abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
dnes 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
dnes 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 8
včera 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
včera 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 35
včera 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
včera 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 2
včera 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
včera 00:01 | Nová verze
Vyšla nová verze open source služby pro sdílení a synchronizaci souborů ownCloud 4. Mezi hlavní novinky patří verzování, šifrování dat, vestavěný prohlížeč ODF souborů, nové API a další - podrobnější popis novinek a vylepšení zde.
Dirka | Komentářů: 1
22.5. 13:34 | Zajímavý software
Vyšla hra The Journey Down: Chapter One, která je dostupná i pro Linux. Jde o point-and-click adventuru nezávislé skupiny vývojářů SkyGoblin. Hra se prodává za 12,99 €.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
22.5. 09:14 | Zajímavý článek

Hudba dokáže většině lidí přinést dobrou náladu. Proto je téma květnového openMagazinu audio. Existuje pro Linux zvukové studio, které milovníci hudby potřebují? Ano, květnové číslo obsahuje rozsáhlý článek o nastavení realtimového zvukového serveru. Ale nejen to. Přehrávat skladby lze v několika přehrávačích. Seznamte se s nimi. Až se sbírka rozroste, lze ji uspořádat programem, na to určeným.

… více »
IrenaS | Komentářů: 6
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (29%)
 (1%)
 (62%)
Celkem 168 hlasů
 Komentářů: 9, poslední dnes 17:19
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí

    15.9.2009 20:29 | Přečteno: 865× | Other | poslední úprava: 15.9.2009 21:06

    Za poslední roky jsme svědky souboje dvou technologií. Jedné staré jako lidstvo samo a druhé moderní, krvelačné a tak vysoce agresivní, že mnohde již onu původní začíná porážet…

    Poslední měsíce jsou v oblasti hardware ve znamení přešlapující nervozity a tlaku z příchodu nové generace produktů. Nehalem se již zrodil, ale ten není součástí oněch hardwarových jatek. Čeká se na příchod DX11 generace grafik, která by nás měla opět o něco blíže posunout k absolutnímu stropu vizuálních hostin, které nám výrobci železa a herní průmysl slibují již dobře 20 let.

    Hry tak budou v horizontu dvou až tří let, kdy se tato zcela unifikovaná MIMD architektura dostane i do reality herních engine, opět o něco nádhernější a plynulejší. Polygonů přibude, LOD bude vybalancovanější, počítaný čistě logikou grafického železa, antialiasing a podobné techniky dosáhnou nové úrovně, CryEngine 3 a spol vyždímají i tak z těchto grafik i ty poslední FLOPS, aby nám předvedly naprostou vizuální hostinu.

    Nvidia přidá svoji nádhernou přehypovanou, ale matematicky téměř věrnou fyziku, Intel s Havokem bude mávnutím ruky kontrolovat protiopatřeními stejné kvality, brýle 3D Vision si nasadí dalších pár desítek tisíc hráčů, kteří budou mžourat do svých 120Hz LCD monitorů, ale to hlavní jim bude stále unikat.

    Nadále budou pouze pasivně hltat cizí představu o daných světech a událostech.

    Já osobně se nestydím přiznat, že z té smršti grafického hardware, technologií, novinek v DirectX i architekturách už mívám často příznaky syndromu vyhoření. Na jednu stranu je to dobře, výsledkem toho je, že píši sice stále stejně nezaujatě, ale s menším vypětím sil, protože ta nezaujatost technologiemi je mi nyní zkrátka přirozeností. Ale proč si myslím, že je to špatně?

    Ze stejného důvodu, proč si myslím, že lidé jako J.K.Rowlingová by měli dostat Nobelovu (nebo alespoň Pulitzerovu) cenu za literaturu a lidé jako Peter Jackson (ve vší úctě k jeho režisérským kvalitám) deset let v pracovním táboře za Uralem.

