abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Nová hračka, nový boj a spousta nadšení

    27.4.2010 12:55 | Přečteno: 2515× | Další věci | Výběrový blog | poslední úprava: 29.4.2010 10:20

    Tak jsem si v pátek udělal radost a pořídil si nový router, abych nemusel být pořád připojen přes kabel k notebooku, zároveň jsem toho využil, abych si pořídil externí disk na zálohu všeho možného, hlavně fotek a věcí do školy. Volba padla na Asus WL500 Gp v2 a disk jsem zvolil WD MyBook 750GB. S těmito hračičkami jsem si to pěkně vykračoval zpět domu a těšil se až to všechno zapojím. Původně jsem měl naplánovat nechat v routeru originální firmware a někdy o prázdninách si s tím pořádně pohrát. Zkusil jsem tedy nahrát Olega, jenže ten mě celkem zklamal, tak jsem sáhnul po OpenWRT Kamikaze. Nejdříve jsem se OpenWRT bál, ale po prvním spuštění celkem dobrého webového rozhraní a připojením pomocí ssh a možnost nastavení všech věcí mě naprosto uchvátila. Rozhodně to není pro lidi, kteří nikdy s Linuxem nedělali.

    To, že jsem měl potíže už při instalaci firmwaru a následného nehlášení se routru mě celkem zaskočila, ale stačilo ho na pár minut vytáhnout ze zásuvky a poté znovu přeflashovat.

    A nyní již k OpenWRT a co od něho očekávám. První věc co byla byl sdílený externí disk, což nebylo celkem problém normálně jsem si disk připojil a v sambě nastavil sdílení. Jenže nastala chyba a smbd se vůbec nespouštěl tak jsem sambu 2 odinstaloval a nainstaloval sambu 3 a vše již jelo. Pak jsem se snažil vytvořit aby se na sambu muselo připojovat přes účet, tak jsem vytvořil uživatele v /etc/passwd a přes smbpasswd jsem ho přidal. Potom jsem hrozně dlouho hledal jak ten disk na Windows XP připojit nakonec jsem přišel, že stačí kliknout prvým tlačítkem na Tento počítač a tam vybrat připojit síťoví disk. Ale přišlo dlouhé trápení s diakritikou v názvech souborů. Nakonec metodou pokus omyl zafungovalo nastavení unix character = UTF-8 a od té doby vše jelo jak má jak na windows tak na linuxu.

    Teď mě čeká nastavit si web server, abych mohl mít taky nějaký svůj web a budu naprosto spokojený. Co jsem však nevyřešil je mount disku při spuštění routeru v /etc/config/fstab vše mám dobře v /etc/fstab se to také dobře vygeneruje v /etc/rc.d mount mám, samba se spustí ale disk se stejně nepřimountuje :-(. mount -a ho připojí a mám to i v tom skriptu ve funkci start(), prostě to nic neudělá.

    Závěrem se chci zeptat, co používat na stahování? Transmission nebo ctorrent, u transmission nevím jak rozjet to webové rozhraní a DCTCS prý spouští ctorrent pro každý torrent a to prý tyhle zařízení moc nezvládají. Nevíte někdo o programu pro stahování, který má webové rohranní a pojede na mém asusu. Co swap, mám ho vytvořit, někdo říkal, že je to nutnost, někdo že je to na nic, že stejně jakmile začne router swapovat tak je na nic. Celkově se divím, že jsem si ho už nepořídil dávno, protože je to naprosto super věc.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Používáte OpenWRT?
     (31 %)
     (69 %)
    Celkem 68 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.4.2010 13:24 Někdo jiný | skóre: 18 | blog: Někde jinde
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Webové rozhraní pro Transmission by mohlo jít nastavit v ~/.config/transmission/settings.json. Je tam několik klíčů rpc-*, které to ovládají.
    Saljack avatar 27.4.2010 13:41 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Ono to s transmission je složitější deamon jede ale žádné webové rozhraní se nespustí a když tomu přidám clutch rovnou, tak to nespolupracuje.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    27.4.2010 17:22 blabla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    na jakém portu to hledáš?
    Jezekus avatar 27.4.2010 15:02 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    A co rtorrent? Ten má možnost webUI a je na dnešní dobu parádně nenaročný.
    27.4.2010 18:19 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    jedine rtorrent + ssh
    28.4.2010 08:33 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    + screen ;-)
    Saljack avatar 28.4.2010 11:14 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Jenže rtorrent tam není a kompilovat se mi to pro to moc nechce.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Jakub Lucký avatar 27.4.2010 15:10 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Já teda stahuju přes deluge-web... Je to trochu náročnější, ale ujde to...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    mess avatar 27.4.2010 15:22 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Jen blbý dotaz, máš v /etc/fstab u toho disku parametr auto?
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Saljack avatar 27.4.2010 18:29 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    JJ nastavuje se to /etc/config/fstab a je tam možnost enabled 1 a když kouknu do toho generovaného fstabu, tak tam to auto je.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    27.4.2010 15:43 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Aka je rychlost kopirovania na disk pripojeny na router z LAN/WIFI pri FTP/SAMBA? :-)
    27.4.2010 17:29 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Uboha :-D Ale teraz vazne - ja mam WL-500W a ani po roznych praktikach voodoo sa mi z toho nepodarilo vytlacit viac ako 2MB/s. Takze som sa na to ...... a radsej som sa par centikov navyse kupil externy disk s LAN a mam svaty pokoj a USB na routery pouzivam "iba" ako print server.
    27.4.2010 18:23 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    z tychto domacich hraciek nic normalne nedostanes, s tym treba vopred pocitat (zaujimave je, ze to nikde nie je velkym cervenym pismom).

