abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (61%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 435 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    17.11.2014 23:11 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1000 blog
    a semena aby to chcel všade navôkol rozdať.
    rozmýšľam, že si na jar niečo zasejem do prázdnych truhlíkov na balkóne, ešte sa mi tam okrem nejakej buriny nikdy nič, čo by prežilo, neudržalo... tak ak by si mal nejaké semienka rastliniek, čo vydržia v púšti aj pod ľadovcom, nasuš a pošli:)
    18.11.2014 01:40 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Ale hovno, nevím, co je na dnešku tak zlýho.
    18.11.2014 07:11 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Žeby všude přítomná korupce a zlodějna, kdy se nám ti, kteří by měli sedět v chládku, smějou do očí? Žeby Babiš na ministerstvu financí? Žeby ..................
    18.11.2014 08:41 Maniok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Že se v médiích každou chvíli dočtete o nějaké kauze a rozkrádání je dáno leností nebo pasivitou občanů, kteří jdou maximálně jednou za čas k volbám (tj. 100% naše vina), a částečně tím, že o tom média můžou otevřeně psát (tj. dobře).

    Jsem přesvědčený, že ve skutečnosti ty nejdůležitější věci máme (zatím!) zařízeny lépe, než v kdy historii.
    18.11.2014 09:38 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Tak ano - alespoň relativní svobodu tady naštěstí máme. Na druhou stranu sice můžete hlásat své názory, ale vlastně nikdo vás neposlouchá - maximálně vás tak poučí pražští všeználci o těch jediných správných pravdách.
    Je to karikatura toho, kam jsme se tenkrát chtěli dostat. S civilizovanými zeměmi na západ od našich hranic to zas tak moc společného nemá. Prostě jsme a (vzhledem k mentalitě "od zdi ke zdi") vždy budeme jen Východ.
    pavlix avatar 18.11.2014 10:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    S civilizovanými zeměmi na západ od našich hranic to zas tak moc společného nemá.
    Já bych řekl, že naopak hodně :D. Ale jsme z Prahy, takže můj názor názor je automaticky špatný.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.11.2014 11:01 Maniok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    25 let po revoluci se už nemůžeme vymlouvat na zlé sousedy nebo zlé velmoci, nabubřelou Prahu nebo nedovzdělaný venkov, nemůžeme se vymlouvat na kapitalisty nebo strašit komunisty. Současný stav politiky odráží stav v naší hlavě.

    S postupem času jsem pochopil, že většina národa nechce řešit politiku nad rámec toho, že si na základě svého domnělého společenského zařazení vybere "svou stranu" a tu občas volí. Jinak prd. Lidé nechtěli politiku řešit za normalizace, nechtějí ji řešit teď. Očekávat od čechoslováků něco jiného byl největši omyl listopadu 89.

    Může se to změnit tak za 3 generace, jak říkal už Masaryk. Snad. V takovém státě zatím žiju, snažím se být aspoň na lokální úrovni aktivní, číst a přemýšlet o politice. Nějak jsem se s tím ale smířil, že většina lidí na to nemá elán a průměrně tráví asi 20-25 hodin týdně u televize.
    pavlix avatar 18.11.2014 11:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    25 let po revoluci se už nemůžeme vymlouvat na zlé sousedy nebo zlé velmoci, nabubřelou Prahu nebo nedovzdělaný venkov, nemůžeme se vymlouvat na kapitalisty nebo strašit komunisty.
    Naopak, na to se při troše štěstí budeme moci vymlouvat i za sto let.

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dalibor Smolík avatar 18.11.2014 19:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Naopak, na to se při troše štěstí budeme moci vymlouvat i za sto let.
    Slyšel jsem názory, že se po 25 letech nemůžeme vymlouvat na komunisty, kteří tu vládli. Zdánlivě mají pravdu, ale skutečnost je mnohem horší: přestože komunisté vládli jen 41 let, jejich působení bude znát mnohem déle. Jim se podařilo něco, co se v historii nepodařilo nikomu: úplně převrátit základy společnosti, která se tu staletí budovala. Rozbít vazby na zemědělskou půdu, průmysl orientovat jinam a zdeformovat pojem vlastnictví. Struktury se dávají dohromady pomalu a již se leckde neobnoví vůbec. V jiných totalitách nebo převratech v historii docházelo k čisté výměně vlastníků, ale princip fungoval stále stejně. Místo majitele X tam byl majitel Y. Za komunistů se to znárodnilo. K tomu musíme vzít v potaz odsun Němců (který byl naprosto nezbytný), pohraničí je dodnes nestabilní, prostor je prázdný. Za odsun jsme zaplatili vysokou daň. To vše dohromady nám dá zabrat ještě hodně času.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    pavlix avatar 18.11.2014 20:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    A co nestihli rozbít komunisti, rozbili kapitalisti.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dalibor Smolík avatar 19.11.2014 09:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    To je taky pravda. Proto jsem psal o přerušené kontinuitě. V zemích, kde ta kontinuita byla, tyto problémy řešit nemuseli. Kdysi to řekl do televize v nějaké reportáži asi 13 letý kluk: z brambor se dá udělat bramborová kaše, ale z kaše se zpátky brambory neudělají. Trefná poznámka, ale naprosto výstižná v souvislosti s pokusem o privatizaci.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    pavlix avatar 19.11.2014 11:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Tak to je moc hezké a dost pravdivé. A když tu kaši ještě naředíš, tak máš dnešní stav.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.11.2014 21:10 Marsalek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    je to fakt neuveritelne, jak tech 25 clenu ustredniho vyboru KSC dokazalo tuhle zemi zruinovat ...
    Dalibor Smolík avatar 19.11.2014 08:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    25 členů UV KSČ .. ale za zády celý Sovětský svaz, který nedovolil sebemenší odchylku od doktríny.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    19.11.2014 18:32 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    odsun Němců (který byl naprosto nezbytný), pohraničí je dodnes nestabilní

    Coze? A proc byl prosim vas nutny? A co myslite tou nestabilitou? Treba to, ze pokud chce clovek mit to, co museli opustit jeho predci, tak to musi koupit od nekoho, kdo k tomu prisel buhvi jak?
    Dalibor Smolík avatar 19.11.2014 19:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Z dnešního pohledu se to zdá trochu jinak, ale v poválečné situaci setrvání Němců v pohraničí by bylo nesmírně výbušnou záležitostí.. jasně, že jsme za odsun zaplatili dost vysokou daň a stále je to území "nikoho". A proč nestabilita? Jak vypadá nezaměstnanost v bývalých Sudetech? Most, Litvínov, Chomutov .. na Moravě to není o moc lepší. Kdo hlavně bydlí v takovém Varnsdorfu? V roce 1945 zmizela celá etnická skupina, která vytvářela hodnoty po celá staletí. To vše se přetrhlo během pár měsíců. To je odvrácená strana odsunu. Ale další pobyt lidí, kteří vyjádřili v roce 1938 k zemi otevřené nepřátelství, byl asi problematický byl.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.11.2014 04:47 Ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Asi tak nějak. Prostě zk.....á sitauce, kdy všechny varianty vývoje prostě byly zlé. Asi je správné si k tomu otevřeně říct, že to bylo hanebné opatření (a to i bez všeho toho násilí a obětí, které se staly), ale zase se není úplně fér z naší pozice říkat, že se to dělat nemělo, protože naše pozice není težká jako tehdy.
    Darth Phantom avatar 23.11.2014 21:36 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Asi je správné si k tomu otevřeně říct, že to bylo hanebné opatření
    Správné je to možná pro sudetoněmeckého degeneráta Schwarzengerga a okruh jeho přátel, pro mě (a určitě i spoustu dalších lidí) rozhodně ne.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    23.11.2014 19:04 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    ale v poválečné situaci setrvání Němců v pohraničí by bylo nesmírně výbušnou záležitostí..
    Vybusna zalezitost to byla stejne tak za prvni republiky. Naopak bych to videl jako vyzvu a prilezitost k tomu, aby k sobe dva narody opet nasly cestu.

    A proč nestabilita? Jak vypadá nezaměstnanost v bývalých Sudetech? Most, Litvínov, Chomutov .. na Moravě to není o moc lepší. Kdo hlavně bydlí v takovém Varnsdorfu?
    Ano, v tomto mate pravdu. Ja mel na mysli jiny region.
    V roce 1945 zmizela celá etnická skupina, která vytvářela hodnoty po celá staletí. To vše se přetrhlo během pár měsíců. To je odvrácená strana odsunu
    Ano, s tim absolutne souhlasim.
    Ale další pobyt lidí, kteří vyjádřili v roce 1938 k zemi otevřené nepřátelství, byl asi problematický byl.
    Problematicke by to urcite bylo. Byla to povalecna doba, velke krivdy se dely z obou stran. Resit vsak danou situaci presidlenim celeho etnika mi neprijde stastne. Vsichni nepratelsti rozhodne nebyli. Byli radi, ze valka skoncila a ze se jim treba vratil jeden ze tri synu, kteri byli odvedeni do Wehrmachtu. Nasilne presidleni plodi jen dalsi krivdu a nenavist. Uplatnit princip kolektivni viny i na lidi, kteri zadne zlociny nepachali, je nechutne a spatne.
    Darth Phantom avatar 23.11.2014 21:18 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Resit vsak danou situaci presidlenim celeho etnika mi neprijde stastne

    Šťastné to nebylo, ale mám na to celkem jasný názor. Jiné řešení v té době a v té situaci zkrátka nebylo možné. Riskovat druhý Mnichov nebylo určitě v zájmu žádného z poválečných politiků ani v zájmu Československé republiky. No a jen tak pro informaci, o odsunu sudetských Němců se rozhodlo už za války na půdě té slavné mocnosti, která nás před válkou tak bezostyšně předhodila v Mnichově s Chamberlainem na stříbrném podnose Hitlerovi. Takže to nepadá na triko jen Benešovi a Čechům (Čechoslovákům) ale bylo to se s posvěcením těch slavných mocností a našich slavných spojenců, kteří se účastnili mnichovské konference. Takže když se tu pan ovce pohoršuje, jak to bylo od Čechů hanebné, měl by se přinejmenším trošku pohoršit nad hanebností našich předválečných "spojenců". Poválečný odsun Němců se zdaleka netýkal jen Československa ale i mnoha dalších zemí (Polsko (dokonce 5 milionů, Rumunsko atd.) a žádná z těch zemí nevyjádřila žádné hluboké pokání kromě nás - v té česko-německé deklaraci či jak se to jmenovalo (čili omluva Sudeťákům). To bylo z dílny sudeťáckého degena Karla Trautenberka, v té době komorníka Vency Láhve Chrly humanitárního bombarďáka.

