abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
dnes 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
dnes 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 4
včera 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 6
včera 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 33
včera 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
včera 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 2
včera 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
včera 00:01 | Nová verze
Vyšla nová verze open source služby pro sdílení a synchronizaci souborů ownCloud 4. Mezi hlavní novinky patří verzování, šifrování dat, vestavěný prohlížeč ODF souborů, nové API a další - podrobnější popis novinek a vylepšení zde.
Dirka | Komentářů: 1
22.5. 13:34 | Zajímavý software
Vyšla hra The Journey Down: Chapter One, která je dostupná i pro Linux. Jde o point-and-click adventuru nezávislé skupiny vývojářů SkyGoblin. Hra se prodává za 12,99 €.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
22.5. 09:14 | Zajímavý článek

Hudba dokáže většině lidí přinést dobrou náladu. Proto je téma květnového openMagazinu audio. Existuje pro Linux zvukové studio, které milovníci hudby potřebují? Ano, květnové číslo obsahuje rozsáhlý článek o nastavení realtimového zvukového serveru. Ale nejen to. Přehrávat skladby lze v několika přehrávačích. Seznamte se s nimi. Až se sbírka rozroste, lze ji uspořádat programem, na to určeným.

… více »
IrenaS | Komentářů: 5
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (28%)
 (1%)
 (63%)
Celkem 158 hlasů
 Komentářů: 9, poslední dnes 17:19
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Pocta Vetřelcům

    2.1.2007 00:10 | Přečteno: 3393× | Filmy | poslední úprava: 3.1.2007 22:53

    Vetřelci, nebo, chcete-li Aliens, jsou pro mne jedním ze subjektivně nejlegendárnějších filmů, které jsem kdy viděl. A to zejména a hlavně z jednoho prostého důvodu: viděl jsem ho v kině cca ve 12 letech! Zážitek, na který se nezapomíná. Já si moc ze svého pobytu v kině nepamatuji, jen občasné vytržení nějakým chlápkem co seděl v řadě přede mnou a občas mě tam okřikoval. Co mi vyprávěli rodiče, tak jsem byl celé ty více než dvě hodiny v totálním tranzu přisátý na plátno a nekontrolovaně jsem komentoval děj ... já si ale vůbec nic nepamatuji, jen to, že již nikdy poté mě žádný film takto dokonale neuchvátil. Od doby, kdy byl natočen uběhlo již dvacet let (ne, není mi 32 :-). Tak mi dovolte malý komentář...

    Na úvod upřesním několik detailů. Film, ve KVarském kině Čas, běžel s titulkami a kupodivu si vybavuji, že Newt tam označovali jako Mločku. Z mého subjektivního pohledu celkem decentní a vkusný zásah překladatele, zejména pak s ohledem na HRŮZU co zde vyšla na DVD (už sem to tu několikrát omílal: Android Bishop => druid Biskup atd..). Bohužel si již nevybavím, zda-li šla "standardní verze" nebo režisérský sestřih, ale to není podstatné. Na dokonalost tohoto "survival sci-fu horroru" to žádný vliv nemá.

    Hlavní roli si dle mého nestřihla jen Sigourney, má zde spoustu rovnocenných partnerů. Vezmu to v pořadí na imdb. Carrie Henn, představitelka Newt/Mločky to zvládla skvěle, jak už to tak děti umějí. Mimochodem, Vetřelci/Vetřelec3 byly její jedinnou hereckou rolí, předtím ani poté už nikde jinde nehrála. Dnes pracuje jako učitelka. Ve filmu si mimochodem jejího bratra Timmyho "střihnul" (aka, nechal se vyfotit) její skutečný bratr Christopher.

    Dalším je desátník Hicks v podání Michaela Biehna. Toho asi netřeba představovat, dle mého názoru skvělý herec pro "kasovní trháky" ("intelektuální roli" bych od něj nečekal dříve než dovrší 45 let, aha, ono mu už je 50 :-)). Asi netřeba připomínat jeho jinou hereckou zkušenost s režisérem Cameronem, Terminatora, dále jste jistě viděli výborný film K2, pak třeba Tombstone, Skálu a další. Hicks je přesně takový, jaký je ve filmu potřeba. Sympaťák proti ženskosti Ripleyové, uklidňující element na Hudsona a stabilizační prvek pro všechny vůbec. Michael Biehn byl jistě výbornou volbou na tuto roli, ostatně celý casting Vetřelců je dle mého bezchybný.

