Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).
V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.
Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.
Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.
Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.
Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).
Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.
Co vlastně obsahují dnešní noviny? A vyplatí se kupovat v nich reklamní prostor, nebo si je koupit celé? To jsou asi hlavní otázky, na které jsme se snažili najít odpoveď v Lidových novinách ze dnů 5. - 8. a 12. - 15. 11. 2013.
Dva týdny po sobě jsme skupovali Lidovky a s pravítkem v ruce zjišťovali čtyři věci:
Na začátek se ještě sluší uvést, že výměra každého výdání je přibližně 29 754 cm2.
Aneb kdyby Četky nebylo, copywriteři, ehm novináři! samožřejmě, by pomřeli hlady. (EDIT - jak vyplývá z čísel dále, tištěné noviny zdaleka nejsou tak závislé na ČTK, jako internetové "deníky", o kterých bylo video v některém z minulých zápisků).
Datum | Výměra [cm2] | Počet |
---|---|---|
5. 11. 13 | 1544.75 | 23 |
6. 11. 13 | 1509.00 | 23 |
7. 11. 13 | 1958.00 | 13 |
8. 11. 13 | 1281.40 | 18 |
12. 11. 13 | 2418.00 | 29 |
13. 11. 13 | 1146.00 | 22 |
14. 11. 13 | 2364.00 | 32 |
15. 11. 13 | 1478.50 | 20 |
A s trochou statistiky:
Výměra [cm2] | Počet | |
---|---|---|
suma | 13699.65 | 180 |
průměr | 1712.46 | 22.5 |
Po přepočtu na jedno číslo je tedy v každém čísle průměrně 5.8 % výměry přiznané ČTK.
A teď se mrkneme, kolik si vlastně platíme v každém čísle reklamy.
Datum | Výměra [cm2] |
---|---|
5. 11. 13 | 4650.75 |
6. 11. 13 | 1166.75 |
7. 11. 13 | 1702.00 |
8. 11. 13 | 3504.35 |
12. 11. 13 | 4539.25 |
13. 11. 13 | 3282.50 |
14. 11. 13 | 1593.00 |
15. 11. 13 | 1157.95 |
Jak je z taublky patrné, v reklamně není každý den posvícení, nejvyšší hodnoty jsou každé úterý, ale asi je to málo dat dělat z toho nějaké velké závěry. Mrkneme co se stane když to zprůměrujeme:
Výměra [cm2] | |
---|---|
suma | 21596.55 |
průměr | 2699.57 |
A tady už se dostaneme na krásných 9 % podílu z celku na jedno číslo! Z čehož nám vychází, že desetina novin není nic jiného než reklama, hezké ne?
Datum | Výměra [cm2] | Počet |
---|---|---|
5. 11. 13 | 1689.75 | 3 |
6. 11. 13 | 38.25 | 1 |
7. 11. 13 | 99.00 | 1 |
8. 11. 13 | ||
12. 11. 13 | 647.50 | 2 |
13. 11. 13 | 1373.00 | 3 |
14. 11. 13 | 99.00 | 1 |
15. 11. 13 | 797.25 | 3 |
Výměra [cm2] | Počet | |
---|---|---|
suma | 4743.75 | 14 |
průměr | 677.68 | 2 |
A to máme krásných 2.3 % Babiše na číslo, a to se vyplatí přátelé!
Porovnání s ostatními deníky, ze kterých mám data od ostatních týmů (tzn. neručím za ně). Jedná se o sumy za celé měřené odbdobí:
Výměra [cm2] | |
---|---|
Pražský deník | 1737 |
HN | 390 |
Právo | 2557 |
Lidovky | 4744 |
A na závěr už jen krátký seznam zemí, o kterých se psalo:
Aneb je hezké vědět, co měl velký Kim k obědu, ale nevím jestli je to stejně důležité jako nepokoje ve Španělsku, nebo mít alespoň základní představu co se děje u našich sousedů v Polsku a Slovensku...
Měření proběhlo úspěšně. Jinak je hezké vidět, že u papírových novin ještě existuje nějaká vlastní práce, na rozdíl od těch internetových, kde asi ani nikdy nebyla. Tenhle blog se sestával pouze z čísel, takže se nám trochu vytratil druhý pohled na data - ten obsahový. Většina čísel asi nepřekvapila, ČTK jsem čekal větší, reklama nepřekvapila. K Babišovi je těžké se vyjadřovat, tam by byla potřeba asi i trochu jiná metrika - ne jen počítat články o něm, ale sledovat, o čem Babišovy noviny nepíší, a porovnat to s tím, o čem píše konkurence (a nemyslím tím chemtrails ). Tak snad vám to něco přineslo, kdybych nebyl tak líný tak vám k tomu udělám i grafík...
