abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Windows 8 Consumer Preview

    1.3.2012 00:29 | Přečteno: 6612× | windows | poslední úprava: 4.3.2012 12:01

    Ač jsem to neměl moc v úmyslu, nakonec jsem si Win8 stáhl a ve Virtualboxu trochu vyzkoušel. Hmmm, musím říci ...

    Win8 v některých věcech celkem dobře překvapily, v jiných už né tolik :-/.

    Instalace

    Je to klikačka jako u win7, jen s tím rozdílem, že u konce instalace je nabízena registrace u MS, která se využije pro MS služby.


    Nabídka start

    Velmi diskutované téma. Po přihlášení na nás vybafne klasická metro nabídka, která jak se zdá, má zastat funkci nabídky start.

    Ťuknutím na položku "Desktop" a máme klasickou plochu bez nabídky start. Dá se dopřidat nabídka "Desktop" vpravo dolu k systray, ve které jsou ovládací panely, síť, dokumenty a další věci. Jako s náhradou ke klasické nabídce start s tím nepočítejte.

    Stačí ťuknout pravým tl. myši na zástupce na ploše a hned máme nabídku "Pin to Start", která nám zástupce hodí do nabídka metro.

    Když jste někde, kde nechcete být, tak CTRL+ESC vás dokáže vysvobodit.

    Když jsem chtěl restartnout PC, tak jsem dal ALT+F4 na klasické desktop ploše a vyskočí klasické okno odhlásit/restart/vypnout. V případě metra jsem si všiml akorát nabídky pro lock/odhlášní při ťuknutí na název uživatele vpravo nahoře. V login obrazovce je pak již možnost restartu/vypnutí PC.

    Pokud v metru dáte pravé tl. myši, tak vyskočí nabídka "All apps", což ukáže klasický výpis aplikací, které jsou dostupné (media player a další).

    Pokud zajedeme myší k pravé straně (nejlépe doprava dolu, nebo doprava nahoru), tak napravo vyjede lišta, kde je několik nastavení a voleb a také položka "Search", která nám umožní jednoduché vyhledávání v programech. Toto funguje i u klasické plochy.

    Win8 mají pamatováčka, pokud končíme na "Desktop", tedy máme klasikou plochu, tak po restartu a následném přihlášení nám hned naběhne klasická plocha.


    Stará nabídka start ve stylu windows 7

    Údajně je úplně pryč a byla nahrazena takovým malým rychlým všehomenu, které se zobrazí po najetí myši do dolního levého rohu :

    Ještě v Developer Preview se o návrat win7 nabídky staral jednoduchý záznam v registrech :

    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
    RPEnabled = 0
    
    který, jak se zdá, již nefunguje. Zatím jsem po tom nepátral, tak uvidíme, zda bude někde schovaná a půjde nastavit, nebo je nenávratně out.

    UPDATE:
    Část nabídky start je možno používat jako zástupce na tuto lokaci :

    C:\Users\Max\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
    nebo :
    C:\Users\Max\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX
    

    UPDATE2 :
    Přidání menu pomocí aplikace ViStart
    Přidání a úprava menu pomocí WindowBlinds


    Stav nouze

    Stav nouze nevyvoláte klasickou klávesou F8. Musíte si upravit bootovací nabídku, přes kterou se pak můžete do Safe Mode dostat. Tato úprava je velmi jednoduchá Enabling Safe Mode in Windows 8 Developer Preview, spočívá v několika málo krocích :
    1) spustit cmd s big admin právy
    2) vyzjistit boot loader indetifier pomocí příkazu "bcdedit /enum /v"
    3) zadat zjištěný identifikátor : "bcdedit /copy {identifikátor} /d “Windows 8 Safe Mode”"
    4) upravit si přidanou volbu pomocí klasického "msconfig"
    5) restart

    Co mně překvapilo je, že boot nabídka se zobrazí po delší době a osobně bych řekl, že je to stav těsně před login obrazovkou, takže musí být už velká část systému načtená. Po vybrání položky safe mod se provede restart pc a následný boot do safe modu. Není mi tedy jasné, jak se do safe modu dostat, když by mi systém crashoval už při začátku načítání.


    Win 8 a Virtualbox

    Není problém, verze 4.1.8, kterou používám, má pro win8 profil. Aby se nainstalovaly drivery i pro 3D, je potřeba právě safe mod. Osobně jsem v nastavení VM ještě povolil 2D akceleraci a 3D akceleraci + nastavil velikost grafické paměti na 64MiB.

    Po nainstalování všeho potřebného a nabootování do systému + přihlášení, je možno vidět v device manageru, že driver na grafiku je jaksi kaput, ovšem to hlásí jen device manager, AERO a efekty fungujou a vše vypadá ok.


    Jednoduchost?

    Mno, občas jsem musel trochu zapřemýšlet, celkově mi to přijde nějak takto : Co šlo ve winxp na 3 kliky, jde ve win vista/7 na 6 kliků, co jde ve win7 na 6 kliků, to jde ve win8 na 7 kliků. Tedy řekl bych, že něco je horší, něco stejný a věci, které člověk bude používat minimálně, jsou na tom trochu líp.


    Nějaké vylepšení?

    Tak explorer/průzkumník doznal jistých vylepšení, ribbon není nikomu nucen a lze jej schovávat. Přibyly nějaké volby navíc a lze říci, že se nějaké věci budou dělat jednodušeji.

    Indexace je více provázaná se systémem. Ze starších verzí windows mám vesměs pozitivní zkušenosti s windows search. Jeho postupná integrace je tedy logická a myslím, že ok.

    Taskmanager doznal velkých změn, vypadá vcelku zajímavě, jde tam to, co ve starší verzi, takže mi pár blbostí navíc nevadí.

    Kopírovací dialog je také velmi pěkná záležitost, která se povedla.

    Popup nabídka po vložení media zapůsobila, je uhlazenější, má jasnou pozici a vypadá to líp.

    Říkalo se, že win8 bude mít menší požadavky na výkon stroje, jak win7, ale nakonec jsou nároky stejné, resp. ty papírové. Ovšem systém je přecijen svižnější, resp. měl by být rychlejší, ale ve virtualboxu takovou věc nepoznám.


    Screenshoty

    Aby se neřeklo, tak jsem zkoušel fotit vše, co se dalo. Takže co jsem poslal kamarádovi, tak ten to pastnul na https://minus.com pro rychlé procházení. Jinak aktualizovaný seznam obrázků je zde : http://max.devaine.cz/win8.zip


    Závěr

    Zatím je toho ještě hodně na osahání, ale první nástřel na mně nezapůsobil příliš dobře :-/. Také mám pocit, že MS zjistil, jaká je v jednoduchosti síla a snaží se předčít ostatní, kteří nato kápli dřív, ale zdá se, že jen v případě barevných schémat a stínů, ničím jiným :-/. V jobu si zkusím otestovat, co se stane win8 vs samba, co provozuji na debianu, ale jelikož není problém s win7, tak by snad neměl být problém ani s win8. Zatím jediné pozitivum, které vidím na win8, by mohlo být výkonnostní+svižnost, což se ukáže až časem a rozhodně né ve virtualboxu.

    Myslíte si, že se ještě něco do konce roku změní, nebo koncept je již jasný a vitelnější změny nebudou? :)


    Zdar Max
    PS: Na diit teď vyšel článek o Win8, viz : Windows 8 Consumer Preview - letem světem po první instalaci        

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Windows 8 Consumer Preview, obrázek 1 Windows 8 Consumer Preview, obrázek 2 Windows 8 Consumer Preview, obrázek 3 Windows 8 Consumer Preview, obrázek 4

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.3.2012 00:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Humus. Hlasuju špatně. Jedna věc je to zkoušet. Druhá věc je o tom mluvit nebo nedej [vlož jméno svého boha] psát, a tím to propagovat. Ať blesk či zlá choroba zabije či znetvoří tebe a tvou rodinu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    belisarivs avatar 1.3.2012 08:23 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    A nechces se z toho treba lecit?
    IRC is just multiplayer notepad.
    1.3.2012 12:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.3.2012 14:20 Yohhannsson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    a ty už jsi vyléčený ??
    belisarivs avatar 1.3.2012 16:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Jasne.

    Respektive, ja tou nemoci ani netrpel.

    Predstava, ze nekomu budu prat nemoc nebo smrt (o jeho rodine, ktera je v tom uplne nevinne, nemluve) jenom proto, ze napsal o tom, ze ma na disku neco jineho nez bych si pral ja, mi pijde uplne uhozena.