    Situace byla taková, že (politicky vyjádřeno) k Henleinově Sudetoněmecké straně se o volbách v r. 1935 přihlásilo zhruba 2/3 sudetoněmeckých voličů. A to byla strana víceméně nacistická, o tom nemůže být pochyb. Že byli i slušní Němci je jasné, ale vyjádřeno počtem hlasů při volbách jich bylo žalostně málo. Třeba Wenzel Jaksch byl zpočátku dá se říci loajální k ČSR. Jaksch byl dokonce s Benešem v exilu. Ale pozor - i tento tzv. slušný Němec se chtěl po válce pomocí plebiscitu odtrhnout. Z politického hlediska nebyla prakticky žádná strana, která by chtěla setrvat v rámci ČSR. Kdo by chtěl zase čekat až se objeví nějaký další Henlein či K.H. Frank? To by byla po válce jen otázka času, proto s tím tehdejším řešením souhlasím a mám na to jasný názor, jinak to nešlo.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 23.11.2014 22:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Mám na to stejný názor. Kolektivní vina by se uplatňovat neměla, ale tenkrát nebylo jiné řešení, protože probírat jednotlivě každý případ u 3 milionů lidí by trvalo několik let, ne-li desetiletí. Byli známí antifašisté, kteří se zapojili do odboje - o těch se vědělo - a ti směli zůstat (nevím, kolik to bylo lidí, asi několik desítek tisíc), ostatní šli pryč, i ti, kteří se do akce proti ČSR nezapojovali. To je pravda. Do budoucna by mohla neodsunutá menšina v takové síle způsobit třaskavou atmosféru - zejména po listopadu 89 (ale i dřív).
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Darth Phantom avatar 23.11.2014 22:22 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    ale tenkrát nebylo jiné řešení, protože probírat jednotlivě každý případ u 3 milionů lidí by trvalo několik let, ne-li desetiletí.
    Ano, přesně tohle si myslím taky a jen jsem to opomenul napsat.
    Byli známí antifašisté, kteří se zapojili do odboje - o těch se vědělo - a ti směli zůstat
    To je pravda, dokonce jsem i několik případů ze svého okolí znal (dnes už jsou asi po smrti).
    Do budoucna by mohla neodsunutá menšina v takové síle způsobit třaskavou atmosféru
    Taky souhlas. Já třeba taky z té demografické výplně po Sudeťácích taky nejsem zrovna nadšený, ale cikáni se aspoň nechtějí připojovat k Říši a žádné územní nároky si nekladou.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    PepaSFI avatar 24.11.2014 18:15 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    docela by mě zajímalo jak to mají poláci. Tady to bylo celkem jednoduché, němci vyhnali čechy, začali válku, prohráli válku, museli odejít. Ale Polsko si velmoci dělily jak kus hadru, z jedný strany Německo, z druhý Rusko, ze třetí Rakousko-Uhersko, pak si je rozpůlili Hitlerovci a Sověti a nakonec Sověti celý Polsko postrčili pořádný kus do Německa z jedný strany a z druhý kus zabrali. Obrovské rozlohy, statisíce lidí.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Darth Phantom avatar 24.11.2014 21:48 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    docela by mě zajímalo jak to mají poláci.

    Co by, nijak, Poláci jsou s tím nejspíš smířeni. To nebylo pro ně nic nového, že si mocnosti dělají z jejich území trhací kalendář a Poláci neví čí jsou respektive kde jsou (viz. několikanásobné dělení Polska v minulosti). Poláci s tím nemají problém a ani s tím nemají nejspíš problém odsunutí Němci z území dnešního Polska.

    Problém s tím mají dodnes akorát bývalí českoslovenští Sudeťáci a jejich potomci. Konrad Henlein se dnes převtělil do knížete Karla Trautenberka. Vyjádřil jsem na to svůj názor snad dost jasně. Sudeťákům je třeba při každé příležitosti připomenout historické hranice a ukázat dveře, které začínají v Aši a připomenut jim jejich Henleina a K.H. Franka. Kdo chce ty dveře vykopnout, je vlastizrádce jako Karel Bilderberg. Říkám to bez obalu a natvrdo, je to prostě můj názor.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    20.11.2014 17:33 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    kedze po oper. nemozem byt este dlho na pocitaci:), na velku radost niektorych, tak narchlo... k tym Nemcom, my sme ich nastastie vsetkych nevystahovali, nejake zbytky po tych spissko-gamerskych (karpatskych) ostali a medzi nimi svojrazne talenty, nadvazujuce na kulturnu kontinuitu celych generacii slovenskych Nemcov tento kanal odporucam cely:))... z Medzeva, kde ziju dodnes tzv. Mantaci (jedna skupina karpatskych Nemcov so svojraznym dialektom) a odkial je aj nas byvaly prezident Schuster, byvaly komunista, funkcionar, pre snobov prilis ludovy a jednoduchy, ale nie zly clovek a tiez celkom zaujimavy... To v suvislosti so Zemanom a to co napisal Faunom, je sice drsne, ale hodi sa na tie hovada, co tam hadzali tie vajia a teraz Zemanovi nadavajú do vsetkeho mozneho na internte ako dekel na serbel
    20.11.2014 17:49 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    mystika product oprava:)
    18.11.2014 13:10 Ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Žeby všude přítomná korupce a zlodějna, kdy se nám ti, kteří by měli sedět v chládku, smějou do očí? Žeby Babiš na ministerstvu financí? Žeby ..................
    A všechno tohle se dělo za komančů taky, ba hůř. Jenomže tehdy už tuplem nebyla nejmenší šance s tím něco dělat, vláda jedné strany a podobně. Kdežto nyní mám možnosti nápravy, jen je využívat a nebýt pasivní. Dneska máme právní stát (i když nějakej blbeček se určitě najde, kterej to bude popírate, hehe), a to je docela dost závažná věc.

    Čili tenhle argument je naprosto mimo. Nevím kolik vám je. Mě taky moc ne (v listopadu mi bylo pět), ale přesto si pamatuju třeba jak v krámech bylo velký hovno a vůbec z hlediska spotřebního zboží a "hmotné kultury" to bylo všechno dost na pikaču (třeba šaty - jo, co člověku neudělala maminka, to neměl). Což mi přijde legrační, protože se vsadím, že většině těch dnešních gaučových rejpalů by zrovna tohle fakt hodně vadilo. Paradoxně hnusy jako červená a žlutá limonáda jsou dnes objekty nostalgie, ale jako fakt, před rokem 1989 to stálo za levačku. Všude bordel a sračky horší než dneska, a ještě navíc buzerace, STB, SSM a rudej bratr.

    BTW. Můj děda měl za komančů dost vysoké pracovní postavení v zemědělství, tuším snad byl v osmdesátkách jednu dobu poslancem ve federálním shromáždění nebo co (ale čestně, byl to moc slušnej člověk, v celým okrese se k němu po listopadu lidi hlásili, když uslyšeli moje příjmení). Čili byl skutečně člen toho establishmentu, měl se o dost líp než valná většina lidu a na nic si nemoh stěžovat*. A přesto po roce 1989 (umřel o necelejch 20 let později) nikdy proti změně poměrů neřekl křivý slovo. Totéž babička.

    * no, až na to, že mu třeba policajti sebrali syny, kteří šli na výšlap a přiblížili se pohraničnímu pásmu, které ovšem v praxi začínalo pár kilometrů za městem (aspoň takovejch 15-20 km od skutečný hranice). Hned jak je tam v první vesnici někdo viděl, už byli napráskaný a jelo si pro ně komando.

    Jo, roky 1948-1989 a komunismus nechť čerti navěky píchají do zadku v pekle, já jsem víc než vděčnej za to, co tak naštvaně popisujete. Svoje štěstí, i když není bůhvíjak skvělý, si buduju sám a nebrání mi v tom žádná zkur**** strana.
    18.11.2014 16:28 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Ja si myslim, ze hlavni duvod vzajemneho nepochopeni v techto debatach je fakt, ze ti, co si stezuji, se ptaji, "proc bylo neco lepsi predtim?", zatimco vy odpovidate "celkove bylo hur". Proste vy se divate do minulosti, vidite sklenici poloplnou, zatimco oni se divaji do budoucnosti, a vidi ji poloprazdnou.

    Myslim, ze by v techto debatach bylo uzitecne, kdyby se ten problem prestal takto binarne stavet jako ten ci onen system byl horsi. Misto toho resme konkretni duvody, jak to ten byvaly rezim delal, ze byl vubec v necem lepsi? Opravdu to nemuzeme dnes mit taky?
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    18.11.2014 17:18 Maniok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    To jsou rozumná slova.

    Pan ovoce ale asi reagoval na:
    Jako komunizmus stál za piču, ale toto som nečakal, toto je najhorší sen ktorý sa naplnil.
    ... což je bláznovina, která se nedá brát ani jako nadsázka. Až se tu za pár let usadí nějaká totalitní vláda, až se všechno rozkrade nebo až tento stát skutečně zbankrotuje, půjdeme poděkovat lidem, kteří v roce 2014 seděli doma na židli a po internetu rozhlašovali, jaká je tu totalita, krádeže a bankrot. Tak dlouho, až ta silná slova přestal kdokoli brát vážně.

    Osobně si myslím, že autor blogu nejen pořádně nezažil komunismus, ale dokonce že se mu ani nezdají opravdu ošklivé sny.
    18.11.2014 17:52 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    ... což je bláznovina, která se nedá brát ani jako nadsázka.
    Nevim, jak na tom Bedna ted je, ale mozna se to da brat jako osobni vypoved? Kazdy pokus o objektivni srovnani doby minule s tou dnesni je stale jenom statistika (asi jako v tom vtipu - kdyz ja si dam kure a vy nic, tak jsme oba meli v prumeru pulku kurete). Individualni lidske osudy mohou byt samozrejme tou ci onou nevyhodou poznamenane mnohem vic.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Darth Phantom avatar 19.11.2014 18:10 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    kdyz ja si dam kure a vy nic, tak jsme oba meli v prumeru pulku kurete)

    Statistika nuda je, má však cenné údaje :). Kde jsem to jen slyšel, tuhle statistiku s kuřetem. Mám takový pocit, že to bylo v nějaké scénce s Felixem Holzmannem. Ale to je z komančského období.

