abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 563 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Starší uživatel Open Source

    13.1.2009 12:24 | Přečteno: 1692× | poslední úprava: 13.1.2009 12:30

    V roce 1989 jsem byl prudký třiceti devitiletý mladík, který neměl tušení jak vypadá počítač. Tedy mimo fotografii z počítačových sálů. V roce 1999 jsem byl začínající kmet na prahu stáří, co si pořizoval první počítač a uměl psát ve Wordu a v T602, ježto měl přístup k počítači jež používal system Windows.3.1.1. Byl jsem jediný z celého terapeutického týmu, který uměl zkopírovat soubor z diskety na disk a obráceně. Také jsem na tuhle dovednost byl patřičně hrdý. Pak přišel den, kdy jsem si koupil PCs nainstalovaným Windows 98 a byl na něj též jaksepatří hrdý.

    Uměl jsem postupně skenovat fotografie, craknutým Corelem upravené, přehrávat muziku, vypalovat CD a DVD, pak přišlo připojení k internetu a začal jsem chatovat. Pro mladé internetové snílky jsem byl zjevení na chatu, protože obecně se přepokládalo, že má generace teprve rokem 1990 slezla ze stromu, rozhlédla se po prérii a později narozená generace nás začala technicky a kulturně civilizovat. Vzpomínám si jak jsem s úžasem hleděl na svou o 21 let mladší přítelkyni, když se divila, že v roce 1966 byl už barevný film. Zřejmě předpokládala, že v té době, spíše později byl teprve nastal nástup zvukového. filmu. To že jsem měl věž s CD plus gramofon a nezbytný kazeťák před rokem 1989, bylo pro ni záhadou. Protože tyhle věci podle jejího mínění vznikly po roce 1990

    Dnes, kdy už kolegyně umí kopírovat z flashky na disk a zpět a pochopily princip emailu, stále platím ač skoro nejstarší v týmu za znalce a pokrokáře, protože mám jeden PC, jeden notebook a jeden Macbook a na každé provozuji z jejich hlediska obskurní operační systém jako je Opensolaris, FreeBSD a Linux a Mac OS X. Co je Linux vzdáleně tuší, OpenSolaris a FreeBSD jim zůstal záhadou. O macu se ani nebavím. Zvykli si při jakékoliv potíži na PC volat mě, pokud jsem na oddělení, nikoliv chlapce z výpočetky. Nebýt občasných pacientů programátorů zůstal bych ve svém okolí zcela s Linuxem osamocený. Díky zaměstnání mám tedy i občasný kontakt z woknama.

    Znám osobně jen jednoho jediného člověka, který používá linuxové distro. Mandrivu. Bydlí na druhém konci Prahy. Třicetiletý. Jinak jsem asi jeden z nejstarších uživatelů v této komunitě. Nemyslím tím, že mi někdo nainstaluje distro a já ho vděčně používám, ale uživatel, který sleduje co se děje, učí se ovládat systém, spravovat, konfigurovat. No a taky to jde. I v tomhle věku. Ale jak se zdá je to dosažitelné i starším, bez nějakého zvláštního intelektuálnío úsilí. Stačí umět číst a psat. Jsou to jen nuly a jedničky. :-)

    Jo abych nezapomněl. Solaris se na Linux mocně dotahuje a FreeBSD ho zřejmě ve spoustě věcí předčí. Jak říkám, stačí umět číst a psát. Především napsat www.google.cz

           

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xxxs avatar 13.1.2009 12:35 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    co vtedy stal cd disk? mari sa mi, ze okolo 1000,- kcs.
    13.1.2009 14:15 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Tesla mc 901/902/911 stál myslím v roce 1988 9900Kčs

    Prodávalo se i video, taky tesla, taky nějaký licenční philips a to stálo 19900Kčs

    Škoda 105/120 v té době cca 48000 - 65000Kčs :-)

    xxxs avatar 13.1.2009 14:37 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    islo mi o cenu media.
    AltOS avatar 13.1.2009 22:29 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Asi mas na mysli CDDA a ne prazdne medium... Toz suma asi byla spise v Bonech, nez-li v Kcs. ;-)

    Ale kolik, to netusim. Vse bylo ze Zapadu.
    xxxs avatar 13.1.2009 22:31 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    minimalne jedno cd bolo aj ceskosloveskej vyroby. vazna hudba, asi smetana.
    AltOS avatar 13.1.2009 23:36 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    "Ale kolik, to netusim. Vse bylo ze Zapadu."

    No, tim jsem myslel, ze nevim, co v CSSR bylo vlastni tvorby - hence: ...kolik...netusim... Vse (vytazeno z me pameti)...

    Ale pokud to byl pan Beda, tak pak to i klidne mohlo byt i v Kcs indeed.

    Btw. to by byl/bude jednou sakra zadanej kousek.
    AltOS avatar 13.1.2009 23:45 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Hah! Jasan, uz chapu, proc a jak jsem te zmat. Asi bych si mel rychle vymyslet nejakou vadu, typu "ATD" - Abstract Thinking Disorder.

