abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 692 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz

    25.6.2010 13:37 | Přečteno: 2754× | Abc | Výběrový blog | poslední úprava: 25.6.2010 13:37

    Prázdniny jsou tu a AbcLinuxu.cz – jako už odjakživa – shání autory článků a zpráviček. Pokud máte chuť objevovat Linux, unix nebo open source obecně, můžete si udělat zajímavě placenou brigádu z psaní pro náš portál.

    Koho a co hledáme

    Nemusíte studovat FEL či Matfyz, programovat v assembleru a na dálku spravovat desítky serverů. Ačkoliv takové zkušenosti nejsou nikdy na škodu a rádi vám dáme příležitost se o ně v článku podělit, hledáme také obyčejné smrtelníky, kteří by sami sebe zařadili do kategorie „obyčejný uživatel“. Zajímá nás váš názor na různé distribuce, chceme slyšet o aplikacích, které používáte, zaplatíme vám za texty o všech možných i nemožných tématech, která se zaměřením portálu souvisejí.

    Chceme vydávat jak články odborné, tak pro začátečníky. Mohou to být návody, recenze, reportáže, glosy, překlady, tipy, přehledy, aktuality atd. Seznam navrhovaných témat článků pro začátečníky najdete v zápisku Články pro začátečníky – zapojte se. Chcete-li si zkusit vkládání krátkých zpráv – zpráviček, podívejte se na AbcLinuxu.cz hledá zprávičkáře. Pokud vás láká psaní bližší novinařině, máme pro to vhodný formát: Aktuální události v článcích na AbcLinuxu.cz.

    Zajímají nás ale také příběhy a případové studie. Používáte Linux ve firmě, v práci, ve škole nebo v jiné organizaci? Rádi o tom vydáme článek a vám uděláme trochu reklamu. V případě potřeby můžeme se zpracováním textu pomoci.

    Dejte vědět

    Máte-li o tuto formu přivýdělku zájem, ozvěte se na adresu robert.kratky ZAVINÁČ abclinuxu.cz. Pokud už víte, o čem byste chtěli psát, pošlete mi svou představu. Pokud nevíte, pomohu vám najít téma, které bude odpovídat vašim zájmům.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jardík avatar 25.6.2010 13:50 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Můžu psát o tom, jak na Windows všechno hezky funguje a v Linux všechno hnusně vypadá a je to pomalé?
    Věřím v jednoho Boha.
    pavlix avatar 25.6.2010 13:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Můžeš, na živě ti to rádi vydají.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    AsciiWolf avatar 25.6.2010 21:09 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    +1 :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.6.2010 14:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Jasně, jestli máš velký šuple... :-D
    27.6.2010 22:50 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Proč na živě? Já bych řekl že poslední dobou jsou docela objektivní.
    pavlix avatar 28.6.2010 00:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Nevšiml jsem si.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kotyz avatar 28.6.2010 00:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    asi jako blesk nebo novinky :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    25.6.2010 14:04 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz

    Tos mě teda pobavil. :-D

    25.6.2010 14:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Že by se zavedla rubrika sci-fi povídek?
    25.6.2010 14:47 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Můžeš, ale nesmíš lhát. :)
    25.6.2010 15:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Nezapomeň napsat, jak jsou všechny aplikace pro Windows dostupné v 64bitové variantě...
    25.6.2010 15:39 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Možná by vedle Hardwarových novinek a Jaderných novin mohl vzniknout i nový seriál - Dvaatřicetibitové šmejďárny. Materiálu je na to dost, Jardík by možná mohl psát jeden článek denně. :)
    David Ježek avatar 25.6.2010 15:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    ono by to dopadlo trochu jinak. imho by spíš v půlce psaní prvního dílu zjistil, že to není zas taková pr*el psát "nekonečný seriál" a že to chce dost disciplíny a občas i přemáhání, když se člověku fakt nechce, ale musí. takže jako vždy takový člověk zůstane jen u zbytečně trapného rejpnutí v diskusi.
    Fluttershy, yay! avatar 25.6.2010 16:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    První díl se napíše sám, horší je druhý, třetí, čtvrtý,... díl.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.6.2010 22:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Nezapomeň napsat, jak jsou všechny aplikace pro Windows dostupné v 64bitové variantě...
    :-D Trefa do černého... myslim, že tohle ho uzemnilo :-D
    Jendа avatar 25.6.2010 23:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    No co, ty, co mají s osmibajtovými (vzpomněl jsem si, jak mi strejda vyprávěl o osmibitech starších než já) počítači problém (například MS Office) jsou určitě nějaké šmejďárny a ty si slušný člověk neinstaluje.
    Jardík avatar 26.6.2010 13:16 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    MS Office 2010 je 64bit ... Problémy jsou, pokud máte nějaké 32bit only pluginy, ale to je tak všude.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jendа avatar 26.6.2010 13:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    tady vidím, že tam dost věcí nefunguje. A zrovna editor rovnic ve Writeru je pro mě absolutně zásadní.
    Jendа avatar 26.6.2010 13:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    A kdy proboha navrhoval formát databáze tak, že je závislý na architektuře?!
    Jardík avatar 26.6.2010 16:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Tak tam maj asi 64bit offsety a stará je měla 32bit... na tomhle zrovna nevidím nic špatného.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 26.6.2010 17:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Můžete se setkat s rozdílným výkonem vykreslování grafiky rozhraním GDI Graphics Device Interface (GDI) a s jeho výkonem z důvodu omezené podpory MMX instrukcí v 64-bit prostředí.
    Tohle mě pobavilo. V 64bit ježimu MMX dostupné je, pouze MS nebyl schopen napsat intrinstic funkce pro MSVC. Navíc je to neomlouvá, proč nepoužili SSE2 (o čemž pochybuju, protože každý x86_64 CPU má SSE2, tak nevidím důvod, proč by v GDI nebyly použity, navíc jsou některé fce GDI akcelerovány grafickou kartou). GDI+ je však značně pomalé, snad běží komplet softwarově.
    Věřím v jednoho Boha.
    27.6.2010 12:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Toto samozřejmě není specifikum MS... Postgresql má také odlišný formát pro 32bit/64bit architektury.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 27.6.2010 12:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Hmm… Přišlo mi to divné, protože třeba MySQL jsem nedávno přenášel a šlo to.
    27.6.2010 17:05 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Pokud databází přenášíš ve formě SQL dotazu, tak by problém být neměl.
    Jendа avatar 27.6.2010 17:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Ne, rsyncnul jsem /var/lib/mysql/.
    Jardík avatar 26.6.2010 16:56 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Tak jsou to asi lemplové, co neumějí překompilovat :-) Fakt je to kokoťárna, to snad úmyslně degradují, aby lidi zůstávali u 32bit šmejďáren.
    Věřím v jednoho Boha.
    27.6.2010 17:12 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    64 bitů je v současné době stejně jen hromada zbytečných nul na sběrnici. Před rokem jsem si koupil 32bitovou základovku s dvoujádrem a jsem s ní spokojen. Až bude smysluplné využití pro 64 bitů, tak do toho půjdu. Dřív ne.

    Spíš by se mi hodilo víc jader v procesoru - 8, 16, 32, ...
    Jardík avatar 27.6.2010 18:31 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Jenže mě nedostačuje, když aplikace může použít jen osminu z mé RAMky.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 26.6.2010 13:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    To samozřejmě netvrdím, ale 32bit aplikace nepoužívám a používám 64bit varianty, nebo nic.
    Věřím v jednoho Boha.
    26.6.2010 18:33 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz

    Rád slyším, že je tu někdo, kdo nepoužívá Skype. Taky ho nemám rád.

    Ale pak bys teoreticky vzato nemohl používat ani (rádoby) 64-bitové Windows, protože v nich je skoro všechno 32-bitové a bez 32-bitových aplikací by sis tam prakticky ani neklikl.