    Ale to bude asi tim, ze ja jsem, zjevne narozdil od frdrxe, tolerantni a svobodu jednotlivce respektujici clovek.
    IRC is just multiplayer notepad.
    1.3.2012 16:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview

    >.<

    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Vykook avatar 2.3.2012 12:35 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    frdrx Je to typickej GNUtard, škoda s ním ztrácet čas.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    2.3.2012 13:08 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Souhlasím.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    clayman avatar 1.3.2012 12:38 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Tohle už je trochu moc, nemyslíš? I když nehodlám Windows 8 zkoušet, určitě mě zajímá, jak ten systém vypadá a funguje, a rád bych tyhle informace dostal z důvěryhodného zdroje a ne z (polo?)reklamních keců a la (l)Živě. A co se týče toho "přání" nakonec -- jak se říká -- přej a bude ti přáno.
    1.3.2012 12:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    AsciiWolf avatar 1.3.2012 14:00 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ehm...
    pools avatar 1.3.2012 14:04 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Kokot. Hlasuju dobře. Jedna věc je mít prsty abys mohl psát. Druhá věc je psát takový hovna jako píšeš ty. Doufám že tě přejde auto a tvého psa sežerou větnamci.
    Vivre libre ou mourir!
    1.3.2012 14:31 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ať se ti varle natřikrát přetočí, uhnije a způsobí sepsi.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.3.2012 15:23 Tomas Kopriva | Ceske Budejovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Tady někdo zapoměl na tísíce let starou a stále platnou poučku o poznání svého nepřítele. Kté blbosti o blescích a chorobách se vyjadřovat nebudu, protože mě nenapadá dostatečně výstižné přirovnání a ty která mě napadají stejně napsat nemohu.
    1.3.2012 15:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Já vím, že to je blbost, to mi nemusíš říkat. Vždyť jsem to sám napsal :-).

    Co jsem chtěl říct: že se mi nelíbí, když někdo o Windows píše. To je názor jako každý jiný. Windows jsou imho irelevantní. Jediné o čem ve spojení s nimi má cenu psát je vracení OEM licencí a protizákonnost vázaného prodeje.

    Co se pozvávání nepřítele týče, tak jsem to preview už osobně taky vyzkoušel. Mám velkou radost z toho jak špatným směrem má Microsoft nakročeno. Těším se, že se 8kou poškodí víc než ME a Vistou dohromady.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.3.2012 20:04 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Tady někdo zapoměl na tísíce let starou a stále platnou poučku o poznání svého nepřítele.
    Mistr Sun-'C v Umění války:
    Kdo zná protivníka a zná sebe
    vybojuje sto bitev beze ztrát

    Kdo nezná protivníka ale zná sebe
    jednou zvítězí jednou prohraje

    Kdo nezná protivníka ani sebe
    ztratí každou bitvu
    Vykook avatar 2.3.2012 12:37 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Označit software za svého nepřítele zavání trošilililinku zoufalstvím, nemyslíš? :-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    2.3.2012 13:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Myslím, že nezavání.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    2.3.2012 19:08 Tomas Kopriva | Ceske Budejovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ne :) Šlo jen o připomenutí panu frdrx že i když windows nesnáší tak není na škodu dozvědět se o něm alespoň základní informace. Navíc v té větě nejde ani tak o toho nepřítele jako spiše o to poznání.

    Jinak jediné co k softwaru občas cítím je naštvanost a to pokud nedělá co chci aby dělal, jinak je mi většinou putna od koho je a jestli k němu dostanu zdrojáky.
    2.3.2012 19:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Děkuji za připomenutí. Cítím se nesmírně obohacen. (@_@)
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.3.2012 02:31 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Chtěl jsem to zkusit ale chtělo to stáhnout nějaké exe. To fakt ne.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    1.3.2012 08:46 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Linky na iso jsou o kousek níž, stačí netrpět selektivní slepotou ;-)
    1.3.2012 06:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Co mi to jen pripomina? Jo, uz vim :-)
    1.3.2012 06:50 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Presne tak, takhle by to vypadalo kdyzby to dneska linuxari chteli implementovat do kde
    1.3.2012 08:43 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Vy jste asi videl KDE nekdy naposledy ve verzi fvwm2, ze? :-)
    kouzer avatar 1.3.2012 06:17 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview

    Čím víc vidím to jejich Metro, tím větší mám dojem, že je to úplně k ničemu. Možná na telefon nebo tablet, ale pro práci na pc je to podle mě k prdu. Navíc to vypadá, že to co léta fungovalo a dalo se používat, tak to změnili. Jen přidali spoustu nových hyper/super kravin (asi kvůli novému wow efektu) jejichž prospěch je sporný.

    Linux user #448944.
    1.3.2012 06:49 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Win 8 budou bomba! Microsoftu se konecne povedlo zopakovat revoluci a konecne taky vytvorit konkurenci na zatim bezkonkurencni iPad a jeho iOS. Ano spousta pitomcu co jeste v roce 2012 pouzivaji TC na vsechno budou zmateni a kroutit nesouhlasne hlavou, ale nova generace lidi prijme WIN 8 jako prirozenost. VIVA LA REVOLUTION! Metro je genialne jednoduchy, bravo MICROSOFTE.
    GeoRW avatar 1.3.2012 07:35 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    lol :D
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    1.3.2012 09:56 otecko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Aláhu akbar!
    bambas avatar 1.3.2012 12:18 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Alahu (komu, cemu0? Akhbar? WTF. Allah Akhbar znamena Buh je velky. takze mi tam pad nejak nesedi...
    1.3.2012 13:07 Ahmed Al Isra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ked uz tak Allāhu Akbar (الله أكبر) a nie citujem: Allah Akhbar
    bambas avatar 1.3.2012 13:43 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ano, preklepicky :) psano na rychlo. samozrejme mat praudu.
    1.3.2012 15:28 čha čha čha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    muhammadu ahbal :)
    1.3.2012 10:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Hele tohle už ti dneska skoro nikdo nesežere. Kdo chce být úspěšný troll, musí na to jít trochu rafinovaněji, než že jen napíše "bravo MICROSOFTE" na linuxovým webu. Musíš se trochu víc snažit...
    AsciiWolf avatar 1.3.2012 14:17 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    +1

    (Mustafovi doporučuji absolvovat "lekci alespoň týdenního pobytu v /b/". ;-))

    1.3.2012 14:11 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Člověče, vy máte fakt dost.
    1.3.2012 20:14 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    ... spousta pitomcu co jeste v roce 2012 pouzivaji TC na vsechno budou zmateni a kroutit nesouhlasne hlavou ...
    <ironie>

    Kdyby jen TC, někteří ještě používají i věci jako Servant Salamander* a FAR Manager, nebo si dokonce otevřou DOSvký shell (cmd.exe) a v něm, ó jaká hrůzo, pracují v Bashi z CygWinu. Nechť jsou bohové milostivi jejich ubohým dušičkám :-)

    </ironie>

    *Tu poslední ještě freewarovou verzi
    GeoRW avatar 1.3.2012 07:41 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    vyzera to strasne, hlavne ten obrovsky spodny panel (ja spodny panel v Gnome Shell uz nejaku dobu nepouzivam, takze treba brat s rezervou, niekomu nemusi az tak vadit, ale fakt ze je obrovsky a pri dnesnych podlhovastych monitoroch, aby zaberal taku velku plochu na monitore je fakt idiotina :-)
    Neviem, kto im to GUI navrhuje, ale je to cim dalej tym horsie. Kopiruju vela veci od inych (MS kazdopadne ani nic ine nevie), ale zbastlia to dokopy takym sposobom, ze je to nepouzitelne. Necudo, ze firmy idu stale na Win XP, kedze je pre nich dolezita produktivita.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    1.3.2012 07:43 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    No proti Win9 je to určitě srágora, takže si radši počkám.
    1.3.2012 08:59 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    BFU se to bude líbit. Velký pokrok je Windows Store, který jestli dotáhnou do podoby App Store nebo Android Marketu bude znamenat opětovné posílení Windows jak na desktopu tak i na ostatních zařízeních (mobily/tablety/konzole). Automatická synchronizace všeho se vším alá Android/iTunes a SkyDrive alá Dropbox se BFU jistě bude také líbit. Pokud to tedy MS neposere a to jak implementaci (což umí posrat fest) tak marketing (proč SkyDrive a ne Microsoft/Windows Drive?) má našlápnuto na success, protože ta stávající uživatelská základna je prostě ohromná.

