abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
včera 22:45 | IT novinky
NASA, která společně s Rackspace stála u zrodu projektu OpenStack, se již nadále nebude podílet na dalším vývoji této "infrastructure-as-a-service" platformy. V NASA totiž došli k závěru, že vzhledem k podpoře OpenStacku ze strany společností jako Red Hat, AT&T a HP lze jejich práci považovat za dokončenou. Posléze se NASA plánuje stáhnout i z vývoje další platformy pro cloud computing jménem Nebula.
Migilenik | Komentářů: 0
včera 22:45 | Upozornění
Blíží se svátek IPv6 a s ním i konference IPv6 Day. Na návštěvníky této akce čeká nejen bohatý program, ale také jedna speciální nabídka – v průběhu setkání bude možné získat se slevou 66 procent třetí vydání knihy IPv6 vysokoškolského pedagoga a publicisty Pavla Satrapy, tedy za 105 korun. … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 1
včera 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
včera 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 8
23.5. 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
23.5. 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 35
23.5. 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
23.5. 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 2
23.5. 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
23.5. 00:01 | Nová verze
Vyšla nová verze open source služby pro sdílení a synchronizaci souborů ownCloud 4. Mezi hlavní novinky patří verzování, šifrování dat, vestavěný prohlížeč ODF souborů, nové API a další - podrobnější popis novinek a vylepšení zde.
Dirka | Komentářů: 1
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (10%)
 (29%)
 (1%)
 (60%)
Celkem 177 hlasů
 Komentářů: 10, poslední včera 22:42
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Samodomo meteostanice

    5.12.2010 14:56 | Přečteno: 1543× | Jen tak ...

    Už delší dobu se mi líbí myšlenka mít na zahradě budku plnou čidel, která mi bude měřit jak je venku hezky. Teď už myslím mám v hlavě urovnáno jak to dát dokupy.

    Co všechno se bude měřit a další poznámky si vedu tady. Srdcem bude Arduino Uno a pro komunikaci s počítačem bude pomáhat Ethernet Shield. Napájení nakonec zařídí POE, D-Link má takové pěkné udělátko, kdy z jedné strany vleze ethernet kabel a z druhé strany vyleze 12V pro Arduino.

    Data bude sbírat aplikace běžící buď na routeru (Asus Wl500gp) nebo na nějakém postarším počítači, to zatím moc neřeším. Měřit teplotu, vlhkost, tlak bude myslím snadné. Víc srandy bude se sílou větru, budu si muset postavit anemometr, ale know-how už myslím mám, to samé platí pro sílu větru. Měření srážek zatím v prvním release nemám, dodělám časem.

    Co se týče elektroniky, tak jsem dost lama, tady si musím doplnit spoustu vzdělání, takže budu vděčen za odkazy za dobrou literaturu. Už se těším na nasbíraná data, tabulka s hodnotami rok zpátky nebo pěkný graf mi dělá radost :)

    Zbytek informací je v odkazovaném dokumentu s poznámkami, budu vděčen za jakýkoli nápad nebo zkušenosti.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.12.2010 15:41 sivlk | skóre: 16 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Myslím si že je blbosť (na webe nájdeš všetky údaje, aj z tvojho okolia), ale keď to už budeš robiť sprav aj meranie elektrostatického poľa, stačí ti jeden mosfet s nezapojeným hradlom.
    Martin Stiborský avatar 5.12.2010 15:44 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Kdybych chtěl jenom ty údaje, podívám se na internet.

    Já chci něco takové postavit, udržovat a mít z toho radost, to na netu není.

