abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (67%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 544 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    RaspberryPi

    29.12.2012 17:00 | Přečteno: 5798× | Výběrový blog | poslední úprava: 29.12.2012 16:49

    RaspberryPi. Někteří o něm dodnes neslyšeli a někteří (já) už ho mají doma a zkouší, co s ním jde všechno dokázat.

     

     

    Jak to začalo

    Bylo před vánoci a já se tu v jednom blogu dozvěděl, že RaspberryPi není problém koupit už i v GME. A protože jsem tou dobou ještě studoval na ČVUT FEL, rozhodl jsem se, že si pro něj před ukončením studia osobně zajdu, abych ušetřil na poštovném :-) Plán byl prostý - 12.12.2012 jsem ukončil studium a v noci si začal hrát s mojí první malinou. Po zprovoznění a vyřešení několika drobností se usadila za naší TV Panasonic Viera s tím, že pokud by rodiče opravdu projevili zájem a malina se jim líbila (Raspbmc), koupil bych jim taky jednu jako HTPC. Po vánocích se měla malina přesunout ke mně do pokoje a zcela nahradit domácí server.

     

     

    RaspberryPi jako přehrávač (Raspbmc)

    Instalace Raspbmc proběhla úspěšně a hned po instalaci fungovalo vše, co jsem považoval za nutné. Prostředí šlo ovládat dálkovým ovladačem od TV přes HDMI, přehrávání obsahu z Youtube i vlastního serveru fungovalo na jedničku,...jen čas byl o pár dní i hodin pozadu :-) Nainstaloval jsem tedy balíčky ntp a ntpdate, nastavil NTP servery v /etc/ntp.conf a snažil se vše zprovoznit. Nakonec to skončilo vložením tří řádků do /etc/rc.local

    /etc/init.d/ntp stop

    ntpdate tik.cesnet.cz

    /etc/init.d/ntp start

    Řešení to není nejlepší, ale příjde mi pro běžné uživatele nejjednodušší (editace jen jednoho souboru). Při bootu se spustí NTP daemon, ale nemůže skokově změnit čas, protože ten ujíždí o několik desítek hodin, takže se nic neděje. Proces bootování pokračuje až narazí na skript rc.local. Tady se NTP daemon zastaví, ntpdate nastaví přesný čas a NTP daemon se opět spustí aby čas už jen udržoval na správné hodnotě. Ten se totiž posouvá vpřed podle zatížení serveru a dalších naprosto náhodných faktorů, které se mi dosud nepovedlo vypozorovat. Když jsem nastavil ve dvě odpoledne čas příkazem ntpdate, tak o dvě hodiny déle ukazoval například už 7 hodin večer.

    (čas - jde sice rychleji, ale po spuštění maliny se vždy nastaví stejný den a čas jako když jsem ji poprvé spustil, proto se zmiňuji, že je pozadu)

    Dále jsem nainstaloval balíček pdnsd, což je cacheovací DNS server. Můj internetový provider bohužel nemá zrovna nejrychlejší DNS servery a zkrácením překladu z několika (desítek) milisekund na nulu se poměrně hodně činností zrychlí bez ohledu na to, jak rychlou máte linku (na Wi-Fi je účinek lokální DNS cache znát asi nejvíce). Navíc NanoStation5 na střeše (802.11a, 5GHz) nemá vždy takový příjem, jaký bychom očekávali a překlad z DNS se občas může protáhnout i na sekundy. Po nastavení serveru v souboru /etc/pdnsd.conf a jeho povolení v /etc/default/pdnsd jsem ještě musel systému vysvětlit, že je DNS server na localhostu. Vyřešil jsem to opět přidáním řádku do /etc/rc.local :-)

    echo 'nameserver 127.0.0.1' > /etc/resolv.conf

    Házecí kameny prosím schovejte, jsme teprve na začátku :-)

    Dále jsem si všiml nepěkně vysoké teploty. Tedy všiml, jednoduše jsem ze zvědavosti položil prst na malinu a zjistil, že malina umí být i nepěkně horká. Vyrazil jsem tedy na výpravu do nepřátelského prostředí (svého pokoje) a hledal dva miniaturní chladiče ARM procesorů ze satelitu, které jsem před lety dostal. Po několika hodinách se mi opravdu povedlo najít je na místě, kam jsem je tehdy položil a nastal další problém - jak je k malině připevnit? Nakonec to vyřešila stará dobrá oboustranná lepící páska :-D Přenos tepla je sice minimální, ale i tak teplota klesla a jakmile koupím teplovodivou pastu, tak půjde páska pryč, slibuji! ;-)

    (Docela mě trápí upevnění chladiče, protože montážní otvory nejsou na obou stranách vzdáleny stejně daleko od čipu a není zde ani moc místa. Do budoucna plánuji upevnění maliny do case ze satelitu s původním zdrojem (+3.3V, +5V, +12V) a chladič (kus plechu) přidělaný na šrouby v montážních otvorech).

    ---

    Malina se výborně osvědčila jako přehrávač k TV a dokonce překonala i firmware televize Panasonic Viera :-) Prodlevy na stisknutí tlačítka ovladače (jen pohyb v menu) tu sice byly, ale ty má i firmware televize, takže malina je v tom zřejmě nevinně.

    Přehrávání videa z internetu (Vimeo, Youtube, archiv TV Prima) funguje výborně, nezaznamenal jsem žádné problémy s plynulostí přehrávání. Přehrávání videí ze serveru (většinou 720p a 1080p z Youtube) přes NFS i DLNA opět bez sebemenšího problému. Vyjímkou bylo jen několik vteřin z několika hodin (NFS, MLP:FiM v 1080p), kdy malina opravdu nestíhala a obraz se asi na dvě vteřiny zasekl. Tyto momenty ale o ničem nevypovídají, protože firmware v TV Panasonic Viera vykazoval problémy na stejných místech. Navíc malina má lepší podporu a přehraje z mého úložiště opravdu vše, Panasonic Viera přehraje jen zlomek obsahu.

    Přehrávání hudby nelze zhodnotit jinak, než za jedna - ovladačem označím celý adresář, zvolím přehrávání jeho obsahu a přehrávač mohu bez problémů minimalizovat, hudba totiž hraje dál. Není problém spustit si hudbu, otevřít adresář s obrázky a spustit prezentaci. Panasonic Viera toto totiž vůbec neumí! Umí jen prohlížení obrázků (možno zvolit tři předdefinované melodie) nebo "přehrávání hudby" - po zvolení skladby se otevře přehrávač, který lze jen zavřít, nic jako minimalizace zde neexistuje!

     

     

    RaspberryPi jako server (Moebius Linux)

    Přišly vánoce, kapr (brrrr) a čas na změnu distribuce. Dal jsem si na chvilku rande s Googlem a našel distribuci Moebius Linux - http://moebiuslinux.sourceforge.net/ - víceméně čistý Debian pro RaspberryPi ;-) "Instalace" se provádí tak, že se na kartu přesune obraz příkazem dd. Našel jsem skoro nepoužitou SD kartu 4GB Class 4 a kopíroval. Po chvíli bylo hotovo a dd vypsal něco o tom, že přenos probíhal rychlostí 2MB/s. Nevyznám se v rychlostech, ale něco mi říkalo, že je to na disk s lomítkem docela málo. Vyhrabal jsem 16GB Class 10 kartu, spustil znovu dd a dostal se na.....3MB/s. Něco je asi opravdu špatně :-) Rozhodl jsem se pro 4GB kartu a poprvé nastartoval malinu s distribucí Moebius.