    Bezchybnost je podtržena volbou Lance Henriksena do role androida. Přeci jen umělá životní forma z prvního Scottova (fenomenálního, úchvatného dechberoucího, dále_doplňte_sami) dílu v podání legendy Iana Holma, si nevysloužila moc příznivců. A právě i vrásčitá Henriksenova vizáž je tím, co Cameron potřeboval (také vás někdy napadlo, jaké by to bylo, kdyby Bishopa hrál třeba Roy Scheider? Jen pro porovnání, vybavte si jeho působení v Modrém hromu nebo 2010). Henriksen je pro mne osobně pan herec, nejenom pro tento film, nejenom pro výkony v The Right Stuff, Terminator ale hlavně pro něco jiného. Vybavujete si van Dammův film Hard Target? Tohleto klasické akční béčko (skoro až céčko nebo déčko) vyzdvihuje právě dokonalý Henriksenův záporňák o několik tříd výše a v podstatě je to jedinný van Dammův film, který jsem ochoten vidět vícekrát, právě kvůli Henriksenovi (první, kdos bez viny, hoď kamenem). Lance Henriksen je zkrátka borec, osobně bych jeho umění okastoval snad i výše než F. Murray Abrahama ve Formanově Amadeovi (a to je ode mne velmi vysoké ocenění, Amadeus je film, kterým se mě Forman získal podruhé a navěky, poprvé, samozřejmě, Přeletem :-). Nyní v 66 letech má doslova obrovský potenciál pro charakterní role, zejména záporných postav, takže držme palce, ať se mu nechce moc brzy do penze (zatím to ani omylem nevypadá).

    Tak a přesuňme se k zápornému hajzlíkovi. Mr. Burke, úlisná to svině v podání Paula Reisera, je vynikající. Paul Reiser je znám u nás mimo jiné z jistého sitcomu s Helen Hunt, kde tak nějak vypadá, jako ve Vetřelcích. Ale ve Vetřelcích působí hergot přeci jen kurev*ky jinak ... jako dokonalý slizoun! Nemám více slov, zkrátka výborné pojetí role, Paul Reiser nás ještě v mnohém překvapí, byť jeho dosavadní role se většinou nesly v podobném duchu, potenciál překvapit má dle mého stále nezměrný.

    A jsme u něj. Že nevíte u koho? Zvláštní, všichni, kdo kdy Vetřelce viděli, si obvykle vybaví depresivně komické scénky s Billem Paxtonem, alias vojínem Hudsonem. Ten je dalším charakterem různorodého "týmu ztroskotanců", který uvízl na LV426 bez zásob, naděje nebo čehokoli jiného. Bill Paxton samozřejmě také skvělý (nejen) herec (překvapuje vás to ode mně?) a hned povím, proč si to myslím. Nejdříve povinně zmíním, že hrál v Terminatorovi, s Biehnem v Navy Seals, Predatorovi 2, v Tombstone, Apollo 13, bohužel také v jedné totální ultrapíč*vině, Titanicu, skvělém U571, ve svém vlastním (vynikajícím) režisérském počinu Frailty a dalších. Ale je to právě Frailty a Apollo 13, kde se ukazuje rozsah jeho hereckých schopností, ve Frailty pak i velmi slušná režisérova ruka. Ale ... Bill Paxton, to bude pro mne vždy i Hudson s jeho "a co teď kurva budeme dělat, teď sme pěkně v prdeli!" :-D.

