVEK OD STUDENTŮ

    ----------------------------------------

    čitelnost a rozvržení stránky

    - PÍSMO - pokud možno bezpatkové a důležité je dodržet pravidla pro pužití velikostí - to není buzerace - ma to vliv na čitelnost a strukturovanost stránky

    - rozdělení je nesystematické a nejasné co je ZS, LS co je test, příklady, nebo definice a pod.

    - sympatické aktualní zprávičky by mely být spíše v dodatečnén úzkem sloupci vpravo. - zase s historii - eventuelně možnost pro příspěvky studentů

    zde bych umístila i úlohu měsíce - jako soutěž

    - materialy příkladů i celé testy k procvičení by měli mít označení obtížnosti eventuelně s udáním časovém limitu řešení

    PODNĚTY BY SE DALY NAJÍT I V ČASOPISU MATEMATICKĚ ROZHLEDY - NEVÍM ZDA TO JEŠTĚ EXISTUJE - ROCE 1975-1980 ještě existoval:)

    system, soutěž, novinky v matematice, příklady kde se to prakticky použije, osobní přístup ke studentům

    prosím prosím :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.5.2010 00:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Kočička by bejt mohla? Já mam na stránce kočičky. ;-)
    13.5.2010 00:23 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    jo to je pravda
    13.5.2010 10:28 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    No, jako zástupce humoru jsou tam historky o matematicích (úvodní strana), ale uznávám, že to zase tolik k popukání není. A vám nepřijdou veselé ty všemožné křivky?

    Humorná fotka... to fakt asi ne, z toho nějak dotáváme osypky.

    Příspěvek od studentů - jo. jen jestli něco udělají.

    Písmo, uvidíme. Ale každý má svoji úchylku.

    Rozdělení, ano. To by chtělo změnit.

    Soutěž, novinky... to je fajn, ale na to asi nebude čas.

    Trochu problém je, že člověk má své "trucy". Třeba nechce hned naplňovat požadavky současného trendu. Třeba populární prezentace, kontra klasika v TeXu.
    13.5.2010 09:03 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Chtělo by to:
    • Co znamená nadpis ZS a LS? Jestli je to Zimní a Letní semestr, tak to tam přeci může být napsané.
    • Označit odkazy na pdf.
    • Zvětšit písmena
    • Ten pes je na hovno. To přeci studenty vůbec nezajímá.
    13.5.2010 09:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Hmmm, tak nevím, tohle mi nepřijde důležité.
    13.5.2010 09:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    No, díky za náměty, i když jsem po pravdě doufal, že budou z jiné oblasti. Nevalidní html třeba.

    Také typografické prasárny v matematických textech.

    A samozřejmě matematické nesrovnalosti.

    Takže hlavní zjištění je, že stoupla důležitost grafického podání. Pro zajímavost, takhle jak tenhle, vypadaly před lety seriozní weby, je to z nich obšlehlé. Ovšem nevím, zda je nutné jít s trendy. Promyslíme, zeptáme se studentů. Nějaké náměty určitě realizuje(me).

    Skoro to vypadá, že zásadní je existence pejska. Ale tady bych byl krutý - pokud chci na svých stránkách pejska, tak tam bude. Studenti se na něm mohou trénovat v překonávání protivenství. :)))
    thingie avatar 13.5.2010 14:27 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    No, já bych neřek, že stoupla. Tohle je třeba úplně postačující stránka, a basta, akorát sem zase nalezli ňácí webocosifujtajxl.
    Růžové lži.
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 14:58 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Yup, takáto stránka úplne stačí. Rozhodne lepšie jak niektoré bastly, čo som mal možnosť vidieť.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    13.5.2010 19:42 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Jo! Tak tohle bych osobně bral jako inspiraci.

    Jinak, jestli ona fotka psa, hodiny... budou-li i studenty označeny jako fuj, tak hodiny půjdou a pes... bude menší. Chce to zpřehlednit (levý sloupec). Jo, to jsou faktické dobré připomínky.

