abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 559 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...

    28.8.2018 23:15 | Přečteno: 3794× | plky | poslední úprava: 29.8.2018 21:46

    Tak jsem se nedobrovolně přidal ke skoro vlastníkům EV, resp. hybridu...

    Bylo nebylo, měl jsem Forda, resp. ještě mám, ale technická už není. Celkem se ta sranda prodražila, ale dala mi hodně zkušeností a auto stále mám, jen ho aktuálně prodávám. Brzdy jsou skoro nové, posilovač nový, altík repáslý, chybí udělat prahy a čidlo rychlosti a může dál svištět.


    Nová kára : Alfa Romeo Crosswagon Q4

    Přecijen jsem zatoužil po něčem lepším a strejc už byl k mání, takže jsem ho pověřil, ať něco dotáhne. Ze začátku se uvažovalo nad něčím na 2r a pak do šrotu, ale nakonec se šlo do něčeho lepšího. Chvilku se mi snažil nutit náklaďáky typu Citroen Xsara Picasso, jen novější, ale nedal jsem se. Nejsem tak starý, abych měl problémy s nastupováním a vystupováním. Bylo tedy třeba odpovědět na nějaké otázky :

    Nakonec mi byla ukázána Alfa, oproti tomu fordu je to auto, které se mi líbí. Finál padl na Crosswagon verzi, nová stála kdysi 1,25milionu a musím říci, že je to pěkný autíčko. Co se mi líbí :

    Co mi tolik nevyhovuje :


    Alfa do servisu

    Mno, altík začal trochu zlobit, s tím jsem ale počítal, protože nájezd to má přes 230k a nejmladší to auto také není. Také trochu prosakoval posilovač. Překvapilo mně to mimo mou rodnou vísku, jinými slovy v Praze, tak jsem to hodil do servisu vedle jobu, kde mi to auto druhý den vrátili (prý jsem jim neřekl, že to je Q4, vidí to poprvé a neví, jak k altíku a že to dělat nebudou, tak jsem jim do očí řekl, že to jsou saláti a odjel jsem :D).

    Sebral jsem pár kontaktů na alfa foru a začal volat do ověřených servisů, jedno bylo neexistující číslo, další byl na dovolené, další nereagovaly (nezvedaly tel. nereagovaly na sms, Facebook měli aktivní a přispívali). Nakonec jsem to hodil domu strejcovi (překecal mně, jinak bych počkal, až ten jeden technik dorazí z dovolené).


    Půjčil jsem si Xsara Picasso 2.0HDI

    Potřeboval jsem zmizet na 3 týdny, takže jsem si půjčil auto od sestřenky, která s ním moc nejezdí. Už jsem ho měl půjčené dřív a celkem ok, je to dvoulitr, svižný, ale sedačky to má strašný. Nalepil jsem tomu na čelní sklo dálničku na měsíc a vyrazil jsem vstříc třítýdennímu dobrodružství.


    První cesta : 300km směr Morava

    Vzal jsem přítelkyni a dle plánu jsme jeli za jejíma rodičema na Moravu. Cesta celkem cca 300km. U Medříče (tak místní říkají Velkému Meziříčí, dřív jsem vezl holku, co tam bydlí, tak jsem chytrej :)) vyskočila kontrolka dobíjení. Později jsem zjistil, že kontrolka dobíjení nekontroluje dobíjení, ale asi jen případ, kdy napětí na baterii klesne pod určitou mez, protože altík byl úplně KO a nedával nic. Tak si to shňme (světla celou dobu ON, protože jsou natvrdo zapnutý na denní svícení):

    Zbytek km mně tchán táhnul na laně, ale bylo to těsně před cílem, takže cajk. Baterii jsem skoro celou dobil, zjistili jsme, že altík nic nedává a je to tím pádem v řiti.

    Jak zpátky?

