abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
dnes 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
dnes 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 7
včera 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
včera 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 35
včera 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
včera 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 2
včera 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
včera 00:01 | Nová verze
Vyšla nová verze open source služby pro sdílení a synchronizaci souborů ownCloud 4. Mezi hlavní novinky patří verzování, šifrování dat, vestavěný prohlížeč ODF souborů, nové API a další - podrobnější popis novinek a vylepšení zde.
Dirka | Komentářů: 1
22.5. 13:34 | Zajímavý software
Vyšla hra The Journey Down: Chapter One, která je dostupná i pro Linux. Jde o point-and-click adventuru nezávislé skupiny vývojářů SkyGoblin. Hra se prodává za 12,99 €.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
22.5. 09:14 | Zajímavý článek

Hudba dokáže většině lidí přinést dobrou náladu. Proto je téma květnového openMagazinu audio. Existuje pro Linux zvukové studio, které milovníci hudby potřebují? Ano, květnové číslo obsahuje rozsáhlý článek o nastavení realtimového zvukového serveru. Ale nejen to. Přehrávat skladby lze v několika přehrávačích. Seznamte se s nimi. Až se sbírka rozroste, lze ji uspořádat programem, na to určeným.

… více »
IrenaS | Komentářů: 5
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (28%)
 (1%)
 (62%)
Celkem 162 hlasů
 Komentářů: 9, poslední dnes 17:19
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Jaký jazyk se nejhůře učí?

    31.3.2008 22:24 | Přečteno: 3760× | Other | poslední úprava: 31.3.2008 22:25

    Za svůj život jsem zatím měl krátkodobou čest s několika cizími jazyky, z nichž každý ve mě zanechal nějaký dojem a hlavně také pocit z náročnosti procesu učení se jeho základům, jemným nuancím, nebo třeba jen snaze porozumět mluvenému slovu…

    Kupříkladu s Ruštinou jsem přišel do styku jen jeden rok na ZŠ, pak přišel pád režimu a tenhle skvěle znějící a jednoduchý jazyk zmizel z osnov. Na střední jsme měli pouze odpornou němčinu, kterou jsem vždy nesnášel, byť i tak byla poměrně jednoduchou záležitostí (tj. malá snaha generovala solidní výsledky). Angličtinu jsem víceméně v základech pochytal z filmů/seriálů, řekl bych, že je to taktéž z pohledu naučení se základní komunikaci relativně jednoduchý jazyk.

    Daleko náročnější jsou jiné záležitosti. Počínaje švédštinou (opět chytanou z filmů), která však při jistých základech angličtiny a němčiny je z hlediska porozumění základům víceméně jen záležitostí pochytání výslovnosti několika desítek elementárních slov. To japonština (Kurosawa atd :-)) je podstatně drsnější záležitost, myslím, že typický evropan tam vychcípá velmi rychle a tvrdě. Ale i přes její náročnost se mi jeví jako drsnější francouzština. To je dle mého fakt peklo, byť nádherně melodické a krásně se poslouchající. No a právě v tuhle chvíli mě zajímá váš pohled na věc. Jaký jazyk považujete vy osobně za nejdrsnější záležitost k učení? Nejde mi o schopnost hltat slovíčka a poučky, ale trnitost cesty k tomu, než člověk může řekněme v dané zemi vlézt do hospody, poručit si oběd z jídelního lístku, zeptat se na cestu, zkrátka takové ty běžné základy, kdy současně bude rozumět našincům.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jak to vidíte vy?
     (3 %)
     (9 %)
     (25 %)
     (15 %)
     (1 %)
     (10 %)
     (34 %)
     (1 %)
     (0 %)
     (0 %)
    Celkem 214 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    31.3.2008 22:29 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    co treba takova madarstina
    31.3.2008 22:31 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    sakra a ja si furt rikal, co mi v te ankete chybi :-(
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.3.2008 22:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 28 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    já vim! čeština! učim se už 31 let a furt neumim :-D
    I♥DRX * My sme Linuxovej andrgraund pyčo!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
    31.3.2008 22:39 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    zajímavé, řekl bych že se celkem dorozumíš :-). jinak mě na češtinu stačilo 5 let. mluvit jsem uměl samozřejmě dříve, ale teprve v pěti letech jsem se naučil číst.
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.3.2008 22:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 28 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    já jsem byl na češtinu vždycky tupej a teď co musim šišlat polsky je to ještě horší, voni píšou všechno vobráceně...
    jinak, psát už v pěti, to je mazec, to já se snad ještě pochcával :-D
    I♥DRX * My sme Linuxovej andrgraund pyčo!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
    31.3.2008 23:11 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    však říkám číst. psát jsem se naučil až v 6 letech na ZŠ. no a k tomu pochcávání ... ehm ... to si nechám pro sebe, ale jak se říká, že kdo dobře v dětství zaléval, ten hodně vyrostl ... a já měřím 192 ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 31.3.2008 23:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 28 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    +1 :-D
    I♥DRX * My sme Linuxovej andrgraund pyčo!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
    31.3.2008 22:39 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    To byl spolu s finštinou první jazyk, po kterém jsem pátral :-)
    Píšu Pivní recenze, kde s kolegou hodnotíme piva, přinášíme informace z pivní scény a oblasti domácího vaření piva.
    emorjino avatar 1.4.2008 13:50 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    maďarština má jednoduchou gramatiku... ani ta zmiňovaná japonština není extrémně těžká. to už je těžší čínština, i když i to je z gramatické stránky celkem jednoduchý jazyk (tzn. jednodušší než čeština), poblémem je u obou hlavně písmo) jenže tam už je mnohem víc zvuků, které nám dělají problémy s výslovností, což není u japonštiny až tak zřetelné. výslovnost a písmo je problém též u arabštiny...