    Jinak můj user feel z Metra je naprosto stejný jako z Gnome Shellu. Zůstávám tedy u tradičnějších WM :-)
    1.3.2012 20:33 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Obávám se, že Windows Store bude nejspíš zatím jen pro microsoftí software a mobilní aplikace překládané pro ARM, desktopové (x86*) aplikace se budou dál odkudsi stahovat jako EXE instalátory. Na druhou stranu, kdyby se mu to povedlo, alespoň v době vydání Win9, tak bych Microsoftu odpustil i šílenosti jako Metro, tedy alespoň pokud by šel zapnout relatvně normální desktop, klidně i kdyby u něj bylo defaultní desktopové téma něco nadýchaně růžového s motivem Hello Kitty :-)

    PS: Když výrobci dávají své ovladače digitálně podepsat, nemohl by Microsoft dávat jejich testem úspěšně prošlé výtvory rovnou do Windiows Store, včetně seznamu kompatibilního hardware? U relativně standardního hardware sice ve Windiows občas funguje nalezení ovladače, ale pořát to není ono a hledat instalátory přes linuxovou databázi PCI čísel považuju za poněkud nešťastné ...
    vlastikroot avatar 1.3.2012 09:46 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Windows 8 bude uplně nahovno a nikdo ho nebude chtít. Takhle to přeci u microsoftu chodí, použitelná je každá druhá verze. Oni už neví co vymýšlet za píčoviny. To metro to je zázrak na entou, viděl jsem to na tabletu, jako pohoda, je to UI jak pro děti ze školky, jakmile ale člověk pustí nějakou aplikaci, metro se schová a člověk vidí starý ošklivý widle. Navíc prý metro nepodporuje rozlišení 1024x600 ... Chci vidět firmu, co nasadí takhle vypadající systém, to už muže rovnou rozdat omalovánky a sadu fixů, ať si zaměstnanci hrajou místo práce.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    1.3.2012 09:50 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Vubec tomu nerozumis uhrousi.
    vlastikroot avatar 1.3.2012 09:55 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Hlavně že tomu rozumíš ty. Ale v tom případě bych čekal nějaké argumenty.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    1.3.2012 10:35 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Argumenty? Pokud nevidis revoluci a jednoduchost v Metru tak to je ale tvuj problem, ja rikam ze bude mit obrovskej uspech, ty ze to nikdo chtit nebude, za rok a pul se muzem znova potkat a uvidis ze ty budes ten kdo ma spatnej odhad, obecne linuxari nechapou trend, jsou zaostali co se tyce pokroku. Oslavujou funkcni veci co byly normalka pred deseti lety na win ci jepku.
    Max avatar 1.3.2012 10:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    To, jak lidi milují metro, je vidět na Windows Phone 7, který jsou momentálně docela down (a verze 7.5 to nijak zatím nezachráňuje), což by nebyly, pokud by to byl takový hype, jak pravíš.
    Jinak si myslím, že pro dotykáče a mobily ok, klidně, ale na desktop? K čemu? Aby člověk musel lézt do horší úrovně nabídek, kde se toho navíc míň vejde?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    vlastikroot avatar 1.3.2012 10:52 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Předběhl jsi mě s naprosto stejnou myšlenkou :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    1.3.2012 10:59 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Jinak si myslím, že pro dotykáče a mobily ok, klidně, ale na desktop? K čemu?
    Aby aplikace, co běží na mobilech, běžely i na desktopu.

    IMO budou se více propagovat počítače ovládané dotykem, kde Metro bude ok.
    Max avatar 1.3.2012 11:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Aby aplikace, co běží na mobilech, běžely i na desktopu.

    K tomu ovšem není ale zapotřebí, aby se windows přizpůsobovaly mobilům.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    vlastikroot avatar 1.3.2012 10:51 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    WP7 taky moc úspěch nemá. Zatim jsem slyšel jen, že je to obrovský fail. Z 29 mých spolužáků ve škole jich má 18 android, já mám n900, 2 mají symbian S60 a zbytek má dumbphone. Windows 8 bude taky fail. Ne nadarmo to všude ukazují jen na tabletech, protože tam to vypadá cool a wow. Ale na desktopu, kde budou stejně jen aplikace, které nepodporují metro, to bude otrava. Vždyť ani vlastní microsoftí aplikace nepodporují metro, tak nechápu jak to muže M$ chtít po ostatních.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    1.3.2012 10:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    obecne linuxari nechapou trend, jsou zaostali co se tyce pokroku. Oslavujou funkcni veci co byly normalka pred deseti lety na win ci jepku.
    No ne, ty to skoro snad myslíš vážně.

    V tom případě se prosímtě podívej na vývoj Windows v posledních 10~20 letech... MS do Windows postupně přebírá víc a víc UNIXových principů, především co se správy uživatelských účtů a oprávnění týče, ale i dalších věcí. UX je snad jediná kategorie, kde jsou jakš takš originální. A podle toho to taky vypadá :-D
    1.3.2012 11:20 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Na co se mam podivat? Na to jak jsou ikspecka pouzitelnejsi nez soucasnej linux? ikspecka maj porad vetsi zastoupeni nez linux tak nevim o co ti jde. Budoucnost je v dotyku a tabletech jako je iPad, MS jde spravnou cestou. Win8 budou konkurence pro iPad, zbastlenej nepovedej android ceka osud jako linuxu proste bude na levnejch kramech, za dva roky se mu nepovedlo nic, nokdo ho nebere vazne, ani vyvojari ani zakaznici.
    1.3.2012 11:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Na co se mam podivat? Na to jak jsou ikspecka pouzitelnejsi nez soucasnej linux?
    Děláš si srandu? XP se svou parodií na zabezpečení a SW 100 let za opicema? Ty nebyly použitelnější ani v době svého vydání...

    No a zbytek tvého komentáře je trolling fantasy, na to nemá ani cenu reagovat :-D
    frEon avatar 1.3.2012 18:23 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    ses mimo misu.

    Win8 na desktopu mit metro jako vychozi nebudou. Metro bude akorat na impotentnich dotykovejch tabletech. Do vyvojovy PC verze ho dali kvuli tomu, ze 1) arm verze windows jeste neni, 2) tablet s x86 od intelu dneska prakticky nikdo nema, takze by si to lidi nevyzkouseli. Kdybych si dal tu praci, a potkal se tu s tebou za rok a pul, tak by jsi tu plakal, ze revoluce se nekona.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    1.3.2012 19:42 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Win8 na desktopu mit metro jako vychozi nebudou.
    Proč si to myslíte? Máte to z nějakého oficiálního zdroje?

    Mj. momentálně Windows 8 pro ARM vypadají úplně stejně jako Windows 8 pro x86 včetně režimů desktop a Metro.
    vlastikroot avatar 1.3.2012 10:00 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Tenhle obrázek tak nějak naznačuje jak to microsoft myslel už od začátku :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    1.3.2012 10:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Smysl metra (ve win8, nemluvim o WP7) mi opravdu uniká. Je to zřejmě dělaný na tablety, přijde mi to málo kompletní, málo použitelný, takže člověk stejně bude muset přepínat do klaisckého UI. No a na desktopech/laptopech je metro už úplně k ničemu, akorát překáží v práci.
    1.3.2012 10:37 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ano bistry chlapce, WIN8 je jedna verze jak na Desktop tak i na tablety, koukni na videjo http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jDYQmQ-phX8
    1.3.2012 10:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    A co s tím jako? ;-)
    1.3.2012 11:22 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Prislo mi ze posuzujes Win8 podel obrazku a vzhledem k tve nedostatene vzdelanosti v IT jsem ti dal video abys videl jak win8 vypadaj.
    1.3.2012 11:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ale vždyť to video akorát tak podporuje můj komentář...
    Jaromír Svoboda avatar 1.3.2012 10:59 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ty jsi jak malý děcko. Zapomínáš na to, že spousta lidí chce na počítači také pracovat, nikoli jen konzumovat nesmysly nebo přemýšlet, kterej čtvereček nebo obdélníček si na tom metru otevřít. Hlavně, že to je barevný jako voskový pastelky a hejbe se to, že? To je upa mega cool. Na tabletech se nedá tvořit. Už tě vidím jak na tabletu děláš výkresy v CADU nebo programuješ něco, co má stovky řádků kódu a více. Musím se ti smát :-). Proč nám nutíš tu Πčovinu?

