abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 21:30 | Nová verze
Bylo vydáno Ubuntu 14.10 s kódovým jménem Utopic Unicorn. Ke stažení jsou k dispozici Ubuntu Desktop a Server, Ubuntu Cloud Server, Ubuntu Netboot, Ubuntu Core, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Studio, Ubuntu GNOME, Ubuntu Kylin, Xubuntu a Mythbuntu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 14:08 | Zajímavý článek
Ovladač čipů FTDI pro Windows naštval spoustu uživatelů čínských napodobenin tím, že u těchto napodobenin mění ProductID v EEPROM na 0, čímž zabrání jejich fungování nejen ve Windows, ale i v Linuxu.… více »
David Šmíd | Komentářů: 41
včera 23:34 | Komunita
V Düsseldorfu proběhla minulý týden GStreamer Conference 2014, tj. konference vývojářů multimediálního frameworku GStreamer. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na portálu UbiCast's WebTV.
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:32 | Zajímavý článek
Satya Nadella, CEO Microsoftu, ve svém vystoupení věnovaném cloudové platformě Microsoft Azure (Wikipedia) zmínil také Linux. Přímo řekl, a v prezentaci zdůraznil, že Microsoft má rád Linux (Microsoft ♥ Linux, webcast, 13:55). Důvod je jasný. Linux běží na 20 % Azure.
Ladislav Hagara | Komentářů: 22
včera 10:48 | Pozvánky
GDG Prague a GDG Unicorn College pořádá v sobotu 1.11.2014 od 9:30 v Praze celodenní Dart + Polymer Hackathon. … více »
Gug.cz | Komentářů: 0
21.10. 00:36 | Nová verze
Vyšel Emacs 24.4. Mezi novinky patří vestavěný webový prohlížeč (M-x eww), podpora více monitorů, celoobrazovkový mód, digitální podpis balíčků, podpora menu v textovém terminálu či nový blokový mód. Více informací v oznámení nebo v historii viditelných změn na stránce projektu.
little.owl | Komentářů: 17
20.10. 19:57 | Pozvánky
Jana Moudrá Vás 15. listopadu v budově Pilsfree v Plzni seznámí s novým skriptovacím jazykem Dart. Uvidíte spoustu ukázek a bude i prostor pro diskusi. Během následující codelab si můžete nabyté zkušenosti procvičit. … více »
hacup | Komentářů: 0
20.10. 19:54 | Pozvánky
Coreboot je svobodný firmware, „náhrada BIOSu“. O víkendu v Praze probíhal coreboot hackaton. V úterý večer vystoupí v brmlabu zakladatel Corebootu Ron Minnich.
Jendа | Komentářů: 6
20.10. 17:17 | Komunita
Po písmenech S, T a U následuje V. Po Saucy Salamander, Trusty Tahr a Utopic Unicorn následuje Vivid Vervet. Mark Shuttleworth v příspěvku V is for Vivid na svém blogu oznámil, že příští Ubuntu ponese jméno Vivid Vervet.
Ladislav Hagara | Komentářů: 12
20.10. 01:16 | Komunita
Dnes je to přesně 10 let ode dne, kdy vyšla první verze populární distribuce Ubuntu.… více »
tuxmartin | Komentářů: 30
Hlasuji z:
 (80%)
 (14%)
 (3%)
 (2%)
 (1%)
 (0%)
Celkem 4548 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 12.10. 11:59
Rozcestník
Reklama
Autoškola testy online Levný benzín

Holíte se někdo břitvou?

12.12.2011 01:03 | Přečteno: 4898× | plky | poslední úprava: 28.12.2011 23:30

Občas člověk v některých filmech vidí, jak se lidi holí břitvou, či nějakým brutusálně ostrým nožem apod. Proč to tedy nezkusit? Jak to tenkrát mohlo asi vypadat? Jak to asi tak může být těžké?

Je to sranda

Kecám, sranda to není a asi nikdy nebyla, páč kdyby byla, tak by kdysi neexistovali holiči, ke kterým se chodili lidi holit.

Kdyby to byla sranda, tak mně má osobní kadeřnice x krát nevaruje před holením břitvou a neříká mi, ať neblbnu.