    Nepřízní osudu jsem trochu ještě vyplácal baterii na místě, ale vypadala stále ok, tak jsme odpojili přední světla od napájení a vyrazili jsme vstříc 300km jízdě zpět do Phy. Žena mně na kolenou prosila, ať někde na pumpě ještě koupím baterku, ať dojedeme, ale jsem přeci chlap, mám koule, ne? :). Navíc by mi prodali předraženou baterii, která by byla nabitá třeba na 40%. Tak si to shrňme :

    Volám tedy kolegovi, že asi bude muset ženě vyndat baterku z auta a jet nám vstříc. Na místě jsem s ním směnil nabitou baterii za 2l slivovice a on prohlásil, že mi dal tu lepší baterii a v práci si je zase prohodíme. Do cíle zbývalo 60km, D1 ucpaná, jeli jsme přes Říčany atd. Nebudu to natahovat, před sjezdem na Chodov už svítili kontrolky ABS a Airbagů a dojeli jsme na parking před barák a kompletní blackout. To bylo o fous :).


    Servis

    Dal jsem to do stejného servisu jako předtím alfu, všichni ho chválí a je hned vedle jobu. Tentokrát je altík krásně vidět, s přístupem není takový problém atd. Řekli, že nejlevněji našli altík za 6500,-Kč. Začal jsem googlit a 150A altík pro tento model auta jsem našel na netu repas za 2500,- a nový za 3300,-. Řekl jsem jim, že jim ty many nedám a auto si beru a budu jezdit jen na baterii. Čeká mně 100km cesta za kolegou slavit a pak zase zpět. To je cajk, 100km je nic, to dám i s předníma světlometama na ON, jen si sebou nesmím zapomenout vzít nabíječku :D.


    Závěr

    Takže mám EV/Hybrid, jedu na baterku, dobíjím z 230V zásuvky a plánuji si dojezdy a musím říci, že to není taková nuda, kdy člověk třeba D1 místy uspává. Teď člověk musí sledovat, kdy se rozsvítí jaká chyba, aby odhadl dojezd atd. Za týden budu doma a beru zpět alfu a Xsaru dám dokupy sám, nebo budu asistovat a buď repásnu současný altík, nebo repas koupím.

    Zdar Max
    PS: Grunte, jsi s tou babetou salát, jestli chceš, vezmu tě do učení :P
    PPS: už mám z číny objednáno : Universal Dual USB Car Charger Digital LED Display DC 5V 3.1A Universal Adapter With Voltage/Current Meter        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.8.2018 00:10 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...

    Neviem. ale myslím, že jazda na vozidle bez dobijania batérie je riziko. Keďže elektrické systémy auta počítaju s funkčným dobíjanim. Príklad bateria 60Ah a maš vybijaci prúd 1C to znamená, že máš 60A po dobu 1hodiny. Nepoznám presne hodnoty jednotlivých zariadení vozidla ale je možne si urobiť prehlad podľa použitých poistiek v poistkovej skrini.

    Výpadok ABS, airbagov je tým, že riadiaca jednotka má nastavenú hodnotu napätia pod ktorou nie je zaručená správna činnosť.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Max avatar 29.8.2018 01:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Já samozřejmě vím, že systémy selhávají, protože nemají proud. Pokud máš vypnutý světla, tak živíš řídící jednotky, ale ty nic moc nežerou. V případě nafty živíš vstřikování/čerpadlo, to pak asi žere nejvíc. Pak už tam asi není nic, co by něco žralo.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 29.8.2018 01:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Jinak riziko to podle mně není, protože pokud to člověk nenechá dojít do úplnýho konce (což se mi sice stalo 2x, ale to jsem věděl a zařídil se podle toho), tak všechno funguje ok.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    PepaSFI avatar 29.8.2018 19:52 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    no úplně bez rizika to není, přecejen jsou to počítače, naskáčou tam nějaké chyby a kdovíco to může udělat s motorem. Ten odběr auta je docela dost velký, čím novější tím hůř. Starý pumpičkový diesel skoro nic, čistě mechanický jako třeba v traktoru nebo PV3S vůbec nic. Karburátorový benzin velice málo. Jenže ty dnešní, to je horší. Asi nejhorší moderní diesel. V tom je elektriky jak v raketoplánu a vysokotlaká pumpa common railu se slabší baterkou prostě nenatlakuje. Až tě to zas potká v Medřiči, tak hned u centra, vedle kruháku je prodejna autobaterií. A taky mají servis na alternátory, ale ten je jinde. Běžně se opravujou, podle toho co všechno se mění to vychází kolem tisícovky.