    To metro vypadá, že je dělaný pro metrosexuály :-D.
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    1.3.2012 11:15 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Hele prace neni jenom CAD nebo bastleni kodu, nebo si snad myslis ze je na svete x miliard programatoru a kresliru v CADu? Vy doopravdy nechapete kam svet smeruje, viz predchozi prispevky. prijde mi to jako v roce 2007 kdy stejni lidi rikali jak je ypon na pikacu a jak to nikdo nebude chtit, pak se to opakovalo s iPadem. Ano korporati pravdepodobne zustanou i ikspecek, ale ne proto ze by chtely, ale proto ze idioti programatori zustavaji v devadesatejch letech a jsou lini predelat soft na novej OS.
    1.3.2012 11:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ty si opravdu myslíš, že na tabletech bude někdo pracovat?
    1.3.2012 11:50 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    A proč by se nemohlo změnit ovládání pracovních nástrojů tak, aby se daly efektivně používat i na tabletech?
    1.3.2012 11:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Tak samozřejmě, že by to teoreticky šlo. Ale zaprvé, myslim si, že bez HW klávesnice to povětšinou nemá cenu a zadruhé, nevypadá to, že by současný vývoj tímhle směrem cokoli přinášel...
    1.3.2012 12:13 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Hele odpovim ti i na predchozi prispevek. Ano ikspecka byla pouzitelnejsi nez linux (stale jsou) uz pri jejich uvedeni na trh, staci se kouknout na zastoupeni na trhu ci jen a pouze na screenshots z tech let, pokud si v ty dobe jeste rikal hovnu papu tak chapu tvoji neznalost. Dalsi, co si predstavujes pod pojmem prace? Myslis ze treba na iPadu se neda pracovat? Ale da, lidi ho pouzivaj na praci, ale ne na programovani ci tvoreni CAD, ale treba pro tebe neni prace byti pilotem, hudebnikem, kreslirem. Ty jsi proste zaslepen linuxem a nechapes kam IT smeruje, otevri oci a vylez z temnyho sveta linuxu ven mezi lidi a mezi soucasnou techniku ne zpet do 90 let minuleho tisicileti.
    1.3.2012 13:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ano ikspecka byla pouzitelnejsi nez linux (stale jsou) uz pri jejich uvedeni na trh, staci se kouknout na zastoupeni na trhu ci jen a pouze na screenshots z tech let
    Ano, to je to, co tebe zajímá - podíl na trhu v jednom určitém segmentu (desktop/BFU) a sceenshots. (Mimochodem, ty screenshots XP nebyly nic moc.) Jakou pak můžeš mít představu o OS, když koukáš jen na tyhle dvě věci? Hodně mlhavou.

    ale treba pro tebe neni prace byti pilotem, hudebnikem, kreslirem.
    Je to pro mě práce. Téměř nikdo z nich ale seriózně tablet na práci nepoužívá.
    Ty jsi proste zaslepen linuxem a nechapes kam IT smeruje, otevri oci a vylez z temnyho sveta linuxu ven mezi lidi a mezi soucasnou techniku ne zpet do 90 let minuleho tisicileti.
    :-D :-D :-D

    Jestli to myslíš vážně a není to jenom trolling tak bych chtěl (nebo snad ani nechtěl) vidět tvou diagnózu... Zaprvý mě vůbec neznáš, můj svět není zdaleka jen linux. Zadruhé o světě linuxu nevíš skoro nic a o IT nejspíš taky ne, kromě "byzu" a PR keců. Zatřetí jsi v něm taky, jsi na linuxu zcela závislý, ačkoli o tom možná nevíš. Začtvrté - z temného světa bys měl vylézt spíš ty, konkrétně z temného světa bipolárního, černobílého uvažování a přestat s tím jihádem.
    6.4.2012 02:48 Access denied
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    z temného světa bys měl vylézt spíš ty
    Spíš by si měl vytáhnout hlavu z prdele.
    vlastikroot avatar 1.3.2012 11:37 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Smartphone a tablet, to jsou hračky, ne pracovní nástroje. Je blbost dělat hračku i z desktopu.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jaromír Svoboda avatar 1.3.2012 11:38 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Máš pravdu, že nejsou jen programátoři a konstruktéři. BTW v CADu se nekreslí a programátoři by tě za to bastlení kódu umlátili 20 let starými klávesnicemi a UTP kabely. Jsi snad jedinej, kdo tady obhajuje to Metro. A ten tvůj ypon si strč někam. Je v oblibě jen mezi masou lidí, kteří se nechají unést těmi omalovánkami. V době vydání to byl naprosto nemožnej krám, kterej neuměl spoustu základních věcí. S časem se to zlepšuje ale dělá se okolo zavedení těch samozřejmých věcí naprosto nesmyslný hype. Běž raději oslavovat metro na stránku myego.cz a lez tam do zadku RH.

    Jo a pokud se na tu práci na PC podíváme z hlediska výkonu práce (ať už v jakékoli podobě) tak v popisu práce není prohlížet si kolik je hodin, jaká je venku zima a jestli na druhé straně Země prší, kdo má dnes svátek a narozeniny, jestli vyhrála Barcelona nad Realem nebo hrát hry.

    A nikdo nezůstává v devadesátejch letech ale tyhle hračky pro buzeranty nestojí za to, aby se jimi někdo zabýval.
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    1.3.2012 12:15 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    LOL dalsi zabednenec, je mi lito lidi kteri uz dneska nestihaji co se ve svete deje, co budete delat za pet, deset let?
    belisarivs avatar 1.3.2012 12:17 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Zatim se tu jako zabednenec projevujes akorat ty.

    MS opajcuje UI z Meego, zhnusi ho, pojmenuje to Metro, killne kvuli tomu .NET (ktery mne osobne prisel jako dost dobra vec) cimz odstreli kvanta C# vyvojaru a ty tu z toho cakas do trenek.
    IRC is just multiplayer notepad.
    1.3.2012 12:31 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    killne kvuli tomu .NET (ktery mne osobne prisel jako dost dobra vec) cimz odstreli kvanta C# vyvojaru
    .NET je podporován a Metro aplikace můžete psát v C# – je tam např. omezení, že nemůžete používat některé třídy a metody.
    belisarivs avatar 1.3.2012 12:42 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Opravdu?

    Hm. Uprimne receno, ja se o to az tak nezajimam, jenom jsem to nekde cetl.
    IRC is just multiplayer notepad.
    1.3.2012 13:39 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Příloha:
    Ano, viz obrázek v příloze nebo .NET for Metro style apps overview.
    tsLnox avatar 2.3.2012 18:41 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Bistrý? No, já občas zajdu na jídlo do bistra, ale že bych proto byl bistrý... :-D
    1.3.2012 11:26 lamia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    z ho*na bič neupleteš a i když jo, tak s ním nezapráskáš
    V Redmondu se už asi nápady vyčerpaly, posledních cca 10 let jenom recylace NT.
    bambas avatar 1.3.2012 12:32 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Kdyz zapraskas, tak jenom sebe.
    mess avatar 1.3.2012 11:31 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Koukám, že zase zmršili ovládací panely. Jako by to nemohli nechat tak, jak to bylo.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    kotyz avatar 1.3.2012 11:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    To by nebyl žádnej pokrok :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    1.3.2012 12:06 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview

    Mám pocit, že ti co tu tak vehementně kritizují Metro, tak nějak nepochopili co to to Metro je. To není prostředí ve kterém se pracuje, to je náhražka za rozkliknutou nabídku Start - místo aby se vám po stisknutí tlačítka Start otevřelo to klasické maličké menu, tak se vám otevře Metro obrazovka. Tím že je využita celá plocha obrazovky se dá dosáhnout docela solidní přehlednosti - všechny ty hnusně křiklavé a barevné ikonky co si tam nasázel Microsoft se dají bez problému povyhazovat a nahradit ikonkami vlastních aplikací. Ikonky se dají snadno přeskupit prostým drag'n'drop přesně podle vlastní potřeby.

    Stejně jako v původní nabídce Start se i v Metru dá rovnou po jeho otevření začít psát název aplikace a tím ji vyhledat a spustit. Zamrzelo mně, že se tak zřejmě dají vyhledávat jenom ty názvy aplikací, v původním Start-menu mohl člověk takto rovnou vyhledávat i dokumenty a nebo položky v Settings, což bylo silně návykové.

    Veškerá normální práce se ale odehrává na naprosto klasické ploše, s klasickými ikonkami a s klasickým panelem (Ve kterém akorát chybí tlačítko Start) a s klasickými aplikacemi dle vlastního výběru.

    Defaultní vzhled toho preview Windows 8 je naprostá zrůdnost, ale změnit motiv a pozadí je otázka pír kliknutí myší, pak je to prakticky totožné s Windows 7.

