abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 20:40 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku S Hydrogenem za lepší rytmus aneb bubeníkem snadno a rychle na MojeFedora.cz představuje automatického bubeníka s názvem Hydrogen (Wikipedie): Hydrogen je velmi vydařený program, který rozhodně nesmí chybět ve výbavě žádného linuxového muzikanta. Umožňuje nejen vytváření jednoduchých bicích doprovodů, ale také sofistikované programování bicích a perkusí, jehož výsledek se naprosto vyrovná drahým

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:55 | Zajímavý projekt

UPSat (Twitter) je první open source nanodružice (CubeSat). Jedná se o společný projekt nadace Libre Space Foundation a University of Patras. Repozitáře projektu jsou k dispozici na GitHubu. Pod Libre Space Foundation patří také projekt SatNOGS (zprávička), projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic, vítězný projekt soutěže The Hackaday Prize 2014. UPSat je součástí mise QB50 (Twitter). ID UPSatu je GR02. GPS přijímač na UPSatu je od české společnosti SkyFox Labs. Součástí mise QB50 je i česká nanodružice VZLUSAT-1 s ID CZ02.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
21.4. 15:00 | Komunita

V diskusním listu Thunderbird planning vývojáři poštovního klienta Thunderbird řeší, zda by nebylo možné budoucí Thunderbird postavit nad webovými technologiemi, tj. nad Electronem, stejně jako například Nylas Mail. Gecko, nad kterým je Thunderbird postaven, se má hodně změnit. V plánu je odstranění vlastností, které Firefox už nepotřebuje, ale Thunderbird je na nich závislý [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 83
21.4. 10:22 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Oracle vydala čtvrtletní bezpečnostní aktualizaci svých softwarových produktů (CPU, Critical Patch Update). Opraveno bylo celkově 299 bezpečnostních chyb. V Oracle Java SE je například opraveno 8 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 7 z nich. V Oracle MySQL je opraveno 39 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 11 z nich.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
21.4. 10:00 | Pozvánky

V úterý 25. dubna proběhne další Prague Containers Meetup. Přijďte se nechat inspirovat jak zlepšit build/delivery pipeline vašich kontejnerových aplikací.

little-drunk-jesus | Komentářů: 2
20.4. 21:33 | Komunita

Na Launchpadu se objevilo kódové jméno následující verze Ubuntu. Ubuntu 17.10 bude Artful Aardvark (mazaný hrabáč) [OMG! Ubuntu!].

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
20.4. 20:11 | Zajímavý software

MojeFedora.cz informuje, že společnost Nylas oznámila vydání verze 2.0 poštovního klienta Nylas Mail (původně Nylas N1), která již plně podporuje Linux. Obchodní model společnosti je tzv. open core. Samotný klient je open source, ale uživatel si musí připlatit za některé pokročilé funkce. V základu se lze připojit k GMailu nebo libovolnému účtu přes IMAP. Podpora Exchange je pouze v placené verzi. Klient je napsaný nad Electronem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
20.4. 15:55 | Zajímavý článek

České centrum pro investigativní žurnalistiku (ČCIŽ) publikovalo na svých stránkách článek s názvem Je česká státní správa „rukojmím Microsoftu“?. Drtivá většina české veřejné správy je závislá na výrobcích softwarového gigantu Microsoft – a nijak zvlášť jí to nevadí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
20.4. 02:48 | Nová verze

Google Chrome 58 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 58.0.3029.81 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo 29 bezpečnostních chyb. Mezi nimi i chyba umožňující phishing s unicode doménami.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 22:44 | Nová verze

Po šesti týdnech od vydání verze 52.0 byla vydána verze 53.0 webového prohlížeče Mozilla Firefox. Z novinek lze upozornit například na nové kompaktní vzhledy – tmavý z Firefoxu Developer Edition a jeho světlá varianta. Na Linuxu byla ukončena podpora procesorů starších než Pentium 4 a AMD Opteron. Podrobné informace v poznámkách k vydání a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (4%)
 (35%)
 (0%)
 (7%)
 (45%)
 (10%)
Celkem 273 hlasů
 Komentářů: 31, poslední 20.4. 21:26
    Rozcestník

    Recenze auta

    4.4. 22:05 | Přečteno: 1443× | Různé

    Pro zabavení zdejšího publika si dnes dáme recenzi auta. Poněkud více rozeberu, kde udělali inženýři ve Francii chyby. Možná se to bude hodit někomu, kdo chce koupit ojetinu.