    Taky mě to kdysi vytrestalo, jenže zákeřně. Kontrolka normálně OK, jen ve tmě bylo vidět že trošičku pomrkává. Ale normálně to dobíjelo. Jenže jednou to dobíjet přestalo a kontrolka pořád OK. Odešla část usměrňovače takže se to tvářilo normálně, jen to nedávalo výkon. A já si jedu, chci odbočit, dám blinkr a najednou začaly šílet kontrolky a vynechávat motor. Domů jsem jel na laně, rozebral to, zjistil problém. Na vrakovišti jsem koupil za dvě stovky stejný alter, jen pro jiné auto, s jinou montáží, rozebral, poskládal ze dvou jeden a hotovo. Jo a taky mi kdysi ještě u Trabanta odešla baterka, zničeho nic úplně do mrtva. Tam se nic nepoznalo, těch pět pohyblivých dílů se roztočí lehce i skoro mrtvou baterkou. Přijdu k tomu po dvou hodinách stání a ono nic, jen mžourá kontrolka. Tak jsme do toho drcli, ono to naskočilo a jelo se. Jen se nesmělo z kopce vyřadit, jak klesly otáčky, tak zhášely světla.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Max avatar 31.8.2018 01:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Tohle je fakt starý model, tam všechno funguje tak nějak hloupě a jízdní ani motorové vlastnosti se nezměnily. Posilovač řízení i brzd jen tak nevypadne, dokud se motor trošku točí. Jediné, co mu uškodí je, když se to nechá dojít na dno a nejde pumpa a člověk pustí spojku (jakoby se snaží auto roztlačit, když se to udělá za jízdy) a to samozřejmě není dobře. Ale to je asi tak jediný případ, co tomu auto může ublížit.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.8.2018 00:26 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Jojo, znám, chvíli jsem bez altíku jezdil s Ladou a dobíjel. Říkal jsem tomu ruský hybrid. Skvěle kombinuje nevýhody elektro i fosilních aut :-).
    Baník pyčo!
    Max avatar 29.8.2018 01:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    To máš recht, normálně je to cajk, můj problém je, že mám všechno daleko :). Morava 300km, oslava kolegy 100km, návrat domu 150km.
    Jinak když se tchán dozvěděl, že jsme směnili 2l slivovice za nabitou baterii, tak prohlásil : "To už neopravuj, letos je dobrá sezona, bude minimálně 50l slivovice" :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.8.2018 00:38 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Nic proti punku, gruntova babeta je super, ale takhle drtit baterku a auto? Stoji to za tech par usmolenych tisicovek?
    Max avatar 29.8.2018 01:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Rok výroby 2001 a jen za hloupý altík min 6kkč + k tomu práci? To auto má cenu tak 20kkč. Přijde mi ok pár km najezdit na baterku, dokud se nedostanu zpět domu, kde by se to mohlo dát dokupy. Navíc pokud to nenechám dojít do úplnýho blackoutu (=auto jede, motor je off a je zařazená rychlost), tak ubližuji jen baterce a jen lehce. Nevidím v tom problém.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 29.8.2018 01:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Jinak ještě připomenu, že jsem neměl na výběr, jaksi 300km od domova a o víkendu jiné řešení neexistuje. A v pondělí nástup do práce, Takže jsem se musel do Phy nějak dostat a tolik věcí, co jsme sebou táhli, bychom vlakem těžko tahali.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Grunt avatar 29.8.2018 09:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Příloha:
    Čoveče ty skoro jezdíš jako já. Akorát já mám rok výroby 1989.