Kdyby to byla sranda, tak můj ksicht nevypadá tak, jak vypadá :).


Výbava a cena

Mno, nějaké minimálně základní břitvy začínají s cenou 1500,- až 2000,- a více. Dále je potřeba nějaký řemen na obtahování (stojí klidně i 1000,-Kč) a nějaká brusná pasta (300,-Kč), která se foukne na ten řemen.
Labužníci ještě přihodí štětku a mýdlo, což by mělo pokožku lépe připravit na holení (na rozdíl od pěny na holení).

Do budoucna jsou pak ještě potřeba nějaké věci okolo, jako např nějaký kamenec na pořezaný ksicht (při troše štěstí se to snad dá zvládnout bez krve :) ), brusný kámen na obtažení břitvy (jednou za uherský rok), konzervační olejíček na břitvu (kdo málo břitvu používá, tak aby mu nezrezla).

Kdo tedy chce zkusit, není to levná investice :-/.


Jak rychle se člověk naučí s břitvou?

Mno, musím říci, že jsem musel koukat na videa na netu s studovat, jak jí vůbec držet v ruce :). Když už člověk ví, jak jí držet, tak narazí na to, v jakém sklonu má břitva vůči ksichtu být (neměla by být moc natupo, takže spíše víc položená).
Dále se nabízí otázka, jak rychlé dělat tahy. Na videích to vypadá celkem pomale, ale veskutečnosti je asi třeba nějaká rychlost, jinak si spíš člověk vousy vytrhá :-/.
Osobně jsem si jí přál k Vánocům, ale díky lehké zdravotní indispozici maminky mi jí koupila v létě, ač jsem jí teda říkal, aby to nehrotila a klidně využila nadcházející Vánoce (když jsem ta problematická osoba rodiny, které se neví, co koupit).
Zkouším se s ní holit jen když mám čas a nechvátám, takže jsem zatím ve fázi, kdy se počty holení dají spočítat možná i na jedné ruce.
Zatím zvládám tváře jedním směrem a pomalu se snažím sahat na krk :). Takže zbytek dojedu klasickým dvoubřitým gillette.
Jsem tedy ve fázy vývoje a zatím nejsem schopen si oholit celý ksicht jen břitvou.


Studijní materiály

Mno, začal jsem brouzdat na netu a hledat vůbec nějaký návod, nejlépe video návod. Poštěstilo se a našel jsem toto :
Jak se správně holit břitvou
Díky tomu jsem se dostal na portál : www.britva.cz, kde jsou krásné popisy všeho (jakou břitvu pořídit, druhy břitev atd.) včetně fora a odkazů na velmi zajímavá videa, jako např. na :
Lazebník v akci
nebo na skutečný old school (borec si odštípne obsidián a tím se oholí) :
Shaving with stone razors


Závěr

Jak je vidět, jsem několik měsíců v plenkách a tudíž berte tento zápisek jen informativně a pro někoho inspirativně :).

Zdar Max

UPDATE 28.12.2011 : Dle diskuse, různých fór a videí na netu jsem usoudil, že má nově koupená břitva není tak ostrá, jak by měla být, proto mi to zřejmě nejde. Zakoupil jsem si tedy brusný vodní kámen Sun Tiger® 1000/6000. Následně jsem si trochu pohrál s břitvou na zmíněném kameni(samozřejmě na ploše s jemnější zrnitostí, abych břitvu jen dotáhl) a poté jsem se oholil bez větších problémů. Ještě to sice není ono, břitva by mohla být ostřejší, ale teď vím, jak na to, takže si s ní ještě pohraju a pokusím se jí doostřit ještě líp.        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Anketa

Tak jak velký jste tvrďáci?
 (15 %)
 (33 %)
 (13 %)
 (3 %)
 (25 %)
 (11 %)
Celkem 150 hlasů

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

tomboytom-deviant avatar 12.12.2011 01:29 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?