    Dnes už žijeme ve svobodě. Čistě statisticky je dokázáno, že Slunce vyjde každé ráno a že kdo si dnes vstrčí do kundy kuře a zamrdá si v biologickém muzeu, bude oceněn Cenou Václava Havla za kreativní disent (snad nemusím připomínat, jsou to Pussy Riot). To je rozdíl oproti statistice s kuřaty v komunistickém období. Statisticky je prostě dnes mnohem pravděpodobnější, že když si někdo zastrčí do píči mražené kuře, bude oceněn.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 25.11.2014 11:36 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Příloha:
    když si někdo zastrčí do píči mražené kuře, bude oceněn.
    Kdepak, to nemusí ani dělat, stačí jí namalovat a hned je slavnej.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    PepaSFI avatar 25.11.2014 14:56 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    máš to blbě, Ringo není slavnej protože namaloval jak zvířátka obdivují píču. Je to tak že obraz Zvířátka obdivují píču, jakož i mnoho jiných obrazů namaloval Velký a slavný Ringo
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Dalibor Smolík avatar 25.11.2014 15:34 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.11.2014 23:16 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    tak neviem, ale jeden čo kradol v obchode mrazené kurča a schoval si ho pod klobúk pri pokladni odpadol...ale kam inam si ho mal strčiť, že?
    Dalibor Smolík avatar 26.11.2014 14:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    No chlapi v tomto směru jsou v nevýhodě .
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.11.2014 07:17 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    18.11.2014 22:01 Ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    takto binarne
    Jo, to bych bral, ale ona je momentálně situace taková, že lidi hodně bagatelizujou a zapomínají na nedostatky minulosti a strašně oproti tomu zveličujou nedostatky současnosti. A v tom kontextu je podle důležité upozorňovat, že se na to dívají nereálně, že tehdy to prostě ve všech možných ohledech a obecně bylo horší.

    Když si řekneme "ok, tehdy i tehdy byly chyby", tak to relativizujeme [i když to fakticky vzato je správný výrok], protože u většiny posluchačů takovej výrok vyvolá dojem, že oboje byla "50% šedá", a tedy *srovnatelný* humus. Což právě podle mě není přijatelné. Je to vada toho, jak se ta debata vede a nedostatku kritického myšlení samozřejmě, ne vaší výše popsané myšlenky.
    18.11.2014 22:08 Ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Hmm, no můj názor na věc by se dal shrnout asi takhle: zatímco dnešní demokratický režim má nějaké chyby*, tak komunistický režim před rokem 1989 měl nějaká ta světlá místa.

    *Máme fakt neskutečně živořící chudáky, bezdomovce (ale je třeba připomenout, že i za komančů se dalo žít dost bídně, když se někdo zprotivil), určité druhy zločinnosti to mají v demokracii snazší, a tak podobně...
    19.11.2014 12:19 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    lidi hodně bagatelizujou a zapomínají na nedostatky minulosti a strašně oproti tomu zveličujou nedostatky současnosti
    A co po nich chces? Aby se vykaslali na soucasnost a utapeli se v tom, jak byla budoucnost strasna? To mi jako dobry napad neprijde.

    Nazor na blogu neni vedecka studie, je to jen nazor jednoho cloveka. Je subjektivni, nicmene k nemu muze mit dobry duvod. Co si budou o tom komunismu myslet mladi lide je celkem lhostejne - ta doba uz se nevrati.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 12:23 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Kruci, chtel jsem napsat "minulost" misto "budoucnost".

    Jeste dodam, ze podle psychologu je idealni divat se pozitivne na minulost a do budoucnosti.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Dalibor Smolík avatar 19.11.2014 15:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Pravdou je, že si lidé idealizují trochu minulost, zapomínají na to špatné a vzpomínají na ty příjemnější věci. Tehdejší problémy se s odstupem času zdají nicotné, protože - logicky - řeší ty současné, aktuální. Nicméně byl tehdy člověk mladý, holky byly hezké i tenkrát a zažilo se taky spousta legrace, tak není nic divného, že se vzpomíná v dobrém. Ale kdyby se člověk vrátil nějakým strojem času náhle zpět, dost by se divil.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.11.2014 04:04 Ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Ta idealizace /nebo tomu říkejme odpouštění/ minulosti není zas tak zlá sama o sobě, ale má zlé efekty když to lidi promítají do rozhodnutí týkajících se budoucnosti a současnosti. Tam je naopak třeba poučení se a kritický pohled, abychom zase neudělali nějakou koninu. Proto je IMHO škodlivé, když se *nekriticky* ryje do současného režimu/listopadu, pročež jsem tu vyjel.
    Dalibor Smolík avatar 21.11.2014 08:49 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    V každém případě bychom se z minulosti měli poučit (a právě ta idealizace minulých časů je škodlivá), aby nedocházelo k opakovaným chybám. Současnému režimu vyčítám hodně, ale spíš to chápu jako nedostatečnou vyspělost společnosti, než chyby politiků a systému, politiky máme takové, jaký máme národ. Nikoliv obráceně. To je nutné si uvědomit. U nás se toleruje spousta věcí, co se netoleruje jinde, lidé se nenaučili se ozvat dostatečně, když supermarkety prodávají shnilé maso, z minulého režimu se naučili, že musí brát věci tak, jak jsou. Že nemohou nic změnit. A řada dalších věcí. Máme svobodu a je jenom na nás, jak s ní naložíme. Házení vajíček na prezidenty není nic, čím bychom se měli chlubit. Na druhou stranu je třeba se zamyslet, co takové chování vyvolalo. Každá mince má dvě strany.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Darth Phantom avatar 19.11.2014 17:47 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Můj děda měl za komančů dost vysoké pracovní postavení v zemědělství, tuším snad byl v osmdesátkách jednu dobu poslancem ve federálním shromáždění

    Pěkný příspěvek, velmi příznačný. Federální shromáždění se ale píše s velkým F. Soudruh dědeček se měl dobře za komančů a měl se ještě lépe v tzv. porevolučním sametu. Za jakou stranu soudruh dědeček kolaboroval? Za Československou stranu lidovou (to je velmi přizpůsobivá strana, byla v Národní frontě za komunistů a je i dnes v koalici, její předseda jezdí namísto vyjednávání o vládní koalici do Ameriky) a nebo byl soudruh dědeček v Československé straně socialistické? Jiné strany v Národní frontě nebyly.

    ale čestně, byl to moc slušnej člověk, v celým okrese se k němu po listopadu lidi hlásili,

    Jasně, rozumim tomu a baštím ti to. Nebyl jsi jeden z těch, co mávali předevčírem na Národní třídě a posléze na Albertově červenou knížkou soudruha dědečka?

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    20.11.2014 04:22 Ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog

    Nebyl jsi jeden z těch, co mávali předevčírem na Národní třídě a posléze na Albertově červenou knížkou soudruha dědečka?

    Nebyl, ale IMHO je dobře, že se Zamanovi nahlas řeklo, že se vůbec neumí chovat. To házení vajec byla chyba, zvlášť když strefili místo Miloška chudáka Gaucka.
    Můj děda měl za komančů dost vysoké pracovní postavení v zemědělství, tuším snad byl v osmdesátkách jednu dobu poslancem ve federálním shromáždění

    Pěkný příspěvek, velmi příznačný. Federální shromáždění se ale píše s velkým F. Soudruh dědeček se měl dobře za komančů a měl se ještě lépe v tzv. porevolučním sametu. Za jakou stranu soudruh dědeček kolaboroval? Za Československou stranu lidovou (to je velmi přizpůsobivá strana, byla v Národní frontě za komunistů a je i dnes v koalici, její předseda jezdí namísto vyjednávání o vládní koalici do Ameriky) a nebo byl soudruh dědeček v Československé straně socialistické? Jiné strany v Národní frontě nebyly.

    ale čestně, byl to moc slušnej člověk, v celým okrese se k němu po listopadu lidi hlásili,

    Jasně, rozumim tomu a baštím ti to.

    Děda od konce války poctivě makal pohraničí (na umístěnku hned po škole, frikulínům doporučuju si zjistit, co to je umístěnka), kde po vyhnání nebohejch Němců bylo hovno a pusto. Jestli to není jasný, tak nebyl politickej aparátčík, ale prostě vystudoval hnojárnu, řídil různý zemědělský podniky (našel jsem ho zmíněnýho na jednom starým pamfletu o zřízení jihočeskýho výpočetního střediska coby pobočky nějakýho JZD, lol), prostě profesionální kariéra. Členem KSČ myslím byl (už vidím ty reakce).

    Po roce 1989 se měl normálně, byl v důchodu, kterej měl ale samozřejmě vyšší než většina normálních důchodců, protože měl tehdy vyšší plat (ale když jste někde ředitelem, tak to tak bývá, tak to mu snad nebudete omlacovat o hlavu). Za jeho jméno se nestydím, ba naopak bych se spíš chlubil, ale to bych tu nemoh zůstat +-anonymní, takže ho neuvedu.

    P.S. Možná my trochu uchází smysl/vyznění vaší reakce? Zdá se vám, že obhajuju komunismus? Nebo do mě rejete proto, že jsem se vyjádřil proti němu (pak mi je divný, že používáte takový dost pokleslý druhy rétoriky pro němu)?