    mě osobně přijde dost těžká baskičtina...
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    31.3.2008 22:44 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    A čo keltské jazyky? Dorozumieť sa bretónsky alebo walesky je tiež celkom sranda
    kyknos avatar 6.11.2008 16:27 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    sranda je hlavne to ohybani slov odprostredka :)
    I ♥ honey, chocolate & licorice - Parosphromenus-project.org
    vencour avatar 31.3.2008 22:44 vencour | skóre: 54 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?

    Němčina mi přijde skoro lehká, největší hrůza je pro mne plusquamperfektum, tedy wenn ich ware gehabt, snad to prezentuji ok. V anglině mi přijdou nejhorší jako Čechovi vazby předložek a spojek, idiomy. Francouzština mi přijde především kvůli výslovnosti drsná. Italština ... kvůli Mozartovi a jeho operám jsem se ji chtěl učit, ve Stavovském divadle bohužel měli titulky anglické a české, tak teď už nemusím. Švédštinu znam jen od pana Bergmana, podobnost vidim s anglosaskými jazyky (snad tam je ;-) ).

    P.S. hlasoval jsem pro arabštinu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.4.2008 18:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 94 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    největší hrůza je pro mne plusquamperfektum
    Zvážím-li, že plusquamperfektum v češtině stále existuje (jako archaismus), je to škoda :-)
    vencour avatar 2.4.2008 08:24 vencour | skóre: 54 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?

    Ok, v češtině si občas taky hraju se slovy, v němčině mi to tak nejde. Tedy abych si to vychutnal, tu krásu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    1.4.2008 22:06 dad | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    wenn ich ware gehabt

    by me zajimalo, co jste chtel rici? Prekladaci programy nehlasi nic smysluplneho.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    Petr Tomášek avatar 9.4.2008 11:15 Petr Tomášek | skóre: 28 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Ware habe ich gehabt. Ale pak mi ho někdo šloh... :-D
    1.4.2008 22:23 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Asi jsi myslel "Wenn ich hätte gehabt.", že jo? :)
    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    vencour avatar 2.4.2008 08:21 vencour | skóre: 54 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?

    No, něco takového.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 19:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 28 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    já umim: ich habe hungr, bite brot. ale ani nevim, jak se to píše :-D
    I♥DRX * My sme Linuxovej andrgraund pyčo!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.4.2008 20:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 94 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Já na dovolené potkal člověka, kterého už ostatní cestující znali z dřívějších dovolených, a kdykoliv na něj prý někdo promluvil německy, tak začal nahlas vyřvávat "Ich bin Tsechisch!". Používal to i při předbíhání ve frontě apod. Navzdory tomu, že ten člověk byl už obličejem poněkud... neobvyklý, si říkám, že Čechům stihl za život nadělat ostudy dost.
    2.4.2008 20:45 Hrabosh | skóre: 24 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?