    A moc neprovokuj ty slivovico nebo nakopnu svůj dvoutakt přijedu do krajů věčných trnkových sadů a předjedu tě po zadních. Budeš zostuzen a to nechceš zažít ;-)

    Grunte, jsi s tou babetou salát, jestli chceš, vezmu tě do učení
    Mi chceš dělat instruktora? Dík za nabídku, to se cení. Ale pointou mého posledního blogu je, že už jednoho mám. Radši se mrkni na který smeťák si vysypal ty diskety.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 29.8.2018 10:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Pěkná Ťava, tak na tu fakt nemám :), resp. to bych si musel půjčit kolegovo čtrnáctistovku :).
    Zdar Max
    PS: ok, tak já se ještě podívám do lodního kontíku, třeba tam něco ještě leží, máme ho plný, takže je velká pravděpodobnost
    Měl jsem sen ... :(
    PepaSFI avatar 29.8.2018 20:15 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Ta Alfa by mohla být fajn. Já si sice myslím že nafta do osobáku nepatří a do Alfy už vůbec ne ale ty JTD jsou celkem dobrý, stížnosti na ně nejsou. Nikdy jsem s tím nejel takže neposoudím, někdo říká v pohodě, někdo řekne, prostě diesel. Já tvrdím že diesel má na svědomí polovinu všech prasáren na silnicích protože to jede divně a lidi si namlouvají jaká to byla skvělá volba a musí si pořád něco dokazovat. Ale to je na každém jak se k tomu postaví. Ceny náhradních dílů, to je velký příběh. Je potřeba hledat. Důsledně se vyhýbat "levným" prodejcům jako je Autokelly. Já mám Pandu 4x4 a to je taky něco. Měnil jsem věci na podvozku. Přední tlumiče. V Autokelly asi 3800 za kus. pak jsem je objednal kdesi z Ostravy, 1400 za kus, stejná značka KYB. Silentbloky do ramen, značkové Febi Bilstein, Autokelly 480 kč, MLparts v Brně 140 kč. Brácha teď řeší čepy Citroen, je to podobný, rozdíl asi trojnásobek. Brzdy to samý, kotouče Brembo mě stály třetinu toho co u kellyfamily nějaké anonymní.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Max avatar 29.8.2018 21:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Já jezdím dálky, víkend 2x 150km , někdy 2x 300km, takže já diesel uživím. Snažit se roubovat nějakou osobnost nebo chování na majitele dieslů je podle mně trochu ujetý. Auto je mnohem svižnější, jak ten ford v benzinu, jen to má kratší rychlosti, ale to je o zvyku.
    Ještě jsem si u té alfy uvědomil dvě další věci, co se mi líbí, má to krátké sportovní pedály, takže řazení je fakt rychlé a s minimálním pohybem nožky + je to šestikvalt.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.8.2018 11:49 erotel | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Mám Fiat Croma 1.9 JTD 6 kvalt automat a lepší auto na dálnici jsem "zatím" neviděl.Při 150km/h to na 6tku točí 1900 ot/min.,ale "umí" to jet 190km/h na 4 kvalt.Ta převodovka má dlouhý kvalty.
    Max avatar 30.8.2018 13:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    To já to mám horší, mně to na šestku při asi 160 točí 2500.
    Jedničku mám jen na odrazení, dvojku jen aby se neřeklo, na pětku řadím v 80km/h a na šestku při 100km/h.
    Pravdou ale je, že to moc netočím, resp. jak kdy, turbo se mi sepíná při nějakých 1,6k, takže pokud chci být rychlý, tak to točím nad 2k, abych po přeřazení byl stále nad 1,6k a táhlo mně to stále kupředu. A jakmile je sepnutý turbo, tak mně ani do kopce nic nezastaví.
    Když se hodně snažím, tak jsem schopen tam nakopat 1-6 během chvilky, kdy to pro pozorovatele vypadá jako kdybych měl automat.
    Jinak nezkoušel jsem maximálku, jen jsem chtěl vědět, zda to dá 200km/h a no problemo.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.8.2018 16:39 erotel | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    po městě mi to řadí 1-3, 4 při 70km/h ,5 při 90 km/h a 6 při 110km/h.Ta převodovka má dost dlouhé kvalty,ale je to automat tak je mi to jedno.