Nedávno jsem si na tohle téma dělal research, tak se podělím o (snad) zajímavé linky ;-)

Murray Carter: Holení japonskou mačetou

Murray Carter: Holení nůžkami

Murray Carter: Holení  polívkobou lžící

M. Carter je nějakej guru přes ostřící techniky a výrobu ostrých předmětů podle japonské receptury, nebo tak nějak. Docela zábavné :-)

13.12.2011 00:51 pc2005 | skóre: 29 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
To je jistě lžíce od Hattori Hanzy :-D.
帮帮我,我被锁在中国房 | Opensource 32bit osmijádro
12.12.2011 04:24 alt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Britvou se normalne holim, komplet cely oblicej a naprosto zadny problem to neni. Akorat si clovek na tuto praci musi udelat cas, nesmi spechat, musi to brat jako prijemnou relaxaci. A britva musi byt nabrousena u profesionala - jakmile je tupa, tak je to peklo a amater ji nikdy kvalitne nenabrousi. O britvu je treba se peclive starat, sehnat si kvalitni prislusenstvi, naucit se delat penu z mydla, nepouzivat zadne spreje, mit kvalitni stetku z jezevcich stetin. Na britvu se nesmi tlacit, uhel cca 30 stupnu, pouze tahy kolmo na ostri, jinak tece krev, atd. atd.
12.12.2011 09:36 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Akorat si clovek na tuto praci musi udelat cas, nesmi spechat, musi to brat jako prijemnou relaxaci. A britva musi byt nabrousena u profesionala - jakmile je tupa, tak je to peklo a amater ji nikdy kvalitne nenabrousi. O britvu je treba se peclive starat, sehnat si kvalitni prislusenstvi, naucit se delat penu z mydla, nepouzivat zadne spreje, mit kvalitni stetku z jezevcich stetin. Na britvu se nesmi tlacit, uhel cca 30 stupnu, pouze tahy kolmo na ostri, jinak tece krev, atd. atd.
Tak, tak. To jsou ty důvody proč se teď břitvou neholím. Ráno na to není čas, večer nálada.
12.12.2011 07:19 jozka | skóre: 18 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Ne, ziletkama. Uz to je nekdy hardcore :-)
12.12.2011 09:17 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Holíval jsem se s ní. I hlavu. Co se v mládí naučíš, v stáří jako když najdeš. Ale teď si tak zhruba jednou za čtrnáct dní maximálně ohrkám tvář po ránu strojkem.
houska avatar 12.12.2011 09:32 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
proc?
12.12.2011 09:46 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
To poznal, kdyby ses břitvou holil.

Z hlediska kvality oholení se jí může rovnat pouze kvalitní žiletkový strojek. Ovšem břitva - na rozdíl od holícího strojku - nemá problém s delším vousem

Navíc - možná je to subjektivní dojem - po oholení břitvou není strniště tak nepříjemně pichlavé. Břitva je také je hygieničtější než holící strojek, neboť na ní nejsou žádné kouty kde by se hromadila špína a bakterie.

Max avatar 12.12.2011 09:53 Max | skóre: 62 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
A možná i do budoucna levnější holení, páč žiletky něco stojí (obzvláště do super mega cool gillette s x břitama, 500,-Kč za 5ks není problém a kdo se holí často, tak má asi docela spotřebu).
Ač je to možná lehce diskutabilní, protože čas také něco stojí a ten je potřeba pro obtahování, občasné broušení apod.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.12.2011 12:30 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
- vysoce kvalitni oholeni

- uklidnuje to a dobre si cvicite vuli. Naucite se uklidnit, i kdyz je clovek vytoceny. Jinak si "uriznete" hlavu.

- zeny to oceni

- je to znak chlapa.

- nebavi me holit se ziletkama. Clovek se musi holit nadvakrat. A to kupuju lepsi.

- neni treba si jezdit po tvari "vibratorem" - viz holici strojky na elektriku.

- je to urcity ritual.

- me osobne uz po 12 hodinach slusne narostou vousy.

- je to levnejsi nez ziletky. Osobne bych se mohl holit kazdy den.

A dalo by se pokracovat. Nekde je na internetu stranka o "britevnicich". Tam se doctete vice.

Asi se to tezko vysvetluje. Zejmena mladym. Kdo zazil, pochopil.

gf
Pavel Kysilka - www.linuxsoft.cz
12.12.2011 09:54 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
K blogu:

Holení břitvou je sranda, jen se nesmíš bát.

