abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 689 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Bill Gates splnil hrozby!

    17.8.2007 07:20 | Přečteno: 2364× | jakápak kategórie | poslední úprava: 17.8.2007 07:20

    Neuvěřitelné se stalo skutkem. Internet byl na 1 hodinu vypnut!

    Tvrdí interní sdělení ve formátu *.doc v příloze e-mailu z vedení naší firmy. Co jen budeme dělat? :-O

           

    Hodnocení: 60 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Bill Gates splnil hrozby!, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.8.2007 07:29 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Upgrade na novou verzi?
    freshmouse avatar 17.8.2007 10:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    17.8.2007 07:50 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Kam že to posíláte nové zákazníky?
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    17.8.2007 08:25 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    hm, já jsem spíše uvažoval, jakým protokolem ty zákazníky posílají ;-)
    17.8.2007 08:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    CTP, Customer Transfer Protocol. Jen k tomu nemůžu najít RFC… :-)
    17.8.2007 08:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Že by STTP (Star Trek Teleport Protocol)?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    xvasek avatar 17.8.2007 09:28 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Normálně je přepaprsknou. Děláme to tak taky, ušetří to spoustu času.
    17.8.2007 09:42 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Občas se však stane nějaká nehoda. Potom pozor na osobní mindráky při nečekaném odhalení…
    17.8.2007 09:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Ekonomická ředitelka je (podle projevu) jistě velmi nadaná žena...
    17.8.2007 10:15 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    No jo, asi na každého by se našel nějaký projev, podle kterého by ho šlo odsoudit. Ten dopis je hrůza, to jo, ale upřímně řečeno spojení "nejde internet" ve smyslu "nefunguje připojení do Internetu" (nebo snad správněji "nejsme součástí Internetu"?) používám občas taky.
    17.8.2007 11:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Narážel jsem spíše na celkový dojem (pravopisné chyby apod.)
    otula avatar 17.8.2007 15:50 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    také jsem to postřehnul :-) Mezery za tečkami, hovorové spojení „aby jste“ místo „abyste“… Ale vždyť je to jen prostá obchodní ředitelka, ta má na pravopis určitě šikovnou sekretářku ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 17.8.2007 15:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    s/obchodní/ekonomická
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Dalibor Smolík avatar 17.8.2007 16:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Čeština v médiích dostává na frak. Nejen u rychlokvašek obchodních a ekonomických ředitelů, kteří nedávno odložili sunar, ale i v nejserióznějších médiích. Zejména shoda podmětu s přísudkem, i/y, mě/mně, interpunkce. Nás ve škole k tomu vedli velmi důsledně a člověk to měl v krvi, bylo to zcela automatické. Dnes na to ve školách není asi čas, v gramatice se zjevně nejde do hloubky. Vidím to i u svých dětí. Je to škoda. Vzpomínám si na svoji učitelku na základce, která nám říkala: "Jsme jen malá, nebohatá země. Moc toho nemáme. Ale to co máme, je bohatý a květnatý jazyk. Tak se ho dobrovolně nezbavujme a učme se jej .." :-) Něco na tom je.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    otula avatar 17.8.2007 16:32 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Ono je to možná i tím, že dříve nebylo tolik technických blbin pro děcka, televize nic nevysílala, takže pokud jsme se chtěli večer něčím bavit, tak jsme vzali knihu a četli. A čeština v knihách tehdy byla čistá a krásná (dnes se mi při pohledu do mnohých knih zvedá žluč). Takže člověk si češtinu „vyčetl“ a nemusel se ji učit. S těmi dětmi +1. Když řeknu bobanům, aby si četli, obrátí oči v sloup, když jim to zopakuji, tak se oba rozbrečí a s nechutí přelouskají jednu stránku.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    JiK avatar 17.8.2007 17:47 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    jednoznacne souhlasim. Cteni v detstvi a puberte je zakladem. Pamatuju si, ze jsem si od 10 do 15 let chodil vybirat tak 10 knizek na 14 dnu z dospelacke knihovny v nasem meste. Samozdrejmne namixovane i s vecma z detske, ktere jsem ale brzo odrostl. A bral jsem vsecko, hlavne Sci-Fi, vojenske, klasiku, nejake technicke veci, detektivky.

