abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    15.4. 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (23%)
    Celkem 447 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Blogy, víla a prase

    25.3.2012 16:01 | Přečteno: 25233× | poslední úprava: 25.3.2012 21:29

    Blogy se zde mění na souboje nějakých part, které jsou často jedním člověkem s mnoha nicky, případně se dotyčný jiným nickem chválí. Občas nějaký tydýt. A přitom už je třeba rozhodnout, kde je pravo a levo, jinak přátelé, jinak se přátelé nehnem! Protože se k tomu nikdo nemá, udělal jsem to já a sepsal analýzu blogů na abclinuxu, kterou tímto předkládám. Jo, voda v potoce má něco mezi 1-12°C, kdoví kolik. Další odpovědí, na témata nedělního prodeje, regulace nájemného a ochotu Marcelky jít na kafe s Amigou, jsou všechny dále. Za inspiraci k sepsání tohoto metodického materiálu děkuji panu inženýrovi dadovi, jeho exaktní a přitom hluboce laskavý přístup mi byl inspirací.

    Víla a prase

    Pamatuji si to datum přesně, bylo to druhou středu v týdnu, toho měsíce, co předcházel tomu, co přišel po něm. Přišel si a zase odešel a nechal mne zde zmateného s vílou.
    Pamatuji si to datum přesně, bylo to ten den, který začal, byl a neskončil, byl to den, kdy mne navštívilo moudré prase.
    Pamatuji si to datum přesně, jen nevím které to bylo, protože dny mi od těch dob přicházejí a odcházejí nahodile a překvapivě. Jednou přijde den, pak zase noc. Jednou přijdou dva dny najednou a jindy zase žádný den. Mám já to ale trápení.
    Ale ono důležité datum, ten den, den ten probíhal běžně. Potyčka s aligátorem v potoce na Brdech, popovídání se stromovím u potoka, nákup náhražek v obchodě a tanec s vílami na palouku.

    Snažím se zapisovat všechno jasně a srozumitelně, aby to mé psané nepůsobilo nějak třeba podivínsky a tak musím vysvětlit i tohle: Proč, když jsem dobrý přítel s tolika vílami, z té další byl tak zaskočen? Tak já vám to řeknu. Nevím. Dost možná proto, že jí za mnou poslalo moudré prase. Možná se ptáte, odkud vím že jí poslalo moudré prase. Já vám to teda řeknu. Protože si mi to napadlo.
    Onen sen o moudrém praseti je dnes již součástí základního vzdělání, ale kdyby snad náhodou někdo byl jako já a do školy nechodil, pro něj zopakuji. V onom snu jsem dováděl na louce s psami a ženami. V tom z lesa vyšlo prase, které psové a ženové trochu zaháněli, ale já nechal prase dojít až ke mně. Tušil jsem, že mi chce cosi zásadního říct. Prase to skutečně řeklo, ale já neslyšel. Sen odešel do skutečnosti a já zůstal ve skutečnosti co je snem bez prasete. Skutečnost je sen bez moudrého prasete.
    Moudré prase mne však neopustilo, leč seslalo vílu, protože ví že já jsem starej kanec a rozumět tedy budu lépe víle než praseti. Tu vílu jsem pochopitelně znal. Jen jsem jí musel, v oné skutečnosti co je snem bez moudrosti, odhalit. Víla věděla že sám nemám dost schopností odhrnout tenký závoj, kterým jsem si jí dělal neviditelnou a tak jej sama strhla.
    Dva psi se rozeběhli plání za zapadajícím sluncem.
    Myslím že se tedy pěkně proběhnou, než to dopíšu.
    Víla mne zatím vzala za ruku a vedla lesem. Možná že je dobré říct, že v té chvíli jsem nebyl jen psem pronásledujícím zapadající slunce, ale i člověkem, kterého vedla víla neznámo kam. Kterého vedla víla seslaná moudrým prasetem, aby mne poučila o tom, co nevím.
    Ti psové si mohli slunce nadběhnout, využít toho, slunce jednou stranou zaženete a druhou se vrátí, ale neudělali to, běželi stále ze ním. Běžíte-li správnou rychlostí ve směru odcházení, můžete zažívat stálý stav svítání, dne, konce dne a nebo noci. Mnozí tak činí a dokud nezastaví svůj let směrem odchodu, jejich stav trvá. Existuje jistě i možnost setrvání a možnost běhu ve směru příchodu, se všemi následky který bystrý hvězdář snadno vyvodí. Psové však měli jiný plán, nevím ovšem jaký, ač jedním z těch psů jsem já sám.
    Víla mne zatím dovedla na horu vysokou a pohlédli jsme spolu dolů na svět pod našimi nohami. "To všechno ti dám, nebudeš-li mi o to žádat" pravila. Nežádej a vezmi, ale vezmi tak, abys mi neublížil.
    My psové zatím chňapali, v tom běhu za sluncem, po sobě. Štěkali svoji touhu ulovit kořist, kterou jsme tušili nablízku.
    Teď zabloudíme můj milý, pravila víla. Ale já jsem doufal že s tebou naleznu, lekal jsem se, hloupý jako vždy. A jak chceš nalézt bez toho aby jsi ztratil, jak nalézt sebe bez toho abys zabloudil? Smála se víla a tančila na pomezí fikce která se stává realitou a reality, která se stává skutečností.

    A v tom zabloudění jsem jsme se konečně všichni sešli. Víla, pes, moudré prase. A pravilo moudré prase: Nejprve musíš porozumět ženám. Víla ti nemůže vysvětlit jak myslí ženy, je ženou a mluvila by jazykem žen. Ty zvažuješ a zkoumáš metody, ženy je používají. Ty mluvíš o tom, co si myslíš že pravdivé a odpovídá realitě, ženy mluví o tom, co je v jejich srdci. Ty vzpomínáš co se jsi viděl a slyšel že se stalo, ony na to co cítily.
    A pravilo moudré prase: Potom musíš porozumět mužům. Život muže je nekonečná řada bitev, o kterých sám sebe přesvědčuje, že je vyhrál. Život muže je věčné hladání otázky, na kterou by mohl použít svoji odpověď.
    A pravilo moudré prase. Následně musíš porozumět psům. Psi jsou na světě proto, abys poznal co je důležité.
    A pravilo moudré prase. Nakonec musíš porozumět prasatům, ty jsou zde proto, abys poznal co je zbytečné.
    A pravila víla: Jsou kroky které jsou zištné, nezištné a pak mezi tím proplouvají ty nevinné. Kdybys dokázal kráčet cestou nevinnosti, nepotřeboval bys psa, prase ani mne k poučení. Rozuměl bys přímo. Ty však jsi postižený mozkem co hledá a tak musíš zabloudit abys nalezl, přeceš.
    To vypadá na pořádnej gnozeologickej mejdán, jářku! Povídám a nemaje jiné, otevírám sám sebe, aby psi mohli spočinout v mém srdci po tom dlouhém běhu. Tančíme s vílou a prase nám k tomu zpívá:

    U korýtka jsem postálo
    po polích běhalo
    říkají že jsem svině
    jsem v tom nevině

    Nejsem tu nastálo
    bych si lehalo
    na pekáč na víně
    mi teda hned tak nedostanete blbečci!

    Je čas odlétnout. Máváme perutěmi a letíme každý za svým, abychom zůstali spolu, forevr fšichni!