    Recenzovaný kousek je Citroen C4 Grand Picasso. Někdy je označován též jako C4 Grand nebo jenom Grand. Tento model se vyráběl někdy od roku 2006. Koupili jsme ho v roce 2012. V roce 2013 pak tento model prodělal po delší době facelift, ale spíš to je úplně jiné auto. Možná se o něm ještě zmíním.

    Pokud chcete vidět nějaké obrázky, tak zkuste recenze tady nebo tady (druhá recenze nemá volant na správné straně). Oproti odkazovaným vozům mám manuální převodovku, takže místo přihrádky na kafe uprostřed mám řadicí páku.

    Cena a výbavy

    Začnu netradičně ceníkem. V základní nabídce byly 3 sady výbav, přičemž tehdy měli nějakou akci, že k prostřední výbavě měli pár doplňků "zdarma". Docela se nám to hodilo, takže jsme skončili u střední výbavy. Myslím, že to pokrylo naše požadavky. Zejména byl přítomný tempomat a bluetooth handsfree. Ostatní jsme brali jako příjemné vylepšení (třeba stolečky pro cestující ve druhé řadě).

    Pokud jde o motory, nejlevnější byl benzínový motor 1.6 l. Přeplňovaný Diesel 1.6 l byl o 60.000 Kč dražší. Cenu většího Dieselu si nepamatuji, ale nejspíš byl ještě o pár desítek tisíc dražší. Přeplňovaný benzín 1.6 l byl nejspíš srovnatelný s Dieselovým motorem, ale už si to nepamatuji přesně. Konkurenti měli menší rozdíly v cenách, z čehož usuzuji, že Citroen cenu benzínu trošku podsekl, aby to líp vypadalo v ceníku. Mně se to zrovna hodilo.

    Nejlevnější v nabídce byl tedy atmosferický benzínový motor a nejnižší výbava, za 364.000 Kč, s Dieselovým motorem úměrně dražší, viz výše. Prostřední výbava pak byla za 404.000 Kč. Nějakou takovou cenu jsme za auto i zaplatili.

    První dojmy

    Na první pohled je auto obrovské. Jak zvenku, tak zevnitř. Částečně je náhradou a konkurencí pro model C8, který se sice ještě chvíli vyráběl souběžně, ale minimálně v české republice to zabalil docela brzo.

    Posez je poněkud zvýšený, karoserie je příkladně prosklená, takže z auta je vynikající výhled. V praxi to trochu kazí masivní B-sloupek.

    Přední sedadla jsou posazená daleko od sebe, takže mezi sedačkami je velký kus místa. Dokonce se tam dá dát lednička (je/byla v ceníku, ale nikdy jsem ji neviděl). Kdo při řazení rád zavadí o koleno spolujezdkyně, má smůlu. Dokonce je problém na koleno spolujezdkyně vůbec dosáhnout. Sedáky jsou dostatečně dlouhé, sedadla jsou vybavena loketními opěrkami (ale tuším, že ne v nejnižší výbavě). Boční vedení je trochu horší.

    Druhá řada sedadel se skládá ze 3 samostatných sedadel stejné šířky. Jsou trošku menší, než sedadla první řady. Na všech sedadlech je ISO fix. Někde píšou, že jsou stejné, ale konstrukčně je každé jiné, nedají se zaměnit. Vejdou se na ně 3 dětské sedačky vedle sebe. Ale počítejte s tím, že mezi sedačkami je špatný přístup k zapínání bezpečnostních pásů.

    Třetí řada sedadel je spíš nouzová, ale dětmi oblíbená. V prostoru pro nohy zavozí příčná výztuha.

    Motor

    S ohledem na malý roční nájezd jsme chtěli atmosferický benzínový motor. Původně byly k dispozici motory 1.6 a 1.8 litru. Větší motor stáhli z nabídky, takže v roce 2012 jsem neměl na výběr a zbyl jenom 1.6 l. Prý ho pro Citroen vyvíjelo BMW. Motor má proměnné časování ventilů a když člověk hodně chce, tak při plném plynu a vyšších otáčkách slyší náznak zvuku BMW. Po faceliftu atmosferické motory z nabídky zmizely.