    Mam dotaz. Vite nekdo jak 'motivovat' vlastni deti ke cteni? Aspon aby prolouskali Batlicku, Verneovy, Foglarovky, Sci-Fi a Fantasy? Preci musi byt nejaky figl jak to tem malym satanum podsunout, ne? Nechci aby sedeli na netu a psali pres ICQ, seznamky a xchaty picoviny s hodne w, aby prodrepeli mladi pred plastation a pred TV (to posledni je snad nejhorsi, to je uplne pasivni vyplach hlav)

    Vzdyt si nerozvinou fantazii, nerozvinou komunikacni dovednosti, utecou jim zajmy a konicky, copak nebudou lepit litajici modely (a pri tom se nauci zaklady konstrukce, mechaniky a aerodynamiky), nebudou delat fyzikalni a chemicke olympiady, stavet sklepni laborator, chodit do skauta a tak? Jak byt dobry rodic a tohle vse jim umoznit ale nevnutit?
    17.8.2007 18:43 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Hmm, jak přinutit číst děti Verneovky by mě taky zajímalo. Četl jsem od něj jednu knížku a byla skvělá, ale u druhé jsem už neměl sílu dočíst ji do konce. Verneovky jsou přecejen trochu delší. Ale Foglarovky jsem přečetl snad všechny, ale už jsem z toho vyrostl...

    TV néni zas tak špatná věc, PC je podle mě mnohem horší...

    Modely letadla jsem sice nestavěl, ale lepím různé papírové modely a už přes rok se chystám na modelové kolejiště a znám celkem dost lidí, kteří mají taky modelářské ambice a jsou mojí věkové kategorie (17+)... Pochybuji, že bys přinutil moc lidí k tomu, aby šli na fyzikální nebo chemickou olympiádu, neznám moc lidí, kteří by chemii zrovna milovali... Jinak skaut už není to, co to bývalo. Chodil jsem do skautu asi pět let, mám skautský slib, ale začalo to celkem upadat. Nevím, jestli je to globálně, ale minimálně mě to tak připadalo. Ale prý je to už lepší...

    PS: Jak jsi psal o sklepní laboratoři, vzpoměl jsem si, jak si otec udělal chem. laboratoř na půdě a dodnes je u babičky propadlá střecha...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    17.8.2007 22:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Hmm, jak přinutit číst děti Verneovky by mě taky zajímalo. Četl jsem od něj jednu knížku a byla skvělá, ale u druhé jsem už neměl sílu dočíst ji do konce. Verneovky jsou přecejen trochu delší.

    Já nevím, mne nikdo nutit nemusel a přečetl jsem snad všechno, co u nás kdy vyšlo. A všechny nejsou tak dlouhé, to jen ty notoricky známé.

    17.8.2007 22:50 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Od Verna mám velmi mnoho knížek (přes 15 určitě) a mám je v plánu přečíst. U Verna je nutný přelouskat prvních 50 stránek a pak je to naprosto skvělí...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    18.8.2007 01:19 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    otula avatar 17.8.2007 20:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Jirko, až tohle někdo dokáže (ne individuálně, ale globálně), tak to bude na Nobelovku :-) A hezky jsi mi připomněl má mladá léta. Mými nejoblíbenějšími hračkami byl Merkur, sovětský Mladý chemik (myslím, že rodiče litovali, že mi ho koupili;-) ), létající modely v modelářském kroužku a bastlení v elektrotechnickém. A také hra šachu a příroda. V dnešní uspěchané době velmi nostalgické vzpomínky.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.8.2007 16:32 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Jde vidět, že tvé děti nechodí na školu, kam jsem chodil já...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    Dalibor Smolík avatar 17.8.2007 16:49 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Možná jsou světlé výjimky - a to je jedině dobře :-). Jinak moje děti jsou již leta ze základky venku :-). Ale již v 90. letech se na gramatiku moc nedbalo.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.8.2007 16:47 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Já bych ještě přidal přechodníky – moc se sice nepoužívají, ale pokud ano, často nesprávně. Ale je to škoda. Ve zpravodajství mi to tolik nevadí, je to stejně žumpa, ale když takové chyby (včetně překlepů) vidím v knize, je mi z toho smutno. Před mnoha lety se knihy sázely mechanicky bez jediné chyby, dnes i s automatickými kontrolami pravopisu to mnohdy vypadá jako práce nedouků v časové tísni. Ale jsou i horší věci.