           

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Blogy, víla a prase, obrázek 1 Blogy, víla a prase, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.3.2012 16:14 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    je to aj krásne;-)
    25.3.2012 16:39 Šestsvětel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Nádhera, neboj se psát něco dalšího
    25.3.2012 16:42 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Já se moc nebojim, podobnejch pizďuchovin mám celej svůj web :) Dneska jsem byl nějak rozvernej, tak to došlo až sem
    kotyz avatar 25.3.2012 16:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Moc těžký čtení na neděli. Nebylo by shrnutí ve dvou větách vo čem to je? Jestli to teda vo něčem vůbec je ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    25.3.2012 16:58 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Ano, ne, nevím.
    kotyz avatar 25.3.2012 17:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Stručně, jasně, +1 ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    pavlix avatar 25.3.2012 17:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    +1 :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.3.2012 17:16 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    ... a ja vždy nachádzam v kotyzových dlhočizných komentároch množstvo skrytých,hlbokých významov zašmodrchaných do naoko detsky nevinnej, ale v skutočnosti prefíkane dômyselnej formy, myslela som si, že ide o nejaký originálny štýl, napodobňujúci ľudových rozprávačov alebo deti pozorujúce absurdný svet dospelých. Bola som presvedčená, že je to vždy o niečom a ten štýl sa mi zdal roztomilý. )) Keby to bolo len o dvoch vetách, bola by som hlboko sklamaná, pretože potom by sa mi do toho asi nijaký obsah nezmestil.
    Člověk z Horní Dolní avatar 25.3.2012 21:13 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Mě se stručnost komenářů i blogů líbí :) Občas narazím na dlouhatánský článek, 10 minut to čtu, ale to, co je zajímavé a kvůli čemu jsem ten článek četl, bych shrnul do 2 vět. U blogů by mělo být povinné shrnutí do 1 odstavce :) Abych věděl, jestli má vůbec cenu to číst.
    25.3.2012 23:08 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase

    Takže autor blogu by mal napísať jednoodstavcové resumé, aby bolo jasné, čo tým chcel básnik povedať? To by bolo, ako keby niekto vysvetľoval dpodatočne pointu vtipu, ktorému nikto nerozumel)). Jeden blog, kde stačí jeden odstavec, aby bolo povedané všetko poznám.))

    http://aktualne.atlas.sk/komentare/milan-lasica/no-blog/rnete.

    pavlix avatar 25.3.2012 17:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Blogy se zde mění na souboje nějakých part
    A netýká se to pouze blogů bandy budižkničemů, kteří se rozhodli si tady z toho dělat druhý hofiland.cz či azet.sk ;)?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.3.2012 17:19 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Prečítaj si to celé a porozmýšľaj. Nestačí vytrhnúť vetu, ktorá sa mi náhodou hodí na to, aby som ju nasadil na svoju otázku;-) ako odpoveď.
    pavlix avatar 25.3.2012 17:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Trhni si. Rozhodl jsem se v diskuzi zareagovat právě na první větu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.3.2012 17:24 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Rozhodla som sa, že si netrhnem.
    25.3.2012 17:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Chválím! Trhání si je třeba dobře rozmyslet. Zejména sebou!
    25.3.2012 17:34 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    mne (pre)myslenie veľmi nefunguje, ako je už i vedecky overené...ruka na klávesnici je rýchlejšia ... a to píšem len 3 prstami
    pavlix avatar 25.3.2012 17:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.3.2012 18:12 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    +1
    25.3.2012 17:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Nevím ó tygře. Navíc neznám ty duchy o kterých hovoříš. Ani hofo ani azeta. Každopádně tuna tu každou chvíli kdekoliv a kdykoliv vyběhne nějaký ten tydýt. Našetěstí, jsa sám budiž k ničemu se ničemu nedivím, přeceš! Však nejsa udiven, mohu být dezgustovanej, ó tygře.
    25.3.2012 17:53 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    nezucastneny pozorovatel by si mohl myslet, ze si z tygrika delate legraci.
    25.3.2012 18:04 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Dělat si z čehokoliv legraci mi je naprosto cizí!
    25.3.2012 19:13 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    ;-) tak to vám nezožeriem, vždy zbadám, keď si uťahujete zo mňa
    25.3.2012 21:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Není možná! Dělat si prdel z dámy, to už přeci u mne vůbec nepřipadá v úvahu!

    ... no dobře :))))
    26.3.2012 06:19 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Ja vim, maximalne tak kozy...
    26.3.2012 09:16 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Oboje. Ale, mezi náma, ono už to bývá přítomno. Proto jsme k ženám galantní :)
    25.3.2012 17:51 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    neuveritelne, Wahnsinn, incredible ...

    Napoprve jsem to vubec nepochopil. Tak jsem pouzil tu obvyklou inzenyrskou metodu. Zacal jsem vypoustet to literarni krasno, ty trylky v te symfonii obratu a primeru. I kdyz se zdala zbyti jen hruba kostra, tak porad jeste nic.

    Zasel jsem hloubeji. Az k te vete, kdy vila rika 'Nežádej a vezmi, ale vezmi tak, abys mi neublížil. Ta veta, kterou my muzi slysime tak radi pred tou blizici se extazi, kdy vime ze bez uplneho ublizeni to nepujde, kdy vila bude prijimat nase muzstvi ... bylo to jiz ono? - ne, i to jsem zavrhl.

    Nakonec zbyly je ty zasadni vety:

    - že jí za mnou poslalo moudré prase

    - Prase to skutecne reklo,

    - A pravilo moudré prase: Potom musíš porozumet mužum.

    - A pravilo moudré prase. Následne musíš porozumet psum.

    - A pravilo moudré prase. Nakonec musíš porozumet prasatum

    A teprve v tu chvili jsem to pochopil.

    Je to modré prase. Je to Jilek.
    25.3.2012 18:01 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Těžko říci mi. Já volím opačnou, antiinženýrskou (skloňuje se podle vzoru antilidi) metodu a smysluplný základ obaluji prasečím balastem.

    Jistý problém je i v tom, že tady jsem nepoužil onu zmíněnou metodu, ale zapsal pár příhod posledních dní, které jsem pozměnil, aby ty prasárny tím na mne nepraskly.

    Můj smích přilákal moji ženu, které jsem přečetl Tvůj příspěvek. Ona se málokdy směje, ale teď se smála, ač vůbec neví nic o souvislostech na abclinuxu, smála se tvému vypointování. Smála se víc než se smála tomu, co jsem napsal já, zůstane mi teda zase jen ta víla, prase a pes... teda spíš jen ten smrdlavej čokl...
    25.3.2012 19:16 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    k tomu prasaťu sa vyjadrovať nebudem, ale tá blížiaca sa extáza, ktorú ste vydolovali inž. metódou po očistení od lieterárneho krásna ma naozaj dostala
    25.3.2012 19:03 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Docela mne mrzí, že mne určití nejmenovaní elitní intelektuálové, kteří obětavě vyšetří chvilku času pro nás plebejské, v diskuzi přiřazují direktivně do tvojí 'party'.

    Bylo by mi ctí, kdybych mohl být v tvé partě svým vlastním rozhodnutím :-). Píšeš nádherně, sedím v letadle, čtu to po několikáté a výborně se bavím. A psát nádherně může jenom člověk, kterému je dáno. Dávám za jedna s *.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    25.3.2012 19:09 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Já se v těch partách nevyznám. Tentokrát vážně, já to čtu a často se nedívám kdo to psal. Ovšem někdy to poznám i tak... :)))

    Čéče, tolik chvály, já jsem čekal masový znechucený odpor. Tak vlastně vevim jestli se nemám nad sebou zamyslet,. Asi bych měl :)).

    Každopádně děkuji.
    Marcela* avatar 25.3.2012 19:16 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Textu jsem moc neporozuměla, ale báseň je skvělá! :-)

    A závěr, konečně, optimistický! Koupel dělá divy :-)...
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    25.3.2012 19:29 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Já jsem bytostný optimista slečno Marcelo! Kdybych nebyl, tak bych už dávno nebyl. Já jsem takový optimista, že věřím i že nakonec na to kafe s Amigou půjdete!

    Vlastně proto, abych Vás k tomu ponoukl jsem tam vkládal dadem zahlédnuté erotické motivy, abych podprahově podmítil vaší touhu přestoupit onen práh kavárny v Praze, snad i práh další.