    To já umím: "Entschuldigen Sie mich bitte, ich habe meinem Hausaufgaben zu Hause vergessen." - protože tuto vetu jsem na hodinách nemčiny na střední škole procvičoval nejčastěji :o)

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 20:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 28 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    tywoe! pište česky, já vám nerozumim :-D
    I♥DRX * My sme Linuxovej andrgraund pyčo!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.4.2008 21:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 94 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Tak tuhle větu si taky dobře pamatuju, akorát že jsem dával úkoly do jednotného čísla :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 22:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 28 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Jóóóóó já už vim co to znamená!!! to samí co: tavárišč učitjelnica, izvinítě mnjá, što já zbýl... kurva no, domácí úkol!!! :-D žejo?! :-D
    I♥DRX * My sme Linuxovej andrgraund pyčo!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
    3.4.2008 00:03 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    "habe meinen Hausaufgaben"? Tak ač jsem se německy nikdy neučil, čuju v tom nějakou botu, asi jako že nemusí být dobrý nápad ty úkoly vůbec nosit. :-)
    David Jaša avatar 3.4.2008 00:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog | Šalingrad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Jo, pokud je to množný číslo. V j.č. je to meinen hausaufgabe. Teda jestli si to ještě dobře pamatuju. :-)
    VÁLKA JE MÍR / SVOBODA JE OTROCTVÍ / NEVĚDOMOST JE SÍLA / MONITOR MÁ 96 DPI
    3.4.2008 01:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Nu, něco (že by roky sledování německého Star Treku na SAT 1? :-D) mi říká, že ani v jednotném čísle tam nebude "meinen". ;-)
    JiK avatar 3.4.2008 02:59 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | København
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    ta paticka nema chybu!!!
    David Jaša avatar 3.4.2008 09:16 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog | Šalingrad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Jo vlastně, ono je to das Hausaufgabe - takže opravdu nebude. :-)
    VÁLKA JE MÍR / SVOBODA JE OTROCTVÍ / NEVĚDOMOST JE SÍLA / MONITOR MÁ 96 DPI
    31.3.2008 22:59 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    V ankete rozhodne chybi "cizi":-)

    Ne, vazne je to tezky rict, jakej jazyk je tezkej. Kazdej jazyk je trosku jinej. IMHO anglictina a nemcina je jednodussi nez cestina - anglictina nema vubec zmeny slov v padech, pripadne koncovky zeny/muzi u minuleho casu, nemcina ma zase jenom 4 pady, taky zadne rozlisovani minulosti na muze a zeny (tim myslim "delali" vs. "delaly"). Na druhou stranu, anglictina ma 3 minule casy, asi 3 budouci, 2 pritomne, nemcina ma taky 2 minule, anglictina ma navic "slozitou" vyslovnost slov, oproti napsanemu, nemcina je v tomhle lepsi, tam je jenom par presnych pravidel, na rozdil od anglictiny ("book" vs. "door" vs. "blood"). Zase nemcina ma slove s oddelitelnyma predponama, napr. "vypadat" = "aussehen", ale "to vypada" = "es sieht aus" (v cestine nemam neco jako "to pada vy":-))

    Madarstina mozna moc slozita nebude, tipnul bych tak neco mezi cestinou a nemcinou, tedy lehci nez cestina, ale tezsi nez nemcina - tipuju podle svyho dedy, kterymu delaly problemy prave ty koncovky "muz delal", "zena delala". Zase madarstina (na rozdil od nemciny) pripojuje predlozky na konec slov, napr. "skola" = "iskola" (cteno [iškola] - s se cte jako š), a pak "ve skole" je jedno slovo "iskolaban" - predlozka "ve" je "ban". Taky nezvyk.

    Arabsky jazyky bych neradil mezi tezke vzhledem k tomu, ze slova maji docela prirozene zneni a napr. v Egypte na dovolene v hotelech poradaji v ramci animacnich programu kurzy arabstiny.

    Osobne bych rekl, ze by docela problematicky by mohly byt cinstina a nejaky krovacky "mlaskani" (viz "Bohove musi byt sileni":-)). Cinstinu usuzuju na to, ze kamarad, co se ji ucil, vypravel, ze jedno slovo se muze rict s ruznou intonaci a pokazdy to znamena neco jinyho, takze je to o hubu, co clovek rekne. Taky vypravel prihodu, ze nekdo v autobusu neco vypravel cinanum a prokladal to klasickym "eee". Tak se ho potom ptali, proc tam porad rikal to slovo "eee", ktere v cinstine neco znamenalo:-)
    1.4.2008 13:00 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    No ja nevim, nema madarstina neco jako osmnact padu?