    Ta učitelka na vaší základce měla pravdu. Když vidím, co lidi píšou třeba do diskusních fór, dělá se mi často zle. Naštěstí tady ne, místní úroveň češtiny je velmi dobrá (až na občas chybějící diakritiku). :-)
    17.8.2007 16:49 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Ta učitelka byla teda pěkná kráva.
    Dalibor Smolík avatar 17.8.2007 16:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    ????
    To bylo v polovině šedesátých let .. kdo tu dobu nezažil nezažil, netuší, o čem je řeč. Dnes, v době globalizace a demokracie, se to jeví trochu v jiném světle. No, možná budeme za pár let všichni v EU mluvit jedním jazykem, sloučeným z angličtiny, němčiny, holandštiny a francoužštiny :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.8.2007 17:21 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    "Jsme jen malá, nebohatá země. Moc toho nemáme." Co to je za řeči, jak tohle může vykládat dětem učitelka? Krom toho, že je to blbost (a i tehdy to byla blbost), tak naprosto nechápu, jak s tím souvisí, že bychom se měli učit češtinu. Co by ta pančelka asi říkala, kdyby nás bylo 300 milionů?
    Dalibor Smolík avatar 17.8.2007 18:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    "Jsme jen malá, nebohatá země. Moc toho nemáme." Co to je za řeči, jak tohle může vykládat dětem učitelka? Krom toho, že je to blbost
    Proboha, co mohla ta učitelka těm dětem říkat, jak je měla motivovat? V době, kdy rodiče stáli mnohahodinové fronty na základní potřeby, jako je kus masa nebo toaletní papír, kdy děti sbíraly papírky od amerických žvýkaček a závistivě vzdychaly po bonbónech a hračkách (i těch nejlevnějších) ze západu,šestnáctileté dívky byly za jediný pár punčoch jít s jakýmkoliv cizincem do postele.
    Nepřeháním. Bylo to tak. Co je špatného na tom zvednout dětem sebevědomí s poukazem na bohatou kulturnost našeho národa? (jazyk je samozřejmě jen jednou ze součástí). Nic na tom není špatného ani dnes. Hodně cestuji po světě, hodně lidí na západ od našich hranic na nás dodnes hledí trochu shůry, většinou však neprávem.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    JiK avatar 17.8.2007 18:45 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    ....kdy děti sbíraly papírky od amerických žvýkaček a závistivě vzdychaly po bonbónech a hračkách (i těch nejlevnějších) ze západu,šestnáctileté dívky byly za jediný pár punčoch jít s jakýmkoliv cizincem do postele.
    Rikas pravdu, za to te nekteri moc radi mit nebudou. Pamatuju, jak jsme zebrali o barevne nemecke igelitky a samolepky u nemcu co odjizdeli z Velke Ceny v Brne.
    17.8.2007 18:47 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Bylo to tak.
    No a co? Tohle je nějaký znak chudoby? Wow.
    Co je špatného na tom zvednout dětem sebevědomí s poukazem na bohatou kulturnost našeho národa?
    Zvednout sebevědomí. LOL. A do toho "bohatství" se ta "bohatou kulturnost našeho národa" teda nepočítá. Asi se tím myslí nerostné suroviny nebo co.
    Dalibor Smolík avatar 17.8.2007 18:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Tady přece nejde o chudobu !!! Ve světě bylo a je mnoho chudých lidí. Chudoba cti netratí. Někdo je chudý a jiný bohatý, tak to bylo vždycky a bude a lidi to berou. Ale já hovořím o všeobecném ponížení národa, způsobené minulým režimem. To, že děti žebraly o západní žvýkačky nebo igelitky, byla systémová záležitost! Ty děti měly co jíst a střechu nad hlavou. Z hmotného hlediska statisticky chudé nebyly. Přesto celý národ zoufale stál fronty na džíny,banány, kvalitnější nábytek. (Ale také na některé základní potřeby ..) Jet se někam podívat za ostnaté dráty. Lidé vezmou, že třeba nemají na atraktivní dovolenou. Něco jiného je prostě nesmět jet ani do Vídně... cítíte ten rozdíl v pojmech? A na toto právě narážela ta učitelka.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.8.2007 19:05 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Aha, takže "nebohaté země" je ta, kde se stojí fronty na banány.

