abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
dnes 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
dnes 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 4
včera 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 6
včera 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 33
včera 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
včera 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 2
včera 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
včera 00:01 | Nová verze
Vyšla nová verze open source služby pro sdílení a synchronizaci souborů ownCloud 4. Mezi hlavní novinky patří verzování, šifrování dat, vestavěný prohlížeč ODF souborů, nové API a další - podrobnější popis novinek a vylepšení zde.
Dirka | Komentářů: 1
22.5. 13:34 | Zajímavý software
Vyšla hra The Journey Down: Chapter One, která je dostupná i pro Linux. Jde o point-and-click adventuru nezávislé skupiny vývojářů SkyGoblin. Hra se prodává za 12,99 €.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
22.5. 09:14 | Zajímavý článek

Hudba dokáže většině lidí přinést dobrou náladu. Proto je téma květnového openMagazinu audio. Existuje pro Linux zvukové studio, které milovníci hudby potřebují? Ano, květnové číslo obsahuje rozsáhlý článek o nastavení realtimového zvukového serveru. Ale nejen to. Přehrávat skladby lze v několika přehrávačích. Seznamte se s nimi. Až se sbírka rozroste, lze ji uspořádat programem, na to určeným.

… více »
IrenaS | Komentářů: 5
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (27%)
 (1%)
 (63%)
Celkem 155 hlasů
 Komentářů: 9, poslední dnes 17:19
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?

    12.7.2006 22:50 | Přečteno: 3847× | Hardware | poslední úprava: 11.8.2006 16:29

    Procesor je v dnešní době celkem ošemetná věc. Za dob 286/386 se jeho mizivý výkon hodil neustále za všech okolností z velké části. Ale dnešní superrychlá CPU s označeními jako 5000+ nebo 3,8GHz, oboje ideálně dvoujádrové, využijete tak maximálně v náročných hrách, encodingu videa, 3D animaci ... whatever else. Ale většinou při běžném surfování, psaní mailů, koukání na filmy a podobných běžných činnostech jste rádi, když svoje CPU využíváte alespoň z 10% a i tak jsou to spíše nárazové momenty, většinou se vytížení vejde do méně než 1% (mám osobně ověřeno na 3,6GHz Prescottu, který mám ve firemní mašině). Má tedy vůbec smysl kupovat stále lepší a lepší CPU? Všichni nyní čekají, co se stane po uvedení Conroe, jak to zahýbe s cenami Pentií D900 série a také Athlonů, ať již pro S939 nebo AM2. Ale já to vidím jinak ...

    Já sám osobně z těch nejnáročnějších činností na PC dělám tak maximálně grabování z TV a následný encoding do x264. Grabuji 768x576 rovnou do XviDu (jak jsem již ostatně psal) a encoduji ve stejném rozlišení do x264, typicky s bitrate v rozsahu 650 až 800kbps. Při grabování mi firemní CPU spokojeně přede za vytížení kolem 35 až 45%. Ale to kvůli tomu Xvidu, klidně bych mohl dělat nějaký MJPEG, kvalitativně by to vyšlo nastejno (akorát velikost grabu by byla cca troj až čtyřnásobná). Jinými slovy kvůli grabování takové dělo není potřeba (z mého pohledu na věc). Pro encoding stačí víceméně cokoli, akorát tu x264 nebudu vyrábět míst 9hod/film (jako nyní), ale třeba 30hod/film, což také nemusí být problém, pokud toho nedávají hodně hned po sobě resp. máte dost místa na discích.

    Pak již je jen potřeba zvážit, co to bude chtít k plynulému přehrávání. Pokud pominu starší grabu ve stuly DivX3 384x288 apod, kde se s vytížením pohybuji pod 1%, pak nejvyšší zátěž produkuje právě FullPALová x264. Ta si na P4 3,6GHz řekne až o 33% výkonu při přehrávání ve VLC (zvuk je stereo OGG). Toť vše. Z mého hlediska by mi tedy v mezním případě stačilo cosi jako P4 1,2GHz, resp nějaký ten Duron 1200 (asi by musel být lehce "přesmahlej", tak na 1333 nebo 1400MHz). Jinými slovy, komp na úrovni přelomu let 2001/2002.

    Ptám se tedy rejpavě, existuje něco, co by mě donutilo mít lepší stroj? Asi ne. Ale to bych nebyl já, abych se nezeptal i vás. Případně se v diskusi rozepište, na co byste ten daný výkon potřebovali (snad to tu nebude samý gentooista co 22hod denně kompiluje :-).

    EDIT 11.8.2006: tak se skutecne vejdu do kategorie o ktere jsem mluvil. Momentalne mam ve svem domacim PC strcen Duron 1800, jen tak "pro legraci" pretaktovany na 2025MHz. Plne dostacuje (mozna az se nekdy budu nudit, zkusim mu odemknout cache a udelat z nej cca 2800+ :-)).