    Bylo to u člověka tak cudného, jak jsem já, nesmírně těžké zaobcházet s motivy sblížení muže a ženy a nepodlehnout něčemu, co by mohlo být interpretované jako latentní zájem o ty věci, které zdržují od psaní blogů, Ale nakonec jsem to ustál (snad bych raději řekl zvládl, aby nedošlo k mýlce).
    Marcela* avatar 25.3.2012 22:05 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Tak se hlavně ohledně toho kafe s nikým nesázejte, Dagu ;-).

    Copak dad, ten si vyselektuje erotické motivy hned a prakticky vždy dojde ke stejnému závěru. Z moudrého prasete udělá modré a z něho svého strašiče ve snech...
    abych podprahově podmítil vaší touhu
    Teď si nejsem jistá, jestli nepodmýtil :-)

    Jinak ta role lyricko-otužilého dohazovače nemá chybu :-).
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    25.3.2012 22:16 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Podnítil... ale koneckonců, když myslíte, tak si na to kafe choďte sama :)). Třeba taky potkáte nějaký prase...
    Marcela* avatar 26.3.2012 08:58 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Na kafe sama nechodím ;-).
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    Dalibor Smolík avatar 26.3.2012 08:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Marcelo, erotické motivy si vyselektuje hned kdokoliv, to není žádný problém :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Marcela* avatar 26.3.2012 08:59 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    No, to je taky pravda :-). Někomu stačí i navštívit zelinářství :-).
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    Dalibor Smolík avatar 26.3.2012 09:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.3.2012 09:17 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Zelinářství? Mrkev, okurka? To je moc lehlé, zkuste něco náročnějšího! :)
    Dalibor Smolík avatar 26.3.2012 13:10 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    V uzenářství se taky najde dost vhodných produktů :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.3.2012 13:14 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Dost hrozný erotický téma jsou ty, no... tamty bosai...

    gtz avatar 25.3.2012 20:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    :-) +1
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.3.2012 21:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Meh... takovej pěknej lyricko-epickej zápisek, a někteří lidé přesto rozmychávají osobní a politické spory...

    Nevidím do autorova záměru, nemám křišťálovou kouli, přijde mi ale, že hledat v tom nějakej skrytej údernej pamflet je mimo... Připomíná mi to některé vykladače bible, kteří jsou schopni kvůli pár veršům vyhlašovat války. Nehledal bych v tom více, než co tam je. Protože méně je někdy více... V případě tohoto textu řekl bych určitě ;-)
    25.3.2012 22:15 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Trefa i bez koule.

    No, vlastně něco málo je myšlený vážně. Ale mezi námi, abička se to fakt netýká. :)))
    25.3.2012 23:23 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    na tej obraznosti je zaujímavé práve to, že 1/ skrývajú ,,spodné prúdy" i keď sa zdá, že ,,to nedáva zmysel" a to dokonca aj autorovi)) 2/ môžete si do nich vložiť zmysel vlastný, a to dokonca hneď nie iba jeden

    ( čo sa rozhodne odlišuje od dogmatického vykladania biblie cirkevnými autoritami, na čo sa mne skôr podobajú tie iné výklady trvajúce na formálnej logike, jednoznačnosti, overených faktoch, podopieraní názoru uznávanými autoritami...)
    25.3.2012 23:24 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    ... že tie obrazy skrývajú...
    26.3.2012 00:25 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Náhodou, kdyby k tomu někdou udělal anotace, tak bych si je rád přečetl, protože už na druhý pohled jsou tam spousty odkazů a narážek na všechno možné, od krásné literatury přes mytologii, filosofii a psychologii až po celkový názor na život, vesmír a vůbec.

    Abych trochu kontreticoval, tak mi to (na onen druhý pohled) připadá jako Malý princ (s troškou Alenky) říznutý zenovým budhismem (a/nebo taoiasem), platonismem, novopohanstvím a takovými těmi psychlogickými knihamy typu "Muži jsou z X, ženy jsou z Y", to cele podušené s trochou veselých houbiček a naservírováné s dadaisticky barevným paraplíčkem.

    Nicméně, nejsa humanitně vzdělán, milerád přenecháv exaknější literární analýzu povolanějším ...
    26.3.2012 00:30 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    a rastú vám tam v lese tie hubičky? u nás čo viem najbližšie až na Kráľovej holi /1946 m.n.m./))
    26.3.2012 02:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Imho anotace a analýzy by tomu neudělaly dobře... Tyhle literární deserty je nejlépe vychutnávat čerstvé, jak je kuchař připravil ;-)
    26.3.2012 07:28 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Já především děkuji za vlídná slova. Jsem trochu zaskočený, podobné pizďuchoviny píšu s tím, že budou zkousnutelné jen pro těch několik návštěvníků mého webu, Píšu to vlastně jako ventilaci nějakého přetlaku, jak říká kamarád PH, nám co se po ránu překrvuje, mozek, ano už leda mozek... :)))

    Sem leda jako provokaci, prsknout do exaktního světa (to není svět horší! Je jiný a řeší jiné věci) trochu symboliky, impresí, hravosti... No a ono takhle, dá se říct že jste mi převezli :)))) Už jsem si plánoval jak budu, samozřejmě bez smajlíků, tvrdit že skutečně potkávám na brdech víly a někdo mi bude dokazovat jejich neexistenci... no a ono takhle. :))))

    Co si kdo nejde... já taky když čtu něco co jsem spáchal před delší dobou (/tedy, spíš se udělalo, já to píšu rovnou z hlavy, kterou něco teče, nejspíš jak tam šplouchá na maják a mění se ve slova, pak přijde ta strašná fuška to vychytat jazykově a stylem, byť ujetým), no a já to čtu a nejdu něco jinýho, než jsem se domníval, že tam je.

    Určitě mám své nekonečná témata, že lze na věci pohlížet z mnoha stran, že je důležité si hrát. Že je dobré být v úžase, že zázraky se dějí stále, mi je jen nevidíme, bereme zázrak jako nudu. Že se máme na všechno dívat jako na nové, neztíženi a vůbec se někdy nezatěžovat přílišným přemýšlením, ale spíš žít, otevřít se, být. A tady také že odlišnost myšlení žen od nás mužů může být důvodem k hádkám a rozvodu, ale také opět nadšenému úžasu nad onou jinakosti a také inspirací (když nepředjímám, ale žiji), Že častěji žena, ale i muž jsou někdy nevinní, i když to tak nevypadá, protože jen plují v řádu bytí... že a že..

    Asi by šlo dát do anotace, že svět je krutá groteska, ve které je důležitá laskavost, hravost, otevřenost a nejspíš i láska. Pak to, že zbytek stojí za hovno, jde přežít, často s úsměvem na rtech.

    P.S. Já spíš než z filozofii a směrů opisuji ze života, někde někdo něco plácne a já si tomu dosadím, jaký by to mohlo míy vlastně význam. :)))
    26.3.2012 07:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    P.S. nemá se to, ale trochu interpretace. Víla na hoře je odkaz na pokušení Krista na hoře. Ďábel nabízel celý svět, bude-li mu Kristus sloužit (prej, ale je to hezký příběh, mýtus, tak je to tak). Škoda že tam nešel s vílou, ta nabízí jiný kontrakt. Máš toho před sebou mnoho, co můžeš vzít, ale bez žádostivost a tak abys neublížil. On je to vlastně v důsledku stejný příběh, jako INRI s Ďáblem, ale je laskavější a líp se hodí na Brdy :))). Si myslim :)))
    26.3.2012 08:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    P.S. II Ono i výklady mají své. Jen debata nad snem o praseti nám, s Foxem dala záminku k výborné zábavě. Tedy pro nás výborné, uznávám, takhle se bavit je úchylka...:)))
    26.3.2012 14:03 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Zní to jako popis nějakého silného psychonautského zážitku. Lysohlávky, ayahuasca nebo peyotl? ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    26.3.2012 14:07 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Nejhorší na tom je, že tohle se mi dělá bez sebemenší dávky psychotropních látek. :)))))
    Dalibor Smolík avatar 26.3.2012 14:12 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Taky to mívám. To už jsou výsady starců. .-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.3.2012 19:14 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    ;-) ten jasnovidný Fox... do pozornosti: ,,Nechci Vás děsit, ale pokud budete pokračovat i nadále ve své osobní rozumové nadvládě nad sebou samým a hlavně smířlivém neradostném vidění světa, šílenství zahnané do kouta a spoutané řetězy rozumu zesílí, zešílí a dožene Vás k neodpovědnosti mystického charakteru, leč epických rozměrů."( ak som porušila autorský zákon)), zaťžalujte ma!)
    26.3.2012 19:23 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Ano ovšem, však jsem Foxe (on se tam vyskytuje ještě jeden Fox a ani jednoho jsem si nevymyslel, jak bývám podezírán) pochválil a souhlasil.