    Nemcina je proti tomu brnkacka, ne?
    ^D
    1.4.2008 13:12 jozka | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Cestina jich ma taky sedmnact.
    1.4.2008 14:07 Liborek | skóre: 16 | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Animační program v Egyptě a studium arabštiny jsou dva úplně jiné světy :-)
    31.3.2008 23:00 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Klingonština:-)
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    31.3.2008 23:09 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    I'm fluent in JavaScript as well as Klingon... ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    babraq avatar 31.3.2008 23:02 babraq | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    C/C++ :)
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    17.4.2008 17:59 dejf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    php a BASIC, v obou jazycich je sice trivialni obednat, ale ani v jednom neni snadne docilit skutecneho naplneni obednavky bez vedlejsich efektu.
    wiskas avatar 31.3.2008 23:03 wiskas | skóre: 20 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Ruština je dost jednoduchá (i když asi budu zaujatý, když jí mluvím odmalička :) ), čeština (s níž je moje známost tak o 10 let kratší) mi přijde složitější. Taky mám dojem, že člověk co umí dva slovanské jazyky se už jakž takž dorozumí každým jiným.

    Angličtina je dost jednoduchá, němčinu prostě nemám rád, takže se to blbě posuzuje. Ale francouzština, aspoň to co jsem se učil na gymplu, nebyla nijak složitá. Nejtěžší bylo proniknout do toho jejich systému čtení, kdy se půlka písmen nevyslovuje a druhá se vyslovuje jinak než píše. Zbytek je dost podobný angličtině a docela se dá.

    To japonština je jiné kafe. I ani ta není (aspoň podle základů co jsem odkoukal z anime) zas tak nezvládnutelná. Největší tam překážkou bude písmo a kulturní bariéra, například ten jejich zdvořilostní systém je pro cizince hrozně zvláštní věc. Ale jinak je ve spoustě věcí jednodušší než čeština, např. jsou tam pokud vím jen dva slovesné časy, není množné číslo (nebo je tak napůl) a tak dál.
    Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
    31.3.2008 23:12 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    samozřejmě že kupříkladu lidé sledující posledních 5 let denně anime, ti toho pochytali celkem hromadu. francouzština mě osobně láká právě i pro ty aspekty, jenž si jmenoval. uvidíme, někdy se jistě čas najde.
    hikikomori82 avatar 31.3.2008 23:34 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    No ja sa ucim asi pol roka japoncinu a zatial je to pomerne jednoduche. V zmysle normalny slovosled, skoro ako u nas. S beznym dohovorenim sa na ulici urcite nebude problem. Navyse vyslovnost je velmi presne popisatelna aj v slovenskom jazyku, ziadne extra zvuky sa učiť nemusíte, skúste si toto: [watašiwa nihongoga skoši wakarimas, demo mada džódz dža arimasen], proste pohoda. Naproti tomu takú čínštinu sa bez originál čínskeho lektora asi nenaučíte.

    Ale nie tak ako dole ktosi spominal, z anime sa japonsky clovek nenauci. Tiez som si myslel ze ani ale potom stacila jedna polhodinova lekcia a naucil som sa viac ako za rok pravidelneho pozerania anime. Ale ked inak nedate: Naucte sa japonsky z anime, len za 5 minut denne!
    1.4.2008 06:20 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Čínštinu se bez lektora naučit jde, nezkoušel jsem ale kantonštinu. Co mi chybí v anketě je vietnamština, o které se toho ale asi moc neví a taky je asi potřeba vzít úvahu předsudky některých lidí (přece nebudu mluvit jako trhovec:-)).
    Math, as Barbie says, is hard.
    1.4.2008 07:30 Jiří Jakeš | skóre: 21 | blog: Linuxovna_JJ | Krupka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Ááá, to vypadá jako Pimsleur Japanese. Ano, ony začátky jednoduché jsou. Protože na začátku se každý vyhýbá těm složitějším jevům. Např. obyčejné počítání, v pro nás běžnějších jazycích je to jednoduché. Japonština má ale trošku odlišné počítání pro podlouhlé předměty, párové předměty, archové předměty, stroje atd. Ale jazyk a písmo je to skutečně úžasné… 日本語ルウルズ
    Je to vůbec tmel?
    2.4.2008 12:20 Hrabosh | skóre: 24 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?