    1.3.2012 12:18 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Nechapou no, oni nepochopi ani to ze to nechapou, jsou to proste nechapavci a ignoranti.
    1.3.2012 12:25 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    nechci chapat, nechci tusit... chci vedet !!!! chcem vediet preco microsoft dava prec veci ktore proste fungovali
    1.3.2012 12:25 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    este dodam ze to hovorim ako clovek ktory nema len linux ale dual boot
    1.3.2012 12:28 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    To je mi jasny, kazdej linuxak ma windows bud jako dualboot nebo na druhym pc na praci.
    1.3.2012 12:31 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    windows mal som len na hry ... koli Oblivion Skyrim koli jednej hre jjeeeeej a tiez koli Dirt 3 ... inac na pracu sa tovobec nehodi odkedy som pridiel na to ze pre linux su lepsie vyvojove nastroje...
    1.3.2012 14:42 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    No to určitě.... K čemu bych proboha ty vaše Windows potřeboval?
    Salamek avatar 2.3.2012 02:48 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Windows na praci lol :D co bude dal paratko na vycisteni septiku ?
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    6.4.2012 03:10 Access denied
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ježiš, neberte toho chudáka vážně. Ten potřebuje akorát odbornou pomoc. Jen mě trochu zaráží, že na každým serveru o linuxu je aspoň jeden troll, co o sto šest plní diskuze kecama o tom, jak je Windows druhá nejlepší věc po honění péra nad fotkama Steve Ballmera v propocený košili.
    1.3.2012 12:28 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Neboj tlacitko start urcite nejakej hekr vytvori a skin z win95 si tam budes moci navolit urcite taky.
    1.3.2012 13:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    To není prostředí ve kterém se pracuje, to je náhražka za rozkliknutou nabídku Start - místo aby se vám po stisknutí tlačítka Start otevřelo to klasické maličké menu, tak se vám otevře Metro obrazovka. Tím že je využita celá plocha obrazovky se dá dosáhnout docela solidní přehlednosti
    Souhlasím, využít větší část obrazovky je dobrý nápad, nicméně konkrétní realizace už je horší... Imho Metro tiles tu plochy nijak moc efektivně nevyužívají.
    Defaultní vzhled toho preview Windows 8 je naprostá zrůdnost, ale změnit motiv a pozadí je otázka pír kliknutí myší, pak je to prakticky totožné s Windows 7.
    Ale tak jasně, ono i to Metro nejspíš půjde nějak nastavit, ohackovat a upravit použitelné podoby. Koneckonců, takhle to s Windowsama bylo vždycky a nejspíš to tak i vždycky bude...
    1.3.2012 14:10 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    nicméně konkrétní realizace už je horší...
    Jo taky bych si dokázal představit o něco důmyslnější řešení, ale mám pocit, že v tomhle Microsoft opravdu cílil na maximální jednoduchost. A takové to Metro je. Nabídka spouštěčů s možností vyhledávání - nic víc a nic míň. Když člověk vyhází ty přednastavené strakaté blbosti co si tam Microsoft dal, a dá si tam jen to co opravdu denně používá a chce to tedy mít po ruce, tak je to maximálně jednoduché a přehledné. Z technického hlediska je to jen zjednodušené staré Start Menu akorát přes celou obrazovku a v defaultu zahlcené Microsoftími nesmysly.

    Navíc stejně mám to nejdůležitější přímo na panelu a pro zbytek jsem vždycky šel stisknutím Win a psaním jména aplikace, takže se v podstatě žádná změna nekoná.
    Ale tak jasně, ono i to Metro nejspíš půjde nějak nastavit, ohackovat a upravit použitelné podoby. Koneckonců, takhle to s Windowsama bylo vždycky a nejspíš to tak i vždycky bude...
    I v Linuxových systémech si člověk musí po čerstvé instalaci prostředí přizpůsobit a nastavit podle svých preferencí, nikdy to není tak, že nainstaluješ a používáš aniž bys na to sáhl, to je všude stejné.
    1.3.2012 14:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ad Metro: Já mam od tohohle KRunner a maximálně mi vyhovuje. Jedna z věcí, které jsou v KDE4 výjimečně řešeny velmi dobře... Ale na tabletu by to, pravda, asi nebylo ono.

    Ad nastavení: Určitě souhlasim, v linuxu je potřeba naštelovat a přiohnout systém taky, řekl bych, že ještě víc než u widlí. Je mi ale sympatické, že linux se narozdíl os MS produktů většinou netváří, že to tak není. (To má ale samozřejmě i svoje nevýhody...)
    1.3.2012 17:07 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Dodatečně jsem objevil, že to Metro vyhledává nejen v názvech aplikací, jak jsem mylně psal, ale i v těch Settings a v souborech. Nechápu jak jsem to mohl prve přehlédnout a za případnou mystifikaci se omlouvám :)
    Grunt avatar 2.3.2012 14:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Vlastně okopírovali GNOME 3 a ještě blbě (tam se dá aspoň psaním vyhledávat a není nutné na něco ťápat).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.3.2012 17:21 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    všechny ty hnusně křiklavé a barevné ikonky co si tam nasázel Microsoft se dají bez problému povyhazovat a nahradit ikonkami vlastních aplikací. Ikonky se dají snadno přeskupit prostým drag'n'drop přesně podle vlastní potřeby.
    Prosímtě, a v čem je ta novinka? Ikony jsem si tam mohl naházet podle potřeby již asi 15 let. Akorát s tím, že jsem neztrácel čas povyhazováním zcela nepotřebných odporných sraček.
    2.3.2012 19:53 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Hm to se tady přece snažím celou dobu říct - žádná převratná novinka se nekoná, žádná drastická změna v ovládání systému se nekoná! Nahrnula se tu hromada lidí co se ani nenamáhala si to preview stáhnout a vyzkoušet, ale zcela zasvěceně a vševědoucně tady chrlí perly o tom jak se to absolutně nedá používat, jak Microsoft zešílel a totálně změnil něco co dřív fungovalo a podobně. A přitom je ta změna jenom kosmetická, funguje to úplně stejně jako to fungovalo doteď, jen to trochu jinak vypadá. V defaultním nastavení to teda fakt vypadá příšerně :)

    Kdybych si instaloval systém každé ráno znova, tak bych asi opravdu těch pár vteřin potřebných na povyhazovaní defualtních ikon jako zdržování po několika dnech vnímal. Za běžných okolností je ale toto 'zdržení' zcela bezpředmětné...

    2.3.2012 20:37 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Prosímtě, tedy ne že bych ti do toho chtěl kecat, ale

    - nabídka Start tam vůbec není, ta Metro "náhrada" je absolutně neorganizovatelná, Win+X je akorát parodie - chybějící prvky pro uzavírání okna u těch Metro sraček jsou dost fatální chybou (Alt-F4 je "bezva" náhrada) - další "vynálezy" mi silně připomínají dementnosti typu Gnome Shell a Unity (fakt nemám náladu čekat, až někam zajedu myší a proběhnou efekty a něco se stane) - "přístupnost" funkce Vypnout mi připomíná marné pátrání po tom, jak restartovat počítač ve výše zmíněných Gnome sračkách (prakticky jedinou použitelnou variantou je shutdown z příkazové řádky, protože vypínat počítač tím, že stisknu klávesu Win, najedu do pravého horního rohu, budu čekat, až se s "wow" efektem uráčí vyjet menu, vlézt do Settings, vlézt do Power a vlézt do Shutdown, to musel vymyslet opravdu extra dement - o konzistentnosti GUI je darmo mluvit, bože to je ale bastl, chvíli Metro, chvíli ne - změna velikosti oken - NENÍ?!?! - absolutně si neumím představit, že tuhle hrůzu s tímhle default nastavením nasadí někdo v podnikové sféře, to je něco nepředstavitelného

    Co se týče návrhu desktopových prostředí v poslední době, zřejmě tady řádí epidemie naprostého šílenství, která se z Linuxu evidentně přesunula i do Redmondu.

    2.3.2012 20:40 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Omlouvám se za příšerné formátování, ale jaksi nejsem schopen zjistit, proč tady systém odstraňuje řádkování při použití jakéhokoliv tagu v příspěvku?!? To je nějaké "vylepšení"? :-(
    belisarivs avatar 3.3.2012 12:09 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Myslim, ze to je tak schvalne. Jakmile zacnes pouzivat tagy, formular si rekne "fajn, vi co dela, tak mu do toho nebudu hrabat" a pak si to lamani a vsechno musis osefovat sam.
    IRC is just multiplayer notepad.
    3.3.2012 12:16 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Nevím, donedávna se to chovalo normálně a je to neskutečně otravné.
    3.3.2012 12:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Takhle to bylo vždycky a je to i někde popsané...
    3.3.2012 12:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Nejrychlejší způsob formátování je rozdělovat text do odstavců. Systém detekuje prázdné řádky (dvakrát enter) a nahradí je HTML značkou odstavce. Pokud ale v textu použijete značku P či BR, pak předpokládáme, že o formátování se budete starat sami, a tato konverze nebude aktivována.
    3.3.2012 21:10 Voransky | skóre: 8 | Český Krumlov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    to máš dobrý mě to formátování nebere ani když tam tagy nemam :-) ---"před ani má být odřádkování..."
    3.3.2012 00:21 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ok tak já to teda napíšu ještě jednou - Metro a ty jeho serepetičky, co si tam defaultne přednastavil Microsoft nejsou pracovní prostředí ale akvivalent rozkliknutého Start menu + plus ty serepetičky. Absolutně nikdo a nic tě nenutí ty serepetičky používat, já je okamžitě odstranil a používám úplně normální aplikace s normálními ovládacími prvky na normální ploše.

