abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
včera 22:45 | IT novinky
NASA, která společně s Rackspace stála u zrodu projektu OpenStack, se již nadále nebude podílet na dalším vývoji této "infrastructure-as-a-service" platformy. V NASA totiž došli k závěru, že vzhledem k podpoře OpenStacku ze strany společností jako Red Hat, AT&T a HP lze jejich práci považovat za dokončenou. Posléze se NASA plánuje stáhnout i z vývoje další platformy pro cloud computing jménem Nebula.
Migilenik | Komentářů: 0
včera 22:45 | Upozornění
Blíží se svátek IPv6 a s ním i konference IPv6 Day. Na návštěvníky této akce čeká nejen bohatý program, ale také jedna speciální nabídka – v průběhu setkání bude možné získat se slevou 66 procent třetí vydání knihy IPv6 vysokoškolského pedagoga a publicisty Pavla Satrapy, tedy za 105 korun. … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 1
včera 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
včera 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 8
23.5. 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
23.5. 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 35
23.5. 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
23.5. 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 2
23.5. 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
23.5. 00:01 | Nová verze
Vyšla nová verze open source služby pro sdílení a synchronizaci souborů ownCloud 4. Mezi hlavní novinky patří verzování, šifrování dat, vestavěný prohlížeč ODF souborů, nové API a další - podrobnější popis novinek a vylepšení zde.
Dirka | Komentářů: 1
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (10%)
 (29%)
 (1%)
 (60%)
Celkem 176 hlasů
 Komentářů: 10, poslední včera 22:42
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    images search API - Gogle, Yahoo deprecated...

    8.8.2011 13:52 | Přečteno: 839× | poslední úprava: 8.8.2011 13:52

    Chci do jedné mobilní aplikace (je placená - takže komerční využití) na učení slovíček přidat zobrazování souvisejících obrázků k danému pojmu ať si to člověk může líp zapamatovat.

    Automaticky jsem zamířil na Google Image Search API a hle - je Deprecated. Vysvětlení proč tomu tak je nebo jestli bude náhrada jsem nenašel...

    Tak Yahoo - to ale taky končí, respektive se má nějak přesunout k Microsoft Bing...

    Tak jsem zamířil ke konkurenci - Bing - ale vypadalo to docela lidsky na to že to dělal Microsoft a podle nějakého pdfka z jejich stránek jsem to zbastlil rychle a funguje to.

    Jenže tady vyvstává moje otázka - můžu to používat v komerční aplikaci? Snažil jsem se číst jejich Terms of Use (http://www.bing.com/developers/tou.aspx):

    You will not, and will not permit your users or other third parties to: (o) commercialize (i.e., sell, rent, or lease) Bing results;

    Což může být můj případ... napsal jsem jim mail, ale nečekám že odpoví:)

    Nemáte někdo tedy nějaký nápad?

    PS: Flickr by komerčně jít použít měl, ale výsledky co vrací jsou pro mě bohužel nepoužitelné.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.8.2011 13:57 Filip Jirsák | skóre: 65 | blog: Fillog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Problém bude hlavně v použití těch nalezených obrázků. Nemůžete ve vlastní aplikaci jen tak použít obrázek, který jste našel na internetu a na jehož užití nemáte licenci.
    Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
    8.8.2011 14:04 Petr Šigut | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Ty obrázky se hledají živě - jakmile uživatel klikne na slovíčko dejme tomu "pes" tak se mu pod tím zobrazí výsledky hledání pojmu "pes" z google images s logem Googlu... takže je to vlastně jen takový wrapper na vyhledávač. Obrázky se nikde neukládají.
    8.8.2011 14:10 Filip Jirsák | skóre: 65 | blog: Fillog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Na způsobu užití ale nezáleží. Musíte mít buď licenci od autora, nebo dílo užít způsobem, který není považován za užití ve smyslu zákona.
    Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
    8.8.2011 14:45 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Alebo iba ak by sa vytvorila technologická kópia diela v procese spracovania... (podľa slovenského AZ).
    8.8.2011 16:44 asdfgafd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Hm, nepredpokladam, ze vyrobce komercniho weboveho prohlizece ma povoleni vsech webu k zobrazovani jejich vysledku... nebo jo?
    8.8.2011 17:06 Filip Jirsák | skóre: 65 | blog: Fillog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Vůbec nejde o to, zda je ten prohlížeč komerční nebo nekomerční. Ale prohlížeč ani jeho výrobce weby jako autorská díla nijak neužívá.
    Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
    8.8.2011 18:58 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    +10^6 - Fascinuji mne lide, kteri zplacaji projektik z veci, ktere vytvoril nekdo jiny, a prodavaji ho ;-) Opravdu bych nebyl nadseny, kdyz by si z meho webu nekdo stahoval me vytvory, aby ucil nekoho fixovat vyznam slovicek... Bude mit ta aplikace alespon nejakeho sveho user-agenta, aby sla zablokovat??? Nebo se budete maskovat za nejaky jiz existujici prohlizec? (ty otazky jsou na autora blogpostu)
    9.8.2011 09:33 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    > Opravdu bych nebyl nadseny, kdyz by si z meho webu nekdo stahoval me vytvory