    Ten druhej znak znám, to je dioda :o)

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    3.4.2008 02:42 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Ta čára uvnitř jasně říká, že je to diodopojistka.
    Quando omni flunkus moritati
    31.3.2008 23:34 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    V anketě chybí skotská gaelština... :-) (Lepší ukázku textu s výslovností teď hledat nebudu. :-D)
    1.4.2008 00:26 abr | skóre: 25 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Já si dám ghluais s pěti knedlama, ja?! Ale bez hřibů, Satany nežeru :-)
    1.4.2008 13:42 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Noo! Chvíli jsem se zajímal o irskou gaelštinu, ale nebyl jsem schopný si vybrat ani dialekt, se kterým by se dalo začít :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    kralуk avatar 2.4.2008 14:20 kralуk | skóre: 26 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    No to já dycky ráno nasednu na 'Lánu' ... :-D
    But to us there is but one God, plus or minus one.
    Dalibor Smolík avatar 31.3.2008 23:57 Dalibor Smolík | skóre: 53 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Než jsem se naučil uzený jazyk naložit do marinády, to byla ale fuška. :-) Jinak ale albánština.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    1.4.2008 06:22 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    řekl bych že to bude duď něco z asijských jazyků, zvláště pak těch, které používají znaky. Rozhodně mi ale v Grafu chybí maďarština :-)
    1.4.2008 08:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Z jazyků, které jsem se učil, mě přišla nejsložitější němčina. Slova jako Donaudampfschifffahrtskapitänswitwenversicherunsgesellschaftshauptgebäudeseiteneingangstür prostě přečíst nedokážu ani za nic. To už raději francouzská nepravidelná slovesa.
    Nežijeme v totalitě, bohužel!
    1.4.2008 08:27 jozka | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Nas anglictinar na prumce tvrdil, ze nejtezsi je prvnich pet jazyku. No, nekecal. Prvni je cestina, tu jsem ovladl zahy a asi ve ctyrech letech zacal cist (jo, jsem divnej), na zakladce jsem zacal s rustinou, na prumce s anglictinou. Jako polovicni Polak bych se snad domluvil polsky... Ale jinak je to tragedie ve vsech jazycich. Ja na to proste nemam bunky. Zrejme vsechny cekaly az na sestru, kterazto se slovem zivi, ma statnice z angliny, domluvi se francouzsky, zaklady spanelstiny, latiny,nemciny, pri detskych hrach u prarodicu v Polsku byste ji za par dni netipovali na cizinku... Se tak nekdo ma :-)
    rADOn avatar 1.4.2008 08:51 rADOn | skóre: 34 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Zcela jasne, Quenejstina (quenya) ?
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    1.4.2008 08:54 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Nejhorsi je samozrejme pro Cecha slovenstina. Clovek si mysli, ze na tom nic neni, ze to vlastne umi ... :- )))
    1.4.2008 11:26 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Kdesi jsem cetl nazor cizince polyglota, ktery se ucil cestinu jako nekolikaty jazyk, a ten umistoval cestinu v obtiznosti mezi francoustinu a cinstinu. A za nejobtiznejsi povazoval cinstinu - tam se musi nektera slova doslova zpivat, protoze vyznam zavisy na vysce jednotlivych tonu, a to ani nemluvim o cinskych znacich. Takze davam cinstinu.

    BTW: my zase mame klenoty typu "Strc prst skrz krk", "Plch zdrhl skrz drn, prv zhltl ctvrthrst zrn", "Smrz pln skvrn zvlhl z mlh" ci "Chrt vtrhl skrz trs chrp v ctrvt Krc" :-)
    Bluebear avatar 1.4.2008 12:06 Bluebear | skóre: 29 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Řekl bych, že pro různé lidi je jeden a tentýž jazyk různě obtížný podle toho, jakým způsobem jsou zvyklí přemýšlet; různé typy jazyků vyžadují mírně odlišný styl, jakým člověk přemýšlí o slovech.

