abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 12:44 | Komunita

Nadace Cloud Native Computing Foundation (CNCF), jejíž cílem je usnadnit spolupráci při vývoji a zavádění nových cloudových technologií, projekt konsorcia Linux Foundation, organizovala od 10. do 13. prosince v Seattlu konferenci KubeCon + CloudNativeCon North America 2018. Shrnutí dění na konferenci v příspěvku na blogu. V úvodu konference společnost Red Hat věnovala této nadaci distribuovanou key-value databázi etcd. Jedná se o

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 14:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.30 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
14.12. 14:22 | Nová verze

Deset dnů po představení beta verze byla vydána stabilní verze Steam Linku pro Raspberry Pi umožňující streamovat hry ve službě Steam z počítače na televizní obrazovku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
13.12. 20:00 | Nová verze

Byla vydána (YouTube) verze 2018.3 multiplatformního herního enginu Unity (Wikipedie). Přehled novinek i s videoukázkami v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.12. 19:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Správce souborů Dolphin umí nově například zobrazovat náhledy dokumentů vytvořených v LibreOffice a aplikací ve formátu AppImage. Konsole plně podporuje obrázkové znaky emoji. V Okularu lze k pdf souborům přidávat poznámky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
13.12. 17:11 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 2.2 (2.2.1388.34) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují například vylepšení správy listů - vybrané listy lze uložit jako relaci, možnost zobrazení klávesových zkratek určených webovou stránkou nebo možnost přehrávání videí v režimu obrazu v obraze. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 71.0.3578.85.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
13.12. 14:22 | Nová verze

Po 4 měsících vývoje od vydání verze 3.0.0 byla vydána nová verze 3.1.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 189 vývojářů. Provedeno bylo více než 1 900 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.12. 01:32 | Nová verze

Letos bylo v komunitě Mageia hodně změn. Po volbě nových vedoucích přišla velká aktualizace a krátce na to udržovací verze 6.1. 7.12., dle plánu, vyšla Mageia s číslem 7 v její první beta verzi. Chyby můžete hlásit v bugzille. Chyby v českých překladech pak na fóru české komunity.

Joelp | Komentářů: 3
13.12. 00:11 | Zajímavý projekt

Kvůli rychlejšímu vývojovému cyklu byla přemístěna Cinelerra-gg. Cinelerra-gg je fork Cinelerry-hv. Některé rozdíly forků popisuje sám hlavní vývojář William Morrow (aka GoodGuy). Není zde popsán i fork Lumiera, zřejmě kvůli zatím nepoužitelnému stavu.

… více »
D81 | Komentářů: 3
12.12. 19:11 | Nová verze

Do aplikace pro instant messaging Telegram (Wikipedie) lze nově nahrát češtinu. Více v příspěvku na blogu Telegramu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Chystáte se přejít na Wayland na „desktopu“?
 (24%)
 (8%)
 (12%)
 (31%)
 (25%)
Celkem 134 hlasů
 Komentářů: 19, poslední 14.12. 18:37
Rozcestník

Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?

11.6. 23:25 | Přečteno: 3351× | linux | poslední úprava: 12.6. 07:52

Narazil jsem na jednu pěknou chuťovku, tak z toho udělám kvízek :)

Úkol byl jasný, naladit 2x OEL7 (aka CentOS 7), aby outsourcovaná firma mohla naladit Oracle RAC přes NFS. Oba os jsem předal čistý, up to date, vše přednastaveno atd. Týpek si nastavil mounpointy na 4x nfs volume (storage server je NetApp), naladit Oracle RAC podle dosavadních zkušeností apod. Následně byl server předán zpět k testování, abychom si na něm vyzkoušeli všechno možné včetně všech zakoupených options apod.