    Na tu Metro obrazovku se dá umístit ikonka jakékoliv aplikace, ty ikonky se dají rozmístit dle libosti, a dají se přehazovat prostým přetažením. Co konkrétně je na tom tedy absolutně neorganizovatelného?

    Absence nějakého tlačítka na vypnutí jsem si doteď vůbec nevšiml :) provozuju to ve virtuálu takže jsem ještě vypínání neřešil, každopádně klasické Alt-f4 funguje, akorát v něm nevidim Sleep, což je teda zatím první opravdový nedostatek který nacházím, těžko říct nakolik způsobený provozem ve virtuálu, třeba na opravdovém železe tam to Sleep bude.

    To s tím - chvíli Metro chvíli ne - nějak nechápu, zatím teda ty Windows 8 k práci nepoužívám, jenom tak prolízám a zkoumám, je to přece jenom preview, ale vzhledem k tomu, že pod pojmem práce s počítačem si představuju používání aplikací a ne jejich soustavné zapínání a vypínání, tak si dokážu představit, že může uběhnout kolik dní, které prosedím před monitorem, aniž bych tu Metro obrazovku vůbec jedinkrát viděl :) I ve "starých" Windows mám všechny nejdůležitější nástroje a aplikace dávno na panelu, takže do Start nabídky lezu velmi sporadicky. A i kdybych do ní měl lézt nějak častěji, nevím proč by mi mělo vadit, že místo maličkého menu se mi otevře celá obrazovka. Z funkčního hlediska je to to samé - buď si kliknu na ikonku, kterou mám rovnou před nosem a nebo najdu co potřebuju psaním.
    3.3.2012 21:37 Voransky | skóre: 8 | Český Krumlov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Já to řeknu asi takto (a ne nezkoušel jsem, pouze hodnotím z mého pohledu daný nápad):
    Aby se mi "nabídka start" otvírala na celou obrazovku považuji za naprosto nesmyslné. "občas" mám na plochu třeba hozené výpisy, které sleduji a potřebuji si k nim třeba pustit něco jiného => nepotřebuji aby mě spouštění té věci na bůhví jak dlouho odvedlo od toho co se děje a zajímá mě. Takovéhle grafomanské vymoženosti mě prostě dráždí a jsou pro mě zbytečné - mimochodem jeden z důvodů proč jsem okamžitě po instalaci jisté verze KDE odstraňoval Rosa Start, či jak se to přesně jmenovalo, což se principiálně metru dost podobalo..a to to byly ještě mnohem menší omalovánky :-)
    Samozřejmě na tabletu (pravděpodobně i jinde - multimediální pc místo televize?) to bude vypadat úplně jinak a bude to nejspíš i mnohem lépe použitelné. Stejně tak pokud by se to dalo nastavit, tak aby se člověk celého metra zbavil, nebudu proti použití na běžném desktopu.
    Na desktop mi ovšem toto zpracování "ekvivalentu nabídky start" přijde více než zcestné...
    A ano, beru to z mého pohledu na věc a mé (ne)použitelnosti na desktopu
    1.3.2012 12:13 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    prosim chlapci mozem vas o nieco poprosit? zistite mi na akych drogach ficia chlapci v microsofte lebo vyzera to na nieco super silne a fajne extra povzbudzujuce fantaziu.
    1.3.2012 13:13 Ahmed Al Isra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    podla screenshotov tipujem ze fajcia banany miesane s mandarinkami... Uz len na marketingove pockat co pofajcia toho roku oni...
    1.3.2012 12:33 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Windows prochazi zajimavou evoluci, vsadim se, ze v pristi verzi budou ovladaci prvky zase kulate;-)
    1.3.2012 13:25 Ahmed Al Isra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    v buducej verzii nebudu ziadne ovladacie prvky, system si bude sam urcovat ako sa bude k uzivatelovi spravat a aky typ informacii mu bude prave zobrazovat. nakoniec sa z pocitacov odstrania vsetky vstupne zariadenia ako klavesnica a mys (zamienka bude strach z kopirovania nelegalnych diel) a de facto sa z PC spravi iba TV.
    1.3.2012 14:34 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Mustafo, Mustafo
    Mustafo, děkuji vám za skvělou zábavu, kterou jste mně poskytl. Málokdy člověk potká takového komika. :-)
    frEon avatar 1.3.2012 18:43 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mustafo, Mustafo
    jj, perfektni sasek, rekl bych, ze pobavil spoustu lidi :-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    gtz avatar 1.3.2012 20:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Bůh ochraňuj krále a královnu. Zase takový článek zde. Pokud toho nenecháš tak to tu za chvíli nebude abclinuxu, ale abcwildí. Nechceš třeba udělat nějakou recenzi nějaké nové Nokie s Mangem :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Max avatar 1.3.2012 21:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Mno, ve skutečnosti toho mám rozepsaného trochu víc, samozřejmě o linuchu a jako oficiální články (rozhodně však něco smysluplnějšího, než recenze). Jen včera jsem byl okolnostmi donucen nainstalovat Win8, tak jsem to i v rychlosti sepsal, za což jsem pykal zbytek dne (mé spánkové deficity začínají nabývat ošklivých hodnot).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    gtz avatar 1.3.2012 22:19 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Maxi, já o svém spánkovém deficitu ani nemluvím. Vstávám obyčejně kolem 5:10, abych se dostal do práce na cca 1/2 7. Někdy musím jít na 6:00 když se jede někam pryč a to vstávám ještě dříve. A spát chodím jak se zadaří, ale většinou tak kolem 23:xx.

    Proč jsi byl nucen nainstalovat W8? Na testy zda s tím nebudou problémy oproti linuxovým strojům? Jen škoda, že jsi to netestoval na reálném stroji, jsem zvědav jak se jim ten nový FS povedl.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Max avatar 1.3.2012 22:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Jsem na tom podobně, vstávám v 6h, abych byl na 7h v jobu, makám tak většinou do 16:30, vyjímečně do 17:30 (dnes do 18h), nebo do 15:30. Spát chodím kolem 24:00 - 1:00 - 2:00 a někdy se zadaří i ta 3:00 :-/
    Zdar Max
    PS:instalace na fyzické železo mně nijak neláká, naopak, nevidím důvod restartovat PC, nebo si hrát s nějakým PC bokem, vbox je na toto mnohem pohodlnější a rychlejší ...
    Měl jsem sen ... :(
    gtz avatar 2.3.2012 20:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ano jsme na to podobně, já jsem tam taky jak je potřeba někdy se zadaří a vracím se až hodně pozdě.

