abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 714 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    9.11.2014 11:16 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Co jsem to chtěl, co já to chtěl... Jo! Dát sem odkaz! odpusťte starému člověku....
    1. Nehrajte sa na starca:). 2. Fajn, že ste sa vynorili. 3. Cvoci sú dnes už jediní normálni ľudia. 4. Už sa tak nebojím psov:).
    9.11.2014 11:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Bych si na starce nehrál. Ale mé tělo a hlava si na něj hraje! :) Bané, dejchám, chodim... Pohoda!
    9.11.2014 15:36 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Nebyť Bedňu, myslím si, že je tam len tá upútavka.. . Mareček je neodolateľný:)), ktorý blb sa mohol domnievať, že je mentálne retardovaný... My máme teraz najnovšie v jednej viac ako živej triede elektívny mutizmus (pekné dievčatko) a v jednej podľa mňa tiež nejakú formu mutizmu, ak ešte nie niečo iné (ale s rod. asi nemožná rozumnejšia komunikácia) - ten druhý prípad sa zlepšuje, po opakovaní roč. v inom kolektíve (už aj úsmev a očný kontakt:))... Myslím, že by sa nám aj na normálnych školách pedagógom zišla špec. pedagogika, neviem v dagakom rozsahu to majú na učiteľských smeroch, asi len tak letecky...
    9.11.2014 20:04 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    On je každej originál. Dignozy jsou fajn, ale ty děcka jsou svý. A jiný, záhady jedny.

    Čim děle s nimi dělám, tim měně si myslím že tomu rozumím a jen s pokorou zírám
    9.11.2014 18:35 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    *my sme to na DPŠ nemali, nejaké základy sme dostali len v rámci môjho pôvodného odboru
    Bedňa avatar 9.11.2014 14:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Si frajer, som si hovoril pol hodina to nedám, ale moc pekný dokument a utrel som aj slzu. S tými kočkami to určite ide fajn :)

    Klobúk dole kámo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.11.2014 15:53 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    S tými kočkami

    mi napadlo, jak k tomu dojde, že ta nejkřehčí ze všech dostane takového sígra.
    9.11.2014 20:05 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Protože s ním už dlouho pracuje, on jí zná, má ji rád a důvěřuje jí.

    Měl jsem užasný úspěch, že mne bral vcelku dost hned. I když zdaleka ne jako Lauru. Ale někdy mu tvá i pár dní než někoho pojme do svého prostoru. Takže proto.

    A Laura by ho nedala :-)
    9.11.2014 22:12 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Když je to Laura, tak to s tigrama bude asi umět.
    9.11.2014 22:34 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    s tygrama (česky to bude lepší)
    9.11.2014 22:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Jo, Laura a její tygři. Původně to byl jen tygra v té knížce. Jeden. Ona zvládne všechno. Tygr anděla poslechne. :-)
    10.11.2014 11:17 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Jen aby neskončila v blázinci stejně, jako Laura Luthiová v té knížce od toho spisovatele s divným jménem. (doufam, že si to ještě dobře pamatuju)
    10.11.2014 12:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Snad ne. I když andělé jsou zranitelní. Vydrží na jednu stranu skoro vše a na druhou stranu málo. Jako to dívka. William Saroyan se jmenoval ten pán.

    Známá a dobrá je od něj Lidská komendie (neplást si prosím z Božskou komedii, to byl zase jinej pán a jindy a jinde. I když název je parafrází) Divné jméno měl, neb byl Armén. Jojo, stejnej Armén v Americe jako jsou gentlemani od System of a Down.

    Sákriš, to jsem se zase rozkecal a jsem "chytrej jak rádio, co"? :)))))
    10.11.2014 12:34 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Božskou komedii znám, Lidskou komedii ne (nebo vlastně taky :)), ale ne jako knihu). Možná přečtu, ale teď je toho důležitého k přečtení všude kolem nás tolik, že kdo nemá načteno z minula, už má spíš smůlu :). --- Jo, a ten strom jste porážet nemusel ;-). Kdybyste je sázel, věděl byste, že sázet stromy je větší relax, než je s motorem porážet. Teď mi napadá, že by se takové sázení jistě líbilo i dítkám. Ta motorová pila je pro mě jediná kaňka na tom dokumentu, ač nejsem žádnej zelenej fanatik. No, možná to byla jen nějaká souška do krbu :).
    10.11.2014 14:22 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Ten strom chtěl pokácet hajnej, ale fakt nevím proč. Něco tam chtěl probrat a něco bylo snad napadený.

    Je to paradox, já vegetarián a ochránce všeho zelenýho kácim stromy. Já to nevysvětluji, je to prostě tak.

    Sázení stromů znám, o jé! :-) Ale děcka by to nebavilo, nemá to logiku, nemá to řád. Muselo by se to nějak připravit, jako se jim připraví cvičení kdy sbírají odměny a tak tu dráhu projdou.

    Ani jako relax. Celý den empaticky pátráte, jemně ladíte, tančíte psychologický tanečky a žádný výsledek co je vidět. Stále nimračka. Jít se pak nimrat se stromečkem do země? Ner, Vrhuááááá! také by se šlo jít opít, ale to mi zdraví nedovoluje, porvat se s horníky, horolezení není špatný, ale i to je moc piplačka. Také je možné prostě vyjít někam ven a řvát huáááááá a do něčeho kopat. :-)!
    10.11.2014 15:09 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Takovéhle výkřiky umí snad jenom tygr Tracyho. Heeej nejste vy ten tygr :). Lauru tam máte, kdo ještě chybí...
    10.11.2014 15:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Já jsem pes, vlkodlak :-) Tygr je asi ten malý klučina! :-)
    9.11.2014 20:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Kočky... Ano, mám esteticky přivětivé pracovní prostředí. :-)

    Ale beze srandy, já je obdivuju a jsou jsou důkazem že andělé existují! Ony snáši ty děti... a i mne :-)
    9.11.2014 15:12 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    zajímavej dokument. O autismu jsem věděl velkou 0. O vás jsem se dozvěděl nedávno skrze své počítadlo příspěvků, jakožto o vítězi zdejšího blogování.
    9.11.2014 16:12 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.