           

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jaký procesor by stačil vám?
     (0 %)
     (6 %)
     (13 %)
     (44 %)
     (11 %)
     (27 %)
    Celkem 222 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    kyknos avatar 12.7.2006 22:55 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Vzhledem k tomu, že mi není cizí kompilace, zajímám se o grafiku a grafické algoritmy, koketuji s Blenderem, fandím projektům jako SETI, zapomněl jsem heslo k důležitému zip archivu a navíc dělám rád víc věcí najednou, uživil bych i menší superpočítač :DDDD.

    PS: zrovna mi HUGIN už půl hodiny skládá panorama :))))
    I ♥ honey, chocolate & licorice - Parosphromenus-project.org
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.7.2006 22:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 94 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Jsem Gentooista, hraju hry (=SLI), takže volba je jasná ;-)
    12.7.2006 22:57 #Tom | skóre: 31 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Na 90% věcí mi stačí 7 let staré Pentium II 400 MHz. Tehdy bylo doplňováno grafickou kartou ATi RAGE 128 s 8 MB paměti, 1,2 GB diskem WDAC21200 a 64 MB SDRAM (100 MHz). Takový stroj by se mi dnes skutečně používat nechtělo, takže teď mám nějakou Rivu TNT2 s 32 MB RAM, další 2 disky (20 GB WD200BB, a 120 GB Seagate ST3120026A) a 256 MB RAM paměti. Není to sice moc, ale obslouží to dobře psaní textů, přehrávní MP3/Ogg/MPEG-1,2,4, starší hry, malý HTTP+MySQL+FTP server. Proč mít něco lepšího a roztáčet tak zcela zbytečně kolečka spotřeby? ;-) Když mi to nestačí, potrápím na dálku nějaký školni server.
    12.7.2006 23:01 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Kdybych nepotřeboval občas zkompilovat Psi párkrát za sebou, tak bych se snad do 2Ghz vlezl s přehledem... Ale nevím, co potřebuju za počítač, aby se mi spouštěl OpenOffice použitelně :-) (asi mám někde něco blbě já)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    12.7.2006 23:04 #Tom | skóre: 31 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    A přitom by stačilo si nainstalovat Microsoft Office 2000 do Wine. Už je to docela dávno, co jsem to zkoušel posledně, to bylo wine-20050310, ale jistě to jde i dnes. :-)
    12.7.2006 23:52 abr | skóre: 25 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše M$ Office
    Docela uchylarna, ne? Za cenu M$ Office si poridim stroj, na kterem me pojede Openoffice a to nepocitam pak nasledne zrychleni kompilaci, atd.
    13.7.2006 00:08 #Tom | skóre: 31 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: M$ Office
    Co bys ode mě, warezníka, ještě chtěl... :-D
    13.7.2006 00:16 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: M$ Office
    doufam ze uz si dnes byl na sebepraskacske akci: http://www.bsa.org/czechrepublic/report/
    13.7.2006 00:17 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: M$ Office
    za tim mela byt jeste sekvence smajlu: :-D:-D:-D
    13.7.2006 00:20 #Tom | skóre: 31 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: M$ Office
    Jsem naštěstí autorským právem nepoznamenán. :-D
    Zdeněk Burda avatar 12.7.2006 23:03 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Ještě by to chtělo anketku kolik těch procesorů by nám stačilo... (při rozumném počtu procesorů bych si vystačil i s procesorem odpovídajícím vákonu pentia3 na frekvenci 400-500MHz)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu. CzechIdM - první český Identity Manager, Můj blog
    12.7.2006 23:05 #Tom | skóre: 31 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Pro hodně běžících procesů by to nebyla špatná volba. :-)
    NbS avatar 12.7.2006 23:04 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Absolut souhlas (nema to nic spolecneho s reklamou na absolut vodku :) ... nebejt jedne hry a par filmu + hudby je me moje masina na nic (pac moje prace a skola ktera zahrnuje predevsim praci s texty, by se dala delat takrka vsude). Jen obcas prekopnu nejaky film v avidemuxu (nic extra, jen co umim :) a jeste me napadlo kompilace kernelu, naposled pro notas (133mhz) takze tam by to bylo smrtelny :))
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    Bluebear avatar 12.7.2006 23:07 Bluebear | skóre: 29 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Souhlasím, že na mnoho běžných úloh stačí i celkem slabý procesor, ale pokud se na počítači odehrává vývoj nebo numerické výpočty, tak není výkonu nikdy dost :-)

    A u některých úloh je důležitým parametrem taky počet procesorů ;-) Slyšel jsem velmi zajímavý nápad vzít velké množství ARMů a postavit z nich jeden brutálně multiprocesorový stroj.
    I consign this grievance to Hell...
    Zdeněk Burda avatar 12.7.2006 23:18 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Místo velkého počtu ARMů stačí na některé věci zkusit třeba Niagaru :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu. CzechIdM - první český Identity Manager, Můj blog
    12.7.2006 23:09 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Asi takhle, mám 1GHz Celeron a nestačí mi to :-)
    Copak toho není dost?
    13.7.2006 00:04 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    souhlasim :)
    21.8.2007 16:11 babca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Myslím že vám nestačí spíš hadr :D