    Proto jsem také, a Fox myslím se mnou, přivítal moudrost prasete a moudrost žen. Proto jsem Foxovi dle svého nejlepšího svědomí krom jiného odpověděl:

    Absolutno však ukrylo rafinovaně pravdu k ženám, které ji překryly nánosem cetek, klevet a půvabů. Kdo by vymyslel tak geniální úkryt, když ne bůh? A druhou část pravdy do opovrhovaného prasete, vhodného (jak myslí neosvícení), jen na sežrání. Považuji to za další, tentokrát konečný důkaz Boží existence. Pokud je, a ona je, pravda v ženách a prasatech, Bůh existuje.

    Nehodlám proto opouštět rozum, leč obávám se, zda nehodlá opustit on mne.

    Žena je části pravdy intuitivní, prase pak rozumové. A nebo naopak, pravda s stává lží ve chvíli kdy je vyslovena.

    Další otázky se stávají aktuální. Co je tedy posláním muže? Stát se ženou a nebo stát se prasetem?

    Pravděpodobě být mužem, ale kdo na to dnes má, že?

    ... tyvoe to jsou pí... kde jsem to zase nabral .))))))))
    26.3.2012 20:32 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    pravda s stává lží ve chvíli kdy je vyslovena.

    To je ten pocit, keď píšete(alebo maľujete... i keď tam sa môžete nechať viesť len intuíciou a pocitom a nič konkrétne z hmotného sveta nezobrazovať... v hudbe to bude potom dovedené do ešte väčšej dokonalosti).

    Viete čo chcete povedať, ale nedá sa to vtesnať do slov, pretože pojem je rozumová konštrukcia, je ohraničený vaším dočasným len veľmi približným poznaním a skúsenosťou a od vášho odlišným poznaním a skúsenosťou toho, komu slovo adresujete, a na tej ceste medzi vami dvoma sa z toho, čo ste chceli povedať, stratí aj to málo, čo ste tým zamýšľali.Už v momente, keď tie slová ukladáte vedľa seba viete, že míňajú cieľ.Že znejú akoby falošne.

    Tých vedátorov chápem, že sa snažia očistiť slová od emócií, od toho približného, a čo najkratšou cestou sa dostať k pravde; že nemajú radi to zahmlievanie slovami, ktoré sú navyše. Ale tá pravda im aj tak ujde spred nosa-a vzdialenosť k nej je zase taká, aká bola, ak nie ešte väčšia.To sa skôr niekedy omylom, pri tom strieľaní naslepo, trafí ten básnik. Nevie ako sa to stalo - a zdá sa mu, že to ani nie on, ale niečo mimo neho alebo nad ním. V tom sa podobá šamanovi čo sa šiel porozprávať s duchmi predkov.

    ( ...sa ospravedľňujem za ten pátos)).
    26.3.2012 20:39 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    To je vcelku malá dávka patosu ;-)

    A právě, proč by nakonec měl bejt patos špatně? Je to někdy praktická emoce.

    No komplementarita. Ono je potřeba více protichůdých názorů, aby to dalo dohromady "pravdu".
    26.3.2012 20:51 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    no, vy ste raz povedali, že nemáte na tých slovenských filmoch rád ten pátos... a ja si uvedomujem, že je to tak trochu náš národný atavizmus, že to máme v sebe a že v očiach tých západnejšie to možno niekedy môže pôsobiť tak, že smne sentimentálni alebo trochu hysterickí...

    Keď príde niekto zo západného Sl. na Zemplín, má pocit, že tí ľudia tam sa neustále hádajú a revú po sebe,a potom sa z ničoho nič smejú a plačú... celkom ako keby im preskakovalo. Okrem toho, že hovoria tak rýchlo( a ešte nejako ruskopoľsky), že nie je možné téo zachytiť a preložiť do zrozumiteľnej reči.A že sú strašne prostorekí a hovoria na verejnosti veci, ktoré sa cudzím nehovoria.Pretože aj mne to tak trochu vždy pripadalo, kým som si na prázdninách zakaždým za pár dní nezvykla, viem si predstaviť ako si robíte krúžok na čele vy západnejšie odo mňa.
    26.3.2012 20:58 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    váš text je plný tej protichodnosti, takže mám pocit ako pes, ktorý naháňa vlastný chvost
    26.3.2012 21:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Jojo, Fox také někde tvrdil že s něčím nesouhlasí, ale nepochybuje o tom, že se za chvíli sám popřu.

    Éééé a dosti bolo mňa! ;-) Třeba raději o studený vodě :)))
    26.3.2012 19:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Ovšem Vám, whistleblower, musím poděkovat za připomenutí Foxova proroctví. Je to mrazivě přesné. ;-)
    26.3.2012 14:54 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Dag, nasadili ste mi do hlavy niekoľko chrobákov. Odvčera rozmýšľam nad tým psím behom...Mala som divný sen, jeden z tých čo sú skutočnejšie ako skutočnosť-nič s obiehaním zemegule...ale taký, ktorý si vždy do detailov pamätám a viem, že si ním chcem niečo povedať)), len na to treba prísť.

    Bola som krátko na tom rozhovore s Foxom.. na Vašej stránke.Chce to čas a tu už hrkoce s vedrom upratovačka. Tak idem domov. Nič Vám na to, čo u Vás čítam, nepoviem, lebo by som si pripadala vlezlo.Ale keby som niekedy niekedy mala v niečom poslúchnuť, tak ten rešpekt máte Vy.
    27.3.2012 14:58 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Autentická debata s jednou ženou k prasatům a vílám .)

    Škoda že moudrá prasata lítají jen ve snu.

    Ale kdež, což nebylo řečeno, že dveře jsou všude? A stejně tak je svět plný víl i moudrých prasat. pouze je nevidíme, myslíce na prasárny, nevidíme moudrých prasat, myslíce na vily, nevidíme víly.

    Asi žiju jinde.

    Nojo, tím by to mohlo být! Uveď souřadnice a já tam nějaký prase naženu. Kňoura nebo prasáka si ale musíš sehnat sama.

    Je mezi tím snad nějaký rozdíl?

    Ale ovšem. Prase nosí moudrost, kňour maso a prasák pochybnou zábavu.

    Myslím si že je dost moudré se dobře najíst a pobavit se.

    Namám slov dosti obdivných, abych ocenil hloubku tvého postřehu. Však majíc kńoura, pouze se nažereš, majíc prasáka - no... pobavíš. Majíc moudré prase budeš mít vše, neboť prase chápe že žrádlo a prasárny jsou integrální součástí bytí! Svoji antitézí jsi vyvrátila moji úvodní tézi o nezbytnosti shánění kňoura a prasáka. Nezbývá než dojíti k syntézi, ale já už z toho pomalu jdu lesem. Bloudím. Ha! Syntézou je pořádný prasečák!

    A co třeba spokojenost?

    Začínám být malinko nervozní. Ten chytrej jsem tady já! Teda byl... Nooo, synteza názorů, že existují tří projevy prasete a neexistují, syntéza je v trojjediném praseti! Vzpomínám na příběh o sv. Augustýnovi na břehu moře. Nakonec za vším poznáním je spokojenost, takže ona spokojenost ve smyslu naplnění je asi přesně to syntetizující, čemu už schází jen - víly! Vem někdy jestě nějaký holky a přijďte zatančit na nějaký palouk! Pozvu vás pak na vepřový! Syntetický!