    Jardík avatar 26.6.2010 23:14 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Tak to druhé je pěkný blábol, jmenuj mi, co je v základní instalaci pouze 32bit.
    Věřím v jednoho Boha.
    26.6.2010 23:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Spíš by bylo o dost kratší jmenovat to, co je 64-bit :-D, a sice: jádro, ovladače a Internet Explorer (ten je dodán v obou verzích pro jistotu). Jinak je všecko 32-bit. Viz Wow64
    26.6.2010 23:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Ok, tak ještě services...
    Jardík avatar 26.6.2010 23:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Cože? Z 32bit aplikací je tam v základní instalaci tak možná zmíněný Internet Explorer (protože je MS cvok a vývojáře pluginů tak nic netlačí), pak Windows Media Player (opět MS cvok), 32bit příkazový řádek a to by mohlo stačit. Z 64bit aplikací: všechno ostatní + 64bit varianty těch pár 32bit aplikací.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 27.6.2010 18:32 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    kralyk asi utřel, už nedělá chytrého. Nebo naopak chytrý je a ví, že to nemá smysl :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    27.6.2010 19:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Whatever... já jsem si teď dobře přečetl to o "základní instalaci"... Ta asi opravdu z většiny 64-bitová bude, ovšem ona zákaldní instalace stejně prakticky nic neobsahuje, takže... Imho nabídka 64-bit SW je pro windows dost omezená, já toho tady [na windowsím stroji] moc 64-bit nemám teda...
    Jardík avatar 27.6.2010 22:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Kdo hledá, najde :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    vain avatar 28.6.2010 07:26 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Teď si s hledáním ale na řadě ty =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Jardík avatar 28.6.2010 12:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    tady se něco najde, něco se dá zkompilovat (např. cmake, sumatrapdf, GTK existuje 64bit, takže některé GTK programy (co nepřetypovávají pointery na long a nepoužívají nepoužitelné autotools) jdou jednoduše zkompilovat, pro některé stačí napsat vlastní CMakeLists.txt a fungují. 64bit Qt si můžete zkompilovat, pak i Qt programy, ... všechny 32bit programy používající WinAPI s dostupným zdrojákem lze překompilovat a mít 64bit variantu (a ty co nejdou, tak nepoužívají správně WinAPI)... Dokonce už je kromě neoficiálního firefoxu x64 i oficiální nightly build a bude i stabilní verze, ... už se to pomalu rozjíždí, ale že jim to trvalo, než se odhodlali překompilovávat.
    Věřím v jednoho Boha.
    28.6.2010 13:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Na 64-bit kompilaci Qt jsem na windows zatím nevyzrál, pokud máš někde po ruce nějaké info jak na to, ocenil bych! ;-) (ale pokud ne, nehledej se s tím...)
    Jardík avatar 28.6.2010 16:55 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    V případě MSVC či samotného Windows SDK:
    • V nabídce start v menu Windows SDK či MSVC je zástupce na příkazový řádek (něco jako Windows SDK Command Prompt x64), který nastaví pár environment proměnných pro kompilaci.
    • V adresáři se zdrojákama Qt spustíš configure, pak nmake a v popř. nmake install, pokud si měnil prefix.
    Když chceš kompilovat nějaký program, tak spustíš opět ten příkazový řádek přes toho zástupce, nastavíš PATH aby obsahovala bin dir z Qt, možná ještě LIBS a INCLUDE (ale to možná nastaví samo qmake).
    Věřím v jednoho Boha.
    25.6.2010 18:47 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Můžu psát o tom, jak na Windows všechno hezky funguje a v Linux všechno hnusně vypadá a je to pomalé?
    Já bych takový článek velmi uvítal. Pokud by ovšem byl založený na přesných měřeních, která by prezentroval, ne jen na řečech. Poukázání na nedostatky je, když se vezme za správný konec, konstruktivní věc, která může přinést zlepšení. Srovnávání rychlosti linuxových desktopů s windowsovým GUI je něco, čemu se odjakživa všichni linuxoví benchmarkeři vyhýbají jako čert kříži. Právě proto, že výsledky, když už někdo něco takového podnikne, jsou takové, jak píšeš. Takže pokud máš třeba nějaké benchmarky linuxové versus windowsí grafiky, byl by to super námět na unikátní, mimořádně atraktivní článek.
    26.6.2010 18:31 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz

    +1

    Nicméně já bych prosil na úvod článek o tom, jak ve Windows vytvořím softwarový RAID 6, pochopitelně šifrovaný, a podrobné srovnání výkonu s Btrfs a s původním linuxovým RAIDem.

    Jen ať každý zkusí hádat, proč mám tušení hraničící s jistotou, že Jardík nic takového nenapíše... :-D

    U benchmarků grafiky bych začal třeba u her, ať už nativních (OpenArena, Cube, AlienArena, UrbanTerror, VDrift, ...) nebo pod Wine (Stalker...). Opravdu dopadnou výrazně v neprospěch Linuxu? Ano, mohl by to být atraktivní článek. ;-)

    26.6.2010 22:25 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Benchmarky her testují 3D grafiku, a to je, ač v poslední době strašně cool a populární, co se týče desktopu a GUI, dost nicneříkající test. Maximálně se někomu seká Compiz/KWin, někomu ne. 3D i na Linuxu v podstatě obchází celý linuxový grafický/GUI stack, a tak se v podstatě testuje jenom kvalita ovladačů a výkon hardwaru. To není zajímavé. V rychlosti 3D Linux za Windows zaostává jenom málo (tedy u karet s kvalitními 3D ovladači). Zatímco u testu 2D grafiky a rychlosti GUI se skutečně projevuje, jak na tom desktopy jsou, jak implementačně, tak architektonicky, a naplno se projevuje zejména chronická pomalost celé linuxové grafické infrastruktury, a jejích vrstev na vrstvách na vrstvách, od jádra přes X.org až po toolkity. Ve všech testech 2D grafiky, které byly minimálně za posledních 10 let provedeny, bez jediné výjimky, dostal Linux od Windows těžce na prdel.
    27.6.2010 16:03 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz

    Dobře. Ať tedy někdo udělá benchmark, jak dobře funguje Compiz/KWin na Windows, a srovná to s Linuxem. A pak ať zkusí Metacity/KWin (tím chci naznačit, že bez 3D podpory) a srovná to znova... Opravdu Windows natrhnou Linuxu prdel, nebo si ani neškrtnou?

    Windows mají samozřejmě jistou výhodu, která se netýká jen 2D grafiky. Jde tam zkrátka o princip komunikace aplikací s grafickým systémem. Známý problém se změnou velikosti okna u X-serveru je jasným příkladem, o co jde -- syscally versus asynchronní protokol.

    Nicméně tvrdit, že UNIXový styl grafických prostředí nějak jednoznačně zaostává za Windows, je velmi přehnané. Ať mi někdo například ukáže, jak se přihlásí na vzdálený stroj s Windows přes SSH a jak přes to SSH spustí vzdáleně Word. Ouha, kdepak, ono to nejde... Leda s těžkotonážními řešeními typu RDP. A tady má zase navrch UNIX.

    Každý návrh něčeho tak obrovského, jako je grafické prostředí, v sobě obsahuje spoustu důležitých rozhodnutí a kompromisů. S tím se zkrátka nedá nic dělat. Na UNIXových grafických prostředích samozřejmě je co zlepšovat, o tom ani v nejmenším nepochybuji. Jen si nemyslím, že by byl X-server koncepčně zcela out.

    26.6.2010 18:26 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz

    Ano, ale pouze 1. dubna.