    Preco teda nenastavite spravne robots.txt, tak sa vase výtvory do prehliadacov nedostanu. Pripadne si cely obsah chrante heslom. Alebo chcete aby to google zaindexoval, ale aby to potom uz "niekto z webu" nevedel pozerat? Alebo ako tomu mam rozumiet.
    9.8.2011 10:19 Filip Jirsák | skóre: 65 | blog: Fillog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Něco jiného je použití jako citace ve výsledcích vyhledávání, kde je odkaz na původní stránku, a něco jiného je užití celého autorského díla tak jak je.
    Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
    9.8.2011 13:44 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Takze staci pod obrazok dat odkaz na zdroj a je to koser!
    9.8.2011 14:27 Filip Jirsák | skóre: 65 | blog: Fillog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Ne, není. V autorském zákoně není nic o tom, že můžete libovolné dílo použít, pokud uvedete zdroj.
    Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
    9.8.2011 15:43 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Takze ked google uvedie obrazok a zdroj je to ok, ale ked to iste spravi jozef novak tak nie?
    9.8.2011 15:50 Filip Jirsák | skóre: 65 | blog: Fillog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Ne. Když někdo užije dílo bez svolení autora nebo zákona, je to nelegální. Když někdo užije v odůvodněné míře výňatky ze zveřejněných děl (citace), je to legální.
    Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
    xkucf03 avatar 9.8.2011 10:00 xkucf03 | skóre: 40 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Jaký je ale rozdíl mezi tím, když použiji třeba Firefox a dívám se na výsledky vyhledávání v Googlu? Ani Mozilla ani Google nemají k těm obrázkům autorská práva a stejně se mi zobrazují a většinou i ukládají na disk.

    P.S. jinak se mi ale ten nápad taky vůbec nelíbí – prodávat komerční aplikaci a těžit přitom z obsahu, který vytvořil někdo jiný. Google sice dělá něco podobného, ale tam je zjevné, že ty obrázky nejsou jeho a jsou to jen odkazy na původní stránky – tady by to ale vypadalo, že obrázky dodává autor aplikace.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    9.8.2011 10:24 Filip Jirsák | skóre: 65 | blog: Fillog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Firefox zobrazuje autorské dílo v podobě, v jaké ho autor vytvořil. Je to to samé, jako když si na televizi pouštíš film nebo z přehrávače hudbu. Google zobrazuje stránku s výsledky vyhledávání, kde cituje stránky, na které odkazuje. Autor zápisku chce ale prostě vzít cizí autorské dílo a zařadit ho do svého díla. Úplně stejně, jako kdyby vzal cizí text a vystavil ho na svém blogu, nebo přidal k zápisku cizí obrázek.
    Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
    9.8.2011 11:03 Petr Šigut | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Já chci jen zobrazit výsledky Googlu pod těmi slovíčky:) Nejraději bych kdyby tam šla dát komponenta s webovým prohlížečem a ten to zobrazoval úplně stejně jako Google...
    9.8.2011 11:18 Filip Jirsák | skóre: 65 | blog: Fillog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: images search API - Gogle, Yahoo deprecated...
    Tak tam dejte komponentu s webovým prohlížečem, kde se zobrazí ty výsledky vyhledávání. Nebo odkaz na vyhledávání Google. To je přece něco úplně jiného, než si tam prostě vložit cizí obrázky.
    Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.