abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 10:22 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku Kuchařka naší Růži aneb vaříme rychlou polévku z Beameru na MojeFedora.cz ukazuje "jak si rychle vytvořit prezentaci v LaTeXu, aniž bychom se přitom pouštěli do jeho bezedných hlubin".

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
dnes 07:22 | Komunita

Od 26. do 29. října proběhla v Bochumi European Coreboot Conference 2017 (ECC'17). Na programu této konference vývojářů a uživatelů corebootu, tj. svobodné náhrady proprietárních BIOSů, byla řada zajímavých přednášek. Jejich videozáznamy jsou postupně uvolňovány na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 19:22 | Nová verze

Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC, oznámil vydání verze 2.0.0 open source routovacího démona BIRD (Wikipedie). Přehled novinek v diskusním listu a v aktualizované dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 09:22 | Pozvánky

V Praze dnes probíhá Konference e-infrastruktury CESNET. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze i online na stránce konference.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
9.12. 20:11 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.3, tj. třetí opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch a Debian 8.10, tj. desátá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 9 a Debianu 8 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
9.12. 00:44 | Nová verze

Po 6 měsících vývoje od vydání verze 0.13.0 byla vydána verze 0.14.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené systémové distribuce GuixSD (Guix System Distribution). Na vývoji se podílelo 88 vývojářů. Přibylo 1 211 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 6 668. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
8.12. 21:33 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 5.9 byla vydána nová stabilní verze 5.10 toolkitu Qt. Přehled novinek na wiki stránce. Současně byla vydána nová verze 4.5.0 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator nebo verze 1.10 nástroje pro překlad a sestavení programů ze zdrojových kódů Qbs.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 11:11 | Komunita

Naprostá většina příjmů Mozilly pochází od výchozích webových vyhledávačů ve Firefoxu. Do konce listopadu 2014 měla Mozilla globální smlouvu se společností Google. Následně bylo místo jedné globální smlouvy uzavřeno několik smluv s konkrétními vyhledávači pro jednotlivé země. V USA byla podepsána pětiletá smlouva s vyhledávačem Yahoo. Dle příspěvku na blogu Mozilly podala společnost Yahoo na Mozillu žalobu ohledně porušení této

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 05:55 | Zajímavý článek

V Londýně probíhá konference věnovaná počítačové bezpečnosti Black Hat Europe 2017. Průběžně jsou zveřejňovány prezentace. Videozáznamy budou na YouTube zveřejněny o několik měsíců. Zveřejněna byla například prezentace (pdf) k přednášce "Jak se nabourat do vypnutého počítače, a nebo jak v Intel Management Engine spustit vlastní nepodepsaný kód". Dle oznámení na Twitteru, aktualizace vydaná společností Intel nevylučuje možnost útoku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
7.12. 04:44 | Komunita

Virtualizační nástroj GNOME Boxy ve Fedoře 27 umožňuje jednoduše stáhnout a nainstalovat Red Hat Enterprise Linux, který je pro vývojáře zdarma. Vývojová verze GNOME Boxy již umožňuje jednoduše stáhnout a nainstalovat další linuxové distribuce. Ukázka na YouTube. Seznam distribucí a jejich verze, nastavení a cesty k ISO obrazům je udržován v knihovně a databázi libosinfo (GitLab).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 963 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    lukves.6f.sk


    My Fluxbox style:
    www.lukves.6f.sk/flatShadows.tar.gz
    https://uloz.to/!gIu3pmmkoj6K/blackdot-tar-gz

    Preferujem DEBIAN pretože  ma relatívne dlhšiu podporu než večšina iných distier, nie len vyzerá profesionálne ale je stabilný a poskytuje dobru podporu v podobe vydávania záplat oproti iným distrám. Je trochu konzervatívnejší ale na druhú stranu je plný noviniek a vsádza na vlastný osvedčený APT sieťový balíčkovač, oproti iným distrám, ktoré až teraz začínajú ponúkať vychytávky ktoré DEBIAN už dávno obsahuje. Za zmienku stojí, že sa jedná o najrozšírenejšie distro ak započitávam aj distro odvodené od neho Ubuntu. Ak začať s Linuxom tak jedine DEBIAN. (odporúčam netinstall - inštalácia rýchla a jednoduchá ak nie tak skúste Lubuntu distro postavené na podobných základoch)

    Uživateľ Linuxu.

    and I love Porteus live linux distribution

    main:
    Intel Pentium soc1150 + Intel grafika
    8GB DDR3 Crucial

    Raspberry Pi 2/3
    BANANA PRO

    Vyvíjam vlastnú socialnu sieť na štýl facebooku, či twitteru, nie je to uplne dokonalé ale fungovať to funguje.