    Výhody motoru budou poměrně stručné. Je docela lehký a malý, takže člověk by věřil, že běžné opravy se dají udělat bez vytáhnutí motoru a gynekologického náčiní. Zatím byl spolehlivý. Vždy nastartoval a jen 2x to nebylo na 1. pokus (nastartoval na druhý a ještě z toho podezírám nekvalitní benzín).

    Hlavní nevýhodou je, že na toto auto je slabý. V kombinací s elektronickým plynovým pedálem je reakce na plyn veškerá žádná, obzvlášť při jízdě do kopce. Mám podezření, že tam elektronika dělá nějaké ošklivé kejkle, protože po sešlápnutí pedálu se neděje nic, po pár sekundách se motor nějak sebere a auto začne zrychlovat. Do 3 tisíc otáček je motor docela marný, ale pak se probudí a už docela jede.

    Člověk musí při jízdě hodně přemýšlet, aby se nedostal do nebezpečné situace v důsledku slabé akcelerace. Na druhou stranu v běžném provozu nejsem žádná brzda pokroku, a to se snažím motor nepřepínat.

    Převodovka je k tomuto motoru pouze 5stupňová. Je to docela škoda, protože na dálnici šestka docela chybí. Při 120 km/h (tachometrových) točí motor přes 3500 otáček.

    Dlouhodobou spotřebu mám kolem 8,5 l/km. Vzhledem k příčnému průřezu vozidla a absenci šestky mi to přijde jako normální hodnota. Ale to jezdím rozvážně a na dálnici většinou i pomalu (120 km/h, je to pohodlné). Při některých tankováních jsem se dostal i nad 10 litrů (zima, s rakví na střeše). Svůj podíl na tom asi má i chybějící šestka. Na druhou stranu, někdy jsem se dostal i na 7.5 l (okreska s plynul7m provozem). Nádrž je 60litrová. Dojezd je kolem 600 km na nádrž, pak začne blikat hladové oko. S hladovým okem se dá podle mých odhadů najet ještě 100 km (tj. celkem 700 km), ale vždycky jsem vyměkl a natankoval dřív. Nejvíc jsem zatím tankoval najednou asi 53 litrů.

    Karoserie

    Jak bylo řečeno, karoserie je skvěle prosklená. V kombinaci se zvýšeným posezem nemám pocit, že sedím v tanku (jako v některých jiných autech). Masivní B-sloupek vadí zejména na křižovatkách. Musím se víc naklánět, abych viděl.

    Dveře mají nepříjemné ostré rohy. Nemají zakulacené, ale opravdu ostré rohy. Nebezpečné je to hlavně u předních dveří, kde je jeden takový roh ve výši hlavy dítěte (sklo je kratší, než dveře). Zadní dveře mají ostré rohy sice nahoře, ale zase to vadí při manipulaci s něčím na střeše (to si většinou otevřu zadní dveře a stoupnu si na práh).

    Karoserie se dozadu zužuje. Podélníky (hagusy) jsou tedy vepředu dál od sebe, než vzadu. Používám příčníky Thule 127 cm, ale u předního jsem musel udělat lehký zásah kleštičkami, aby to vyšlo (i tak se musí nasadit na hagusy v půlce auta dopředu ho dostrkat). Délka 135 cm by pasovala bez problémů.

    Přední sklo je vytažené vysoko nahoru. Výhoda je, že řidič vidí pod velkým úhlem nahoru, což se hodí zejména ve městě před semaforem. Jinak mi to nepřipadá jako nějaká extrémně skvělá věc. Sluneční clony musí být kvůli tomu posuvné, takže se nedá případná kamera schovat pod střechou auta. V létě přes tak velkou plochu paří slunce, v zimě se musí čistit velká plocha a na horní část skla dosáhne jen člověk vyšší postavy.

    Přední sklo je zároveň daleko od řidiče. Docela mi to vyhovuje. Jediná nevýhoda je, že není moc dobré dávat na přední sklo držák na telefon (protože na něj člověk nedosáhne), ale na ten je dost místa vlevo od volantu.