    Zatímco Joanne vnesla za poslední roky nový svěží vítr do světa dětské literatury, Peter pro celou jednu generaci zabil představivost při čtení Tolkienových skvostů. Zatímco Joanne nastartovala neskutečně zájem dětí o knihy (to já v dětství mohl chroupat leda tak Krabata, ale to si nestěžuji, naopak!), Peter několika ročníkům dětí vtloukl do hlavy, že Frodo vypadá takhle, Prsten onakhle a Mordor a další lokace zase jako Nový Zéland. A to je špatně.

    Nejsilnějším nástrojem pro tvoření vizuálních jatek totiž není 120Hz super-hi-end monitor s mizerným TN panelem, 3D brýle postavené na technologii první poloviny dvacátého století a kus křemíku, mědi a dalších prvků, který umí počítat grafická data, ohřívat místnost a roztáčet elektroměry. Ne, není to nic takového, jedině lidský mozek, speciálně ten dětský, je naprosto dokonalým nástrojem pro tvorbu nejúžasnějších světů a příběhů, vizualizaci událostí a dění. Nepotřebuje k tomu nic jiného než malé počáteční zaujetí obálkou, názvem, vůní, pohmatem knihy. Nepotřebuje reklamu v 1080p rozlišení pouštěnou stále dokola na plasmě v supermarketu. Stačí mu jen drobný, i třeba zčásti nepřesný náznak, který zaujme zvědavost v člověku i človíčku ukrytou a je lapen.

    Nedávno jsem tu psal o svém odklonu od filmu. Spolu s ním jsem ale logicky potřeboval vyplnit uvolněný prostor a zcela spontánně se toho ujala renesance ve čtení knih. Začínám pozvolna, deset let jsem to flákal, ale druhý díl původní trilogie Nadace (a sice Nadace a říše) naznačuje, že to nebude jen krátkodobá letní přeháňka, ale spíše vytrvalý podzimní liják, který tu mou vyprahlou představivost celou dekádu masírovanou z drtivě většiny prefabrikáty z dílen herních a hollywoodských studií zase pořádně napojí a oživí. U nás doma se vždy poměrně hodně četlo a dnes jsem za to oběma rodičům vděčný. Možná nevědomky a bez úmyslu, možná vědomě a cíleně ve mě vypěstovali onu dětskou představivost, o které platí totéž co o jízdě na kole. Kdo z vás ji nemá, toho je mi líto. Ale už vím, co bude následovat po Isaacu Asimovovi, kousek vedle v knihovně se usmívá pár kousků od Jamese Herberta a nějaký ten Robert Merle…

           

    Hodnocení: 72 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.9.2009 20:38 mimi.vx | skóre: 35 | blog: Mimi.VX | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Same nadherne knihy
    USE="-gnome"
    15.9.2009 21:29 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Zatímco Joanne vnesla za poslední roky nový svěží vítr do světa dětské literatury
    Dětské? Možná první dvě, maximálně tři knihy. Ty ostatní ani omylem.
    Peter pro celou jednu generaci zabil představivost při čtení Tolkienových skvostů. ... Peter několika ročníkům dětí vtloukl do hlavy, že Frodo vypadá takhle, Prsten onakhle a Mordor a další lokace zase jako Nový Zéland. A to je špatně.
    Stejně tak je tedy špatně jakákoliv jiná adaptace knih do filmu? To trochu přeháníš.
    Quando omni flunkus moritati
    15.9.2009 21:44 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    no samozřejmě, však přece nikde neříkám, že ty jacksonovo tři filmy nejsou nádherná podívaná. zabije knihu, ale na druhou stranu dokážu u řady z adaptací ocenit i to filmové pojetí.
    16.9.2009 05:56 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí

    Jackson halvně totálně pro**al scénář. Nevytýkán že se nedržel knihy, proč ne, POKUD nedělá ostudu. A že dělá. Jednička mi nevadila, protože přes různé výmysly typu Arwen s šavlí vlastně nic moc nezmršil a akci neudělal špatně. Ale dvojka a trojka: logické nesmysly v hojné míře, stupidní a nepovedené pokusy přidat do příběhu víc dramatičnosti (a Éomer nebude chtít přijet, v hradě bude lidí 10x míň, atp..., Theoden bude pořád emo), no zkrátka ten chlab to měl nechat napsat někoho jinýho. Mizernejch profesionálních scénáristů je taky hafo, ale to ho neomlouvá, fušera.