    Boot je opravdu rychlý a po prvním přihlášení se spustí hezká konfigurační utilita. První možnost roztáhne oddíl na celou kartu a malina uživatele odmění dvěma restarty, přičemž po druhém už je možné malinu opět normálně používat. Dodal bych, že v /etc/fstab je zapsaný swap oddíl, ale distribuce při bootování vypíše chybu, takže jsem jej raději zakomentoval. Utilita lze spustit příkazem raspi-config a dále nabízí změnu locale, rozložení klávesnice a dalších věcí včetně taktování a změny rozložení paměti. Doporučuji aktualizovat celou distribuci následujícím příkazem, protože tím získáte aktuálnější konfigurační utilitu, která nabízí více možností.

    apt-get update && apt-get dist-upgrade

    ---

    Protože mi čistá distribuce nestačila a nechovala se přesně podle mých představ, doinstaloval a nastavil jsem ještě pár balíčků:

    apt-get install console-setup console-setup-linux console-data console-common byobu htop ntp ntpdate

    dpkg-reconfigure console-setup

    Hurá, konečně můj oblíbený font terminus a česká klávesnice (musí se vybrat z kompletního seznamu)! Htop funguje, load je na nule, co víc si přát? :-) Za sebe bych si přál aby server i něco dělal a ne jen blikal hromádkou SMD LED diod a tak jsem pokračoval:

    apt-get install ssh pdnsd lighttpd pure-ftpd minidlna nfs-common nfs-kernel-server jed links2 sane-utils cups cups-bsd cups-client cups-driver-gutenprint cups-filters cups-pk-helper printer-driver-splix ziproxy rsync manpages manpages-cs man-db

    apt-get install python-openssl spidermonkey-bin tesseract-ocr tesseract-ocr-ces tesseract-ocr-eng

    První příkaz nainstaluje SSH server, DNS server, HTTP server Lighttpd, FTP server Pure-ftpd, DLNA server, NFS server, CUPS (print server, splix je ovladač pro tiskárny Samsung), komprimační proxy a manuálové stránky, protože ty se mohou vždy hodit :-) Dále ještě textový editor jed (pro lamy), links2 (výborný webový prohlížeč pro konzoli) a rsync jako náhrada za veřejné FTP (přenáší jen rozdíly a tak by mu neměl dělat problémy ani pád spojení během přenosu).

    Ale to mi nestačilo, takže jsem stáhl i PyLoad z oficiálních stránek programu (DEB balíček), spustil instalaci a doinstaloval pár drobností (druhý příkaz) aby nebyly problémy s provozem. Několik balíčků je zde jistě zbytečně, ale zastávám názor, že přebývající balíčky neovlivní provoz serveru tak negativně, jako chybějící balíčky ;-)

    (Webové rozhraní aplikace PyLoad doporučuji přepnout na "threaded", oproti "builtin" je totiž několikanásobně rychlejší).

     

    Software je nainstalovaný, je nejvyšší čas jej zkonfigurovat ;-)

    - /etc/rc.local - stejný jako v případě Raspbmc

    - NTP - v souboru /etc/ntp.conf jsem nastavil české NTP servery tik.cesnet.cz a tak.cesnet.cz

    - SSH - na routeru nemám povolený port 22, konfiguraci nijak neupravuji

    - PDNSD - v sekci general jsem na řádku server_ip změnil IP adresu localhostu "127.0.0.1" na "any", sekci server si každý upraví dle svých preferencí

    - Lighttpd - "cp /etc/lighttpd/conf-available/10-dir-listing.conf /etc/lighttpd/conf-enabled/10-dir-listing.conf" pro možnost prohlížení adresářové struktury, změna server.document-root s obsahem do /www v souboru /etc/lighttpd/lighttpd.conf

    - MiniDLNA - media_dir=/data, db_dir=/data/.minidlna, root_container=B, inotify=yes a samozřejmě změna friendly_name :-)

    - NFS - přidání pravidla do /etc/exports: /data 192.0.0.0/255.0.0.0(ro,no_subtree_check,sync)

    - CUPS - zkopírování souboru /etc/cups/cupsd.conf z původního serveru a nastavení tiskárny přes webové rozhraní

    - Ziproxy - opět překopírování konfigurace ze starého serveru (převod do grayscale a pár drobností)

    - pure-ftpd - zapnutá unix autentizace, port zakázán na routeru

    - rsync - zatím pročítám manpage

    - PyLoad - konfigurace se spouští příkazem "pyLoadCore --setup" (na velikosti záleží!) a ukládá se do /home adresáře uživatele. Běžně nastavuji počet souběžných stahování na 1, vypínám vzdálenou administraci, zapínám webové rozhraní na portu 8000 a jako výstup volím adresář /data/PyLoad. Data z něj poté ručně třídím (a videa převádím do h264 programem ffmpeg na desktopu)

     

    Protože na 4GB kartu se moc užitečných dat nevejde (a systém nyní včetně aplikací zabírá téměř přesně 2GB), přichází na řadu připojení USB disku. Zvolil jsem 500GB WD MyBook (jiný funkční nemám), který mi dříve výborně sloužil, ale poté ležel asi rok zapomenutý v rohu a pravidelně se do něj bouchalo při vysávání vysavačem. I tak je to jediný WD Green disk, který funguje i po záruce bez větších problémů - bratrův WD Green měl po dvou letech 12GB vadných sektorů a můj systémový WD Green jsem během roku třikrát reklamoval. Ve dvou případech se přestal hlásit přes AHCI a data šla vytáhnout rychlostí blízké dialupu přes IDE režim.

    Programem blkid jsem zjistil jeho UUID, zapsal řádek do /etc/fstab a restartoval celý server aby se připojil disk a zaply všechny programy s již správnou konfigurací. Jako testovací obsah jsem zvolil moje oblíbené epizody seriálu MLP:FiM, obsadil s bratrem gauč před FullHD televizí a čekal, jestli seriál půjde plynule. Až do 17. minuty šlo vše jako v pohádce, ale poté nastal horor.

    Zničehonic se zaseklo video a šla přehrávat jen část od začátku po 17. minutu. Ostatní obsah byl nedostupný, bez ohledu na jeho povahu. Vytasil jsem smartphone, připojil se přes ssh na malinu, příkazem "dmesg | more" si nechal vypsat co se od bootu do teď událo....a tady to začalo být opravdu zajímavé. Náhlé odpojení disku, několik chyb a do posledního řádku už jen chyby DLNA serveru:

    Šel jsem se tedy podívat k serveru a spatřil jsem zuřivě blikající USB-SATA redukci (kryt už mám asi rok sundaný) oznamující zřejmě chybu disku. Po výměně redukce se disk opět roztočil a já šel spát s tím, že snad ještě pár dní bude sloužit, než koupím náhradu. Bohužel dnes po asi 12 hodinách od mountu vypsal několik dalších hlášek do dmesg a začal opět zlobit. Poslední tři výpisy:

    [89429.274155] EXT4-fs (sda1): error count: 313
    [89429.274186] EXT4-fs (sda1): initial error at 1356603323: ext4_find_entry:935: inode 20045825
    [89429.274286] EXT4-fs (sda1): last error at 1356603746: ext4_find_entry:935: inode 6897718

    Jeho dny jsou sečteny a bude nahrazen novým diskem, ze dvou starých WD Green udělám zřejmě gyroskop, nebo těžítka :-)

     

     

    Měření výkonu

    Mnohé z vás jistě zajímají výkony počítače o velikosti studentské karty (až mi propadne občanský průkaz, asi z obou karet udělám case). Čísla nelze považovat za 100% přesná, protože mi na serveru běží několik aplikací, ale pro orientaci by mohla stačit.