    Při pohledu vpřed řidič nevidí vlastní kapotu. Na to jsem si nezvykl. Při parkování zastavuji tak půl metru za autem přede mnou, v parkovacích domech zkouším popojíždět po centimetrech vpřed, dokud nenarazím do zdi nebo zábradlí. Jinak při jízdě to samozřejmě ničemu nevadí.

    Karoserie je fakt vysoká. Nakládání čehokoliv na střechu je složité. Pokud jde o nakládání do střešního boxu, musím se postavit na práh zadních dveří nebo na zadní kolo. Při nakládání kol na střechu je dobré mít nosiče na kraji a stát vedle obrubníku (tj. před naložením druhého kola je třeba přeparkovat). Vyplatí se mít nosiče Thule, takové ty se zahnutým jedním ramenem, protože mají ovládání a zámek dole.

    Jízdní vlastnosti

    O jízdních vlastnostech se toho moc napsat nedá. Vzhledem k ceně vozidla má tu nejjednodušší konstrukci podvozku. Podvozek bouchá, obzvlášť na příčných nerovnostech a každá nerovnost v zatáčce ho rozhodí. Je to prostě auto, které vás má odvézt do cíle, přičemž to není ani rychlé, ani zábavné. Po faceliftu je prý podvozek lepší.

    Pozitivní stránkou jsou přiměřeně široké pneumatiky. Šířka tuším 215 (asi mmm). Uzounké pneumatiky na malinkých autech mi vždy přišly směšné.

    Pracovní prostor řidiče

    Pracoviště řidiče má spoustu kontroverzních prvků.

    Prvním z nich je pevný střed volantu. Podle mě to není nic proti ničemu, výhodou je, že ovládací prvky na volantu jsou vždy na stejném místě. Nicméně po facilitu je volant zase normální.

    Řadicí páka na konzoli pod palubní deskou, tedy jako v dodávce. Mně to přijde pohodlné a navíc se netříští místo na podlaze (např. tam trvale vozím smotanou deku a nijak mi nezavazí). Děti rády tento prostor využívají k procházkám na přední sedadlo (pochopitelně ne za jízdy). Po facilitu je ale řadicí páka na podlaze.

    Další záležitostí je displej uprostřed palubní desky. Řidič má před sebou jen kontrolky osvětlení, všechno ostatní je na displeji uprostřed. Považuji to za nepříliš dobrý nápad. Řidič podvědomě natáčí hlavu doprava. Věnuje víc pozornosti pravému okraji vozovky, což může být dobré ve městě, ale na volné silnici se o to míň věnuje situaci před sebou.

    Navíc úplně chybí indikátor teploty vody v chladiči.

    Rádio má audio vstup (jack 3,5 mm) a zásuvku USB, která se dá použít pro nabíjení telefonu. Bohužel s mou Xperií to nefunguje, ale třeba s Huawei zase jo. A ještě jedno bohužel - obojí výše jmenované je na podlaze mezi předními sedadly, jakoby to nemohli dát přímo na rádio. Dále je na podlaze zásuvka 12 V (proč zrovna tam!?), druhá je v kufru na levém podběhu. Mohlo by jich být víc.

    Zajímavé také je, že v autě není popelník, ale zapalovač tam samozřejmě je. Tak nevím, na co si výrobce hraje.

    Slabé chvilky designéra

    Pak tu máme pár záležitostí, ve kterých kvůli designu utrpěla funkčnost.

    Celá palubní deska je katastrofa. Klimatizace se ovládá na panelu kdesi dole vlevo pod volantem. Normálně to bývá na středovém panelu, aby ji mohl ovládat i spolujezdec. Nevyhovuje mi, že se klimatizace nedá vypnout, buď topí, nebo chladí, ale nedá se přepnout jenom na větrák.

    Sdružený ovladač všech oken je na řidičových dveřích, takže ho spolujezdec nemůže ovládat. Na stejném ovladači se dá nastavit sklápění zrcátek (jenom sklo, obal zůstává) při couvání. Ovladač má 3 polohy (levé-žádné-pravé). Není podsvětlené, musí se nahmatat, a nepříliš snadno se nastavuje do polohy uprostřed. Navíc se nedají sklopit obě zrcátka, což by se hodilo např. při couvání do příčného stání. Přitažením celého ovladače zrcátek se zavřou/otevřou zrcátka, což si musíte načíst v manuálu, na ovladači je popisek skoro neviditelný.