    Nevšimla jsem si žádné změny.

    Změna je madame ve formulaci. To co jsi napsala bylo hanebně srozumitelné. Vlastně nesrozumitelné, nepřijatelnost absence víl v monádě je třeba zmínit explicitně!

    Určitě to prase bylo "dost" moudré?

    O moudrosti prasete nelze pochybovat. Jak známo, vybralo si pro svoji misi MNE! To je důkaz moudrosi par exellence!

    Každý když potřebuje má své "par excellence". Proto o tom svém čuníku nepochybuje.

    Znovu důrazně připomínám, že ten chytrej jsem tady já a nemám rád komentáře, které jsou chytřejší než mé!

    Hážu ručník.

    Nezbývá takto, než seznámit naše prasata. Ať se nějak sami porovnají.

    Házim flintu do ječmene.

    Já nemám ale žádného vepříka radila.

    Jen se dobře podívej vůkol a do sebe, někde nějaký prase bude. A to jsme ještě neprobraly víly!

    Prasata jistě. Ale zatím mě neudivují svou moudrostí.

    Jseš moc chytrá, ty prase nepotřebuješ. Hele, žádný vytáčky ale, jo! Na férovku! Že ty jsi nějaká ta víla?

    Ne to nejsem. Jsem lepší.

    Nejsi, neexistuje měřítko. Vlastně asi jsi ta víla jen o tom nevíš. Víla totíž je zároveň (opět ta komplementarita) absolutně inteligentní a moudrá a zároveň blbá jako štoudev. Ty budeš víla!

    Z hrušky na zem.

    Auuuu.
    27.3.2012 15:33 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Škoda že moudrá prasata lítají jen ve snu.
    Ano, počet moudrých prasat se limitně blíží nule, bohužel.

    V reálném světě je ale značný počet prasat vychytralých a v tom je právě kámen úrazu celé společnosti.

    Tahle prasata nabývají všech možných barev, mají do značné míry vlastnosti chameleonů, svou barvu dokáží rychle změnit podle převládající barvy okolí. Je možné, že momentálně převládá barva modrá, ale to se může rychle změnit podle aktuálních podmínek. Podstatné je to, že samotná vychytralá prasata se vnitřně nemění :-(

    Reálné víly se pak shlukují kolem těchto různobarevných prasat, protože vědí, že se jim prasata za polibky bohatě odmění ...
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.3.2012 15:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Však i ona žena praví Prasata jistě. Ale zatím mě neudivují svou moudrostí.

    Ovšem prasata z chlívků, ani prasata ze snů, ani prasata se srandamytologie za prasata z Farmy zvířat a současnosti nemohou. Skoro by to chtělo nějakou Ligu za očištění prasat.

    Dokoce ani každá víla není kurva, ale je se holt třeba dívat správným směrem. Třeba na ty Brdy...

    Jinak máte stopro pravdu, o tom žádná!
    27.3.2012 15:56 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Nebylo v mých silách, ani časových možnostech sledovat celou diskusi, takže jsem ten citát nečetl. A víly jsou samozřejmě různé a když člověk hledá, tak časem najde tu správnou. Nebo se ta správná zjeví sama od sebe. V tom nejsme ve sporu.

    Jen jsem chtěl ty vaše pohledy upřené až příliš dlouho kamsi do oblak zaměřit na bližší, přízemnější cíle. Sny jsou krásné, ale budíky je pravidelně přerušují...
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.3.2012 16:08 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Mé pohledy jsou spíš příliš často upřené na sračky, kterými se brodím. Jak obranu před tím, abych byl sračkami pohlcen a stal se sám jimi, musím se zaobírat něčím jiným, odjinud.

    Za tim vším blábolem je nálož extrémního pragmatizmu. I za tou diskusí tady na konci
    27.3.2012 16:28 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Tak to se omlouvám za vytržení z příjemného snu. Asi mě ta skepse taky pohlcuje až příliš.

    A přitom se stačí radovat i z maličkostí. Například když člověk šikovně šlápne do ho..., může se i kousek projet :-)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.3.2012 16:49 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Omlouvati se netřeba, jsem u vytržení imrvere :)))

    Ono, ta vážná politická témata. Něco děláme špatně. Tady na abičku už proběhlo tolik diskusí, tolik! S výsledkem flame, nadávek... a vyřešilo se kulové, ani v hlavách se nic nepohnulo. Možná hovořit o ... třeba stromech, tak odrazem, buzarem zpět to něco vyřeší z té politiky? Změněni budeme jinak přistupovat k problémům? Hmmm? No????
    27.3.2012 19:21 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    A je to vůbec jenom o politice nebo je to o morálce vůbec ? V každém z nás je kus člověka a kus toho vychytralého prasete, jenom máme každý tu hranici mezi nimi někde jinde. Nejenom v politice se prosazují dost bezohlední týpci. O tom, že si dnes leckdo bez skrupulí přivlastní cizí nápad, aby si ho sám patentoval, se na tomhle webu není třeba rozepisovat.

    Napadá mne, jak jsem si před asi čtyřmi lety nainstaloval do dualbootu Mandrivu a o další rok později jsem koupil nový stroj s Win7 (bohužel si v IT vydělávám) a našel jsem pár dialogových oken, které měly proti Mandrivě jenom vytuněný vzhled. A nějaká GPL je dotyčným jenom k smíchu.

    Ale řešení tady je, vyslovil je už dost dávno Vladimír Vysockij, přeložil tuším Milan Dvořák a zpíval Jaromír Nohavica :
    Jistěže ve světě nakonec zvítězí pravda
    Ale až dokáže to, co dokáže lež.
    
    Tohle dvojverší a vlastně celá ta krásná písnička se mi poslední dobou pořád vrací. Takže špatně děláme to, že neoplácíme zlu stejnou mincí. A není vlastně morálka jenom účelově vymyšlená konstrukce, která to má těm bezohledným usnadnit ?

    Vždyť vlastně všechen život je založen na boji a co my víme, co se děje mezi zvířaty a rostlinami ? Takže ani tu přírodu bych si neidealizoval...
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.3.2012 19:35 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Ech, přírodu bych si neidealizoval vůbec. To je matka a romantika jen když si v kavárně prohlížíme nějakou krajinku na obraze.

    Ta otázka boje pravdy se lží a dobra se zlem, ta je náročná už ze zadání. Především co je dobro a co je zlo a co je pravda a lež. Po všech těch možných definicích nakonec skončíme u toho, že je to možné "poznat" jen srdcem, ale očištěným (to zní příšerně, uznávám). takže nakonec zase pragmaticky potřebujeme ono "snění".

    Vyhrát. Já nemyslím že v tohle světě muže a má vyhrát "pravda", Rozhodně ne v tom smyslu, ta pravda a láska s dobrem v partě nakopají lež do koulí, vezmou heverem po hlavě nenávist a za ranního svítání popraví zlo na dvorku. Cítíme, že tady by bylo něco divně.

    Tyhle substance spíš mají vyhrát v nás samých, což se ale mohutně projeví navenek. Pravda nemůže vyhrát taktikou lži, to by pak nebyla pravdou. Tedy tou pravdou, jak jí chápu já.
    27.3.2012 19:55 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    No já nevím, myslíte, že třeba Béma a Janouška trápí špatné svědomí ? Já bych o tom dost pochyboval, ty dva teď trápí jenom otázky, jak z té šlamastiky vyjít co nejlíp.

    Já osobně nemám sám před sebou problém - nekradu, neznásilňuju, nevraždím. Totéž předpokládám o Vás. To co píšete, to se týká především těch, co ta pravidla porušují - myslíte si, že se změní sami nebo, že je něco změní ?
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.3.2012 20:07 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Bém, zrovna jsem jako spoluautor pod takovou sebezpytností v HN, ač žádný spoluautor nejsem . Na téma Bém.