    Kvík ..
    =^..^= AmigaPower® avatar 5.12.2010 15:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 28 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Spojení s Asus-Wl500gP pomocí ethernetu (ethernet shield pro Arduino), --- Napájet se bude po ethernetu, kabel půjde pod zem, vedení v husím krku.
    Jako někdo, kdo se aktuálně zabejvá i detektorama větru, deště, doporučuju ohledně toho napájení předem nastudovat vlastnosti kabeláží. ;-)
    I♥DRX * My sme Linuxovej andrgraund pyčo!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
    5.12.2010 17:00 kolcon | skóre: 5 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    aby sis taky nepostavil rovnou bleskosvod ;)
    5.12.2010 17:14 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Ten srážkoměr přes počítání vyklopení je zajímavý. Já viděl jeden návod, kde to řešili přímo přes počítání jednotlivých kapek mikrofonem při dopadu, ale to bylo určerné do oblasti s malým množstvím srážek (Kalifornie, myslím), nevím, jestli by něco podobného fungovalo i pro mohutné deště u nás. Alternativní řešení je srážkovou vodu vážit (např. pomocí senzoru z lepší digitální kuchyňské váhy), ale to chce mnohem větší sběrnou plochu.

    Ale na anemometr jsem viděl zajímavé řešení, postavené z vnitřností optomechanické myši - jedna osička měřila rychlost, druhá směr větru, Tlačítka se používala pro reset polohy směru větru pomocí kontaktů z jazýčkového relé, aby se obešlo to, že se posílají jen změny souřadnic. Výhodou je, že elektronika je kompletně hotová, stačí udělat jen mechanická část, i když autor doporučoval minimálně pro změnu polohy vlastní kotouč s více zářezy pro vyšší citlivost. Škoda jen, že původni odkaz už nefunguje :-(

    BTW: Osobně bych přidal i detektor blesků, zapojení je jednoduché (jde o přímač naladěný na frekvenci 200-400 kHz, viz např tady), jen to chce pořádnou anténu.
    Martin Stiborský avatar 5.12.2010 17:50 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Jo, řešení s vykuchanou kuličkovou myší jsem četl na programujte.com, bylo to trochu jiné než popisuješ, ale myšlenka stejná.

    Detektor blesků by byl taky super, ale ten stožár dost dobře realizovatelný nebude, hned vedle místa kde chci stanici mít je elektrické vedení. Mohl bych to dát na střechu, ale to by bylo taky trochu komplikovanější.

    Kvík ..
    Grunt avatar 6.12.2010 15:23 Grunt | skóre: 17 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    detektor blesků
    Tak ten je drsný. Kdo ví jaký to má dosah. Kdyby se tam přidal nějaký A/D převodník a uzavřelo se to do trojúhelníku, tak by se dala pozice blesků i triangulovat, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.12.2010 17:43 wlofy | blog: wlofy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Videl sem zajimave reseni a s merenim srazek se da sehnat od cca 3000 coz za tu cenu asi nepostavis. Nechci te ale samozrejme odrazovat neco si doma ubastlit je nejlepsi. Jinak mereni vetru pekne realizovane bez mechanickych casti sem videl ve starsi circuit cellaru pomoci ultrazvukovych cidel. Zjednodisene receno se merilo zrychleni/zpomaleni zvuku pri foukani vetru, merilo se to ve dvou osach a pak prepocitavalo.
    Martin Stiborský avatar 5.12.2010 17:46 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Nabídka hotových meteostanic je velká, ale to mě vůbec neláká…

    Na ten ultrazvuk kouknu, díky.

    Kvík ..
    kotyz avatar 5.12.2010 17:48 kotyz | skóre: 23 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    ale moh by sis treba koupit hotovy cidla a z nich tu stanici potom postavit.
    Starý časy jsou pryč a už se nikdy nevrátí. | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Vyspíš se až umřeš. | Nemám čas ztrácet čas.
    Martin Stiborský avatar 5.12.2010 17:51 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Jako třeba hotový anemometr? Jo, to bych mohl…pokud nebudu úspěšný v bastlení tak to tak i skončí :)