    Otevírání nádrže a nastavení světel je na panelu kdesi u řidičových kolen. Tu nádrž bych prominul, tu otevírám ve stojícím autě, ale ten ovladač světel je prostě špatně. Kupodivu po facelitu je o kousek výš.

    Ovládací prvky se omezují v podstatě na multifunkční volant a páčky po obou stranách. Vše je uděláno tak, aby volant zakryl piktogramy na páčkách a jiné důležité prvky (třeba vypnutí ESP). Dál mi vadí ovládání světel. V normálních autech je na palubce kulatý přepínač na normální světla a tlačítka na mlhovky. V Citroenu se všechno ovládá otočnými prstenci. Na "normální" světla má 4 polohy - vypnuto, automatika, manuál (obrysovky + světla). Poloha vypnuto u nás znamená denní svícení, denní světla se nedají vypnout (dá se v servisu změnit).

    Mlhovky se ovládají druhým prstencem přesně naopak, než by člověk čekal po přečtení zákona. Nejdřív se zapnou přední, a pak zadní. Vypínají se v opačném pořadí. Nedá se jet jen se zadními mlhovkami.

    Ovládání stěračů je na pravé páčce. Má několik a rychlostí a možnost automatiky (sensor deště), což nefunguje moc dobře. Když se zapnutými stěrači vypnete motor, tak po nastartování už nestírají, musíte nejdřív pohnout páčkou. Klasická programátorská chyba.

    Zadní stěrač má vlastní ovládání, ale při zařazení zpátečky a zapnutých předních stěračích, zadní stěrač provede jeden cyklus. To se mi nelíbí, neb zadní stěrač může být přimrzlý a poškodilo by se tím stírátko.

    Odkládací plochy

    Tato sekce volně navazuje na předchozí. Auto má papírově spoustu odkládacích míst, ale špatně tvarovaných a ještě hůř rozmístěných.

    V předních dveřích jsou obrovské kapsy. Vešla by se tam i Amigova kočka i s pelíškem. Ale jakmile zavřete dveře, je k nim docela omezený přístup.

    Před řidičem i spolujezdcem jsou obrovská víka odkládacích schránek. Ale celý prostor je poněkud mělký a nevhodně rozdělený přepážkami. Jablko se tam možná na výšku vejde, ale nesmí být moc velké. Navíc se člověk musí hodně nahnout dopředu, aby do nich dosáhl. Po facilitu schránky zmizely.

    Před spolujezdcem je ještě klimatizovaná (tj. vede tam výdech z klimatizace, v létě tedy chladí) schránka. Ve dveřích schránky jsou ještě odkládací prostory na brýle. Při otevření dvířka narazí do kolen spolujezdce. Tácek se zákusky se do schránky dá vložit docela těžko, dveře se totiž nedají moc otevřít.

    Další odkládací plocha je kolem řadící páky, ale je tak blbě tvarovaná, že se hodí maximálně na pár mincí. Něco se dá možná položit před display na palubní desce, ale pak tam ta věc bude cestovat při každém zatočení, protože tam je tvrdý plast a klouže.

    Komické je, že do žádné schránky se dobře nevejde návod k používání vozidla. Tolik asi k tomu, čím v Citroenu přemýšleli.

    Kufr

    Kufr je na první pohled obrovský, ale při střízlivém pohledu je nutno uznat, že až tak obrovský není. Plocha je sice obrovská, ale kufr má základnu výš kvůli sedačkám složeným do podlahy. Mně výška vyhovuje, ale menší postavě by možná nemusela. Podlaha kufru je asi centimetr nad horní hranou nárazníku, takže v podstatě bez jakékoliv hrany. Nakládaní čehokoliv je tak velice komfortní, stejně jako nazouvání lyžařských bot.

