abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.4. 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (60%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 411 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Vyber nove zakladni desky a procesoru

    30.10.2010 20:50 | Přečteno: 1594× | Ostatní

    Uz je to nejaky ten patek, co mam doma v pocitaci desu Ausus M2N-SLI Deluxe s AMD Athlon64 6400+ Black Edition. Grafiku TED resit nebudu (ale je to Gigabyte 96TSL-512I). Na procesoru mam pasiv Thermaltake Sonic Tower rev.2.

    Deska s procesorem sice neni spatna, ale ma to sve mouchy.

    Procesor ma docela velkou spotrebu, sice vetsinu casu stejne je podtatovany na 1GHz, ale i tak je to teplo (hlavne v lete) znat, ted na zimu aspon tolik nemusime topit:-D

    I prez to, ze procesor je Black Edition a tudiz by mel mit odemceny nasobic, tak ho odemceny nema (zkouseno na dvou deskach, kdy na te druhe je provozovan 5200 take black).

    Nejvetsi problem pro mne ale predstavuje deska samotna. Dlouho jsem resil, proc mi pri propojeni LCD televize a pocitace skrze DVI -> HDMI kabel na televizi lupe zvuk (stejne tak kdyz pustim zvuk na monitoru (HP w2408h). Nejdriv jsem mel podezreni na grafickou kartu, ktera mela pouze 2x DVI vystup a nemema moznost ptivest i zvuk. Koupil jsem si tedy novou grafiku s HDMI a vstupem pro audio. Problem ale pretrvaval. Zvuk jsem mel pripojeny ze sb audigy2. V BIOSu jsem tedy zkusil zapnout integrovane sumitko od Realteku, ale vysledek byl stale stejny. Lupance pretrvavali i kdyz byl uplne odpojeny S/PDIF kabel. Nasledoval nakup dlasi grafiky GF210 s vlastni zvukovkou. problem pretrvaval, GF210 pak putovala do meho dalsiho desktpu u rodicu, aspon kvuli DVI vystupu. Postupne jsem zkusil vymenit zdroj, pameti (za vetsi, takze vlastne upgrade), disky (take upgrade), vyndal jsem i malo pouzivanou wifi kartu (MiniPCI Mikrotik r52 v redukci). Pred pocitac jsem dal UPSku (APC Smart), menil jsem i HDMI kabely. Lupance porad pretrvavali. Pak jsem si pujcil HTPC od znameho ktery jel na dovolenou. Tam byl zvuk naprosto v pohode. Bohuzel tam mel wydle a linux jsem tam nainstalovat nezkousel, protoze jsem nemel volny disk. Z toho mi tedy vysli dve mozne priciny. Deska, nebo Linux. Uz 3/4 roku se psychicky pripravuju na zkusebni instalaci woken abych vyloucil Linux a potvrdil, ze to dela deska (i kdyz mi absoultne neni jasny, jaky by na to mela mit vliv).

    Co se mi ale na desce libi jsou 2 gigove sitovky (a kdyz rikam sitovky, tak myslim sitovky a ne nejake nepovedene parodie od realteku.

    Pozadavky na novou desku bohuzel nejsou moc skromne.

    Plny ATX, alespon jedna integrovana sitovka (zadna sr*cka od realteku), PCI-E x16 (pro grafiku), samostatny PCI-E 4x (pro Adaptec 3405), PCI (pro Audigy2) a dlasi PCI (pro wifinu). Uvital bych seriovy port a PS/2 pro klavesnici.

    Zatim jsem nasel DFI LANPARTY DK 790FXB-M3H5. K DFIcku nemam moc velkou duveru. Vlastne vubec zadnou. Rukama mi proslo asi 25 DFIcek, u vsech jsem konstatoval ze v lepsim pripade jsou na reklamaci (i opakovanou), v horsim pripade rovnou do popelnice. Bohuzel najit desku se sitovkou je dneska VELKEJ problem a pokud za desku nechci dat 6 litru ale jen cca polovinu), je to jiz mission imposible.

    Koukal jsem i na Intel, desky se najit daji, ale pokud nebudu brat v uvahu LGA775 ale perspektivnejsi LGA1156 tak cena Core i5 se mi jiz taky moc nelibi. Zatim to tedy vidim na AMD Athlon II X4 610e (2.4GHz, 2MB, socket AM3, 45W) Box EE za nejakych 2800 vcetne dane, pripadne AMD Athlon II X2 245e (2.9GHz, 2MB, socket AM3, 45W) Box EE za necelych 1500. V uvahu by jeste pripadal AMD Athlon II X2 250 (3.0GHz, 2MB, socket AM3, 65W) Box, ktery je jeste o 2 kila levnejsi.

    Ma nekdo nejaky dlasi tip?