    Hmm.. :-)
    xxxs avatar 14.1.2009 00:00 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    neporiadok musi byt.
    Dalibor Smolík avatar 14.1.2009 08:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Určitě to byl Smetana - Má Vlast. Někdy kolem 1983 nebo 84.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.1.2009 11:17 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    S Václavem Smetáčkem - moc pěkná nahrávka. (Krom jiného) mě fascinovaly Svatojánské proudy ve Vltavě. Naprosto geniálně zvukově vyvážené, pokaždé mi z toho naskakovala husí kůže. V některých ohledech IMHO nepřekonaná nahrávka (aspoň z toho, co jsem osobně slyšel). Tím rokem vydání si nejsem úplně jistý (možná to bylo malinko později), a stál 175 Kčs. Přibližně ve stejné době se dalo sehnat CD se Sinfonietou a Tarasem Bulbou, taktéž za 175 Kčs (tenkrát to byla jednotná cena za klasiku). Pop, rock a další "hřmotnější" žánry jen z dovozu, tenkrát také za jednotnou cenu 300,- Kčs (ale to bylo jenom pár kousků, např. průřezové CD od Dire Straits). Jiná CD nějaký rok či dva vůbec nešla sehnat (snad něco málo v Tuzexu, ale i tam měli třeba jen dvacet titulů). Pak se objevilo trojCD s Dvořákovými symfoniemi (6.-9.), cenu si  už nepamatuju. Pak se to začalo malinko rozbíhat. Pamatuju si, že když jsem byl v roce 1990 v Německu a zašel jsem si tam do cédéčkárny v jakémsi obchoďáku, tak jsem pomalu nechtěl věřit, že je něco takového možné. :-)

    Dalibor Smolík avatar 14.1.2009 14:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    V Německu? Já jsem v létě 1990 vyvaleně koukal na prodejnu cédéček v Záhřebu ...

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.1.2009 17:34 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Museli jsme (my Češi) těm zápaďákům tenkrát připadat jako totální exoti - svačinu v batůžku (včetně termosky s kafem), nikde si nic nekoupili, a jen na všechno čučeli s otevřenou hubou (i na tekuté mýdlo [zdarma!] a elektrický osušovač rukou na WC). Na druhou stranu jsme o sobě ještě tenkrát mohli tvrdit, že našinec s průměrným platem si může dovolit mít všechna CD, která jsou v tuzemsku k mání. Ale ono to asi nikoho nezajímalo. :-) I tak ta CD byla jen pro audiofily a pro snoby - pokud jde o klasiku, šlo totéž koupit na LP většinou za 30 Kčs, u jiných žánrů nevím. Skoro mě mrzí, že mě tenkrát v tom Německu nenapadlo se podívat, jaký byl cenový poměr mezi CD a LP (možná už jsem to jenom zapomněl), ale silně pochybuju, že to byl šestinásobek.

    14.1.2009 17:43 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Audiofilové kupují právě LP. ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 14.1.2009 17:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    To záleží...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Dalibor Smolík avatar 14.1.2009 18:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Jo. Mám jich plnou skříň, včetně vzácných desek typu Deep Purple in Rock, kompletních Beatles apod. A dnes jsou ke koupi slušné gramofony ..

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Fluttershy, yay! avatar 14.1.2009 18:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Pravda, například rockové desky u nás byly vzácností.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otula avatar 14.1.2009 18:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Zas tak hrozné to nebylo. S 'n'roll rozšířením se dal rock koupit docela dobře ;-) :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Fluttershy, yay! avatar 14.1.2009 18:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Když slyším, kterak můj otec koncem 70. let sbíral Queeny...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otula avatar 14.1.2009 18:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Davide, teď jsi asi nepochopil mou hloupou poznámku (měl jsem na mysli rock'n'roll)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Fluttershy, yay! avatar 14.1.2009 18:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Pochopil... Ale i AC/DC přece tvrdili, že hráli rock'n'roll...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otula avatar 14.1.2009 18:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Jo, tak to jsem já ten nechápavý :-) Rock'n'roll od AC/DC je bezva :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Dalibor Smolík avatar 14.1.2009 18:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Občas jsem chodil na burzy, člověk musel koukat, jestli nejde policajt, ale dalo se tam pořídit leccos. Jinak samozřejmě zvenku ..

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.1.2009 19:15 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    člověk musel koukat, jestli nejde policajt

    Mírněte se, prosím vás, v tom vzpomínání. Tomuhle už dneska asi fakt nikdo neuvěří. :-D

    14.1.2009 19:06 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Jojo a nejen rockové. Když si spolužák v té době přivezl z prázdnin z Jugošky doubleLP Iron Maiden, málem se k tomu albíčku tenkrát modlil. :-)

    14.1.2009 18:59 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    V druhé polovině 80. let to bylo trochu jinak. Ona kdyby se teď objevila nějaká nová audio technologie, budou zas ti audiofilové (a snobové ;-) ) těmi prvními, kdo to bude kupovat (i kdyby se zas měli za pár let vrátit zpátky k těm LP.

    xxxs avatar 14.1.2009 15:21 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    dik za info.
    otula avatar 13.1.2009 18:30 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Tesla mc 901/902/911 stál myslím v roce 1988 9900Kčs
    Nejsem si jistý tím typem, stále ho mám funkční doma u rodičů, ale kupoval jsem si CD přehrávač v létě 1989. Dal jsem do něj velkou část svých úspor - stál mne cca 2.000 korun. Myslím, že jsem kupoval MC 901, bylo vadné, a po reklamaci jsem obdržel MC 902 (no jo, ale abych byl upřímný, měli to ve výprodeji z cca 6.500 korun).
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.1.2009 11:24 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Jojo, těch 9900 Kčs je korektních. Táta měl tu 901 (výrobní číslo, tuším, 000450), byl to olicencovaný Philips. Říkávalo se tenkrát, že z Philipsu se sem vozí veškeré komponenty a u nás se to jen montuje. Fakt je, že v nějakém německém či rakouském katalogu z té doby jsem toho Philipse viděl na fotce, a krom změny nápisu Philips/Tesla byl opravdu nachlup stejný. Odešel po cca pěti nebo šesti letech, zřejmě vadná laserová dioda, začal přeskakovat "drážky".

