abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/

    28.4.2014 21:43 | Přečteno: 5447× | windows | Výběrový blog | poslední úprava: 29.4.2014 08:34

    Čím dál více mne oslovují lidé s problémy, které mají s Androidem a někdy je to pěkná drbárna :-/. Začínám mít různých čínských šmejdů plný zuby, tentokrát však došlo na Česko-Čínské Prestigo, konkrétně na PMP5780D (Android 4.1.1).

    Problémek

    Maxi, můžeš se prosímtě zastavit? Ok...

    Jop, sousedka s přítelem si pořídili xtý tablet, už mají tablety všichni sousedi a sousedky. Začalo to Čínou, pak si připláceli za výkonnější varianty. Nyní měli problém s Prestigo tabletem. Příšerně pomalý a prý jim pořád hlásí, že nemají paměť, přitom by měla mít 16GiB.

    Zastavil jsem se tedy u nich a mé zjištění bylo poněkud jiné, než bych čekal :-/. Nojo, máte tam 1GiB interní uložiště, řešením bude přesunout aplikace na SD kartu, na to slouží program App2SD. Pár aplikací jsem přesunul, ale třeba AngryBirds, které měly 350MiB přesunout nešly.

    Tak jsem vám ty aplikace hodil na sd kartu, ale něco nejde, zkusíme naladit čistou instalaci těch aplikací a pak by to jít mohlo (nepomohlo totiž ani vyčištění dočasných dat aplikace). Hmm, ale tam žádná sd karta není. Cože? Koukám, koukám a skutečně, sd kartu tam nemají.


    1GiB na aplikace a 12GiB na data

    Ten šunt má 1GiB uložiště označované jako "Internal Storage", poté má 12GiB uložiště označované jako "Uložiště NAND" (nebo tak nějak) a zároveň je toto uložiště vidět v různých přehledech jako uložiště SD. Aplikace se samozřejmě instalují na to Interní uložiště. Když i blbý AngryBirds mají 350MiB, tak je většině lidí jasné, že si děcko nainstaluje dvě hry a je tablet totálně zabitý :-/. Tady si vážně někdo dělá prdel :-/. Označovat toto Prestigo, že má 16GiB interní paměť, to je samozřejmě pravda, ale zároveň zavádějící.


    Android a změna výchozího uložiště pro instalaci aplikací

    Po menším googlení jsem došel k tomu, že lze výchozí uložiště, kam by se aplikace měly instalovat, změnit na externí (standardně na SD kartu). Změna by měla jít nastavit bez rootnutí pomocí adb.

    Tahat se s tabletem domu k PC se mi moc nechtělo, tak jsem si řekl, že to bude brnkačka a pořeším to na místě. Známá měla Windows 7 32bit.


    Instalace základních součástí

    Základem je mít nainstalovaný java jdk (jre-7u55-windows-i586.exe), k tomu je potřeba adb, které je součástí Android SDK (adt-bundle-windows-x86-XxxxXxXx.zip)

    Po nainstalování těchto dvou věcí se v rámci Android SDK sosne universální driver : Google USB Driver.

    V případě dalších výrobců jsou na stránkách zajímavé linky ke stažení : OEM Drivers.

    Jak už to bývá, měl jsem smolíka, viz :
    android driver is not installed


    Úprava driverů

    Díky tomuto tipu : Android ADB with Prestigio MultiPad and Win7 bylo řešení hned na světě.

    Stačí tedy najít VID a PID tabletu, buď v registrech windows, nebo jednoduše pomocí aplikace USBDeview, ze kterého lze Vendor Name (Vendor ID - VID) a Product Name (Product ID - PID) lehce vyčíst. V mém případě to tedy bylo :
    VID = 2207
    PID = 0010

    Poté stačí upravit googlý universální driver (přidat tam pár řádek):

    adt-bundle-windows-x86-20140321\sdk\extras\google\usb_driver\android_winusb.inf
    ...
    [Google.NTx86]
    ...
    ; Prestigo VID : 2207,  PID:0010
    %SingleAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_2207&PID_0010
    %CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_2207&PID_0010&MI_01
    ...
    [Google.NTamd64]
    ...
    ; Prestigo VID : 2207,  PID:0010
    %SingleAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_2207&PID_0010
    %CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_2207&PID_0010&MI_01
    ...
    