           

    Hodnocení: 40 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.10.2010 20:52 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    je to druhé svg ok?
    Baník pyčo!
    the.max avatar 30.10.2010 21:11 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    e?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    30.10.2010 21:38 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    he! http://www.abclinuxu.cz/blog/BLB/2010/10/tricka-kernel-ultras#40
    Baník pyčo!
    the.max avatar 31.10.2010 00:08 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    jo, ale tam zase neni ten napis Kernel Ultras:-(
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    31.10.2010 00:42 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Příloha:
    Je tam ;-). Na důkaz přikládám screen (schválně jsem si otevřel svg z přílohy, co jsem nahrál).
    Baník pyčo!
    the.max avatar 31.10.2010 01:09 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    no to mi ho vyndej
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    kotyz avatar 31.10.2010 09:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    nerikej dvakrat ... :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    30.10.2010 21:11 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Tys mi koukal do mailu? ;-) Uvažuji totiž o něčem podobném.
    the.max avatar 30.10.2010 21:14 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    jo, este ted se cervenam:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    tomboytom-deviant avatar 30.10.2010 21:45 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    K tomu Athlonu II X2 250 s jádrem Regor. Sice ma TDP 65W, ale zvlada podvoltáž a v mém případě (Athlon II X2 245) jede plně stabilně na 1,075 V (oproti továrnímu 1.45 (tuším)). Nejvíc mám na těchto CPU od AMD rád, že když PC dělá něco, na co nepotřebuje výkon, tak to jede na 800 MHz a žere to CPU 13W ! ;)

    Limoto avatar 30.10.2010 22:31 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru

    Ta síťovka nemá cenu. Radši si kup normální s Realtekem, PCI-E Intela a dělej, že ten Realtek neexistuje...

    the.max avatar 30.10.2010 23:11 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    ja prave chci delat ze realtek neexistuje, proto si nechci kupovat zadnou desku kde ta sr*cka je. Kupovat dalsi sotovku do pci-e je nesmysl, kdyz muzu koupit desku, ktera uz sitovku ma. Ale pro klid v dusi, mam tu jedno a dvouportove Intely. Jenze, kdyz teda budu mit desku bez sitovky, tak budu muset pouzit tu dvouportovou, ktera se ale uz nevejde do pci-e 1x, protoze potrebuje pci-e 4x. Takze abych to do desky strcil, musim ji dat do pci-e 16x (kterej uz bude sdilenej s grafikou, takze grafika bude pak uz jen na pci-e 8x. Uz je jasno?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    gtz avatar 30.10.2010 23:16 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Nějakou desku kde je Intel nebo Broadcom integrovaný.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 30.10.2010 23:41 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    spraaaavne, vis o takove desce s cenou do 3.5Kkc vcetne DPH?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    gtz avatar 31.10.2010 00:07 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Intel® Desktop Board DP55WG byla hodně slušná deska s cenou někde k 3100,-
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 31.10.2010 00:14 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    take jsem na ni koukal, ale cca 3800 za nejlevnejsi Core i5 uz nedam.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    gtz avatar 31.10.2010 00:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    zhruba 3100,- ,ale Intel má i spoustu levnějších desek kde je prý GB LAN WHITESBURG ale kdo ví co je ta desku.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    31.10.2010 11:13 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    A proč nekoupit Core i3? Požadavek PCIe 16x + 4x a PCI x 2 splňuje drtiva vetsina levnejsich desek LGA1156.
    the.max avatar 31.10.2010 11:32 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    levnejsi desky nemaji sitovlu ale sr*cku od realteku a cenove me to porad vyjde draz, nez AMDcko
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    30.10.2010 23:25 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    PCI-E karty jdou libovolně kombinovat, pokud se do slotu vejdou fyzicky. Takže není problém dát kartu pci-e 4x nebo i 16x do slotu 1x a pojede to. V případě že karta nejde do slotu 1x zasunout, stačí slot na konci proříznout.