    William Hope jako poručík Gorman, neschopná to kancelářská krysa, jíž bylo svěřeno velení, je jen jakýmsi katalyzátorem děje. Bez jeho chybných rozhodnutí by se zkrátka děj nedostal tam, kam bylo potřeba (byť Burke se taky pěkně přičinil :-). O něm vám toho moc neřeknu. Stejně tak tiše odbydu další jako Vasquezovou (ano, výborná, ale víc toho o ní nejsem schopen s čistým svědomím říci), Drakea, Frosta, Ferro, Spunkmeyera, Wierzbowskiho, Crowea a Dietrichovou. Seržan Apone toho také moc nenáhrál, jeho seržant je přesně takový, jakého byste v roce 86 ve filmu čekali (obdobně takovým byl třeba Burt Lancaster ve "From Here to Eternity"). Ale řeč o nich ještě bude. Na závěr ještě z vedlejších rolí zmíním Barbaru Coles, která hrála onu "inkubovanou" ženu, která se v jedné scéně probrala. Jestli se mezi vámi nenajde někdo, kdo se napoprvé neleknul jako prase, tak ... ať na mě spadne dvacetitunová velryba.

    Na závěr "cast&crew": režie James Cameron, netřeba představovat, jeho pero poznáte na první pohled (viz Terminátoři, Propast, Titanic). O hudbu se famózně postaral James Horner, můžu ji slyšet stále, za těch cca 14 let se neoposlouchala ani omylem. Původní motivy samozřejmě Jerry Goldsmith z Vetřelce jedničky. Co byste od Hornera mohli ještě znát: Cocoon, Braveheart, Apollo 13, Jumanji, Titanic, Deep Impact, Bicentennial Man, The Perfect Storm, Enemy at the Gates, A Beautiful Mind či Troy.

    Vetřelci jsou aktuálně 71. film na imdb, předstuhují tak třeba i takové legeny The Great Escape, Some Like It Hot, Kubrickovu 2001: A Space Odyssey, Million Dollar Baby, zmiňovaného Formanova Amadea, Čelisti, Podraz ..... zbytek si dohledejte sami, nemám sílu :-).

    A teď už tedy konečně, co že je to na Vetřelcích tak zvláštního, že je považuji za legendární. Inu, berte to s rezervou, dostali mě ve 12 letech, ale: Scénáristé odvedli ...dosaďte libovolné množství superlativů... práci. To se jinak nedá nazvat. Vezměte si, v jaké depresi a zoufalství končí děj prvního dílu. Ripleyová je posléze po mnoha desetiletích zachráněna a hned nato je vržena do surové reality všedního chození do práce, páčto je s ní zameteno. Následně přichází jedinné východisko: Faustovská dohoda se slizounem a slabochem od Maríny a jsme doma v survival části filmu. Ta nemá chybu. Zkuste si sami živě představit, kterak jste někde, odkud není kam zdrhnout, odkud není jak přivolat pomoc a kde se dá jen potupně chcípnout při "porodu". Tuto atmosféru v režisérském sestřihu násobí scény s automatickýkmi kanóny a klesajícím počtem munice, relativní bezpečnost v malé sekci brzy padá a pak už se sype úplně všechno. Nic naplat, je to prostě v řiti a v tu chvíli ... přichází kontroverze. Bohužel.

    Ano, dnes po letech si to klidně troufnu tvrdit, ale Vetřelci, byť jsou pro mě legendou, trpí jednou ZÁSADNÍ chybou: Ripleyovou. Cameron toto nezvládl. V prvním díle byla Ripleyová prostě jedna z mnoha. Ve dvojce bohužel už byla hvězdou .... jo, mimochodem, hádejte, kolik Sigourney za jednotlivé díly dostala:

    Ripleyová má ve dvojce zkrátka nadlidské schopnosti. Respektuji jako reálnou její schopnost udržet relativně chladnou hlavu (byť to lehce konstrastuje s jedničkou), ale to co předvádí při závěrečné záchranné akci Newt, to je zprominutím kravina. Tohle by nedal ani Arnie, natož pak Ripleyka. Já se tu samozřejmě nebudu pokoušet vymýšlet alternativní konce, podle mého to možná měli ukončit depresivně a nechat přežít tak akorát Hickse a Bishopa. Vezměte si, jak tam postupně skapali všichni. Nejdřív osádka letounu, posléze třeba Drake, Hudson se vší parádou, Burke, jak si zasloužil, Vasquezová a Gorman jak bylo potřeba, tak proč sakra nějaká ženská bez vojenského výcviku si to nakonec napochoduje přímo do vosího hnízda a tam všechny killne a ani si přitom nezlomí nehet. A to samozřejmě nemluvím ani o té otřesné závěrečné scéně kde královně nejprve vynadá do "sviní", poté ji "profackuje", a nakonec ji nechá vystoupit bez zaplacení. A aby aby americké divákovo oko a divaččiny kalhotky nezůstaly suché, najednou Newt v závěru zapomene, kdo se to o ní doposud staral a sama se adoptuje. No nic, holt hollywood. Na druhou stranu si potom zas říkám, že pak by Alien 3 nebyl tím čím je (prosím, ZAPOMEŇTE na chvíli na tu kokotskou hollywoodskou dojemnou scénu se skokem do olova :-(), bezchybným survival horrorem s daleko omezenejšími prostředky (ale hovořím jen a pouze o alternativní režisérské verzi!). Nechme už toho, nekažme si náladu před spaním ;-).


    Vše nejlepší, LV426!

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.1.2007 00:16 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Hm, asi máme odlišný vkus. Mně Vetřelci připadali z celé série nejslabší, asi tak stejně jako za nejslabší část trilogie Matrixu považuji MechWarrior scény z Revolutions
    2.1.2007 00:25 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    však já nikde netvrdím, že je to nejlepší díl série. někdy, až napíši i o 1 a 3 a (možná) 4, tak pochopíte. každý z filmů je něčím unikátní a pro mě je to dokonalost pojetí této série, že každý tak nějak svým zcela odlišným, osobitým způsobem
    2.1.2007 10:04 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Série o vetřelcích má mnoho společného s Matrixem- dobrý byl jen první díl. Měli to nechat a jít.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    2.1.2007 10:06 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    jen se zeptam, videls rezisersky sestrih trojky?
    2.1.2007 10:59 neal_cz | skóre: 29 | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Je dostupná ve videopůjčovnách?
    2.1.2007 11:05 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Měli by to mít na DVD. Za necelých pět stovek to jde koupit. Ale IMHO to za to nestojí. Pokud si nechceš kazit chuť, tak díly 3 a 4 vynech.
    2.1.2007 11:13 neal_cz | skóre: 29 | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Doposud je to taky moje IMHO :) Ale režisérský sestřih trojky... tak rád bych věřil, že Fincher natočil další super film a ne ten paskvil co si pamatuju z kina.
    2.1.2007 11:17 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    ano, prave ze fincher natocil vyborny film (take IMHO :-)), ale pak prisli producenti a vzniklo z toho to, co bezelo vkinech/TV. ja tu reziserskou verzi videl kdyz sem zkoukaval "Alien Quadrology"
    2.1.2007 11:21 neal_cz | skóre: 29 | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    A samostatně je režisérský sestřih k dispozici? První dva Vetřelce už mám a kupovat kvůli jednomu dílu Quadrology se mi nechce.
    2.1.2007 11:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Jo, vždyť jsem psal, že za necelých 500.
    2.1.2007 11:41 neal_cz | skóre: 29 | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Už jsem našel, díky :)
    3.1.2007 11:13 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Neviděl. Co mi na trojce strašně vadilo bylo, jak si Ripleyová hraje na drsňáka. Prostě jsem jí to od začátku nevěřil. Tohle by jinej sestřih nezachránil. A čtverka, tu jsem snad neviděl vůbec. Kdesi jsem přečetl že začíná tím že se Ripleyové předchozí díl "jen zdálo", což je jak známo známka scénáristovy totální impotence, tak jsem s tím ani neztrácel čas.

    Ona ta herečka je zvláštní.. V prvním vetřelci byla prostě normální slabá ženská, zahnaná do kouta, a vybičovala se k tomu že dokázala to co ostatní ne. Žádnej superman, prostě uvěřitelná, skvěle zahraná postava. Dál už to bylo fakt o ničem (rambo style).