    Po uložení stačí ve správci zařízení zvolit aktualizaci ovladače, naklikat cestu k našemu upravenému driveru a odťuknout průzkum. Problém v takovém případě je jediný, takový driver je nepodepsaný a windows budou křičet ze všech sil, ale co se dá dělat, tentokrát to musíme odkejvat. Výsledkem pak je :

    android drivres is installed

    Nevím, jak moc je to nutné (neměl jsem moc času na experimenty), ale ještě se doporučuje definovat VID do :

    %UserDir%\.android\adb_usb.ini
    # tzn. např. :
    C:\Users\uživatel\.android\adb_usb.ini
    0x2207
    

    Nu, když už člověk ví, o co jde, tak narazí na další, zjednodušené, postupy jako např. :
    Tutorial To Install USB Driver On Any Android Device
    nebo další zajímavé zmínky jako např. zde :
    Univerzální ADB ovladač pro Android: Užitečná pomůcka pro kutily


    Změna výchozího uložiště

    Provede se pomocí adb velmi jednoduše :

    # zastavení serveru
    # (pokud jsme celou dobu měli tablet připojen a adb hlásilo, že nenašlo zařízení)
    \sdk\platform-tools> adb kill-server
    
    # spuštění adb serveru (není třeba, většinou se spustí sám při prvním zavolání adb)
    \sdk\platform-tools> adb start-server
    
    # výpis aktuálních zařízení :
    \sdk\platform-tools> adb devices
    
    # zjištění aktuálního nastavení :
    \sdk\platform-tools> adb shell pm get-install-location
    0[auto]
    
    # výpis helpu k nastavení výchozího uložiště pro instalaci
    \sdk\platform-tools> adb shell pm set-install-location
    ...
    pm set-install-location: changes the default install location.
      NOTE: this is only intended for debugging; using this can cause
      applications to break and other undersireable behavior.
        0 [auto]: Let system decide the best location
        1 [internal]: Install on internal device storage
        2 [external]: Install on external media
    
    # nastavení instalace na externí uložiště :
    \sdk\platform-tools> adb shell pm set-install-location 2
    
    # ověření správného nastavení :
    \sdk\platform-tools> adb shell pm get-install-location
    2[external]
    

    Po instalaci AngryBirds se už objevily na větší části uložiště označované jako NAND. Nicméně ubylo místo i prvnímu 1GiB internímu uložišti (možná jen dočasné soubory instalace, uvidíme časem).


    Závěr

    Mno, někdy mám pocit, že výrobci dělají všechno proto, aby své výrobky nějak kurvili :-/.

    A co mně čeká dál? Nu, leží mi tu další šmejd, tentokrát od další známé v podání čistě noname China (nějaký Allwinner A13, něco jako Q88B-9S, J-Q88B apod.). Obligátně locknutý vlivem nastavení odemykacího gesta, které bylo zapomenuto. Unlock přes google služby nefunguje (ostatně jako na většině šmejdů) a hádejte co, nemá to recovery nabídku vyvolanou klasickou kombinací při spouštění (resp. má, ale bez možností) a dle google existuje hafo lidí, co řeší něco podobného. Někomu občas něco pomůže, ale ti mají zřejmě jinou noname odnož, kde to náhodou jde :-/.

    Zdar Max


    PS: Jinak to Prestigo PMP5780D je línej sekající se šmejd.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Agent avatar 28.4.2014 22:15 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Lidi sou prostě nepoučitelný. Jako s těmi úplatky. Já bych se na každýho vybod ať se v tom vyráchá sám. Ale pokud to děláš na kšeft nebo protislužbu, tak nic proti.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Max avatar 28.4.2014 22:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Kdežpak, známí jsou známí, to není za many, jen velmi zřídka za čokoládu, většinou za úsměv.
    Sám za to nikdy nic nechci.
    Zdar Max
    PS:aspoň je člověk zase o něco chytřejší, i když o vrásku na ksichtě bohatší :)
    Měl jsem sen ... :(
    mca avatar 29.4.2014 02:04 mca | skóre: 17 | blog: keep_walking | Lévis, Québec City
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/

    To opravdu neznas zakladni schema?