    Obecně, pokud se setkávám se starším komplem, tak má většinou už pomalejší procesor. Proč ale házet hned vinu na něj, u starších komplů většinou absolutně nestíhá disk (rychlost čtení/zápisu/přístupové doby nejsou nic moc ani dnes)
    12.7.2006 23:21 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Mám Pentium 133@166MHz(2x83 - stabilní, dobré chlazení), 320MB RAM... no a divili byste se jak na tom běhá Ubuntu (nepoužívám to tam, jsem to jenom zkoušel), sice Firefox nabíhá pomalu, jinak super. Se divim že i moje holly.lan s tak starým cpu je využitelná i s tím Ubuntu, práce s Gnome je svižná (ps: openoffice jsem se neodvážil spustit). Naplno bych si vystačil s AMD K6 550MHz (5,5x100 - vše co jde s FSB nataktovat na víc než 66MHz-podělaný celerony).
    12.7.2006 23:32 D-Evil | skóre: 24 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    K6-II 550 MHz se mi tu válí a obklopuje jí prach :-) Windows na tom běhaly parádně (i XP), ale v Linuxu žádná sláva, hlavně Gtk aplikace se na tom vysloveně plazily (o době spouštění nemluvě).
    12.7.2006 23:29 D-Evil | skóre: 24 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Na většinu práce by mi stačil 1 GHz procesor, někdy i pomalejší, ale rád si zahraju a jediná linuxová distribuce, s kterou jsem na desktopu ochotnej experimentovat, je Gentoo, takže jsem zaškrtnul předposlední možnost (víc hraju hry, s linuxem trávim tak pár hodin měsíčně, takže dualcore bych zatim moc nevyužil).
    mkoubik avatar 12.7.2006 23:41 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Asi jsem první gentooista v této diskusi, ale jako jediné rozumné využití CPU mě napadá kompilace (nebo BOINC apod.).

    Při běžném desktopovém použití potřebují aplikace (OO, browser) jen tolik výpočetního výkonu, kolik je třeba ke zpracování dat, která jim uživatel obstarává. To znamená, že průměrně se musí každou vteřinu vykonat určitý počet instrukcí - pokud je CPU rychlejší, není co vykonávat a využití klesne pod 100% (většinou až na něco kolem procenta).

    Na druhou stranu při kompilaci nebo numerickém výpočtu se musí vykonat určitý počet instrukcí a je jedno za jak dlouho. Čili kolik výpočetního výkonu dáte kompilátoru, tolik ho spotřebuje.

    Já mám v /etc/make.conf: MAKEOPTS="-j2" a když si při kompilaci pustím top, tak tam vidim 2 procesy cc1 každý s využitím cca 45% CPU.
    13.7.2006 00:25 D-Evil | skóre: 24 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    První? Já vidim minimálně dva (Davida a sebe).
    David Watzke avatar 13.7.2006 01:31 David Watzke | skóre: 73 | blog: Blog... | Silicon Hell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Doliho :-) já reagoval až teď.
    www.Watzke.cz ... a nově (opět) i blog.Watzke.cz
    13.7.2006 01:39 D-Evil | skóre: 24 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Aha, těsně vedle. Koukal jsem, že hraje hry, tak jsem mylně předpokládal, že jsi to ty :-)
    13.7.2006 00:33 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Nejen kompilace - jakékoli zpracování většího množství dat (obrázky, zvuky, video), virtualizace, …
    Heron avatar 12.7.2006 23:57 Heron | skóre: 47 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Tak tenhle zápis je spíš o tom "jak svůj počítač využíváte".

    Zkrátka někomu stačí 486, na vše co dělá na PC a někdo využije spousty procesorů a ještě mu to nestačí.

    Já osobně bych rozhodně více procesorů uvítal. Teda v součastné době hlavně více RAM, 1GB je ukrutně málo :-(
    13.7.2006 00:00 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    no vidis, a me staci 512MB (tyka se wokenic i linuchu). samozrejme, na 1GB vsechno slape rychleji, ale zas ne natolik, aby to treba za ty prachy navic stalo.
    kyknos avatar 13.7.2006 00:04 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Proboha to přeci záleží, co na tom děláš. Někdo nevyužije ani 200MB, někomu je málo 4GB. Zkus nějaký větší obrázek v GIMPu, pár desítek vrstev a uvidíš...
    I ♥ honey, chocolate & licorice - Parosphromenus-project.org
    Heron avatar 13.7.2006 00:07 Heron | skóre: 47 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    V práci dělám routery co maj po bootu zabraných 8M. Doma bych uživil i 2GB. Je to přesně o tom, co po tom stroji potřebuješ.
    13.7.2006 09:42 jozka | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Doma obcas upravuju nejake obrazky z prace (250 MB - 2 GB), kde mi to pocitac nestiha a da se to.