    Bém řeší to, že jsou na něj zlí, když on je tak čestný kluk, co například nikdy nezalhal! Natož něco horšího. Že je to na palici? Ano je. Janoušek bude totéž. Já nevim co by je mohlo změnit (kro toho že už dávno mají sedět).

    Ale možná je to varování. I my můžeme a určitě v nějaké míře sloužíme "zlu" v nevědomosti, v sebeklamu.

    Co s tím? To kdyby někdo věděl. Teda mnoho lidí ví! :))) A nabízí zaručené, jednoduché... a nefungující recepty.
    27.3.2012 20:32 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Spoléhat na to, že se v těch lidech něco pohne nic neřeší, konečně to sám píšete. To je jako přemlouvat plevel, aby se nemnožil a neuzurpoval užitečné rostliny. Takže zbývá jenom ten plevel vytrhat. A to po dobrém bohužel nepůjde, plevel se za ta léta dobře zakořenil a má spoustu odnoží a hrozí celou úrodu zadusit. Pak bude bojovat sám proti sobě - a jak se zdá, už to začalo.

    Vlastně - napadá mě pustit na pole slepice (to nemyslím jako narážku), ty spolehlivě zlikvidují všechno kromě křenu, bohužel i tu úrodu. Jenom nevím, které plemeno by bylo nejvhodnější. Možná Emu australský.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.3.2012 20:52 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    No, podobenství o rozsévači. Ale nevim, nevim, jestli INRI měl chytré agrotechnické finty...

    Jo, někdy je nutné to vyrvat a vyházet.
    27.3.2012 20:58 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Pokud vím, INRI byl tesař, tak by na zemědělství musel mít poradce. Který apoštol byl zemědělec netuším.

    No jo, jenže někdo bude namítat, že to je pozitivní diskriminace těch užitečných rostlin a budeme mít problém...
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.3.2012 21:29 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Taky nevim. Samej rybář...

    POzitivní diskriminace pozitivních jevů.
    27.3.2012 21:17 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase

    nepoznám krajšie podobenstvo o rozsievačovi ako tento obraz http://youtu.be/MwdkgQsRogc

    27.3.2012 21:29 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Tak to je krásný
    27.3.2012 21:45 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Skvělé, posílám dál
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    28.3.2012 08:48 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Skvělé, posílám dál
    Ďakujem,tento film je posolstvo...

    Za ,,socializmu" ho zakázali, lebo že je vraj pesimistický, ,,škarohlídsky", ,,ukazuje škaredých ľudí..."... starých chudobných mrzákov ... škaredú skutočnosť. A tá skutočnosť mala byť predsa optimistická, nemala ľudí nijako znepokojovať!!!

    Cenzori vôbec nepochopili, o čom v skutočnosti je.nemali schopnosť vidieť tú krásu v ľuďoch.
    28.3.2012 09:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Slovenský politik Mečiar byl lump, manipulátor a zloděj. Když odcházel, plakal v televizi před zraky národa a já viděl, že ten pláč není hraný, že on je opravdu dojatý svým osudem zneuznaného ušlechtilého muže co se obětoval pro vlast.

    Teď pláče Janoušek a Bém, myslím že stejně upřímně. Taková dobrá parta to byla, tolik legrace si užili, tu Prahu tak zvelebili a jen bokem si nějaké ty miliardy si nechali od cesty. A teď tolik nevděku. Janoušek má důvod navíc, přeci každý pochopí, že když jsou na něj takový, musí se jít ožrat. A že cestou domů se mu najednou někdo vyskytl na nárazníku auta? Ti kluci od policie to také chápali, proč jsou na něj teď tak zlí?

    Pláčí, já vzpomínám na větu z Meyrinkova Golema, kde student Charouzek říká: Podle sentimentu poznáš lumpa.

    Zejména podezřelá forma je sebe-sentiment. Mějme se před sebou samým na pozoru. Bedlivě se snažím sledovat tu sviní v sobě, je tam, občas něco provede, ale snad jí zase zaženu do přízemí a nedávám moc žrát. Mám jí tam já, ty, my. Až se vykrmí našimi sviňárnami, bude tak velká, že nás ovládne i s tím, že nám bude sladkými slovy říkat o naší nevinnosti.

    A my jí uvěříme.

    A když pak dostanem po zásluze po čuni, budeme plakat nad nevděkem světa. Směšní, ubozí gauneři.

    28.3.2012 10:12 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Tento typ ľudí je naozaj presvedčený, že oni sú tí ukrivdení, že ich zradili tí, ktorých si kupovali svojou priazňou. Naozaj si myslia, že tí druhí sú rovnaké svine ako oni a že oni majú nárok mať medzi ostatnými sviňami mať výsadné postavenie, lebo sú silnejší a dokážu svoje svine za trochu poslušnosti a vernosti ochrániť pred cudzími sviňami.

    Mečiar bol primitívny manipulátor. Šírila sa o ňom legenda, že je nadpriemerne inteligentný, že má ohromnú pamäť( to mal, dobre si zapamätal všetkých, čo mu stúpili na otlak), že má veľký rozhľad a komunikačné schopnosti. A čo bolo najsmutnejšie, tvrdili to o ňom aj jeho najbližší spolupracovníci, ktorí ho dostali hore očarení tým haló efektom. Fedor Gál, Kňažko, Budaj... Ja som šla na jeho predvolebné zhromaždenie predtým, než zvíťazil vo voľbách... Dlho sme na neho čakali... Jeho suita nám podávala priebežne správy, kedy dôjde k zjaveniu - odďaľovalo sa to aby rástlo, radostné očakávanie. Potom prišiel... frenetický potlesk v plnej sále. Hneď po prvých jeho vetách som odišla. Bol trápny.Čo ma teda strašne šokovalo, sprevádzal ho o.i.jeden laický terapeut pre liečbu drogovo a alkoholovo závislých, ktorého som si vážila- skvelý človek. Nechápala som, že ho ani on neprekukol, že tej jeho ,,charizme" podľahol tiež. Nebol to nijaký blbec.Mne Mečiar pripomínal silne nášho riaditeľa z gympla.Celý on.Bleee...
    28.3.2012 10:18 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Tohle mi udivuje, Jak někdo od pohledu divnej, dokáže zblbnout milý a slušný lidi.

    Možná když někdo v sobě namá zlo, tak nedokáže zlo rozpoznat a stane se jeho sluhou.
    28.3.2012 14:32 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Z pozorovania ľudí by som skôr usúdila, že tí ,,milí a slušní,"čo v sebe nemajú zlo, tí dobráci od kosti, sú voči zlu práve imúnni - na nich ono nemôže, s nimi si neporadí.Tí bežní- zlodobrí - pri nich tak zvláštne zvláčnia, to dobro v nich tí ľudia akoby posilnili.

    Ten človek, čo som si vážila bol ,,zlodobrý"- desaťročia abstinujúci alkoholik, jeho mama bola dobrá osoba a on do smrti cítil vinu za to, ako ublížil. Odčiňoval to všemožne. Skôr si myslím, že takí ako Mečiar zafungujú niekedy ako tá víla vo vašom príbehu.Asi v ňom na chvíľu zvíťazilo to pokušenie a nie že by nemohol vidieť, ale vidieť nechcel...On sa z toho dosť rýchlo zobudil, ako ostatne väčšina tých, čo mu vtedy tlieskali.
    28.3.2012 15:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Ta písnička Pravda a lež? Neměla by pravda trochu tušit, znát o co jde.
    28.3.2012 16:22 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Tak najprv musíme rozhodnúť v sebe, čo je pravdaa čo lož a ešte predtým nám to nesmie byť jedno, aby sme sa vôbec začali rozhodovať. To je ťažký boj(a asi celoživotný, život nás stavia do situácií, v kt. sa musíme rozhodovať vždy znovu a znovu, nikdy asi nie je rozhodnuté raz a navždy).

