abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
dnes 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
dnes 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 7
včera 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
včera 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 35
včera 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
včera 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 2
včera 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
včera 00:01 | Nová verze
Vyšla nová verze open source služby pro sdílení a synchronizaci souborů ownCloud 4. Mezi hlavní novinky patří verzování, šifrování dat, vestavěný prohlížeč ODF souborů, nové API a další - podrobnější popis novinek a vylepšení zde.
Dirka | Komentářů: 1
22.5. 13:34 | Zajímavý software
Vyšla hra The Journey Down: Chapter One, která je dostupná i pro Linux. Jde o point-and-click adventuru nezávislé skupiny vývojářů SkyGoblin. Hra se prodává za 12,99 €.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
22.5. 09:14 | Zajímavý článek

Hudba dokáže většině lidí přinést dobrou náladu. Proto je téma květnového openMagazinu audio. Existuje pro Linux zvukové studio, které milovníci hudby potřebují? Ano, květnové číslo obsahuje rozsáhlý článek o nastavení realtimového zvukového serveru. Ale nejen to. Přehrávat skladby lze v několika přehrávačích. Seznamte se s nimi. Až se sbírka rozroste, lze ji uspořádat programem, na to určeným.

… více »
IrenaS | Komentářů: 5
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (28%)
 (1%)
 (62%)
Celkem 162 hlasů
 Komentářů: 9, poslední dnes 17:19
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1

    21.12.2008 22:11 | Přečteno: 2555× | Hardware | poslední úprava: 21.12.2008 23:49

    Jeden krátký rychlý postřeh, zdá se, že v Plzni během posledních pár desítek minut kromě "standardního multiplexu" s ČT a ČRo konečně rozjeli další multiplex (O2)…

    V něm aktuálně beží ČT1 v 1920x1080i H.264 (bitrate ~5700kbps), nova v MPEG4 a jakýsi testovací kanál v MPEG2, kde se mi aktuálně nic nezobrazuje.

    Zkoušel jste to někdo? Víte někdo podrobnosti, odkud to jde a jestli je to dočasné či nikoli? Kvalitu signálu nehodlám hodnotit, furt je to humus typu 1CD dvdripu ale nyní již upscalovaný do 1080i, ale přece jen mě to překvapilo.

    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

    PS: hybridní DVB-T/HW MPEG2 karta z aukra za 100Kč nemá s 1080i H.264 žádný problém :-D.

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.12.2008 22:13 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Neni to par desitkem minut, ale dni: http://www.digizone.cz/aktuality/jake-jsou-technicke-parametry-multiplexu-4/
    21.12.2008 22:15 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    aha, no vlastně je to možný, psal jsem to ve spěchu.
    21.12.2008 22:23 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Ta karta je nejspis bez vlastniho dekoderu, tazke z jejiho pohledu je uplne putna, co se pouziva za kodek, dekoduje to az prehravac a ty vetsinou nemaji s MPEG4 zadne potize. Problem by byl az u drahych karet s HW MPEG2 dekoderem, ale ty se u nas moc nevyskytuji.
    kotyz avatar 21.12.2008 22:38 kotyz | skóre: 23 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Zatim to nevysilaji dostatecnym vykonem abysme to u nas (cca 20-30 km od Plzne) chytili. Ale az to budou vysilat radne, zacnu si shanet transkodovaci kartu od Neotion do CI slotu. Prodava se to vubec nekde u nas (nasel sem to zatim jen v nakym nemeckym eshopu)?
    Starý časy jsou pryč a už se nikdy nevrátí. | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Vyspíš se až umřeš. | Nemám čas ztrácet čas.
    kotyz avatar 21.12.2008 22:41 kotyz | skóre: 23 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Libil by se mi ten model co umi nahravat vysilani na SD karty ...
    Starý časy jsou pryč a už se nikdy nevrátí. | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Vyspíš se až umřeš. | Nemám čas ztrácet čas.
    21.12.2008 22:39 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Obávám se, že o obsahu a výhledech spouštění multiplexu 4 neví nikdo nic. Cynici tvrdí, že ani O₂ ne… :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2008 23:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 94 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Hmm, v Praze to je už dlouho a ještě jsem nebyl na místě, kde bych měl dobrý příjem.
    21.12.2008 23:29 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1

    To vypada tak hnusne ze to snad museli upscalovat to co vysilaji na DVB-T a pak to jeste jednou prekodovat :-D