    Doma mam AMD64 3000+, 512 MB RAM, 64 bit suse 10.0 , v praci PIII 866, 256MB RAM, w2000. Oboji GIMP 2.0.
    kyknos avatar 13.7.2006 10:23 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Pokud se ti obrázek vejde do RAMky, pohoda. Pokud ne, je to hrůza. A4 při 600 dpi má přes 250 MB. Ovšem jedna vrstva. Na složitější věci se použije vrstev mnoho...
    I ♥ honey, chocolate & licorice - Parosphromenus-project.org
    13.7.2006 10:52 jozka | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Do ramky se nevesel urcite a celkem to slo. Byly to nejake A1 a AO, v jedne vrstve. Doma jsem to delal, protoze v praci jenom otevreni zastavilo na dve hodiny cely komp.
    Thunder.m avatar 12.7.2006 23:59 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    No když nastavím procesor pomocí příkazu "cpuspeedy min" (cca 800MHz) tak to poznám do 10 vteřin (jinak 2,2GHz AMD 64), stačí si jen zahýbat oknem, nebo zaskrolovat ve firefoxu. Takže čím víc tím rozhodně líp, teď třeba dělám video z digitální kamery to je práce pro můj stroj tak na 6 hodin a kompilace E17 to je tak na hodinku :)
    Max avatar 13.7.2006 00:26 Max | skóre: 57 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Nemůžu si pomoct, ale zrovna na takovou práci s videem v dnešní době procáky nestačí :(, stále je to otázka několika hodin (při nastavení různých filtrů apod.) I 30minut je hodně. Chtěl bych procák, co by si to dával za minutu :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.7.2006 00:29 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    mno, predstava zencodovani treba 40GB MJPEG filmu do cca 500MB x264 behem jedne minuty ... to by chtelo hlavne hadr rychlej jako KRAVA :-D
    13.7.2006 01:49 k3 | skóre: 15 | blog:  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    cca za 2-3 min by to pomerne levny diskovy pole ze sata disku bylo schopny prechropat. S vykonem cpu vidim vetsi problem....
    13.7.2006 09:28 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    je to cca 700MB/s, takovy diskovy pole si v domacnosti nedokazu rozumne prekvapit :-D
    13.7.2006 12:33 k3 | skóre: 15 | blog:  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    no prave, ze jsem tam psal 2-3 min. takze to uz nevychazi na tech 700MB/s ale 233-350MB/s coz uz celkem realny je... jen to neni zrovna uplne nejlevnejsi, ale take to neni nic nejak extremne drahyho..
    13.7.2006 00:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    A viděli jste někdy v akci colorForth? :-D
    13.7.2006 00:29 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    No, zatím vystačím s Athlonem 64 3500+. Ale že by byl pro mne dual core zbytečný luxus, to zase ne. Řekl bych, že na podzim, nejpozději v lednu, do toho půjdu.
    13.7.2006 00:53 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    no ja prave uvazuji o koupi neceho lepsiho prave kvuli tomu, ze to pak pujde zpomalovat ;) ... pocitac mi bezi cely den a myslim, ze bych si vetsinou vystacil s necim do 1GHz ... ovsem obcas je vykon potreba
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    David Watzke avatar 13.7.2006 01:29 David Watzke | skóre: 73 | blog: Blog... | Silicon Hell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Mám Athlon64 3000+ a docela stačí, ale dvojitej Opteron by občas nebyl na škodu :-D Hlavně to chce lepší grafiku. Viz nějaký ty grafy :-)
    www.Watzke.cz ... a nově (opět) i blog.Watzke.cz
    13.7.2006 02:29 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Jaký procesor je skutečně potřeba těžko říct. Je pravda, že na provoz běžných aplikací moc výkonu potřeba není, ale je potřeba hned.

    Ono totiž těch zátěž na 10% je ošemetná věc - může to taky znamenat, že vteřinu zatěžuješ procesor na maximum a pak 9s vůbec. Chtělo by se ti místo toho těch deset vteřin čekat, než tu samou práci udělá slabší procesor?
    Quando omni flunkus moritati
    Mikos avatar 13.7.2006 03:36 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Rychlost nad 2 GHz bohatě stačí prakticky na všechno. Sám mam Athlona-XP 2600+ (1922 MHz) a pár MHz na víc bych občas ještě snesl (jsou chvíle kdy to chybí), ale jinak mi stačí dokonale. Hlavně je to Barton s 512 kB cache, velikost cache má dle mých zkušeností na práci daleko větší vliv než rychlost CPU (proto nikdy nekupovat CPU s malou cache!).