    Vytvoření testovacího 100MB souboru v ramdisku:

    dd if=/dev/urandom of=/www/randomfile100 bs=1024 count=100000
    100000+0 records in
    100000+0 records out
    102400000 bytes (102 MB) copied, 91.5914 s, 1.1 MB/s

    Stažení testovacího 100MB souboru z ramdisku programem wget (poskytuje server Lighttpd):

    wget http://192.168.1.100/randomfile100
    --2012-12-28 23:04:01--  http://192.168.1.100/randomfile100
    Navazuje se spojení s 192.168.1.100:80… spojeno.
    HTTP požadavek odeslán, program čeká na odpověď… 200 OK
    Délka: 102400000 (98M) [application/octet-stream]
    Ukládám do: „randomfile100“

    100%[======================================>] 102 400 000 10,5M/s   za 9,6s    

    2012-12-28 23:04:10 (10,2 MB/s) – „randomfile100“ uloženo [102400000/102400000]

    Přenos videa z USB HDD přes NFS. Měřeno programem rsync:

    rsync -P /media/nfs/PYLOAD/Mafia\ FILM/Mafia-FILM-\(Full\ HD-1080p\)\ CZ.mp4 /home/dreit/mafia.mp4
    Mafia-FILM-(Full HD-1080p) CZ.mp4
    2926600227 100%    5.65MB/s    0:08:13 (xfer#1, to-check=0/1)

    sent 2926957574 bytes  received 31 bytes  5907078.92 bytes/sec
    total size is 2926600227  speedup is 1.00

    A nakonec výstup programu "hardinfo -r -a", jen některé části:

    -Computer-
    Processor               : ARMv6-compatible processor rev 7 (v6l)
    Memory          : 481MB (120MB used)
    Operating System                : Debian GNU/Linux wheezy/sid

    -Version-
    Kernel          : Linux 3.2.27+ (armv6l)
    Compiled                : #250 PREEMPT Thu Oct 18 19:03:02 BST 2012

    -Processor-
    Name
    Hardware                : %s
    Features                : ARMv6-compatible processor rev 7 (v6l)
    BogoMips                : 697.95
    Endianesss              : Little Endian

     

    CPU Blowfish      99.584

    CPU CryptoHash      9.167

    CPU Fibonacci      26.139

    CPU N-Queens      85.330

    FPU FFT      144.362

    FPU Raytracing      129.347

    Děkuji za váš čas a doufám, že byl blogový zápisek čitelný a informace v něm obsažené k něčemu užitečné :-)

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    RaspberryPi, obrázek 1 RaspberryPi, obrázek 2 RaspberryPi, obrázek 3 RaspberryPi, obrázek 4

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.12.2012 17:32 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše ntpdate
    Mne sa (pravda, nie na RBπ) osvedčilo dať do /etc/cron/cron.hourly súbor s obsahom ntpdate -B -s pool.ntp.org (prípadne to -B možno podľa odobných preferencií vynechať).

    Výhoda oproti ntp démonovi: nezaberá to zbytočne RAM, a čas to dokáže udržať s presnosťou na desatiny sekundy...
    Dreit avatar 29.12.2012 18:02 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ntpdate

    Za hodinu se Raspberry posune klidně o 10 minut :-D  Samozřejmě že si můžu koupit HW hodiny (návod tu byl před několika týdny), ale to možná až nebude server ležet na....co já vim co to je, byla v tom zapíchnutá obří sedmisegmentovka :-)

    Nope
    Salamek avatar 29.12.2012 17:34 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Nekteri pouzivaji stahovaci pasky, jini sedou nasmrtelnou lepici pasku, a tady se ocividne osvetcil oranzovy drat :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Dreit avatar 29.12.2012 18:06 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Děkuji :-) Stahovací pásky opravdu nemám, ale už asi vím, co budu chtít k příštím vánocům :-D

    Nope
    29.12.2012 18:09 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    "Prostředí šlo ovládat dálkovým ovladačem od TV přes HDMI" Jak? Klasický infra TV ovladač přes HDMI? Nechápu.
    Dreit avatar 29.12.2012 18:17 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    TV posílá informace o stisknutých tlačítkách přes HDMI do RaspberryPi ;-) Raspbmc už v sobě má plugin aby vědělo co dělat.

    Nope
    29.12.2012 20:03 tomATOM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Funguje podobně i nějaký balíček pod Ubuntu? Ano, vím že je to zkráceně věta Neumím nainstalovat debian, ale když už to tam běží...
    Dreit avatar 29.12.2012 21:22 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    XBMC - http://wiki.xbmc.org/index.php?title=CEC - zřejmě funguje samo od sebe?

    Lirc - http://www.lirc.org/ - ovládání PC jakýmkoli ovladačem, nemám zkušenosti

    ...a určitě by se ještě něco našlo :-)

     

    Ubuntu - neumím nainstalovat Debian

    Debian - neumím zkompilovat Gentoo ;-)

    Nope
    31.12.2012 11:26 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Mě se LIRC podařilo rozchodit(ve Windows, jestli mi to chodilo i v Kubuntu si už nepamatuji - je to tam přímo součástí KDE). Jako hardware jsem použil ten jednoduchý přijímač na sériový port.
    Dreit avatar 31.12.2012 15:21 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Já to zkoušel několikrát před lety na Ubuntu a nikdy se mi to nepovedlo :-D Ale momentálně pro to nemám využití

    Nope
    kotyz avatar 29.12.2012 20:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    A to je standard nebo jen nějaká vychytávka Panasonicu? Fungovalo by to třeba i s nějakou lacinou bednou typu Sencor nebo Benq?
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    29.12.2012 21:01 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Jmenuje se to HDMI-CEC a mají to snad všechny rozumné nové televize. Každý výrobce tomu říká trochu jinak (VieraLink, Bravia Sync, Anynet+ atp.), ale je to totéž.
    gtz avatar 29.12.2012 21:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Anynet+ od Samsungu to posílá přes HDMI? Já jsem myslel, že to funguje klasicky přes Infra.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 29.12.2012 21:58 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Nope
    gtz avatar 29.12.2012 22:09 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Díky, koukám se v seznamu náš Samsung není, ale disponuje Anynet+ no budu to muset vyzkoušet (prozatím jsem to zkoušel jen tak s HDMI a mimo obývák. V obýváku kde je Samsung nemám LANku jen Wifi, takže se asi poohlédnu po nějakém podporovaném USB/WIFI).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 29.12.2012 22:13 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Pro Samsung TV je alternativní firmware, kde by neměl být problém zprovoznit jakoukoli wifi. Jinak mě napadá strčit wifi do RaspberryPi (tam to určitě půjde zprovoznit), vytvořit most a propojit kříženým kabelez síťovku RaspberryPi s konektorem v TV ;-)