    otula avatar 14.1.2009 15:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Tak to se mi potom tehdy povedla velmi dobrá koupě :-) Obzvláště poté, co mi to vyměnili za aktuální model.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.1.2009 16:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Říkávalo se tenkrát, že z Philipsu se sem vozí veškeré komponenty a u nás se to jen montuje.
    Pokud vím, tak to tak bylo - do posledního šroubku.
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2009 12:43 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Nevím, co stál tady, já je kupoval na tehdejším Západě a už se nepamatuji, kolik stály.

    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    13.1.2009 13:18 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    He, mel jsem didaktik tusim od roku 1988. A opravdu pred rokem 1989 meli CD a barevnou TV pouze vyvoleni, kteri se bud dostali na zapad nebo do tuzexu (a meli samozrejme cim zaplatit). Je mi sice "teprve" 33, takze proti tobe (doufam, ze se neurazis tykanim) jsem asi o 25 let mladsi, ale stejne kdyz nad tim takhle premyslim, tak je fakscinujici, co dneska mlady maji uz od detstvi - barevne TV s dalkovym ovladacem, minimalne jeden mobil na domacnost, internet a vlastni pocitac, CD a DVD a vypalovacky, filmy v AVI a hudbu v MP3. Fakt bych chtel videt, jak by se choval nejakej mladeznik, kdyby ho soupnuli tak do roku 1985:) TV cernobila, 3 programy obsazene z celkoveho dostupneho poctu 8 kanalu, rucne stelovat zvuk a prepinani kanalu, zadnej pocitac, pripadne nejakej malej s kazetakem, pokud uz nejakej telefon, tak dratovej stojici doma u zasuvky:)
    13.1.2009 13:41 troll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    co by dělal?

    Chlastal a upadal, což dělá vlastně tak jako tak...isimluk
    13.1.2009 14:50 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    No já mám třeba dodnes televizi s 8 mechanickými předvolbami (ne 8 kanálů, stačí připojit další odporové trimry a spínače), mobil nepoužívám a cena pro pořízení počítače co mám je nulová :-). Jinak přenosná barevná televize z roku 1985 stála asi 8500Kčs.
    Dalibor Smolík avatar 13.1.2009 15:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Ano, já jsem byl mezi vyvolenými :-) a v roce 1985 jsem měl barevnou televizi na dálkové ovládání a v roce 1988 CD přehrávač. Nepíšu to proto, abych se chlubil - ale chci poukázat na něco jiného: oba přístroje (televize Grundig a CD přehrávač Pioneer) dodnes používám... prostě mám pocit, že dnes jsme zaplaveni spoustou elektronického zařízení s funkcemi, které většinou nevyužijeme, ale kvalita přístrojů pokulhává ... použít a vyhodit. V 80. letech se ještě umělo vyrábět kvalitně, i když těch funkcí bylo poskrovnu.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    13.1.2009 18:22 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Dnes by se to umělo taky, ale otázka je, jestli by se to za tu cenu prodalo.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    Fluttershy, yay! avatar 13.1.2009 18:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    V 80. letech se ještě umělo vyrábět kvalitně, i když těch funkcí bylo poskrovnu.

    To mi připomíná, že tátovi zrovna (po dvaceti letech) odešla do pryč věž Scheider, rok výroby cca 1988.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.1.2009 22:20 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Možná to je jen překlep, ale ta německá firma se jmenovala Schneider. Mimo jiné se pod tou značkou v 80. letech prodávaly i počítače - jednak převzaté Amstrady a pak i vlastní konstrukce - Schneider Euro PC. Schneiderů se sem tenkrát z Německa dostalo celkem hodně.
    Výrobky Schneider byly tehdy mnohými považovány spíš za lepší lowend, ale ve srovnání s dnešní průměrnou produkcí byla kvalita zpravidla o dost lepší. To co se dnes prodává třeba v Datartu, Electroworldu apod. je často otřes, ještě horší s prominutím shit najdete třeba v Tescu a podobných. Sehnat něco opravdu kvalitního aby vás to nezruinovalo je čím dál těžší (i když pořád je to možné). Nevěřím, že je tak málo lidí, kteří by slušnou kvalitu ocenili a kupovali...holt taková je doba, ale já osobně si myslím, že časem se rozum v nějaké podobě vrátí. Finanční krize a krize konzumního šílenství k tomu jistě přispěje.
    Fluttershy, yay! avatar 14.1.2009 10:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Možná to je jen překlep...

    Ano, je.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otula avatar 13.1.2009 18:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    To máš naprostou pravdu, ale také je třeba vidět, že takové zařízení stálo dvoj- i vícenásobek průměrné mzdy. Asi by dnes kvalitní CD přehrávač za 50.000 korun nebyl zrovna obchodní hit :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Dalibor Smolík avatar 13.1.2009 18:52 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Však já to vím ... ;-)  Ceny elektroniky prudce klesají a vývoj jde rychle dopředu a je otázka, zda má cenu si držet technické zařízení, které je morálně zastaralé. Na druhou stranu je poruchovost až příliš vysoká. Ať již jsou to komponenty počítačů nebo hifi soupravy ..

