abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
dnes 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
dnes 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 7
včera 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
včera 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 35
včera 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
včera 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 2
včera 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
včera 00:01 | Nová verze
Vyšla nová verze open source služby pro sdílení a synchronizaci souborů ownCloud 4. Mezi hlavní novinky patří verzování, šifrování dat, vestavěný prohlížeč ODF souborů, nové API a další - podrobnější popis novinek a vylepšení zde.
Dirka | Komentářů: 1
22.5. 13:34 | Zajímavý software
Vyšla hra The Journey Down: Chapter One, která je dostupná i pro Linux. Jde o point-and-click adventuru nezávislé skupiny vývojářů SkyGoblin. Hra se prodává za 12,99 €.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
22.5. 09:14 | Zajímavý článek

Hudba dokáže většině lidí přinést dobrou náladu. Proto je téma květnového openMagazinu audio. Existuje pro Linux zvukové studio, které milovníci hudby potřebují? Ano, květnové číslo obsahuje rozsáhlý článek o nastavení realtimového zvukového serveru. Ale nejen to. Přehrávat skladby lze v několika přehrávačích. Seznamte se s nimi. Až se sbírka rozroste, lze ji uspořádat programem, na to určeným.

… více »
IrenaS | Komentářů: 5
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (28%)
 (1%)
 (62%)
Celkem 162 hlasů
 Komentářů: 9, poslední dnes 17:19
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Co pro vás znamenají Vánoce?

    11.5.2008 23:18 | Přečteno: 728× | Rejpy-rejp

    Nemohu se nepodělit o letmé nahlédnutí do jisté přílohy jistých sobotních novin. Občas člověk nestačí žasnout…

    Celý článek se jmenuje "Dítě: čím starší, tím dražší. Kde můžete na výdajích ušetřit?". Celkem oblíbené téma poslední doby, kde co ušetřit.

    Než se do něj pustím, rád bych vás upozornil, že zde budu prezentovat svůj vlastní úžas, takže to bude subjektivní. Vlastní zavěr učiniti měli byste, přečtením článku samotného realizován.

    Já nevím jak vy, ale já měl vždy Vánoce za něco, kde se nějaké ty dárky rozdají, ale rozhodně ne v částkách, které dotyčná popisuje. On je celý ten článek stavěn na všeobecně známých faktech, v podstatě se jedná jen o vyjmenování toho, co vás napadne ráno na záchodě a shrnutí do řady standardně napsaných vět, tedy nic, co by zkušený středoškolák nenapsal do slohovky za 20 minut.

    Každopádně já osobně mám na Vánocích jiné priority. Tedy kupříkladu v takových čtrnácti letech mě zajímaly jiné věci než desetitisícová hodnota dárků (resp. hodnota jako taková). Než mě někdo napadne, že to ona pasáž neevokuje, rád bych upozornil, že ano. Pokud by totiž hodnota nebyla podstatná, byla by částka rapidně nižší, nicméně zpět. Víte co mám na Vánocích nejraději já?

    Tedy pokud pominu nehmotné věci (setkání s rodinou atd.), pak asi vánočku. Ani ne tak její konzumaci, jako spíš proces vzniku, upletení (btw, pletete? já ano! ;-)) a sledování jak se uprostřed pečení rozleze, vyhřezne na plechu a teprve to z ní udělá absolutní chuťovou dokonalost.

    V tu chvíli mě prostě nezajímá hodnota dárků (a pro upřesnění, nezajímala mne ani ve 14 letech, ani dříve, ani později. Sama o sobě není podstatná, důležité jsou jiné aspekty). Představa rodinného rozpočtu zatíženého výdaji několika desítek tisíc Kč v souvislosti s tím svátkem mamonu, honby za kravinama v regálech, nervového vypětí a následného zklamání, že "tenhle mobil má spolužák už půl roku, takže nebudu rulezzz, ale suxxx" mi nedělají příliš volno. Pamatuju že na střední škole se to ani moc neřešilo, prostě po vánocích jsme tak nějak probrali zajímavosti (to víte, nový procesor atd se musí náležitě zdrbnout :-)) a tím to haslo, nikdo si nepoměřoval ptáky (funkce mobilu, cenu té či oné kraviny) ani nic podobného.

    Myslím že autorka krásně shrnula to, jak to může chodit na nějaké "lepší škole v praze". Možná shrnula svoje vlastní rodinné dojmy, ale každopádně je mimo mísu. Takhle špatné to snad ještě není. Jaká je dle vás hranice, kterou si vytyčujete, nebo byste si vytýčili pro nákup vánočních dárků pro 14leté dítě? A patří podle vás mezi vhodné vánoční dárky počítač/notebook, mobil, značkový ohoz, permanentka do mcdonalda a podobné?