    • Neopravil jsi to nemozne = jsi k nicemu
    • Opravil jsi to a zabralo to vice casu = jsi k nicemu
    • Opravil jsi to, ale cena soucastek byla vyssi = jsi k nicemu
    • Vykaslal ses na to = jsi k nicemu, ale mas svatej klid

    Muzu rikat milionkrat, nekupujte si ty nejlacinejsi spotrebaky, protoze po roce konci zaruka a potom uz se to muze jen vyhodit. Stejne to kupuji a pokousi se mi to protlacit pres manzelku behem damskeho kavovo-kocarkoveho konciliu. Nejhorsi ze vseho je rodina a pribuzenstvo, protoze i kdybys mel IQ200, zlate ruce a dokonale technicke znalosti, stejne bude odsouzen podle vypsanych kriterii. Take se rad stouram ve vsem co ma vice jak dva cudliky a tece do toho elektrika, ale jsou pripady, kdy radeji beru nohy na ramena. Nastesti mam chapavou drahou polovicku a podobne figle nezkousi.

    Osobni zkusenost a ziskane znalosti se hodi, jen si kladu otazku, za jakou cenu jsi je ziskal. Minimalne pro nas jsou zadarmo. Slava Tobe.

    "Hloupe dotazy posiluji kolektiv... ostatnim v tu chvili stoupne sebevedomi"
    Max avatar 29.4.2014 06:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Pravdou je, že po delší době, co jsem nad tím strávil, jsem zachytil poznámku "nojo, ty jsi na ty počítače, tablety asi moc neděláš". Nicméně takové poznámky mně už nechávají klidným, jsem vycepovaný z jobu, kde je pár lidí, co se tě snaží cíleně nasrat poznámkama jako : "Víš co děláš? Jirka to asi umí líp, ne? Nezavoláme jemu? Víš, proč se tak děje? Jirka by to asi měl vyřešený rychleji" atd. A samozřejmě na Jirku se hraje stejnou notou :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 29.4.2014 10:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Erm...

    No to jeden náš takový kamarád, to je machr na počítače, dělá asi za šest set na hodinu. Ale je hrozně zaneprázděný a na nás nemá čas.

    Nebo...

    Řekla jsem matce, že ses tu v tom hodinu hrabal a řekl mi, že to mám vzít na reklamaci. Tak zavolala nějakého machra z [nějaký počítačový obchod], ten se v tom taky hodinu hrabal, dala mu pět stovek a řekl, že se to má reklamovat. Chudák holka za to ani nemohla.

    Ještě jsem si vzpomněl na ředitelku na střední, kde jsem se staral o webovky. Řekla mi svojí představu, já jsem jí řekl že se to tak nedělá. Tak mi začala vyhrožovat, že si na to místo mého bezplatného času najme původní webmastery. To jsem nevydržel a začal jsem se jí smát přímo do očí. Aneb jak psal nedávno někde marex, nikdy nevyhrožujte něčím, co nehodláte splnit.

    Je to už pěkných pár let, co jsem přestal řešit známé, kteří jen hledají někoho, koho by mohli zneužívat. Dávám přednost lidem, se kterými si mám opravdu co říct a pravdou je, že těm málokdy hrdost dovolí si o počítačovou pomoc říct (pokud se člověk sám nenabídne) a nikdy nejsou nevděční.

    Škoda lidí, kteří si sami sebe a svého času váží tak málo, že tohle dlouhodobě a dobrovolně snášejí. Ale na druhou stranu mě taky štvou, protože tím ještě víc učí lidi parazitovat a já pak musím posílat do háje lidi, se kterými bych si jinak měl co říct, ale už jsou tím chorobným parazitováním nakažení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.4.2014 11:54 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    to nie je len v IT.. ponukol som sa ze nafotim jednu akciu, kde neslo o vela, takze stacil niekto kto nedrzi fotak prvy krat.. ale potom prisli poziadavky, ze to musi byt aspon 30 fotiek z toho, 50 z tamtoho, 100 z .....

    a ked som povedal, ze tolko fotiek bude len neupravenych a dodam tak ako su na USB disku, tak zacalo "vyhrazanie", ze si na to najme osvedcenu fotografku za prachy.