    A pak Pan Řiditel ZŠ zavolá na kluka záchranku a nechá, téměř stejného kluka jak ostatní, na půl roku zavřít a vytrhnou z kolektivu, kde ho berou spolužáci, třídní učitelka i většina učitelů…

    Jedni pomáhají a pak druzí kladou překážky, kde to jen lze, a pak „su já“, který by těm druhým nejraději rozbil hubu.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    9.11.2014 20:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Přesně! Bych mohl povídat...
    9.11.2014 20:33 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Nechci to slyšet!
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    9.11.2014 19:52 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    tiež horolezec

    už nebudem otravovať, len ste ma zase dostali do nejakého iného levelu:))
    9.11.2014 20:07 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    No hej! Kuffa je borec. Já ho neznám, ale podle všeho a co jsem mluvil s lidmi. Svůj, sveřepý a úžasný! Klobouk dolů!
    9.11.2014 21:00 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    heeej, slovenský Bosco. To koukam. Dneska jsem doplácel na jídlo bezdomovci ze Slovenska. Starej pán bez zubů. Říkal, že nikoho na Slovensku už nemá a u nás spí chvíli na Charitě a jindy pod mostem. Smutné vzájemné česko-slovenské vztahy dnes máme. Vlastně to byl už druhý Slovák, kterému jsem v tom samém fastfoodu dával na jídlo, s dost podobným osudem. Ten předchozí mi říkal také o tom, že je sám, ptal se mi na nějakou práci, mluvil o vyhořelé chalupě, skinheadech (byl to starej cigán) a o tom, že jde pěšky ze Slovenska, a že chce jít až do Compostely. Kdo ví, co byla a nebyla pravda. Měl velkej batoh a na důkaz jeho poctivosti (a mé nedůvěřivosti) mi z něj chtěl vyndat Písmo svaté. Já mu věřim, že tam opravdu šel. Slíbil, že se tam za mne pomodlí.
    9.11.2014 21:10 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    ... jen ještě jsem nenapsal, že ani jeden nesmrděl alkoholem ani cigaretama. Na to já mam čuch a k takovejm bývám hrubej.
    9.11.2014 23:56 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Nie každý sa ocitol na ulici kvôli alkoholu. Alkohol niekedy prišiel až následne.Ľudia čo bývali na podnikových ubytovniach a prišli po privatizácii o prácu aj bývanie a boli vo veku, keď už sa nebolo ľahké niekde zase uchytiť. Spomnam si na jeden prípad: zo šľachtickej rodiny, dokonca vyššia šľachta, za nového režimu po 48. im zobrali majetok a odniekiaľ ich vysťahovali, chlap prcoval roky manuálne u Pozemných stavieb, býval na podnikovej ubytovni a po 89. zas prišiel o všetko.

    Títo už pomaly vymierajú.A poslední z nich odchádzajú do tej Compostelly.;-)...
    10.11.2014 11:03 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Alkohol je u nás opravdu velkej problém. Já sice vím, že někteří začnou s pitím až na ulici (no, spíš asi ne), nebo prostě třeba jen po té, co zjistí, že ten svět nejde k lepšímu, jak si oni kdysi vysnili a jak jim bylo slibováno. To je sice pro mne omluvitelné, ale přesto jen do určité míry a takovej bezdomovec by mě musel hodně přesvědčovat. Nejvíc mám ale pifku na ty mladíky se psem ve skupinkách, co mají v jedné ruce krabicové víno a přijdou za mnou, že potřebujou nějakej šesták na další víno, a že mi to raději řeknou na férovku, snad abych nepochyboval o jejich čestnosti a odvaze.
    pavlix avatar 10.11.2014 12:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    U nás je velký problém s alkoholem i u lidí, kteří na ulici nežijí, takže ti musím dát za pravdu. Navíc mi přijde, že má většina těch lidí alkohol jako druhotný problém, kterým nějak zaplácává ten první. Bavím se o skutečných alkoholicích, nikoli o konzumentech alkoholu. Lidi, co si pořizují zvířata na žebrání mi vadí. Ale když mě ve vršovicích postarší pán požádal o pár drobáků na pivo, tak jsem mu je dal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.11.2014 13:29 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    U nás je velký problém s alkoholem i u lidí, kteří na ulici nežijí,

    o tom bych mohl vyprávět a nemusel bych se daleko vzdalovat od našeho rodu. Nedávno jsem rozhněval jednoho vesničana, který se rozhodl pět dlouhou ódu na mého děda; po té, co jsem řekl, že můj děda byl také alkoholik, jako polovina vesnice a doma že si s ním užili svoje, nejen když přišel z hospody (což protivník jaksi neuznával jako dostatečnej argument hodný velké oblíbenosti mého děda :). (Jsem měl nějakej záchvat pravdomluvnosti, ve stylu padni komu padni.) --- V ten okamžik mi bylo vysvětleno, že alkoholik je člověk, co leží někde ve škarpě celej poblitej. Tak jsem pochopil, že na vesnicích bývají pro alkoholika mnohdy trochu jiná měřítka, podle kterých je alkoholik opravdu málokterej: souvisí spíš s herodickým výkonem dopravit se domů do postele. Bohužel, podle toho teď ta vesnice vypadá, když polovina si přeje pro pár šestáků a zlepšení jejich životní situace výstavbu obřích VTE kousek od vesnice, nehledě na okolní vesnice, které tím budou také postižené bez jakékoliv náhrady. Naprosto tupé jednání.
    pavlix avatar 10.11.2014 13:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    V ten okamžik mi bylo vysvětleno, že alkoholik je člověk, co leží někde ve škarpě celej poblitej. Tak jsem pochopil, že na vesnicích bývají pro alkoholika mnohdy trochu jiná měřítka.
    Tak pravý alkoholismus je závislost, která narušuje kvalitu života. Pokud budu žít ve městě a platit desetitisícovej nájem ze mzdy a místo práce budu chodit do hospody, tak se ta závislost velmi rychle projeví. Znal jsem člověka na vsi ve vlastním bydlení a dokonce s invalidním důchodem, ten mohl chlastat jak chtěl a změna kvality života byla u něj značně subjektivní, nic co by bylo tak zjevné jako když přijdeš o práci a vykopnou tě z bytu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.11.2014 14:13 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Tak pravý alkoholismus je závislost, která narušuje kvalitu života