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    otula avatar 13.1.2009 19:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Jo jo, však já také vím :-) Má stařičká Tesla (se střevy od Philipse) přežila spoustu novějších krámů od Sony a podobných výrobců. Dnešní mašinky vydrží často tak 2 - 3 roky, je potřeba si dávat pozor, aby si člověk nepořezal ruce o počítačovou skříň, neznačkové věci ani nemám odvahu kupovat…
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    13.1.2009 21:24 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Na kytaru "hraju" (spise zkousim) na lampac Tesla AZK MONO 50, rok vyroby nekdy po roce 1970 :-). Koupil jsem ho jako nefukcni, stacilo v tom trochu pohrabat (v podstate vymenit pojistku, ale menil jsem i lampy). A rozhodne si nestezuju! :) Nemluve o tom ze hudba mi hraje jak vino z gramo radia tesla MODERATO 1037 A (2x10W repraky, (full stereo (basy i vysky), zadny subac!), osazeno germaniovymi tranzistory a bez jakehokoliv sprtani od roku (zase hadam 1980 (sem ted liny mi googlit :)) 1980. Takze na na tomhle neco bude. A nemenil bych!
    Baník pyčo!
    otula avatar 13.1.2009 22:21 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    A co potenciometry? Dřív (alespoň u produktů pro normální lidi) se tahal signál přímo přes poťák (no, koneckonců třeba v populárních bedýnkách od Geniusu je to tak také i dnes, přitom by to byla několikakorunová investice), což byla vždy nejproblematičtější část zesilovače.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.1.2009 01:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    A co potenciometry? Dřív (alespoň u produktů pro normální lidi) se tahal signál přímo přes poťák
    Nejenom u produktů pro normální lidi, ale i u profesionálních zařízení typu mixážní pult. A nemyslím si, že by se to změnilo.
    Quando omni flunkus moritati
    otula avatar 14.1.2009 06:03 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    V dnešních digitálních pultech je hlasitost (i ostatní) 100% ovládána elektronicky. ;-) Jinak nevím, protože do těchto zařízení nelezu, ale už když jsem si před lety bastlil různé věci, tak bývalo téměř samozřejmostí, že se přes potenciometry signál netáhnul - i když to samozřejmě nevylučuje, že na to výrobci kašlou.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.1.2009 16:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    V dnešních digitálních pultech je hlasitost (i ostatní) 100% ovládána elektronicky.
    Ne všechny dnešní pulty jsou digitální. To ani omylem.
    ale už když jsem si před lety bastlil různé věci, tak bývalo téměř samozřejmostí, že se přes potenciometry signál netáhnul - i když to samozřejmě nevylučuje, že na to výrobci kašlou.
    Pokud vím - bylo mi řečeno majitelem jednoho mixpultu - tak se signál táhne přes potenciometr i v profi zařízeních. (Profi = zařízení, které používají i ve studiích v Hollywoodu.)

    (Na druhou stranu si tak uvědomuju, že to dnešní je ve skutečnosti zařízení, které se už nějakou dobu nevyrábí. Děkuji za připomenutí toho, jak stárnu.)
    Quando omni flunkus moritati
    otula avatar 14.1.2009 18:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Ne všechny dnešní pulty jsou digitální. To ani omylem.
    Tak jsem to ani nemyslel. Ale poté, co se mi se starým Soundcraftem stávalo, že jsem během vystoupení musel přepíchávat XLR konektory do jiného vstupu, protože to dělalo ostudu, byl jsem šťastný jak blecha, když jsme pak koupili digitální Yamahy ;-) :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.1.2009 18:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Já jsem měl možnost dělat s pultem Mackie (typ 24-8 Bus) a jo, když se ty potenciometry vyšoupaly, tak při posunu kanál chrastil

    Na to se nicméně přišlo ještě před vystoupením, s tím potenciometrem se párkrát hnulo tam a zpátky a pro to jedno vystoupení se to srovnalo. Dlouhodobější řešení bylo potom posunout dráhu oproti jezdci tam, kde ještě vyšoupaná nebyla - a nejdlouhodobější řešení je koupit nový potenciometr, což ještě jde.

    Mimo jiné - když už tady probíhá diskuze o tom, že porevoluční výrobky jsou šmejdy a nic nevydrží - ten pult slouží víc než 10 let.
    Quando omni flunkus moritati
    otula avatar 14.1.2009 19:13 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Já už teď zvučím jen výjimečně, a pulty, které máme, jsou v pořádku. On ten Soundcraft šel už dávno do kytek, protože byl celý vyhrkaný, občas jsme hledali praskliny v plošných spojích, už měl prostě své za sebou…

    Ad výdrž: věřím, že mixpulty stále ještě nespadly na úroveň spotřební elektroniky, a měly by vydržet více, než nějaké CD přehrávače :-) Mimochodem - před několika lety někde na festivale jsem koukal, že měli nějací zvukaři v aparatuře namontované 2 CD přehrávače Tesla, o kterých zde byla řeč. Říkali, že jsou to jediné (a přitom jejich nejstarší) CD, které přežily všechny ostatní :-)