Ještě poslední doplnění: práce vznikala jako jeden z x týmů, kdy každý tým měl na starosti jedny noviny. Proto je měřen speciálně Babiš, který v tomto případě nevypadá logicky - nemá porovnání, ale to napravím v dalším příspěvku, hned po tom co dohledám další data. Howgh. A kostička bude!
Tiskni Sdílej:
Malé rýpnutí: není i tenhle článek tak trochu bulvární?
Aneb kdyby Četky nebylo, copywriteři, ehm novináři! samožřejmě, by pomřeli hlady.
5,8 % přejatých zpráv není zas tak mnoho – znamená to, že ten zbytek (valnou většinu) napsali novináři sami. Nebo to jsou nějaké neoznačené PR žvásty a zprávy podstrčené někým jiným… ale nevypovídá to podle mého o nějaké vysoké závislosti na ČTK. Novináři by tedy hladem nepomřeli, přinejhorším by těch 5,8 % textu sesmolili sami.
Navíc pokud jde o běžné zprávy obsahující pouze místo, čas a jednoduchý popis nějaké události, tak v opisování nevidím až takový problém. Důležitý je spíš výběr takových zpráv, filtr, než kdo ten text napsal.
A to máme krásných 2,3 % Babiše na číslo, a to se vyplatí přátelé!
Tohle procento na jednu osobu je fakt hodně. Na druhou stranu, je to nová tvář v politice a ministr financí. Zajímavé by bylo relativní srovnání s ostatními dnešními ministry a politiky nebo s ministry financí předchozích vlád (v témže období vládnutí). Navíc se pořád ještě řeší to jeho estébáctví, ne? Jak moc se psalo o různých Topoláncích, Paroubcích, Čuncích, Rathech a jiných v dobách jejich průšvihů?
Světe kde tě mám...
Co se týče těch zemí, tady celkem souhlasím. Bude to takový mix mezi infotainmentem, hledáním senzací (Kim provedl to či ono) a nějakým tím záměrem (typicky odvrátit pozornost od věcí, které se nás týkají a proti kterým by lid mohl něco namítat – kdyby o nich ovšem věděl).
A tady už se dostaneme na krásných 9 % podílu z celku na jedno číslo! Z čehož nám vychází, že desetina novin není nic jiného než reklama, hezké ne?
Deset procent inzerce mi přijde ještě v pohodě (za předpokladu, že je řádně označená). Stačí to srovnat třeba s webem – tam ti klidně fláknou reklamu přes celou obrazovku a musíš hledat ten malinkatý křížek, v horším případě se to ještě hýbe a vříská to. Reklama je i v textu (zeleně podtržená náhodná slova a u nich nesouvisející odkazy) a vůbec všude kolem. Bez AdBlocku nepoužitelné. Nebo v hospodě, kde máš reklamy na ubrusech, na slunečnících, na táccích, na hajzlech, všude… Papírové noviny jsou v tomhle ještě zlaté.
To jsem do toho počítal. Cena papírových novin není až tak vysoká (někdy spíš symbolická a některé jsou zadarmo), jde mi o to, že když už si k tomu sednu a jdu číst, tak ten pocit je nesrovnatelný: papírové noviny = celkem pohoda vs. web bez AdBlocku = nepoužitelné.
Deset procent inzerce mi přijde ještě v pohodě (za předpokladu, že je řádně označená).To jo. Různé lokální a regionální noviny mívají podíl reklamy podstatně vyšší. Mnohdy jde primárně právě o tu reklamu (hlavně pokud se za noviny nic přímo neplatí), zatímco články jsou tam jen proto, aby to neputovalo bez prohlédnutí rovnou do odpadu. A úplně "nejhustší" bývají některé obecní/městské a krajské plátky (ať už samostatné nebo obsažené v jiných novinách), tam si politici dělají - navíc ještě z veřejných peněz - reklamu skoro v každém článku a jako reklama to není označeno ani náhodou. Viz např. Středočeské listy.
Aneb kdyby Četky nebylo, copywriteři, ehm novináři! samožřejmě, by pomřeli hlady.
porovnání s ostatnímiidnes/blesk?
Dnešní noviny obsahují obrázky. U některých článků přestavují polovinu plochy. Počítali jste čistý text, nebo včetně obrázků?
Zkopírovat zprávu ČTK plnou faktů a proložit tu samou zprávu vycucaným komentářem novináře spolu s ilustrační fotografií a infografikou přes půl stránky je a není rozdíl.
Jak to vypada s frekvenci zprav o planu|potrebe zemedelske sobestatcnosti CR a zavadnosti dovazenych potravin. A jak o planu | potrebe dostavby dalsiho bloku JET ? Pred a kratce po volbach byla kolem toho medialni masaz, nevim jestli to ustalo. Masmedia uz tak nesleduju, radsi hrajeme s kmotry Monopoly