    to jo, ale hlavně kvalitu života okolí, což si ten alkoholík neuvědumeje. Nejsem odborník, ale máme zde v okolí borce, co dosáhli na metu královskou tzv. pokročilou alkoholovou demenci. Rodina je pak musela předat na dožití do ústavu, jelikož doma už jaksi nebylo možno s nimi cokoliv dělat. K rozrušení rodiny a společenských vztahů ale stačí meta mnohem nižší, kdy takový člověk je jen zatvrzelý, podrážděný a tvrdohlavý. To bohatě stačí, aby mělo okolí ze života slušenej očistec a obce pak degenerovaly a stát trpěl. Tím bych asi alkoholové téma ukončil, protože víc už stejně nevim.
    10.11.2014 14:30 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    a stát trpěl

    všimněte si, že píši pro stát, tedy ne pro kolonii, kde je prodej alkoholu a drog zdrojem nemalých příjmů, který se vyplatí podporovat
    pavlix avatar 10.11.2014 14:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    to jo, ale hlavně kvalitu života okolí, což si ten alkoholík neuvědumeje.
    Pokud je v hospodě zábavný, tak si to neuvědomují ani jeho kumpáni.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.11.2014 14:52 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    já, ale nepíšu o zábavičce v hospodě, kde mu borcí stejné kategorie klepou po ramnou, když objedná další kolo. V téhle špičce takový člověk bývá přesný opak vlastností, co jsem zde popsal. Bohužel jen na tu krátkou dobu a pak padá do velké hlubiny, která je přesným opakem té špičky v hospodě. Jistě se najdou vyjímky, ale paušálně je to tak. Vy jste snad z jiného světa, že jste to nezažil nebo neviděl ;-). Navíc není jen to pití v hospodě, ale každý správný takový vesničan, jezdí pro lahváče na týden, aby vydržel :), někteří co znám jsou i zdatnými experimentátory s pálením snad čehokoliv.
    pavlix avatar 10.11.2014 15:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Já nepíšu, že píšeš.
    Vy jste snad z jiného světa, že jste to nezažil nebo neviděl
    Nezbylo ti trochu toho hulení?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.11.2014 18:55 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Dneska mě zastavil další žebrající Slovák. Doufam, že jsem si tím svůj příděl na delší dobu vybral. Překvapil mne, protože s tímhle na mě ještě nikdo nevyrukoval. Byl oblečenej líp než já, měl bundu se znakem a nápisem Škoda (zřejmě podniková), přes rameno měl koženou brašnu, mluvil přihřátým hlasem a nazval mě dvakrát slovem božínku. Přišel a říká mi, že peníze má, a že má tisícovku v aktovce (že mi ji i ukáže) a že potřebuje ještě stovku, ne pro sebe ale pro kamaráda. Na nic jsem se neptal, a odpálkoval ho. Já nevím co čekáte sousedé, že u nás najdete ráj na zemi?. Samozřejmě jsem měl vztek.
    Dalibor Smolík avatar 14.11.2014 09:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Božínku, taková příležitost :-D :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Bedňa avatar 9.11.2014 21:11 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Moc pekný príbeh.

    Keď vidím celebrity v TV, tak títo ľudia tam nikdy niesu a pýtam sa prečo? Prečo je tento svet taký povrchný.

    Ďakujem Daglesovi a ďalším že tu robia lepšie miesto na zemi, ale bohužiaľ ich nikdy nikto za to neodmení.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.11.2014 21:53 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Nadávno jsem vezl jednoho no:

    tady vlastně je
    10.11.2014 10:26 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Ani nevím proč, ale poté co jsem si to přečetl, mě napadlo: "hlavně ať sem nezavítá Jílek..."
    10.11.2014 10:39 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Jé, já musel chvíli přemýšlet kdo to je. Už jsem tu dlouho nebyl.

    Ale klidně, každý má svůj svět, své názory a svůj styl prezentace... Holt. Já mám nějakou stihačku všude kam se vrtnu.

    10.11.2014 16:12 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Nechcem si pripadať ako Vaša stíhačka:), že chodím na ten Vás blog inde, ale musím sa opýtať, kde ste odtiaľ podeli takú jednu skoro poviedku o autobuse, ktorý sa nikam neponáhľal... Vy ste to vymazali a keď som sa chcela k tomu vrátiť, už to tam nebolo, Nechápem prečo. Bolo tam TO.. čo na okamih chytíte a zase to odletí:).
    10.11.2014 16:53 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Já svá "díla" moc nemiluju. někam je prsknu a jdu pryč. někde to ale bude. nebo taky ne. :-)
    10.11.2014 17:05 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Že jste to Vy. Jsem to našel, pokud to, co jsem našel, je to, co jste hladala! :-)

    Přímo na Prahu
    10.11.2014 21:45 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    áno, to je ono:))
    10.11.2014 16:29 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Ten by dobrovolnou práci nikdy nepochopil....
    Nobody can give you as much as I can promise you
    10.11.2014 16:58 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Já jsem za to taky placenej! Někdy teda. Ono někdy jsou náklady vyšší, ale letos jsem v plusu! Ale na meďáko to zrovna není. :-)
    10.11.2014 18:38 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Jj, to já vím, že za to hrabeš balík, trochu jsem tu tvou práci sledovali i v minulosti. Akorát u takové činnosti je ten balík často nehmotný, ale pocitový, z dobře vynaloženého času.

    Já bych někdy ty moje děti, zdravé děti, na tréninku zabil. Ale když pak zase vidíš tu jejich radost, když se něco povede...
    Nobody can give you as much as I can promise you
    10.11.2014 18:42 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Jo, když se něco povede, tak je to euforie.
    9.11.2014 21:41 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    10.11.2014 17:41 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Pštrosia politika nepomôže. Keď sa im teraz mi nebudeme venovať, za chvíľu sa oni budú venovať nám... ... má pravdu pravdúcu. Z Bratislavy, z tých služobných áut, čo občas zavítajú do takýchto končín, to nie je vidieť. Prídu, odnesú si exotický zážitok, ale nežijú s tým.