Nová břitva je drahá, ale ve starožitnitví se dají koupit krásné kvalitní kusy podstatně laciněji. Co však levně nekoupíš, jsou brusné kameny a co nekoupíš už vůbec, to je obtahovací řemen.

Ne každý taky umí správně břitvu brousit. A taky se sám oholit. To je taky důvod, proč se lidé nechávali holit u holiče. Bohužel dnes tě neoholí v žádném "holičství".

Důvodem proč se přestalo holit v oficínách byla obava z AIDS. Předtím se holilo naprosto běžně.

Pokud se to chceš naučit, není problém. Rád ti řeknu co a jak.

12.12.2011 10:01 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Jinak já své první břitvy a brusné kameny uzmul máti - je vyučená kadeřnice. ;-)
PepaSFI avatar 12.12.2011 16:48 PepaSFI | skóre: 4 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
důvodem proč tě v holičství neoholí není AIDS ale to že to neumí, nechce se jim a neumí se starat o břitvu. Břitva jde celkem snadno desinfikovat, vlastně i to mýdlo má desinfekční účinky a HIV je mimo tělo dost citlivka. Odhaduju že takové rejpnutí nůžkama při stříhání vlasů bude z hlediska infekce minimálně stejně rizikové.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
12.12.2011 17:50 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Tenhle důvod byl uváděn, když se kamarádka učila (což bylo někdy kolem r. 1990) a stejný důvod (proč mě neoholí) mi byl sdělen, když jsem se chtěl nechat v jednom pražském holičství oholit někdy kolem r. 2000. Takže na tom asi něco bude. Máti ještě holívala krk břitvou, ale v době kdy se učila ta kamarádka zavedli takové jednorázové "břitvy", tedy spíš holítka, které měly upnutou v čelistech žiletku, která se po použití musela vyhodit.

Dnes už z AID lidé takový vítr nemají. Uplynulo 20 let a jak se ukázalo šlo o poměrně zbytečnou hysterii. Jenže tenkrát opravdu o tom nikdo moc pořádně nevěděl.
PepaSFI avatar 12.12.2011 16:56 PepaSFI | skóre: 4 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
jo a ještě ten obtahovací řemen. Dají se koupit, ale z Anglie to není zrovna laciné. Dá se použít klasický kožený opasek co se někde v armyshopu koupí za padesátikorunu. A určitě by se někde v brašnářství vhodný kus kůže dal sehnat, případně by to brašnář vyrobil komplet.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
✭Ⓜ♪☭✯⚑☢ⓦ€☈ avatar 12.12.2011 10:13 ✭Ⓜ♪☭✯⚑☢ⓦ€☈ | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Díky, ale ne, mam svý koule moc rád... :-D
I♥DRX * Děte do píči s poníkama!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
Max avatar 12.12.2011 10:45 Max | skóre: 62 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Jo, je pravda, že břitva asi nebude vhodná úplně na všechno :-/.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.12.2011 10:55 Muty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Holím se ji posledni rok a neco. (Velmi malo) jsem aktivni i na britva.cz,coz je zdroj veskerych moznych informaci.

Remeny tam dela Artifex - jsou opravdu velmi dobre a cenove dost prijatelne,stejne tak dela specialni kolinskou a mydla.

K brouseni britev - definitivne nebrousit doma - neni to zadna sranda, za par korun vam to nabrousi mistr britevnik Petanek z Ceske Lipy (viz britva.cz)

Jinak i intimni partie opravdu nejsou problem :-)
kotyz avatar 12.12.2011 11:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Správnej ultrasák se neholí :-D
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Václav 12.12.2011 13:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 21 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
If Your Dad Doesn't Have a Beard, You've Got Two Mums