    Ještě jsem s ní viděl průměrnou komedii Heartbreakers, kde hrála sňatkovou podvodnici, ale moc jí to nešlo. Ona má takovej zvláštní tvrdej obličej. Není vyloženě ošklivá, ale prostě dělat z ní svůdnici je stejná blbost jako dělat z ní ramba, to ona není, a zahrát to nedokáže. Asi za to mohla i fakt moc hezká Love Hewitt hned vedle ní, jako příliš velkej kontrast.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    2.1.2007 00:22 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Vetřelce jsem kupodivu ještě neviděl. Ale když jsem byl menší, tak jsem četl knížku napsanou podle toho filmu a ta se mi fakt dost líbila :o) Akorát že byla tak nějak blbě přeložená, byly v ní dost krkolomný rozhovory (kromě jiného). Zkusím na ten film někdy mrknout.

    Jo a kdyby ses divil, kterej blbec ti za ten příspěvek dal špatné hodnocení, tak jsem to já. Překliknul jsem se :o(
    2.1.2007 00:26 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    v poho ukliknuti se prihodi ;) jinak film urcite zkoukni, ale probuh, nezkaz si ho tim ze bys na nej koukal ve dne nebo u toho delal neco jineho!
    2.1.2007 00:39 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Asi už mám z únavy tak zpomalené myšlenky, že ještě než jsem dočetl do konce slovo "špatné" a než mi došlo, jaký je vlastně jeho význam, tak jsem prostě kliknul :o)

    OK, na ten film se tedy kouknu někdy za tmy. Ale raději z mojí milou :o))) Na takovej Kruh jsem se koukal odpoledne a s ní a i tak jsem se bál ;o)

    Nejsem žádnej hororovej typ, ale mám rád kvalitní filmy všech žánrů.
    2.1.2007 00:48 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    No, mne asi nejvíc dostal původní Vetřelec. I když jsem ho viděl asi v sedmnácti, ještě týden jsem nedokázal projít večer chodbou bez rozsvícení. "Dvojka" už se mnou nic moc neudělala, asi jsem už byl otupělejší…
    Dalibor Smolík avatar 2.1.2007 00:52 Dalibor Smolík | skóre: 53 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Vetřelec (1. díl) byl ze všech nejlepší. Viděl jsem ho v kině někdy v roce 1982. Ta scéna, jak se Sigourney Weaver na konci filmu převléká do skafandru, je nejpůsobivější :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.1.2007 01:00 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    ano, to je skutecne pusobiva scena ;-)
    2.1.2007 01:00 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    no ja to mel taky zajimavy: Aliens: 1991, Alien: 1992, Alien3: 1993 :-). jinak jednicku sem videl npoprve na ceskoslovenske televizi na kanale CTV (pametnici zavzpominaji, CT1 = F1 (federalni kanal), CT2 = CTV (ceskej kanal, slovaci meli STV) :-). tehdy jsme to nahravali na VHS zn. Polaroid, odkud jsem to po deseti letech stahnul pres BT878 tuner: dukaz
    2.1.2007 10:37 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    ještě týden jsem nedokázal projít večer chodbou bez rozsvícení
    No, to je mi taky nějak povědomé :-D
    2.1.2007 10:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    "Dvojka" už se mnou nic moc neudělala, asi jsem už byl otupělejší…
    Kdepak, to nebylo otupělostí, ale tupostí filmu. Ačkoliv je dvojka pěknej biják, rozhodně není důstojným pokračovatelem jedničky. Zatímco Alien je perfektní sci-fi, thriller, horror a detektivka dohromady (a to všechno s výborným koncem, který se však nedá označit za happy-end), Aliens je už jen akční odvar. U prvního dílu vstávají vlasy hrůzou z toho, co se stane v další vteřině. U druhého divák čumí na tu kulometnou palbu a čeká, kdy už přijde povinný happy-end.
    2.1.2007 11:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Jo a kdyby ses divil, kterej blbec ti za ten příspěvek dal špatné hodnocení, tak jsem to já. Překliknul jsem se :o(
    Já se nepřekliknul, ale když už jsem hodnotil jako "dobré", tak bych poprosil o spellcheck - je škoda, když je jinak zajímavý zápisek pokažen hromadou překlepů a chyb.
    2.1.2007 11:20 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    jj, spellcheck bude dnes odpoledne/vecer. sem to psal celkem pozde a celkem uanveny, tak to podle toho vypada (az se sam stydim). to uz sem dnes aspon rychle opravil "Bill Pullman", snad si toho nikdo nevsim :-D
    2.1.2007 11:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    uz sem dnes aspon rychle opravil "Bill Pullman"
    Pullman by jako mariňák asi příliš nezabodoval...
    3.1.2007 15:46 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Pár jich tam bylo, no. Nebo je...
    Nyní v 66 letech má doslova obrovský potenciál pro charakterní role, zejména záporných postav, takže držme palce, ať se mi nechce moc brzy do penze (zatím to ani omylem nevypadá).
    ;o)
    3.1.2007 22:54 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    tak, bugfix kompletni chlapi ;-)
    4.1.2007 00:22 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Supr :o)