    Chytrex avatar 14.5.2010 18:15 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    No, díky za náměty, i když jsem po pravdě doufal, že budou z jiné oblasti. Nevalidní html třeba.
    Možná by stálo zato si přečíst něco málo i o sémantičnosti.. ta je občas víc než validita. Doporučuju kouknout zde. ;) Ale já už to nakousl když jsem doporučoval nějak zlogičtit nadpisy.. Snad to pomůže k lepšímu webu..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    14.5.2010 18:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Jo, tak za tohle dík. I když přečíst to budu muset asi já a pak tlumočit. :)))
    14.5.2010 19:18 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Něco z té sémantiky by bylo na delší pokec, nejlépe u piva. Já osobně dělám (vlastně už moc ne) své stránky. Tam se mi prostě seznamy nelíbily. Nelíbili, no. Zato jsem tam rval Blind Friendly Webové zásady. To tedy hlavně na část určenou pro nevidomé.

    Podobně dopadly u mne odstavce, protože se mi nelíbí. Prostě já chci odstavec, néééé mezeru, kuwa .

    Ovšem to je skutečně jen můj privátní web, kde se cítím neomezeným vládcem a kde vkus jiných nemá ani hlas poradní. :))) To chudák žena nemá, ostatně já jsem spáchal také dva weby, které byly zcela podle vkusu jiných.
    Chytrex avatar 15.5.2010 00:46 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    hmm hmm..

    Tak evropský odstavec bych třeba viděl nějak takhle:
    p {
    margin: 0;
    text-indent: 3em;
    }
    
    (odebrání marga a přidání odsazení prvního řádku)

    Stylopisy stejně používáš, tak proč je nepoužít naplno.;)

    S odrážkama taky jde docela dost kouzel ale je to už trošku složitější, jelikož v tom dělá brajgl MS.. Když bys chtěl pomoct není problém se nějak domluvit a třeba bych ti poradil po jabberu..:)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    15.5.2010 06:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    jelikož v tom dělá brajgl MS nejen v odrážkách. Také v obtékání obrázků a vůbec. Spec. u br se mi zdá, že si tu návist nezaslouží :))). Že není párový? Každej jsme nějakej :))).
    Chytrex avatar 15.5.2010 16:22 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Noo.. ono BR je špatně protože nikdy nevíš jak široké zobrazovací zařízení bude.. a věřím že na mobilu by ty BR udělaly solidní zmatek v tom textu.. Proto bych volil raději stylovaný odstavec.. Ten se nerozpadne a pořád je poznat co je jeden odstavec:)

    Ad odrážky.. pokud s nima nebudeš chtít vyvádět opičárny typu nečíslovaný seznam jako menu (protože je to tak sémanticky správně, menu je nečíslovaný seznam odkazů) tak jsi v pohodě.. A když si zvykneš na ty "featury" IEčka, tak pak už jde celkem samo i to menu.;)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    15.5.2010 23:28 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Aha! Tak až budu mít čas a sílu, tak bych to zkusil. Nejspíš bych na to ale musel dát výpověď z práce (na čas a sílu).
    Chytrex avatar 16.5.2010 00:46 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Směle do toho.. Není to vážně nic složitého.. Jen to chce trošku použít hlavu a když nebudeš vědět tak se zeptat nebo pohledat na netu..;) Rozhodně držím pěsti a přeju hodně zdaru:)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    16.5.2010 09:59 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Dík. I když po pravdě, já dnes dělat web jen pro sebe, svůj osobní, tak css nepoužiju. Nechal bych to v html. Doba, kdy jsem své stránky prohlížel v několika prohlížečích, od textového po Firefox, ta je pryč. Windows nemám a tam jsem pak zjistil, že je to všechno úplně jinak. Přitom mně záleželo na trochu nezvyklých věcech. Písmu (naschvál patkovému) , nepatrnému zabarvení stránky (to jsem dávno vyhodil).

    To ale mluvím o svém webu a svých ambicích, které jsou ale odsunuty někdy na důchod.
    pavlix avatar 16.5.2010 00:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    BR je výborná věc například na rozsekání adresy. Těžko najdeš rozumnou náhradu.