    Jasný, chápu, ale mně spíše zajímaly testy nového FS co tam bude místo NTFS. Budu se muset po nich někde podívat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.3.2012 20:55 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Žádný nebude, ReFS prý pouze v serverových edicích, nelze z toho bootovat a mám takový dojem, že to celé skončí jako ten WinFS vaporware. Nepodpora kvót a šifrování je u FS určeného zatím prakticky výhradně pro ukládání dat tedy taky dost fatální?!?
    PaulosV avatar 20.3.2012 18:39 PaulosV | skóre: 10 | blog: dentoob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Bude ZATÍM pouze v serverových edicích.
    Max avatar 2.3.2012 21:28 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Přesně jak píše kolega, ReFS se bude kontak jen u serverové verze a nemyslím si, že je něco testovat, když to bude mít tak pětinu fcí btrfs.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.4.2012 03:31 Access denied
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Tak to máte ještě v pohodě ;-) Jednu dobu jsem musel vstávat ve 4:00 abych byl v práci v 8:00 a do postele jsem se dostal tak ve 23:00-1:00. Nedoporučuju praktikovat moc dlouho, po roce mi z toho málem ruplo v bedně, dal jsem výpověď a tak dva měsíce jsem se z toho vzpamatovával, než jsem začal zase fungovat na plno. Člověk vydrží dost, ale nic se nemá přehánět. Teď už přes rok pracuju na ŽL a jsem naprosto spokojený, protože čas si můžu organizovat sám.
    xkucf03 avatar 1.3.2012 22:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Lituji všechny, kdo s tím musí pracovat.
    Horší, než jsem čekal. Nad takovým humusem snad ani nemá cenu ztrácet čas, ne? Ale beru to pozitivně – je dobré vědět, že i kdybychom rozvrtali všechny linuxové desktopy, pořád to bude lepší než tohle :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jardík avatar 1.3.2012 23:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Humus, Windows 7 jsou dobrý systém, ale tohle fakt ne. Nekonzistentní slátanina, půlka věcí jak pro tablety (máš tablety vole?), druhá klasicky. Navíc ty barvy, jak pro slepý. Ovládání totálně na ho* z videí, co jsem viděl. Zajímalo by mě, jestli se alespoň ten taskbar dá zmenšit jako ve Win 7 a zobrazit popisky. Ribon v exploreru, totální humus, explorer ve Win Vista byl super, ve Windows 7 trošku zmrvili filtrování a ve Windows 7 ho zabijou, přidaj ribon a mám tak o 40px méně na výšku pro soubory.
    Věřím v jednoho Boha.
    2.3.2012 00:00 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ribbon v exploreru se dá minimalizovat kliknutím na jeho minimalizační ikonku a od toho okamžiku se jím vůbec nemusíš zabývat. Taskbar se od toho ve Windows 7 liší akorát tím, že na něm není ta ikona pro Start jinak je úplně stejný a funguje snad stejně. Nedělej závěry o vzhledu na základě defaultního nastavení, všechno si můžeš snadno nastavit k obrazu svému, třeba jak tu někdo psal výše byli chlapci v Microsoftu zhulení (mně by to vůbec nepřekvapilo) a přišlo jim to vtipné to takto pustit mezi lidi :)
    lukve avatar 2.3.2012 00:14 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview

    zhuleny? poviem to takto moja sestra hrava flashove hry v prehliadaci a facebooku..... nikdy ma nelakalo hravat taketo somarainy a teraz microsoft tieto hry priniesol aj nam ostatnymv podobe metra a este to previazal do spiku kosti s roznymi sluzbami ktore odoberaju data ainformacie o uzivatelovi ok ok argument ze mozes zakazat odosielanie info ale potom je cele metro nefunkcne takze tak asik.... ludia tu nadavaju na google a na to ako spehuje tento windows8 je vytvoreny na objednavku velkeho brata

    linux user more than 20y
    lukve avatar 2.3.2012 00:17 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview

    a este dodam preco to pisem z pozicie akoby som bol windows user .. to preto lebo scasu nacas "provozujem" dualboot s haiku s linuxom a pripadne s tym co pride vhod takto beriem ze to je len consumer preview a do fina lsa toho moze este vela zmenit ale poviem to rovno POCHYBUJEM ze sa daco zmeni. takto mi to pride ze aj gnome3 je normalnejsie

    linux user more than 20y
    2.3.2012 00:36 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Proč by mělo být Metro nefukční když zakážeš to odesílání informací? Já to mám všechno zakázané a ani účet u Microsoftu nemám a funguje v pohodě. A kde vidíš ty flashové hry?? Já vidim jenom plochu s pár ikonkama na spouštění aplikací, nic víc.

    Opravdu se na to nechcete nejdříve aspoň jednou podívat a vyzkoušet si to, než o tom začnete psát naprosté nesmysly? Jako já uznávám, že se ten koncept nemusí ani zdaleka každému líbit, ale tady o tom očividně mluví nejvíce ti, co to vlastně vůbec nikdy neviděli. Mně osobně vzhledově víc vyhovuje klasické Start menu, ale dokážu si představit bez problémů fungovat i s Metrem, obvzlášť když funkčně je to úplně stejné - do obojího se dostávám tlačítkem Win a v obojím buď kliknu na ikonku aplikace a nebo napíšu její název a odentruju. Rozdíl není absolutně žádný.
    2.3.2012 01:09 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    tato diskusia nevedie nikam kto nechce tak to nemusi pouzivat a basta. nechajme to na uzivatelov teda platiacich zakaznikov
    Jardík avatar 2.3.2012 23:56 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ja ten zminimalizovany ribbon videl, ale porad tam prekazi ta listicka se zalozkama ... file, view, atd
    Věřím v jednoho Boha.
    gtz avatar 2.3.2012 20:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    :-) Jardíku kde jsi byl, že jsme Tě zde dlouho neviděli?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jardík avatar 2.3.2012 23:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    V bohnicich lecit sve psychozi.
    Věřím v jednoho Boha.
    xkucf03 avatar 3.3.2012 00:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ale pravopis ti tam nevyléčili.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    gtz avatar 3.3.2012 11:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    u Jílka?

    a jak můžeš Ty takový mladý mít nějakou psýchu? že nemáš práci nebo že nemáš babu s tím netřeba někam chodit, ale musí se s tím něco dělat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    tsLnox avatar 2.3.2012 18:44 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Tak nevím. Pořád mi tam chybí Alt+F2, "fire" tab enter. :-D
    2.3.2012 18:55 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Jak moc je to jiné a lepší od stisknutí Win, "fire" a Enter?
    tsLnox avatar 2.3.2012 19:09 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Aha. Já měl napsat, že jsem to nezkoušel a kromě tohohle článku o tom nic nečetl. Trošku provokuju, no. :-D
    2.3.2012 22:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    No, tak zbytečně to nepřekreje to celou obrazovku čímsi. Je to víceméně detail, já vím, ale stejně...
    3.3.2012 10:49 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Pro mě to není detail, odvádí to pozornost od práce (a to i tehdy pokud na té nové obrazovce nejsou žádné interaktivní blbiny jako počasí, twitter atp.).

    Jsem zvědavý, jak budou vypadat podnikové verze Windows 8. Pokud by to mělo být v podobném stylu, tak si myslím, že firmy přecházet z Windows 7 nebudou. Ale možná MS počítá s tím, že firmy Windows 8 neosloví tak jako tak, protože Windows 7 jsou pro ně v tuto chvíli dobré dost.
    3.3.2012 11:28 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    To je nesmysl, odvádí to pozornost stejně jako klasické Start menu, nechápu proč by to mělo odvádět pozornost o moc více. To si myslím, že se najdou mnohem větší rozptylovači (IM, facebook, mail).

    A opět - jak přesně znemožní prostá změna vzhledu start nabídky nasazení tohoto systému v podnikové sféře?? Pracovní prostředí se prakticky nezměnilo vůbec.
    3.3.2012 13:03 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Nevím, proč ten konfrontační tón, ale co už... :-(

    Tímhle nesmyslem fakt trpím, nemám rád, když se najednou změní celá (obrovská) obrazovka a zaplní se něčím zcela jiným (a to ještě podivně animovaně) a já najednou nemám ten kontext, ve kterém jsem chtěl ten program spustit. Proto mi vadí Unity v Ubuntu a nepoužívám ho.

    Pokud jde o IM nebo facebook, tak ty při práci nepoužívám. Mailové notifikace mám vypnuté a maily čtu dvakrát denně - ráno po příchodu do práce a potom po obědě.
    3.3.2012 14:31 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Neměl jsem v úmyslu znít konfrontačně, pokud jsem tak zněl tak se omlouvám, jenom mi to přijde jako hledání problému za každou cenu. Do Metra či nabídky Start lezu jenom v případě, že ji potřebuju, v žádném jiném a v tom případě mně to přece nemá jak vyrušovat - z tohoto hlediska nevidím rozdíl mezi tím, zda je to přes celou obrazovku a nebo maličké menu v rohu, v obou případech stejně musím myslet na to, že jdu něco spustit/vyhledat a v obou případech se dívám do té nabídky a pozornost je tak od práce odvedena tak jako tak. Neřeknu kdyby to spuštění, či vyhledání v tom Metru vyžadovalo nějaké další akce navíc, ale když je to fakt úplně stejné jenom v jiném kabátě...
    lukve avatar 3.3.2012 16:00 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview

    dufam ze ze strycko bill bude za tento nedorobok zase pytat za krabicu 150eur.

    linux user more than 20y
    3.3.2012 20:54 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Všiml jsem si už dříve, že máš ve zvyku psát pouze off-topic příspěvky, ale tohle už je extrém :))
    4.3.2012 20:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Zas až tak off-topic to imho není... Já to taky vidím tak, že si MS za minimální/pochybnou inovaci nechá zaplatit stejný peníze jako za Win7. Koneckonců, u Visty to taky tak bylo.
    5.3.2012 12:35 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    To by bylo špatně, kdyby uživatelé neměli na výběr, kdyby si v den vydání Windows 8 museli všichni povinně ty Windows 8 koupit. Pokud vím, tak tomu tak není, Windows 7 končí mainstream podpora v roce 2015 a extended až v roce 2020. Ač sám nesnáším podobné alegorie, protože jsou většinou dvousečné, tak je to tak trochu jako když si koupíš pračku, a výrobce za chvíli přijde s novým modelem s trochu pozměněným designem a pár přidanými drobnostmi - taky si ji hned neběžíš koupit, když ta stará ještě slouží dobře a zároveň přece nečekáš že tu pračku bude výrobce nabízet za desetinovou cenu, protože jsou na ní minimální inovace oproti té předchozí.
    5.3.2012 12:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Kdyby si to člověk musel koupit, bylo by to ještě mnohem horší ;-) Špatné je na tom to, že ta cena prostě není adekvátní (pokud bude podobná jako u Win7, což vypadá, že ano)... to jsem kritizoval, a to je vše. Je to úplně stejné, jako když si někdo stěžuje na předražené boty - taky si je koupit nemusíš, ale to nic nemění na tom, že jsou předražené.