    Tak mě napadlo se zeptat - plánuješ někdy nějaký článek o filmové hudbě? Třeba čirou náhodou o některém z mých oblíbenců - Basil Poledouris (doneslo se k tobě, že v listopadu zemřel? :o( Já to zjistil úplnou náhodou na last.fm...), Hans Zimmer, John Williams, ... ? ;o)
    5.1.2007 11:05 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    filmove hudbe se jiste nekdy v budoucnu take budu venovat, ale nejak se nedostava casu a nalady. a prave naladu na sepsani takoveho blogu to chce. vsak oni si to lide jako basil, jerry goldsmith, alan silvestri, prave james horner, ale treba take muj oblibenec jay chattaway (hadej proc :-)) a rada dalsich, bezesporu zaslouzi.
    5.1.2007 19:13 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Těším se, až ta nálada bude :o) Přece jenom hudbu těchto (a některých dalších) autorů mám sice opravdu moc rád, ale nějak detailně se v branži nevyznám, tak bych nějaký článek někdy uvítal.
    2.1.2007 00:43 David
    Rozbalit Rozbalit vše Malir
    Mozna jsem se prehledl, ale chtel bych podotknout, ze nepopiratelnou zasluhu na strasidelne atmosfere filmu mel i malir H. R. Giger.
    2.1.2007 00:45 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Malir
    no, to by mi prislo jako pokouset se nekomu sdelit bombastickou novinu ze "zeme obiha kolem slunce" :-D
    3.1.2007 09:17 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Malir
    Budeš se divit, ale znám dost lidí, kteří nejenže to neví, ale ani Gigera neznají. Osobně ho mám hodně rád, škoda že prachy schované na tu výstavu tehdy padly na pokutu bengám. Tady je pěkný videoklip z animací Gigerových děl, správná lahůdka pro milovníky jak jeho malby, tak nepopsatelné kapely Ulver.
    Giger je machr, jen skoda, ze zrovna kdyz vystavoval tady, tak mu nekdo ukrad dva obrazy. Asi na Prahu nevzpomina v nejlepsim...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    2.1.2007 17:38 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Malir
    Asi na Prahu nevzpomina v nejlepsim...
    No, není sám;-)
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    JiK avatar 2.1.2007 02:58 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | København
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    chachaaa, to je prd, otec mi v 10ti jen povidal pribeh vetrelce (1. dilu, samozdrejmne) a to tak dokonale, ze jsem se bal jeste asi 3 roky...treba to, jak prohledavaj ztroskotanou lod, ve ktere vetrelci zabili nekoho v pilotnim kresle, nejakeho mimozemstana, necloveka, co mu tam roztrhali hrudnik, naprosto stejne jako to delaji lidem, to jsem mel pred ocima jeste dost dlouho...a to jsem to ani nevidel. Jo a kdyz jsem to pak videl, nezklamalo mne to, odmyslim-li si triky z doby hluboho v minulem tisicileti...
    3.1.2007 10:51 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Kurňašopa, jsi mne nějak naočkoval, svazáku. Včera chtěl mladej (za pár dnů bude mít 4 roky) vykládat pohádku, tak jsem mu střihl "O vetřelci". Moc se mu líbila, akorát většinu času jsme strávlili dohadováním jak velká byla kosmická loď, musel jsem vysvětlovat že "pět set kilometrů" neee, že jen tak jeden dva. Taky ho velmi zajímalo jakou měl vetřelec barvu, a kolik měl noh, a ujistil mě že "on by ho jako kosmonaut stoprocentně zastřelil", hmm.