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    14.1.2009 19:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Mimochodem - před několika lety někde na festivale jsem koukal, že měli nějací zvukaři v aparatuře namontované 2 CD přehrávače Tesla
    Jo, taky mi jeden takový prošel pod rukama. Vydržel hodně, ale nakonec se vysvítila ta laserová dioda a přestal načítat CD.
    Quando omni flunkus moritati
    13.1.2009 18:50 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

     

    V 80. letech se ještě umělo vyrábět kvalitně, i když těch funkcí bylo poskrovnu.

    umi se i dnes ale nechce, ale neni to zadouci


     

    http://www.mustwatch.cz/film/story-of-stuff/

    13.1.2009 19:59 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    my z Klubu pratel ODS to rikame takhle:

    drivejsi televize vydrzely 20 novorocnich projevu komunistickeho prezidenta, dneska jsou po tretim projevu na vyhozeni...

    25.5.2009 18:51 Lo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    No nevím, jestli to bylo v 80. letech tak strašné. My jsme měli v roce 1986 barevnou televizi na dálkové ovládání Tesla a koupenou normálně v obchodě. CD přehrávač pak v roce 1989 MC 911 a ten už neměl jen součástky dovezené, ale většinou byl vyrobený z našich součásteck Tesla. Myslím, že jen nějaké IO v něm byly zahraniční. Mimo to raději dva programy, než 60 ale vesměs na žádném není nic k dívání.

    13.1.2009 12:45 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    ...21 let mladší přítelkyni

    a kdyz jste te pritelkyni posvitil baterkou do ucha, rozzarily se ji oci ?

    13.1.2009 12:53 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Si nevzpomínám, jestli v tý době byla baterka. Už je to dávno.

    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    13.1.2009 13:14 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Jo vyssi vek ma i sve vyhody, treba sklerozu kdy se Vam to hodi, ze? :-)) Jinak klobouk dolu.
    13.1.2009 13:25 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Řeči o tom, že OpenSource, Linux apod. je výsadou jakýchsi "mladých" jsou jen klišé, které rozšiřují lidé bez fantazie a znalosti souvislostí. Ten dojem vzniká i díky tomu, že v diskusích na Internetu jsou nejhlasitější skupinou studenti se spoustou času...
    OpenSource v dnešní podobě začal vznikat v první polovině 80. let a jeho do jisté míry praotec - poněkud kontroverzní Mr. Stallman je dnes někdy až příliš aktivním mladíkem, kterému je hodně přes 50.
    Samotný Linux(ale platí to i o derivátech od BSD) není ničím jiným než operačním systémem, odvozeným od Unixu, který vznikl na přelomu 60. a 70. let(!!). Ano, celá řada moderních prvků, ale je to vpodstatě pořád Unix bez ohledu na to, jak to vzniklo, co bylo psáno znovu....I dnes třeba vaše PC s Linuxem počítá čas jako počet sekund od roku 1.1.1970 :-) ... tedy nic, co by bylo vytvořeno dětmi pro děti. :-)
    unknown_ avatar 13.1.2009 15:04 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Samotný Linux(ale platí to i o derivátech od BSD) není ničím jiným než operačním systémem, odvozeným od Unixu
    Z tohodle pohledu Linux != BSD. Linux je inspirovan OS inspirovanym Unixem, kdezto BSD jsou primi potomci Unixu. Ale jinak se zapiskem souhlasim.
    13.1.2009 15:11 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Jako větší klišé se mi zdá výrok "studenti se spoustou času". (asi jak kteří) :-)
    13.1.2009 16:36 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    No podívejte se, taky jsem kdysi byl student (80. léta). A přestože jsem se někdy domníval, že vůbec nic nestíhám a že mám strašně málo času, až po skončení studia jsem pochopil, že jsem jej měl vlastně moře.
    Pochopitelně se nedá paušalizovat, to ani nechci :-)

    Merlyn: pokud začneme slovíčkařit, strávíme tím hodně času a budete mít v mnohém pravdu. Pro objasnění p. Jílkovi toho, jak má Linux staré kořeny a že to není nějaká "moderna" ale moje "zkratka" stačí.
    13.1.2009 22:04 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Já docela znám historii Linuxu i Unixu. Ale v mém věku, kdo nebyl programátor v těch časech jich bylo sakra málo, kdo ví co v tomhle  směru bylo.  Těší mě, že je zde vždy stále někdo ochotný mě poučit. :-)

    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    13.1.2009 13:51 mladík :-P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Dobře Ty... Doost dobře...

    13.1.2009 17:06 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    v roce 1989 mi bylo dvacet a byl jsem na vojně. jeden spolubojovník tam měl "počítač" ZX spectrum s kazeťákem a coby monitor sloužil přenosný televizor sovětské výroby Šilelis zvaný Šílelbys. Pařili jsme na tom ty nejlepší hry. Videa a CD přehrávače byly už dost rozšířené ale drahé. Video Tesla už tady bylo zmíněno. Tenkrát se používaly tři systémy. VHS který stále přežívá. Beta, ten pro domácí použití zanikl ale jeho kvalitnější odnož sloužil ve studiích až do nástupu digitálního záznamu. Třetí byl Video 2000. Ten byl nejslibnější, kazeta měla dvě stopy podobně jako audiokazeta a mám takový pocit jestli to nemělo možnost stereo zvuku. Taky zanikl. Prý vlivem amerického trhu se prosadil systém VHS. Nevadí že to je hnus, hlavně že je to levné a jednoduché. Pak se na to vynalézaly vylepšení které ty zanilé systémy nepotřebovaly. Nevím kolik stály CD disky zezačátku, když jsem se s tím setkal já tak vypalovací stály asi 150 a přepisovatelné asi 600 ale už nevím jak je to dávno. S tím přečudlíkováním přístrojů je to pravda. Mám pár zážitků s lidma kteří vybírají podle toho kolik to má funkcí a podobně. Poslední předevčírem, jeden kolega vytáhl z novin leták s nabídkou telefonů a začal zkoumat. "tenhle má 8 mega foťák, jak to asi fotí?" Koukal na mě jak na bubáka když jsem řek že blbě jako všecky ostatní.