    Nope
    gtz avatar 29.12.2012 22:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Ten Samsung je nějaký starší model LCD (cca 2008) a už jsem to hledal a pro něj není alternativní FW. Ten model má pouze 2x HDMI, 3x vstup, 1x PCMCIA,VGA, USB ani LAN nic.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 29.12.2012 22:46 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Tak to mě mrzí, snad se to povede nějak elegantně vyřešit. Byl bych za křížený kabel a RaspberryPi fungující jako bridge. Tady http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/pool/non-free/f/firmware-nonfree/ je repozitář distribuce Raspbian (na tom by mělo být postavené Raspbmc) a zdá se, že s podporou WiFi nebude problém. Na Debianu v netbooku používám "ASUS USB-N13" (Ralink) a funguje výborně, stejně jako dva Realteky co jsem míval předtím.

    Případně druhou možností je koupit router a přepnout do "hloupého" režimu, kdy se připojí na domácí WiFi a do konektorů se připojí malina a TV. Ale ta cena...

    Nope
    Dreit avatar 29.12.2012 21:56 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Díky za informaci :-)

    Nope
    gtz avatar 29.12.2012 21:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    No taky by mne to zajímalo kdo a jak to umí.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    kotyz avatar 29.12.2012 20:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Dreit to zase svázal drátem :-D

    Jo, taky přemejšlim že nahradim PS2 Raspíčkem jako multimediální centrum, sice to nemá dvd mechaniku ani hodiny a nedá se na tom pařit ani Final Fantasy ani Persona, ale zase to dá s přehledem fullHD video v mkv, youtube a net rádia. A je to menší a míň to žere. Jen to ještě chce tu televizi a bylo by fajn aby se to dalo ovládat jejím ovladačem (nebo jako plán B usb bluetooth dongle a PS3 remote)...

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 29.12.2012 21:56 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Když já doma nic jinýho nemám :-)

    DVD mechaniku seženeš dneska všude (občas i darem) a připojit ji můžeš přes USB-PATA redukci - její zdroj to utáhne (můžeš na něm udělat odbočku pro RaspberryPi) a pokud správně přehodíš jumper, tak většina mechanik normálně funguje. Ostatně stejně jsem vypaloval na netbooku :-D  Návod na hodiny máš tady http://www.abclinuxu.cz/blog/origami/2012/10/real-time-clock-pro-raspberry-pi

    FullHD v MKV jsem nezkoušel, protože Panasonic Viera kouká na MKV asi jako Ditzy Do na muffin a tak je doma nevedu :-D

    Menší to je, míň to taky žere (TV nemusí dodávat víc jak 500mA a pak se může zpožďovat obraz a zvuk, 2A USB nabíječka nemá problém), ale pokud jede naplno, tak docela nepěkně hřeje :-(  Ještě bych dodal, že v XBMC jde nastavit, aby se zvuk zrychlil když ztratí synchronizaci s obrazem, docela se to hodí zapnout ;-)

    Televize doufám že bude, tady http://wiki.xbmc.org/index.php?title=CEC je na konci seznam, jak HDMI-CEC říkají jednotliví výrobci TV ;-) Jako plán C bych navrhnul ovladač třeba od starší hifi věže a Lirc - Raspbmc tam má několik předdefinovaných profilů pro IR přijímače, mělo by stačit jen ubastlit a připojit.

    Nope
    gtz avatar 29.12.2012 20:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    No já jsem měl s RPI celkem hodně práce jak jej udržet na místě, aby se někde nelítal. Nakonec jsem ho přitáhnul kouskem stahovacího pásku. Uvažoval jsem o nějakém case, zkoušel jsem jen tak ze srandy to papírové, ale nebylo to ono.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 29.12.2012 22:24 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Já popadnul první kus něčeho, co na první pohled nehoří, pevně to drží a jdou do toho dělat díry. Potom už to šlo samo :-) Celou soustavu na místě drží hlavně disk, zbytek je jen pěna těžká asi stejně jako malina.

    Nebyla by fotka? Kdybych nemusel řešit uchycení disku, tak RaspberryPi přidělám k díře ve skříni (slouží ke spojování skříní šrouby). Výhoda je, že na něj nikdo nešlápne, nevýhoda je, že disk věšet do vzduchu nechci a vibrace by se přenesly do skříně.

    Vzpomínám si, že na fóru root.cz byla kdysi nějaká soutěž o server a v jednom z prvních příspěvků byla fotka domácího serveru = ATX deska natvrdo přišroubovaná do skříně a disk buď v přihrádce, nebo visící na kabelu (to už si opravdu nevzpomínám). Vypadalo to docela komicky :-D

    Nope
    gtz avatar 29.12.2012 22:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Fotku jsem nedělal, protože to byl pouze experiment, tehdy jsem měl RPI jen půjčený. Můj RPI prozatím pouze leží vedle routeru a párkrát jsem si s ním hrál (nějak na to není čas).

    Jo na ten server ve skříni si taky pamatuji, vypadalo to hodně divně.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 29.12.2012 22:57 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Nechat takovou nádheru ležet vedle routeru, jaká to škoda. Proč už z něj není třeba file + print server? :-) To umí sice dražší routery taky (případně levnější s OpenWRT), ale není to ono a spotřeba je třeba čtyřnásobná.

    Až mě naši vyženou z domu, tak si dám server někam hezky do poličky. Přítelkyně totiž trvá na tom, aby byl server na očích a mohla se na něj občas podívat :-)

    Nope
    gtz avatar 29.12.2012 23:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Nějak mi na to nezbyl čas, nestíhal jsem a tak jsem si s tím jen tak hrál a zkoušel co bude to pravé umístění. Plánuji, že RPI přichytím přímo na zadní kryt televize, tím vyřeším napájení a kabely pro HDMI/DVI nemusí být až zase tak dlouhé. Do RPi dám nějaký USB/WLAN modul a určitě to pojede.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 29.12.2012 23:30 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Hezky na jeden šroubek na zadní kryt? :-) Na napájení bych ale dával pozor, hlavní příčinou problémů při přehrávání (zaseknutí, ztráta synchronizace zvuku s obrazem) je problém s napájením. Možná by pomohlo koupit tu "rozdvojku", co se často přikládá k 2.5" HDD aby je notebook roztočil. Já mám dobrou zkušenost s 2A USB nabíječkou, kde se mi ani 1080p video snad nikdy nezaseklo, zato na USB z televize se v jednom kuse ztrácela synchronizace obrazu a zvuku :-(

    O WiFi jsem tu psal v #31

    Nope
    gtz avatar 30.12.2012 00:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Přemýšlel jsem o nějaké plastové svorce,kterou bych přišrouboval k zadnímu panelu a RPi do té svorky. Napájení pro RPi bych použil přímo z televize je tam tuším napětí pro dekodér, takže pro RPi by to mělo postačovat. Na GPIO bych chtěl připojit nějakého MAXe, abych převedl TTL-RS232 úrovně a hned bych viděl i teplotu (DS1820 čidlo). Disk použiji pro jistotu s vlastním zdrojem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 30.12.2012 08:52 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    To zní hezky, já už tak trochu čekal, že bude jen viset na jednom šroubku :-D Držím palce a doufám, že bude RaspberryPi z TV fungovat. Kdyby se ale projevovaly záškuby a ztráta synchronizace obrazu a zvuku, tak by to měla vyřešit opravdu výměna zdroje - USB oficiálně dodává 500mA, ale RaspberryPi chce údajně až 700mA. Jestli tam bude disk s vlastním zdrojem, tak by se na to dala hezky využít 5V větev ;-)

    S MAXem hodně štěstí :-)

    Nope
    gtz avatar 30.12.2012 16:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Napájení z TV bude jen pro RPi, tam je nějaký bazmek co dává pro dekodér satelitu někde kolem 800mA což by mohlo stačit. Disk chci použít nějaký box z eSATOu, který bude mít vlastní napájení.