    Ale kdybych si kupoval nový počítač, tak by to byl určitě dual-core. Není nad to mít víc CPU. Ta práce na víceprocesorovém stroji je prostě nádhera (soudím z toho co jsem tak vyzkoušel), když je jedno CPU vytížené vždycky je tu druhé které může na další věci zasáhnout a všechno se pak jeví mnohem "hbitější" :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    13.7.2006 08:28 JaSel | skóre: 17 | blog: kseles
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Jak už někdo poznamenal výše, tak pro nás, co na tom počítači počítáme, není výkonu nikdy dost. Zrovna v pondělí doběhl kolegovi jeden výpočet, co trval devět dní (Athlon64 3700+, 2GiB RAM, ze 4 GiB swapu byly využité více než 3).
    13.7.2006 08:55 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Kdyby mel dostatek RAM, aby swap nebyl pouzit vubec, pak by IMHO ten vypocet skoncil do 24 hodin. Osobni zkusenosti - jak se musi swapovat, vykon pocitace o nekolik radu poklesne.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn
    13.7.2006 10:08 JaSel | skóre: 17 | blog: kseles
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    To je možné, další RAM je na seznamu, až budou prachy. Ale myslím, že 24 hodin by to nebylo. Uvidíme, až časem seženu další paměti.
    13.7.2006 09:04 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    No vzhledem k tomu ze Duron 800 povazuji za lepsi CPU nez Celeron M 1500. Overeno pulrokem pouzivanim ty kremikovy zeleniny. Tedy pro me osobne cokoliv AMD je lepsi nez cokoliv Intel.

    Takze v ankete dost dobre hlasovat nejde.

    Vsechny inteligentni procesory maj nejaky setreni energie nebo snizovani frekvence. Takze vetsinou by to mohlo jet tak na tech 800 (s chladicem studenym jak psi cumak) a kdyz budu chtit neco kompilovat, no tak at je to hned a vetracek se muze i trochu tocit. To je aspon moje predstava noveho pocitace az ten duron odejde... (No ale stejne dostanu od kamosu nejakej starej athlon XP 1400 a budu rad..)

    Zdenek
    www.ceskapiratskastrana.cz - s piráty do parlamentu www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    13.7.2006 19:23 Lucky Jim | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Zdravím,díky za tuto poznámku,před lety jsem koupil desku s proc Duron 750MHz a když se tu objeví můj syn,tak si pochvaluje,jak mi stroj s Mdk 9.1 svižně běží.Jaroslav.
    13.7.2006 09:26 dvh | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Intel Pentium 133 MHz, 64 MB RAM, 4 GB Disk. Som naprosto spokojny. Pouzivam na nom RedHat 7.2 a Slackware 10.2.
    The desktop is dead. 2008 is the year of Linux in your pocket
    tomboytom-deviant avatar 13.7.2006 09:33 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    No, tak ted si nejsem tak docela jistý, jestli nekecám, ale mám prostě rád, když můj procesor AMD 64 Atlon 3000 + namá více jak 38 stupňů, nějak psychycky se asi bojím velkých teplot.Tuto hranici jsem nepřekonal ani v oknech s hrou F.E.A.R., coz je náročný docela dost, a proto dávám přednost velké rezervě, přesto že to je velmi neekonomické chování. Lojza
    13.7.2006 09:44 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    no, muj prescott se vcera pohybuval mezi 70 -72°C. Nemam vubec obavy, na thermal throttling je celkem spoleh (prestoze vcera nezasahoval ani pri techto extremnich teplotach!). btw mam pocit (snad ted nekecam), ze mezni teplota pro nVidia G70 apod. GPU je 145°C.
    kotyz avatar 13.7.2006 10:02 kotyz | skóre: 23 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    jo, gpu maj mezni teploty skoro vsechny nad 100˚C, muj duron ma 90˚C ale chvilkove by mel vydrzet i vic. Ale pro takovy itania je tech 70˚C uz smrtelny. sou na to tabulky, jistej sem si tema 90˚C, kolik ma P4 nevim, ale urcite min.
    Starý časy jsou pryč a už se nikdy nevrátí. | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Vyspíš se až umřeš. | Nemám čas ztrácet čas.
    David Watzke avatar 13.7.2006 15:38 David Watzke | skóre: 73 | blog: Blog... | Silicon Hell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    To je nesmysl. Tolik má můj CPU (tentýž jako máš ty) jen v noci když se nic neděje :-) a maximum bylo 51°C - když jsem přes den trochu dýl pařil Quake III :-)
    www.Watzke.cz ... a nově (opět) i blog.Watzke.cz
    Marek Stopka avatar 13.7.2006 17:27 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Třeba má lepší chladič :-) (vodník?) ;-)
    David Watzke avatar 13.7.2006 18:53 David Watzke | skóre: 73 | blog: Blog... | Silicon Hell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Nemyslel jsem tou blbostí teplotu, blbost je obávat se teploty trochu vyšší.
    www.Watzke.cz ... a nově (opět) i blog.Watzke.cz
    stativ avatar 13.7.2006 09:43 stativ | skóre: 53 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Chtel bych poradnou render farmu ;-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! stativ.kx.cz
    kotyz avatar 13.7.2006 09:55 kotyz | skóre: 23 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    ja vystacim uz leta letouci s duronem 650mhz (nedavno vymenen za 750mhz) s 256mb ram. a to z jednoho jednoduchy duvodu - na lepsi nejsou a vyhledove ani nebudou prachy. ale chtelo by to, preci jen dvdshrink, vmware, sem tam naka ta gamesa - to si zada hodne, hlavne ram by to taky chtelo zvednout - 512mb absolutni minimum.
    Starý časy jsou pryč a už se nikdy nevrátí. | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Vyspíš se až umřeš. | Nemám čas ztrácet čas.
    13.7.2006 11:51 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Tezka odpoved. Mam doma jednu 600s 256 MiB RAM a 30 GiB diskem, ktera bohate dostacuje na surfovani, emailovani, messaging, prohlizeni fotek, filmu, poslech hudby i psani dokumentu.