    20.11.2014 04:33 Ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Federální shromáždění se ale píše s velkým F.
    P.S. Díval jsem se, a byla to http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_n%C3%A1rodn%C3%AD_rada, ne federální shromáždění. Račte přijmout můj upřímný prdon, že jsem se vás dotkl tím, že jsem ho omylem či z trestuhodné nedbalosti napsal s malým F.
    20.11.2014 04:35 Ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Ugh (zatracený html), mělo to být Česká národní rada
    20.11.2014 21:56 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    aj náš direktor bol poslanec - NR SR. A bola to pekná sviňa. Je v KDH a bol riaditeľ až do dôchodku, hoci už nie na gympli, ale na vyššom orgáne.
    20.11.2014 21:42 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Viete čo najviac štve ľudí, ktorí sa dnes hnevajú na svoju vlastnú naivitu, ktorá ich vyhnala na tie námestia štrngať kľúčmi a rečniť v euforickom vytržení na tribúnach, nwehľadiac na milície údajne pripravené brániť "komunizmus", ostreľovačov na strechách alebo v menších mestách (čo viem z vlastnej skúsenosti) na kamery a fotografické aparáty za oknami namierené na tých manifestujúcich? Že tí, čo ukradli ekonomickú a tým aj politickú moc, sú bývalí papaláši, nomenklatúrne kádre zo všelijakých ÚV, generálnych riaditeľstiev, poslanci FZ atď. a ich potomkovia. Mali skvelú štartovaciu čiaru, mali tlačenky všade pred 89., dostali sa na školy, neprístupné obyčajným smrteľníkom bez protekcie, napr. na právo (preto skorumpované súdnictvo:)), na lukratívne fleky v manažmentoch výnosných podnikov, v zahraničnom obchode, mali všetky potrebné informácie, vedeli, ako pri privatizácii na to, a v neposlednom rade mali už aj do 89. kapitál, o akom sa bežnému pracjúcemu ani nesnívalo, a tí, čo na tých karieristov a "vyžírky" doplácali dovtedy, na nich potom ešte mnohonásobne doplatili pri "ekonomickej transformácii". To je novodobá vládnuca vrstva, to sú dnes tí "kapitalisti" a hnev sprostého ľudu sa ako vždy obracia proti tým, čo za nič nemôžu, proti radovým členom ich bývalej strany, z ktorých mnohí boli do nej natlačení, aby tam mohol vstúpiť aj synátor nejakého poslanca FZ, pre ktorého súdruhovia mali pripravený vysoký lukratívny post v štátnej správe alebo vedení podniku. Ale mal VŠ a za jedného "inteligenta" muselo vstúpiť do predvoja robotníckej triedy 1O robotníckych kádrov. Tí im na to zvysoka s*ali, ale boli niekedy vydierateľní - tak nevstúpiš, súdruh? Potom nebude ten trojizbový byt v paneláku...Nepôjdeš na uvoľnené miesto s platom o 1000-ku vyšším, dáme tam iného, ochotnejšieho súdruha...

    A teraz synovia, dcéry a vnuci týchto hochštaplerov nadávajú do boľševikov, kremlobotov a debilov tým debilom, čo počas Víťazného Novembra slzili dojatím a radosťou... GRC!
    20.11.2014 21:48 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Zdravím, už jsem měl o vás obavu.
    20.11.2014 21:58 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    oper. dopadla dobre a mám zalepený jeden okuliar, aby som nenamáhala oko, ale už to vypínam:-)
    Dalibor Smolík avatar 21.11.2014 10:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    To rád slyším a doufám, že se brzy uzdravíte.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    21.11.2014 12:39 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Dnes už aj vidím. Ešte druhé oko a budem vidieť ako orol. Viete, že vidieť jasnejšie a farebnejšie má vplyv na náladu? Asi to podporuje tvorbu hormónov šťastia, keď už tie iné hormóny u dôchodcov netlačia na mozog.:)

    Ja Vám želám to isté. Mimochodom, bola som milo prekvapená prístupom a starostlivosťou lekárov. To poteší najviac, že niečo je ako má byť a nie je všetko úplne na h...:).
    Dalibor Smolík avatar 21.11.2014 14:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Máte pravdu, i já jsem v dobré péči doktorů a jejich přístup je zodpovědný. To potěší, když nemá pocit, že na člověka kašlou.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Bystroushaak avatar 18.11.2014 01:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    To je generovaný Markovem?
    18.11.2014 14:14 Tonda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    je to komplikovane a take vse dost zatizene minulosti, kterou my zde zname vetsinou jen z vypraveni. Kompetentni nazor snad muze mit jen pan Smolik a ta pani ze Slovenska, protoze jsou uz vlastne duchodci.
    rADOn avatar 18.11.2014 16:13 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Urcite je to vic lidi kteri to zazili, i kdyz z toho treba tehdy jeste nemeli rozum a az podeji jim doslo o co vlastne slo. Ja si rozhodne dodnes pamatuju jak do nas v matersky skolce hustili Lenina a jak se pozdeji ve skole o nekterych vecech nemluvilo. Bedňa by si mel udelat vylet do Jáchymova a prohlednout si lagr aby mel predstavu o co ho ti dnesni zli politici pripravuji.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    18.11.2014 16:44 xxxxxxxxxxxxxxxx | skóre: 2 | blog: xyzxyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Bedňa by si mel udelat vylet do Jáchymova a prohlednout si lagr aby mel predstavu o co ho ti dnesni zli politici pripravuji.

    Dyt Bedna to rekl...

    Jako komunizmus stál za piču, ale toto som nečakal, toto je najhorší sen ktorý sa naplnil.

    Kazdopadne si myslim, ze argumenty komunismus je zlo, tj. to co prislo po nem musi byt lepsi, jsou zcestne. To je neco podobneho, jako kdyby zlodej kricel, ze zlodejem neni, pac tamhle ten clovek ukradl z banky 3x tolik penez... (preberte si to jak chcete, neobhajuju ani jeden rezim) :)
    18.11.2014 16:59 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Kazdopadne si myslim, ze argumenty komunismus je zlo, tj. to co prislo po nem musi byt lepsi, jsou zcestne.
    Nejen to, on je tento hloupy argument je pouzitelny i v ramci samotneho komunismu, i pri srovnani zivota za komunismu a zivota za prvni republiky. Zivotni uroven treba v 70. a 80. letech byla vyssi nez v 50. a 60., a ani ta politicka represe nebyla co byvala.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    18.11.2014 20:24 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Mluví z Tebe jen emoce, zamysli se, práci máš, prokazatelně se ve srovnání s jakýmkoliv okolním světem máš lépe, můžeš si jet kam chceš a nemusíš ani pracovat, všechno kolem Tebe je hezké a krást(?) - to jsi mohl tenkrát a můžeš i teď, když jsi byl požehnaný, byl jsi automaticky chráněný, nyní si tu ochranu musíš vypracovat, takže je fčil těžší krást ve velkém a mnohem snaze na Tebe „padne“ - co si víc můžeš přát ;-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.11.2014 12:21 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Rad bych uvital nejaky zdroj k tomu, ze se za komunistu "kradlo" vic nez za divoke privatizace v 90. letech. Rika to vic lidi, ale zadnou seriozni studii na toto tema jsem nevidel.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 14:33 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Kradlo se dost, ale jaksi menší věci. Někteří to dokonce brali jako své právo, po té co jim bylo odebrato. Třeba v JZD se furt ztrácely vidle aj. nářadí. Největší krádež, kterou jsem slyšel od pamětníků byla jakási krádež soustruhu ve fabrice, který si v 80 letech někdo přendal jeřábem přes hradbu. Ale to bylo něco už hodného obdivu a všude se o tom mluvilo (možná to ani nebyla pravda). Pak jsem také zaznamenal jednu krádež materiálu na stavbu baráku někdy v 70 letech. Ten člověk byl členem Národního výboru. No, vědělo se o tom, ale ten člověk se celej život třás, aby se na to nepřišlo a s každým na vesnici jen aby byl zadobře. Samozřejmě je to blbost, že se kradlo dřív víc. Ani nemá cenu se o tom moc bavit, jestli si to někdo myslí, tak ať je po jeho.
    Dalibor Smolík avatar 19.11.2014 15:36 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Kradlo se určitě méně, protože nebylo krást co .. materiál, cihly atd. to všechno byly malé hodnoty. Ale režim dost často sváděl své potíže na hospodářskou kriminalitu. Nicméně mockrát se i veřejně (třeba v Dikobrazu) kritizovalo, že v podnicích rezivějí na dvorech stroje, které byly dovezeny za devizy ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    19.11.2014 15:56 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog

    Ani nikdy neuvidíš, protože každý důvěřu jen datům co si zfalšuje sám.

    Většina rodinných domů a chat před 90-tým bylo z velké většiny postaveno z materiálu, který nebyl přímo nakoupen.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.11.2014 16:35 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Ano, jak pises ty a RM je zhruba, jak si to take predstavuji, ze to bylo.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 16:45 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Jenom abych to upresnil, myslim, ze lidem vadi nespravedlnost (viz treba). Ta, pokud mluvime o kradezich a tunelovani, vadila lidem za komunistu take, ale jelikoz slo o male castky, prece jenom to bylo mene zavazne. Dnes je zkratka vyssi socialni nerovnost, a to je co lidem vadi.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 16:47 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Jde mi o to, ze jsem primo slysel, jak nekdo tvrdil, ze komuniste tunelovali ekonomiku stejne jako v 90. letech. Osobne pochybuji, ze je to pravda. Kdo to tvrdi, by mel ta data dolozit; pokud je dolozit nemuze, at to netvrdi.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 17:43 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Nelze tunelovat něco co neexistuje a kde není z čeho.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.11.2014 19:02 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    To je dost mylny nahled na ceskoslovenskou ekonomiku za komunismu.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 19:05 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Na dobu chvíli před 89 ani moc ne.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.11.2014 19:14 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Muzes to trochu rozvest? Nemyslim, ze jsme byli v roce 1989 v nejake ekonomicke krizi. Koneckoncu, rezim v Ceskoslovensku se z vychodniho bloku zhroutil jako jeden z poslednich..
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 19:20 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    A ty to můžeš rozvést, v 89 jsme hleděli do velmi hluboké propasti a stáli jsme na krajíčku.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.11.2014 19:37 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    No, bylo mi tehdy asi 12, ale co si pamatuji tak rok 1989 byl ekonomicky uplne stejny jako vsechny predtim, co si pamatuji, od 1984 dal. Proto se ptam po dalsich informacich - zajima me to.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 19:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog

    Mně bylo víc, podívej se třeba sem, diskuzi tímto směrem rozhodně nepovedu…

    PS: Stejný v tomto případě znamená, kus horší.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.11.2014 20:37 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Samozrejme, ze nebudes, protoze jsou to jen reci.. Prestoze CSSR mela samozrejme za obdobi 1948-1989 nizsi rust nez Zapad, stale to byl ekonomicky rust. Jedine, co mohlo v roce 1989 prijit za krizi byl problem s exportem do jinych zemi vychodniho bloku.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 20:57 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog

    Nižší není to správné slovo a růst v celkovém kontextu také ne.

    Když už nic, zamysli se nad tím, kam jinam se exportovalo.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    20.11.2014 04:38 Ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Růst, no to je hezký, jak by nebyl, když ho předepisovala pětiletka.

    Ale průser byl, že zboží a podniky nebyly konkurenceschopné se západem a problém se stále zhoršoval. Čili jo, tomu se IMHO dá směle říct, že byla ekonomika v svrabu.
    20.11.2014 07:41 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Prave proto se to neda rict. Je to to, co jsem rikal na zacatku. Pokud chce nekdo byt v ekonomicke desitce prvnich zemi, muze mu ta sklenice pripadat poloprazdna. Ale pokud slo o zivotni uroven, byla poloplna, a ja chci, aby si to lide priznali, ze to neni cernobile (hezky je to videt na tom odkazu z Wikipedie, na srovnani podle PPP).