    Na druhou stranu by mě zajímalo, k čemu jsou na pracovní stanici nutné dvě plnohodnotné 1Gb síťovky ? Jednu chápu, připojení do lokální sítě, ale proč i ta druhá musí dát 1 Gbps ? Bonding na pracovní stanici asi doma nikdo neprovozuje a router, routující stovky Mbps to asi taky nebude, tak proč nepostačí 1x intel a 1x integrovaný realtek ?
    the.max avatar 31.10.2010 00:00 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Ano kombinovat se samozrejme libovolne daji. Problm nastane v pripade, ze deska je mrzacky navrzena nebo cipset ma malo express linek. A jak uz jsem psal v zapisku. prvni pci-e 16x je obsazene grafikou. nasleduje obvykle druhy pci-e 16x do ktereho je vyvedeno 8 express linek z prvniho slotu (s grafikou). Pokud do tohohle slotu neco strcim, tak karta v prvnim slotu uz nepojede na svych 16ti linkach, ale jen na 8mi, protoze dalsich 8 se presmeruje na ten druhy slot muj soucasny pripad, mam v nem stcenej ten Raid od Adaptecu. Takze pokud se budu chtit vyhnout tomu, ze mi grafika pojede jen na 8mi linkach, potrebuju mit 2 slity pci-e x4, jeden pro radic, druhy pro sitovku. je fakt, ze 790FX ma 48 express linek, ale kdo vi jak to v DFI zmatlali, takze bych se na to nerad spolehal.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    31.10.2010 11:21 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    To ze ti grafika pojede jen na PCIe 8x nemá prakticky ádný vliv ani na nejvýkonější modely typu HD5870 nebo GTX480. Pouziti 16 linek gen2 pro grafiku je naopak zcela nesmyslné plýtvání konektivitou. Osobne mam mnohem radeji kombinaci 8x + 8x nez 16x + nic v obou pripadech doplnenych nejakymi 1x nebo 4x sloty..
    31.10.2010 11:25 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    blbe je jenom to, když deska neakceptuje v PCIe 16x slotu nic jineho než grafiku, což se ti může stát u kterékoli kombinace. Jistotu máš snad jen v případě, kdy je slot krátký (1x,4x,8x) a grafika tam fyzicky nejde dát. V tom případě lze vyloučit, že by se v tom slotu počítalo jen s grafikou. jindy je to sázka do loterie a je třeba si o ověřit u majitelů desky. Helpdesk výrobce v tomto případě použitelné informace neposkytuje.
    31.10.2010 11:17 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Realtek 8111D/8111E jsou naprosto bezproblémové chipsety.
    otasomil avatar 30.10.2010 23:43 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru

    Imho nevim co porad lidi maj oproti Realteku a jejich prvkum na motherboardech. Sitovka naprosto v pohode a zvukovka taky.

    Nejvic se ozvou ti jez maji 1 GBit/s sitovku a pritom maji sit 100 MBit/s a ti jez poslouchaji hudbu jako kulisu u PC cimz samozrejme vyzaduji na chraplatka za dve stovky nejspickovejsi soundcard.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    the.max avatar 31.10.2010 00:07 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Z bytu mi vede kabel do gigovyho switche a ze switche mi vede sklo az k serverum. Kazdou noc se mi zalohuji servery na muj domaci pocitac. Realtek pri vetsi a dlouhodobejsi zatezi ma docela problem se stabilitou, ztraci packety a nehorazne vytezuje CPU. Zvykovku neresim, tu vypinam automaticky, protoze Audigy2.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    31.10.2010 18:37 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Nesmysl, v praci mame realteku 8139X (veskere rady C,C+,D,...) desitky (mozna ke stovce) a na Linuxu ani windows zadny problem.
    31.10.2010 04:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Imho nevim co porad lidi maj oproti Realteku a jejich prvkum na motherboardech.

    To pochází z dob, kdy většina levných síťových karet používala chipset Realtek 8139, u kterého se část věcí (jinde implementovaných v hardware) řešila softwarově, takže při větší zátěži mohl být oproti jiným chipsetům více zatížen procesor. Tak zátěž ale musela být dost specifická, spíš velmi vysoký počet krátkých paketů, protože ani souvislý HTTP stream naplno vytěžující 100 Mb/s ethernet nijak závratnou zátěž nezpůsoboval. Jako bonus měl Realtek 8139 jednu zásadní výhodu: protože byl tak rozšířený, jeho (linuxové) drivery byly v podstatě nejprověřenější a nejspolehlivější; osobně jsem měl s Realtek 8139 kartami podstatně méně problémů než třeba se "značkovými" 3COM.

    Od těch dob je prostě v obecném povědomí, že "Realtek je šmejd" a ani skutečnost, že pod označením Realtek se dnes skrývají úplně jiné chipsety s úplně jinými vlastnostmi, na tom nemůže nic změnit.

    31.10.2010 11:15 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Také mám spoustu realtek síťovek (aktuální varianty) a naprostá spokojenost.
    31.10.2010 13:33 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    u kterého se část věcí (jinde implementovaných v hardware) řešila softwarově, takže při větší zátěži mohl být oproti jiným chipsetům více zatížen procesor
    Coz ale ocividne plati i dnes.
    31.10.2010 14:37 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    V desktope aj nb mam dva Realteky 8169 proti sebe. A nie su schone sa sami dohodnu tna 1Gb/s. Musim do nich rucne kopat a stelovat, aby som ich donutil behat na 1Gb/s.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    31.10.2010 14:37 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    V reale cca 0.3Gb/s.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    the.max avatar 31.10.2010 16:32 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    tak to je dobry:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    31.10.2010 18:48 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Mas to nejaky rozbity. Nedavno jsem to predbezne testoval - tri stroje propojene gigabit ethernetem, prostredni routuje. PCIe sitovky intel a realtek. Zadne problemy s handshakem rychlosti jsem nezaznamenal. Dva TCP streamy s oboustrannym provozem (2x tcpspray -e proti echo serveru).