    Nebo další údaje, co se fakt hodí zlámat častěji než automatickým zlomem a přitom nemají charakter jednotlivých odstavců (a ani opticky dobře jako odstavce nevypadají).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Chytrex avatar 16.5.2010 00:40 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Jasně.. ale tohle je správné použití.. Tady jsme diskutovali o zalomení v normálním odstavci, kde byly neopodstatněné,,:))

    Ale jinak ano, občas se zalomení hodí..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    15.5.2010 07:04 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Ale ten odstavec zkusím. Jabber- porada - dík. Ale teď mastím do práce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.5.2010 09:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Nebo spíš takhle:
    <style type="text/css">
    p {text-indent: 25px; margin: 0px;}
    </style>
    Nebo to jde i jednoduše, bez CSS, jen s kódem mezery (párkrát za sebe "&+nbsp;" <-- bez toho plus):

        hovno prdel sračka,
    to je naše značka.
    Hovno prdel kamení,
    to je naše znamení.
    Chytrex avatar 15.5.2010 16:18 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Kémo, prosím nech prasení.. Já se mu snažím opravdu pomoct:) Na jeho stránkách sem viděl že používá externí stylopis, takže CSSko používat umí;)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.5.2010 19:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Kémo
    ...sme cikáni, nebo co? :-D

    Napsat 3 znaky v ASCII je pohoda, když toho máš mega, řešil bych to taky CSS, samozřejmě...

    ...nicméně internim stylopisem lze jednoduše docílit jiného vzhledu k jinému tématu, při případné "příleřitostné modulaci" externím "výměnným" souborem. :-D
    Chytrex avatar 15.5.2010 22:05 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    To neděláš dobře, Jane, s těma interníma stylopisama a pevnýma mezerama. To se ti jednou vymstí! :DDD
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.5.2010 00:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Ty di taky do prdee woe! :-D
    Chytrex avatar 16.5.2010 00:41 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Tak se předkloň.. a myslíš že tě nenatrhnu, když tam polezu?:D Nejsem žádný drobeček:D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.5.2010 08:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Neboj se o mně, pro tyhle nepředvídatelné případy s sebou vždy nosím grafitovou vazelínu! ;-)
    pavlix avatar 16.5.2010 00:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Interní stylopisy jsou realtivně hnus (až na opodstatněné výjimky).

    Pevné mezery použité k něčemu jinému než nahrazení mezer mezi slovy k zabránění zlomu mi přijde jako moooc velká prasárna.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.5.2010 00:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    pistole, nebo kordy?
    pavlix avatar 16.5.2010 00:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Hole.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.5.2010 00:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    V tom případě vybírám francouzké :-D
    16.5.2010 11:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Pevné mezery použité k něčemu jinému než nahrazení mezer mezi slovy k zabránění zlomu mi přijde jako moooc velká prasárna.

    A co formátování stránky pomocí tabulky? :)))

    Teď teda mluvím čistě za sebe. Já jsem měl před lety touhu po čistotě stránek. Ale když jsem sledoval, jak jedno, co bylo doporučené je náhle strašný zločin, pak je pozměněno připuštěné, pak zase... Tak jsem si řekl, že se nemusím nechat takhle honit, když se tim neživím :))). Navíc většina vzorných stránek mně přišla nepěkná.

    Ale to je osobní názor, kterému dávám průchod na osobních stránkách. Teda dával bych, kdybych před pár lety nepodlehl pokušení používat css a styl běžný. Dřív byla úvodní stránka tabulka, s rozhozeným buňkama do nepravidelna.

    Dneska bych nechal html a nic víc. Opět, u sebe sama a sobě.
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.5.2010 12:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    +1, Kvalitní názor :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.5.2010 11:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    V jednoduchosti je síla, ten web je dobrej, obsahově to hodnotit moc nemůžu (pes tam teda nepasuje ani mně, ale ten tam holt bejt musí), ale co se vzhledu a přehlednosti týče - podle mně pohoda. Zvětšil bych nadpis, nadpisy jednotlivých sekcí a napsal ty semestry slovy, ale když se tak nestane, nic se dít nebude, přehlednej je, jednoduchej je, bordelu jsem si nevšim... ;-)
    13.5.2010 12:20 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Tyjo, ona existuje FBMI? Mel jsem za to, ze BMI se uci na FELu. Co na tom FELu zbyde, kdyz pocitace odejou na FIT, a BMI ma taky vlastni fakultu?

    13.5.2010 15:42 robertK | skóre: 26 | blog: Klokanuv_blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Prezentace k derivacim: Derivace existuje, jenom pokud je limita vlastni.

    Urcite se pise "Rollova veta"?