    16.9.2009 08:39 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Jednička mi nevadila, protože přes různé výmysly typu Arwen s šavlí vlastně nic moc nezmršil
    No nevim. Když potkáš někoho známýho, taky ho pozdravíš tím, že mu přiložíš šavli ke krku?
    Quando omni flunkus moritati
    16.9.2009 21:32 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí

    Jo, to byla zrovna totální juchovina,vo tom žádná... typickej moment kdy scénárista/režisér cítil nepřekonatelnou potřebu udělat nějakou "cool" scénu, a tak byla logika za rukáv vyvedena před studio (s následným vypuštěním psů).

    Bluebear avatar 15.9.2009 23:09 Bluebear | skóre: 29 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    V prvé řadě moc děkuji za osvěžující blogpost v záplavě chmurných politických článků. :-) Jinak ale musím nesouhlasit téměř ve všem :-)

    Joanne Rowlingová IMHO není zase tak dobrá. Určitě zaslouží úctu, že dokázala takovou ságu napsat a dovést k závěru, ale jsou tu lepší. Její svět je masivně nekonzistentní, děj je místy hodně přitažený za vlasy (nejkřiklavější je to IMHO v Ohnivém poháru, kde podle mne sama autorka do konce nevěděla, že Moody není Moody) a jazyk, přestože bezchybný, je dost jednoduchý.

    Na Jacksona prosím nešahej. Nebo aspoň ne kvůli Pánovi prstenů. Samozřejmě, že je to natočené jinak, než jsme si Středozemi představovali - to ani jinak nejde, vždyť si ji každý představuje trochu jinak - ale natočit něco tak složitého a epického je obrovské dílo a zaslouží si úctu.

    Pokud jde o moderní technologie - já jsem rád, že je máme. Jejich přítomnost přece nikomu nebrání, aby si přečetl knihu a představoval si to - a lidé to stále dělají. Veškerá technika jsou jen nástroje, a velmi užitečné; doslova zachraňují životy - víš, jak dobře se s moderní grafikou provádí vyhodnocení medicínských vyšetření? Že má někdo poněkud omezený rozhled a umí používat jen tyto nástroje a žádné jiné, to není vina těch věcí. Primitivové byli i dřív, ale dřív mysleli obvykle (jenom) přes čepel meče, dneska holt (jenom) přes klávesnici počítače.
    I consign this grievance to Hell...
    15.9.2009 23:26 David Ježek | skóre: 69 | blog: Mostly_IMDB | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Na Jacksona prosím nešahej. Nebo aspoň ne kvůli Pánovi prstenů. Samozřejmě, že je to natočené jinak, než jsme si Středozemi představovali - to ani jinak nejde, vždyť si ji každý představuje trochu jinak - ale natočit něco tak složitého a epického je obrovské dílo a zaslouží si úctu.

    Pokud jde o moderní technologie - já jsem rád, že je máme. Jejich přítomnost přece nikomu nebrání, aby si přečetl knihu a představoval si to - a lidé to stále dělají. Veškerá technika jsou jen nástroje, a velmi užitečné; doslova zachraňují životy - víš, jak dobře se s moderní grafikou provádí vyhodnocení medicínských vyšetření? Že má někdo poněkud omezený rozhled a umí používat jen tyto nástroje a žádné jiné, to není vina těch věcí. Primitivové byli i dřív, ale dřív mysleli obvykle (jenom) přes čepel meče, dneska holt (jenom) přes klávesnici počítače.
    s tím vším samozřejmě souhlasím, ale nic to přeci nemění na mém textu.
    Bluebear avatar 16.9.2009 00:01 Bluebear | skóre: 29 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    s tím vším samozřejmě souhlasím, ale nic to přeci nemění na mém textu.

