abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
dnes 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
dnes 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 7
včera 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
včera 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 35
včera 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
včera 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 2
včera 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
včera 00:01 | Nová verze
Vyšla nová verze open source služby pro sdílení a synchronizaci souborů ownCloud 4. Mezi hlavní novinky patří verzování, šifrování dat, vestavěný prohlížeč ODF souborů, nové API a další - podrobnější popis novinek a vylepšení zde.
Dirka | Komentářů: 1
22.5. 13:34 | Zajímavý software
Vyšla hra The Journey Down: Chapter One, která je dostupná i pro Linux. Jde o point-and-click adventuru nezávislé skupiny vývojářů SkyGoblin. Hra se prodává za 12,99 €.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
22.5. 09:14 | Zajímavý článek

Hudba dokáže většině lidí přinést dobrou náladu. Proto je téma květnového openMagazinu audio. Existuje pro Linux zvukové studio, které milovníci hudby potřebují? Ano, květnové číslo obsahuje rozsáhlý článek o nastavení realtimového zvukového serveru. Ale nejen to. Přehrávat skladby lze v několika přehrávačích. Seznamte se s nimi. Až se sbírka rozroste, lze ji uspořádat programem, na to určeným.

… více »
IrenaS | Komentářů: 5
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (28%)
 (1%)
 (62%)
Celkem 162 hlasů
 Komentářů: 9, poslední dnes 17:19
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci

    11.3.2008 22:21 | Přečteno: 2323× | Software

    Dlouho už tu nebylo žádné srovnání kodeků a protože se mi nyní podařilo jedno pro mne šokující zjištění, nemohu se o něj než nepodělit.

    Nejprve trocha úvodu, v žádném případě ze mne nevypadne nějaké brutální srovnání, pokud něco takového chcete, zamiřte na tvfreak (1. díl, 2. díl).

    Já osobně občas něco zgrabnu pro sebe, často pak někomu "na zakázku" (tj. dotyčný nemá možnost si to grabnou, takže to hodí na mne, typicky rodinní příslušníci. než na mě pošlete chlupatý, tak tyhle věci dělám zadarmo, bez úplaty a nenechávám si kopii, jinými slovy je vše v rámci zákonných práv dané osoby na svou záložní kopii pro osobní užití). Mezi těma věcma i je taková australská podivnost, pro kterou jsem, maje volné ruce, zvolil obligátní metodu x264+ogg+mkv. O kontejneru netřeba diskutovat, nic lepšího není. Zvuk je jasný, akorát jsem pro tu 2ch/48kHz stopu zvedl bitrate na ~130kbps (reálně má encoder nastaveno -q5,50). Než nechávat na DVD volné místo, radši ho použiji na zvuk.

    Video po krátkých laboracích dostalo 2300kbps, což dává 6 episod/DVD SL, tedy cca 4 hodiny, 12 minut na jednovrstvém DVD v 768x576. Jakmile bych trochu ubral bitrate (na 7ep/DVD), už by to byl hnus, přidání naopak už nemělo vliv na kvalitu. Jenže to bylo bohužel jen povrchní zkoumání. Teprve až nyní jsem si všiml zajímavého jevu, který tuhle záležitost provází.

    A to je jemný šum v obraze, který počáteční grab z TV v podobně 10000kbps xvidu zachová, ale x264 jej pošle do řiti prakticky s jakýmkoli bitrate. Bohužel jsem to zjistil až takhle pozdě, takže jsem udělal srovnávací encoding DivX (nejnovější 6.8 Pro, podotýkám že mám legálně získané seriové číslo), x264 (nejnovější build 747) a xvid (postarší SMP build 1.2 od Koepiho). Netřeba asi nějak výrazně rozebírat, že x264 encoduje i při ne-moc agresivním nastavení výrazně déle než soupeři. Jeho výsledek je však oproti DivXu 6.8 doslova žalostný. Kromě šumu vyhladí pryč i jemné detaily, které vidíte na ukázkách (vlevo divx, vpravo x264).

    Záměrně jsem z nich vyhodil Xvid, ten se prostě posadil kvalitou někam mezi DivX a x264. Jinak všechno byl encode v maximálním nastavení kodeku, 2-pass s 2300kbps. Jak můžete vidět, DivX zachová výrazně lépe ostrost, v pohybu to také vypadá skvěle, pokud máte dojem, že je přeostřený, pak to je chyba statického screenu. x264 prostě v tuto chvíli i mě hluboko klesl, dosavadní episody jsem tak encodoval zbytečně déle (a propálil pár zbytečných kWh) a přitom jsem získal horší kvalitu. Tímto tedy odvolávám svá tvrzení z loňského zápisku v blogu a mám tu nové prohlášení: DivX 6.8 je (pro jisté účely) zatraceně skvělej kodek a s ohledem na to, že pravidelně rozdávají licence na Pro verzi zadarmo (naposledy loni v prosinci), pak jsem hovado, že jsem si tohohle bugu nevšiml dříve a se svým legálně vlastněný 6.8 Pro kodekem si neulehčil hromadu strojového času.