    MAX je v pohodě, MAX3232CPE + pár drobností a šlape to (uvažuji i o tomto serial).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 30.12.2012 16:46 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Tak to by mělo bohatě stačit :-)

    A já čekal MAX232 :-D

    Nope
    gtz avatar 30.12.2012 20:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    MaX232 nestačí, tam se musí konverovat úrovně, ale to je celkem jedno šváb má podobné zapojení jako 232 :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 30.12.2012 21:20 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Chápu :-) Přeju hodně štěstí a doufám, že tu o tom co nevidět bude zápisek ;-)

    Nope
    Limoto avatar 30.12.2012 17:18 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

     

    Až mě naši vyženou z domu, tak si dám server někam hezky do poličky. Přítelkyně totiž trvá na tom, aby byl server na očích a mohla se na něj občas podívat :-)

    Vidím, že si umíš vybrat :-D

     

    29.12.2012 21:03 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
    Rozbalit Rozbalit vše pure-ftpd
    Mas nakej specialni duvod pro pure-ftpd, kdyz ssh ma v sobe built-in podporu pro sftp a ssh tam tak jako tak uz mas?
    Dreit avatar 29.12.2012 21:26 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pure-ftpd

    U serveru mám multifunkční zařízení Samsung SCX-4500 s USB numerickou klávesnicí (zatím odpojená, musím koupit USB HUB). Na serveru běží můj skript v BASHi co reaguje na stisky kláves - jednou se skenuje (pokud se stiskne víckrát, tak víc stránek) a druhou se skenování ukončuje. Skript potom všechny soubory převede do jednoho PDF.

    Protože má táta pokrývačskou firmu a na obou noteboocích používá Windows, tak mi přišlo nejlepší zprovoznit FTP server, přidat "místo v síti" a naučit ho, že se mu budou soubory přímo v PDF objevovat zrovna tam :-)

    Nope
    29.12.2012 21:08 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Tenhle gramatickej nacismus si nemůžu odpustit:
    ..., tak o dvě hodiny déle ukazoval například už 7 hodin večer.
    příště napiš rovnou "dýl", nebude to vypadat tak blbě. ;-)
    29.12.2012 21:54 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Tohle dělá problém jenom moravákům. Ve zbytku republiky co vím to lidi berou jako normální.
    Dreit avatar 29.12.2012 22:00 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Tak samozřejmě že se nikdy nemůžu zavděčit všem :-)

    Nope
    Jendа avatar 30.12.2012 09:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Od narození žiju v Prahé a „dýl“ ve smyslu „později“ mi přijde velmi nezvyklé.
    30.12.2012 17:07 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Jakožto rodilý pražák souhlasím.
    30.12.2012 17:19 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Tady na severu se to normálně používá :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Bystroushaak avatar 29.12.2012 21:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Taky si plánuji koupit, i když z aukra, tam se dá teď sehnat i s poštovným do 1200. Chtěl bych si hlavně pohrát s plan9, který byl nedávno na rPI portován.
    Dreit avatar 29.12.2012 22:11 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Tak to je fajn cena :-) Na aukru jsem chtěl kupovat osciloskop, ale cena se buď vyšplhá moc vysoko, nebo mi dojde, že není kam ho dát :-D

    Mimochodem musím říct, že když jsem kupoval RaspberryPi, tak mě GME.cz mile překvapilo - moje dva předchozí nákupy nedopadaly zrovna dobře, kolem Peltierova článku se sešla celá prodejna a pět minut na něj všichni koukali, než mi ho někdo přines a naúčtoval. Při koupi maliny (Praha, v přízemí) jsem narazil na příjemnou prodavačku, která mi řekla jak jim před vánoci rychle mizí ze skladu a že je to perfektní vánoční dárek, během deseti vteřin už mi vyjížděla z tiskárny účtenka a spokojenost byla na obou stranách.

    A když mi došlo (bohužel už doma), že jsem přítelkyni nedal nic k vánocům, tak se malina ukázala jako jasná volba (po prádle, ale to radši koupíme spolu). Chce se naučit s GNU/Linuxem, ve škole se učí programovat v C,...tak ať nemusí pracovat jen přes SSH ale má vlastní stroj s tučňákem :-)

    Nope
    gtz avatar 29.12.2012 22:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    No já jsem se díval po něčem podobném, apc-io a ta destička za $49 není marná a hlavně má to i normální VGA, sice na tom valí Android, ale určitě by tam šel rozjet i Linux.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 29.12.2012 22:53 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    To vypadá hezky :-) VGA mi taky chybí, mám doma několik VGA monitorů, jeden DVI monitor a všechny pokusy co jsem s RaspberryPi dělal jsem musel provádět na FullHD televizi, protože nemám redukci HDMI-DVI. Ale zase má i RCA konektor a před něj to taky funguje, jen je potřeba kvalitnější kabel ;-)

    Tak Android je Linux :-D

    Nope
    gtz avatar 29.12.2012 23:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    No škoda, že tam je ta VIA 800MHz, pokud je to podobný ARM co býval v levných tabletech tak jako nic moc.

    HDMI-DVI
    Schéma zde schéma, snad by to neměl být problém to udělat, ale při dnešních cenách bych ten kabel raději koupil.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    kotyz avatar 29.12.2012 23:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    VIA je dobrá, nepodceňuj VIU! ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    gtz avatar 29.12.2012 23:59 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    No já jsem si hrál s pár tablety kde byla právě VIA. Tehdy tam byl Android 2.x a mohu říct, že ty tablety nebyly nic moc. Hodně celkem pomalé, někdy se čekalo až 2s. když jsi ho chtěl odemknout. CM7 tehdy na tom valila o něco lépe, ale ty rychlost nic moc. No tehdy jsem na tom tabletu zkoušel nějaké video (mp4,mpg) no sice to bylo plynulé ale za cenu snížení bitrate.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Zaatharen avatar 29.12.2012 23:40 Zaatharen | skóre: 16 | Aiur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Ta VIA APC mě právě trochu znervózňuje tím, že je tam celkem slabé SOC co si maximálně poradí se 720p, zase to má mnohem více konektorů + možnost to zamontovat prakticky do jakékoliv case taky není nijak k zahození :)
    MY LIFE FOR AIUR!
    gtz avatar 30.12.2012 00:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Díval jsem se znovu a mělo by se jednat o VIA WonderMedia 8750 800 MHz ARM11.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Zaatharen avatar 30.12.2012 01:29 Zaatharen | skóre: 16 | Aiur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Jo to souhlasí, spíš je škoda, že nepoužijí nějaký novější nebo lepší SOC. Taky by byla zajímavá takováhle half-ITX destička třeba s jejich VIA Nano X2 nebo X4 jako alternativa k ARM verzi :)
    MY LIFE FOR AIUR!
    gtz avatar 30.12.2012 16:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    No já jsem uvažoval o tomto (stále to zvažuji):