    Mimochodom, dnes mali decká napísať nejakú správu o udalosti a tak som sa dozvedela o nedeľnom predvolebnom bašaveli bielych uchádzačov o posty poslancov a primátora v miestnom rómskom ghete. Podával sa guláš, pivo, deťom keksy, čokoláda, vraj aj pálenka... Decká boli podarené, zapracovali do úlohy aj moju poznámku, že šlo o korupciu:) ... hoci niektorí pochopili, že by asi nemali všetko prezrádzať a aspoň o tom tvrdom alkohole dodatočne tvrdili, že ten si museli účastníci tohto nevinného kultúrneho podujatia kúpiť za svoje:)). Minule sa kupovali v ghete hlasy za 5 eur... sťažoval a mi jeden postarší Róm, že sa na neho už 5 eurovka neušla, tak im kašle, a nevolí:).

    Máme aj osadu (a v okolí niekoľko) ale odtiaľ chodia deti väčšinou do špeciánej školy a z nej nemôžu pokračovať na "normálnej" - a povedzme si pravdu, ani by neboli schopné (naše tiež majú kopec všelijakých dys...). Tých aj tí z gheta majäú za "degešov"... ťažký, preťažký problém... a sem-tam osamelý bojovník, ktorý napriek všetkému ide hlavou proti múru... A tí byrokrati ešte špekulujú, či z toho snáď niečo nemá... v súlade so zákonitosťou, že "podľa seba súdim teba.."
    10.11.2014 18:34 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    já si vůbec nedovedu představit, jak ty další generace vyrůstající u televize mezi korupcí a lhaním budou vypadat; nějaké hrůzy už jsem viděl v našem rodě, zejména jak se vnoučata chovají k babi a není to nic extra pěkného (ale vlastně vždycky je to složitější a kořeny sahají až k té výchově i samotné babičky a dál). -- Buď to tedy v budoucnu bude hroznej mazec, nebo to tyhle děcka nějak semele a oni z toho nakonec vyjdou poučení a celkově lepší. To jsem teda zvědavej. Zatím kdykoliv jedu autobusem nebo vlakem spolu s mládeží, tak dost často zažívám nepěkné výjevy. Ale jednou za čas mi nějaký ten Mireček (třeba i v pubertě s cigárem v hubě) mile překvapí...
    pavlix avatar 10.11.2014 19:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    To už je úděl starců.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.11.2014 19:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    četl jsem překlad básně o tom, jak vše upadá, mládež si neváží rodičů a má mravy zpustlé. Neučí se nic neumí, je hloupá a nemravná. Byla to Čínská báseň z roku cca 1200 př.n.l.
    Dalibor Smolík avatar 13.11.2014 13:15 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Nojo, to máme mládež ..:-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.11.2014 21:32 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Máte pravdu. Máme ve zvyku ty co máme nejraději kárat a pohlavkovat, aby byli ještě o trochu lepší. Budu muset se sestřenicí dát řeč. Ty hošíky z vlaku (co mám na paměti) nenapravím -- to musejí rodiče --, ale blízké můžeme.
    10.11.2014 21:50 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    treba ísť priamo na Prahu:))
    10.11.2014 21:56 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    ještě i vy, si dělejte legraci.
    10.11.2014 17:42 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    my (minule som zas v sg. napísala korí, asi to už chytám v škole:))
    xkucf03 avatar 9.11.2014 22:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.

    Díky za zápisek, dobře, že ses zase ukázal :-)

    Jen to video si nepustím:

    Vysílání vyžaduje Adobe Flash Player ve verzi 10.1 nebo vyšší.
    Vaše zařízení tuto technologii nepodporuje, nebo je třeba provést aktualizaci zásuvného modulu.

    Nemáte někdo lepší odkaz?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.11.2014 23:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    program ČT2 – úterý 11. 11. po půlnoci – 01:55

    čtvrtek 13. 11. – 12:10

    A nebo to budeme mít snad nahraný.
    xkucf03 avatar 9.11.2014 23:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.

    Tak si aspoň vyzkouším nahrávání DVB-T :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.11.2014 23:35 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Koukám do programu a si jinak. :-) Já nemám TV , tak to neumím :-)
    9.11.2014 23:34 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Sorry CT2

    Premiéra:

    sobota 8. 11. – 18:15

    Opakování:

    – pondělí 10. 11. – 12:25

    – středa 12. 11. po půlnoci – 01:25
    10.11.2014 07:01 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci.
    Tady je ještě klik šipka, video kde něco k tomu kecám. Rozdíl v práci filmařské, ve srovnání ze Sommerovou, je ovšem značný. Kluci z ČEZu se snažili, jinak tihle byli fajn... :)))))

    kecám

    Tady by to mělo jít i bez nových verzí

    Jinak leda nějaký to opakování, viz program TV2

    Někdo nám to snad nahrál, Já nemám ani nahrávadlo, ani debilbednu. Ale Google Chrome v Debianu to umí. Dával já jsme tam nový Adobe? Vim já? :))))
    10.11.2014 09:04 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Autistů jsou plné silnice...
    10.11.2014 09:14 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Spíš těch cvoků.
    10.11.2014 12:42 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Dagu mate muj nesmirny obdiv. Chtel bych mit Vasi vyrovnanost a klid.

    Mame tri deti, sami kluci. Dvojcata maji vyvojovou disfazii, extremni ADHD a jeste cosi. Ten maldsi z dvojcat ma jeste nejake prvky autismu. Je jim skoro 7 let, ale hromadu veci zvladaji na urovni trileteho ditete. Je to dost casto velice tezke. Mame toho s manzelkou plne bryle. Pomalu se to lepsi, bohuzel ale velmi pomalu. Alespon z meho poledu. Hlavne ten mladsi. Casto se zablokuje, proste jen rve a rve a tezko se z toho stavu dostava. Ale bojujeme. Diky za ten dokument, velmi zajimave, hodne veci plati i v nasem pripade.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    10.11.2014 12:59 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Tak to je naopak. Vy máte můj obdiv. Já to tam řikám, dělat hrdinu týden na táboře, to je sranda. Ale být hrdina každý den... A muset! Já to můžu zabalit a jet domů a žádný dítě v životě nevidět.

    Dysfázie, ADHD... to má ten jeden na filmu. Ty "kousky autismu" tam vždycky jsou také (ono jsou u každého).