    13.1.2009 17:15 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    jo a barevná televize byla dost běžná nejen u vyvolených. Někdy začátkem osmdesátých let se daly koupit Tesly a sovětské Rubiny. Na Teslu to chtělo známého v obchodě nebo štěstí být v pravou chvíli na pravém místě. Rubínů bylo dost, nikdo to nechtěl. Strašně to žralo a obraz na nic. Tesla Color 110ST s obrazovkou 70cm stála asi 15 tisíc což by se dalo přepočítat tak nějak asi jako dnes jít pro nějakou tu plazmovku.

    Luk avatar 13.1.2009 17:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Tesla Color 110ST s obrazovkou 70cm stála asi 15 tisíc což by se dalo přepočítat tak nějak asi jako dnes jít pro nějakou tu plazmovku.
    Pro hodně kvalitní plazmovku. Tehdejších 15 tisíc bylo (při platu něco přes 3000 Kčs) jako dnešních více než 100 tisíc.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.1.2009 18:00 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    no však to taky bylo to nejlepší co se dalo tenkrát koupit, teda mimo Tuzex. Škodovku 105 jsme tehdy kupovali za 54 tisíc, to je cena vůbec nepřepočítatelná. Ale ono to nejde tak jednoduše počítat. Některé věci byly tehdy doslova za pakatel, třeba bydlení nebo doprava.

    13.1.2009 18:35 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    spíš doleva

    Luk avatar 13.1.2009 19:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Některé věci byly tehdy doslova za pakatel, třeba bydlení nebo doprava.
    To není tak docela pravda. Bydlení za pakatel bylo jen pro někoho (obecně nebylo - například moji rodiče naprosto neměli šanci získat v Praze byt; čekali by v pořadníku nejmíň 10 let, nebo by se museli přestěhovat jinam, nejblíže do Kladna). Stavba domu, pokud se poštěstilo poshánět stavební materiál, také nebyla zrovna levná (ani když člověk obětoval veškerý volný čas a stavěl svépomocí).

    A doprava to samé. Měsíční kupon na pražskou MHD v roce 1989 stál 80 Kčs při průměrné pražské mzdě okolo 4000 Kčs. Dnes stojí 550 Kč při průměrné pražské mzdě 28000 Kč. To je v relativních počtech přibližně stejné číslo. Autobus Kutná Hora - Praha v roce 1989 stál 18 Kčs, dnes je to 56 Kč Suchdol-Praha + nějaký doplatek KH-Suchdol (už přesně nevím, dlouho jsem tak nejel a na webu to není; bude to cca 15 Kč). Vlak KH-Praha stál sice jen 11 Kčs, ale spěšné vlaky a rychlíky měly příplatek (u rychlíků byl AFAIK 16 Kčs). Čili mýtus o dopravě za pakatel má vážné trhliny.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.1.2009 19:55 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    ja si myslim, ze cas od casu je povoleno nastavit kolegovi zrcadlo, podat pomocnou ruku. A proto mi prosim dovolte proslovit nasledujici hypotezu:

    Nevim jesli mate nejakou partnerku. Ale jestli ji mate, tak je to ucetni.

    Dalibor Smolík avatar 13.1.2009 23:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Nevim jesli mate nejakou partnerku. Ale jestli ji mate, tak je to ucetni.

    Tak to sedí. :-) Ta moje skutečně účetní je. Ale brambory do hrnce mi naštěstí nepočítá. :-D

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    13.1.2009 20:00 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    zas to není až tak jednoduché. Dělnické a žákovské jízdenky stály zlomek normálního jízdného. Nevím přesně čísla v roce 89, to už jsem tak moc nejezdil ale pár let před tím jsem měl na studentskou průkazku na autobus na jednotlivé jízdy na jedné části trasy místo 15kčs 5kčs a na druhé části místo 27kčs tuším asi 7kčs ale tím už si nejsem jistý. U průkazek na pravidelné denní jízdy to byl opravdu pakatel. Ale aby to vzpomínání bylo kompletnější tak v obchodě na vesnici byly banány jednou ročně jedna krabice na 120 obyvatel. podobně i pomeranče, kakao a podobně. Uzeniny jednou týdně v množství mizivém. Zásobování mělo podivný systém, některé zboží bylo jen někde a jinde zas jiné. Třeba my jsme pro půl vesnice vozili z Východočeského kraje zavařovací sklenice a víčka na ně, plechovky na konzervy a jiné kuchyňské potřeby protože na Vysočině to prostě neexistovalo. Zas když jsme stavěli tak jsme bez problémů pořídili veškeré vodoinstalace což jinde v republice bylo něco jako potkat Yettiho jak jede na jednorožci.