    Já jen, že jsi zmiňoval, že by si P. Jackson zasloužil dlouhodobý tematický pobyt za Uralem :-)
    I consign this grievance to Hell...
    15.9.2009 23:31 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    děj je místy hodně přitažený za vlasy (nejkřiklavější je to IMHO v Ohnivém poháru, kde podle mne sama autorka do konce nevěděla, že Moody není Moody
    +1

    V tomhle ohledu se to nepovedlo hodně.
    Quando omni flunkus moritati
    16.9.2009 01:53 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    I když na druhou stranu, pokud by všechno psala bez nějakého dopředného plánu, tak by těžko mohla házet odkazy přes několik knih - např. Sirius Black a jeho motorka se vyskytuje už v první, ale vystupuje až v třetí knize (a samotná motorka až v sedmé), obodobně paní Figgová, o které se zmíní už v prvni knize, ale vyskytuje až v páté, i když je na ní narážka už na konci knighy čtvrté. Zlý mág Grindelwald se v první knize vyskytuje jen jako jméno z kartičky, ale až v sedmé knize se dozvíme, kdo to doopravdy byl. A t ani nemluvím o klíčových předmětech jako zhasínadlo, Raddlův deník, Zmijozelův medailon nebo samotná Harryho jizva ...

    Takže pokud není JKR naprosto geniální, nemá dokonalou pamět a věštecké schopnosti, nějaký mustr nutně mít musela. Bez něho by byla celková inkonzistence o dost vyšší a dopředné/zpětné odkazy dlouhého dosahu by byly mnohem šroubovanější. Pro existenci plánu mluví i to, že sama během spaní uložila úplně poslední kapitolu (epilog sedmé knihy) do trezoru ještě před dopsáním poslední knihy, takže alespoň rámcově musela mít hotový závěr celé heptalogie, minimálně koho nechá umřít a koho ne (možná to udělala schválně, aby nemohla to už ovlivnit).

    A mimo toho musela mít někde poznámky, aby se v tě spoustě postav sama vyznala. Je dokonce možné, že další plánovaná kniha, jakási "Potteropedie", kde budou popsané všechny postavy, rodokmeny, historie a pod, bude založená práve na těchto poznámkách.
    16.9.2009 08:41 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    I když na druhou stranu, pokud by všechno psala bez nějakého dopředného plánu, tak by těžko mohla házet odkazy přes několik knih
    Neřekl bych, že tohle platí s určitostí. Klidně to mohlo být tak, že v jednom díle se objevilo jméno na kartičce a v dalším autorka potřebovala postavu, tak ji vytáhla z první knihy.
    Quando omni flunkus moritati
    David Jaša avatar 16.9.2009 15:49 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog | Šalingrad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Na to je tam podle mě těch dopředných odkazů trochu moc.
    VÁLKA JE MÍR / SVOBODA JE OTROCTVÍ / NEVĚDOMOST JE SÍLA / MONITOR MÁ 96 DPI
    Bluebear avatar 16.9.2009 23:11 Bluebear | skóre: 29 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    I když na druhou stranu, pokud by všechno psala bez nějakého dopředného plánu, tak by těžko mohla házet odkazy přes několik knih - např. Sirius Black a jeho motorka se vyskytuje už v první, ale vystupuje až v třetí knize

    Podle mého názoru mohla. Máš-li štěstí, podaří se ti i náhodný úlet později vysvětlit tak, že to vypadá jako mazaný plán. (Pokud to štěstí nemáš, tak se taky nic neděje, prostě to nenápadně zahodíš jako David Gerrold se svou Válkou s Chtorrem; za pár let se na to zapomene.)