    pritom dajme tomu 30-50 fotiek z celej akcie by postacovalo, mali by ich upravene (to ma bavi, ale nie tak aby som upravoval 500 fotiek)..

    nakoniec to dopadlo tak, ze fotografka aj tak nemohla, ja uz som to odmietol, takze sa fotilo na mobil (aspon co som zahliadol fotky)
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    pavlix avatar 29.4.2014 13:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    to nie je len v IT..
    Věřím, že třeba u oprav aut to existovalo dřív než u počítačů ;).
    kde neslo o vela, takze stacil niekto kto nedrzi fotak prvy krat.. ale potom prisli poziadavky, ze to musi byt aspon 30 fotiek z toho, 50 z tamtoho, 100 z .....
    No jo, to známe.

    Potřebovali bychom s něčím pomoct, pro tebe to bude hračka. Bude to úplně jednoduché.
    tak zacalo "vyhrazanie", ze si na to najme osvedcenu fotografku za prachy.
    To mě baví.
    nakoniec to dopadlo tak, ze fotografka aj tak nemohla, ja uz som to odmietol
    Dobře jsi udělal, člověk si nesmí nechat srát na hlavu alespoň tam, kde to není nezbytně nutné. A věřím, že tě ty mobilové fotky pobavily.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 30.4.2014 01:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Muzu rikat milionkrat, nekupujte si ty nejlacinejsi spotrebaky, protoze po roce konci zaruka a potom uz se to muze jen vyhodit.
    No jo, jenže i dražší věci jsou často šmejd.
    28.4.2014 23:36 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    vsadil bych cokoliv, ze presne tohle slo nastavit nekde v settings nebo v play store. ted to ale v androidu 4.4 nemuzu nikde najit. :-(

    anyway, alespon mam v settings -> apps moznost rychle (a hromadne) presunout appky na sd (i kdyz je jen emulovana a ve skutecnosti je soucasti interniho storage - netusim, proc tuhle prasarnu vyrobci delaj...).
    Saljack avatar 29.4.2014 00:07 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Já používám Link2SD, ale musíš mít root. Pak jde vytvářet linky (resp. přesouvat aplikace na jiné uložiště) se vším. Má to jednu vadu. Nejdřív se to musí přenést právě do toho malého interního úložiště.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Max avatar 29.4.2014 06:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Já chtěl, aby to nemuseli dělat, protože na to mohou zapomenout, mezitím se mohou vytvořit nějaká dočasná data, co mohou přenosu aplikace zabránit, nebo si mohou danou aplikaci omylem odinstalovat apod. Nejlepší je to nastavit by default a hotovo.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Pavel Stárek avatar 30.4.2014 14:03 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Link2SD jde nastavit tak, že sám odkazuje nově nainstalované aplikace na SD kartu. A celkem nedávno (konečně) přišel s featůrou, že linkuje i datové soubory aplikací.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Max avatar 30.4.2014 14:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Musel bych ale tablet rootnout, což na cizím tabletu, který by měl být ještě v záruce, dělat nebudu a nejde o to, že by reklamace nemohla projít, ale o to, že jakékoli výhrady od prodejce v případě reklamace nebude majitel tabletu schopen vysvětlit, nebude se proti nim schopen vyhradit a veškeré problémy s tím spjaté půjdou na mou hlavu. Na to víme co :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.4.2014 08:11 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Je fakt že takto se člověk dostane k HW ke kterému by se jinak nedostal, ale takhle už strávím u známeho už možná 1týden v kuse při souboji s NASem od Synology ne že bych na něj chtěl nadávat ale čekal jsem trochu víc...
    Co mě však nejvíc dostalo že známému po půl roce v NASu klekl disk, no abych byl přesný neklekl SMART hlásil jeden podezřelý sektor Windowsům a Linuxu by to principielně bylo jedno a dokázali by s tím diskem pracovat možná i několik let bezproblému ale NASu nezačal pískat, nadávat, a zakázal zapisování na HDD. Takže jediné řešení bylo koupit nový disk, známemu dorazil nainstaloval na něj "systém" atd, jenže ouha systém přestal vidět DNLA složky ze starého disku, po rychlé kontrole jsem zjistil že ty data tam jsou jen je ten blbý systém nevidí protože standardně jsou DNLA složky na prvním disku a ne na druhém. Takže asi po hodině štourání jsem se připojil přes SSH a příkazem na kopírovaní jsem nahnal soubory z prvního HDD na druhý. O tom jak do NASu přidat další disk který by byl viditelný z DNLA aniž bych musel dělat blbý RAID0 asi až příště...čeká mě to tento týden.. a známý stále nechápavě kroutí hlavou vždyť ten NAS stál tolik penež a nemá tohle vyřešené, přece musí jít přidat disk vše se samo rozšíří a pojede to dál. Takhle taky obíhám známe a můj stolní PC s Windows již čeká 4roky na přeinstalování.
    Marián Kyral avatar 29.4.2014 08:24 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Já tak dlouho rozhlašoval, že používám Linux a windows vůbec nerozumím, až mne všichni přestali otravovat :-D