    http://www.nslu2-linux.org/wiki/Info/Performance
    Saljack avatar 27.4.2010 18:32 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    No spíš okolo 1MB/s ale je to jenom na zálohy fotek a věcí do školy a na stahování, na nic jiného to nepotřebuji a na to tahle rychlost celkem postačuje.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    28.4.2010 08:58 Tomáš Pěnička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Já jsem v podobné konfiguraci pouštěl z toho externího disku filmy. Při domácím použití je to tak maximum, co od toho chci, zálohy dělám na jiný disk.
    29.4.2010 07:21 javeline | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení

    Ahoj, mé zkušenosti/měření rychlosti s Asus WL500gP + USB diskem.

    Přes FTP -> čtení osciluje mezi 3 .. 4 MB/s, zápis se drží na 1,4MB/s, max. 2 MB/s při malých souborech.

    Obecně musím zkritizovat i propustnost switche v ASUSovi, tento nedovolí dosáhnout max. přenosové rychlosti typické pro 100Mbit.

    Provozovat jej jako páteřní switch domácí sítě, ve které honím data mezi několika PC a příp. multimed. boxy je podle mne pouze nouzovým řešením.

    AsciiWolf avatar 27.4.2010 16:54 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    K tomu (ne)mountování disku po startu - zkus změnit v /etc/init.d/fstab proměnou "START=20" na "START=60".
    27.4.2010 17:13 blabla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    V Gentoo Transmission přes webové rozhraní funguje "out of box".
    27.4.2010 17:47 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    gratluluju
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    gtz avatar 27.4.2010 18:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení

    špatně:
    Tento počítač a tam vybrat připojit síťoví disk.

    Správně:

    Tento počítač a tam vybrat připojit síťový disk.

    Jinak pěkné čtení
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Saljack avatar 27.4.2010 18:35 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Až udělám věci do školy, tak se na to kouknu trochu podrobněji a napíšu nějaký další blogy s různými nastaveními atp. Myslím si, že se hodně lidí tímto inspiruje a možná si taky pořídí tuhle super krabičku ;-).
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    28.4.2010 12:08 marcela
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Ano, nějaké podrobnější návody by mě hodně zajímaly, mám doma podobnou krabičku a líbilo by se mi pokud bych si mohla na tom externím USB disku rozjet uložiště pro subversion, ideaálně přístupné i z internetu.
    Saljack avatar 28.4.2010 13:43 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    To by neměl být problém, přístupnost z netu se akorát povolí ve firewallu a subversion server je přímo v balíčcích. Chtěl bych se taky zaměřit na bezpečnost, protože s tímhle už není přeci jenom sranda. Chtěl bych sepsat nějaký blogy celkově pro začátečníky v oblasti sítí, kteří jsou na tom jako já, který sítím nějak extra nerozumí.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    28.4.2010 16:21 marcela
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    ano , to bude přesně pro mě tak doufám , že to bude brzy
    Saljack avatar 28.4.2010 17:15 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Hmm koukám, že s bezpečností je to celkem hustý. Na to, že mi ssh jede i z venku teprve den, tak už to nějakej kretén zkouší. Tak jsem nastavil jiný port (teď zas bude někdo nadávat) a přihlašování pouze za pomocí klíče, tak snad bude pokoj.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Grunt avatar 28.4.2010 18:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Stačí mít správně nastavené zóny a WAN rozhraní hodit do WAN zóny. Ta už má automaticky nastavené filtry a vše co není forward a established rovnou dropuje. Což mě naopak sralo a musel jsem řešit jak se toho právě kvůli ssh zbavit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Saljack avatar 28.4.2010 18:55 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Tak tomuhle vůbec nerozumím :-D už chápu jak asi vypadám, když se o něčem takovém bavím :-D. Musím si hodně doplnit informace o sítích.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Grunt avatar 28.4.2010 19:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    No tak já nevím, ale pouštět se do OpenWRT bez dobrých znalostí TCP/IP a sítí obecně, to je jako… (a toho kdo vymyslí vhodné a zároveň vtipné přirovnání obdaruju čokoládou)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 28.4.2010 18:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Absolutně nechápu kde je problém:
    BusyBox v1.15.3 (2010-04-06 06:09:35 CEST) built-in shell (ash)
    Enter 'help' for a list of built-in commands.
    