    Máte tam někoho kdo vám pomůže? Poradny, asistence... ? Já dělal v Libčicích (domov se zvláštním režimem pro autisty) a měl jedno dítě v Odolený vodě, tak to jsem asi kolem vás jezdil.
    10.11.2014 14:50 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    v Odolený vodě,
    jiste to ted neni to nejdulezitejsi, ale protoze se v tomto dela neustale chyba, prosim v budoucnu pouzivat budto:

    v Odolena Vodě

    nebo

    v Odoleně Vodě

    podle toho, zda jsem pritel genitivu ci nikoliv.
    10.11.2014 15:07 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Ach, omlouvám se! V Odolena Vodě.
    Dalibor Smolík avatar 14.11.2014 09:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Asi v Odolené Vodě, připadá mi to nejsprávnější, v každém případě ve slově "Vodě" je velké V :-)
    Jinak práce s takovým dítětem musí být úděsně namahavá .. zejména k jeho okolí, lidé nechápou, co se děje.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.11.2014 14:48 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    čo je to za slovo, tá "odolena":)... ja by som tiež povedala, že správne je v Odolené Vodě, že a to normálne skloňuje podľa vzoru mladý, u nás pekný:)... lenže problém je to krátke a na konci... je to vôbec adjektívum?
    14.11.2014 14:52 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    14.11.2014 14:58 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    a už sme doma definitívne:))

    Protože není vhodné pokládat tvar Odolena za nesklonný druhý pád jména Odolen, nezbývá nám než tvořit pády tak, jako by šlo o dvě jména skloňovaná podle vzoru „žena“. Skloňujeme tedy Odolena Voda, (do) Odoleny Vody, (k) Odoleně Vodě, (přes) Odolenu Vodu, (v) Odoleně Vodě, (za) Odolenou Vodou, tedy se stejnými koncovkami, jaké byly u původního názvu Odolenova Voda.

    a je to!
    pavlix avatar 14.11.2014 15:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Protože není vhodné pokládat tvar Odolena za nesklonný druhý pád jména Odolen, ...
    Otázka je, kdo si tohle vycucal z prstu. Pro začátek bych rád nějakou uznávanou definici spojení nesklonný druhý pád, vzhledem k tomu, že pády jsou právě výsledkem skloňování. Až se vyřeší ta nesklonnost, tak bych rád nějaké rozumné zdůvodnění, proč není vhodné považovat Odolena za druhý pád. A kdyby se i to povedlo, tak by bylo fajn přidat logické zdůvodnění skloňování podle vzoru žena namísto plků o tom, že nám nic jiného nezbývá. Obsah té citace zas vymyslel nějaký „lingvista“ na úrovni klienta mateřské školy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.11.2014 18:19 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Vymyslel to istý pán Roudný a tu sa o tom rozpisuje :)http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=5699. Ja by som si nedovolila hrať sa na českú jazykovedkňu, ale zase to jeho zdôvodnenie mi pripadá celkom prijateľne. Aj v slovenčine máme niekoľko výrazov, s ktorými je ťažké si poradiť:). Pod tým nesklonným druhým pádom asi myslel TVAR koho? čoho? Odolena-a, ktorý by sa používal vo všetkých pádoch, teda by sa už v ďalších pádoch neskloňoval ( alebo inak povedané, myslel tým, že vo všetkých pádoch sa používa tvar mena Odolen v 2. páde ).
    pavlix avatar 14.11.2014 21:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Jo, to jsem vlastně četl, jen jsem si nezapamatoval, že se právě tam objevují tyhle strašné formulace.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.11.2014 15:33 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Ja si obdiv nezalouzim. Nevydrzim byt dlouho tak klidny. Obcas rvu, sem tam padne nejaka na zadek. Obdiv si zaslouzi spise manzelka, ona je cely den doma, ja alespon jdu do prace. Jsou dny, kdy je uplne KO. Jsou vikendy, kdy jsme vecer totalne KO taky. Jen se modlime aby uz bylo 0700 a sli do postele. Pak jim jeste ctu pohadku nez usnou. V noci se casto budi... . Je to na dlouhe povidani :).

    Ano, prvky autismu jsou u obou, ale u toho mladsiho je to silnejsi. Mnohem silnejsi. Ten o minutu starsi je na tom lepe. Nastesti. Furt to ma ale daleko k uplnemu autistickemu projevu. Diky Bohu.

    Ve skolce maji asistentku. Je to skvela pani, maji presny rezim a snazi se. Jezdime asi 2x do roka do SPC do Dejvic. Jsou skveli, velice ochotni. Psychlozku mame taky skvelou. Mame v tomto velke stesti. Doma to zvladame sami. Rodice 300km daleko, sami jeste chodi do prace.

    Pristi rok by meli nastoupit do skoly. Abych pravdu rekl, zatim si to neumim predstavit. Delaji sice pokroky, ale prijde mi, ze furt malo na to, aby nastup do skoly nebyl pro nas dalsi horor. Uvidime.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    10.11.2014 16:57 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Nojo, to co popisujete je jako přes kopírák z jiných rodin. Změnay, noci, nejpíš rituály, žádný čekání, jídlo jen nějaký... Ale to Vám nepomůže že jinde to mají také.

    Někdy, velmi často se to lepší. S časem. Není to lineární a stále, různě to komihá nahoru a dolů, ale pomalu to jde lepšímu. Moc bych vám přál aby se to zlepšilo!
    10.11.2014 17:03 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Mám dvojičky a ešte dvoch. Boli všelijaké problémy, a ťažko som to popri práci zvládala. Našťastie všetko dopadlo oveľa lepšie, ako som vôbec dúfala. Nedá sa to samozrejme porovnať s Vašimi problémami. Nemáte si čo vyčítať, sú muži, čo od takých ťažkostí zdrhnú. Sú našťastie ľudia ako Dag. Tu u nás napr. široko-ďaleko niet ani jedného logopéda. Jedna bývalá kolegyňa - špec. pedagogička- by sa tomu aj chcela venovať, ale externé štúdium logopédie stojí skoro 3000 eur a ona uprednostňuje teraz štúdium synov. Ak máte poruke odbornú pomoc, tak máte aspoň šancu, že sa to zlepší. A sú ľudia ako Dag - no súhlasím s ním, že pred Vami klobúk dolu:).
    10.11.2014 15:48 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Klimbouk smekám Dagu, asi bych to nedal, neměl bych na to nervy. I když, dělám sportovní programy pro malé děti ve svém volném času o víkendech, a někdy ty zdravé děti jsou na zabití :-).