    K tý pračce: Podstatná část ceny pračky jsou variabilní/materiální náklady, což u widlí, řekl bych, neplatí (support je zas jiná otázka).
    5.3.2012 14:11 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    To je přesně důvod proč nemám rád alegorie, jednak nikdy nevystihují skutečnost úplně přesně a jednak se v nich vždycky dá rýpat a převracet je jak se komu usmyslí. :)

    Předraženost je hodně relativní pojem. Boty které jsem si nedávno koupil mi v první chvíli připadaly hoodně předražené, koupil jsem je prakticky pouze proto, protože jsem nutně potřeboval rychle nějaké boty na zimní hory a žádné 'lepší' (rozuměj levnější a přesto použitelné) jsem ani po zběhání celého města nesehnal. Prošel jsem s nima Beskydy v prosinci a Dartmoor (Jižní anglie) v únoru takže dneska už vím že to byla nejlepší koupě bot jakou jsem kdy udělal.

    Stejně tak i s Windows se může zdát že jsou drahé - ale vzhledem k tomu, že v současné době na desktopové PC běžného ne-IT člověka není vyladěnější a pohodlnější operační systém než jsou právě Windows, tak je to jediná možná investice. Microsoft si toho je vědom a plně toho využívá to je fakt, který se nám líbit nemusi (a mně se taky nelíbí), ale nenaděláme s ním nic. Koneckonců není to charitativní společnost ale firma zaměřená na zisk jako každá jiná firma. A cenu svého produktu určuje vždy výrobce, to je jeho plné právo. Imho má každý právo nabízet svůj výrobek za jakkoliv přemrštěnou cenu se mu zlíbí, riziko, že si to nikdo nekoupí si nese sám.

    5.3.2012 17:46 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Nerad tady zadělávám na flame, ale dle mého názoru nejvyladěnější a nejpohodlnější desktopové prostředí/OS pro ne-IT člověka je Mac OS následovaný Ubuntu+Unity, které se čím dál víc snaží Mac OS podobat.

    To, že je MS Windows tolik rozšířené nesouvisí s tím, že by bylo nejvyladěnější a nejpohodlnější, ale s agresivní obchodní politikou Microsoftu a vázaným prodejem jejich výrobku na výrobky jiných firem.
    5.3.2012 18:15 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Ano to je tvůj osobní názor, který ti nikdo nebere a zároveň dobrý náběh na flame, takže to raději nechme být :)
    xkucf03 avatar 5.3.2012 18:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    +1 Mám podobný názor. K té agresivní politice a vázanému prodeji ještě přičti setrvačnost způsobenou tím, že lidi mají aplikace kdysi napsané pro Windows a to jim brání přejít jinam (resp. prodražuje to přechod a funguje to jako faktor podporující setrvání u stávajícího – byť špatného – OS).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.3.2012 21:01 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    No to je taky další dobrý náběh na flame :) Ale zapomínáš na fakt, že pro spoustu lidí prostě linux není možnost. Viděl jsem opravdu velkou spoustu lidí si linux vyzkoušet, vlastně za ty roky co jsem linux používal na desktopu si prakticky každý koho znám taky nějakou distribuci vyzkoušel a všichni do jednoho se vrátili k Windows. 100% neúspěch linuxu. Poslední tři roky už jsem sám neměl odvahu někomu nějaký linux doporučovat, protože bych pak byl akorát já ten špatný. Chyby, nedostatek software, nepodpora některého kusu hardware... To tam prostě je a obyčejný uživatel to nebude a ani nemusí tolerovat.
    6.3.2012 06:58 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Já jsem mnoha lidem linux nepropagoval/neinstaloval, cca tak deseti, ale odešel jen jeden puboš, kvůli hrám. Bylo to takové kopyto, že o dualbootu nemělo cenu uvažovat. Ostatní na něm jedou pořád a nemají s tím problém.
    5.3.2012 18:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Přijde mi, že reaguješ na něco, co jsem nenapsal, já se vůbec nezabýval otázkou, jestli MS má právo nastavit cenu takovou a makovou (zřejmě má), s tvým komentem v záasdě souhlasim, já jen prostě vyjádřil názor, že widle 8 jsou/budou podle mě osobně předražené, to je vše ;-)
    5.3.2012 18:24 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Tak z osobního hlediska pro mně jsou taky předražené :) Taky by se mi líbilo je mít legálně zdarma a za stejných podmínek jako linuxové systémy :) Komu taky ne :)
    5.3.2012 18:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    No, tak zadarmo by to přímo být nemuselo, dalo by se například uvažovat o ceně podobné jako u posledního Mac OS X - $30 upgrade verze, $80 server verze.
    5.3.2012 21:02 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Měl jsem vždycky za to že Mac OS dostaneš pouze s applím hardwarem, ono se to dá koupit a nainstalovat legálně na normální PC?
    5.3.2012 21:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Co vím tak nedá, ale dá se to kupovat pro applí HW (proto jsem psal verze upgrade a server (kterej je taky v podstatě upgrade, ta cena je už sečtená)).
    tsLnox avatar 3.3.2012 20:59 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Mě snad nejvíc odvádí od práce (tedy ve Windowsu, v Linuxu myslím žádná ikona nic takového nedělá) jakákoliv ikona v systray, kdykoliv se pohne nebo změní. Typicky ZoneAlarm. Na to pak vždycky nadávám deset minut :-D
    3.3.2012 21:08 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Mně od práce nejvíce odvádí pracovitý soused s rozbrušovačkou, předevčírem už jsem vážně přemýšlel nad hrubým násilím - začal cosi brousit v devět dopoledne a skončil někdy kolem šesté večer :)) ZoneAlaram nepoužívámn a všechny ty notifikace a podobné rušivé nesmysly mám dávno povypínané. Co mně ale dokáže u Windows vytočit je jak pomalu každá aktualizace vyžaduje restart, to je skutečný opruz.
    4.3.2012 20:37 lenny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Windows 8 ke sa neda upriet inovativnost. taktiez aj rychlost je super ale je potrebne si uvedomit ze mnoztvo uzivatel je odkazanych na alternetivne ovladanie ktorym je klavesnica a myska kedze 8ky su hlavne na tablety.. microosft ma kopec ludi co na tomto windowse zamakali ale problem je aby to nedopadlo ako s linuxom ze vyvojari stratili spetnu vezbu na uzivatelov v zaujme pokrokovosti. uzivatelia su dost haklivy aj co na najmensie zmeny a u platiacich zakaznikov to plati dvojnasobne a to nie len v IT odbore.
    3.3.2012 11:30 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    nj to může být rušívé třeba v případě, že člověk kouká na nějaký film a najednu zatouží si pustit firefox :)
    4.3.2012 16:51 lenny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    http://i.iinfo.cz/images/313/komiks-zmena-strategie-orig.png
    4.3.2012 23:17 Hans1024
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Chtel bych jen podekovat za skvelou diskuzi. Nic mi tak drasticky nezvedne naladu jako poradne procitena diskuze na abclinuxu a dnes jsem se opravdu valel smichy. :)
    4.3.2012 23:53 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Nevyzkoušeli by jste zda ve Windows funguje bblean nebo geshell...
    Jsem mimořádně obtížný případ
    wurus avatar 25.5.2012 17:58 wurus | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Mam na to svuj vlastni nazor :) a vlastni duvody ... WINDOWS 8 = FUJ :) neberte si to lidi vazne je to jenom muj nazor :))
    25.11.2013 19:58 xoxo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 8 Consumer Preview
    Asi 14 dní po koupi ntb s W8 jsem rezignoval a natlačil mu Ubuntu. Zatím, jako včdy před tím naprostá spokojenost. Ještě v předchozím jsem si ponechal oba systémy (W7 + Ubuntu), bohužel W8 je nepřekonatelně odporný systém.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.