    # Linux user since 1998.

    Aktuální zápisy

    Xbox360 na hry

    9.5.2009 11:06

    Čo myslíte oplatí sa?

    Takže rozmýšľam nad tým, že keďže používam Linux vyslovne na bežné veci ako internet, počúvanie hudby resp. stiahnutie a prezretie nejakého toho filmu a napalovanie, či sa mi na hry vzhladom na to že nemam Windows neoplatí kúpiť hernú konzolu v mojom prípade XBOX 360. Ide o to že stále cpať peniaze do hardveru ako je novšia grafika a ešte ako to u nas v linuxe chodi hry su velmi kvalitne :( však to poznáme.. aj hra z čias kedy boli 8bitáky je lepšia nez ta na linuxe je herna konzola zachranou. Rozmýšľam nad tým, že by som kúpil XBOX360 Arcade a neskor dokupil hardisk. a tiež redukciu s HDMI na VGA pre moj Wide screen monitor 19 LG ktory ma len VGA vstup. takze vyjadrite sa co si o tom myslite? oplati sa? este dodam ze PS3 je dost drahá a nejak mi nereže.        

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Oplatí sa?
     (69 %)
     (9 %)
     (40 %)
    Celkem 55 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    oryctolagus avatar 9.5.2009 11:10 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Rozhodně to je na hry dobrá volba, pokud na to máš prachy... ;-)
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    9.5.2009 11:15 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Co takhle herní konzole + počítač v jednom...

    Mám na mysli Playstation3
    Jsem mimořádně obtížný případ
    kotyz avatar 9.5.2009 11:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Kdyz by se na nem zrovna nehralo, moh by pocitat seti@home :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    cezz avatar 9.5.2009 15:50 cezz | skóre: 24 | blog: dm6 | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Takto to pouzivam ja. Linux tam casto nebootujem, PS3 ma celkom pouzitelny browser a zvycajne radsej pouzivam MacBook. Predsalen pohodlnejsie ako sediet za stolom ;)

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    xkucf03 avatar 9.5.2009 20:52 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Až na tu RAM. Nebo už má víc než 256 MB?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    cezz avatar 11.5.2009 01:03 cezz | skóre: 24 | blog: dm6 | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Mne chodí 256 ram + 256 swap vo video ram. Žiaľ gnash ak práve nepadá tak aspoň ukusuje z pamäti.. Chcelo by to od chlapcov z adobe aj verziu pre ppc..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    kotyz avatar 9.5.2009 11:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Ja, kdybych si uz teda nakou konzoli kupoval, tak by to bylo PS3.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.5.2009 11:21 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Hry pro XBOX360 jsou drazsi nez pro PC, u novinek 1000 Kc vs 1500 Kc. Grafika v XBOX360 je zastarala, ve stejnem rozliseni na PC staci graficka karta za 3000 Kc. To ze potrebujete nabusene PC je mytus, pri stejnem rozliseni vyjde PC cenove podobne. Pokud si, ale chcete zahrat ve full HD tak na XBOX360 zapomente a u PC si jednoduse priplatte.
    kotyz avatar 9.5.2009 11:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Hry na konzole sou vzdycky drazsi, protoze je z nich dotovana cena ty konzole.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.5.2009 11:36 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Ano, tudiz cena konzole je jako rozhodovaci faktor na nic, protoze drahe hry si bude kupovat uz porad. A na PC uz pri koupeni ctyr her se zaplati licence za Windows.
    skywaker avatar 9.5.2009 11:54 skywaker | skóre: 26 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    a chcem windows? this is the right question? napr. xbox a ps3 maju iny os.. zatial som videl len xbox  ale ps3 nemam skusenosti