    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2008 23:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 94 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    To ne, už dřív jsem to porovnával a těch artefaktů je v HD verzi méně.
    21.12.2008 23:34 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    artefaktů je méně, protože H264 umí kvalitněji vyhlazovat jednolité plochy. ale ztráta detailů je tam furt obrovská. přiznejme si, že 1920x1080i při 800kbsp je fakt katastrofa.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2008 23:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 94 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    800kbps? Tak málo to mít nemůže, u MPEG-2 dávají na TV kanál nějakých 8 Mbps.
    21.12.2008 23:48 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    máš pravdu, blbá indikace v softu. zkušební grab (30 sec nějaká normální hejbající se věc) = 21,4MB a+v = 5843kbps - 192kbps zvuk = ~5700kbps pro video. I nadále ale říkám, že to je pro 1080i nechutně málo, neb to je na 120min film pouze 5GB dat.
    Grunt avatar 22.12.2008 21:16 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    I nadále ale říkám, že to je pro 1080i nechutně málo, neb to je na 120min film pouze 5GB dat.

    Doporučuji pro tyto vyšší bitrate zkusit nějaký kodek s diskrétní vlnkovou transformací(konkrétně mám na mysli snow). U těchto kodeků nevznikají blokové artefakty, i když zase mají také své neduhy.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.12.2008 23:52 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Ale...

    V MPEG-2 ma jeden kanal prumerne 4~5Mbit. Pri konverzi do h.264 mplayerem dostanu stejnou kvalitu nekde kolem zminenych 800kbps. Vsel v puvodnim rozliseni z mpeg-2.

    Takze poustet h.264 v HD rozliseni nekde kolem tech 800kbps je nesmysl.

    U HD se mluvilo nekde kolem 8 (humus) az 12 (to uz je dle vyjadreni tv nova dostatecne) Mbit, ale kodek nevim, zrejme porad jeste mpeg-2. U h.264 by to melo byt ctvrtinove.

    Zdenek
    www.ceskapiratskastrana.cz - s piráty do parlamentu www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2008 23:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 94 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    86 sekund záznamu Óčka má u mě 65,7 MB, což odpovídá 6 Mbps. 800kbps x264 u mě po rekompresi vypadá znatelně hůř.
    22.12.2008 11:07 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    OK souhlas, ted jsem zkousel 800 kbps a bylo to lehce olejovity (koukam na notesu 1280x800 - na bezne TV by to bylo imho zcela perfektni). Takze zvisuju svuj limit na 1Mbit. Dalsi vec je ta, ze prima konverze do 1Mbit h.264 primo v TV studiich by dala urcite lepsi vysledek nez rekomprese z DVB-T mpeg-2.

    Zdenek
    www.ceskapiratskastrana.cz - s piráty do parlamentu www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Grunt avatar 22.12.2008 15:24 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Takze poustet h.264 v HD rozliseni nekde kolem tech 800kbps je nesmysl.

    Jak co.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.12.2008 20:46 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    To neni HD. Ma to zrejme rozliseni 1280x720, takze je to nejaky poloHD nedochudce.

    PAL - 720x576 nepovedeny takyHD nedochudce - 1280x720, 1366x768 HD 1920x1080

    Navic tohle uvedeny video mi prijde dosta zamerne udelany na nizky bitrate. Samy pomaly pohyby, temny jednolity sceny, jen malo rychlych pohybu. Pri VBR by to nemel byt problem.

    Zdenek
    www.ceskapiratskastrana.cz - s piráty do parlamentu www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Grunt avatar 22.12.2008 21:02 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    To neni HD. Ma to zrejme rozliseni 1280x720, takze je to nejaky poloHD nedochudce.

    :-)…500kbps 720p, 800k 1080p.

    Navic tohle uvedeny video mi prijde dosta zamerne udelany na nizky bitrate. Samy pomaly pohyby, temny jednolity sceny, jen malo rychlych pohybu. Pri VBR by to nemel byt problem.

    Proto jsem na něj také upozornil. Nejde jen tak plácnout nějaký kodek a nějaké číslo a přitom vůbec nezohledňovat obsah. U nějaké té televizní diskuse by stačilo jen pár I-framů a nějaké ty mc vektory pro pohyb huby a smetí okolo a věřím že i pro větší rozlišení by šlo použít ještě menší bitrate.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.12.2008 00:03 Analfabet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1

    Ake rozlisenie ma bezna realita? Ake rozlisenie uz konecne bude realne?

    22.12.2008 00:07 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    myslím že těch 7680x4320 (nebo kolik přesně), co testujou japonci také ještě nebude konečná (natož 4k x 2k) ;-)
    22.12.2008 00:15 Analfabet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1

    No potes koste...