    Kvík ..
    kotyz avatar 5.12.2010 18:51 kotyz | skóre: 23 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    jo, presne ten sem mel na mysli.
    Starý časy jsou pryč a už se nikdy nevrátí. | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Vyspíš se až umřeš. | Nemám čas ztrácet čas.
    5.12.2010 19:52 PepaSFI | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    měření větru je bohužel mechanická záležitost a pokud to má sloužit tak to musí být dobře udělané. Klasická vrtulka s polokulovýma lopatkama a nějak snímat otáčky. Buď optočlen nebo magnet. Dobrá ložiska aby se to lehko roztáčelo, nesmí to zamrznout a běhat pokud možno bez údržby. Ještě existuje nemechanické měření ale taky má nevýhody. Používá se žhavené odporové vlákno a proudění vzduchu ho ochlazuje. Musí se to kompenzovat podle okolní teploty a když prší a vítr žene vodní tříšť tak to dělá blbosti. Takhle fungují i takzvané váhy vzduchu v automobilních motorech, teda některé, někde je jen taková klapka co vlaje v průvanu. Horší to je se směrem větru, aby to mělo trochu rozlišení tak to bude složité.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Martin Stiborský avatar 5.12.2010 20:06 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Přesně takové informace potřebuji, děkuji mockrát.

    Nesmí to zamrzat, no, tak nad tím ještě pouvažuju…Je to pravda, nedošlo mi to. Nakonec to vyhřívání bude potřeba…

    Jako ložisko mám zatím v plánu použít mechanismus ze starého harddisku…

    Kvík ..
    gtz avatar 5.12.2010 20:29 gtz | skóre: 26 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Koukl bych se na konstrukce třeba na pandatron.cz, tam jsem viděl Home-made meteostanici s PIC.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.12.2010 22:44 tisa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Za mých mladých let se požívala ruská ložiska z přadlářských strojů. 100k rpm a nemrzla. To ale dneska asi neseženete.
    5.12.2010 18:26 Vladimír Zima | skóre: 4 | blog: FREESOFTWARE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    No kdyby jsi na to nespěchal tak bych mohl pomoci s konstrukcí té meteo budky. :-) Respektive návrh + výkresy. :-)
    Martin Stiborský avatar 5.12.2010 18:41 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Nespěchám, díky, to by bylo fajn.

    Kvík ..
    6.12.2010 08:12 Vladimír Zima | skóre: 4 | blog: FREESOFTWARE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    něco takovédle ho? http://www.vubhb.cz/images/meteo/2010/m2-400.jpg
    6.12.2010 08:12 Vladimír Zima | skóre: 4 | blog: FREESOFTWARE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    železo nebo dřevo?
    Martin Stiborský avatar 6.12.2010 09:24 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Dřevo.

    Bohatě mi bude stačit něco menšího. Pošlu ti mou představu…

    Kvík ..
    Josef Kufner avatar 6.12.2010 12:12 Josef Kufner | skóre: 60
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    A co to zamaskovat do ptačí budky či krmítka? (A nechat i prostor pro ptáka.)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Marián Kyral avatar 6.12.2010 14:48 Marián Kyral | skóre: 28 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    No pak ti asi nebudou naměřené hodnoty korespondovat se skutečností ;-)
    gtz avatar 6.12.2010 15:24 gtz | skóre: 26 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    To nejde, nepůjde tam vzduch tak jak by šel, kdyby to bylo venku.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Josef Kufner avatar 6.12.2010 17:50 Josef Kufner | skóre: 60
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Tak jasně, že čidla musí pokukovat porůznu ven či být jen za mřížkou, ale ta hromada elektroniky u nich by mohla mít pěkný domeček.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    gtz avatar 6.12.2010 18:01 gtz | skóre: 26 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Asi bych všechna čidla nechal umístěné venku - teplota, tlak jsou na to hodně náchylné a pak hodnoty jsou mimo mísu, anemometr by měl být na takové pozici, aby se dokázal otačet - možná aparatura pod stříškou domečku a korouhvička nahoře. Co se běžně dělá je malý stožárek s T výložníkem, kdy na jedné straně je anemometr a na druhé vlhkoměr a ve špici tlak/teplota.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 5.12.2010 23:00 gtz | skóre: 26 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    pandatron, meteostanice s PIC. Vynikající je i článek na HW.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 5.12.2010 23:06 gtz | skóre: 26 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Možná to tu je někde zmíněno, ale pro jistotu doplním. Pro některé meteostanice existuje i český projekt meteolinger postavený právě na Linuxu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Martin Stiborský avatar 6.12.2010 09:26 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Obzvlášť dík za ten odkaz na hw.cz, je tam hezky popsaný postup kalibrace anemometru.