    Donate Bitcoins to Luko: 14mXEWw9tgTtRT35RSvLL27XSpyety8x3N
    AsciiWolf avatar 9.5.2009 15:00 AsciiWolf | skóre: 39 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Nevím, na čem jedou dnešní Xboxy 360 (předpokládám nějaký Windows Embedded nebo Windows CE), nicméně původní Xbox jel na modifikovaných Windows 2000 (viz. Wikipedia).

    xkucf03 avatar 9.5.2009 20:54 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    To je právě ono – např. já bych v herní konzoli spíš akceptoval uzavřený OS než v PC.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    9.5.2009 12:43 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Xbox360 len na hry je dobra volba - navyse, ak neplanujes pripajat sa na xbox live a stahovat dema, tak by ti mala postacit aj arcade verzia s pamatovou kartou.

    Rozhodne by som to vsak pripajal k niecomu, co zvlada HD...
    9.5.2009 12:50 mycz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Xko zvlada HD...

    9.5.2009 12:52 mycz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Sry, to melo byt Zdenkovi

    skywaker avatar 9.5.2009 13:29 skywaker | skóre: 26 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    ake rozlisenie je HD moj da len 1440x900


    Donate Bitcoins to Luko: 14mXEWw9tgTtRT35RSvLL27XSpyety8x3N
    Max avatar 9.5.2009 14:16 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Řekl bych, že PS3 by byla lepší volba ;-). V klidu na něm můžeš naladit linux jako dualboot. Má oproti Xboxu BD mechaniku a zdvládá přehrávat BD filmy atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    cezz avatar 9.5.2009 16:32 cezz | skóre: 24 | blog: dm6 | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Ja osobne som stal pred volbou X360/PS3 cca rok dozadu. Rozhodol som sa pre PS3 a nelutujem.

    Za X360 hovori cena (cca polovicna). Tusim uz na to existuje modchip, takze ak to niekomu neni proti srsti, moze setrit aj tymto sposobom.. Pokial ale viem, tak na X360 je multiplayer (a cely ten network cosi) za peniaze. Cize ak chces setrit, tak asi bez online.. (pre mna veeelke minus)

    PS3 stoji 2x tolko, ale ma naozaj nadupany HW. Povedal by som, ze najblizsie 4 roky to bude stale jednotka od SONY, niekedy v tom case sa presadi PS4. (Na PS2 doteraz vychadzaju tituly) Hry su o cosi drahsie, nez na PC, ale uz pol roka po uvedeni titulu ho niekto predava dohrany v bazare, takze mas relativne nove pecky za nejakych 20eur, co uz je celkom v pohode.

    Co mna uplne dostalo je UT3, ktore sa da normalne hrat s pripojenou USB myskou a klavesnicou tak, ako su PC-ckari zvyknuti - toto X360 nevie - AFAIK.. Potom je tu pomerne bohata Playstation network, kde zadarmo potahas dema a multimedia. Prvy mesiac - dva mi uplne stacilo len to az potom som zacal rozmyslat nad kupou nejakej originalky. Nakoniec hravam najcastejsie UT3 - samozrejme online. Worms, ktore stalo tusim $9. Potom Bowling, ktory bol v cene predplatneho qore (taky elektronicky magazin - celkom fajn vec a clovek ziska sem - tam nejaku hru zadarmo) a sem-tam Motorstorm. Uvazujem, ze si splasim NHL, demo bolo celkom chytlave.. Inak na PSN sa daju za smiesnych 5-6usd kupit PS1 klasiky. (je ich tam pomerne vela) Asi rok som stravil s PS1 hrami na PC s emulatorom a musim povedat, ze tych par dolarov za to pohodlie stoji. Konzola je holt konzola.