    Luk avatar 13.1.2009 20:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Dělnické a žákovské jízdenky stály zlomek normálního jízdného. Nevím přesně čísla v roce 89, to už jsem tak moc nejezdil ale pár let před tím jsem měl na studentskou průkazku na autobus na jednotlivé jízdy na jedné části trasy místo 15kčs 5kčs a na druhé části místo 27kčs tuším asi 7kčs ale tím už si nejsem jistý.
    Tato čísla neznám, takže opravdu nevím - mohu hovořit jen o tom, co mám v dostupných zdrojích (statistické ročence apod.) nebo co si přímo pamatuji. Jen jednu věc - tady v časopisu vidím Palachův studentský měsíční kupon na MHD: stál 30 Kčs, a to v době, kdy byla průměrná mzda 1750 Kčs. To jen na okraj.
    Zásobování mělo podivný systém, některé zboží bylo jen někde a jinde zas jiné. Třeba my jsme pro půl vesnice vozili z Východočeského kraje zavařovací sklenice a víčka na ně, plechovky na konzervy a jiné kuchyňské potřeby protože na Vysočině to prostě neexistovalo. Zas když jsme stavěli tak jsme bez problémů pořídili veškeré vodoinstalace což jinde v republice bylo něco jako potkat Yettiho jak jede na jednorožci.
    Zásobování bylo (podobně jako výroba) centrálně plánováno. Někdo prostě rozhodl, že na daném místě potřebují x zavařovacích sklenic, tak se to tam dovezlo. Skutečné potřeby nebyly důležité - sice se u většiny zboží (pokud nebylo samo o sobě nedostatkové) nedostatek/přebytek obvykle nějak zohledňoval v plánu na další rok (výjimečně na kratší období), ale jednak to bylo naprosto nepružné, a hlavně nový plán opět obsahoval vymyšlená čísla. Něco jako když nás ve škole měřili na plynové masky - pak nám před branným cvičením stejně poslali masky úplně jiných velikostí (většinou menších).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.1.2009 21:39 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

     

    Dělnické a žákovské jízdenky stály zlomek normálního jízdného.

    Nevím jak dělnické, ale na žákovské jsem v 91 dojizdel autobusem 5km za 15kč na měsíc. Pak to zdražili na 30, 60, 90 a pak už sem si je nekupoval, protože se to začínalo silně blížit normální ceně.

     

    never use rm after eight
    13.1.2009 19:48 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Pan Jilek zazil tu dobu, kdy byl programator neco zvlastniho. Tehdejsi programator ovladal novou techniku, kterou nemohl mit kazdy doma a rada lidi povazovala praci programatora z neco mystickeho. Zeny se pred kamaradkami vytahovaly slovy - 'muj Jarda dela ve vypocetnim stredisku'.  Pracovalo se tam na smeny a kazdy spal s kazdym.

    Tuto neprirozenou situaci vyresil nastup osobnich pocitacu. Nyni si to mohl koupit kazdy a sen cele generace se uskutecnil. Vsichni se stali programatory, vypocetnimi techniky, administratory. I pan Jilek delal administratora, ti kteri byli jeste pozadu cumeli s otevrenou hubou, jak kopiruje soubory. A za pomoci odpovidajicich programu se z terapeutu stali grafici, spisovatele, muzikante. (ponechme nyni stranou, ze se napr, z ekonomu stali architekti)

    Stamiliony lidi, kteri si nepreji nic jineho, nez delat kazdy den to same (skutecne je 80% populace takova) tedy pouzivaji pocitace, ktere jsou urceny k tomu, aby eliminovaly ruinni praci. Ale tato masa si preje delat porad to same. A proto tato masa pise porad stale a znova dopisy ve Wordu, podtrhava na nesmyslnych mistech nektera slova a vzrusuje se pri vytisku techto vlastnich vytvoru. Utratu v samoobsluze pak tito lide zadavaji do kradeneho excelu a kdyz dole nevyjde ten soucet, tak o tom hovori se stejne postizenymi kolegy v pracovni dobe  v zamestnani. A vedouci techto lidi to toleruji, protoze se ve skole dovedeli, ze pocitace a IT je excel, Word, a powerpoint. Obvzlast inteligentni obcane pak pracuji s Access a jsou schopni po nekolika hodinach prace vytvorit nejaky SQL-dotaz pres dve tabulky tim, ze natahaji mezi temito tabulkami cary, aniz by vedeli co vlasne delaji.

    Cilem OpenSource jiste nebylo zpocatku zamestnat tuto pritroublou masu lidi. Ale kdyz muze pro ne dodavat  hracky Bill, tak proc by to neslo s OS. A tim se z jakostniho software stava stale vice a vice srot, ktery nikdy nedosahne na ten od Billa.

    Vysledkem je, ze dnes urcuje masa lidi bez technickeho mysleni, co se bude dit s IT. A my, kteri jednou nastoupili prevzit tu stafetu po Ritchim a Thompsonovi  to muzeme zpakovat a jit psat ty blbiny v .NET.

    Pane Jilku, nejen Vam, ale i vsem tem novodobym programatorum -  dekujeme!

    xxxs avatar 13.1.2009 20:01 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    iba sa zmenila koncentracia kvality. nikto nenuti expertov robit programy pre masy.
    13.1.2009 21:54 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    A my, kteri jednou nastoupili prevzit tu stafetu po Ritchim a Thompsonovi  to muzeme zpakovat a jit psat ty blbiny v .NET.
    A já se táži: kdo, kdo nastoupí na Wijngaardenovo místo, když tolik lidí uctívá ty nudné KaRaTisty?