    22.12.2008 10:58 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Taliani uz tohle rozliseni zkousej. Opet to bude co jeden kanal to jeden tv program :-)

    http://www.digizone.cz/aktuality/prvni-terestricke-testy-ultra-hdtv-se-uskutecnily/
    www.ceskapiratskastrana.cz - s piráty do parlamentu www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    22.12.2008 00:25 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Většinou se uvádí, že lidské oko je schopno v klidu rozlišovat detaily o velikosti jedné úhlové minuty. Ale to se samozřejmě týká jen toho úzkého prostoru, kam je zrak zaměřen (žlutá skvrna), mimo něj je to výrazně horší, totéž platí, pokud sledujeme pohyb. Problém je, že při sledování televize (fotografie, obrazu na monitoru) toho využít nelze, protože člověk se může dívat kamkoli.
    David Watzke avatar 22.12.2008 00:25 David Watzke | skóre: 73 | blog: Blog... | Silicon Hell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Běžná realita by podle mě měla mít rozlišení teoreticky nekonečný (nebo úplně extrémní). Co vidí lidský oko, to už je něco jinýho. Na wiki jsem našel tohle:
    The information capacity is estimated at 500,000 bits per second (for more information on bits, see information theory) without colour or around 600,000 bits per second including colour.
    Snad je to relevantní, vytáhnul jsem to na rychlo.
    www.Watzke.cz ... a nově (opět) i blog.Watzke.cz
    David Watzke avatar 22.12.2008 00:28 David Watzke | skóre: 73 | blog: Blog... | Silicon Hell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Hmm, to s rozlišením asi moc nesouvisí, to jsem zas něco plácnul :-)
    www.Watzke.cz ... a nově (opět) i blog.Watzke.cz
    22.12.2008 09:42 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Běžná realita by podle mě měla mít rozlišení teoreticky nekonečný (nebo úplně extrémní).
    Podle fyziku predstava reality tak, jak ji zname, prestava platit okolo Planckovy delky (1.6e−35m). Pod ni uz pojmy jako vzdalenost, velikost ci rozliseni postradaji smysl. Samozdrejme lidske vnimani konci mnoho radu pred touto velikosti, napr. u oka nema smysl jit pod vlnovou delku svetla (u fialove cca. 400nm).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.12.2008 00:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 94 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    To je spíš věcí DPI, ne?
    22.12.2008 01:03 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    The human retina contains about 120 million rod cells and 6 million cone cells. (Wikipedia)

    Teoreticky by tedy mělo mít okno rozlišení (poměr 1:1) ~11000x11000 černobíle a ~2500:2500 barevně. Jelikož jsou oči dvě, výsledné rozlišení bude pravděpodobně vyšší. Datový tok je prý 72 GB/s.

    Píšu Pivní recenze, kde s kolegou hodnotíme piva, přinášíme informace z pivní scény a oblasti domácího vaření piva.
    22.12.2008 01:04 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Samozřejmě oko, ne okno .)
    Píšu Pivní recenze, kde s kolegou hodnotíme piva, přinášíme informace z pivní scény a oblasti domácího vaření piva.
    22.12.2008 09:32 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1
    Az na to, ze hustota je nerovnomerna, tj. maximalni je v oblasti zlute skvrny, kde je videni nejostrejsi, ale na okrajich perfierniho videni je mnohem nizsi. Za normalnich okolnosti si toho clvek nevsimne, ponevac mozek vysledna data mohutne zpracovava a chybejici informace doplnuje, takze cele zorne pole ma jakoby maximalni rozliseni.
    15.1.2009 10:55 XYZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1

    Všechno je jinak...  :)  je treba pocitat, ze 6 mega čípků je pro všechny barvy, jsou tři druh čípků, takže dělěno 3. Taky je třeba počítat s konvergencí signálů, protože ze sítnice vede jen zhruba 1mega axonů a to je dohromady pro barevné i čb vidění. Pak se to jeste prebere a do vedomi se nam dostane trapny zlomek informaci :)  Prý je vědomě zpracováno jen 100 bitů/s..... .)

    22.12.2008 15:04 Andrej | skóre: 30 | blog: Republic of Mordor | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T v Plzni: nově MPEG4 HD nova a 1920x1080i H.264 ČT1

    V Praze byla kdysi před měsícem krátce vidět Nova HD, ale pak zmizela. ČT1 (HD Test) tam je pořád, ale když to naladím, funguje jenom zvuk. Obraz je v úplně běžném rozlišení, které mi HDTV moc nepřipomíná, a navíc se během prvních dvou sekund provozu začne trhat a nakonec se úplně zasekne.

    Možná je to zase další problém s ffmpeg, možná udělali soudruzi z NDR někde chybu, nebo mám na to moc pomalý počítač. Nevím, co z toho je pravda.

    (ǑǦŹǓǕǙǞǺǨȞȬḔḦḰḾṊṎṸẄẌỖ) My world and me.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.