    Z tohoto pohledu by pro člověka byl rozhodně nejtěžší nějaký mimozemský jazyk (leda, že by se náhodou trefil do myšlení těch emzáků). Kdybychom na Zemi měli jiné druhy mluvících ras, bylo by zajímavé sledovat, jak jednoduché nebo těžké je domluvit se s nimi (teď uvažuju jen o té intelektuální náročnosti, nemluvím o tom, že některé zvuky nemusí být člověk vůbec schopen vyslovit). Například by mě zajímalo, jak by se člověk naučil mývalštinu - oni vydávají velmi melodické zvuky připomínající cvrlikání (samozřejmě, řeč to není).
    I consign this grievance to Hell...
    JiK avatar 1.4.2008 15:12 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | København
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    ...Kdybychom na Zemi měli jiné druhy mluvících ras, bylo by zajímavé sledovat, jak jednoduché nebo těžké je domluvit se s nimi...
    Treba delfiny?
    xvasek avatar 1.4.2008 12:34 xvasek | skóre: 19 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Hm, jsem první, kdo zaškrtává angličtinu. Přijde mi to jako nejhorší jazyk, co zatím znám - rusky a ukrajinsky se člověk naučí rozumět za 14 dní (vím z vlastní zkušenosti), mluvit tak za měsíc, němčina je tak jednoduchá, že po prvním půlroce na základní škole může člověk sledovat sportovní přenosy a ani mu nepřijde, že tam mluví cizí řečí, polštinu ani nemá cenu zmiňovat v kategorii "cizí jazyk", protože té jde rozumět instantně, ale angličtina mi přesto, že se ji snažím naučit už asi 15 let, vytrvale vzdoruje a nejsem schopný dívat se na film bez titulků tak, abych to pochopil všechno. A to angličtinu běžně používám v psaném i mluveném projevu - třeba celý minulý týden jsem školil a byl školen v angličtině... Asi mám nějaký anomální mozek.
    1.4.2008 16:48 dad | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    že po prvním půlroce na základní škole může člověk sledovat sportovní přenosy

    no ono to tak tezke nebude, "Ballack, Podolski, Klose ... Tooor" rozumi i hluchy ....
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    1.4.2008 13:05 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Bych chtela videt ty, co zaskrtavaji nemcinu, jak se uci arabstinu s jejim pismem, intonaci a gramatickymi zaludnostmi :-) Oproti tomu, japonstina je docela snadna, kdyz nam nevadi, ze budeme burani - ucila jsem se ji z nudy na zakladni skole z knizky od Krouskeho a prislo mi to mnohem snazsi nez anglictina, francouzstina nebo rectina, do kterych jsem koukala soucasne.