    Neumím si představit, že by se takové činnosti, jako děláš ty, věnovali sebestřední egoisti typu Odina, nebo toho Jílka, který by si nechal zaplatit i za pozdrav..
    Nobody can give you as much as I can promise you
    10.11.2014 20:26 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    věnovali sebestřední egoisti typu Odina

    Copak je snaha o to, aby se omezilo prerozdelovani a lide meli vice penez v kapsach, sebestredna? Je sebestredne chtit pro svou rodinu a pratele to nejlepsi a obetovat se pro ne? Je sebestredne vlastnorucne a bezplatne pomahat lidem, ktere postihla povoden?
    10.11.2014 21:14 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Kolik jsi už dobrovolně přispěl na podobné akce, charitu, nebo na sportovní kroužky malých dětí, aby ti to nařizoval zákon. A nelži, pán Buch tě vidí.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    13.11.2014 22:59 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Podobne akce? Nic. Na jednu cirkevni charitu nekolikrat jisty obnos, jehoz vysi nehodlam sdelovat. Na sportovni krouzky nic. Mam vlastni rodinu a ta je pro mne nejdulezitejsi.
    13.11.2014 23:14 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    To jsem celkem předpokládal, nezklamals. I tu svoji vlastní rodinu máš jako rukojmí, kteří, až budou moct, se ti z tvého spřežení s radostí utrhnou.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    13.11.2014 23:34 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Co obnasi mit rodinu jako rukojmi? Rad se poucim. Pokud se dite rozhodne jit vlastni cestou, rodic by mu nemel stat v ceste. Je to prirozene a nevnimam to jako nic spatneho. A s zijicimi predky udrzuji dobre vztahy. Nevidim na tom nic spatneho.
    11.11.2014 10:22 Ota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    rad bych se zeptal autora, co bylo hlavnim cilem blogu. Jde o tech 30 korun pres tu DMS nebo to byla spis snaha dostat tu problematiku do verejneho mineni s cilem zvysit akceptanci tech postizenych a jejich lepsi integraci?
    11.11.2014 10:48 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Ptáte se mi na něco co nevím. Tedy vím, ale musel bych bádat ve své mysli, abych určil správné pořadí. Ale vezmu to nějak z jedné vody načisto:

    Nemám jeden jediný důvod.

    Když kouknete nazpět co tady píši, tak jsou to různé legrácky a pak zviditelnění problematiky nevidomách (když jsem pracoval jako dobrovolník s nimi) a autistů, správně "lidí s poruchou autisického spektra", když jsem jako stálé zaměstnání začal s nimi. Takže asi mi o to jde. Zviditelnit jejich problém, osvěta... Možná hodně, když to dělám tolik let.

    Když se tam kouknete, tak uvidíte že jsem se snažil iniciovat čtečku pro nevidomé na bázi Linux, tak mi možná jde o to něco s tím vším dělat, na všech frontách.

    Také mi jde o zviditelnění našeho sdružení, protože pak budeme moc něco dělat, tak to v tomhle světě je.

    Už podruhé mi jde i o to, urvat nějaký hlas do nějaké p... no soutěže, protože z toho můžeme mít peníze, tedy my ne, ale sdružení. V tomto případě udělat pak víkendy a tábory pro děti, mail mám plný dost úpěnlivých proseb, aby něco takového bylo. K tomu: Není to 30K ale 9K. 30x je možno hlasovat. Ty peníze jdou do TV ne nám (nadšený z toho nejsem, ale jestli i myslíte že my diktujeme podmínky, tak to nene). Kdo vyhraje, dostane až půl milionu, což je v našem případě minimálně jednou do týdne víkend. (náklady vzhledem k požadavků dětí nejsou malé).

    To jsou všechno důvody a je tu ještě jeden. Myslim že Olze se ten film podařil a já bych rád aby lidé pochopili o co jde s autismem, prací s nimi... Ale to jsme na začátku.

    Ptáte se milý příteli zda i nejde o osobní slávu? fakt ne. Koukejte, za ty roky vím, jak se střídá málem poklekání s neskonalou úctou a obdivem s opovržením, nadávkami a případně vyhrožování soudem. Vidět se v bedně je utrpení, ale zase. Pokud jsme v bedně, tak když pak někam přijdete a něco pro děcka chcete a oni vás poznaj, tak to jde líp. Takže jsem taková vychcaná kurva co ale výsledek kurvení předává těm rodinám. No. A ještě dělat takovou figurku co jí používaj na reklamu a ni jí nezaplatí? Nojo, život je složitej milý příteli.

    jak z psaného je snad vidět, navíc se celkem i vším tím bavím. Já se vůbec bavím, já se snad budu bavit i na vlastním pohřbu.
    11.11.2014 14:49 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Nechápem, ako sa môžete takto pýtať. Je v tom zlomyseľnosť? Dnes som akurát myslela na to, že tu chýba také podobné občianske združenie v súvislosti s našou žiačkou. Jej porucha reči (spojená s ďalšími neurotickými problémami) jej bráni v tom, aby mohla byť v škole. Pritom naša škola je v širkom okolí jediná, kde by mohla získať aspoň výučný list a tá profesia by jej aj mohla vyhovovať- ak by nemala tie ťažkosti, ktoré má a k odstráneniu ktorých by pomohla asi terapia a zmena prostredia - napr. taký podobný pobyt v letnom tábore, aký poriada Dag s kolegyňami. Tiež nemá kto pracovať s rodičmi. Ak sa jej stav nezlepší, pravdeopobne nebude môcť byť na pracovisku, kde prebieha odb. prax, lebo tomu bránia predpisy záväzné pre to pracovisko. Pritom dievča je inteligentné. Škola je pre ňu dôležitá aj kvôli tomu, aby sa neocitla v izolácii. Ísť do masmédií, aby človek získal pozornosť verejnosti, možno sponzorov dobrej veci, nie je každému najpríjemnejšie, už to samo osebe je sebazaprenie. Pravdaže, nie pre každého, pre niekoho je to možno cieľ a spôsob, ako uspokojiť seba. Ale to sa snáď dá rozoznať aj "voľným okom" a v tomto prípade to teda rozoznateľné je.
    Bystroushaak avatar 11.11.2014 15:04 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Nechápem, ako sa môžete takto pýtať. Je v tom zlomyseľnosť?
    Koncentrované zlo obcházelo světem, nasralo lidem do studny, uřknulo děti, zadusilo nemohoucí starce, posvětilo schválení nového zákona a jen tak mimochodem, když už tak škodilo světem se zeptalo, proč to sem hodil.
    11.11.2014 15:11 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    A ráno o 7.24 počas pracovnej doby sa zastavilo v susednom blogu, aby urobilo fuj a niečo po desiatej dopoludní, predpokladám, že počas desiatovej prestávky(?) medzi ničnerobením sa prišlo vyvenčiť sem. A takto očistené vydržalo to koncentrované zlo až takmer do konca pracovnej doby...kým si zas neuľavilo.
    11.11.2014 15:12 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    ako to, že ma neblokuješ, ako si sľuboval? :)
    Bystroushaak avatar 11.11.2014 15:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Nedávno jsem si resetoval seznam všech blokovaných, po tom co jsem tam omylem přidal pár náhodných lidí, když jsem na mobilu trefil tlačítko blokovat místo Link.
    11.11.2014 15:57 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Tak si to tam zablokuj znova.
    pavlix avatar 11.11.2014 16:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Nechceš si svoje osobní problémy s ostatními vyřizovat po vzkazech?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.11.2014 16:14 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Poraď to Bystroušákovi. Ja osobnú komunikáciu iniciatívne (už) nezačínam.
    11.11.2014 16:18 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    A ja nikoho neblokujem. Nemám s nikým osobný problém ako tí blokujúci:).
    11.11.2014 18:10 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    beru to jako otázku. Normální otázku. I když z kontextu a předchozích mých zápisků, jde myslim poznat vlastní úvahou, proč to sem dávám a jaké motivy převažují. Ale pokud se někdo chce zeptat... na cokoliv prosím přátelé!