      _______                     ________        __
     |       |.-----.-----.-----.|  |  |  |.----.|  |_
     |   -   ||  _  |  -__|     ||  |  |  ||   _||   _|
     |_______||   __|_____|__|__||________||__|  |____|
              |__| W I R E L E S S   F R E E D O M
     Backfire (10.03, r20728) --------------------------
      * 1/3 shot Kahlua    In a shot glass, layer Kahlua 
      * 1/3 shot Bailey's  on the bottom, then Bailey's, 
      * 1/3 shot Vodka     then Vodka.
     ---------------------------------------------------
    root@OpenWrt:~# opkg update
    Downloading http://downloads.openwrt.org/backfire/10.03/x86/packages/Packages.gz.
    Inflating http://downloads.openwrt.org/backfire/10.03/x86/packages/Packages.gz.
    Updated list of available packages in /var/opkg-lists/packages.
    root@OpenWrt:~# opkg list | grep subversion
    subversion-client - 1.6.9-1 - Subversion is a free/open-source version control system. That is,
     This package contains the subversion client tools.
    subversion-libs - 1.6.9-1 - Subversion is a free/open-source version control system. That is,
     This package contains the subversion libraries.
    subversion-server - 1.6.9-1 - Subversion is a free/open-source version control system. That is,
     This package contains the subversion server.
    
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Saljack avatar 28.4.2010 18:57 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    No problém je, že to musíš ještě nastavit, povolit na to přístup atp. Co máš za zařízení taky nějakýho asuse? Chtěl bych to taky updatovat na Backfire ale nejsem si jist, jestli je to dobrá volba, přeci jenom se mi to znovu nastavovat nechce.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Grunt avatar 28.4.2010 19:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    No problém je, že to musíš ještě nastavit
    Kdo by to čekal? Sám teda subversion nastavovat neumím, ale IMHO v tom nebude na OpenWRT o nic větší komplikace jak na jakémkoliv jiném UNIXu.
    povolit na to přístup
    Tak to nevím k čemu. Rozhraní jako rozhraní a přístup k tomu je jako k jakémukoliv jinému démonovy či službě. Pokud je problém ve firewallu tak ten se dá celý velice snadno shodit.
    Co máš za zařízení taky nějakýho asuse?
    Asus Wl-500g Deluxe, Wistron CA8-4 PRO (RDAA-81), Nanostationy, x86, Compexy, Routerboardy, WRAPy, lednička, mikrovnka, … – OpenWRT má tu výhodu, že krom samotného jádra sdružuje i spousty patchů pro různé boardy, SoC, kity, atd. a tak podporuje různá zařízení, moderními digitálními hajzlíky, co umí signalizovat eventy spláchnutí do sítě, počínaje, obrovskými výpočetními mrchami na bázi x86 konče. Viz. seznamy podporovaného železa[1], [2]. Záležet to na mě tak ho cpu i do normálních rackových jednotek místo toho jejich přeúžasného enterprise softu.
    Chtěl bych to taky updatovat na Backfire ale nejsem si jist, jestli je to dobrá volba, přeci jenom se mi to znovu nastavovat nechce.
    V /etc/config by se měli nacházet textové konfigurační soubory, a ty by měly být zpětně kompatibilní a mělo by tedy stačit zazálohovat a přesunout. Rozhodně doporučuju se krom naklikávání v LuCI naučit i textovou konfiguraci, protože právě v ní je jedna ze sil OpenWRT samotného.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Saljack avatar 28.4.2010 21:38 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Jo to vím, že se to dá zazálohovat. A dá se to nějak upgradovat přímo, nebo to budu muset zase flashovat?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Grunt avatar 28.4.2010 21:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Třetí chlup z pr***e děda vševěda nejsem…ale jednoho takového znám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Saljack avatar 28.4.2010 21:50 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Právě, že nic nemůžu najít jinak bych se neptal.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Grunt avatar 28.4.2010 22:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Aha. Tak potom asi spíše ne než ano.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Saljack avatar 28.4.2010 21:41 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Mě právě chvíli trvalo, než jsem přišel na to, že se všechno nastavuje v /etc/config, ale moc se mi ten přístup openwrt libí.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Grunt avatar 28.4.2010 21:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    To jsme dva. LuCI už je jen taková třešnička na (skoro) dokonalém dortu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Saljack avatar 28.4.2010 21:58 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Já tam mám webif, ale asi když budu upgradovat na backfire, tak zkusím LuCI vypadá to dost dobře.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Grunt avatar 28.4.2010 21:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Ale IMHO spíš ne, protože balíčkovací systém nemá přístup na mtd na kterém je binárně uložený image jádra. Ten jde přepsat jenom přeflashováním. Teda aspoň co je mi známo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 27.4.2010 19:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Rozhodně to není pro lidi, kteří nikdy s Linuxem nedělali.
    Problém/výhoda embedded/OpenWRT je, že je to úplně jiné odvětví u kterého je dobré zvládnutí ovládání systému naprosté minimum. Ale zas se aspoň člověk nenudí. Jinak aktuální je myslím Backfire(zkoušel už někdo ten míchaný nápoj vč. Kamikaze?) a nebylo by od věci zvážit SVNko.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Limoto avatar 27.4.2010 19:14 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Ze začátku OpenWRT vypadá dobře, ale když budeš chtít nastavit něco, co soudruzi nepotřebují, tak musíš hackovat všechny skripty nebo si to udělat úplně po svým. Jakákoliv konfigurace je dost neuniverzální a ani není pořádně zdokumentovaná...
    28.4.2010 23:15 Frettie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Abych psal k tématu - openWRT mám, linuxu se téměř nevěnuju a dobrý, ťuk ťuk.