    Ono je to svým způsobem pravda. Naposledy jsem si trochu hrál s Vistami.
    29.4.2014 09:15 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Ja to tiež rozhlasujem (naposledy som naozaj pracoval s Win 3.11 :-)) a nepomáha to.

    Najviac ma "potešilo", keď známy, ktorému som nainštaloval na notebook Ubuntu a spokojne (v rámci možností, je na počítače úplne, ale úplne ľavý) ho používal raz prišiel s tým, že mu tam nešla pozrieť nejaká fotka (tipujem na plný disk) a poprosil iného "odborníka", aby mu to opravil, a on mu to opravil ale nedá sa mu dostať k starým súborom odvtedy... a zapol Windows XP, ktorými mu "odborník" opravil pozeranie fotiek...
    pavlix avatar 29.4.2014 11:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Já tak dlouho rozhlašoval, že používám Linux a windows vůbec nerozumím, až mne všichni přestali otravovat :-D
    Jo, to používám už cca deset let. Nebo ještě dělám to, že odpovídám exponenciálně na dotazy ohledně mé práce. Nejdříve na otázku co dělám že programuju. Na otázku kde, řeknu firmu a vysvětlím, že je to Brněnská pobočka Americké firmy. Na otázku co už se trochu rozpovídám o operačních systémech. A když ani to nepomůže, začnu přihazovat nějaké technické pojmy a to už většinou získám požadovanou image mimozemšťana.

    Já jsem se krátce před nástupem do RH trochu blíž seznamoval se sedmičkama. A jak nerad lžu, tak už jsem několika lidem řekl, že windows se dotýkám jen když jde o velké peníze. To už je sice trochu drzé, ale na druhou stranu jsem v posledních deseti letech nikomu ani nenaznačil, že bych se chtěl starat o domácí instalace Windows.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Max avatar 29.4.2014 13:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    To já nedokážu jednat neupřímně. Sice neumím říkat ne, ale pomalu se to učím. Když mi někdo donese nějaký starý šunt (pc s winxp, který je starý 12let), tak mu řeknu, že to je křáp s hodnotou nula a nevyplatí se, abych nad tím čekal den, než to něco udělá.
    Taktéž když vím, že někdo něčemu nerozumí, tak se nesnažím ohromovat cizími výrazy a prostě řeknu, že si myslím, že je zbytečné to vysvětlovat, když tomu stejně nerozumí, ale pokud chce, tak se vynasnažím mu to vysvětlit, ale většinou stačí obecný popis a hotovo.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 29.4.2014 13:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    To já nedokážu jednat neupřímně.
    Člověk má tři možnosti. Buď si nechá srát na hlavu, nebo se schovává za výmluvy, nebo se vyjádří naplno. Já osobně dávám přednost té třetí možnosti, ale uznávám, že říct někomu do očí, že na něj prostě sereš (i kdyby jinými slovy) je kolikrát těžší než použít nějakou tu neupřímnou výmluvu.
    Když mi někdo donese nějaký starý šunt (pc s winxp, který je starý 12let), tak mu řeknu, že to je křáp s hodnotou nula a nevyplatí se, abych nad tím čekal den, než to něco udělá.
    Já jsem kdysi pomáhal s křápem v podobné situaci velmi dobrému kamarádovi. Strávil jsem na tom nejmíň dva dny a nějak jsme to rozběhali. Po čase se mi ozval, že by to chtělo znova načisto rozběhat pro dědu, ale že mi to děda zaplatí. Vyčíslil jsem, kolik by i při přátelské sazbě (a to už taky nepoužívám) stály i kdyby jen dva celé dny práce a že za tu cenu není problém koupit stroj o několik let novější, už připravený, nad kterým nebude potřeba strávit víc jak dvě hodiny.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.4.2014 19:14 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Taky mi pár let trvalo naučit se říkat ne. Věnuješ opravě nějakého krámu (elektroniky) celý víkend, nejdeš vadnou součástku za deset korun a co z toho: "Co bys chtěl, dyť tě to stálo deset korun..." Že mi trvalo pár let, než jsem se to naučil spravovat a že měřidla také nerostou na stromech, už nikoho nezajímá.