    Jenze pak musim vyvijet a to je trosku nekde jinde. Bezne mi bezi 2 instance Oracla, vyvojove prostredi (aplikacni server atd.), vyvojove IDE a to mi pak i ten 3 GHz s 2GiB RAM prijde pomaly, obzvlast, kdyz honim nejakou chybku a potrebuju casto a rychle redeployovat a testovat.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    brk avatar 13.7.2006 12:30 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Mám 2GHz Celeron a výkonnostně mi to stačí. Trošku to pokulhává, když se v portage ustabilní OpenOffice a to se pak pěkně zapotí, ale jinak pohoda. Video již dnes taky neencoduji, když z DVB-T leze MPEG-2 a tak teoreticky bych na nový procesor moc pomýšlet nemusel.

    Ve skutečnosti se ale taky docela těším na nové procesory od Intelu a doufám, že budou takové jak se zatím píše. Výkon úplně někde jinde a hlavně spotřeba. Oproti rychlým Prescottům je ten můj 2GHz Northwood s přibližne 60W při zátěži docela OK, ale i tak se to teplo v bedně negativně projevuje a já nemám rád hluk. Conroe by měl mít kolem 30W a to je důvod, proč mne zajímá. Už jsem i pomýšlel na desktop postavený na Pentiu M, ale tohle mne výhledově zaujalo víc.
    USE="-qt -kde"
    13.7.2006 12:34 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše BOINC
    Já BOINC pustil na svých 3 PC s Debianem, které v práci nevypínám, a zhruba po 3 týdnech mne tak vytočili, že jsem to zase smazal a hodlám BOINC bojkotovat. Nejde o žraní prostředků klientem, to bylo naprosto v pohodě. Vadila mi velmi častá nedostupnost serverů, chybné workunity, častá chybná validace zjevně správných výsledků, neoptimalizovaní klienti, zbytečně rigidní validace (4x je overkill). Naznal jsem že jde o projev neúcty ke komunitě a nevážení si zdrojů které jim zdarma nabízí.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    Jinx avatar 13.7.2006 12:56 Jinx | skóre: 13 | blog: Jinxuv_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Pripada mi zbytecne kupovat takhle vykonne pocitace, v pripade ze doma nebydlim sam ale s rodinou zrejme bych investoval do jednoho "nadupaneho" pocitace a rychle site, kde bych si udelal router pro pripojeni internetu, tiskovy+multimedialni server a uloziste dat, pro praci by mi pak stacily workstationy s nejakou via epia deskou a nejake notebooky. Docela zajimave by pak bylo vyuziti gridu pro sdileni hw vykonu :-)
    13.7.2006 13:04 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Když to je zavádějící. Ted mi taky stačí ten Duron900 co mám doma ale když si chci kupovat novej komp tak proč bych si nekoupil nějakou novinku která je dost výkonná?
    Don´t worry, be happy.
    13.7.2006 13:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Mluvíš o tom, že to kupuješ do budoucna. To je chválihodné, ale přesto ti doporučuji ušetřený peníz za dvoujádro vložit do lepšího disku, nebo lepších pamětí, protože to jsou věci, které brzdí při většině činností. Jednojádrový procesor jenom při masivních a paralelních výpočtech, což, pokud fakt neděláš s videem, neděláš tak často, jako prohlížení webu, nebo IM ;-)
    Nežijeme v totalitě, bohužel!
    Jinx avatar 13.7.2006 15:00 Jinx | skóre: 13 | blog: Jinxuv_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    V tom mas uplnou pravdu, ovsem je imho vice veci na kterych se opravdu nevyplati setrit a neinvestovat vsechno do cpu, treba zakladni deska nebo monitor. Ovsem je to dost individualni zalezitost videl jsem uz dost lidi s naslapanym pc a meli natom pripojene stare blikajici 14" crt :-)
    13.7.2006 23:56 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Monitor je imho nejdůležitější část počítače vůbec. Pak klávesnice a pak operační paměť. Teda aspoň z pozice překladatele, co zrovna dělá nocovou dvanáctku. :-D
    14.7.2006 00:00 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    jo, to souhlas. kdyz sem naposled delal na jednom clanku 32 hodin v kuse, tak jsem to 21" EIZO Trinitron skutecne ocenil.
    14.7.2006 11:13 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    jistě. Uznávám. Ale pokud budu mít kvalitní desku, 2G ramek a nějakej rychlej disk tak mi tam stejně bude nějakej slabej procesor na nic. Jinak pokud se nepletu tak Intel a snad i AMD investují peníze do vícejádrových procesorů protože zjistila že tudy vede cesta.
    Don´t worry, be happy.
    genius2000.log avatar 13.7.2006 13:36 genius2000.log | skóre: 8 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    No, kdybych nehrál ve Windows hry, tak by můj Athlon XP 3200+, 1024MB ram, Radeon 9800Pro byl až až (mám ho stařečka už dva roky), ale protože hraju tak bych bral klidně i Athlon FX 62 :), 4Gb a GeForce 7950 GX2.
    djhanz.cz - music is my life.
    13.7.2006 17:27 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Musím přiznat, že můj Celeron 366 se 128 MB RAM mi už trochu přestává stačit :-D Nicméně na základní práci je zatím použitelný. Jediný problém je zmiňované video, programování v OpenGL (počítaje v to i práci v Blenderu) a teď také poněkud neúměrně pomalá práce s DBDesignerem, což ale považuji za problém této aplikace (asi by se to dalo naprogramovat výrazně lépe). Takže bych nějaký ten gigaherz určitě uvítal :-).