    Ony totiz ruzne kapitalisticke experimenty take nedopadaji uplne dobre. Treba v latinske americe, nebo ted v nekterych zemich Eurozony jako Recko apod. Podle me zatim o chovani ekonomickych systemu vime prilis malo na to, abychom to mohli takto jednoznacne oznacit.

    Ono stejne nakonec v praxi byla socialisticka ekonomika asi na 50-70% procentech efektivity te kapitalisticke. Pokud si dobre vzpominam ze srovnani cen predtim a dnes - vetsina zbozi (krome par outlieru, kde jde o tezbu renty, jako najmy a voda) byla za socialismu o jen asi 30-50% drazsi. To neni nic, kvuli cemu by se "dalo volat domu", ale take to neni "ekonomicka katastrofa".
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 16:58 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Většina rodinných domů a chat před 90-tým bylo z velké většiny postaveno z materiálu, který nebyl přímo nakoupen.

    Půlka vesnice co znám včetně nás si jezdila vystát frontu na tvárnice do Stavebnin a samozřejmě za ně řádně zaplatili. Jsem si jistej, že z té druhé půlky to nejméně polovina dělala také tak. Někteří si tvárnice sami vyráběli a jiní si je získali třeba z nějaké bouračky, ale krást si dovolilo jen pár lidí, co k tomu mělo extra vhodné podmínky. Já osobně o nikom takovém nevím. Snad jen jeden případ, kdy si dokázal mistr nějakého podniku bytové výstavby, postavit z tehdy moderních panelů a zajistil si k tomu vše potřebné (jeřáb, tahač a nějaké levnější panely) na což tehdy v sedmdesátých letech všichni na vesnici čučeli s otevřenou hubou, protože každej to lepil z cihel případně tvárnic. -- Nechápu jak to sem můžete takhle sázed, že si většina lidí postavila z kradeného, když to nemůže být pravda ani z poloviny!
    Dalibor Smolík avatar 19.11.2014 17:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    jiní si je získali třeba z nějaké bouračky
    Pokud to nebyla bouračka kamaráda, ale třeba nějaké bývalé továrny, šlo o rozkrádání socialistického vlastnictví. Dělalo se to, tolerovalo (někdy taky ne), ale legální to nebylo.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    19.11.2014 18:07 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog

    Na každém domě z těch let, kdyby byl na surovinách čárový kód, by jsi lehce zjistil, že spousta materiálu nepochází odkud pocházet měla, a na pár bych ti uměl ukázat. Nicméně co vím naprosto jistě, bo jsem vyrostl ve městě, kde byl masokombinát a pracoval jsem ve strojírenství, tak že z masošu se maso/salámy atd. prodávali až přes dva překupníky o zaměstnanci každý den vynášeli na těle velké množství a dokonce si šlo i objednat a dokonce i vím, že to šlo do jedné masny a to vše nebylo pár kilo aušusového masa - k panenkám ses takto dostal velmi snadno a velmi levně. A v mém oboru, skoro každý neustále něco fušoval a něco nesl domů a vyrobené/nářadí/materiál, dokonce i v náklaďácích se to vozilo (ty to provezli nejsnáze). Vše podle pravidla „kdo nekrade okrádá rodinu“. Dobře si pamatuji když jsem měl nějakých 13 roků a nakupovali jsme brikety „v uhelných skladech“, a děda mi musel dlouho vysvětlovat „koloběh peněz a služeb“ a můj cit pro spravedlnost byl tenkrát silně narušen…

    PS: To, že za ně řádně zaplatili, ještě neznamená, že z těch tvárnic měla být původně postavena školka ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.11.2014 16:18 haha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Komunisté ukradli všechno všem a říkali tomu: "Národní hospodářství"
    19.11.2014 16:37 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Technicky vzato mas pravdu, ale Vitezny Unor myslim neni to, co mel na mysli Sangala. Na druhou stranu, privatizace narodniho majetku nebyla ve vysledku prilis odlisna - taky se ukradlo vsechno vsem.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    20.11.2014 09:37 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    ja nechapu, proc je tohle neustale spojovano. Onu "privatizaci" snad vsichni slusni lide nepokladaji za nic jineho nez druhe rozkradeni republiky, tehdy jiz byvalymi komunisty a Klause za nejvetsiho polistopadoveho gaunera, ktery systematicky pracoval a pracuje na zpochybneni temer vsech demokratickych hodnot. Je asi priznacne, ze (aspon z me zkusenosti) Klausovi fanousci jsou ve velke vetsine byvali komuniste nebo stale jeste komuniste (at jiz volici nebo jen mentalne, kterym imponuje asi fobii vuci EU, sudetakum a podlizanim Kremlu)
    20.11.2014 10:52 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Co spojovano s cim? Myslis privatizaci s prechodem ke kapitalismu? No asi stejne, jako se spojuje znarodnovani s prechodem k "socialismu". Nejspis je mozne zavest kapitalismus i "socialismus" postupne, bez privatizaci a znarodnovani, ale je otazka, jestli se to vubec nekde nekomu podarilo.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    21.11.2014 19:59 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Myslis privatizaci s prechodem ke kapitalismu?
    myslim cesky zpusob privatizace. Argumentacne spojovat by to slo, kdyby tento zpusob privatizace mel podstatnou podporu u zastancu demokracie nebo kapitalismu, o cemz ale silne pochybuji - to snad haji uz jen Klaus a par volicu ODS (kde silne pochybuji o jejich demokratickych hodnotach nebo o tom, ze by to byli kapitaliste, protoze ODS se spis profilovala, jen s malou nadsazkou receno, jako sdruzeni osob provozujici vlastni podnikani za statni penize, coz se s kapitalismem moc neslucuje)
    21.11.2014 21:39 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Jenze privatizace nebyla ceske specifikum. Snad nikde to nedopadlo dobre.

    Dale, samozrejme, ze u dnesnich zastancu kapitalismu privatizace podporu nema, protoze ti si uz tak snadno nakrast nemuzou. Ale tehdejsi zastanci kapitalismu to dost podporovali. Ekonom Milan Zeleny tusim tehdy prosazoval, aby se privatizovalo do rukou zamestnancu podniku, ale to se odmitlo.

    Navic treba guru dnesniho kapitalismu Petr Mach - kolem roku 2000 predseda Mladych Konzervativcu, mladeznicke organizace ODS. Zrejme s tim nemel velky problem.

    Je to dost podobne jako u tech reformnich komunistu - oni si to samozrejme neprali, vsechny ty spatne veci; za to mohli ti druzi.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 16:54 Maniok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Taky nezapomeňte na pracovní čas, který zaměstnavatel zaplatil, a mnozí zaměstnanci vesele zaplnili vším kromě skutečné práce. Pokud to můžu odhadnout, tak kdyby to někdo dovedl vyčíslit, musely by to být ročně stamiliardové ztráty...

    Ne že by se to po revoluci nedělo také.
    19.11.2014 17:32 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Pokud to můžu odhadnout, tak kdyby to někdo dovedl vyčíslit, musely by to být ročně stamiliardové ztráty...
    A to nevite to hlavni - kolik se ztraci tim, ze vetsina lidi o vikendu nepracuje!
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 18:42 Maniok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Ztráta to je, pokud ten víkendový čas zaměstnavatel někomu proplácí...
    19.11.2014 19:10 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    A kdo ten cas v praci proplacel za komunistu? :-)

    Takto nelze "naklady prilezitosti" uctovat (dokud nekdo neudela fyzikalne nezvratne rozhodnuti, ktere neodpovida preferencim, nejde o ztratu!). Je to asi jako s temi Snickers tycinkami v moji oblibene scence.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 19:50 Maniok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Rozumím kam míříte... šlo o určitou podobu "privatizace pracovního času". Prakticky se to nedalo ze strany zaměstnavatele kontrolovat, nedostatek motivace zřejmě prostupoval celým Táborem míru. Lidi měli čas a nepřetrhli se, mnohým to celkem stačilo ke štěstí.

    Nedovedu to ale hájit. Podobnou logikou jde dojít také k tomu, že si tu a tam z práce přivlastním věci ("rozkrádání" přitom bývalo stíháno podstatně tvrději než "krádež"). A v dnešní době tak jde obhájit třeba krácení daní. Tak kde udělat tu hranici, co je OK si brát ze státního a co už ne? Co je fér, a co už je podvod?

    19.11.2014 20:39 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Ja to nehajim (ostatne, v jine diskusi tady jsem to celkem jasne napsal), akorat tvrdim, ze je ekonomicky nesmysl snazit se to vycislit jako "ztratu". Da se povazovat za nespravedlive vuci lidem, kteri se tak nechovali, to ano.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 19:59 Maniok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    V kapitalismu tohle firmy řeší různě, protože konkurence je tvrdě tlačí. Jedním z důsledků je, že jsou dost paranoidní, aby domnělé líné lidi nezaměstnaly. Tak i celkem pracovitý člověk, když má blbý věk, životopis nebo ksicht, často končí jako nezaměstnaný chudák. Jak to řešit?

    S trochou nadsázky do diskuse - stát garantuje pojištění vkladů proti krachu banky, je to asi 50 000 Euro, díky čemuž lidé nezašívají bankovky do polštáře a ukládají je na úrok. Pomohlo by jako pobídka proti nezaměstnanosti, kdyby stát firmu pojistil proti "ztrátám z přijetí líného/neefektivního/blbého zaměstnance"?
    19.11.2014 20:42 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Ja bych to resil vseobecnym zakladnim prijmem.

    Co se tyce pojistovani toho ci onoho stran statu, to by melo byt neco za neco. Jinak, takhle napul, je to privatizace zisku a socializace ztrat.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    19.11.2014 21:30 Maniok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Je hezké na internetu uvažovat o velkých plánech, ale všeobecný základní příjem je myslím zcela nereálná myšlenka. Kdyby to bylo průchodné, tak to už někde na světě zavedla nějaká z komunistických stran. Nebylo jich tak málo. Měli pod palcem ekonomiku, řízení celého státu, ale neudělali to, pokud vím, nikde.