    Fluttershy, yay! avatar 25.6.2010 14:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Co to bylo za drby o té sekci pro lamy?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.6.2010 14:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Nástřel: /start. Představa je taková, že jednotlivé kategorie budou poskytovat rychlé a stručné úvody do problematiky a zároveň bude na stránce agregovaný obsah (týkající se tématu) ze zbytku portálu.
    Fluttershy, yay! avatar 25.6.2010 15:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Drobná poznámka: v tmavém vzhledu to vypadá odporně.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.6.2010 17:47 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Ve světlém taky
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.6.2010 14:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Ale hovno, je to hezký! ;-)
    26.6.2010 13:05 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Je to jen _nástřel_. Vzhled jsem zatím nijak zvlášť neřešil.
    25.6.2010 22:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    To vypadá opravdu pěkně, fandím, zkusím časem prispět...
    Jardík avatar 26.6.2010 13:20 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Příloha:
    Co to posunout víc vlevo? Místa je tam dost a vpravo to usekává reklama ...
    Věřím v jednoho Boha.
    26.6.2010 15:24 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Neřešte vzhled, ten přijde na řadu později.
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.6.2010 14:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Nabízim se jako testovací BFU. :-D
    Václav 26.6.2010 15:54 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Příloha:
    Tmavý vzhled :) Ale jinak pěkné.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    26.6.2010 17:09 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    duh
    Václav 26.6.2010 18:03 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    sry, nevšiml jsem si :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    25.6.2010 14:31 Kraven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Platite aj na Slovensko a uz zamestnanym ? ;-)
    25.6.2010 14:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Ano a ano.
    26.6.2010 12:49 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Jak je to pak pripadne s nejakym danenim/zdravotnim/apod. v pripade, ze jsem student? Matne jsem slysel, ze se to nejak par mesicu/let zpatky zeslozitilo a uz se neco nekde musi hlasit ze strany autora, je to tak?
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    26.6.2010 13:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    V tuto chvíli je to tak, že honoráře posíláme už zdaněné, takže se autor nemusí vůbec o nic starat. Také je možné - má-li autor živnostenský list - proplatit vystavenou fakturu; v takovém případě se o zdanění musí postarat autor sám. Druhou variantu však většinou používáme, jen když jde o větší objem.
    Petr Bravenec avatar 29.6.2010 22:06 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Větší objem? Může být větším objemem zatím třídílný, plánovaně pětidílný seriál o KMyMoney?
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    30.6.2010 12:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Může, jen je na to třeba prosím předem upozornit.
    pavlix avatar 30.6.2010 12:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    A vyplatí se to? S výjimkou lidí, jejichž základ daně vyjde s rezervou nulový, by měla být srážková daň výhodnější než faktura.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.6.2010 17:50 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Pokud byste potřebovali někoho do funkce "advocatus diaboli" (co to je, to si vygooglete), tak se hlásím. I staří římští císaři, triumfátoři, měli ve slavnostním průvodu vedle sebe člověka, který jim v pravidelných intervalech šeptal do ucha "memento mori" (co to je, to si vygooglete). Linux potřebuje kritika z druhé strany, protože někteří členové "komunity" už jsou natolik postaliničtělí, že by kvůli svému systému vraždili a upozorňovat na chyby se NESMÍ, protože socialism... pardon, protože Linux je nejbáječnější a nejlepší režim... ale co to kecám..., operační systém na světě. A lásku k němu vám do palic natlučeme třeba i prostřednictvím Lidových milic a lágrů. A kde je s tímhle přístupem socialismus? Je v ...
    28.6.2010 17:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Jdi na pivo, svítí sluníčko.
    28.6.2010 18:02 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Už jsem byl. U vody i na pivu.
    Jendа avatar 28.6.2010 19:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Já bych mu možná doporučil jiný podnik
    28.6.2010 19:54 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Ó! Jak vtipné! No, takhle jsme žertovali tak ve věku 12 - 14 let. Pokud jsi starší, pak je to jeden z důvodů, proč jsi v kolektivu tak strašně moc "out" a zbyl ti jen ten shell....
    pavlix avatar 28.6.2010 20:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Pokud jsi starší, pak je to jeden z důvodů, proč jsi v kolektivu tak strašně moc "out" a zbyl ti jen ten shell....
    Pokud ti smysl pro humor vydržel do 14, tak se nedivím, že jsi v kolektivu tak strašně moc out a zbylo ti jen předstírat, že tím problémem netrpíš ty, ale někdo jiný.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 28.6.2010 20:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Linux potřebuje kritika z druhé strany, protože někteří členové "komunity"
    Takže sám víš, že někteří, ne všichni, takže ta potřeba nebude zase tak silná.
    upozorňovat na chyby se NESMÍ
    Naprostá většina vývojářů opensource bugreporty a jiné konstruktivní způsoby upozornění na chyby vítá.
    A kde je s tímhle přístupem socialismus?
    A kde je s tímhle přístupem Microsoft s předchozí verzí windows vydanou ve stavu slabé betaverze?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Heron avatar 28.6.2010 21:51 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    A kde je s tímhle přístupem Microsoft s předchozí verzí windows vydanou ve stavu slabé betaverze?