    Btw. zajímavým postřehem je jistě i otázka hardwarové náročnosti OS. Teď jsem zkoušel instalovat na Celeron 300 FC5 a jenom pitomej udev tam startuje přes půl minuty a to ho de facto k ničemu nepotřebuju (žádný hardware se k tomu dočasně nepřipojuje).
    θηριον ειμι
    13.7.2006 18:49 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Co se týče desktopu na kterém dělám muziku (Athlon 750@930, 384MB SDRAM), tak zynaddsubfx už občas nestíhá a při víc hlasech chrčí. Nový Ardour přepsaný pro GTK2 má dost mizerné odezvy GUI a USB1.1 a ATA pověšené na PCI sběrnici už taky nejsou zrovna nejmodernější technické výstřelky. Do roka to vyměním za něco mladšího.

    A notebok, kde dělám všechno ostatní (IBM T23, PIII@1.13GHz s 512MB RAM) mi výkonově naprosto stačí. Dal bych ale království a půl princezny za akumulátor s výdrží deset hodin a displej skvěle čitelný i na sluníčku.
    13.7.2006 22:09 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Jo, copak notebook... To ja bych dal cele kralovstvi (ale bez princezny) za motherboard do T23. Uz ho shanim ctvrt roku a krome ebay.com s poznamkou, ze pouze do USA nebo Kanady, ho nikde nemaji. :-(
    θηριον ειμι
    Daniel Kvasnička ml. avatar 13.7.2006 19:59 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    No tak myslim, ze chyba je hlavne na strane tvurcu SW. Kdyby napr. takovy Inkscape mel poradne renderovaci jadro (treba jako Xara), tak by mi muj Athlon XP 1800+ stacil. Jenze takhle bych potreboval asi neco vic :-(
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Chloop avatar 13.7.2006 20:05 Chloop | skóre: 14 | blog: Chlupi_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Gentoo + Xgl + integrovaná intelí grafika.
    Kdybyste někdo věděl o 3 GHz procesoru co žere jako centrino, tak šup sem s nim. ;)
    All we need: "Peace, Love & Linux"
    David Watzke avatar 13.7.2006 20:41 David Watzke | skóre: 73 | blog: Blog... | Silicon Hell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Kdybyste někdo věděl o 3 GHz procesoru ...
    Nj, Inteláci :-)
    www.Watzke.cz ... a nově (opět) i blog.Watzke.cz
    13.7.2006 21:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Až na to, že věta, co žere jak Centrino je pochvala. Nejsou tak daleko časy, kdy si AMD v noteboocích ani neškrtlo.
    Nežijeme v totalitě, bohužel!
    13.7.2006 22:01 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Jenže tady šlo spíš o povzdechnutí nad tím, jak intelocentristé poměřují procesory jen taktovací frekvencí…
    David Watzke avatar 13.7.2006 22:13 David Watzke | skóre: 73 | blog: Blog... | Silicon Hell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Přesně tak.
    www.Watzke.cz ... a nově (opět) i blog.Watzke.cz
    13.7.2006 22:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Aha, tak to jsem nevěděl. Mám teď prvního Intela, tak si zvykám :-). Předtím to byly procesory od Zilog, Cyrix (strašná 486) a pak dlouho jenom AMD (od 486 až po Athlona XP).
    Nežijeme v totalitě, bohužel!
    13.7.2006 22:39 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Pominu-li Z80, pak jsem měl postupně 386DX-40, 486DX4-120, K6-233, Athlon 700, Athlon 1800XP, Athlon64 3500+. Prostě Intel Outside… :-) (tedy jen co se týče procesorů)
    13.7.2006 22:47 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    to ja se pohybuju ve vlnach: 483sx33 - 486dx4-120 - k6-233 - duron1200 - duron750 - celeron600 - p166mmx(!) - sempron 2200+ - celeron 400 - celeron 533 - p3-550 - athlon 64 3400+ - duron 1000 - duron 1800 - p4-3,6ghz - (zatim konec) :-D
    David Watzke avatar 13.7.2006 22:53 David Watzke | skóre: 73 | blog: Blog... | Silicon Hell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Hehe... to já měl jen Duron 750 MHz a teď ten Athlon 64 3000+ :-) Příští stanice dvojitej Opteron :-D