    Řádově snazší, i když velmi nejisté, je zkusit nějakou demokratickou cestou budovat státem garantovaná pracovní místa pro všechny nezaměstnané. Podmínit státní podporu prací se zkouší už dávno. To by se teoreticky mohlo z velké části samo zaplatit, aniž by to udělalo díru do rozpočtu. Lidskou povahu ale nepředěláte, a tak nevěřím že by to fungovalo v míře větší než dosud. Kolik z dnešních nezaměstnaných lidí by tam dobrovolně chodilo? Kolik by se tam vůbec namáhalo předstírat práci? A kolik z nich by mělo nějaké použitelné výsledky?
    19.11.2014 21:39 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Lidskou povahu ale nepředěláte, a tak nevěřím že by to fungovalo v míře větší než dosud. Kolik z dnešních nezaměstnaných lidí by tam dobrovolně chodilo? Kolik by se tam vůbec namáhalo předstírat práci? A kolik z nich by mělo nějaké použitelné výsledky?
    Na to jsou i statistiky, myslím, že jsem naposledy zaznamenal, že něco mezi 3-4 % populace nebude/nechce pracovat a něco mezi 5-6 % je něco jako nezbytné minimum aby fungoval „trh práce“.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    20.11.2014 07:49 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Oboji jsou kecy. V 60. letech mely nektere zeme, treba Australie, prave statem garantovanou zamestnanost (tim odpovidam i predrecnikovi), a nezamestnanost dosahovala po mnoho let i treba jen 1-2%. Takze, tohle je zhruba maximalni procento lidi, kteri skutecne "nechteji pracovat".

    (Problem ovsem je, ze dnes to udelat nemuzeme, protoze proste pro lidi neni dost prace, ekonomika - co do produkce pro spotrebu - jede na maximum co unesou prirodni zdroje, diky automatizaci a organizaci prace. Muzeme lidem dat praci, ale nebude mit zadny smysl.)

    Za druhe, ono "nezbytne minimum nezamestnanosti" je amoralni zvast. Je to asi podobne jako tvrdit, ze ekonomika potrebuje urcite mnozstvi otroku, jinak nebude fungovat. Slusny clovek by neco takoveho nemel vyslovit. Pokud to skutecne vyzaduje vami prosazovany ekonomicky system, pak je proste spatny a nema smysl o nem uvazovat.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Petr Tomášek avatar 19.11.2014 17:27 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    ako je Klaus a Mečiar

    Zapomněl jsi na Zemana, Babiše, Sobotku a Fica...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Darth Phantom avatar 19.11.2014 18:17 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Ty aby sis nepřisadil, demente vygumovanej lidovkama a teplouškem Putnou...
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    19.11.2014 18:43 Maniok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Proč tolik agrese?
    Darth Phantom avatar 19.11.2014 20:35 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog

    A ty jsi Tomášku zapomněl na hada na tři (Josef Lux) z KDU-ČSL. Selektivní paměť? Nemůžeš popřít, že tvoji jezuité participovali na všech porevolučních vládách (nějaké výjimky se najdou). Jezuité jsou velmi přizpůsobiví a nejvyšší hodnota je pro ně naplněné korýtko. To je hezké, že se opíráš do Babiše, jenže Babiš je tady jen krátkou chvíli. Kolaborantská KDU-ČSL je tady mnoho desítek let. KDU-ČSL kolaboruje a kolaborovala za všech režimů.

    A teď mi řekni,Tomášku, proč předseda KDU Bělobrádek jezdí po volbách do Spojených států amerických, namísto vyjednávání o vládní koalici. Jsou dvě možnosti. Jel se tam poplácat po zádech se soudruhy v Bílém domě jako Brežněv s Husákem. Druhá možnost je, že si tam předseda jel pro instrukce. Která možnost je podle tebe pravděpodobnější, Tomášku?

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    19.11.2014 21:15 Maniok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Proč tolik agrese?
    20.11.2014 04:42 Ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    No, řeknu ti to takhle. S tímhle pohledem na svět to budeš mít hodně těžký. Počítám, že máš pocit, že je úplně všechno prožraný, zkorumovaný a všichni nahoře jsou největší kriminální svině, což? Nebo zatím ještě zbyl někdo, komu věříme? Doufám, že aspoň neujíždíš na konspiračních teoriích.
    20.11.2014 21:08 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Já věřim třeba Jóžinovi.
    Darth Phantom avatar 21.11.2014 15:52 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    zkorumovaný a všichni nahoře jsou největší kriminální svině, což?

    No asi takhle. Nedělám si žádné iluze, že dnes lidé vstupují do politiky kvůli nějakým ideálům a aby sloužili veřejnosti. S tím se nic nenadělá, to je tak všude. Co mě asi nejvíc zajímá z nedávných událostí a centrálně organizovaných "oslav" je to, odkud se vzaly ty červené karty. Ty karty asi nerostou na stromě a nebo na facebooku, nepletu-li se. Budu vycházet zatím z ověřitelných faktů. Akce na Národní byla (kde červené karty byly také) organizována neziskovou organizací Opona, což je v podstatě americká ambasáda. To není konspirační teorie, to je fakt.

    Koncert na Václaváku (Znovu89) spolupořádala Opona také. Co se tam odehrávalo kromě prozpěvování odrhovaček je snadno dohledatelné a ověřitelné také. To byla v podstatě politická nátlaková akce za odstoupení prezidenta, ne žádné oslavy 17. listopadu. To je dohledatelné, co tam říkali ti různí Kollerové, Mertové a další. Je to normální, že se "obecně prospěšná" společnost angažuje v politických akcích vyzývajících k odstoupení prezidenta zvoleného v přímé volbě? Horší je, že tuto akci spolupořádal Český rozhlas, a to je podle mě už za hranou, veřejnoprávní médium by se nemělo podílet na žádných politických nátlakových akcích, to je velmi přes čáru. Čili kdo objednal a distribuoval červené karty je zatím "konspirační teorie", názor jsem si udělal, je tu velmi zřetelný a nepřehlédnutelný rukopis barevných revolucí. Prezident je podle právního řádu neodvolatelný, ale samozřejmě není nesvrhnutelný, že. Mysli si o tom co chceš, klidně i to, že ulítávám na konspiračních teroriích. Taky by mě zajímalo, jaké další kroky jsou v plánu. Asi nějaký mrtvý student Šmíd bude v programu, něco se určitě vymyslí.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 21.11.2014 16:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Také mi to připadalo jako nátlaková akce za odstoupení prezidenta, jen nevidím účelnost takové akce - kdo tím co sleduje, pokud je to skutečně někým organizované, jak naznačujete. Prezident byl zvolen demokraticky, nejdříve z 9 kandidátů a potom ze 2. To, co se nabízelo jako kandidáti bylo dost tristní defilé odkecaných politiků, nebyli jsme schopni postavit do čela osobnost. A podobná situace by nastala po případném odstoupení Zemana. Nejsme Ukrajina, kde určitý člověk představoval nějaký výrazný proud (v jejich případě proruský, proevropský, nacionalistický apod.). V Česku je to indiferentní masa lidí a politiků, kteří nepřinášejí žádné nové proudy a myšlenky. Jestli si případný autor rukopisu barevných revolucí něco slibuje, asi bude zklamán ..Česko je opravdu svým způsobem originální společnost.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Darth Phantom avatar 21.11.2014 17:08 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    jen nevidím účelnost takové akce - kdo tím co sleduje,
    Sonda do české společnosti, co se bude dít a kam až to může zajít a následné vyhodnocení, jaké kroky podniknout dále. Nelze si nevšimnout mediální štvanice, každý den minimálně dva články o Zemanovi - a z toho pramenící ovlivňování veřejného mínění skrze média. I když je pravda, že k tomu přispívá svým jednáním sám Zeman také s těmi jeho kundami atd.
    případný autor rukopisu barevných revolucí něco slibuje, asi bude zklamán ..
    No tak v to doufám taky, přece jenom nejsme na Ukrajině a není to ještě zdaleka u nás tak na hovno jako na Ukrajině. Ale zároveň bych kluky a holky z US embassy zas až tak nepodceňoval, mají s organizováním barevných revolucí velké zkušenosti a první kroky byly již učiněny. A když je McCain znepokojen špatným směřováním české politiky, tak to už taky něco bude znamenat, když je tak rozhořčen. A nedávno jmenovaný zastupující říšský protektor v Čechách a na Moravě Andrew Schapiro se taky vyjádřil dost jasně a Bohuslav Plešbotka už musí jezdit na kobereček za oceán... :)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Darth Phantom avatar 21.11.2014 21:15 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog

    Ještě bych to s dovolením trochu rozvinul. Všímám si i takových maličkostí, jako je odvolání velvyslance. Myslím si, že to nebylo náhodné. Konstantin von Neurath ala Norman L. Eisen se zajímal především o Prague Pride a teplouše. Byl měkký. Proto nastoupil zastupující říšský protektor Andrew H. Schapiro. Ten to řekl jasně, bude posilovat úlohu neziskových organizací no a to se ostatně potvrdilo 17. listopadu. Neplácá určitě jen tak do větru.

    Je třeba si všímat i zdánlivě nepodstatných maličkostí, jako je jmenování říšského protektora a jeho prohlášení. Takovéto zdánlivě nepodstatné informace mainstreamovým médiím unikají, tam se řeší denodenně kundy od Zemana.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 22.11.2014 11:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    tam se řeší denodenně kundy od Zemana.
    Škoda, že jim Zeman takovými excesy usnadňuje práci. Protože je jasné, jemu tyhle souvislosti, o kterých jste psal, zřejmě docházejí. Když tak sleduji vývoj v naší zemi a okolí, nelíbí se mi tahanice velmocí o sféry vlivu. A o posilování atmosféry studené války verze č. 2. Jsme svobodný a samostatný národ, proti zahraničním investicím nic nemám (jsou mnohdy nutné), ale své věci bychom si měli spravovat sami.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    pavlix avatar 22.11.2014 11:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Já jak politiku nesleduju, tak jsem se před časem doslechl, že jim Zeman nějak nadával a teprv při konkrétním slově mi došlo, že jim vlastně vůbec nenadával, jenom mluvil česky, což se od českého prezidenta v podstatě očekává. Nikdy jsem neměl Zemana rád, ale horší prezident než Havel snad nebude.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.11.2014 14:58 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    No to už naozaj presiahlo všetky hranice dobrého vkusu, čo dorábajú kundokritici ( inak je to fakt hrozné slovo, ešte odpornejšie ako slovenské , a to už je čo povedať, keď je niekto ešte nejapnejší, než tu prítomný grunt:-)). Sami sa vyjadrujú ako pohoniči a správajú ako hajzlíci, ale bojujú za vyššiu jazykovú a mravnú úroveň. Pokiaľ môžem, prelietavam diskusie v českých médiách, a je naozaj smutné, aké tupé sú tie davy mravokárcov. Aj jedna pani učiteľka sa chválila, ako diskutovala so žiakmi na hodine o nevhodnom vulgárnom vyjadrovaní Zemana. To bola určite tá, čo iniciovala petíciu nezletilých za odvolanie Zemana z funkcie prezidenta. Alebo jej podobná kolegyňa.