    Nebo jinak: jde to do prdele, ano. A jde to tam delší dobu, než si myslíme.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.1.2009 22:31 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Shrnul jste to musím říci velice výstižně. Já jen dodám, že OpenSource svět se od Gatese mnohému přiučil a v něčem jej již i předčí. Třeba pravidelné vydávání hrubých nedodělků (za které by se programátoři dřív styděli) jako hotových verzí se již stalo vlastně standardem.
    Dalibor Smolík avatar 13.1.2009 23:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Ano, asi jste narazil na problém, kterému se také říká daň civilizaci. Práce s počítačem je již dneska taková "hračka", že programovat umí každý (čti: myslí si, že umí programovat). Je to jako s auty: dříve jezdili autem nadšenci,  kteří si auto upravili podle svého, dneska sedne do auta každý strejda. Pak dojde občas k nepochopitelnému karambolu. Jak v síti, tak na silnici ..

    Programy se občas vydávají šité horkou jehlou, aby se uspokojila poptávka po novinkách.  Někdy se pak člověk nestačí divit, co za nedodělky se dostalo na svět .. Je naprosto jedno, zda jde o  proprietární nebo open source program.

     

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    13.1.2009 23:38 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Já sice nevím za co s e mi děkuje, ale asi takhle. Nejsem programátor a jsem jen uživatel, který má svůj hardware a na  ten si ze zájmu instaluje to co programátoři v opensource vytvoří. Používá to, protože sedomnívá, že je počítač pro běžné lidi, na práci i zábavu. Stejný jako s autama jak podotkl pan Smolík. Někteří je vyrábějí, někteří s nimi jezdí a staví a přestavují druzí je používaji jen jako uživatelé. Patřím do druhé skupiny. Chci vědět aspoň trochu jak to funfuje, kde se to dá nastavit a co se na tom dá i udělat. Pokud se mnou máte problém je mi líto. Ale myslím, že adminy nijak neohrožuji. To že kolegyni, řeknu, tady klepněte a tady si takhle nastavte font, nebo ji připojím tiskárnu je přátelská výpomoc lehce poučeného člověka.

    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    onion avatar 14.1.2009 00:47 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Zmiňujete, že FreeBSD v některých věcech Linux překonává - mohl byste to nějak konkretizovat? Zvažuju použití FreeBSD na domácím serveru ( ... místo Gentoo, které půjde kažodápdně pryč - je jen otázka, jestli místo něj pro mě osvědčený Debian nebo experimentovat s FreeBSD ;-) )

    14.1.2009 01:14 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Napis do poradny + pridej duvod, proc nechces Gentoo.
    onion avatar 14.1.2009 10:28 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Nechci obecné rady ;-) Features & Advantages si můžu vygooglit, zajímá mě konkrétní důvod autora zápisku.

    onion avatar 14.1.2009 10:37 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Jinak ještě k problémům s Gentoo - jsou jím rolling updates (ten princip mi pro server přestal vyhovovat) a zhoršující se kvalita ebuildů v portage. Každou chvíli se cosi pokazí a nezkompiluje kvůli vadnému ebuildu ... jistěže to můžu reportovat případně spravovat, ale rád bych aby fungovaly aspoň základní věci :-) (třeba Subversion nebo MySQL ... s tím je věčný problém).

    14.1.2009 01:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    S tím FreeBSD - mám ten pocit, že filozofie Gentoo je linuxové jádro a systém, který vychází FreeBSD. Možná by stálo za to zvážit, jestli od Gentoo utíkáš tím správným směrem.

    Quando omni flunkus moritati
    14.1.2009 11:03 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    prudký třiceti devitiletý mladík

    Tak to mě vážně pobavilo. Když vám bylo těch 39, tak jste se taky považoval za prudkého mladíka, nebo se tak vidíte až s odstupem?

    Dalibor Smolík avatar 14.1.2009 14:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Když jsem měl padesátiny, tak mě jeden kmet poklepal na rameno a řekl: mladíku, tohle je pěkný věk, to máte v podstatě ještě život před sebou ...:-D

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.1.2009 14:55 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Tomu celkem věřím, po tom co jsem v nějakém dokumentu slyšel že když Jaroslav Vrchlický slavil padesátiny (což byl v jeho době údajně celkem požehnaný věk) tak byl nazýván "ctihodným kmetem". A to mám prosím ve svém okolí osoby, které v padesáti začaly v podstatě úplně nový život:-)

    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    14.1.2009 19:22 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source

    Jo, tohle je oblíbený vtípek "kmetů", ohraný, ale stále vděčný. :-) Mě spíš šlo o to, jestli se tak tenkrát vnímal i autor blogpostu. Mě 39 ještě nebylo (ale už se hodně blížím), a za mladíka už bych se asi neoznačil. A už vůbec ne za prudkého (stačí vzpomenout na sebe sama před dvaceti lety). Možná to ale o sobě za dvacet let taky prohlásím, co já vím. :-)

    otula avatar 14.1.2009 19:29 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Starší uživatel Open Source
    Tak to já se za mladíka považuji stále :-D Hlavně tehdy, když někomu uctivě vykám, on mně suverénně tyká, a pak zjistíme, že jsem o 5 let starší :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.