    www.Watzke.cz ... a nově (opět) i blog.Watzke.cz
    13.7.2006 23:24 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Jakpak ses dostal k této aktuální patičce? :-)
    Copak toho není dost?
    David Watzke avatar 14.7.2006 00:42 David Watzke | skóre: 73 | blog: Blog... | Silicon Hell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    No, našel sem si odkud je ta tvá, vzpomněl si, že od nich se mi pár písniček líbí, pustil si We're not gonna take it a bylo to :-)
    www.Watzke.cz ... a nově (opět) i blog.Watzke.cz
    13.7.2006 23:20 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Vypisoval jsem jen procesory ve svém hlavním počítači, který se kontinuálně vyvíjí, jinak by toho také bylo víc a občas by tam byly i návraty zpět.
    13.7.2006 23:24 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    no vsak ja taky vypisoval jen procesory ve svem hlavnim PC
    Chloop avatar 14.7.2006 10:27 Chloop | skóre: 14 | blog: Chlupi_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Obávám se, že ne. Protože si myslím, že to centrino je tak výkoný tak jak je nejen díky frekvenci, ale hlavně díky cache. Úžasné dva megabajty. ;)
    All we need: "Peace, Love & Linux"
    David Watzke avatar 14.7.2006 10:33 David Watzke | skóre: 73 | blog: Blog... | Silicon Hell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Tak proč si psal, že to má mít 3GHz? :-)

    Btw, tenhle drobek by ti myslím dokázal, že to jde i bez 3GHz :-D
    www.Watzke.cz ... a nově (opět) i blog.Watzke.cz
    Heron avatar 14.7.2006 10:44 Heron | skóre: 47 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?

    Proč se omezovat jen na aritekturu x86????

    Tenhle drobeček toho umí víc, než nějaký Opteron.

    14.7.2006 10:47 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    anebo co takhle plne osazena tato fošna :-D
    13.7.2006 22:05 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Nejlepší je stejně pořádnej cluster:-) Chtěl bych vidět cluster z notebooků:-D
    13.7.2006 22:35 mozektevidi | skóre: 7 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Mě AMD A. XP 2500+@2800 nestačí :-( Potřeboval bych dual core. Mám puštěno moc programů najednou. muzika, Opera, Správce souborů, PS pad, antivir, Firewall atd.. je toho moc pro jedno jádro :-)
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    Mikos avatar 14.7.2006 03:42 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Možná kdybys používal pořádný OS, který zvládá dobře multitasking a má dobrou správu paměti (a ne tu parodii na OS, kterou asi podle toho cos popisoval že ti tam běží používáš), tak by ti jedno jádro bohatě stačilo :-P
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.7.2006 09:30 mozektevidi | skóre: 7 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    O to jsem se nažil. Ale nějak to nešlo. Až budu mít znova trocha času tak se do toho pustím.
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    14.7.2006 10:36 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký procesor SKUTEČNĚ potřebujete?
    Achjo, nejprve se pořádně podívej do správce procesů a potom si přikup novou paměť. I když Windows mají správu paměti docela šílenou, přece jsem si z 99,999% jistý, že máš prostě málo operační paměti, nikoli slabý procesor. To všechno totiž výkonově obhospodaří i 1GHz procesor, pokud ovšem furt nemusí čekat na disk.

    V dnešní době jsou paměti tak levné, že běžný™ kancelářský stroj nemusí mít swap vůbec. Ten byl potřeba v době, kdy jsem se snažil rozjíždět Win 95 na 8MB RAM (víc se mi na tehdejší desku ani nevlezlo) a paměti byly ku*evsky drahé.
    Nežijeme v totalitě, bohužel!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.