Taky bych si rád pěstoval správný neckbeard image. Moje vousy si svou rychlostí růstu bohužel myslí něco jiného……
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
kotyz avatar 12.12.2011 15:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
A správnej GNUsák jako je třeba Stallman se nejenom neholí, ale ani nemeje a rostou mu na haksnách mezi prstama houby, který si pak okusuje při přednáškách o tom jak před dvaceti lety dělal svobodnej software :-D Ale tak vysoko my nemíříme ;-)
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
12.12.2011 11:15 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Podle času blogu tě podezřívám, že jsi v noci sledoval stejný film jako já - As man as man s Lee Van Cleefem. Ten si to holení nožem před závěrečnou přestřelkou vychutnával.
Nobody can give you as much as I can promise you
Max avatar 12.12.2011 13:34 Max | skóre: 62 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Kdežpak, dorazil jsem domu před půlnocí, vyřídil maily a napsal blog, který jsem chtěl napsal už delší dobu. TV jsem ani nezapl.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.12.2011 11:27 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
zdravim,

bejvavalo pred hodne roky. Pred rokem jsem si britvu opet koupil, ale porad neni po nabrouseni dobre ostra a taha. Ale stejne se k ni budu muset pristi rok vratit. Bezny ziletky (Gillete Platinum) to neni ono. A taky mam dozivotni problem s tim, ze mam az prilis tvrdy a rychle rostouci vousy.

Kdyz jsme u tech britev:

- kde koupit dobrou britvu "Shave ready" ? Cena 2000-4000,-Kc. Idealne Praha. Nebo z ciziny ?

- pripadne by se hodil dobry brusic britev v Praze ? Ne dobry "brusic nozu".

Kdo zna, odpovi.

gf
Pavel Kysilka - www.linuxsoft.cz
12.12.2011 11:32 Muty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
K brouseni britvy - opravdu postlat postou Petrovi Smékalovi - machr na cokoliv kolem britev.

Myslim ze je lepsi hledat po aukru a poslat na restauraci - sice to neni "shave ready", ale cenove je to jinde a kvalitativne minimalne na stejno
12.12.2011 12:22 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
zdravim,

diky za tip na brusice. Asi vim, kdo to je. Uvazuji o teto moznosti.

Osobne si jsem ochoten priplatit za novou britvu. Jde s Vami cely zivot. Ale i o restauraci se da uvazovat. Mel jsem britvu z prvni republiky a byla super. Navic deda byl velmi zrucny.

gf
Pavel Kysilka - www.linuxsoft.cz
12.12.2011 13:07 Muty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Neni to jen o penezich - velka cast novych britev je z Ciny a kvalita je mizerna.

Sam pouzivam britvy vyrobene kolem zacatku 20.stoleti a necitim duvod porizovat novou - predpokladam ze pri dobrem chovani me spolehlive prezije. Navic je to hezka pamatka.
bambas avatar 12.12.2011 13:19 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Doporucuje se nedjrive trenovat na nafouknutem balonku.
kralуk avatar 12.12.2011 15:03 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
To si děláš srandu, nebo fakt?
12.12.2011 15:15 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Fakt. Srandu si nedělá.
kralуk avatar 12.12.2011 15:17 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Ok...
kotyz avatar 12.12.2011 15:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Já to taky slyšel, takže na tom asi něco opravdu bude ...
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
12.12.2011 16:55 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
No jestlis o tom slyšel, tak na tom asi něco bude :-).

Vážně - slyšel jsem o tom taky.
Nobody can give you as much as I can promise you
12.12.2011 17:51 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Já to tedy kdysi i viděl v bedně. Ještě před listopadem, v nějakém pořadu o holičských učních.
kotyz avatar 12.12.2011 17:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Měl sem se radši vyučit holičem ... uměl bych oholit balónek břitvou! :-D
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
12.12.2011 18:35 Faunom Alien
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
v nějakém pořadu o holičských učních.

V době ještě poměrně nedávné jsem chodil nechat se stříhat do jednoho takového učňovského kadeřnictví. Tedy strojkem, protože na tom není co zkazit :-D. Jednou se mě zeptali, jestli nechci i oholit. Když jsem viděl ten nástroj, tak jsem radši s poděkováním odmítl :-D. Tak na něčem se musí ty kadeřnice učit i dnes, nejspíš to bude pořád ten balónek. Já jsem to ale odmítl dělat cvičebního panáka :-D.

Břitvou se neholím, asi bych neměl na to taky trpělivost. I když to nemusí být zas až tak špatný.