    Josef Kufner avatar 30.8.2018 21:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Nezáleží to spíš od požadovaného výkonu? Tedy od podle zrychlení, sklonu silnice, kvality povrchu, … Já občas jedu na čtyřku 40 km/h a občas 120 km/h. Na dvojku můžu jet krokem nebo 60 km/h do prudkého kopce.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.8.2018 08:57 erotel | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Je to automat.Ty uvedené rychlosti jsou minimální při kterých se příslušný kvalt řadí.Např. 4 kvalt nejde,ani když přepnu na manuální řazení,zařadit když je rychlost menší než 70km/h.Jinak samozřejně ta 4 jde vytáhnout až na 190km/h.
    PepaSFI avatar 30.8.2018 19:10 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Turbo nespíná, turbo běží furt. To spínání je odborný výraz naftových jehovistů, kteří tím sami sobě vysvětlují, proč jejich auto jede jak jede, tedy proč někdy jede a někdy zoufale nejede. Zkrátka to jede divně. A ještě s tím všichni zachází úplně blbě, čímž je ta jízda ještě divnější a ještě si myslí že to tak je správně.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Max avatar 30.8.2018 20:19 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Ááá, zase další bojovník za svobodu, který odsuzuje ostatní jen na základě toho, co vlastní. Jeden bojovník nemá rad cyklisty, další motorkáře, další autíčkáře, další dieslisty atd.
    Nechápu, za jakým účelem si lidi tyhle předsudky pěstují. Mají málo sebedůvěry, nebo proč se potřebují povyšovat nad ostatní?
    Zdar Max
    PS: ale slovíčkaření ti jde...
    Měl jsem sen ... :(
    31.8.2018 07:58 Tim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    vegani a homosexuálové to vysvětlují tím, že šíří osvětu
    31.8.2018 13:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    A co teda znamená, že je sepnutý turbo?
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 31.8.2018 14:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Turbo se točí stále, vedle toho existuje palivová mapa, podle který se při určitém tlaku, kterému turbo pomáhá, láduje palivo. Výkonnostní náběh není lineární a v určité mezi je hodně rychlý náběh výkonu. A tuto mez, od který ten výkon letí hodně nahoru, lze jednoduše poznat podle otáček. V mém případě mně to do sedačky začne tlačit u 1,6k.
    Tento rychlý náběh pak evokuje, že se něco sepne, tudíž to v laické veřejnosti svádí k takovému označení.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    PepaSFI avatar 31.8.2018 20:00 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    je to trošku složitější ale v zásadě ano, tak nějak se to projevuje. Hlavní příčina je v principu turbodmychadla, způsobu jak stlačuje vzduch. Pracuje aerodynamicky, pohybem lopatek rotoru ve vzduchu, takže schopnost tlačit vzduch je silně závislá na rychlosti toho pohybu. Prostě když se to točí pomalu, tak to jen tak míchá vzduch v hrnci. Když se rychlost zvýší, tlačí to víc a zároveň ten vzduch zhoustne takže to tlačí ještě víc. V určité chvíli to prudce zvýší účinek. Proto musí mít turbo regulaci aby se to nějak srovnalo s chodem motoru. Většina dieselů bohužel přes veškerou snahu konstruktérů má tyhle změny nálady velice výrazné. Dá se tomu odpomoct citlivým zacházením, řidičským uměním. Někteří se však domnívají že je to tak správně, někteří se dokonce v těch kopancích vyžívají, vydávají je za přednost a to je pak jízda, to by člověk blil vobloukem. Někteří tomu dokonce říkají "zátah vodspoda" přestože k němu vůbec nedochází v nízkých otáčkách.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    30.8.2018 07:37 honzikd | blog: něco málo... | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    JTD jsou super. Měl jsem Alfu 156 Sportwagon s 2.4 JTD, a byla to super auto.