    A to by člověk čekal, že učitelka češtiny, i když je jinak úplně blbá jako ta vaše, se bude umět aspoň vyjadřovat. Krom toho jste ten citát uvedl bez jakéhokoli kontextu a tvrdil jste, že "na tom něco je" (nikoli "bylo"). Hmm? Takže tak.
    Dalibor Smolík avatar 17.8.2007 19:18 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Aha, takže "nebohaté země" je ta, kde se stojí fronty na banány.
    Ne! Banány stojí pár šupů. Systém byl nastaven tak, aby ty banány nebyly, protože se jednalo o západní zboží (rozumějme: vypěstované mimo tzv. socialistické státy) a nebylo pro přežití nezbytně nutné.
    S tou "nebohatou zemí" bychom jako argument dnes již těžko uspěli (samozřejmě existují různé statistiky a srovnání) - ale jde o to, že náš jazyk byl vytvořen na základě tisícileté historie země, je považovaný za velmi bohatý (je to i hodnocení zahraničních lingvistů),samozřejmě se vyvíjí i dále a zjednodušuje. To je fakt. Nic víc jsem nechtěl říci, než to, aby se dodržovala určitá pravidla tam, kde se to očekává. (V oficiálních prohlášeních,tisku, atd. - zejména lidmi, kteří jsou za to placeni).
    Krátce: Na tom výroku učitelky něco bylo a je stále, jen dnes v jiné rovině. Snad tak, abychom se uměli přizpůsobit svému okolí (i jazykově), ale svoji svébytnost a jazyk si zachovali. Ach jo, to jsem se při pátečním podvečeru rozepsal a navíc mimo tématiku Linuxu - takže raději končím . :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.8.2007 17:32 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    No, možná budeme za pár let všichni v EU mluvit jedním jazykem, sloučeným z angličtiny, němčiny, holandštiny a francoužštiny :-)
    A kdyby v tom jazyce vycházel třeba LinuxExpress, mohl by pohodlně existovat...

    Nemůžu si pomoct, ale jazyk je v první řadě nástroj komunikace (resp. nástroj myšlení) a až hodně daleko vzadu je jeho esteticko-umělecká funkce, nemluvě vůbec o estetice podoby grafického záznamu (=pravopisu).

    Z toho vyplývá:

    1) Nejdůležitější je, abyste použitím jazyka sdělil to, co sdělit chcete (do toho ale patří i stylistika a jazyková logika, leckdy i typografie).

    2) Z praktického i historického hlediska je naprosto bezpředmětné opájet se nebo se nechat rozčilovat jednotlivými odchylkami tvarů (neřkuli těch pravopisných) od momentální normy. Krása jazyka patří spíš k bodu 1).

    Oblíbené vzdechy o tom, že dřív bylo všechno lepší (i ta budoucnost :-)), například jazyková úroveň, se zakládají pouze na tom, že se k nám nedochovalo dostatek vzorků dokládajících pravý opak (tam kde se dochovaly, tak je z nich jasné, že lidi prasili s gustem pravopis a "kodifikovaný" jazyk od té doby, kdy něco takového vzniklo). Nemyslím si, že by byla před 20 nebo 40 či 60 lety jazyková úroveň výrazně lepší - pouze nebylo tolik možností, aby v takových kvantech byly písemné projevy "lidových mas" k dispozici.