    Potom, po rozhodnutí, nastáva tá druhá fáza - keď zbierame odvahu, aby sme sa dokázali za tou pravdou stáť- a ďalšia, keď už niet kam cúvnuť, pretože lož, keď z nej strhneme masku( v sebe a potom aj ,,vonku") sa s pravdou bije hlava -nehlava a je v presile, lebo má ,,lepšiu" stratégiu a taktiku, kope do kolena, podkladá nohy, útočí od chrbta, snaží sa všemožne pravdu paralyzovať, urobiť z nej blázna... aby už nevedela,kto je kto, pochybovala sama o sebe a hôlavne aby o nej pochybovali tí, ktorí by ju mohli začať v sebe hľadať. Oblečie sa za ňu a všetkých zmätie.

    Takže potom má chvíľu zase pokoj. Kým sa nenájde nejaký vrták, ktorý začne pochybovať, či je tým, za čo sa vydáva.))
    29.3.2012 11:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Já si tim nejsem jistý, ale.. Vědět jaké jsou metody zla a dobrovolně se jich zříct, nepoužívat je, ale umět je rozeznat a odmítnout.

    "Dobří a hodní" lidé bývají výborný nástroj
    29.3.2012 12:10 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Já si tim nejsem jistý, ale.. Vědět jaké jsou metody zla a dobrovolně se jich zříct, nepoužívat je, ale umět je rozeznat a odmítnout.

    "Dobří a hodní" lidé bývají výborný nástroj
    Hm.. a ja mávam zlé svedomie, že tie metódy zla dobre poznám, že musím bojovať s tým pokušením a že občas neodolám ... a dokonca niekedy zub za zub, oko za oko...úskok tam, kde pravda a láska ako obrana nefunguje.A závidím ticho tým, čo túto dilemu nemajú, lebo o metódach zla nič nevedia)). Ak je niekto dobrý, to neznamená, že je sugestibilný (s)prostáčik a že nezbadá, čo je zlé... práve naopak, podľa mňa si je tým celkom istý, nezapochybuje,ako sa zachovať a nepodlieha pokušeniam.A dá sa to z neho vycítiť a preto si ho tí zlí nevyberú za korisť.
    29.3.2012 12:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    práve naopak, podľa mňa si je tým celkom istý, nezapochybuje,ako sa zachovať a nepodlieha pokušeniam.A dá sa to z neho vycítiť a preto si ho tí zlí nevyberú za korisť.

    V jednoduchých příkladech, v životě. Ale jak se dostane do ruky zkušenému... co tak sleduji, často prohrávají v prvním kole.

    I když,, ještě lepší slouha je chytrý blb, který se prokopal nějakou školu, kurzem, někdo mu dal potvrzení že je "chytrej", sám o sobě nepochybuje. Ten sežere všechno a umí si to pěkně sám sobě vysvětlit. Máte pravdu v tom, že naprosté kokotiny nepropagují prosťáčci, ale velice inteligentní lidé. Ti dokáží o sobě říct že jsou obdivuhodně skromní, že pro šíření lásky na světě vás musí zabít...

    29.3.2012 20:47 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase

     

     

    V jednoduchých příkladech, v životě. Ale jak se dostane do ruky zkušenému... co tak sleduji, často prohrávají v prvním kole.

     

    I když,, ještě lepší slouha je chytrý blb, který se prokopal nějakou školu, kurzem, někdo mu dal potvrzení že je "chytrej", sám o sobě nepochybuje. Ten sežere všechno a umí si to pěkně sám sobě vysvětlit. Máte pravdu v tom, že naprosté kokotiny nepropagují prosťáčci, ale velice inteligentní lidé. Ti dokáží o sobě říct že jsou obdivuhodně skromní, že pro šíření lásky na světě vás musí zabít...

     

    Nepovedala by som, že je vysoko inteligentný... lebo nik spoľahlivo nedefinoval inteligenciu a ani neurčil objektívne, čo to je a či to je vôbec niečo merateľné,porovnateľné,overiteľné, popísateľné... ten dotyčný je možno celkom dobrý  herec, ktorý dokáže presvedčivo zahrať aj pred sebou, že je tým, kým by chcel byť v očiach iných(narcis, ktorý sa potrebuje obdivovať v ich očiach)- reklama a propagácia, nič viac. A ešte je otázne, či má pri výbere želateľného sebaobrazu dobrý vkus.Skôrt by som povedala, že ho má nahovno.))Môže mať celkom dobrú praktickú inteligenciu (vie účelne manipulovať). Ale v spodných vrstvách narazíte na hlušinu.Nič.Bezodná prázdna priepasť.

    Dá sa povedať, že nie je zlý, len nevedomý?Podobe ako ten prosťáčik, čo sa mu naivne uverí a dá sa mu zneužiť? Tak ako Vy , aj tam vidím istý rozdiel. Ak o povahe činov významne spolurozhoduje motivácia, potom zdrojom zlého nie je ani tak ten hlúpy vykonávateľ , ako iniciátor.

    29.3.2012 20:50 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    čo mu naivne uverí( opr.)

    *pozor: som rozkecaná po oslave na počesť J.A.K. v práci)), trochu suchého bieleho... a nezastavím sa))
    29.3.2012 20:52 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Já už to myslel obecně, ne konkrétně. Přeji příjemné ulamování toho suchého vína ať nakonec nejste zlomená sama :)
    30.3.2012 08:07 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    To ja už som mala doulamované, z oslavy som bola nenápadne vytratená domov,keď som to včera písala))...Po tej vyhrážke vášnivou diskusiou som sa šla natiahnuť na 5 minút k telke... a práve vstávam;-).
    30.3.2012 08:09 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Já už to myslel obecně, ne konkrétně. :)
    šak i ja všeobecne;)... hoci pred zovšeobecnením samozr. na konkrétne príklady myslím
    28.3.2012 17:03 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Konktrétne tá situácia vtedy pri nástupe Mečiara...na Slovensko doľahlo rozdelenie a transformácia ekonomiky veľmi tvrdo... Čarnogurský, ktorý oživil traumy z čias autonomistických snáh Slovákov a inicoval ako jeden z prvých to rozdelenie tými megalomanskými rečami o ,,samostatnej hviezdičke,"ktorého reči o kresťanskej morálke boli v príkrom rozpore s tým,ako doplácali na zmeny práve obyčajní ľudia, bol asi najnenávidenejším Slovákom.Okrem toho snob,,,aristokrat" vystupujúci ako niekto, kto je ,,nad nimi"- kdežto jeho ,,kritik a oponent" Mečiar vyzeral ako ,,jeden z nás," ako Robin Hood)),záchranca ukrivdených.Budaj,Kňažko,Gál - vtedy rovnako nenávidení,lebo oni boli tie ,,tváre" revolúcie, ukončenej ohromným sklamaním, šokom. Budaj s Kňažkom sa asi dali spočiatku tiež Mečiarom zmiasť, lebo to, čo na Slovensku začala vyplavovať porevolučná vlna do mocenských pozícií, nebolo nič čistého a Mečiar sa im mohol javiť ako lepšia alternatíva, než tí všelijakí politickí lídri, derúci sa k moci.Asi nevedeli, že ich len jednoúčelovo používa.Asi im chvíľu trvalo, kým zistili, že je tou prezlečenou lžou( i keď ako sme o tom už hovorili, on ani sám nevedel, že je LOŽ, on sám seba presvedčil,že on je ten, kto má nárok na pravdu).

    Mečiar sa z obhájcu jednoty ČSR naraz stal bojovníkom za samostatnosť.Symbolom slovenskej štátnosti, tým, kto mal ,,ľudu" vrátiť ,,výdobytky revolúcie" a vybudovať preň za pár rokov to sľubované Švajčiarsko.Tak ako sa pravdepodobne z eštebáckeho agenta stal revolucionárom.
    28.3.2012 13:55 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Zejména podezřelá forma je sebe-sentiment
    Tohle je zajímavý pohled na věc, budu se muset v tomhle ohledu sám sebe víc všímat. U mě ale nehrozí, že bych sám sebe odměňoval :-)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.3.2012 19:44 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase

    http://youtu.be/J4YLsDc73MI

    Vždy aktuálny text, v 80. rokoch 20. st., keď sme uprostred krízy morálky  čítali Ajtmatova,  Šukšina, Rybakova... a počúvali texty ako tento, aj na začiatku 21. storočia.