    Jinak, mně jde (!) o to získat peníze pro sdružení, fakt že jo! Jestli mi někdo z toho podezírá, tak má pravdu! .)))) I když to šíření vědomí je asi větší motiv.

    Je to ještě horší, kdyby za mnou někdo přišel a řekl, že dá osobně mně sto táců měsíčně ať to dělám dál, já na něj nevezmu hůl, já ho nevyženu, já to beru! :)))) To že to dělám a děláme zadarmo a nebo za směšný peníze není že nechcem peníze, ale že tohle t pro nás důležitější než ony prachy.
    pavlix avatar 11.11.2014 19:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    beru to jako otázku.
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.11.2014 19:22 Ota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    diky za obsirnou odpoved. Priznam se, ze jsem se nad blogem moc nezamyslel a vychazel nejdrive z toho, ze jde o ty DMS. To mi ale prislo (kdyz si clovek predstavi ty naklady) jak plivnout na rozpalenou plotnu a proto jsem se zeptal. Mezitim jsem se poohledl i po netu a pochopil jsem to uz z toho blogu u dr. Hnizdila , kde bylo hned vysvetleno, jak se ma hlasovat. Na strankach televize pak bylo i receno, jak je to s temi financemi pro vyherce.

    Jinak, to ze TV chce zpoplatnit ty SMS mi neprijde ani tak zrudne, kvuli vselijakym automatickym hlasovani a jimym moznym machinacim bych to asi taky tak udelal.

    Doufejme ze nase hlasy neco zmuzou. Nevi nekdo, kolik tak lidi tech SMSek posilaj? Vycerpaji tech 30 nebo poslou spis jen jednu?
    11.11.2014 19:36 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Já ted zírám že Jenda (Hnizdil) to dal na blog. Jsem fakt trochu dost dojatý, já ho o to neprosil, on sám.

    Díky za pochopení i Vám.

    Jak hlasují? Nevím, ale asi jak kdo, My osobně asi nacpeme všech třicet ze všech čísel co máme. Vlastně všichni ne, některý holky jsou na tom ne moc dobře s penězi a bojují o každou jednu Kč. A někdo od "fochu! z jiného sdružení, kamarád a v něčem i dlužník, řekne že poslal a nepošle. A někdo pošle a ještě dělá reklamu jako Hnízdil. Jako vždy a všude. lidé jsou ruzné. :)))) A velice často jsou jiní než se zdají.
    Dalibor Smolík avatar 11.11.2014 11:53 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Moc hezký televizní pořad. Dalo se na to koukat a pohladilo po duši. Ty děti jsou fantastické.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.11.2014 11:56 m.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Ja sem nejak nepochopil, jak a kam hlasovat. Poradis?
    11.11.2014 18:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Jsou to kutilové a neřekli to, napsali to blbě. Správně to je (doufám :))))):

    SMS ve tvaru: ENERGIE 1

    na číslo 906 11 09.

    Hlasovat můžete od 8. listopadu (18.00) do 6. prosince 2014 (23:59). Cena SMS je 9 Kč.

    Hlasovat z jednoho čísla jde 30x.

    Podotýkám a zdůrazňuji. To že se za to platí vymyslela TV a inkasuje ona a to společnost. Co já s tím, no...

    Nikoho (fakt!) nenutím ani nevyvíjím morální nátlak aby hlasoval, ani aby hlasoval, pokud bude hlasovat, pro nás. Pokud považujete jiný z "konkurenčních" projektů ze lepší, užitečnější, není pro podpořit nás, jen proto že jsem sem napsal a mám na počítadle Linux.))))

    Ale hlasujte pro nás! :)))))
    12.11.2014 16:54 m.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    ja se ptam, protoze hlasovat chci :-)

    diky
    14.11.2014 17:48 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    A to je dobře! Dík!
    11.11.2014 23:07 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Ono. My jsem zvláštní i v tom, že nám jde i o to, aby i mezilidsky to fungovalo mezi námi co to děláme jinak než to bývá. Ždný hraní si na vedoucí. Šéf je ten co něco vymyslí, šéf je ten co něco dělá... ten co prostě má autoritu v danou chvíli.

    Ani se nahádáme. :-)
    14.11.2014 17:25 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Nikdy by me nenapadlo ze dag na abclinuxu je ten samej dag se kterym jsem mluvil na janotovi. To je bozi znameni. To je bozi znameni.
    14.11.2014 17:25 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Co kafe s milanem?
    14.11.2014 17:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    A vono jo! Jen já teda si už přesně nevzpomínám, kdo byl bigBRAMBOR na Janotovi. :)))

    Kafe s Milanem ne, ale na čaji jsme byli. Doufám, že příště jdeš s náma!
    14.11.2014 19:04 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Synovec od milana ktery prohlasil o tobe a janotovi ze si porovnavate paroží, tot bigbrambor.
    14.11.2014 19:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Chacháááá. jeden větší introvert než druhý. A Janota je velký mistr, k tomu vzhlížím. (I když z něj mám i srandu )))))
    14.11.2014 21:30 Kovanda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    na televizni strance toho poradu je 12 fotografii. Na fotografiich 7 a 9 jsou zachyceny 2 zeny, jejichz vyraz mi prijde takovy nepritomny az smutny. Je to blba nahoda toho okamziku fotky nebo je to vyraz toho soustredeni a odpovednosti?