    Kvík ..
    gtz avatar 6.12.2010 12:18 gtz | skóre: 26 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Doplním ještě Linux home automation snad budete znát popř. Výborný článek o domácí automatizace vč. čidel je zde
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 6.12.2010 12:20 gtz | skóre: 26 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Najděte si v starším Amáru článek o konstrukci anemometru 1988/11.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    MaSo avatar 6.12.2010 10:30 MaSo | skóre: 14 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Super odkazy :-)
    gtz avatar 6.12.2010 12:13 gtz | skóre: 26 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Existoval jeden server v Německu, který se věnoval konstrukcím apod., byla tam popsána konstrukce přes 2x PIC s grafickým LCD, ale server jaksi již není :( :(
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    MaSo avatar 6.12.2010 10:33 MaSo | skóre: 14 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    UTP jsou i speciální pro venkovní (zemní) aplikace. Mají tvrdší/pevnější izolaci a bývají černé, cenu neznám
    Martin Stiborský avatar 6.12.2010 12:32 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Paráda, díky, opravdu existuje, doufám že mi někde prodají těch pár metrů co potřebuji.

    Kvík ..
    gtz avatar 6.12.2010 12:48 gtz | skóre: 26 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Přílohy:
    Přikládám stránky z AR 1988/11 - konstrukce anemometru a AR 2003/9 - anemometr z odporového drátu - prosím kvalita ja jaká je, nic lepšího nebylo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 6.12.2010 12:49 gtz | skóre: 26 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Přílohy:
    Pokračování
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Martin Stiborský avatar 6.12.2010 12:57 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice

    Díky moc! Kvalita je dostačující.

    Mimochodem, nenapadá vás z čeho vyrobit "lopatky" anemometru? Pinpongový míček mi připadá malý a dámské silonky u nás takhle asi nebalí :)

    Kvík ..
    gtz avatar 6.12.2010 13:12 gtz | skóre: 26 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Pinpongový míček snad pro začátek stačí, ale možná tato konstrukce vetrometr by mohla pomoci.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Josef Kufner avatar 6.12.2010 13:48 Josef Kufner | skóre: 60
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    A co pouťový větrník připevněný na korouhvi?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kotyz avatar 6.12.2010 17:09 kotyz | skóre: 23 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    co dna z pet flasek? takovy vetrniky ma na zahrade soused, snad na plaseni spacku ...
    Starý časy jsou pryč a už se nikdy nevrátí. | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Vyspíš se až umřeš. | Nemám čas ztrácet čas.
    6.12.2010 21:13 todler
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Timhle se neplasi spacci, ale krtci. Vertnicek z PET flasek se toci a otresy se prenaseji po osicce od zeme. Krtci to nesnasi a jdou radeji k sousedum. Moje babicka pestuje Hortenzie a od tech dob co tohle zprovoznila ma od krtku pokoj.
    6.12.2010 18:39 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Já bych zkusil prolézt nějakou prodejnu nádobí, pokud si pamatuju, polokulovité lžičky se používají na zmrzlinu. A existují i v nerezové verzi, které při vhodné kostrukci vydrží snad všechno mimo tornáda :-)
    7.12.2010 09:01 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    Jen nerezové budou asi dost těžké. Aby pak vánek do 2 m/s vůbec zaznamenal. :)
    gtz avatar 7.12.2010 11:45 gtz | skóre: 26 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Samodomo meteostanice
    plast, teflon, kevlar, možno i to udělat z pryskyřice
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    7.12.2010 18:00 dan | skóre: 8 | blog: paranoia
    Rozbalit Rozbalit vše detekce blesku
    blitzortung.org - k dispozici je i sw pro linux (vcetne openwrt)
    Víra se nikdy nezrodí jako výsledek racionální argumentace

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.