    Kampaň proti Zemanovi sa dala čakať. Po dlhom čase jediný prezident malej (ne)závislej stredoeurópskej krajinky, čo si dovolil povedať, ako a veci majú bez okolkov, narovinu. Už či by na to tie kundy použil, alebo nie, aj tak by to bolo fuk, podstatné je, že nie je kompatibilný so zhora vytýčenou politickou líniou. To čo stvárajú verejnoprávne médiá je podobné normalizačnej propagande. Včera Hyde park na pozvracanie...
    23.11.2014 17:24 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    čo dorábajú kundokritici

    jeden takový kundokritik a odporník na moderní umění se dnes vyjádřil, že Zeman název skupiny Pussy Riot nepřeložil zrovna nejlépe, přičemž na dotaz, jak by on sám přeložil název skupiny, odpověděl takto: To je natolik složitá otázka, že si netroufám na ni kategoricky odpovědět. Nicméně vždycky by za tím měla být aspoň částečná znalost tvorby dotyčné kapely...
    To mne opravdu pobavilo, asi si je nejprve měl Zeman pozvat na hrad, aby mu svojí tvorbu lépe předvedli v praxi. (celé jsem to raději nečet, možná tam jsou i větší perly)
    23.11.2014 20:06 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    V prvom rade si myslím, že v Rusku sa ľudia majú rozhodnúť sami, čo im vyhovuje a čo nie. Kritizovať ich z nejakej americkocentrickej alebo erupocentrickej pozície a implantovať im tam násilím demokratické výdobytky podľa predstáv USA/Západu, pokiaľ o to ich obyvateľstvo nestojí (asugestívne tvrdenia našej mediálnej propagandy, že o to stojí, plávajú na vode), je obyčajné vnucovanie a Rusi to musia vnímať ako hrubú urážku. Nie Putin, ale Rusi ako národ (myslený nie v etnickom, ale v politickom slova zmysle). Oni si sami rozhodnú, akú chcú vládu a aké zákony - oni si budú sami dohliadať, ako a či sa tie zákony uplatňujú v praxi. Majú pluralitný systém, všeobecné volebné právo. Všetky kroky Západu vyvolávajú iba rast nacionalizmu a xenofóbie. Dnes to celkom pekne sformuloval v ČT Zaorálek.

    Ako by sa páčilo Američanom, keby na demonštráciu do Fergusonu zavítal predseda štátnej dumy Federálneho zhromaždenia Ruskej federácie, Medvedev alebo Šojgu a rečnili by tam o porušovaní ľudských práv, rasizme a policajnom terore v USA ? :)
    21.11.2014 18:02 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Nejsme Ukrajina, kde určitý člověk představoval nějaký výrazný proud
    Ja bych si tim v pripade Zemana nebyl tak jisty, viz.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    20.11.2014 09:46 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    A teď mi řekni,Tomášku, proč předseda KDU Bělobrádek jezdí po volbách do Spojených států amerických, namísto vyjednávání o vládní koalici. Jsou dvě možnosti. Jel se tam poplácat po zádech se soudruhy v Bílém domě jako Brežněv s Husákem. Druhá možnost je, že si tam předseda jel pro instrukce. Která možnost je podle tebe pravděpodobnější, Tomášku?
    koukam, ze uz ani Phantom neni to, co byval. Na rozdil od ruznych konspiratoru a pozdeji kremlobotu jsi si byl schopen zjistit aspon zakladni faktka, abys nevypadal jako uplny debil. Ted to vypada, ze uz nejsi schopen ani tohoto a jedine, co zbyva jsou urazky.
    20.11.2014 20:22 jbnt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    nevidim rozdil mezi dementnim lojzou a uplnym debilem
    Darth Phantom avatar 21.11.2014 15:40 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    schopen zjistit aspon zakladni faktka, abys nevypadal jako uplny debil.
    Na tom se nic nezměnilo. Že předseda KDU odcestoval po parlamentních volbách za velkou louži je dohledatelný fakt. Co si o tom má člověk pomyslet? Je to obvyklá procedura, že předseda strany po volbách někam odcestuje do zahraničí? Podle mě není. Že jezuiti participovali v téměř všech vládách je taky fakt a svůj podíl mají, je také fakt, to nelze zpochybnit. No a na to nějak Tomášek účelově pozapomněl. Takže co se ti na tom nezdá, dementní Lojzíku?
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    21.11.2014 20:12 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    kdyz se tam jede lecit s roztrousenou sklerozou (byt v dobe sestavovani vlady), tak jej hned podezrivat, ze si tam jezdi pro nejake instrukce me prijde natolik absurdni, ze to u me vyvolalo obavu, jestli jsi nahodou nesklouznul mezi tuctove konspiracni teoretiky ... to by prece byla skoda, ne?:-)
    Darth Phantom avatar 21.11.2014 20:24 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    To jsem si nemyslel, že jsi až tak dementní, Lojzíku, že budeš podsouvat tuhle dementní konspirační teorii. Mohu se zeptat, dementní Lojzíku, kde je oficiální vyjádření Holobrádka, že si tam jel léčit sklerozu zrovna po volbách. Po pravdě řečeno, nemyslel jsem si, že až tak dementní :-D
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Darth Phantom avatar 22.11.2014 00:50 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Takže co, Lojzo? Já to shrnu, snad se nebudeš zlobit. Můžeš jít se svými teoriemi že si pan Bělobrádek jezdí léčit do USA po volbách roztroušenou sklerózu do pussy riot :-). Ale nemusíš si z toho dělat těžkou hlavu, pan Holobrádek určitě nebude jediný přeceda, který si jezdí pro instrukce. Podívej se třeba na Bohouše Socbotku. Bohouš se musel dokonce poklonit v Kapitolu před bustou Václava Láhve a složit slib věrnosti. A to je premiér. Takže si z toho zas tak nelam hlavu :-)
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    20.11.2014 22:18 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    a Vy, Fantóm, kašlite na nejakého Tomáška, pohoda, klídek a "tabáček"... dúfam, že pobaví:)
    Grunt avatar 21.11.2014 18:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Když jsme u toho, už máte svůj podpis na DearPutin? V budete určitě ta pí. Višňovská, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.11.2014 19:15 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    kto je Višňovská? Čo to zas meliete? r Niekedy si myslím takmer, že nie ste idiot a potom mi zas ako idiot pripadáte. Ste asi schizofrenik.
    Grunt avatar 21.11.2014 19:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Takže zatím ještě ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.11.2014 20:27 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    to je tu bohužel dost častý fenomén, svoji záludnou myšlenkou hned přesvědčit ostatní, že jsou jaksi trochu na nižší úrovni uvažování; asi to nějak souvisí s nedostatkem spánku, programováním a čtivem sci-fi literatury
    21.11.2014 20:30 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    ... a kouřením vodních dýmek
    22.11.2014 20:55 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    A grunt tiež mával vyfasovanou červenou kartičkou, prevolával na slávu Ukrajine, nadšene tlieskal hlbokým myšlienkam slovenského prezidenta Angela Quatro? A podpísal už všetky tie petície za odvolanie Zemana?
    Grunt avatar 22.11.2014 22:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Proč bych podepisoval petice za odvolání Zemana? Mě se naopak jako hlava státu docela líbí. Už jen z toho důvodu, že všechny mé spoluobčany tak strašně sere… :-) Prostě má smysl pro trolling, který já oceňuju.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.11.2014 09:02 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Prostě má smysl pro trolling
    ja tiež:-)... vlastne aj na Tebe
    23.11.2014 09:04 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    teda, chcela som povedať, že tiež oceňujem :-D
    19.11.2014 18:14 Marsalek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    na jednu vec se hodne zapomina. Nejvetsi problem tehdejsi doby byla mizerna uroven antikoncepce a skutecnost, ze ji dostavaly jen starsi zeny. Mlada holka musela mit zname, aby dostala kvalitni antikoncepci, ta puvodni ceska (z Hlohovce) byla silena - budto holka ztlousla o 30 kilo nebo ji narostly fousy (nejen tam...). Vysledkem bylo, ze mlade divky antikoncepci nebraly a clovek byl jednou nohou porad v jinym stavu. To byl teror.
    19.11.2014 18:17 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    A mladé prodavačky se bavily propicháváním jistých krabiček špendlíkem…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Dalibor Smolík avatar 19.11.2014 19:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Faktem je, že se tolik necestovalo a ani nebylo moc zábavy pro mladé, tak se brzy brali a zakládali rodiny.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    19.11.2014 19:54 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    jinak beďnu chápu, jsme na tom oproti nim ještě pořád o kousek líp, neb k nám zatím nejezdí Fuhrer z Ukrajiny.
    20.11.2014 09:20 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Iba ten z Moskvy?
    20.11.2014 17:18 M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    blbe
    Darth Phantom avatar 21.11.2014 20:19 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Naposledy se nechal fotit ve vojenské uniformě v Evropě Adolf, jestli se nepletu a po něm v 21. století Petro Hitlajčenko z Ukrajiny. V celosvětovém měřítku to byl asi už jen Fidel Castro (možná ještě někdo jiný, nemám zas takový přehled). Jestli má někdo informace, kdy se prezident evropského státu nechal fotografovat v maskáčích a s odstřelovačskou puškou, tak ať mi osvěží paměť, nepamatuji se na to.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    21.11.2014 20:57 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Církev bývá také dobrý ukazatel. Jakmile začnou žehnat zbraním, zavírat kostely a manipulovat věřící (dneska jsem někde viděl video s Prsaečenkem, jak drží ikonu a ohání se jí, nějak to nemohu najít), pak je to už blízko. Tak tomu bylo za Hitlera a je to tady zas; doteď jsem to znal z knížek, teď je to realita kousek od nás (vlastně u nás taky - tady!).
    22.11.2014 20:01 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    ... a tady ještě nové sekty (od 1:12:00), které tam vyrůstají jako houby po dešti... Haleluja...a sláva Hukrajině
    21.11.2014 21:17 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Naposledy se nechal fotit ve vojenské uniformě v Evropě Adolf, jestli se nepletu
    Franco, od té doby určitě ještě alespoň Francisco Franco nebo taky Juan Carlos. Monarchové vůbec k tomu mají dodnes sklony.
    V celosvětovém měřítku to byl asi už jen Fidel Castro (možná ještě někdo jiný, nemám zas takový přehled).
    Kdepak, těch bude spousta. Namátkou mě napadli: Gaddafi, Pinochet, Banzer nebo George W..
    fotografovat v maskáčích a s odstřelovačskou puškou
    No vesměs se předváděli spíše (až na poslední neevropský příklad) v uniformách parádních.
    22.11.2014 20:25 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    ... tak už to podle hovinky.cz neplatí. Snad k tomu nedojde!
    22.11.2014 21:10 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Teda, Ukrajina ako víťazná veľmoc... a na pozvanie Európskeho židovského kongresu? No, to ma teda podrž! To sa väčšina košických Židov, a tých, ktorí ušli do Košíc a na východ Slovenska pripojeného za vojny k horthyovskému Maďarsku, asi obráti v hrobe, pretože po tom, ako prišli k moci Šípové kríže, mnohí z nich skončili nielen v Poľsku, kde vypomáhali vo vyhladzovacích táboroch najmä ukrajinskí a litevskí dozorcovia, ale aj v ešte aj tých najhroznejších ukrajinských ghetách a následne v spoločných jamách, naukladaní tým typickým sardinkovým spôsobom, aby sa ich tam vošlo čo najviac. A pri tom vraždení esesáci len dozerali na priebeh prác, ktoré vykonávali ukrajinskí policajti a tieto dnes zase na Ukrajine oslavované hovädá.
    23.11.2014 09:41 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    nojo, když on není žid ako Žid. Nějak moc se to podobá předválečným třicátým létům.
    23.11.2014 11:38 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Mne dosť prekáža antisemitizmus, ktorý zase táto ukrajinská kauza prebúdza k životu. Zdôrazňovanie, že Firtaš, Kolomojsky, Porošenko či Tymošenková majú židovské korene, tvrdenia, že Pravý sektor sú Židia... S tým prišla do ČT tá ukrajinská novinárka z Hromadske TV ešte niekedy, keď začal Majdan. Je možné, že tak Ukrajinci so židovskými predkami, tak ako tí s ruskými, tiež patria k ukrajinským ultranacionalistom. Pripadalo mi to na jednej strane ako snaha dokazovať, že Pravý sektor a ostatné fašizoidné zoskupenia na Ukrajine nemôžu byť fašisti, pretože ich členmi sú Židia - ako snaha zakamuflovať, že nadväzujú na ukrajinských vojnových zločincov, ktorí sa aktívne podieľali na holocauste. Pretože to by bolo samozrejme neprijateľné, hoci na druhej strane medzi tými ich herojmi, ktorým prevolávajú na slávu, sú vrahovia Židov a Poliakov a príslušníkov ostatných neukrajinských národností. Keď sa človek pozrie do anglickej wikipédie, dočíta a že: In 1943 UPA military units carried out large-scale ethnic cleansing against Polish and Jewish populations. Historians estimate that 60,000-100,000 Polish civilians were massacred in Volhynia and Eastern Galicia. After the war, the UPA fought against Soviet and Polish occupation forces. During Operation Vistula in 1947, the Polish government deported 140,000 Ukrainian civilians in order to remove the support base for the UPA. In the struggle Soviet forces killed, arrested, or deported over 500,000 Ukrainian civilians. Many of those targeted by the Soviets included UPA members, their families, and supporters