    Každý OS od MS byl vydán dřív než by měl. Ostatně, to není doména jen MS Windows, že ano (třeba takové Ubuntu by mohlo vyprávět). U Vist byl problém, že nastoupil po vyladěném (no, aby nebyl, po nějakých 7 letech) a masově rozšířeném OS a navíc v době, kdy už nebyl takový tlak na výkon HW (bohužel). Takže OEM výrobci to cpali na nevhodný HW, takynovináři v PC magazínech pak donekonečna opakovali jak je to náročné a nepoužitelné. (No bodejť by to nepsali, jsou to "odborníci" schopní testovat multijádro na singlethreat app.) Mě osobně jela Vista stejně (co se týče CPU výkonu) jako XP + používá se výkon GK + měla featury navíc = daleko lepší OS než XP (na herní desktop). Ale což. MS tohoto fiaska využil k prosazení W7 a tlaku na zbavení se XP. Jednak už tu Vistu měl odladěnou a první SP pojmenoval (a prodal) jako Windows 7. A ty už se líbí. Za ty dva roky si lidé (a to včetně těch novinářů) upgradovali HW (pokud si teda nekoupili něco bez CPU, třeba netbook), XP už jsou opravdu za zenitem i vzhledově a Vista SP1, totiž W7, už je odladěné a trochu modernější.

    Navíc, pokud chceš odladěnou ne beta verzi, tak si pořiď variantu Server. Ale to ostatně platí i u distribucí linuxu.

    pavlix avatar 28.6.2010 22:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Bohužel jsem měl teďka čest na Vistě něco konfigurovat... nevím, jestli byla plně updatovaná, ale předpokládám, že ano.

    Přijde mi to, že maj pod controlpanelem ještě nějaký druhý speciální konfigurační nástroj, takže konfigurace firewallu existuje dvojmo, obojí se tváří jako konfigurace FW a v každé se dá nastavit trochu něco jiného... a ani v jedné se to nenastavuje dobře.

    Můj subjektivní dojem z konfigurace Visty je extrémně špatný.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    David Ježek avatar 29.6.2010 00:10 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    pod tuto konkrétní poznámku se hrdě podepíšu.
    pavlix avatar 29.6.2010 00:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Je mi ctí :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.6.2010 23:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Ale ony Windows Vista skutečně byly pomalé, podívej se na tento článek.