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Anketa

    jaký strop?
     (58 %)
     (2 %)
     (15 %)
     (6 %)
     (2 %)
     (13 %)
     (0 %)
     (2 %)
     (0 %)
     (0 %)
     (2 %)
    Celkem 48 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.5.2008 23:27 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    Já tedy myslím, že dárky by mohly být tak do 5000,- Kč a basta fidli.
    11.5.2008 23:27 pc2005 | skóre: 29 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    Jsem asi divnej :-D, ale já jsem byl vždycky víc rád, když jsem našel nějakou vyhozenou :-) věc co jsem mohl prozkoumat/opravit než kdybych dostal nějaký drahý dárek. Třeba v novém koupeném počítači se moc hrabat nedá kvůli záruce...
    Nevykat; malamanteau
    11.5.2008 23:28 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    Dá se hrabat, ale musí se vědět jak.
    Dalibor Smolík avatar 11.5.2008 23:33 Dalibor Smolík | skóre: 53 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    Cože, to už budou Vánoce? Fuj, to jsem si oddechl. Pohled z okna říká, že je teprve květen :-D
    Jinak dárky by měly být přiměřené a v rozumné míře. Vzpomínám na historku, kdy moje dcera kdysi v pubertě chtěla mít všechno značkové. Ocitla se jednou s kamarádkou na 5. Avenue v New Yorku a kupovaly si džíny. Na kalhotách kamarádky byla uvedena značka, na jejích nikoliv. Upozornila na to prodavačku a ta se omluvila slovy: "moment, já vám to tam přišiju". Přesně v této vteřině pochopila, že ta značka je jeden velký podfuk a tahák na peníze. Kdyby to udělala prodavačka v Praze, nic by to neznamenalo. Ale když to tak funguje i v centru všehomíra :-D ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.5.2008 23:40 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    Budou, brzy budou, cca za půl roku...
    11.5.2008 23:41 Michal Fecko | skóre: 28 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    Cože, to už budou Vánoce? Fuj, to jsem si oddechl. Pohled z okna říká, že je teprve květen :-D
    Tak ma napadol jeden otrepany joke: "Co sa deje na konci maja a ma to suvis s Vianocami?.... Deti Billa Gatesa prave doodbalovali Vianocne darceky... " :-P
    I changed all my passwords to "incorrect". So my computer tells me when I forget :))
    11.5.2008 23:41 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    Tak ve 14 mě ještě dárky zajímaly. A čím více (a hodnotnějších) tím lépe.

    Na Vánoce se teď těším (kromě té pohody, kdy po odevzdání všech projektů úplně vypnu a jsem s rodinou) hlavně kvůli kaprovi a salátu. Za celý rok si tohle jídlo nedám ani jednou a na ty Vánoce to prostě chutná. :-)

    Ale dárky bych klidně viděl i nad 10 000 Kč, pokud by to mělo smysl. Řekněme počítač, kolo, ... klidně ať je to i prkno na výkresy. Důležité je, jak moc to potomek potřebuje, jak se bude k takové věci stavět a jestli si to zaslouží. Rozhodně bych nekupoval každý rok nový mobil, jenom kvůli tomu, že si potomek potřebuje honit triko.
    11.5.2008 23:48 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    U mobilu může být dost nákladný hlavně provoz...
    11.5.2008 23:58 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    O tom nepochybuji.
    12.5.2008 08:21 kavol | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    Ale dárky bych klidně viděl i nad 10 000 Kč, pokud by to mělo smysl. Řekněme počítač, kolo, ... klidně ať je to i prkno na výkresy. Důležité je, jak moc to potomek potřebuje, jak se bude k takové věci stavět a jestli si to zaslouží. Rozhodně bych nekupoval každý rok nový mobil, jenom kvůli tomu, že si potomek potřebuje honit triko.
    přesně tak - podstatná je účelnost a ne cenová hranice ... z tohoto hlediska je taky pěkná blbost vázat dárky čistě jen na vánoce (narozeniny, svátek)
    11.5.2008 23:52 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?

    Jo, ten článek byl dobře ujetej.

    Jinak za sebe jsem si vždycky nejvíc vážil věcí, na které jsem si musel sám vydělat (asi i pro to, že tyhle věci jsem opravdu chtěl). A rád dám 14ti-letému synovi/dceři možnost si vydělat (stejně jako mi umožnovali si vydělat mí rodiče třebas na první procesor/desku/paměť atd.). A když uvidím, že se snaží co to jde a chybí mu/jí, klidně mu/jí tisíce doplatím (třebas k těm Vánocům). Ale důležitá je snaha. Bez ní mi přijdou dostačující Vánoční dárky někde okolo několika stovek/ks.

    Bluebear avatar 12.5.2008 00:46 Bluebear | skóre: 29 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    Bohužel, podobné články - tím myslím články, které se pokoušejí nabídnout řešení nějakého nesmírně jemného, složitého a individuálního problému na dvou stránkách - vycházejí ve všech tiskovinách, co znám. Univerzální návody na to, jak se zbavit tzv. celulitidy (tohle slovo prostě miluju - termín negramotně přeložený z angličtiny, přičemž byl hovadský i tam), jak být věčně mladí a přitažliví, jak vychovávat děti, atd. atp.

    Ono je to k smíchu, ale jedna věc na tom je děsivá: někteří čtenáři to vezmou vážně a pokoušejí se podle toho jednat, což může způsobit menší i větší újmu, ať už duševní (falešné naděje a trpká zklamání), občas i na těle (to když propagují nějaký zvláště debilní styl života) a někdy i na okolí toho, kdo uvěřil.

    Když si tohle všechno uvědomím, zatoužím dostat do ruky autora toho článku a důkladně mu namlátit.
    I consign this grievance to Hell...
    12.5.2008 01:08 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    Nedávno jsem četl podobný článek - docela jsem koukal na to, jak na ta čísla přišli... nebo spíš kdo utrácí moje prachy ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Martin Tůma avatar 12.5.2008 01:38 Martin Tůma | skóre: 37 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    Každý má právo na můj názor!
    Dag avatar 12.5.2008 06:05 Dag | skóre: 25 | blog: kuk | doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co pro vás znamenají Vánoce?
    Zas budou vanoce, stara pisen, ale platna.

    Jo, tyhle clanky, editor musi prostor zaplnit a redaktori musi psat. Tak pisou, z prstu cucaji. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.