    Ale safra, když něco píšu, tak používám i čárky ve větách, aspoň náhodně. Tohle se nedá pomalu číst - jestli stejně i mluvíš, tak to musí být dost krutý.

    Ale je od tebe hezký, že se k tomu v profilu přiznáváš - jen mě trošku děsí, že studuješ i management.
    Saljack avatar 29.4.2010 10:26 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    No já management nestuduji to je pouze název studijního programu. Ale nejvíc mě dostává, že i když mám napsaný v popisu blogu, že píšu jako prase a v patičce to mám taky a ještě jsem to zvýraznil a ty sis to určitě přečetl, tak si se k tomu stejně musel vyjádřit. A jestli se to nedá číst, tak to nečti nikdo tě nenutí. Třeba amigu nikdo za tohle nebuzeruje, ale jakmile něco napíšu já, tak se můžou všichni po...... Právě to mě odrazuje něco psát, i když bych toho měl celkem dost a nevím jak pro vás ale pro mě je mnohem důležitější zdělení než nějaký pravopis. Ještě dodám, pro mě není problém něco napsat bez chyby, ale prostě si to nechci 10x číst než všechno najdu.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    stativ avatar 2.5.2010 18:49 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Už ti někdo říkal, že neumíš psát česky? :-D
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Saljack avatar 2.5.2010 22:38 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    A už si si všimnul, že ty neumíš číst česky, když to mám napsaný i v patičce, nechápu co je na tom nepochopitelného.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    vlastikroot avatar 5.5.2010 12:57 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Nic si z toho nedělej, já třeba nepoznám, co je v tvých textech špatně. Radši piš cokoliv chceš sdělit, normální lidi (jako já) to pochopí, ostatní ignoruj ;-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Fluttershy, yay! avatar 5.5.2010 15:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Jestliže má ta jazyková buzerace nějaké důsledky (tzn. pisatel si text po sobě přečte, zapne si kontrolu pravopisu atd.), je rozhodně na místě. Čtenář si zpravidla při čtení navyká na jisté jazykové konvence -- u správně psaného textu si navyká na správné konvence. To je velice podstatné, jelikož forma může měnit význam textu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Saljack avatar 5.5.2010 20:12 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Jenže kontrolu pravopisu zapnutou mám a abych si to znovu přečetl mě nějaká buzerace nedonutí, protože jsem prostě líný.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Fluttershy, yay! avatar 5.5.2010 21:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová hračka, nový boj a spousta nadšení
    Piš, prosím, nějak slušně. Už i já mám potíže rozeznat, co je správně, když polovina lidí to píše tak a druhá polovina onak -- nechce se mi stále hledat v jazykových příručkách.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.