    Vysledky zhruba takovehle (mereno na routeru):
    e1000e:
    1500    2x 870 Mbps     2x 85 kpps      24 %
    1000    2x 780 Mbps     2x 130 kbps     25 %
    500     2x 590 Mbps     2x 200 kbps     29 %
    
    
    r8169:
    1500    2x 820 Mbps     2x 80 kbps      62 %
    1000    2x 780 Mbps     2x 130 kbps     67 %
    500     2x 590 Mbps     2x 200 kbps     70 %
    
    Prni sloupek je packet size (B), druhy je dosazeny datovy tok, treti je paketovy tok a ctvrty je vytizeni CPU routeru.

    Takze z toho je videt, ze realtek sitovky vytezovaly CPU zhruba 2.5 krat vic, ale jinak jsem zadne problemy nezaznamenal, v obou pripadech to slo vyborne. Nevim presne, co limitovalo vykon, tipuju ze nespis TCP flow control, asi by bylo vhodnejsi to testovat pomoci UDP, ale nic vhodneho jsem nenasel. Docela me prekvapil relativne maly narust vytizeni routeru pri prechodu ze 160 kpps na 400 kpps, ale je mozne, ze to je nepresnosti mereni CPU loadu (cisla z topu).
    2.11.2010 16:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Nedávno jsem taky testoval... a pozoroval jsem prakticky všechno z toho, co je uvedené výše.

    Pří přímém propojeni dvou 8169 maximální rychlost 0.3Gb/s a to provoz generoval přímo packet generator v jádře, takže žádné zpoždění v userspace.

    Jedna z těch síťovek se při zapojení do switche od D-Linku neustále nastavovala na 100Mbps, přepnutí na 1Gbit se muselo dělat ručně. (A po uspání/probuzení znovu nastavit.)

    No a taky mi od té doby, co jsem tu kartu zapojil, při uspávání/probouzení začal padat komp, takže jsem se vrátil k 8139 v PCI. Ta je podle všeho nesmrtelná a (na domácí používání) spolehlivá.
    Quando omni flunkus moritati
    31.10.2010 18:55 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    u kterého se část věcí (jinde implementovaných v hardware) řešila softwarově
    Mimochodem, tusis co? Ja jsem slysel, ze hlavni problem u rtl8139 byl nepouzitelny scatter/gather, takze se v ovladaci musely kopirovat data jeste jednou do pomocnych bufferu. Ale nevim, podrobne jsem to nezkoumal.

    Jinak souhlasim, s tim, ze Realtek 8139 funguje pod Linuxem spolehlive. Ma hypoteza ohledne puvodu obecneho povedomi 'Realtek je smejd' je ta, ze bylo zapricineno (predpokladanym spatnym) stavem Windows driveru pro tyto sitovky.
    Grunt avatar 31.10.2010 20:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Naprosto všechno potvrzuji. A chybí ještě jeden výrazný faktor: Operační systém Microsoft Windows. Dokonce v některém čísle časopisu CHIP byl někde v Tipech a tricích způsob jakým ty Realteky zase rozjet a spočíval v přepsání nějaké hodnoty v registrech. Holt Windowsáci.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    31.10.2010 23:53 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Když jsem provozoval Ronju, tak zatímco zcela obyčejný realtek 8029 - 10Mbps běhal bezproblémově tak značková karta 3COM - také 10Mbps měla značný packet loss. Je ovšem otázka co z Ronji vlastně lezlo za signál a jak moc se to přibližovalo normě.
    30.10.2010 23:59 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    Pokud bys byl ochotnej koupit znova Asus, tak by se mozna par desek bez Realtek sitovky splnujici kriteria naslo.
    the.max avatar 31.10.2010 00:03 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    koukal jsem, vim o nich. Problem je ten, ze deska pro AMDcko s Intel sitovkou je za 6ku, to uz bych si radeji koupil Tyana, kterej ma 2 sitovky a snese 24/7 provoz. Intel platforma me vyjde draz nez AMDcko tak nebo tak.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    1.11.2010 12:45 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru

    S tim realtekem uz to prestava byt vtipny.

    Nicmene, pokud ten pocitac nechces hned, mohlo by se vyplatit si pockat, v prvnim cvtrleti ma intel prijit s uplne novou architekturou, a AMD slibuje totez na leto.

    the.max avatar 1.11.2010 22:29 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vyber nove zakladni desky a procesoru
    mno jde o to, ze nejslabsi zelezo (to co je ted v kanclu) muzu poslat dal, pricemz jeho prodejem bych zafinancoval nakup toho noveho. A to co mam doma bych presunul do kanclu.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.