    L'Hospitalovo pravidlo seice vymyslel Bernoulli,ale psat Bernoulliho pravidlo? Nikde jsem to nevidel.

    Prezentace k limitam: Pomoci limity fiunkce tam je definovana spojitost, ale limita funkce nikde definovana neni. Takze zavadime novy pjem pomoci pojmu, ktery jsme nijak nezavedli.
    13.5.2010 18:33 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    jestliže limita je vlastní, i derivace je vlastní (konečná). A tečna ke grafu funkce v příslušném bodě má konečnou směrnici. Je-li limita nevlastní je i derivace nevlastní (nekonečná) a tečna ke grafu funkce v příslušném bodě je rozvnoběžná s osou y (má nekonečnou směrnici)

    Rollova věta se píše vcelku často. Rolleova též, možná častěji.

    Bernoulli je v závorce s vysvětlením. No, možná malým.

    Limity. Viz poznámka pod čarou. Studenti chtěli alespoň něco. Nedodělané to je.
    13.5.2010 17:37 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Podle mě jsou tam hodně špatně ty fotky.
    14.5.2010 11:45 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    tak pánové je čas k rekapitulaci:

    můj návrh dašího postupu akce - zlepšení školství

    ------------------------------------------------

    1) vytvořit strukturovaný přehled (řekněme 10-20 bodů) ze spousty podnětů, kritiky, návrhů a prozeb této diskuze ( většinou formálniho charakteru)

    časová náročnost 1 hodina - kdo by to mohl převzít

    ------------------------------------------------

    2) krátce sformulovat co je cílem této stránky

    zde bych prosil autora aby bodově sformuloval cíle - může si ktomu vzít napomoc i pejska :)

    ------------------------------------------------

    3) provést obsahovou analysu stávajícího stavu stránky

    časová náročnost 2 hodiny - kdo by to mohl převzít (jsou potřeba alespon dva nezávislé posudky)

    ------------------------------------------------

    4) zevidovat možnosti technické pomoci účastníků této diskuze při korekturách stránky.

    zde prosím volně nabídněte

    14.5.2010 12:02 Z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Panove, ktery se hodi vice? :-D OR :-( ?
    14.5.2010 12:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    :-) Ještě vypíšu grant.

    No, vážně. Některé podněty jsou zcela jasně správné. Takže není co řešit. Následky živelného rozrůstání stránek, které autorovy připadají jasně přehledné, ale on nevidí to, co vidí ten, co na to právě přišel.

    Někde je třeba se rozhodnout, zda preferovat (třeba zvrácený), vkus majitele stránky (je to stále soukromá stránka). Odkazované vzorové stránky a některé stránky uživatelů abíčka ani mne a ani ženu nějak nenadchly.

    Pejsek a patky na písmu jsou zvažováni. Každopádně tam bude minimálně lepší fotka.

    Jo cíl stránky: Pomoci studentům s matikou, s tím že podstané je v těch pdf a tam za důležité je považovaná kvalita obrázků a matematického textu. Mělo by to poskytovat podporu v studiu právě probírané látky. Plus věci pro radost sobě i jiným (křivky).

    Každopádně za brejnšturminga paní dává děkovat.
    14.5.2010 12:28 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Jóóó. Některé náměty se prostě nezdají aktualní. Vzhledem k hodnocení od jiných lidí a institucí.
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.5.2010 14:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Já provedu bod 3) - análízu :-D líbí se mi to slovo, anál + lízat :-D
    kotyz avatar 14.5.2010 14:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    jenom pozor aby to nebylo i s cokoladou :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.5.2010 14:36 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    že byste dobrovolně převzal taky nějaký úkol? Nebo jste spíš na ten pokec :)

    =^..^= AmigaPower® avatar 14.5.2010 19:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Je mi 33 a hovno si pamatuju, HTML sem začal koumat tak před třema rokama a i dneska mam pod rukou bloček. Tady si samozřejmě dělám prdel, ale mam teď tolik volnýho času, že bych Dagovi "ne" neřek (navíc sem si dneska koupil NB, tak bych moh fungovat i v hospodě) kdyby potřeboval pomoct. ;-)

    Co Dagu?
    14.5.2010 19:49 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Díky, ale já si nějak poradim. Zítra teda nato má 24 hodin práce.