    Když musíte knížku (leták, cokoliv) nejdřív nechat několikrát přepsat a ručně vysázet, tak se toho většinou účastnilo tolik lidí (redaktor, korektor, tiskař), že chyby se postupně vychytaly. I tak je spousta historických tisků plná chyb a typografických čuňáren. S DTP tohle skončilo definitivně. Pravda je, že jsou k dispozici technologie (i kontroly), které by nám naši předkové mohli závidět a které by měly vlastně produkovat pouze superkvalitní věci, ať už po formálně pravopisné nebo po typografické stránce. Tak by to asi bylo, kdyby byly tyto technologie pouze v rukou elit (vybraných jedinců), jako tomu bylo dříve. Dneska si skutečně každý může blognout cokoliv do celého světa v globální síti během dvou minut. A co je psáno, to je dáno :-D
    Dalibor Smolík avatar 17.8.2007 18:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Nemyslím si, že by byla před 20 nebo 40 či 60 lety jazyková úroveň výrazně lepší - pouze nebylo tolik možností, aby v takových kvantech byly písemné projevy "lidových mas" k dispozici.
    S tím souhlasím! Jestliže je např. v televizi v záběru svědek nehody, mluví dle svého. I v internetovém blogu nemusí být všechno přesně podle předpisu. :-) Ale pokud řekne tiskový(á) mluvčí v oficiálním prohlášení slovo "demogracie" nebo něco je uvedeno v tiskovém prohlášení s hrubkami, je to na pováženou.
    A tohle jsem chtěl zdůraznit. Ta ekonomická ředitelka měla dost času na to, aby v těch pěti řádcích (!) nemusela mít hrubé chyby.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.8.2007 01:17 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Nejmenuje se Jen? :-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Dalibor Smolík avatar 17.8.2007 09:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Tak tohle mi připomíná vývěsku na místním národním výboru, kde se píše: "Jestli ta hromada hnoje z návsi nezmizí, tak se to toho vloží MNV" :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    freshmouse avatar 17.8.2007 10:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    "Kdo má zájem o rané brambory, ať si jde na pole, tam mu bude nakopáno do pytle."

    "Jestli nedostanu novou mříž, přeříznu starou."

    :-)
    17.8.2007 11:55 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    "Zaverem bych chtel pozvednou soudruzku Maleckovou za mliko a soudruha Vorla za vejce"
    "Exekuce nemohla byt provedena, protoze poplatnice ma jen dve kozy a na ty si neda sahnout"
    17.8.2007 10:13 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Vzdyt to je slovickareni... "nebude fungovat Internet" je jiste mysleno, ze pripojka Internetu dane firmy nebude v provozu. To se tu ted budou objevovat blogove zapisky o takovychle nesmyslech? Tezko ta pani bude psat napr. o upgradu routeru/firewallu, nebo vareni nove optiky. Hlavni je, ze ti lide to pochopi a nebudou se snazit na Internet v dobe vypadku dostat a hlavne nebudou volat na IT oddeleni, ze to nejde, i kdyz urcite se nekdo najde :-).
    17.8.2007 10:45 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    On je cely ten dopis hezky - toto je detail.
    Dalibor Smolík avatar 17.8.2007 11:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Dušane, nemám dnes moc hezký pátek. Ale tenhle blog mě rozesmál a vrátil dobrou náladu. :-) Snad se tolik nestalo a navíc je to v oblasti IT tématiky
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.8.2007 10:46 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Celko ma zaujalo, že takýto oznam rozosiela práve ekonomická riaditeľka...
    xvasek avatar 17.8.2007 11:22 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    IT spadá pod ekonomiku celkem často, taky to tak máme, na samostatné oddělení je nás málo. Už jsem slyšel i o IT pod oddělením kvality nebo personalistiky a v České zbrojovce je (pokud jsem to dobře pochopil) dokonce pod výrobou.
    17.8.2007 11:45 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    IT spadá pod ekonomiku celkem často, taky to tak máme, na samostatné oddělení je nás málo. Už jsem slyšel i o IT pod oddělením kvality nebo personalistiky a v České zbrojovce je (pokud jsem to dobře pochopil) dokonce pod výrobou.
    Jestli totiž náhodou samostatná IT-oddělení pak nefungují opravdu doslova "samostatně" ... což musí být pak u firem, které se nezabývají vyloženě IT, opravdu efektivní ;-)