NFS se náhodně po startu nepřipojuje

Všiml jsem si, že jeden node má problémy s automatickým mountem NFS volume z NetApp storage po startu OS. Chování bylo zcela náhodné. Jednou se nepřipojila jedna volume, podruhé dvě jiné atd. První node tímto problémem netrpěl. Dostupné info :

# /etc/fstab
192.168.1.1:/vol_ssd_rac_sdb_oradata /u02/oradata  nfs4  rw,bg,hard,nointr,rsize=32768,wsize=32768,tcp,vers=4.1,timeo=600,acregmin=0,acregmax=0,acdirmin=0,actimeo=0  0 0
192.168.1.1:/vol_ssd_rac_sdb_redo /u02/oraredo  nfs4  rw,bg,hard,nointr,rsize=32768,wsize=32768,tcp,vers=4.1,timeo=600,acregmin=0,acregmax=0,acdirmin=0,actimeo=0  0 0
192.168.1.1:/vol_ssd_rac_sdb_ocr /u02/oraocr nfs4  rw,bg,hard,nointr,rsize=32768,wsize=32768,tcp,vers=4.1,timeo=600,acregmin=0,acregmax=0,acdirmin=0,actimeo=0  0 0
192.168.1.1:/vol_ssd_rac_sdb_gimr /u02/oragimr nfs4  rw,bg,hard,nointr,rsize=32768,wsize=32768,tcp,vers=4.1,timeo=600,acregmin=0,acregmax=0,acdirmin=0,actimeo=0  0 0

# systemctl log :
May 16 12:24:21 rac2-ph systemd[1]: Found ordering cycle on nfs-server.service/start
May 16 12:24:21 rac2-ph systemd[1]: Found dependency on u02-oraredo.mount/start
May 16 12:24:21 rac2-ph systemd[1]: Found dependency on nfs-server.service/start
May 16 12:24:21 rac2-ph systemd[1]: Breaking ordering cycle by deleting job u02-oraredo.mount/start

Tak tipujte, kde byla chybka. Pokud na to někdo během dne, dvou nepřijde, tak postnu řešení. Nicméně věřím, že zdejší chytré kedlubny na to kápnou rychle (i když stejný problém řešil týpek na CentOS foru a tam to skončilo neuzavřeně, link tady, komentář s řešením mi nebyl schválen, tak ať si trhnou).
Zdar Max

UPDATE : A výhercem je Michal Kubeček a řešení v komentáři #20        

Hodnocení: 80 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

11.6. 23:33 ewew | skóre: 37 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?

Systemd ? Alebo to bolo oneskorením na sieti čo spôsobilo timeout. Chyba protokolu NFS ?

Max avatar 11.6. 23:39 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Samá voda ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
11.6. 23:58 ewew | skóre: 37 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?

To som čakal. Nexistuje šanca, že by som to uhádol.

11.6. 23:55 geg
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Stejné stroje s totožnou konfigurací. Není problém, když se tedy oba chtějí připojit? Byl ten druhý vždycky "druhý"?
Max avatar 12.6. 00:01 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Ano, stroje jsem předal naprosto stejně nastavený. Nulový rozdíl (resp. rozdíl jen IP+MAC+hostname). Stroje se jmenovaly a byly nastaveny stejně a jména a IP se neměnily.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.6. 00:03 ewew | skóre: 37 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?

Toto by som nečakal od skúseného admina. Ale aj toto sa deje.

Max avatar 12.6. 00:09 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Vysvětli.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.6. 00:10 ewew | skóre: 37 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?

Že by si nechal tie isté ip v konfiguráku na obidvoch serveroch.

Max avatar 12.6. 00:13 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Jak z reakce "(resp. rozdíl jen IP+MAC+hostname)" usuzuješ, že byly stejné IP? Nebyly. Vše regulérně nastaveno, oba stroje měli rozdílné IP, rozdílné MAC i rozdílné názvy.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.6. 00:32 ewew | skóre: 37 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?

Ok. Jedine čo ma napadá je, že ten NetApp nezvláda viacnásobne súčasne pripojenie nfs.

Max avatar 12.6. 00:33 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Samá voda.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.6. 00:34 ewew | skóre: 37 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?

Ok. Tu ja končím. nemá zmysel pokračovať v hádani.

12.6. 00:14 MrG
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
#up all ethernet interface? $sudo nmcli d $sudo systemctl restart network

cat /etc/systemd/system/nfs-client.target.d/DefaultDependenciesFalse.conf DefaultDependencies=False ?