12.12.2011 18:22 Faunom Alien
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
To si děláš srandu, nebo fakt?
A co se ti na tom nezdá, jak bys chtěl jinak nasimulovat držku? Jedině nějakou figurínou. Balónek bude asi dostupnější a levnější.
PepaSFI avatar 12.12.2011 18:30 PepaSFI | skóre: 4 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
navíc je to pedagogický. Když to uděláš blbě a zakrojíš do něj, tak bouchne a pocáká všechno kolem včetně tebe pěnou.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
12.12.2011 19:37 jekub
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
balonky , cca dvacata osma minuta
12.12.2011 13:26 kaaja | skóre: 21 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?

Já to pře pár lety chtěl vyzkoušet, dokonce jsem doma i našel starou břitvu. Bohužel moc starou a tupou. Nabrousit jsem ji bohužel neměl čím. Nepořezal jsem sel, ale ani neoholil :-).

Takže po přečtení mám zase chuť to vyzkoušet znovu.

kotyz avatar 12.12.2011 15:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Moh sis aspoň vyrobit cikánskou šavli - břitvu na gumičce ;-)
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kralуk avatar 12.12.2011 15:17 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Já se holim takovým tim klasickým strojkem s jednou vyměňovací oboustranou žiletkou, určitě to znáte, jen nevim, jak se tomu správně říká. Obrovskou výhodu vidím v tom, že se dá komplet rozebrat a umejt, takže je (skoro) imho stejně hygienický jako břitva, jsem s tim zcela spokojen... Štětku na mejdlo mam taky (nějakou levnější pokud se vzpomínám), ale popravdě občas z nedostatku času použiju pěnu ve spreji.

Takový ty komerčně úspěšný n-žiletkový Machy a podobně mi přijdou naprosto nahouby. Po prvním holení jsem z toho ty fousy už nedostal, a navíc to je hned tupý, takže může člověk koupit novej za X peněz.

Břitva vypadá zajímavě, ale asi na to nemám peníze & čas...
12.12.2011 15:44 jozka | skóre: 18 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
+1
kotyz avatar 12.12.2011 16:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Jo, to "držátko na žiletky" máme doma taky, možná je to lepší než gillete mach 5 fusion turbo extra special, ale snadno se s tim pořežeš. Nic pro lemply a vohrábla :-D Já se neholim, jenom se jednou měsíčně nechávam přejet mašinkou na hlavu a když už sme u tý hlavy, tak se to veme i s hubou :-D Někdy bejvá potřeba doladit to nůžkama před zrcadlem, když nějakej chlup o 5 cm přesahuje. Nevidim důvod proč bejt hladce oholen, kozí bradu a strniště okolo to si doba žádá :-D Bez toho nikdy nemůžeš bejt unix uber admin (with beard) ;-)
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
12.12.2011 17:52 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
To držátko je ve srovnání s břitvou pěkně na pytel. O kousek výše zmiňuji, kdy se to vůbec v oficínách objevilo.
12.12.2011 15:22 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
zdravim,

jeste k Vasemu zapisku. Chce to napoprve oholit cely oblicej vcetne brady a tak. Tedy za predpokladu, ze mate ostrou britvu.

Bude to sice trvat klidne i pul hodiny. A 2-3 rany do krve[neni ji moc] jsou standard. Nedelat z toho zadnou vedu. Holeni opacnym smerem to je uz pro zkusenejsi a s tim bych pockal. Do zacatku pomuze naucit se napnout kuzi. Treba pomoci svalu nebo si pomoci druhou rukou.

Na co si clovek trochu musi zvyknout, pokud to zataha a ze to susti[nevim, jak ten zvuk nazvat].

Cilize nedelat z toho zadnou vedu. Proste to zkusit. Maximalne se porezete. Ale na vetsi jizvy by se clovek musel trochu vice snazit.