    Ta Q4 je trochu jiný kafe - hodně bych se bál věcí jako mezinápravový diferenciál a klasiky jako ramena na předku atd. Taky koroze se do těch AR156 karoserií docela ráda pouští.

    Autokelly je levnej prodejce s dobrym servisem - pokud jste autoservis a máte s nimi smlouvu. V tom případě odečtěte od cen, co mají na webu pro normálního smrtelníka tak 60%.
    Ruska ruleta >>[ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf
    30.8.2018 07:37 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Opravdu nerad bych te potkal na silnici. Az se ti vybije baterka a nerozsviti se brzdovky a treba zpusobis hromadnou nehodu, ucpes silnici, nedejboze nekomu ublizis. Jeste se chlubit tim jakym jezdis srotem. Uf divna doba dneska.
    Max avatar 30.8.2018 08:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Já bych to nepřeháněl. Baterka do 100km jízdy ustojí i rozsvícená světla. V současné době s tím spíš jen skáču, resp. teď už ani to ne a za týden dám odjezd do servisní garáže.
    Těch 300km byl extrém v krizové situace, která přes víkend nešla nijak vyřešit. A podle toho jsem také upravil styl jízdy + čas odjezdu.
    Jinými slovy, asi bych nehysterčil ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 30.8.2018 08:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Těch 300km byl extrém v krizové situace, která přes víkend nešla nijak vyřešit.
    Zvedneš telefon a přijede asistenční služba s náhradním vozem. Tvůj odvezou do servisu a než se vrátíš, tak to máš opravené.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Max avatar 30.8.2018 09:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Jo, oprava by pak vyšla na 10kkč + asistenčka na další many. A to vše za auto, které není moje a jeho hodnota je 20kkč. To fakt není řešení.
    Řešením je to risknout, jet opatrně a provést garážovou opravu, náklady 1000,-Kč až 2500,-Kč.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Grunt avatar 30.8.2018 09:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    A to vše za auto, které není moje a jeho hodnota je 20kkč. To fakt není řešení.
    To už máš skoro nějakou zachovalou ČZ350 k renovaci. Ty budeš tuším taky dobrej skrblík, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 30.8.2018 10:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Tak mám nějaké priority a řeším rentabilitu investic. Spíš bych řekl, že dávat 10kkč na opravu auta, jehož cena je 20kkč, je vyhazováním peněz z okna. Navíc v případě, kdy vím, že v servisu si řeknou za díl minimálně 6kkč a k sehnání je za 2,5kkč. Nebo ty by jsi dal servisu 10kkč, když by jsi věděl, že to dáš v klidu sám za 2,5kkč?
    Navíc evidentně nejde o mojí chybu, takže se ozývají názory, že bych tu opravu neměl ani platit. V takovém případě bych označení za skrblíka bral, ale já to opravit chci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Grunt avatar 30.8.2018 19:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Nebo ty by jsi dal servisu 10kkč, když by jsi věděl, že to dáš v klidu sám za 2,5kkč?
    Ne, ale že jsem držgrešle je o mně veřejně známo. Já bych za náhradní díl víc jak 1000Kč nedal a do ruk to žádnému servismanovi radši nedávám aby mi to nedos…
    Spíš bych řekl, že dávat 10kkč na opravu auta, jehož cena je 20kkč, je vyhazováním peněz z okna.
    To zas nemůžeš tak brát.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 30.8.2018 20:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Já vím, že ne, proto se na to dívám z pohledu rentability investice. Každopádně já vždy před vrácením auta natankuju nádrž na plno.
    Většinou mi je půjčeno auto se čtvrtinou nádrže, takže plná nádrž je takový revandž za litra :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Grunt avatar 30.8.2018 21:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Jo ty to máš vlastně půjčené.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.8.2018 21:38 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Auto prodej v bazaru jako mírně jeté, sestřence pořiď šalinkartu a ještě vyděláš.
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    Max avatar 30.8.2018 21:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    To asi těžko, na vesnici je šalinkarta jaksi k prdu :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Grunt avatar 30.8.2018 21:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Chceš radu?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 30.8.2018 22:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Abych si pořídil babetu, co? :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Grunt avatar 31.8.2018 07:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Ne. Šalinkartu prodej (stejně do metra v Brně neplatí) a kup sestřence na vesnici Babettu ;-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.8.2018 23:42 ChronicPain | blog: chronicPain
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Však to je pointa. Taktně poděkuje, ale vzápětí ji věnuje někomu dalšímu. Protože tento obdarovaný příbuzný s jistou pravděpodobností také bude z vesnice (nebo z jiného města než pro které je patřičná šalinkarta určena), daruje ji taktéž někomu dalšímu, až nakonec ji s jistou pravděpodobností dostaneš zpátky ty. Ovšem pozor, aby už nebyla prošlá!