    Tady máte celé screeny:

    PS: obrs jsou na imageshacku proto, že zde mi to u 734kB png hází, že je příliš velký přestože limit je 750kB a pak také, že mi to u png hází, že musí mít nejmíň 800x600 ... copa to má za logiku??

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    No nenasralo by vás to? :-D
     (53 %)
     (47 %)
    Celkem 38 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.3.2008 22:42 J. M. | skóre: 22 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    H.264 video bývá vyhlazenější než ASP video, nicméně i v nastavení x264 se přílišnému vyhlazení dá bránit. Např. redukcí nebo vypnutím deblockingu, ale v poslední době se velmi slibně vyvíjí AQ patch pro x264, který dává znatelně detailnější, ostřejší obraz. Zatím není oficiálně začleněn v x264, ale lze jej používat už dnes (zkoušel jsem, pomohl znatelně).
    11.3.2008 23:27 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    zítra (až mi doběhnou současné joby) sem vrazím výsledek z AQ x264. uvidíme
    11.3.2008 23:48 J. M. | skóre: 22 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    (Nevím, jakou aplikaci používáte, ale pokud se to nekóduje přímo programem x264, myslím, že se pro použití AQ musí použít i opatchovaná verze aplikace, alespoň v případě Avidemuxu, který používám, to tak bylo.)
    11.3.2008 23:59 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    vdub, používám vfw kodek

    ... jo a prosím, nevykejte mi, vzácný pane ;-)
    12.3.2008 14:47 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    popokud chceč víc detailů, zkus použít deadzone.

    Jinak AVC je silnější komprese, takže objektivně nemůže divx uchovat víc obrazových dat. Imho ten šum není věrný, je jen aproximovaný - vrazte si tam šum při přehrávání a stejný výsledek. s původním videem to ale nemá moc společného.

    Myslím, že čas si s x264 neztrácel. Divx nemá na H.264. POkud by měl, je to extrémní případ, vyjímka.
    12.3.2008 21:29 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Tak, teď jsem konečně viděl shoty (konqueror bez flashe nebral). A řeknu ti tohle: DivX je přeostřenej a zkreslenej artefaktama. Buď rád, že má x264 takovej hladkej obraz, jinak bys hořce plakal, až by ses to pokusil sledovat na monitoru s větší uhlopříčkou/rozlišením. Vypadalo by to naprosto hnusně.
    Saljack avatar 11.3.2008 22:54 Saljack | skóre: 27 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Když já něco kóduju tak jedine xvid. Zajímalo by mě co je na mkv tak super oproti avi.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll. !!!!!!!Prosím nevykat!!!!!!! Neumím psát česky
    11.3.2008 22:58 disorder | blog: weblog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    to sa zrejme prejavi az ked tam chces pridat viac nez video a zvuk
    Saljack avatar 12.3.2008 08:03 Saljack | skóre: 27 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    A co tam můžu ještě přidat druhou stopu umí i avi, jediný co vím je to že se tam daji dát přímo titulky.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll. !!!!!!!Prosím nevykat!!!!!!! Neumím psát česky
    12.3.2008 09:00 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    a taky tam jdou nasázet kapitoly, určit jazyková verze audio stop, což pak zohledňuje třeba menu ve VLC a vůbec další věci. já toho používám jen minimum, ale je to tu a řada lidí má matrošku právě proto v oblibě.
    Saljack avatar 12.3.2008 16:19 Saljack | skóre: 27 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Jenže k čemu to je když pak půlka lidí vydí příponu mkv a třeba jim to ani nejde přehrát tak si řeknou že je to na nic. Hodně by matrošce pomohlo kdyby v ní warez grupy vydávaly filmy.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll. !!!!!!!Prosím nevykat!!!!!!! Neumím psát česky
    12.3.2008 16:27 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Hodně by matrošce pomohlo kdyby v ní warez grupy vydávaly filmy.
    tys byl poslední rok a půl někde v uzbekistánu? :-) samozřejmě že v matrošce vychází drtivá většina věcí, tedy HD ripů. zbytek bývají zdrojový .ts nebo tak něco, al mkv imho vede.
    Saljack avatar 12.3.2008 18:10 Saljack | skóre: 27 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Nezlob se na mě ale HD fakt nefandím nevidím na tom nic super a film na 2CD jsem v mkv neviděl. Jedině budu rád když se mkv masivně prosadí, to samý co mě sere že ogg mi nejede v mobilu ale mp3 jo.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll. !!!!!!!Prosím nevykat!!!!!!! Neumím psát česky
    12.3.2008 18:17 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    můj názor na HD video je veřejně znám již více než rok. ale to nic nemění na faktu, že tyto HD releasy jsou v drtivé většině v matrošce.
    12.3.2008 09:01 disorder | blog: weblog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Matroska is designed with the future in mind. It incorporates features you would expect from a modern container format, like:

    Fast seeking in the file

    High error recovery

    Chapter entries

    Selectable subtitle streams

    Selectable audio streams

    Modularly Extendable

    Streamable over internet (HTTP and RTP audio & video streams)

    Menus (like DVDs have)
    11.3.2008 23:04 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    já osobně používám mkv proto, že je úspornější oproti avi. raději prostor věnuji bitratu než režii kontejneru. btw jakotže jako linuxák používáš microsoftí kontejner, zatímco já wokenář jedu tento "otevřený formát"? :-) (rejpy.rejp, neber mě vážně, právě do mě padá pivo)
    Saljack avatar 12.3.2008 08:03 Saljack | skóre: 27 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Já používám avi protože je nejvíce rozšířený ale jinak je mi to úplně u pr..le. Zajímalo by mě jestli by mi mkv přehrál dvd přehráváš s divx. Avi je ms jo to jsem ani nevěděl (nemyslel jsi wmv).
    Sex, Drugs & Rock´n Roll. !!!!!!!Prosím nevykat!!!!!!! Neumím psát česky
    12.3.2008 14:38 Peter Habčák | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Ono problém je v tom, že niekedy ten dvd prehrávač neprehrá ani to AVI :-D . A áno, avi vyvinul MS (hoci teraz doporučuje asf(=wmv)).
    Have you tried turning it off and on again?
    12.3.2008 14:51 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Matroska ti ušetří pár mega pro video. Matroska umí víc stop, titulky, písmo pro titulky, přílohy, komentáře.

    Matroska umožňuje linkovat - třeba u 13 epizod na DVD se opening a closing epizod (všude stejný) uloží zvlášť a napojí se při přehrávání - úspora 50-100MB na jednu epizodu. Kvalita videa pro samotný děj tak může být vyšší, super!

    Jo, MPlayer to zatím neumí zpracovat. Kupte si widle :)
    belisarivs avatar 12.3.2008 17:35 belisarivs | skóre: 21 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Mplayer neumi Matrosku? Opravdu? Tohle se mi nezda.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Marek Stopka avatar 12.3.2008 17:39 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Umí, ale ne všechny její funkce... IMHO
    Thunder.m avatar 12.3.2008 07:17 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Lze do DivX 6.8 převádět z příkazové řádky v Linuxu? Pěkné porovnání.
    12.3.2008 09:01 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    obávám se, že DivX je win/mac-only záležitost.
    stativ avatar 12.3.2008 17:43 stativ | skóre: 53 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    DivXLinuxCodec, ale je to 6.1.1.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! stativ.kx.cz
    12.3.2008 18:30 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    ano, ale to už je přeci jen trochu postarší verze. je to škoda, že tahle firma linux spíš ignoruje, na druhou stranu je ale chápu, byznys je byznys.
    12.3.2008 09:19 Filip Jirsák | skóre: 65 | blog: Fillog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    brs jsou na imageshacku proto, že zde mi to u 734kB png hází, že je příliš velký přestože limit je 750kB
    Nebude to třeba tím, že ten váš obrázek nemá 734 kB, ale 734 KiB, což je přibližně 751 kB? Do zdrojáků Abíčka na výpočet velikosti jsem se nedíval, ale j e to první co mne u té velikosti napadlo…
    Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
    12.3.2008 09:29 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Příloha:
    mno, jeden z OS tedy imho blbě počítá...
    12.3.2008 11:49 Filip Jirsák | skóre: 65 | blog: Fillog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Ano, ten OS (resp. jeho výchozí správce souborů), ze kterého máte screenshot, počítá blbě. Vizte např. Bajt – násobky a užívané předpony.
    Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
    Zdeněk Zikán avatar 12.3.2008 09:38 Zdeněk Zikán | skóre: 14 | Oslo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    zde mi to u 734kB png hází, že je příliš velký přestože limit je 750kB
    Nemohlo by to být způsobeno třeba tímhle? :-)
    I'm not lazy, I'm an effort minimalist.
    3.1.2009 13:54 Andy | skóre: 13 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci

    ;))

    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    12.3.2008 14:40 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Nebyl by nějaký přehled formátů, kontejnerů, kodeků, atd? Chtěl bych si udělat nějaký ucelený obrázek. Už jsem hledal, ale třeba znáte nějakou dobrou stránku, na kterou jsem nenarazil.

    Dík

    P.S. Wiki jsem prolezl...
    29.5.2008 12:09 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Tak jsem po čase na pěkný přehled narazil, tak ho sem přidám .

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.