    Z toho, co jsem potkala, mi zatim prijde jako nejvetsi maso vietnamstina a korejstina. Vietnamstina kvuli nezvladnutelne vyslovnosti, korejstina vlastne taky, ale jeste se spoustou libustek navic - napriklad dvema radami cislic, a hromadou dalsich zaludnosti - treba povinnem numerativu ruznem pro ruzna slova (musite rict neco jako "dve hlavy psu" a jeste zvolit spravnou radu cislovek).
    ^D
    1.4.2008 14:03 Liborek | skóre: 16 | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Arabské písmo je jednoduché, intonce víceméně taky a gramatickém záludnosti se v současné vyskutují maximálně v krásné literatuře. Trošku větší problém je s dialekty, ale ty se cizinec kupodivu učí o něco lépe než Arab, protože tuší, na co si má dávat pozor. Běžný Arab koneckonců většinu vyšších gramatických pravidel nepoužívá, protože je nezná (ani je "přirozeně" nepochytí, protože lidé okolo něj je také nepoužívají a neznají). V jazykovém kursu na Káhirské univerzitě jsme permanentně slyšeli hovorovou arabštinu vydávánou za spisovnou a někteří vyučující vůbec nechápali rozdíl. Egypt se svým dialektem je sice hodně specifický, avšak není to jen on: mezi českými arabisty koluje historka, jak nejmenovaný vyučující UK, tlumočící setkání se saúdskou královskou delegací, nejčistšími Araby (jak se sami vidí), odcházel zděšen se slovy "oni mluví jak hovada" :-)
    1.4.2008 13:12 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    ... ženskému jazyku rozumieť nebudeme, ani keby sa perfektne naučili všetky spomínané jazyky :-D
    Dalibor Smolík avatar 1.4.2008 21:11 Dalibor Smolík | skóre: 53 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Opravdu? Mojí manželce takový jazyk nedělá problémy vůbec .. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.4.2008 10:10 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    njn, ženy, tie to s jazykom vždy vedeli ... :-))
    xxxs avatar 1.4.2008 17:25 xxxs | skóre: 10 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    v ankete su indoeuropske jazyky a tie sa ucia relativne lahko. jazyk krovakov, alebo navahov, by bol trosku vacsi masaker.
    1.4.2008 19:34 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Američani za druhé války použili Navahy pro utajovanou komunikaci - ti mluvili svou mateřštinou a jejich zprávy byly a jsou naprosto nerozluštitelné; v Německu ani Japonsku žádní Navahové nežijí. Viz film Kód Navajo.
    1.4.2008 21:58 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Oni zase neboli až tak ťažko rozlúštiteľné - Nemci boli už celkom blízko. Minimálne rovnaký dôraz sa kládol aj na to, aby bola overená totoźnosť človeka na druhej strane. A toto nešlo nijako rozumne oklamať, práve vďaka (pre nás) šialeným nuansám jazyka.
    1.4.2008 22:03 dad | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    vidim, ze nemcina vede. To je velmi smutne. Zejmena na webu, kde jsou prevazne lide technickeho zamereni. Technik by mel ze zakona umet nemecky, aby si spolu s timto jazykem osvojil jasne a presne vyjadrovani, ktere je v technicke praxi nezbytne. V nemcine a od Nemcu by ta M$ specifikace OOXML mela tak nejvys 20 stranek.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    1.4.2008 22:28 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Nó, tak tady bych si z vlastní zkušenosti dovolil nesouhlasit. Modří vědí.
    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    1.4.2008 22:28 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Když si vzpomenu, jaké porno jsou německá slova typu disketa nebo tiskárna (a to zdaleka nejsou ta nejhorší), v případě platnosti takového zákona bych se šel okamžitě věnovat literatuře.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    1.4.2008 22:41 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Die Diskette (to jsem si pohříchu nevybavil) a der Drucker, ten mi přijde v pohodě. Horší je třeba výlučný přístup (mutual access vs. gegenseitiger Anschluss :).
    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    1.4.2008 22:51 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Aha, já jsem si vzpomněl na die Festplatte, a popletl jsem si, co to znamená :-) Znám akorát mutual exclusion, a díkybohu ne německy :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    xvasek avatar 2.4.2008 08:47 xvasek | skóre: 19 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    20 stránek bude mít tak možná implementace OOXML v Perlu.
    2.4.2008 11:04 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Pamatuju na jeden manual (format A5), kde bylo na jednom radku plne delky tri(!) slova a jedno z nich mit ... Diky bohu za technickou anglictinu, kdyby misto toho byla nemcina, tak bych se asi zblaznil.

    BTW: Doporucuju porovnat datove velikosti cisteho textu, napr. dokumentaci v ruznych jazycich. Nemcina neni vuci anglicine kratsi, vetsinou to vyjde nastejno nebo je dokonce jeste delsi.
    Jan Zahornadsky avatar 2.4.2008 13:26 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Podle tvé logiky je ideálním technickým jazykem čínština? Ta mívá na počet znaků nejkratší texty :-P
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    4.4.2008 18:06 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    20 stranek? Spis ste myslel 20 slov ne? ;-)
    4.4.2008 22:09 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    20 slov na 20 stránkách :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    kralуk avatar 2.4.2008 14:12 kralуk | skóre: 26 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Němčina je naprosto nejhorší nejstrašnější nejhnusnější jazyk na celém světě.
    (ano, skutečně ji nenávidím...)
    Jak rád bych se učil třeba čínsky, proti němčině by to byla lahoda...
    Vůbec se nedivím že anketa vychází tak jak vychází, z němčiny je každýmu nablití...
    But to us there is but one God, plus or minus one.
    Jan Zahornadsky avatar 2.4.2008 17:57 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Které jazyky umíš (ale doopravdy, ne že jsi je dvakrát slyšel) a které jsi se kdy učil?
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    2.4.2008 18:25 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    jen tak mezi řečí, můžu se optat, proč máš odkaz na tento zápisek v blogu v patičce?
    Jan Zahornadsky avatar 2.4.2008 22:57 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Možná kdyby byl v tom zvoleném nejhorším jazyce ma naučení, tak by byl čitelnější, že? ;-)
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    kralуk avatar 2.4.2008 22:50 kralуk | skóre: 26 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Tak z cizích jazyků hlavně angličtinu, kde jsem někde na C1,
    potom bohužel němčinu, trochu i španělštinu, s tou sem přestal z lenosti ale zase začnu příčtí rok.