    Je potřeba taktizovat. Za předpokladu, že točadrkat („toho času držitel karty“) šalinkartou vždy obdaruje dříve narozeného či v kalendáři uvedeného příbuzného, lze sestavit graf, jehož kořenkou je tvá sestřenka. Sousední uzlové prezentují nejbližší příští oslavence (řekněme první, a pak všichni další, kteří oslavují za týden a méně – někteří lidé se totiž z nějakého podivného důvodu chovají iracionálně, a tvá sestřenka, soudě dle vozu, který si vybrala, mezi ně jistě patří – a neobdarovávají lidi přesně v pořadí nastání obdarovávatelnosti), se kterými má tvá sestřenka vzájemnou dohodu o obdarovávání. V každém kroku se pak vybere sousední uzel; pokud je jich více, pak se vybere jeden s rovnou pravděpodobností (pravděpodobnostní funkci si můžeš upravit, aby lépe modelovala iracionální chování tvé sestřenky).

    Poté si můžeš jednoduše spočítat, s jakou pravděpodobností se ti šalinkarta vrátí a kdy. Jako kontrolní prvek můžeš přidat lacinou čokoládu, kterou dle vlastního uvážení obohatíš o viry, bakterie či látky provokující silnou střevní reakci. Šalinkartu i s čokoládou zabalíš do jednoho dárkového balíku tak, aby jej kvůli této laciné čokoládě nikdo nerozbaloval. Čokoládu tak ochutná až kodrkat („konečný držitel karty“), nebo někdo z jeho blízkých (typicky dítě). Zatímco o nabytí šalinkarty by tě nikdo neinformoval, informace o vydatných průjmech se šuškací sítí zpravidla šíří závratnou rychlostí. Díky se tomu se dozvíš, kde ses ve svém modelu spletl, a můžeš to zohlednit při budoucích revanžích.

    Současně si zvýšíš společenský status díky tomu, že jako jediný budeš znát příčinu střevní otravy a budeš tedy schopen bleskurychle poradit vhodnou léčbu. Musím ale říct, že osobně bych tak zákeřného člověka jako ty za příbuzného mít nechtěl. Měl by ses stydět toto plánovat.