    Pak jsme ještě dali Červenou karkulku, samotnýho mě překvapilo že děj byl docela podobnej. :)))
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    2.1.2007 10:07 bl4z4 | skóre: 10 | blog: bl4z4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Jsou to jedny z mych nejoblibenejsich filmu. Paticka mluvi sama za sebe :-).
    Novinář: "Má podle vás umělá inteligence budoucnost?" A. C. Clarke: "Pevně doufám, že ne jen umělá."
    2.1.2007 12:12 M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    je to klasika :-) to opravdu prekladatele rikali Bishopovi druid Biskup???? :O
    2.1.2007 12:40 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    ano, ale oblibenou perlickou ceskych prekladatelu je slovicko "attorney":

    ve filmu Skála se vyskytoval jistý "Generál Attorney" ... asi netreba dodávat co znamena "general attorney"

    ve filmu Těžko ho zabít pak hlavni zapornak sveho casu "pracoval v (městě) Attorney" ... proste v tom meste pracoval jako attorney, a to mesto se jmenovalo nejak "normalne" :-)
    2.1.2007 13:00 M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    já se hodně nasmál i u tohoto http://www.fuxoft.cz/preklady/ :)
    3.1.2007 01:54 Radek Hladik | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Moje naprosto nejoblíbenější hláška je ze Smrtonosné pasti, kdy Willis napíše na mrtvolu "Now I have machine gun" a padouch to přečte jako: "A teď mám strojní pušku..."

    Radek
    3.1.2007 12:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    "A teď mám strojní pušku..."
    Tak ten je dobrej :-) Nedávno jsem se díval na Uprchlíka s H. Fordem, kde je také nejedna perlička. Například: "Get a cane pole. Go catch the fish that ate him."
    "Sežeňte si tyč, vylovte rybu, která ho sežrala."
    Dalibor Smolík avatar 3.1.2007 14:42 Dalibor Smolík | skóre: 53 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Pojem "Strojní puška" je v pořádku
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    3.1.2007 14:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Kromě toho, že se už hodně dlouho neříká strojní puška, nýbrž kulomet (což platí dvojnásob v akčním filmu), tak v dané scéně šlo o samopal.
    Dalibor Smolík avatar 3.1.2007 15:15 Dalibor Smolík | skóre: 53 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Jasně, jde o trochu archaický, píše obecný výraz pro určitý typ zbraně, ale do sci-fi bych ho klidně dal spíše než třeba do bojové scény z 2. světové války. Zejména, pokud se nejedná o všeobecně známý typ samopalu. V žádném případě se však nejedná o směšný nesmysl, na rozdíl od slavného generála Attorney :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    3.1.2007 16:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    do sci-fi bych ho klidně dal
    Jde o akční film "ze současnosti".
    Zejména, pokud se nejedná o všeobecně známý typ samopalu.
    Všeobecně známý typ samopalu zn. "teroristův samopal" :-)
    V žádném případě se však nejedná o směšný nesmysl, na rozdíl od slavného generála Attorney :-)
    Směšné to je, protože i kdyby se opravdu jednalo o "strojní pušku" (což se nejedná), bylo by to podobně stupidní, jako když se ve filmu baví teenageři o novém "vozu".

    A nesmysl to je proto, že jde zcela zjevně o otrocky doslovný překlad. Překladatel sice uhádl, že se mluví o nějaké zbrani, ale kdyby to přeložil jako "mušketu", bylo by to v daném kontextu asi stejně přesné jako "strojní puška".
    3.1.2007 17:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Všeobecně známý typ samopalu zn. "teroristův samopal" :-)
    Takže to bude Vzor 61 Škorpion, nebo Uzi?
    Nežijeme v totalitě, bohužel!
    5.1.2007 01:27 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    V původním románu Rodericka Thorpea (který tímto doporučuju) se mimochodem jednalo o Thompson, což hrdinu naštvalo, neb všichni ostatní měli tuším kalachy a on musel chytnout zrovna toho s Thompsonem.