    P.S. Ano, vím že pctuning je v některých ohledech dost bulvár, ovšem v testování HW nároků je docela slušný...
    David Ježek avatar 29.6.2010 00:09 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    musím to okomentovat sám za sebe (snad to nevyzní, jako že jsem si ty poznámky vzal osobně):
    takynovináři v PC magazínech pak donekonečna opakovali jak je to náročné a nepoužitelné.

    ano, já to budu kdykoli opakovat, protože mám osobně na sobě vyzkoušeno asi na 5 různých strojích od low až po ultra-hi, že vista JE pomalejší než XP. tečka. místy skutečně nepoužitelné, když si ten blbej systém třeba 15 minut v kuse hrabe na disk a ty nevíš proč a co s tím, jenom můžeš koukat, jak ti všechno nabíhá o to pomaleji.
    (No bodejť by to nepsali, jsou to "odborníci" schopní testovat multijádro na singlethreat app.)

    single se na multicore strojích testuje z jednoho prozaického důvodu. a to ze stejného důvodu, proč intel i amd implementovali "turbo technologie" ... protože single apliací je jak nas*áno a stále se vydatně používají a používat budou.
    Mě osobně jela Vista stejně (co se týče CPU výkonu) jako XP
    ano, cpu výkon se neliší, ale když se ti třeba vdub pouští místo 1sec třeba 4sec, tak to štve.
    + používá se výkon GK
    toto mi prosím upřesni, jaké GPGPU vista přinesla (teda pokud nemluvíš o aero)?
    + měla featury navíc = daleko lepší OS než XP (na herní desktop).
    opět: jaké featury konkrétně máš na mysli, že tak zlepšují vistu jako herní os?
    28.6.2010 21:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    upozorňovat na chyby se NESMÍ
    ehm ehm - upozorňovat na chyby nejen že se smí, ale dokonce mělo by se.

    Jinak k tvému výkřiku obecně: Na každé straně najdeš nějaké fanatiky. Okolo linuxu se fanatiků najde určitě hafo. Ale také se najdou u windows (a není jich málo!), .NETu, Applu, Javy, C++, Intel, AMD, Nvidia, ......... Audi, Mercedes, Škoda, WV, Fiat ............ Danone, Yogobella, Pribináček .... No zkrátka: v zájmu vlastního duševního zdraví nemá cenu tohle řešit.
    29.6.2010 09:34 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Jardík je jako ďáblův advokát výrazně lepší a vtipnější. A na smrt, respektive na pixelové odchylky v GUI a 32bitové šmejďárny, nás tu upamatovává už dost dlouho, takže jdeš s křížkem po funuse :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Josef Kufner avatar 30.6.2010 09:31 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Nutno podotknout, že Woknař se tentokrát trefil a reakce nademnou to jen dokazují. Všichni, co na něj reagovali by si měli jít zaběhat kolem nejbližšího rybníka, přečíst si to znovu a důkladně se zamyslet. (Hint: Bugzilla s tím nemá nic společného.)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    30.6.2010 09:54 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Na jakou chybu Woknař upozornil?
    pavlix avatar 30.6.2010 09:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Nutno podotknout, že Woknař se tentokrát trefil a reakce nademnou to jen dokazují.
    Ani v nejmenším.

    Bugzilla je jen jeden případ mluvení o chybách, Všichni tu o nich volně mluví, kdy se jim zachce, žádné tabu to není. Stačí si občas pročítat blogy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 30.6.2010 10:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Woknař se tentokrát trefil
    Woknař se chtěl jenom zviditelnit tím, že se nabídne do funkcí, na které absolutně nemá. Kdyby se do toho pustil někdo, kdo na to má, tak jeho články redakce podle mě s klidem přijme.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    juraj-bit avatar 1.7.2010 20:39 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Ako večný linux-newbie a grafoman by som pár tém mal, obávam sa však agresivity tunajších skalných a myslím, že slovenské texty tu moc veľký úspech nemajú ;) Slovenský LinuxOS je totiž na zaplakanie. Neplačem, je nás málo...
    2.7.2010 22:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Ano, zdejší články jsou podrobovány přísné kritice, ale proti slovenštině protestuje jen několik náckovských blbů.
    pavlix avatar 3.7.2010 16:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledáte brigádu? Pište pro AbcLinuxu.cz
    Já čtu, stejně jako mnoho dalších, slovenštinu rád. Kdo protestuje, to je jeho problém a stačí na něj nereagovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.