    Co sa tyka vyuzitia konzoly ako desktopu, tak X360 tusim este takto nehackli (dalsie minus pre mna) kdezto PS3 priamo iny OS podporuje, cize ziadne hackovanie a strach updatnut na najnovsi firmware. Co trochu vadi vyuzitiu ako desktop je absencia adobe flash na 64bit PPC linux. (gnash sa neda moc dobre pouzit ani na to obcasne pozeranie videa, na druhej strane PS3 system ma browser aj s flashom a video na tom pozeram casto..) Druhy prolem je pristup ku grafike. Priamo na VGA sa zatial neda a framebuffer je dost pomaly (opat problem pozriet film)

    Cize ak chces aj nejaky obcasny desktop, tak jednoznacne PS3. Ak len hry, tak podla mna kratkodobo usetris s X360 ak ozelies multiplayer a ten ich network. Na online zabavu by som skor siel do PS3. No a ak ta laka CELL CPU, tak potom je to jasne ;)

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    9.5.2009 14:18 ponozka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    ja som si s brachom kupil tiez XBOXA 360 ale ten so 60GB HDD, a hry sa daju celkom dobre kupit od niekoho resp. z bazaru. no rad by som upozornil ze na xboxa su ine hry ako na PC, resp ak ta bavia strategie, RPG , tak radsej PC, aj ked taka FF XIII ..... (ale to zas nepotrebujes najnovsie) a ak ta bavia strielacky a arkady alebo auta tak toho XBOXA.

    ja hravam na PC , warhammer, R6:raven shield, BG1, BG2 atd . . . a na xboxa je celkom fajn GOW2, HALO3 a tie hudobne hry . jo a este je velkom fajn ze niektore hry maju multiplayer cez splitscreen, co je celkom sranda :D.
    robotics avatar 9.5.2009 14:22 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Zbytečnost. Na hraní bohatí stačí emulátory všeho druhu na Linuxu.

     

    Max avatar 9.5.2009 16:29 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Ze kterého prstu jsi si to vyžužlal? Nebo co si představuješ pod pojmem : "bohatě stačí" ? To, že se spustí instalátor, nebo že se podaří hru nainstalovat? Nebo, že se podaří hru spustit aspoň na nejmenší možné detaily?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    robotics avatar 9.5.2009 16:36 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Nemyslel sem zrovna emulaci XBOX360, která předpokládám pod Linuxem ani nejde. Je jasný že tam sou při emulaci potřeba lepší PC. Ale když chce XBOX tak at si ho koupí, mě je to jedno. Ale jak psal někdo víše, rpg a strategie se na tom moc hrát nedají.

    robotics avatar 9.5.2009 16:39 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Krom toho, když vemu v potaz cenu her...

    Max avatar 9.5.2009 17:40 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Cena je irelevantní, protože proč? Protože bazar ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    robotics avatar 9.5.2009 17:44 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Jo, ale je lepší zajít do kamennýho bazaru. Přes internet ti někdo klidně může poslat poškrábaný CD,DVD.

    Max avatar 9.5.2009 17:39 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    Já také nemyslel emulaci Xbox360, proč taky (je to blbost). Myslel jsem to obecně, třeba wine apod. ;-). Nevím, jak moc jsi se zabýval třeba rozcházením her pod wine, ale podle toho, co z tebe padá, zřejmě moc ne.
    Pokud je RPG/ strategie k dispozici, tak nevím, proč by se na tom neměla dát hrát. Navíc třeba na takové pěkné LCD TV při slušném rozlišení.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    robotics avatar 9.5.2009 17:43 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Máš pravdu, wine je asi jediný čím sem se moc nezabýval a hry tam řeším tím, že bud jde nebo ne :-).

    No jo ale ted jde o to jestli se ta strategie ovládá myší nebo joypadem. Většinou je dělaná na joypad a osobně co sem zkoušel v emulaci Starcraft pro Nintendo64, tak to bylo strašný to ovládání.

    11.5.2009 00:17 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    Kdzž konzoli, tak jedině Playstation3.

    11.5.2009 09:05 headhunter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry

    presne moj nazor :) X-BOX nebrat ani zdarma!!! :D Preslo mi par X-BOX-ov cez ruky a nechcem ich viac vidiet. Ovela lepsie je zainvestovat viac do PS3, ale najlepsie by bolo asi do Wii :D

    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.5.2009 08:23 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xbox360 na hry
    V jednotlivych konzolich se nevyznam, ale obecne je to dobra volba a IMHO je to smer, kterym se ted ubira trh... hry se budou cim dal vice presouvat na konzole (vsak uz i o Applu se spekuluje, ze nejakou chysta -- lidsky, technologicky i financni kapital na to ted ma -- a ze pry udajne chce i mozna koupit EA... ale to jsou divoke spekulace :-) )
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.