    BTW diskutované upozornění se netýká ani tak nefunkčnosti "Internetu", ale pokynů pro jisté činnosti v tomto případě, které jsou zřetelně ekonomického charakteru ... ty těžko bude vydávat jakékoliv IT-oddělení, ať už sebesamostatnější.

    Zkrátka, buď se to vezme jako situační vtip, anebo z toho při snaze vidět v tom nějakou kritiku vyleze, že žádná kritika není na místě (snad až na pravopis, ale toho bych se v interních sděleních rozhodně nenadál).
    clipper avatar 17.8.2007 13:35 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Zkrátka, buď se to vezme jako situační vtip...
    A přesně tak to bylo míněno, jako vtipný úvod do posledního pracovního dne tohoto týdne. Kdo nepochopil - jeho škoda ;-) Prostě nebude fungovat internet.
    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    17.8.2007 23:51 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Sorry, nejak nechapu ten vtip, proste ve firme nepujde net, co je na tom? Naprosto bezne spojeni.
    Samozdrejme chapu co tim autor chtel rict ale prijde me to takove...radsi si zajdi na lamera.
    otula avatar 18.8.2007 00:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    Naprosto bezne spojeni.
    V tom je ten největší problém. Sám z toho jako správce takové menší sítě šílím. Když mi volají (tradičně o dovolené přes půl republiky), že nefunguje server, pak se dopídím, že server šlape jak hodinky, ale zbláznil se switch. Pak mi volají, že nejede síť, a on pro změnu odešel systémový disk na serveru, protože vedle baráku opravují silnici a celý barák se třásl tak, že poskakovalo nádobí v kuchyňce (a disk to neustál)… Nebo mi někdo volá, že mu nefunguje počítač, ale on jede, akorát že jsem (blbec) v BIOSu nezrušil boot z diskety a ten dotyčný z nějakého záhadného důvodu disketu použil a nevytáhnul. Takže naprosto chápu vtip toho, když nějaká rádobyředitelka oznámí, že umřela celosvětová decentralizovaná síť.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    frEon avatar 18.8.2007 14:49 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    jojo, taky te chapu, taky mi to leze na nervy, ale zkus se na to podivat z jejich uhlu pohledu. oni popisuji co jim nejde. chteji se podivat na server a nefunguje to. asi server nejde, ani netusi, ze je mezi nima x metru kabelu a nejaky switche. a je jedno jestli je rozbitej server, switch nebo pojistky, proste server jim onu funkci neposkytuje, tak asi nefunguje. pokud pouzivaji sit jen kvuli pristupu na jeden server a ten ma pokazenej disk, tedy nefunguje, ani sit z jejich pohledu nefunguje protoze jim neposkytuje funkce, ktere poskytovat ma. jednou me timdle pobavila matka. prej ze "nejde internet". hm, neni mozny, sedim tu u druhyho kompu a vsechno de, asi tam ma blbe neco nastavene (jak se to ale mohlo samo zmenit nechapu, ale brzy pochopim). jojo, ja se na to kouknu... kdyz prijdu k jejimu pocitaci zjistuji, ze nejde internet cesky znamena, nejde mi zapnout notebook, protoze ma vybitou baterku a nemam do nej pripojenou elektriku...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    otula avatar 18.8.2007 15:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bill Gates splnil hrozby!
    :-D joj, něco podobného se mnou doma žije také, ale mamka to není :-D
    Jiank to, cos popsal, je mi jasné (jen mi připadá hloupé, že se s nimi občas musím bavit jak s malými dětmi. Navíc mají pocit, že mi skvěle popsali problém;-) )
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.