    Lenže ono to bolo ešte zložitejšie, ako sa dá dočítať napr. aj tu. Medzi tými násilne presídlenými a deportovanými boli aj tzv Lemkovia (poľský názov pre Rusínov) a Bojkovia, ktorí mali "ukrajinskú národnosť", pretože Ukrajinci ani v minulosti ani dnes neuznávali a neuznávajú právo Rusínov na národnú identitu. Aj pre poľský a ukrajinský nacionalizmus títo hromadne utekali na Slovensko (vtedy do ČSR). A áno, Ukrajina je tam, kde bola niekedy na začiatku II. svetovej vojny.
    23.11.2014 14:22 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Mne dosť prekáža antisemitizmus,

    mně ani ne, protože tomu slovu pořádně nerozumím. Jenže já nerozumím více slovům, takže si z toho zatím moc nedělám a přenechávám to těm, co takovým slovům rozumějí.
    23.11.2014 14:33 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    ... jediné co mi občas to ošklivé nové slovo připomíná je -- starý napitý cigán, kterému se z úst řine ono Héééj to jee diskriminácia. Nevím proč pro to musí mít Židé extra slovo.
    pavlix avatar 23.11.2014 15:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Hádám, že proto mít extra slovo ani nechtěli.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.11.2014 14:55 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    ... a ještě jedno moudro na závěr přidám uško učitelko. Prsačenko, Janukovič, Kličko, aj. jsou možná Židé po matce (přesně to nevím), ale Žida dělá židem především dodržování desatera, nikoliv jen matka a ta jejich obřízka. O tom že oni zmínění jsou hodní klucí, co znají desatero, pochybuju a za židy je tedy odmítám považovat. Pro mě je to prostě dobytek co neváhá sestřelit letadlo plné civilistů.
    23.11.2014 15:19 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Ja tomu slovu rozumiem asi takto: z nášho mestečka oficiálne zahynulo počas holocaustu 66 občanov židovského pôvodu (niektorí odišli včas, niektorých skryli kresťania)... Ja som ich v databáze Yad Vashem našla 150, ktorí mali posledné miesto pobytu tu. Po vojne sa vrátili 2, ale zas odišli - ľudia, u ktorých si schovali cenné veci, im ich nevydali. A napriek tomu, že táto na také malé mesto dosť početná komunita zmizla, tak ako v ostatných x mestečkách a dedinách nielen na Slovensku, zase alebo ešte stále sú všetkému na vine. Stačí sa pozrieť na rôzne www do diskusií. No a tých Rómov sme naučili sami, ako prežiť:) v extrémnych podmienkach a izolácii a dali sme im do rúk ten manuál.
    23.11.2014 16:31 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    oficiálne zahynulo počas holocaustu...

    to vám věřím, neb takové záznamy máme i u nás. Jen s tím slovem antisemitismus mi to moc nejde dohromady. Holocaust byl výsledkem války a nacismu. To slovo vzniklo až později a s jistým účelem.
    23.11.2014 19:27 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    „Čo je základom judaizmu? Praktická potreba, sebazáujem.“ „Čo je svetským kultom Žida? Obchodníčenie.“ „Čo je jeho svetským bohom? Peniaze...“ „Čo bolo samo o sebe, základom židovského náboženstva? Praktická potreba, egoizmus. ...Peniaze sú horlivým bohom Izraela. ...Židovského boha sekularizovali a stal sa z neho boh tohto sveta. ...Sociálna emancipácia Židov, to je emancipácia spoločnosti od judaizmu.“

    Toto je Marxova charakteristika židovstva ... on bol ten "židovský antisemita"...

    Ako každý pojem, aj tento má veľa významov a to, čo sa ním označuje veľa podôb. Vznikol so zámerom pomenovať jav, starý ako naša civilizácia, iný zámer nevidím:). Pre naše prostredie bol charakteristický väčšinou primitívny a náboženský antisemitizmus, pre stredoveké katolícke Španielsko, pre rusko-ukrajinsko-poľské prostredie alebo obdobie nacizmu v Európe násilný... U krajnej pravice je spojený s nenávisťou k ľavici (židoboľševizmus) a u ľavice (čo je tiež nejasný pojem:)) s kritickým postojom k Izraelu a židovskej kapitalistickej (najmä americkej) korporatokracii. V širšom zmysle je to pravdaže aj nenávisť voči Arabom... ktorí, paradoxne, tiež môžu byť označovaní ako antisemiti v užšom zmysle.

    Jazykový babylon:).
    23.11.2014 20:09 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Toto je Marxova charakteristika židovstva ... on bol ten "židovský antisemita"

    No vidíte, a pak se v tom vyznejte, když Marx byl Žid (po matce) a jde jakoby proti Židom. Netřeba se pak divit tomu, co se děje na Ukrajině.
    23.11.2014 20:15 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    ... oni tyhle zbloudilí Židé odpadlí od jejich víry (tedy ne židé) bývají totiž velmi sveřepými a inteligentními jedinci, většinou i s vládnoucími ambicemi.
    23.11.2014 20:42 lqw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 100% blog
    Celkem ti rozumim a sam jsem musel projit zkusenosti a poopravit svoje nazory. Jenze na rozdil od zklamani z politiku, kterym jsem stejne nikdy neveril protoze historicky nikdy nefungovali jinak, prislo zklamani z lidi. Naivne jsem totiz veril, ze kvuli bezprecedentne nejsvobodnejsimu pristupu k informacim, tu bude jednak daleko kritictejsi pristup k volenym zastupcum a daleko silnejsi obcanska spolecnost jako protivaha k politicke moci.

    Nic takoveho se ale nenaplnilo, 80 az 90% populace je proste nekriticky smyslejici a lehce manipulovatelne stado, ktere se necha zahnat tam kam servisni elita potrebuje. Servisni elita alias politicka reprezentace funguje a vzdycky fungovala jako mafie hajici uzke zajmy, nikoli zajmy verejnosti. Vytvorit vhodne podminky pro skutecnou mocenskou elitu a zajistit v ramci moznosti udrzitelny prijem z populace. Pokud se nekdo domniva, ze prostym delegovanim osobni moci na treti osobu ke ktere nema zadny vztah, se tato bude chovat v jeho zajmu a bude mu timto nejak zavazana, mel by si zopakovat elementarni principy logiky a motivace lidskeho jednani. "Potrestani" nevolenim v pristim volebnim obdobi se jaksi ukazalo ze nefunguje. Bud kvuli naproste naivite, mizerne pameti nebo volbou falesne alternativy.

    Nechci lidi shazovat, protoze v jadru to nejsou takovi hlupaci, ale ten tlak na jejich preprogramovani pro potreby elity uz od utleho detstvi (skoly, media, socialni tlak od zpracovane starsi generace vcetne rodicu) je obrovsky a malokdo ho dokaze ustat. Uz jen narozenim dojde k uvaleni bremen a povinnosti vyplyvajicich ze zakonu az do konce zivota, aniz by dostal jedinec sanci na vyber.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.