    Napada me ted, ze jsem si toho vsiml uz mnohokrat i u jinych akci, kdy zejmena rodice takovych deti kdyz nedavaji pozor ze je nekdo foti , tak jsou vzdy v takovem vnitrnim napeti. Podival jsem se proto i na jine fotogalerie sdruzeni a je tam i rada fotografii se smejicimi se asistenty. Ale vzdy je to do objektivu?

    Tak nevim. Jestli bych mel mit pravdu, tak to musi byt silena drina.
    14.11.2014 22:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Toho jsem si všiml také. Zejména ta co jí dali jako hlavní, tam vypadá Laura na to že se picne, nebo vyděšeně, prostě divně.

    Vezmu to popořádku. Pochybuji, že krom vyloženě aranžovaných se někdo směje do objektivu záměrně.

    Ono, jedna věc, tohle dělají spíš lidé introvertní, případně lidé s citlivou psýchou, sami trochu "mimo". Takové ty prvoplánově vysmáté se realizují jinde. I rodiče díky tomu co musí, jak žijí, s čim se vyrovnávají jsou samozřejmě také psychicky načatí. Všichni jsme cvoci, však to píšu.

    Je to fakt kláda. Zodpovědnost, neustále pozorný, někteří moc nespí a tedy a asistent (rodič) také ne. Specifické požadavky... Takže únava, někdy pocit beznaděje, násobený tím, že vás tady vyhazují, tady se xichtí... a já je chápu když jim tam rotuje dítě po hospodě a řve... no...

    Tady do toho přišlo filmování. Jsme strašně rádi že bylo, režisérka výborná, její štáb... poklona. Ale pro tyhle děti je to zase něco, co je ještě rozhodí. Je rozhodí všechno nové cizí, čekání... A nové prostředí, noví lidé... A k tomu filmování a... tenhle záběr by byl potřeba jinak. A jeden den přijela ještě fotografka. No sranda, takže jsme toho měli dost a je to asi vidět.

    Ale aby to nevypadalo, že rodiče a asistenti těhle dětí stále jsou stále uzoufaný. Ono je to možná větší legrace, než někde na mejdanu, kde se všichni smějí a smějí, objímají a hulákají a pod tím je samota a zoufalství. Já prošel mnoho prostředí a málokde je tolik srandy jako tady. I když srandy specifické, trochu obdobně horolezecké, záchranářské )))))

    Ale i při akcích se někdy fakt bavíme, užíváme si. I když ta bolest tady také je. Je to takový opravdový, žádnej virtuál, všechno na dřeň. I ta radost.

    A jak rodiče, tak my si nějak umíme užít těch chvil, kdy je klid a ta pohoda je pak neskonalá. A když to skončí? Jeli jsme s Laurou a dvěma dětmi k domovu, euforie. Pak odevzadli jedno dítě! Pak pasli ostatní že už také jsou hotoví! Pak poslední! Všichni přežili, huááááá! Dojel jsem domů a padnul a spal, ale taková veselé štěstí to bylo.

    Asi tak.

    14.11.2014 22:13 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    No, veselí, xichty. Já mám pro věk, zkušenosti... takovou úlohu (ted už tolik ne) udržovat všechny děti i asistenty v nadšení. Dávat tomu fazonu. Držet náladu a vzájemnou toleranci. A také vyjednávat s domorodci (starej šedivej pán má větší nadějí než mladá holka, zejména u žen :))))))

    Takže já musím zářit štěstím a budovatelským nadšení. To byste teprve viděl, když se nikdo nedívá. ))))))

    Ale tohle byla výborná sestava, takže tam mohly dobíjet mne. ))))))
    14.11.2014 22:20 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    A jinak. Je to dřina! ještě větší než se lidé obávají. To zase ano. V případě některých dětí ta rodičovská (stálá) péče o ně to převyšuje to, co považujeme za meze lidských možností. Násobně, nekecám! No a ten den, dva, tejden s ním je taky výživný.

    To se projeví, když našinec jde pak kácet ty stromy, prodávat na noční, vykládat vagony, učit, managerovat... prostě co kdo dělá jinak. Protože tohle všechno se mu pak zdá jako strašný leháro. :))))

    Ilustrace. jednou jsem měl s jedním dítětem několk hodin zdržení (takovej nazaviněný malér) maminka čekala v parku na lavičce, byl leden, lezavo, místo hnusné a drobně padal mokrý sníh. když jsem dorazil, tak smutně pravila: "Vy už jste tady? Mně tady je tak dobře!"
    15.11.2014 10:32 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autisté a jejich cvoci (Radovanovy cesty)
    Včera som šla z práce takým inak tichým a pustým dvorom poza bučky, kde sa nevyskytujú ľudia, z jednej strany je naša staručká škola, kde som chodila do prvej triedy. Tam sa dá cestou v kľude zapáliť cigaretka.:) A zrazu sa spoza môjho chrbta vyrútia trieda prvákov alebo druhákov a za nimi bežala mladá učiteľka. Divoké stádo rozhorúčených a rozgajdaných :) (nezapnuté bundy, čiapky nakrivo, gate skoro pri kolenách) chalanov sa s revom rútilo mojím smerom a medzi nimi sa mihalo zopár dievčenských vrkočov. Pre nich neviditeľná učiteľka, ktorej vypli zvuk, im zahatala cestu až tesne pred východom na cestu pred ich školou, kadiaľ občas predsa len prejde nejaké auto. Decká v tranze sotva vnímali jej organizačné pokyny, ani ich nestihla dokončiť a už sa v rovnakom amorfnom útvare rútili na tú cestu... a na škole div nevyvalili dvere. Tak som sa zakuckala pri tej cigaretke... my potom z nich dostaneme o 8 rokov tých najdivejších...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.