    QLinuxXino což je podobná destička, má A13 Cortex A8 processor na 1GHz, 3D Mali400 GPU k tomu Wifi za cca 55€. A výborné je že je tam i VGA výstup a možnost osadit dotykový 7" LCD.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Zaatharen avatar 28.1.2013 21:41 Zaatharen | skóre: 16 | Aiur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Ještě docela dost zajímavě vypadá tohle: http://diit.cz/clanek/gizmosphere-board-amd-apu

    AMD APU pro vývojáře :)
    MY LIFE FOR AIUR!
    gtz avatar 29.1.2013 21:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Vypadá hezky a ta cena je hodně zajímavá
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 29.12.2012 23:41 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Určitě by nebyl problém to udělat doma, ale radši počkám až místnímu prodejci začne fungovat eshop a budu objednávat tam.

    Nope
    kotyz avatar 29.12.2012 23:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Já mam HDMI-DVI redukci dvakrát, ale nemam to k čemu připojovat :-D Funguje oboustranně nebo jen z HDMI na DVI?
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 29.12.2012 23:31 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Mělo by to být bez elektroniky, takže teoreticky i obráceně :-)

    Nope
    kotyz avatar 29.12.2012 23:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Jo, ono je HDMI zpětně kompatibilní s DVI-D, jen sou jiný napěťový úrovně. To by moh bejt problém, jestli to snižuje napětí tak ho to jen tak snadno nezvýší jenom tim že se to zapojí obráceně. Ale vyzkoušený to nemam. Jen abych pak nečuměl že mi to přes tu redukci nepude na DVI monitoru...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 29.12.2012 23:48 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Tak to o napěťových úrovních mi muselo uniknout. Zase RaspberryPi má možnost zvýšit napětí na HDMI (jestli jsem to dobře pochopil), například kvůli dlouhým a horším HDMI kabelům ;-)

    Nope
    kotyz avatar 30.12.2012 00:29 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Tak to nižší napětí bylo možná u displayportu, u redukcí DP-HDMI, to bych musel ještě dohledat. Každopádně i s tim DVI sou nějaký komplikace, buď chybějící podpora HDCP což můžou nějaký přehrávače vyžadovat nebo něco s barevnýma prostorama. Víc tady
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 30.12.2012 00:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Tak je to tak jak sem řikal, ty nižší napětí to je záležitost displayportu.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dreit avatar 30.12.2012 08:37 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Díky moc za všechny informace :-) Barevný prostory mě u RaspberryPi opravdu netrápí :-D

    Nope
    gtz avatar 29.12.2012 23:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    ty redukce jsou myslím právě proto, abys mohl k HDMI zařízením připojit právě DVI. Už se to myslím na abíčku probíralo a někdo zde psal, že ta redukce funguje (akorát si nepamatuji kdo a kde)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 30.12.2012 09:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    V brmlabu jsem ho tuším kupoval za 1050 i s kartou, ale už si nepamatuju. Na přesnou cenu se zeptej…
    30.12.2012 14:52 Cze.Honza | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Kdybys mel zajem, vali se mi doma verze s 256MB RAM. Za 700 + postovne:)
    Bystroushaak avatar 30.12.2012 21:03 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Díky, ale život mě naučil, že RAM je to poslední, na čem by se mělo šetřit.
    Dreit avatar 30.12.2012 21:24 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Naprosto souhlasím :-) I když s...

    Mem:470M used:75M buffers:52M cache:330M

    ...se není moc čeho bát (běží tam všechno, co jsem tu popsal). Sice jsem se naučil, že RAM není nikdy dost, ale zároveň se snažím všechno sestavit tak, aby mi ji vždycky co nejvíc zbylo....kdyby náhodou byla potřeba ;-)

    Nope
    29.12.2012 23:35 faha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Info, pekne hlinikove krabicky a za rozumny peniz zacalo produkovat i tuzemske EMKO.

    http://www.emko.cz/katalog/it-skrine/mini-itx-skrine/em-raspberry-little-case-b

    29.12.2012 23:37 faha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Pravda pro fajnsmekry to nema vytazene GPIO, ale urcite je spousta lidi, kteri to nepozaduji.

    Dreit avatar 29.12.2012 23:45 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    GPIO není opravdu to, na čem by mi momentálně záleželo, ale překvapila mě cena - viděl jsem tu samou krabičku, ale začínala na 550Kč, tak jsem se s ní hezky rychle rozloučil :-D Ale teď když vidím, že bude malina sloužit jako domácí server, tak už půjde do case ze satelitu - tam se vejde jak malina, tak i 3.5" disk se zdrojem :-)

    Nope
    30.12.2012 00:01 faha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    V poho, sel jsem v podstate kolem, tak jsem linkoval, cena je velmi prijemna.

    Jak nouzove na par kousku RPI po dobu vyvoje printil paper box. http://www.raspberrypi.org/archives/1310 (je to lepsi nez se porad strachovat, ze se mi to na rack-ove policce slusne).
    Dreit avatar 30.12.2012 08:40 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Cena je opravdu příjemná, jestli budu kupovat další RaspberryPi, tak určitě koupím :-)

    open source case :-D

    Nope
    29.12.2012 23:47 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Není něco podobného i pro CubieBoard? Na malině mě pro účely fileserveru odrazuje sata přes USB, cb ji má nativní...
    30.12.2012 00:04 faha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Bohuzel nemam tuseni a ted me omluvte, jdu na vesmirne kovboje.
    30.12.2012 10:00 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    GME ho sice v nabídce má, ale ta cena je snad špatný vtip.

    Dreit avatar 30.12.2012 10:12 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Cena by mohla být určitě nižší, ale na naše poměry je to dobrá cena - občas není problém najít hrst integrovaných obvodů za víc jak petinásobnou cenu oproti zahraničí.

    Nope
    30.12.2012 17:16 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    V GM možná jo, ale jinak v dnešní době snad není problém objednávat ze zahraničí, ne? Kromě TME tu máš Farnell nebo Mouser, kde mají ceny stejný pro všechny.