    Jo, už jsem zkusmo něco předělal. No... nevim...
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.5.2010 19:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Počkej, ještě budeš litovat absence mejch interaktivích záležitostí čistě v HTML 1.0.
    14.5.2010 19:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Možná ještě přijdu s prosíkem, to nevylučuji. :)))
    14.5.2010 14:37 webař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    vidíte sám jak to s naším školstvím vypadá
    14.5.2010 19:51 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Jo, kdyby někdo uměl grafy funkce dvou proměnných, kreslit v MetaPostu... Rozhodně bude vítán!
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.5.2010 19:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Já umim kreslit a jsem grafoman, kvalifikuju se?
    14.5.2010 20:01 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Kreslící grafoman! Kdo by ho nechtěl! :)))
    kotyz avatar 14.5.2010 21:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    a taky chlastajici erotoman. takovy nerostou na stromech! :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.5.2010 21:26 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    To bude horší. Doma už nechlastám ani já a má žena by na Tebe byla asi malinko stará. I když je na svůj věk čiperná. :)))))

    Ale na skále.... :)))))
    kotyz avatar 14.5.2010 21:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    ee, si spatne pochopil, to sem popisoval amigapowera a ne sebe. ja sem suchej, mrtvej, kyselej, sedivej, nezajimavej. akorat sem tam se mi povede nejaka dobra hlaska ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 21:41 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Ale no ták. Na amigapowera nemá nikto, ale zas takto zle by som to nevidel. Čo už by som mal o sebe potom povedať ja? Nie, neodpovedaj :-D

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 21:42 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Ahááá, já jsem k tomu ještě plešatej.
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 21:56 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Neviem, či to už niekto nespomínal, ale na plešatých chlapov ženy letia. Už sa neviem dočkať, až budem mať 50 a hlavú prostú vlasov :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 22:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Já vim že holkám se plešatý strašně líbí. Ale těm holkám to asi nikdo neřekl! :)))
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 22:17 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    V tom prípade najvyšší čas začať robiť osvetu, aby som na dôchodku už mohol zosievať úrodu :-D

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 22:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Pokud to má být tak, tak to je osvěty potřeba u malých holek (ale to by se paní prokurátorka mohla zlobit) :))). Až bude pleš, tak ty budou tak akorát staré.
    Marek Bernát avatar 15.5.2010 00:10 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    To je fakt. Možno by sa dalo lobovať za zavedenie propagácie pleše do osnov materských škôl (ak také niečo existuje) :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.5.2010 22:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    No nevim, já sem sice zas šedivej, ale podle mně "šedivej lepší než plešatej" :-D
    kotyz avatar 14.5.2010 21:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    v deluxe paintu? a pixel art?
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 20:11 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Metapost som sa začal učiť len pred pár dňami, takže moc nepomôžem. Ale môžem skúsiť pomôcť aspoň tým, že dám odkaz na článok (str. 68), kde majú 2D plochu vykreslenú a je k tomu aj zdrojový kód. Ak takéto základy ovládate a hľadáte nejakú špecifickú pomoc, tak ma prosím ignorujte :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 20:55 Helena Pušová
    Rozbalit Rozbalit vše MetaPost
    Velký dík za odkaz. S MetaPostem bojuji už delší dobu a zatím velmi ráda využívám balíku maker mfpic (čerpáno z diplomky Miroslavy Krátké), který však zdaleka ne vždy stačí. Pak nezbude než použít příkazy MetaPostu. Výsledkem je možná občas kostrbatý zdrojový kód, ale zároveň požadovaný obrázek, kterým mohu zkrášlit příslušné pdfko.
    14.5.2010 20:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost
    Helena Pušová = autorka stránek a pdfek :)))
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 21:34 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost

    Tak to som rád, že som trochu pomohol :-) Tie Vaše pdfká sú moc pekné (aspoň teda čo som pozeral jedným očkom). Muselo to dať asi dosť práce.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 21:55 Helena Pušová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost
    Jsem ráda, že se pdfka líbí. Práci skutečně daly, zvlášť když jsem potřebovala, aby obrázek byl obtékaný textem.
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 22:01 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost

    Obtekanie sa budem musiť aj ja naučiť. Doteraz som to bastlil tak, že som mal pod sebou text - obrázok - text, takže obtekanie nebolo treba. Ale teraz asi budem potrebovať kopu menších obrázkov a tam by to už nebolo vhodné. Možno by sa teda ešte dali umiestniť vedľa seba. Uvidíme. Akým spôsobom sa inak rieši to obtekanie? Ak to nie je príliš na dlho, tak by som poprosil aspoň o malé nakopnutie správnym smerom :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 22:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost
    Buď tak, šlo to i jinak, ale to už jsem zapomněl jak bylo. :)))
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.5.2010 22:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost
    Třeba v čistym html bez css? ;-)
    14.5.2010 22:36 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost
    Teď jsme v MetaPostu :))) ale align to jde, ne? Teda někdy :))))
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.5.2010 22:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost
    align jde na všechno ;-)
    Marek Bernát avatar 15.5.2010 00:08 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost

    Uf, to je LaTeX, v tom sa moc nevyznám -- ja používam plain :-) Tak nič, skúsim si poradiť svojpomocne. Nakoniec sa všetko vždy nejak ubastlilo :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    15.5.2010 06:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost
    TeX je samozřejmě vyšší šarže. :))) A obtékání... tak to nevim. Já už asi osobně zapomněl i LaTeX, nepsal jsem v tom ani nepamatuju.
    Marek Bernát avatar 15.5.2010 09:40 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost

    No, možno trochu vyššia je, ale občas si nie som istý, či to za tú námahu stojí :-) Keď dá človek do googlu hľadať niečo o TeXu, tak sú vždycky skoro všetky výsledky pre LaTeX. Pre TeX buď nie je nič, alebo nejaké obskurné riešenia. Takže nevylučujem, že prejdem na LaTeX niekedy časom.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    15.5.2010 07:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost
    Když plain TeX tak to rovnou i Matafont místa MetaPostu? Úplně jsem z toho nostalgickej, vzpomínka na léta, kdy jsem se v tom hrabal. Teď na to není nějak čas... jo, to mi připomíná, že musim zase jet...
    Marek Bernát avatar 15.5.2010 09:38 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost

    Ja som myslel, že metafont je len jazyk na tvorbu fontov (aspoň podľa názvu) a s metapostom má spoločné len to, že začínajú na meta, sú to jazyky a napísal to Knuth :-) Ale môžem sa mýliť samozrejme -- hovorím, že som ešte menej ako začiatočník :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    15.5.2010 23:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost
    17.5.2010 07:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost
    Dá se tim definovat písmo, tedy i čára. Kreslí se tím, ale MetaPost se mi zdá přívětivější.
    Marek Bernát avatar 17.5.2010 12:20 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost

    Mňa trochu odradzuje, že MF negeneruje .eps ako MP, ale bitmapy. Fakt mi to pripadá, že je určený skôr na fonty. Tam stačí vygenerovať daný font s danou metrikou -- napr. 12 bodov -- raz a je to, môže sa používať naveky vekov vo všetkých textoch. Ale regenerovať bitmapové obrázky pokaždé, keď chcem zmeniť škálu, to mi pripadá trochu zbytočné. Fakt nevidím ani jednu výhodu MF oproti MP.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    17.5.2010 19:12 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost
    Já s tím souhlasim. :))
    Marek Bernát avatar 17.5.2010 22:11 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost

    Sakra, nemám rád, keď sa ľudia so mnou nechcú hádať :-D

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 11:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost
    LOL! :-D Tak napiš blog, že nesouhlasíš s adopcí dětí homosexuálníma párama a pořádně si pak to hádání užívej...
    Marek Bernát avatar 18.5.2010 20:16 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MetaPost

    Dobrý nápad. Ale zas hádať sa o blbostiach, čo sú mi úplne ukradnuté, sa mi moc nechce :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 20:12 robert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    3D metapost je asymptote.
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 20:20 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Tak to je paráda. Pred pár dňami som ešte netušil, že existuje metapost a teraz ešte toto. Vyzerá to, že programatické kreslenie obrázkov má dosť veľkú množinu nástrojov. Holt, asi nie som prvý, kto to potrebuje :-)