    Vím, co říkám, dělal jsem pár let Pána jeskyně. :-) Pokud se na začátku vyskytuje prázdná místnost a ty si v tvůrčím zápalu (nebo naprostém zoufalství, protože nevíš, kudy kam) vymyslíš zcela náhodně nějakou postavu, předmět nebo herní prvek, mohou v zásadě nastat jen dva případy:

    Máš/li smůlu: Celou hru se ti tam plete a buď se ho/jí v nestřeženém okamžiku nějak nenápadně zbavíš, nebo ten příběh bude prostě poněkud nesmyslný. Hráči to přežijou, zvlášť když na konci rozhodíš o pár zlaťáků/zkušeností víc. :-)

    Máš-li štěstí: Celou hru se ti tam plete a marně dumáš, jak se jí zbavit, až na konci tě osvítí Duch svatý, zahodíš posledních pár stránek příběhu, v přestávce vymyslíš nový konec, kde ta přespočetná postava či předmět hrají hlavní roli, a hráči jsou nadšeni, jak rafinovaně jsi to měl propracované.

    (Proto také mají všichni PJ své papíry chráněné důkladnou zástěnou.)
    I consign this grievance to Hell...
    15.9.2009 23:33 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    ale natočit něco tak složitého a epického je obrovské dílo a zaslouží si úctu
    Na druhou stranu můžeme být rádi, že Pán prstenů má jenom tři díly, protože s každým dílem režisér čím dál tím více měnil děj a vymýšlel čím dál větší hovadiny.
    Quando omni flunkus moritati
    16.9.2009 00:38 pc2005 | skóre: 29 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    No ještě bude tuším Hobit :-D.
    Nevykat; malamanteau
    16.9.2009 10:40 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí

    Já nepochopil, proč Lucius Malfoy nebyl po tomto díle zatčen, když jej Harry viděl jako spojence toho, jehož jméno jsem již zapomněl.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn
    16.9.2009 11:42 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Tak to zrovna pochopitelné je - jestliže nikdo nevěřil, že ty-víš-kdo je opravdu zpět, těžko by zatýkali za to, že se s ním někdo spojil.
    Quando omni flunkus moritati
    16.9.2009 22:35 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí

    A o čem byly ty předchozí díly? Popletal byl Harrymu svědkem. Nebo to rozehnání famfrpálového mistrovství. Přijde mi to nelogické.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn
    17.9.2009 08:59 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Nejsi náhodou převlečenej goldenfish? Podle těch krátkejch vět. To tak vypadá. Nedávaj moc smysl. ;-)

    Ale u toho rozehnání famfrpálového mistrovství - tam se prohnalo pár chlapů v maskách, který nakonec nedohonili. Za to se taky nezavírá, protože nemáš koho.

    Popletala si v předchozích dílech nějak nepamatuju, takže nevim, čeho byl svědkem.
    Quando omni flunkus moritati
    Václav 16.9.2009 08:08 Václav "Darm" Novák | skóre: 17 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Zrovna tvůj nedávný nadšený článek o první Nadaci mě donutil stáhnout si je a teď mi v PDA zpříjemňují cesty do práce. Už jsem u konce třetího dílu :)
    ja se vždycky tak těšim na pátek, že se zleju už ve čtvrtek.
    Grunt avatar 16.9.2009 11:30 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    120Hz, 600Hz,…
    BTW: K čemu, že to vůbec je dobré?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.9.2009 13:02 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí

    K tomu aby při použití 3D brýlí každé oko dostalo alespoň 60 Hz. Navíc panely, které umí zobrazit stovky Hz jsou přípravou na to aby monitory a televizi dokázaly zobrazit skutečný 3D obraz (bohužel použitelně jen s pomocí aktivných brýlí).