    Raspberry z GM vyjde skoro na dvojnásobek běžné ceny, což je u $35 desky vyvinuté charitativní organizací prachsprostá zlodějna, vůbec se divím, že je takhle někdo podporuje. Z RS nebo z Farnellu to máš doba za pár dní a i s poštovným to je pod tisícovku, není co řešit.
    30.12.2012 14:15 lelio | skóre: 1 | Bratislava/Humenné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Skúšali ste/používate na svojich malinách zRAM (bývalá compcache), napr. tí, ktorí máte predch. revízie s 256MB ram, alebo uvažovali ste o jej vyskúšaní? Samozrejme, to záleží od spôsobu použitia, len sa pýtam, vlastnú rpi ešte nemám, ale viem, že pri jednej mojej korytnačke s 512MB ram (openbox a midori na web) je to pekná pomoc. –No je ten arm procák zhruba ekvivalentný s mojím starým 1GHz AMD Duronom? Tiež ma zaujíma, či zRAM podporujú defaultné kernely rpi distribúcií ako je raspian, lebo vraj najnovšia vetva zRAM sa po novom vyvíja už len pre x86
    Limoto avatar 30.12.2012 14:17 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

     

    No je ten arm procák zhruba ekvivalentný s mojím starým 1GHz AMD Duronom?

    Zdaleka ne

     

    Dreit avatar 30.12.2012 16:01 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Nezkoušel jsem a doteď jsem ani neznal. Podle Wikipedie to zní jako swap s transparentní komprimací, je to tak? Swap totiž na malině nepoužívám vůbec :-) Htop:

    Mem:470M used:75M buffers:52M cache:330M

    1GHz Duronu se to asi výkonově nevyrovná, ale spotřebu bude mít zlomkovou a za sebe můžu říct, že je možná i rychlejší jak můj Intel Atom N455 (Fluxbox, Firefox, bez Flashe).

    Nope
    30.12.2012 17:20 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Pokud to nemontuješ do vzduchotěsné krabice tak jsou chladiče úplně zbytečný, navíc se chladí je RAM nahoře, nikoliv SoC pod ní, spíš se tím ještě víc zamezí proudění vzduchu kolem. 40-50 stupňů co má SoC a Ethernet čip nejsou nic závratnýho a není důvod je chladit, protože obvody jsou specifikovány do 85 stupňů okolní teploty, což doma asi nemáš.
    Dreit avatar 30.12.2012 18:16 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Vzduchotěsnou krabici opravdu nemám, ale protože mi lm-sensors nevidí teploměr (Raspbmc vidělo), tak se trochu bojim - prst bych tam neudržel ani za milion. Ale jen pokud umře disk a něco se tam zacyklí, jinak má tak kolem těch 40 :-)

    Nope
    gtz avatar 30.12.2012 20:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Právě proto já jsem uvažoval o tom MAXovi. K němu připojit jeden (nebo více) DS1820 a použít digitemp.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 30.12.2012 21:34 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Tak proto! Já myslel že to bude venkovní teploměr třeba pro XBMC :-)

    Nechápu proč lm-sensors nevidí senzor, co tam fyzicky je a Raspbmc ho vidí, ale....už pár měsíců mám v hlavě nápad na vlastní 8-kanálový TTL teploměr do RS-232 s LM35 :-D

    Nope
    gtz avatar 30.12.2012 22:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Proč LM35? Když použiješ DS1820 tak jich tam můžeš pověsit za sebou kolik chceš (zkoušeno na obyčeném RS232 a na vzdálenost cca 10m to v pohodě měří). Je to 1-WIRE sběrnice a čidla jsou hodně přesná. Je k tomu potřeba sice adaptér, ale ten se dá zbastlit za chvilku. Schéma jsem někde měl, ale zde je celkem slušná stránka hardware.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 31.12.2012 11:14 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Protože chci vyzkoušet vlastní návrh A/D převodníku, co už mi pár měsíců straší v hlavě :-)

    Sakra, to je nějaký jednoduchý zapojení :-D Já čekal co to bude za převodníky z 1-wire na RS-232 a ono stačí tohle...wow

    Nope
    gtz avatar 31.12.2012 11:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    To je hotové hned, když použiješ SMD vleze se to do krytky pro RS232. Zkoušel jsem to zhruba na 12m na normálním RS232 a funguje v pohodě (měl jsem tam 6 čidel po 2m).

    LM35 je dobý, ale musíš ke každému tahat napájení apod., toto si vystačí se dvěma dráty :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 31.12.2012 15:24 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    A jakto že tu o tom nevidím zápisek v blogu? ;-) Určitě nejsem sám, koho by to mohlo zajímat.

    Já jsem dvacet let za opicema, před pěti lety jsem v hlavě zdokonaloval parní stroje, dneska si kreslím regulátory a měřiče s několika IO,...na 1-wire se dostanu tak za tři roky :-D

    Nope
    gtz avatar 31.12.2012 16:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    No s DS1820 jsem si hrál někdy kolem roku 2005/2006 kdy tyto čidla byly novinkou. Dnes se používají stále, ale již převážně s nějakým PIC apod. Pokusím se k tomu najít něco bližšího a snad bude čas, abych z toho udělal krátký blogpost.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 31.12.2012 19:48 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    To já si tehdy vybíral školu a o elektronice nevěděl ani prd (teda vždycky mě to k ní táhlo, ale jak to funguje v realitě jsem se dozvěděl až na střední škole). Bohužel u nás nejde koupit ani kondenzátor a místo odporů a cívek můžu koupit jen klubo drátu...už abych někam vypadnul, dát několik tisíc (všechno co mám) do zařízení pokoje se mi zrovna dvakrát nechce. Navíc jakmile by mi něco chybělo, tak musim objednávat :-(

    Držím palce a doufám, že se tu brzo něco objeví. Neexistuje tady u blogů něco jako tagy? Že by se podle toho daly vytvořit seznamy blogů, třeba jen o RPi, jen o elektronice (periferie),...

    Nope
    Jendа avatar 31.12.2012 20:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Emigruj do Prahy :)
    Dreit avatar 31.12.2012 22:16 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Byl jsem tam půl roku na koleji a líbilo se mi tam. Nemluvě o tom, že se tam dá sehnat hezká práce bez předchozí praxe s dvojnásobným platem než tady :-D Ale bydlení bude cenově taky asi úplně jinde. Zatím jsem u rodičů, uvidíme jak se to časem vyvrbí ;-)

    Nope
    vlastikroot avatar 1.1.2013 13:05 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Nemusis nic kupovat, vsude kolem se vali hromada elektronickyho srotu. Staci vzit desky, horkovzdusku, cely to vohrat a flaknout do toho - soucastky co se vysypou roztridit do krabicek a hned je z ceho delat ;-) Vetsinou nepotrebujes zadny presny soucastky a hodnoty, staci si najit datasheety. Jedina investice je do multimetru a osciloskopu, bez toho nejde delat. Ale i to se da na aukru poridit (treba i v horsim stavu a opravit si).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    gtz avatar 1.1.2013 16:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Osciloskop lze koupit i někde na burzách apod. Já jsem si takto kdysi pořídil starší TESLU BM556A. cena 1500.- což byla myslím slušná koupě.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bystroushaak avatar 1.1.2013 20:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Ten si chci taky někdy pořídit, měli jsme ho ve škole a je parádní.
    Dreit avatar 2.1.2013 11:40 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Já slyšel něco o odcházejících tunelových diodách (typ bez "A" a první kusy s "A"), navíc to je jezevčík, co se mi tu opravdu nikam nevejde :-D

    Nope
    Bystroushaak avatar 2.1.2013 12:53 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Já slyšel něco o odcházejících tunelových diodách
    Vyměníš :)