    Jinak strojní puška byla v tomto případě opravdu blbost na entou, leda kdyby se jednalo o první světovou, ještě tak druhou (ale tam už se to láme ke kulometu).
    3.1.2007 10:56 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Ano, ale jen ve třetím dílu, kterej byl stejně tak blbej že chyby v překladu to jen činily zajímavějším.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    Petr Krčmář avatar 2.1.2007 13:38 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Možná si budete myslet, že jsem blázen, ale já jsem ten film viděl 41x a zrovna předevčírem jsem na něj dostal znovu chuť. Takže souhlasím s autorem blogpostu, jednoznačně film s nejdrsnější atmosférou. Viděl jsem ho poprvé asi ve dvanácti a byly doby, kdy jsme na to koukali denně.
    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    2.1.2007 13:45 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    jenom 41×? tssss... :-D:-D
    2.1.2007 13:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    To si děláš čárky fixou na kazetě nebo co? :-) Já jsem taky několik filmů viděl mnohokrát (i když tolikrát asi ne), ale říct přesně kolikrát, to bych neuměl. Jakmile něco vidím více než třikrát, tak si číslo nepamatuji.
    Petr Krčmář avatar 2.1.2007 14:25 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Ne, já to u ostatních nepočítám, ale tohle je srdeční záležitost. To je jediný film, u kterého to vím takhle přesně. :-D
    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    d.f.h avatar 2.1.2007 15:17 d.f.h | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Bohužel si již nevybavím, zda-li šla "standardní verze" nebo režisérský sestřih, ale to není podstatné. Na dokonalost tohoto "survival sci-fu horroru" to žádný vliv nemá.

    tak s tím bych si dovolil ostře nesouhlasit a pevně doufám, že nebudu sám. režisérský sestřihy někdy poměrně hodně měněj vyznění každýho ze čtyř filmů a třeba trojku, která byla v původní versi skoro nekoukatelná, bych si už jinak nepustil (vím, že speciálně u trojky se nejedná o autentickej fincherův sestřih, protože se od filmu jaksi distancoval, ale je snad jasný, jak to myslím - jde prostě o tu druhou, prodlouženou versi).

    a u dvojky? škoda mluvit, stačí si pustit obě varianty hned za sebou. u jedničky mi rozdíly přišly asi nejmíň znatelný a čtyřka... mno, jak to říct... nebejt tam winona ryder, tak se na to asi podruhý nekoukám :-)

    jinak fakt dobrej článek, vetřelčí sérii mám moc rád. jenom bych to trošku zpřehlednil a zčitelnil nějakejma mezinadpisama, takhle je to jako referát :-).
    2.1.2007 15:57 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    no z toho co je mi znamo:

    u jednicky se scott od jakychkoliv sestrihu distancoval a prohlasil, ze film je perfektni a takovy jaky chtel uz od zacatku a sceny typu Dallas v kokonu tam fakt nechce

    dvojka sestrih nijak nemeni dej, jen tam pridava scenu s ripleyovy dcerou, s osadnikama na LV426, ale nezasahuje do vyzneni deje filmu

    trojka ano, sestrih je UPLNE jiny film a nutno podotknout opravdu daleko lepsi, na puvodni uz bych taky nekoukal

    ctyrka, tam neni co resit, uz jen zacatek s tou rozmaznutou kobylkou ukazuje, ze jean pierre jenuet to pojal jako "udelam si z toho prdel a uvidime co mi u tech amiku vymastenejch producentskejch projde" :-)
    d.f.h avatar 2.1.2007 19:46 d.f.h | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    ok, souhlas. nicméně právě ty scény ve dvojce (ripleyové dcera, osadníci atp.) mi pomohly film ne snad přímo líp pochopit, ale rozhodně víc vychutnat. je ale fakt, že "normální" sestřih jsem viděl mockrát a taky se mi líbil, samozřejmě :-)
    Filda avatar 5.1.2007 13:35 Filda | nejmenší velkoměsto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Hudson: Hej, Vasquezová, už si tě někdy spletli s chlapem?
    Vasquezová: Ne, a tebe?
    Komix na Hovno
    5.1.2007 13:41 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Jo, ten byl fakt dobrej. Bohužel asi nejlepší moment celýho filmu.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.