#better? sudo systemctl status nfs-server sudo systemctl status nfs-idmapd
Max avatar 12.6. 00:17 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
systemctl status máš v blogu. Jinak všechny tipy samá voda :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.6. 00:42 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Rsize wsize? ;-)
Max avatar 12.6. 00:45 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Samá voda :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.6. 03:09 pc2005 | skóre: 37 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Předpokládám, že na chybu není potřeba oracle ani jiné konkrétní softy.

Tipnu si šílenost, chybějící mountpoint (nebo něco způsobující timeout), bg forkující při timeoutu (jsem tu volbu ani neznal) a systemd závislosti dokonají dílo zkázy?

OT: není wsize/rsize zbytečně moc? stejně to Ip stack rozseká do MTU paketů ...
Max avatar 12.6. 07:36 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Samá voda
Zdar Max
PS: mountpoint nastavoval týpek od Oracle, takže nebudu zpochybňovat, ale jsem vůči některým věcem skeptický
Měl jsem sen ... :(
12.6. 07:01 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Podle těch hlášek se vám podařilo nějak zacyklit závislosti mezi nfs-server.service a u02-oraredo.mount, ale jak se vám to podařilo, to bez konfigurace naslepo hádat nehodlám, stejně jako to, proč by na tom stroji vůbec měl běžet NFS server, když jste se o něm vůbec nezmínil.
Max avatar 12.6. 07:50 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Ano, je to tak, správně jsi si všiml, že tam běží nfs server, že je tam kolize mezi nastavením nfs serveru a nfs mounpointy.
Na rozjetí Oracle byla najmuta firma, aby provedli nastavení a další věci dle jejich zkušeností, protože jsme přecházeli na EE verzi Oracle, kde je spousta novinek a na jiný způsob storage.
Výsledkem bylo, že týpek, co to rozjížděl, absolutně ohledně linuxu netušil. Nešel mu x forwarde (potřeba kvůli instalátoru Oracle), tak se pokoušel rozjíždět grafické prostředí.
Nakonec jsem díky chybě v blogu i zjistil, že ani neví, jak připojit nfs. Jeden večer mi radostně napsal, že se mu podařilo připojit nfs.
Chyba zmíněná v blogu byla zapříčiněna tím, že jen na druhém nodu nainstaloval nfs server a nastavil ho takto :
cat /etc/exports
/u02/oradata               192.168.1.1(rw,sync,no_wdelay,insecure,no_root_squash)
/u02/oraredo               192.168.1.1(rw,sync,no_wdelay,insecure,no_root_squash)
Takže kolize byla zapříčiněna tím, že ten člověk vůbec netušil, co dělá :-/.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.6. 07:54 Aleš Kapica | skóre: 48 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Ó jé… Tak tohle jsem fakt nečekal.
12.6. 09:25 klkl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Takže pak už ale stroje nebyly totožně nastavené...
Max avatar 12.6. 09:44 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Já jsem psal, že stroje jsem nastavil naprosto shodně a pak je předal. Když koukám do komentářů, tak tam se taktéž v tomto smyslu vyjadřuji konzistentně.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
12.6. 12:55 hklt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Ano, ale tak nějak jsem počítal, že stejně nastavené i zůstaly. Takhle by mohl provést cokoliv i smazat HDD... Můj první dotaz by tedy byl: "Vrtal jste se v tom?"
12.6. 13:22 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
To je zbytečné, jak říká Greg House: "Everybody lies." Takže před odevzdáním si zazálohovat veškerou konfiguraci (a možná raději i checksumy úplně všeho) a po vrácení porovnat.
12.6. 10:09 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 38 | blog: xMstSpider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
To mate z toho, ze nechate nekoho hrabat na servery. Ten "specialista" mel sedet vedle admina a rikat co a jak, ne fyzicky sam neco delat.