    27.3.2012 20:02 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Je otázka jestli větší krize morálky byla v 80.letech nebo jestli je teď...
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.3.2012 20:07 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    To je otázka.
    27.3.2012 20:33 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Ja mám pocit, že je to to isté. A všetci ostali na svojich miestach.Používajú sa aj tie isté frázy na umlčanie večných nespokojencov, ,,škarohlídov." Už sa tu spomínal ,,klid na práci," že sa má každý (po)starať o seba, nahonobiť si, myslieť na zadné kolieska,byť rád, že môže teoreticky cestovať do zahraničia,slobodne si verejne zanadávať a nehrozí mu žiadne šikanovanie, prenasledovanie, súdy...Hociii...ak vám niekto vyrúbi a alebo sa nezámerne alebo zámerne sa snaží od vás vytĺcť peniaze v nádeji, že vás dostatočne zastrašil, aby ste zacálovali, musíte zaplatiť a následne ešte presúdiť úspory alebo pôžičku v nádeji, že sa vám do smrti podarí zjednať spravodlivosť.( Najlepšie je podviesť starých ľudí, pretože tí sa spravodlivosti s veľkou pravdepodobnosťou nedožijú....)

    Takže, aby to nebolo príliš dlhé: dnes som práve o tom rozmýšľala... Aký je rozdiel medzi zničenými životomi vtedy a teraz?A cestou z práce som sa zastavila( namiesto obchodu s handričkami na štvrtkovú oslavu v zamestnaní, ktorej sa zúčastním v nádeji, že aj pre nás bude na druhý deň platiť riaditeľské voľno) v prázdnom kníhkupectve a kúpila som si kacírsku knihu J. Derridu Strašidlá Marxa;-).
    27.3.2012 20:44 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Marx není řešení... Jestli je vůbec nějaké řešení. Stejné otázky si za 1.republiky pokládal Čapek a jediné co ho napadlo byla Bílá nemoc... Zloděje můžou zastavit jen dvě věci - zjištění, že se mu krást nevyplatí a/nebo strach z něčeho (z trestu, ze smrti).
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.3.2012 21:00 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    zlo- dej(ov )e / po slovensky to nadobúda ešte trochu zmysel/ môže zastaviť len lepší človek... to je otázka, či sa k tomu vyvíja alebo ten vývoj retarduje ( verím, že dočasne a že nakoniec zase nejaká tá post-postmoderna prenikne do vedomia ( asi ako v 60. rokoch...)
    27.3.2012 21:02 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    ...ešte trochu iný zmysel( vynecháva klávesnica alebo mne;-))
    27.3.2012 21:27 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    60.léta - to byly válečné a těsně poválečné děti, tedy děti těch co zažili pozitivní změny, světlo na konci tunelu. Ale dnes se bohužel budují tunely bez konce...

    A i z těch dětí řada zazářila jako komety a brzy zhasla - Jimi Hendrix, Jim Morisson, Janis Joplin, Brian Jones, Syd Barrett (a určitě spousta dalších) - i když jejich odkaz je tu dodnes.

    Ten Vysockij je vlastně podobný případ, i ten dokázal prohlédnout zrůdnost mocenského systému, ale upil se až ve čtyřiceti...
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.3.2012 21:37 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Jo to byla doba ideálů. A ideály sebou nesou vzmach. Nevím jestli to, že není světlo na konci tunelu je "dobou", nebo námi. Spíš se to ovlivnuje vzájemně. Chce někdo vůbec světlo, nebo stačí udržení stavu a možnosti nakupovat?
    27.3.2012 21:43 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    U nás v robote a nielen tam mám pocit, že nakupovať;-). Ideály si musíte nechávať ráno doma,lebo tie sú spolu s fajčením v tých priestoroch zakázané. To by bolo hrubé porušenie pracovnej disciplíny;-). Sa smú len na súkromnej pôde, ale tak, aby nikoho neotravovali.A len tabak a len riadne, pekne mastne zdanený. Nuž, za každú vášeň sa pyká! ;-)
    27.3.2012 21:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Ideály jsou neštěstí nehmotné, dají se obtížně zabavit. .)
    27.3.2012 21:55 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Myšlenky a názory jsou taky nehmotné, ale dá se za ně zavřít - viz tykadla...

    ... ale fuj, už jsem zase pesimistický, to se radši rozloučím, mám spoustu nevyřízené pošty...
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.3.2012 22:12 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Být pesimistický je mi velmi blízké.

    Ale snažim se být i jiný! :)
    Marcela* avatar 27.3.2012 22:53 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Já jsem bytostný optimista
    Být pesimistický je mi velmi blízké
    Ale snažim se být i jiný! :)
    To jsou ty ryby, no :-)...
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    27.3.2012 23:09 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    To jsou ty ryby, no ...

    Spíš diagnoza :))))
    27.3.2012 20:43 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    všechno ji štípla:))...

    to je veľmi rpavdivé! a dnes to už skoro nikto nerozoznáva!
    27.3.2012 23:50 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Jen jsem chtěl ty vaše pohledy upřené až příliš dlouho kamsi do oblak zaměřit na bližší, přízemnější cíle.

    Někdy je na mne těch přízemnějších cílů až moc, stačí se prokousat pracovními věcmi. A tak jsem za takové připomenutí něčeho jiného moc rád. Kdo nechce, nemusí chápat, kdo nechce, nemusí ani číst, třeba to nepotřebuje, nebo to neodpovídá jeho mentalitě. Skoro bych napsal (jako ten blog o lenosti), že by mně to taky bavilo takhle psát, kdybych nebyl línej....a kdybych to tak uměl napsat...
    Nobody can give you as much as I can promise you
    28.3.2012 08:28 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    Asi máte pravdu. Niekto to ani nepotrebuje, zdá sa mu to zbytočné a nepraktické, odvádzajúce od reality.

    Okrem toho z rozporu medzi tým, aké by veci mali byť(ideálmi) a aké sú vzniká nespokojnosť, to vnútorné napätie a ľudia by boli blázni, keby sa znepokojovali a následne podliehali nejakým pesimistickým náladám, ktoré by im znemožňovali vidieť krásne ženské krivky v MHD alebo rozkvitnutý zlatý dážď v predzáhradke.

    Ale v správach aj tak u tých istých divákov najväčšie úspechy žnú hromadné dopravné nehody, alkoholizmus sebasaničiacej celebrity, teroristické útoky, tsunami a pod. Menej už napr. multikulturalistické filmy o príčinách a následkoch chudoby v treťom svete, o probléme nezamestnanosti, sociálne sondy do krásnej skutočnosti obklopenej zlatým dažďom.Alebo ... fuj... nejaký pesimistický európsky nezávislý film, kde sa nič akčné a fantasmagorické nevyskytuje.

    Keď už nemáme dané kráčať neohrozene tými cestami nevinnosti(parafráza dagovej kategorizácie ľudí z jeho textu), stále si ešte môžeme vybrať kým chceme a nechceme byť- a za akú cenu.A s tou cenou sa zmierovať.T.j. byť v konflikte sám so sebou.Nie je podstatné, či vyriešime naše spory s inými( keď to nejde, tak to nejde;-)), ale či ustojíme tie svoje vlastné. Niekedy ustojíme - a toje dôvod na radosť a optimizmus.))
    28.3.2012 08:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blogy, víla a prase
    stále si ešte môžeme vybrať kým chceme a nechceme byť- a za akú cenu.A s tou cenou sa zmierovať.T.j. byť v konflikte sám so sebou.Nie je podstatné, či vyriešime naše spory s inými( keď to nejde, tak to nejde), ale či ustojíme tie svoje vlastné. Niekedy ustojíme - a toje dôvod na radosť a optimizmus.))

    S tim mohu jen a jen souhlasit.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.