gf
Pavel Kysilka - www.linuxsoft.cz
PepaSFI avatar 12.12.2011 16:39 PepaSFI | skóre: 4 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Taky používám břitvu už několik let. Našel jsem nějaké doma po dědovi, vyzkoušel a začal se tomu věnovat. Nějaké to hledání na internetu, pak jsem objevil britva.cz a začal to zdokonalovat. Prohledal jsem věci po dědovi a našel břidlicový brusný kámen a dva řemeny na obtahování. Holení břitvou je taková libůstka, musí na to být čas a nálada. Já nemám potřebu ani povinnost být denně bezvadně oholen takže se holím jen dvakrát, někdy i jen jednou týdně. A takovou hubu zarostlou jak Wimbledon ty strašněmocbřitý hypersuperultraturbo holicí nárychtuňky prostě nezvládají. A taky mi přijde fajn ovládat nástroj který je symbolem ostrosti. Taky používám klasickou žiletku, ten nástroj kterému se lidově říká hrábě nebo bagr. Žiletek mám po dědovi dostatečnou zásobu. Takže- když není čas a nálada, žiletka. A když si chci hrát, břitva.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
13.12.2011 00:11 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
EMO!!!
13.12.2011 07:36 davadu | blog: davadu | Uherské Hradiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Tak já nutnost, holit se 2x denně vyřešil tím, že jsem si nechal vousy delší, občas je přejedu strojkem na vlasy.

A na zaholování používám holítko s klasickou žiletkou. Občas uvažuji i o břitvě, ale zatím mi to holítko na těch pár vousů, které mi odrůstají mimo základní tvar bohatě stačí. :)
GeoRW avatar 13.12.2011 11:23 GeoRW | skóre: 10 | blog: GeoRW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
su aj taki, co po holeni britvou maju uz tolko jaziev, ze si uz radsej nechaju rast dlhe fuzy :-)
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
Max avatar 28.12.2011 23:31 Max | skóre: 62 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
UPDATE 28.12.2011 : Dle diskuse, různých fór a videí na netu jsem usoudil, že má nově koupená břitva není tak ostrá, jak by měla být, proto mi to zřejmě nejde. Zakoupil jsem si tedy brusný vodní kámen Sun Tiger® 1000/6000. Následně jsem si trochu pohrál s břitvou na zmíněném kameni(samozřejmě na ploše s jemnější zrnitostí, abych břitvu jen dotáhl) a poté jsem se oholil bez větších problémů. Ještě to sice není ono, břitva by mohla být ostřejší, ale teď vím, jak na to, takže si s ní ještě pohraju a pokusím se jí doostřit ještě líp.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
17.1.2012 09:32 Baron
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Není pravidlem, že z výroby jde břitva tupá. To jen na břitvě.cz udělali z komára velblouda. Co se týče tvého kamene tak ke kvalitnímu ostří potřebuješ kámen zrnitosti alespoň 8000. 6k je málo. Oholíš se sice, ale neí to ono.
Max avatar 17.1.2012 09:45 Max | skóre: 62 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Díky za info. Vím, že na břitvě jsou labužníci a pokud se vlas sám svou tíhou nepřešmikne, tak to není ono :). Ovšem pravdou je, že se mi jí podařilo víc doostřit, než byla předtím, takže na tom asi občas něco pravdy bude.
Pokud jde o zrnitost, tak si myslím, že mi prozatím bude dostačovat, na britva.cz uz se také někdo zmínil, že používá a dostačuje. Uvidím časem a pokud se pro to nadchnu, tak možná ještě něco přikoupím a víc si s tím pohraju :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
4.2.2012 18:06 Gilhad | skóre: 19 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Holíte se někdo břitvou?
Tak jsem se uz taky oholil vlastni britvou. K Vanoc;m jsem dostal britvy po dedeckovi, akorat v naprosto nepouzitelnem stavu. Takze jsem zazal brousit, shanet informace a nacini a vcera konecne bylo vse jak ma. Uspech na prvni pokus, akorat hranice mezi oholenym/neoholenym vede jinudy, nez jsem puvodne planoval. Ale to se vychyta, stejne jako vse ostatni. Holeni probehlo bez skrabancu ci zraneni, tvare hladsi nez kdy s ziletkama nebo strojkem. Zbytek casem. Zabralo mi to prez hodinu, ocekavam ale vyrazne zkraceni casu u dalsich opakovani, protoze vetsinu jsem stravil prostocviky s uchopovanim britvy, kdy jsem hledal vhodny uhel k aplikaci a neustalym kontrolovanim a hledanim nejlepsiho postupu. Holil jsem se dvakrat po srsti a jednou proti, naprosta pohoda a vysledek skvely :)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
© 1999-2013 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.