    Pamatujte si, že pro rodinu, příbuzné a známé nic nespravovat, za blbce jste v každém případě. Ať je skásnou profesionálové.
    Max avatar 29.4.2014 09:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Máme v jobu dost Synology, musím říci, že rozhraním se mi líbí čím dál víc (ač jsem si na poslední rozhraní zvykal hůře, tak už je to tak nějak ok).
    Postupem času jsem sledoval vývoj, jak přibýval openvpn server apod. služby, jak se ostatní věci vylaďovaly, přešlo se na desktop like webové rozhraní s různýma fičůrkama atd.
    Pravdou ovšem je, že jej používám na obyčejné sdílení a nenarazil jsem na žádný větší problém.
    Také je pravdou, že nám zatím žádný hdd neodešel, takže jsme to nemuseli řešit.
    DLNA taktéž v jobu nepoužíváme :).
    Synlogy je otevřené, takže ssh aj. věci není problém, stejně jako vlastní aplikace atd.
    Nevím, jakou verzi používáš, ale třeba máš jen smolíka, předpokládám, že nebudou mít vše vyladěno na 100% :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 29.4.2014 11:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Osobně jsem narazil na značná omezení ve chvíli, kdy je Synology nasazeno jako jediný server, který řeší spoustu věcí. Asi největší problém byl (veřejný) mailserver. To je vyloženě nedořešený modul.
    Synlogy je otevřené, takže ssh aj. věci není problém, stejně jako vlastní aplikace atd.
    S těmi vlastními aplikacemi to nevypadalo tak úplně jednoduše.

    Na druhou stranu, reaguješ na docela zvláštní popis problému se synology, který obsahuje mimojiné tvrzení, že na Linuxu by to nebyl problém, což takhle samo o sobě vypadá docela úsměvně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.4.2014 20:00 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Známý zripoval svoji sbírku hudby, filmy atd. Teď jen přijde do obýváku přes mobil/tablet se připojí na AV receiver a pustí si co chce. Na disk jsme meli smůlu, ale souhlasím s tím že rozhraní je velmi povedené jen mě nějaké detaily zarazily...Člověk si pořídí NAS a jedním HDD 3TB, a pak přijde další 4TB disk a v tu chvíli nastává problém DNLA složky se na pevno vytváří na "systémovém" disku. Ale jak tam dostat data z toho druhého? Disky jsou oddělené a věci by se museli přetahovat ručně z druhého na první, což je trochu na hlavu... nebo teď mě dodatečně napadlo jestli by přes SSH nešel vytvořit symlimk, na RAID0 prdím vzhledem k tomu že už jsem zažil SMART chybu a navíc není kam ty 3TB odložit...