    Jinak tohle je fakt parádní osciloskop, sice pravda velký, ale imho dobře vymyšlený a za tu cenu..
    gtz avatar 2.1.2013 15:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Já jsem hu kupoval jak jsem psal za 1500,- (v roce 2007) a slouží bez problému. No a kdyby něco tak od něj mám kompletní servisní dokumentaci. Je pravda, že je trošku rozměrnější, ale je to kompenzováno cenou.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dreit avatar 2.1.2013 18:06 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Výborně :-) Kouknu na Aukro ;-)

    Nope
    Dreit avatar 2.1.2013 18:02 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Dobře, sáhnu do peněženky a asi si udělám dodatečně k vánocům radost....už asi potřetí :-D

    Nope
    Dreit avatar 2.1.2013 11:39 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Po osciloskopu už nějakou dobu koukám, ale pro začátek bych šel třeba jen do http://danyk.wz.cz/avr_osc.html, čistě na naučení se :-) Se součástkama to bude horší, před lety jsme se spolužákem jezdili kolem velkých kontejnerů s "nebezpečným" odpadem a běžně jsem si domů přivez tři Merkury :-D Bohužel dneska už je nevídám a je mi záhadou, kam to lidí hází :-(

    Nope
    Limoto avatar 2.1.2013 12:04 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Ten osciloskop se mě líbí, akorát bych teda radši něco s výstupem do kompu, protože kompy mám víc po ruce než televize :-D. Ale tam by byl asi problém s propustností rozhrání?

    Dreit avatar 2.1.2013 18:09 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    V diskuzi jsem se myslim ptal na VGA a bylo mi naznačeno, že by to byl problém i s 20MHz krystalem. Pokud je tím myšleno připojení přes D-SUB do monitoru, jinak tahat z toho data po RS-232 by měla být maličkost ;-)

    Nope
    gtz avatar 2.1.2013 15:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Otázka je kolik do toho chceš investovat a co by to mělo umět. Např. od Číňanů se dají sehnat zajímavé kousky. Já jsem se díval na tento: 100MHz 1G, cena je myslím velice slušná (u nás se podobné kousky prodávají za cca 40K). No známý si kupoval tento portable DSO 082 a za ty prachy to umí opravdu hodně.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bystroushaak avatar 2.1.2013 16:48 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Ono je potřeba ovšem počítat, že tohle bude trpět všemi nevýhodami superlevných digitálních osciloskopů.
    Dreit avatar 2.1.2013 18:08 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    S tím počítám. Zatím neumim ani číst z osciloskopu (dělali jsme to rok na střední, ale asi to vysvětlovali moc chaoticky, odečítat periodu ani napětí už neumim), asi opravdu půjdu do toho BM556A ;-)

    Nope
    Jendа avatar 2.1.2013 18:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    odečítat periodu ani napětí už neumim
    Ehm, zrovna tohle je takové dost self-explaining ;).

    Já měl největší problém, když jsem se poprvé dostal k osciloskopu (bez manuálu), nastavit trigger :).
    Dreit avatar 2.1.2013 19:59 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    To je taky pravda, ale proč to v tom případě všem vycházelo jinak? :-)

    Trigger, pfffff, to ani nevim, že tam je :-D

    Nope
    gtz avatar 2.1.2013 19:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    No doporučoval bych nějakou tu starší Teslu, popř. se podívat i po nějakých portable osciloskopech (klidně i na čínských eshopech tam se dá za pár dolarů koupit celkem schopné zařízení). Pokud něco takového z aukra apod. tak snad jen osobní odběr a pěkně si to nechat ukázat, že funguje jak má.

    No jak jsi zde psal o tom AVR procesoru, zde je ještě něco menšího a méně složitého (celkem hodně jednoduché). Popř. přímo zde je USB-HID osciloskop.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 2.1.2013 19:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    No jak jsi zde psal o tom AVR procesoru, zde je ještě něco menšího a méně složitého (celkem hodně jednoduché). Popř. přímo zde je USB-HID osciloskop.
    To už snad radši tu zvukovku.
    gtz avatar 2.1.2013 20:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Proč?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 2.1.2013 20:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Ten Pandatroní je binární a jenom na 7,5 kHz, ten USB HID je, pravda, rychlejší, prý až 200 kS/s.
    gtz avatar 2.1.2013 21:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Chápu přes zvukovku je to relativně zadarmo jede to cca až do 15kHz a co si pamatuji kdy jsem to zkoušel, tak to bylo hodně ovlivněné typem a délkou kabelu. Když se použil nějaký převodník tak to nějak šlo.

    Obě ty konstrukce jsou od jednoho autora, ten autor tu jednu upravil. Už v minulosti jsem se na to díval a škoda, že tam není nějaký SW pro Linux. Třeba tento USB HID 2 kanal vypadá celkem hezky, levně a není problém to postavit, ale zase jen SW pro Wokna.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    vlastikroot avatar 2.1.2013 21:35 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Vsechno je to uplne k hovnu, digitalni osciloskopy pod 100k Kc jsou naprosto nepouzitelne na jakoukoli seriozni praci s elektronikou. I ty nejhorsi analogovy scopy za par stovek z aukra umi 1MHz a s tim uz se nejaky ten spinany zdroj napr. da odladit. Nema se vubec cenu tim zabyvat.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    gtz avatar 2.1.2013 22:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Pro úplné začátky jsou tyto malé hračky myslím dostačující. No a ty malé hračky mají své místo např. tam kam prostě nemůžeš tahat velký osciloskop (servisní práce u zákazníků, v terénu, atd.), jistě pak myslím profi zařízení, ale na takové to domací šmrdlání to myslím jde.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bystroushaak avatar 2.1.2013 22:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Souhlas.
    9.1.2013 22:41 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    To znamená jakými? Docela se mi to za tu cenu líbí. Ale nerad bych si koupil nějaký zbytečný krám, který bude měřit špatně.
    Bystroushaak avatar 10.1.2013 16:04 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Nízká vzorkovací frekvence - aliasing - pokud ti do toho poleze nějaká větší frekvence, tak se budeš ještě divit co to tam vlastně měříš. Nepřizpůsobené sondy, jen jeden vstup atd..

    Tohle samozřejmě neplatí pro všechny digitální osciloskopy, ale pokud za ně nechceš vyhodit desítky tisíc, tak ano.
    vlastikroot avatar 11.1.2013 07:41 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Nehlede na nizkou bitovou hloubku. Vetsina tech levnejsich ma 8 bitu, na tom neni vubec nic videt.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    3.1.2013 21:04 Jirka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Po problémech se sítí v raspbianu jsem se rozhodl zkusit na tom složit osvědčený gentoo. Už půl hodiny koukám na kompilaci prvního staženýho programu - textovýho editoru joe a přemejšlím, jestli to byl dobrej nápad... :-D
    Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
    kotyz avatar 3.1.2013 21:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Co to kompilovat na desktopu přes distcc a pak tam nahrát výsledný binárky?
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    3.1.2013 21:29 Jirka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi
    Na desktopu se musí dělat něco užitečnýho! :-)
    Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
    Dreit avatar 3.1.2013 22:41 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RaspberryPi

    Přesně proto jsem si vybral Moebius :-D

    Nope

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.