    Len tak mimochodom, spýtam sa hlúpu otázku, lebo o metaposte toho zatiaľ moc neviem: jak moc dobre by dopadlo porovnanie (ak sa vôbec dá urobiť) metapostu s gnuplotom pre kreslenie grafov? Je to tak, že metapost je nastaviteľnejší, ale na väčšinu bežných vecí by to bol kanón na vrabce? Rád by som totiž možno začal robiť nejaké kvalitnejšie grafy (skúsenosť mám len s gnuplotom) a úplne presne netuším, kde začať. Ale toto je len druhotné, grafy kľudne nateraz vyrobím aj s gnuplotom. Metapost som sa začal učiť kvôli generovaniu niečoho inéco. Síce tiež grafov, ale v zmysle informatickom (vrcholy + hrany) :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 20:36 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Především je MetaPost (řekl bych) výrazně krásnější, čistší.

    To byl ještě Gnuplot

    Zbytek na stránkách je v MetaPostu.
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 20:51 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    Jj, metapost je rozhodne krajší. Moja otázka skôr bola, či to nie je zbytočne zložité na kreslenie jednoduchý grafov (lebo napr. na tú 2D plochu vo vyššie odkazovanom článku je kód na celú stránku. V gnuplote by stačilo niečo ako splot f(x,y) a pár nastavení). Ale vlastne tá otázka asi nemá moc dobrý zmysel. Je to ako pýtať sa, či je TeX zbytočne zložitý, keď sa dá písať vo Worde :-) Keď sa človek tieto veci naučí, tak zrejme už do konca života nezatúži používať úbohé nástroje bežných smrteľníkov :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 21:01 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Prej (ona se vyčerpala kometářem o kus výše :)))), když už jsou makra, tak to jde raz dva.

    Ale na dva řádky to není. Zejména, chcete-li to popsat. Ale... prostě je to hezčejší :))) Přesně jak říkáte, to je jako s TeXem.
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 21:39 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta

    :-D Hm, makrá by mohli pomôcť, to je pravda. Ale ja som s metapostom ešte nedospel ani k statutu začiatočníka, takže neviem. A s TeXom to tiež nie je žiadna sláva. Používam ho síce už pár rokov, ale vždy to bolo len na párstránkové dokumenty (obvykle vypracovanie domácich do školy) -- čistý text a sem tam som tam narval obrázok alebo graf. Viem si zadefinovať makro, samozrejme používať matematický mód a zopár základných príkazov, ale tým končím. Veci ako vlastná typografia stránky, nastavovanie fontov, práca s obrázkami, číslovanie rovníc a odkazov, referencie, tabuľka obsahu, atď. absolútne neovládam. Snáď časom :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    15.5.2010 12:08 Luboš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Dobrovolne priznávám, ze na ekonomce jsem delal zkousku z matiky 9 x - jenom pohled na tu webovou stránku stací na husí kuzi. Je lepsí být mladý nez starsí, ale mít tu zkousku z matiky z krku, to byla taková úleva.....

    Mne by ani tvoje webové stránky nepomohly, skoncil jsem tak nekde u vytýkání pred závorku...
    15.5.2010 18:05 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    No, co jsem tak narychlo prohledl ta pdf, tak mi tam semtam neco nesedi. Napriklad:

    Nikde jsem si nevsiml, ze je zmineno, ze se bavime o prostoru realnych cisel.

    limposl.pdf: v neurcitych vyrazech chybi 1/0 (cista, nebo oscilujici nula)

    u vzorce pro vypocet geometricke posloupnosti, trochu mi nesedi, ze neni zmineno, kdy rada konverguje

    Derivace: na 9. strance je namisto slozeni f_g' a g_x' jejich soucin

    na 15. strance by nebylo spatne ukazat treba na |x| neplatnost obracene implikace.

    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    15.5.2010 20:23 Helena Pušová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak lépe pro studenta
    Že se budeme pohybovat v reálných číslech se říkává na 1. přednášce, zabrousí-li se do komplexních, jest na to explicitně upozorněno. V neurčitých výrazech mi skutečně jeden chyběl, a to nula krát nekonečno, dík za upozornění. U geometrické posloupnosti je pouze součet prvních n členů posloupnosti. Využije se v řadách, kde bude rovněž zmíněno, kdy řada konverguje. Derivace je správně. Ukázka se vždy hodí. Už tam je, dík za nápad.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.