    Ale mně se to už moc studovat nechce. Asi začnu také tvrdit všem okolo že nic neumím jak se doporučuje výše :) . To už dnes říkám automaticky na Visty/W7/W8.
    vencour avatar 29.4.2014 11:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Přidal jsem do výběru.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    pools avatar 29.4.2014 12:23 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Jo a pak měsíc přesvědčuješ známou, aby *** nevyhazovala peníze za nějaký no-name shit, a koupila si aspoň nějaký Nexus... Lidi střílet do hlavy!
    Vivre libre ou mourir!
    gtz avatar 30.4.2014 00:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    už aby byl na trhu tablet od Xiaomi, sice to bude čínan za pár kaček, ale ty parametry a od Xiaomi čekám jen to nejlepší. Až bude na trhu tak na co Nexuse.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.4.2014 08:58 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    ...a po roce a půl se Google vyprdne na aktualizace...:-(

    (osobní zkušenost, fakt mě naštvali)
    Max avatar 30.4.2014 09:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Tak tak, záruka na zařízení 2 roky, updaty jen rok a půl a to se jich dočká člověk jen pár za tu dobu vždy při přecházení na vyšší číslo, řešení jiných problémů nic a nic. A reálné používání takového telefonu je minimálně 3 roky.
    Jo, rok 2015 bude ve znamení výkonných androidík botnetů.
    Půlka problémů s Androidem jsou nedostupné aktualizace, které Google ani jiní výrobci neřeší. Teď se google snaží update řešit jakoby automaticky jen to nejtvrdší jádro androidu, ale je to stejně na pytel.
    Ještě, že zde má člověk CyanogenMod, nebo ještě lépe MIUI, které jasně ukazuje tu správnou cestu.
    Pořád je to však minoritní záležitost.
    Mno, ale aspoň se už konečně dočkáme nějak rozumně rychlého Androidu bez cukání (ti, co znají rychlost rozhraní iOS vědí, co tím myslím), viz připravovaný ART, který by k tomu mohl Android přiblížit.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Saljack avatar 30.4.2014 10:38 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    A nejvíc s lidmi vyjebává Sony. Je od nich hezké, že pro můj Xperia Neo vydali ICS, ale ten je tak neskutečně zabugovaný a pomalý. Včera jsem se konečně odhodlal a nahodil si CM 11 tj. KitKat a koukám jako blázen uplně nový telefon s neskutečnou rychlostí. A díky tomu jsem se zbavil těch sraček co tam Sony nacpalo i když to má jenom 400MB a z toho je volno pouze 150MB. Navíc se mi vyřešil problém s Wifi, která byla značně nestabilní a taky problém s Google Play, který pořád hlasil nějaké chyby. Příště až si budu kupovat telefon nejdřív zjistím, jaká je jeho podpora u CM.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Jendа avatar 30.4.2014 10:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Hustý, to se předpokládá, že dneska zařízení za deset litrů vydrží dva roky?
    Saljack avatar 30.4.2014 10:43 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Kdyby byla ta nejdražší za deset litrů, tak je to v pohodě, ale pomalu se to blíží k dvaceti. Kdyby se aspoň o tak drahé zařízení starali, ale výrobci na to prostě serou. A pokud si nahraješ něco neoficiálního, tak je s reklamací většinou problém a troufni si to u tak drahého zařízení.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    30.4.2014 12:15 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Jenže řada Nexus byla až do tohohle modelu považovaná za něco, co dostává přednostně updaty dokud to jde. Podle neoficiálních informací to u SGN už nešlo, protože se údajně na podporu vykašlal výrobce CPU, ale i v tom případě má máslo na hlavě Google, že si to nebyl schopen předem smluvně ošetřit. Prostě se vykašlali na svoje vlastní referenční telefony.
    29.4.2014 22:07 Bhua
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    Zena ma motorolu, z bidou 8GB, zadne SD a neumi to Mass storage.

    Ja jsem koupil cinske lenovo P780. Umi 64GB SD, Mass storage no problem a kvalita rozumna.

    znackovy vyrobce == nejake vyjebavky aby to nefunfovalo.
    gtz avatar 30.4.2014 00:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Další drbačka s Androidem (Prestigo PMP5780D) :-/
    no ono by to šlo rychleji a pokud 4.1.1 má funkci změnit úložiště pak po kliku a restartu je vše hotovo. Jenže to zase není zase tak moc pravda, že? Pak se prohodí interní za tu NAND/SD a někdo si myslí, že je po problémech. Ale kdepak není, apk co jsou na interním nejsou vidět ... no pak zase přes adb pull a adb install. Ale je to celkem opruz to dělat to s tebou souhlasím. Takže někdy je s tím droidem až moc srandy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.