    Zdar Dr. Max
    http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
    Max avatar 31.8.2018 01:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    V této čistě teoretické úrovni je několik velmi závažných chyb. Tak předně, čokoláda je pro mně jako kokeš pro feťáka, takže jistě pochopíš, že pokud se ke mně nějaká čokoláda dostane, tak jediná cesta, jak by mohla jít dál, je přes septik.
    Dále sestřenka si auto nevybrala, dostala jej darem, je to její první auto. Takže úvaha o iracionálním chování sestřenky také padá. Jediné, co je na sestřence iracionální je to, že je to pěkná matfyzačka.
    Poté bych měl jemnou připomínku ke krycím názvům, zvolil jsi značně "východní model". Předpokládám, že se toto vyskytuje někde mezi Brnem a Kyjevem. Doba pokročila a měli bychom vykročit k modernímu bezchybnému západu.
    Samozřejmě je tvá snaha chválihodná, ale musím být realistický, tudíž značně kritický a tímto tě nabádám ke zlepšení.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Grunt avatar 31.8.2018 07:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Tak předně, čokoláda je pro mně jako kokeš pro feťáka, takže jistě pochopíš, že pokud se ke mně nějaká čokoláda dostane, tak jediná cesta, jak by mohla jít dál, je přes septik.
    Též, též. Osobně to řeším koupí pytlíku Holandského kakaa, které doslazuju stévií v nápoji zvaném Hot cocoa a dopíjím Pu-erhem (když mi nějaký zbude).
    Jediné, co je na sestřence iracionální je to, že je to pěkná matfyzačka.
    Tu radu o Babettě ignoruj. Jsem chtěl dodat že mám stejně prd s kým jezdit, ale on se vlastně vždycky někdo najde…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xxx avatar 30.8.2018 18:31 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Bylo by tak tezky priznat, ze jsi se choval jako nezodpovedny idoiot, jenom kvuli tomu, ze jsi chtel usetrit cas a penize? Nebo budes dal licitovat, ze jsi fakt musel.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Max avatar 30.8.2018 19:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Já to tak nevidím, naopak si myslím, že jen hysterčíš.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.8.2018 11:38 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    To nouzove dojeti absolutne chapu. Jen ja sam jsem tam pohodlny, ze bych to nechal opravit v servisu, kdyz uz to tam bylo. Pokud mu ale jde o princip a chce to opravit nekde u kamarada, tak proc ne? Tim, ze jede na baterku, nikoho neohrozuje a nehoda se tim rozhodne nezpusobi.
    Migi avatar 30.8.2018 09:38 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    No kruci, zrovna Maxe jsem vždycky tipoval na tu bednu, co si o obědový pauze jen tak objedná funglovku Superba.
    30.8.2018 09:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Zaměstnání, kde jeden zcela nepostradatelný člověk pracuje na napřetržitou směnu, se většinou neprojevuje tím, že by si pak za vejplatu mohl jen tak z plezíru dovolit koupit drahý auto. (Jestli něco, tak so spíš bude naopak.)
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 30.8.2018 10:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Preferuji něco jetýho. Jednak je to levnější na provoz (pojistky a další věci), ale hlavně, dává mi to větší svobodu, protože se o to auto nebojím. Nebojím se, že mi ho někdo ukradne, nevadí mi, když ho někdo škrábne atd. Je to něco, o co nechci přijít. Dokonce ani auto nemyju, jen občas luxnu a udržuji čistý okna, abych viděl. Víc mně nezajímá, nechci se stát otrokem auta.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Migi avatar 30.8.2018 10:55 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Tak jsem chtěl také fungovat, pak jsem své ~10 let stare posunovadlo při mytí lehce škrábnul, a hned na to mi ho posral pták (už zase). Pak furt jen běhám do servisu, protože mechanik si neumí naplánovat, kdy mu to mám dovést na výměnu brzd nebo jinou prkotinu. U bývalého mechanika jsem čekal měsíc, u nového den .... i s technickou.

    Vcelku ti ten klid závidím, protože ani ojeté auto mi k němu nepomohlo. A pojistka přes deset tisíc, protože sic je to plečka, ale dvoulitr. Holt jsem si na sebe měl v osmnácti napsat aspoň trabanta.
    30.8.2018 11:09 honzikd | blog: něco málo... | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Pojistka přes deset tisíc? Asi je na čase přemýšlet nad změnou pojištovny.
    Ruska ruleta >>[ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf
    Migi avatar 30.8.2018 11:13 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    Samozřejmě jsem zapomněl dodat, že je to i s havarijním pojištěním. A holt když si na sebe první auto napíšeš par let před třicítkou, je to znát.
    Max avatar 30.8.2018 12:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    A to je přesně ono, s novým autem bych se i trochu bál a o té havarijní pojistce přemýšlel, takhle mám klid.
    Jinak skoro pokaždé, když jedu po D1, tak chytím šutr do předního skla. Tak jsem si u alfy ještě připojistil skla. Za pojištění platím 3300,-Kč/rok včetně těch skel. Nikdy jsem neboural a ani to neplánuju :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.9.2018 19:14 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jezdím v EV, rok výroby 2001, je to super...
    JJ, tohle byla posledni jizda meho predesleho priblizovadla. V Bechyni start s pujcenou baterkou, v Benesove prehozeni za moji a dojezd domu. Pak uz jen vysosnuti nadrze a prejezd na zvrakovani. Cest jeji pamatce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.