    Grunt avatar 16.9.2009 13:31 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Aha, tak to mě nenapadlo. No na druhou stranu se stejně dneska většina Holywoodské produkce točí v 23.976 fps a LCD neblikají, takže to moc také nedává smysl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.9.2009 19:07 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Jenže v kině se jeden snímek zobrazuje dvakrát a v televizi se zobrazují půlsnímky s dvojásobnou frekvencí. 25 snímku za sekundu je sice hranice, kdy už nevidíme jednotlivé snímky jako statické obrázky, ale pořád vnímáme blikání mezi nimi.
    Grunt avatar 16.9.2009 19:16 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Jenže v kině se jeden snímek zobrazuje dvakrát
    A co má společného nějaká 120Hz či 600Hz LCD s kinem?
    v televizi se zobrazují půlsnímky s dvojásobnou frekvencí
    U LCD?(Tam je možné použít progressive) Ale i tak jsme max. na 60Hz.
    25 snímku za sekundu je sice hranice, kdy už nevidíme jednotlivé snímky jako statické obrázky, ale pořád vnímáme blikání mezi nimi
    Mně ovšem nejde o dolní hranici 25 snímků, ale o tu horní. Pokud vím, tak lidské oko rozliší max. něco kolem 60 snímků. Proto bylo také standardem VGA dána jako standardní obnovovací frekvence 60Hz. U toho byl problém právě s problikáváním, ale ten se setřel přechodem z CRT na LCD, ne? Takže nějaký 600Hz u LCD naprosto nechápu. U toho bude 90% obrazové informace naprosto zbytečné a zahozeno, kvůli fyziologii lidského oka, takže mi to prostě nejde do hlavinky.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    stativ avatar 17.9.2009 09:52 stativ | skóre: 53 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Marketing, kamaráde, marketing!
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! stativ.kx.cz
    davkol avatar 16.9.2009 20:14 davkol | skóre: 77 | blog: Dotazovací blog | většinou u Olomouce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Chachá! Herní scénu jsem tu a tam sledoval do roku 2005, DrD jsem přestal hrát taky tou dobou, nové knihy (mám několik oblíbených autorů) nestíhám a filmy skoro nesleduji (poslední dva roky jenom stará anime), takže jsem asi mimo. Stalo se od těch dob něco zásadního?
    Tuxware.cz | "KDE Software Compilation" ~ "Pakl bazmeku KDE" (via l10n.cz) | d~_~b
    alblaho avatar 16.9.2009 21:35 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Koukám na seriál o starých hrách, dungeonech http://www.root.cz/clanky/bloudeni-v-temnych-kobkach-ctvereckove-dungeony/

    Člověk koukal na pár na pár rozmazaných obrázků a schematický zobrazené zbraně, ale v hlavě se odehrával fantastický příběh. Hrát tyhle hry opravdu v něčem připomínalo četbu.

    Jinak Harryho Pottera jsem četl až potom, co jsem viděl první tři filmy. Prostě jsem chtěl znát všechny ty detaily, a v hlavě jsem si to udělal po svém, protože ty postavy jsou v knize přece jenom trochu jiné.
    davkol avatar 16.9.2009 21:49 davkol | skóre: 77 | blog: Dotazovací blog | většinou u Olomouce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Člověk koukal na pár na pár rozmazaných obrázků a schematický zobrazené zbraně, ale v hlavě se odehrával fantastický příběh. Hrát tyhle hry opravdu v něčem připomínalo četbu.

    Už si chvíli brousím zuby na NetHack, ale je to strašně složité!

    Tuxware.cz | "KDE Software Compilation" ~ "Pakl bazmeku KDE" (via l10n.cz) | d~_~b
    17.9.2009 20:08 disorder | blog: weblog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    pobezi mi na tom monkey island? (scummvm)
    18.9.2009 01:44 Non_E | skóre: 24 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová jatka a kouzlo představivosti na pomezí
    Po letech jsem začal také číst. Mám podobné pocity.
    Only Sith deals in absolutes.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.