    Proč? To je snad jedno ne, němčinu můžu nesnášet tak jako tak...
    But to us there is but one God, plus or minus one.
    Jan Zahornadsky avatar 2.4.2008 23:09 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    No a že němčina je právě druhý jazyk? Já to plně chápu, nejhorší je druhý jazyk. Dovolím si tipnout, že většina lidí tady měla angličtinu od základky a němčinu od střední. Žádný jiný jazyk neokusili. Žeby proto vyhrávala anketu? ;-)

    Je mi ale taky jasné, že zanedbávám "drobnosti" typu historické předsudky, nucení naučit se daný jazyk, další studované jazyky apod.

    Ale zrovna dneska jsem měl tu možnost vyslechnout velmi zajímavý rozhovor o jazycích -- krátký závěr? Žádný Němec ani Maďar před tisíci lety nenavrhoval svou slovní zásobu tak, aby byla nejhůře osvojitelná ze všech jazyků, jim to prostě přijde jako ten nejlepší způsob komunikace, stejně jako tobě ta divoká čeština. To, že někomu přišel cizé jazyk v době jeho učení jako nepříjemný je něco úplně jiného než složitost toho jazyka.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    kralуk avatar 3.4.2008 17:01 kralуk | skóre: 26 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    no já měl i němčinu na základce, ale vždycky nás to učil/učí ňáká úplně vypatlaná učitelka a učebnice sme taky měly naprosto směšný, to celé mi němčinu naprosto spolehlivě znechutilo.
    Kdyb toho nebylo, asi bych se dokázal srovnat s tím, že ten jazyk zní jak když má v ústech kamení a že němci sou takový prasa.... ehm, takový jací jsou :-D
    Jenže když se to sečte s tim jak nás to učili, vůbec není divu že to němčinu nesnášim...
    But to us there is but one God, plus or minus one.
    kyknos avatar 6.11.2008 16:44 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Tak pokud bych měl jmenovat jazyky, které jsem zkusil/zkouším, bylo by jich opravdu hodně :) I těch, ze kterých něco umím (tzn. jsem je schopen použít alespoň v rámci boje o přežití) je nejméně pět. Přesto jsem hlasoval pro němčinu, učí se opravdu špatně. Slova jsou hrozně dlouhá a nedají se hledat ve slovníku, protože dokud člověk německy neumí, nedokáže parsovat ty složeniny (a když německy umí už zase tak moc nepotřebuje ten slovník). Navíc je němčina imho nepříliš praktický jazyk - mluví se s ním v podstatě jen ve střední Evropě a zatím jsme nenarazil na Němce či Rakušáka, který by neuměl anglicky nebo česky :) Takže jaksi chybí motivace učit se - a ta je alespoň v mém případě při učení jazyka to nejdůležitější.

    Čínštinu jsem nezkoušel, proto jsem pro ni nehlasoval, ale jsme přesvědčený, že je vůbec nejhorší - alespoň pro člověka s hudebním hluchem, jako jsem já.
    I ♥ honey, chocolate & licorice - Parosphromenus-project.org
    2.4.2008 23:00 Liborek | skóre: 16 | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Ještě jedna technická poznámka: položka "arabské jazyky" v anketě je nesmyl, bo arabština je jen jedna :-) Bylo by lepší napsat semitské jazyky (arabština, hebrejština, aramejština atp.). Nebo je tu druhá možnost: jazyky psané arabským písmem. Tedy kromě arabštiny i perština, urdština, paštú atp. Ty ale spojuje opravdu jen to písmo (až na pár odlišných znaků).
    Petr Tomášek avatar 9.4.2008 11:18 Petr Tomášek | skóre: 28 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Ale není. Je jedna fuṣḥa, ale dialekty jsou taky jazyk ;)
    9.4.2008 14:37 Liborek | skóre: 16 | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    Toť otázka :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2008 23:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 28 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?
    tywoe! a co křéváčtina?! ;-)
    I♥DRX * My sme Linuxovej andrgraund pyčo!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
    14.8.2009 11:31 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký jazyk se nejhůře učí?

    V ankete neni cestina tomu bych dal hlas

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.