Max avatar 12.6. 11:40 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Zkušenost je taková, že většinou se nové instalace dělají po večerech na dálku. Nepamatuji se, kdy se něco někdy instalovalo lokálně, vždy to byl člověk někde na konci vpn tunelu s vymezeným přístupem, který pak dodal dokumentaci + proběhlo případné školení/diskuse na cca 2h.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Mark Stopka avatar 12.6. 18:55 Mark Stopka | skóre: 58 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Od toho vymysleli MS Lync / Skype for Business, ne? :-) Zkušenost je taková, že tam kde jim na kvalitě záleží nejdříve procesy vyvinou, pak je otestují a pak je releasnou do produkce... Vývoj, test a release do produkce zajišťují zpravidla jiní lidé.
Max avatar 12.6. 20:55 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Jednak se tu nebavíme o produkci, ale o testovacím prostředí, a jednak nevím, jak by to měl Skype/Lync řešit.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Mark Stopka avatar 12.6. 20:58 Mark Stopka | skóre: 58 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
a jednak nevím, jak by to měl Skype/Lync řešit.
Screensharing.
Max avatar 12.6. 21:52 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Na linuxu to zas tak moc dobře nefunguje a řešit to přes nějaký druh vzdálené plochy je časově náročné. Jak už jsem psal, většinou to nefunguje tak, že se domluví den a člověk to celý den ladí, ale domluví se termín, do kdy to musí být a dotyčný to dělá v čase, kdy chce/může. Což může být během dne, nebo o po večerech a o víkendech. To je celkem běžná praxe.
Outsourcing jako takový je stejně o nějaké té důvěře. Chápu, že tak, jak to popisuješ, to někde funguje, ale upřímně v tom vidím spoustu časových překážek.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Mark Stopka avatar 12.6. 22:10 Mark Stopka | skóre: 58 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Outsourcing jako takový je stejně o nějaké té důvěře. Chápu, že tak, jak to popisuješ, to někde funguje, ale upřímně v tom vidím spoustu časových překážek.
To nemá nic společného s otázkou insourcované / outsourcované IT, ale mnoho s otázkou - jaký je service maturity level u služeb, jež má organizace doručuje. Tzn. veškeré procesy, včetně tvého inicializačního buildu by měly býti doručeny konzistentně, dle zdokumentovaného procesu, a při předávkách by měla být shoda - tedy kvalita tebou poskytované služby kontrolována; veškeré změny by opět měly býti zdokumentovány, zpětně revidovány, nepotřebné změny z procesu elimonovány a při předávce dalšímu článku v dodavatelsko-orběratelském řetězci (klidně v rámci te stejné organizace) by měl býti opět proveden audit, že je vše ve shodě s tím, jak to bylo - jako proces zdokumentováno.
Max avatar 13.6. 09:40 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Hmm, aby to tak fungovalo, potřeboval bych tak ještě 3 lidi do teamu.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Mark Stopka avatar 13.6. 15:35 Mark Stopka | skóre: 58 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Quality, Cost, Delivery trojúhelník platí i v IT, nejen v automotive.
12.6. 10:12 ewew | skóre: 37 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?

Možno keby si predtým pozrie manuál k NFS možno by k tomuto nedošlo.

14.6. 00:01 citanus | skóre: 11 | Cork (Ireland)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?

boze asi se budu muset na systemd podivat poradne.. koukal jsem na ten vystup nekolikrat a stejne jsem to prehlid. A pritom to tam upne bije do oci. Michael je borec!

12.6. 07:52 Aleš Kapica | skóre: 48 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
No, vzhledem k tomu že jsem to byl zrovna já, kdo ti vyprávěl jak jsem se minulý rok zrovna s tímto problémem trápil 14 dní než jsem na to vyzrál, tak odpovídat nebudu. Jsem jenom zvědav jestli ve vašem případě za tím nebylo ještě něco jiného.
Max avatar 12.6. 07:53 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
Viz řešení v komentáři výše :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Agent avatar 12.6. 23:05 Agent | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
A já čekal problémy při hraní NFS - Need fór speed
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Max avatar 13.6. 09:38 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Střípky z IT - (3) : NFS : Uhádnete, kde byl problém?
NFS je pro amatéry. Profíci paří Counter Strike 1.6!
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.