    Kvůli obsesi vycpat všechno plastem, kufr postrádá jakákoliv zákoutí, kam se dají schovat drobnosti jako povinná výbava, flaška s olejem, rukavice, lopatka apod. Leží tedy volně v kufru. Něco se dá schovat ke složeným sedačkám, ale při rozložení se to musí zase přemisťovat. Pokud se zrovna nepožívají sedačky v kufru, dá se hodně věcí nacpat mezi sedačky 2. řady a zmiňovanou příčnou výztuhu.

    Rezerva (bohužel neplnohodnotná) je pod kufrem, zavěšená zespodu vozidla. Spouští se otáčením šroubu v kufru. Bohužel k tomuto úkonu se musí pravá sedačka vytáhnout z podlahy. Při schované sedačce to nevychází asi o centimetr. Situace je o to komičtější, že rezerva visí na lanku, které jde přes kladku k tomu šroubu, takže posunutí kamkoliv by nebyl problém.

    Kufr je tak široký, že se do něj přesně NEvejde paleta. V nejužším místě (mezi podběhy) je šířka 117 cm, paleta má 120 cm. Do podobně velkého Berlinga se vejde.

    Po sklopení sedadel vzniká rovná plocha dlouhá asi 2 metry, dá se tedy přespat ve dvou lidech.

    Další postřehy

    Otvor do nádrže je vlevo. Takových aut je menšina, proto u pumpy je většinou volný ten správný stojan. Palec nahoru.

    Zadní světla jsou umístěna svisle na těle vozidla, tedy ne na dveřích (podobně to má Volvo). Nemají žádné designové vychytávky, prostě sloupek světel. Hodnotím to jako hodně dobré řešení. Po facilitu světla změnila tvar a jsou na dveřích.

    Tempomat je docela příjemný. Nesnaží se za každou cenu hned dostat na požadovanou rychlost. Strpí odchylku tak o 2 km/h a plynule dojede na požadovanou rychlost. Při větší odchylce už ale reaguje rychle a razantně přidá nebo ubere plyn.

    Auto strašně rádo píská -- když je málo benzínu, při nepřipoutaných pasažérech na předních sedadlech, při rozepnutí pásu v průběhu jízdy, při nedovřených dveřích, při otevření dveří když není zapnuta ruční brzda. Často mi pípá při popojíždění po parkovišti, nedá se to vypnout (co jsem zkoumal diskuse, tak nejjednodušší řešení je koupit si stejnou karabinu, jako je na pásu, a ucpat jím příslušný zámek pásu).

    Elektrická parkovací brzda je návyková. Po vypnutí motoru se sama zabrzdí, při rozjezdu se sama odbrzdí. Vše plynule. Je to trochu pro ženské, ale přiznám se, že jsem si na to zvykl a vzhledem k jízdním (ne)vlastnostem mi to i vyhovuje. Nevýhoda je, že bez klíče se nedá odbrzdit (ono se dá, ale je to nouzové řešení). O nějakém řádění na sněhu taky nemůže být řeč.

    Závěsné zařízení se dá namontovat s 13pinovou zásuvkou. Hodí se to, pokud tam vozíte nosiče na kola. Všechny nosiče na kouli mají 13pinový konektor na elektriku.

    Závěr

    Citroen C4 Grand Picasso je velké auto, které postrádá zábavné vlastnosti některých menších aut. Oceníte ho, pokud potřebujete převážet větší množství lidí a zavazadel. Taky je vhodné pro osoby s horší pohyblivostí (ale takových aut je hodně). Na blbnutí to moc není.

    Se zážehovým motorem 1.6l to není žádný rychlík a pokud pravidelně jezdíte dlouhé trasy, raději se poohlédněte po něčem silnějším.

    Můj kus byl zatím spolehlivý, v podstatě bez závad.        

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.4. 07:47 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Kamarad automechanik mi kdysi rekl: "Nikdy nekupuj auta co zacinaji na F: Fiat, Ford, Ferrari a Fsechny Francouzky auta!". Drzim se toho a vyse uvedeny nedostatky nemusim resit :-)
    robotics avatar 5.4. 10:23 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Já mám peugeot 106 a závažnější problém zatím nebyl.
    5.4. 11:57 luv | skóre: 17 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    jestli tim nemyslel hlavne "folksvagen" :-D
    java? shapes and colors ... with an angle grinder!
    5.4. 16:07 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    + 1
    If you don't ask, you don't get
    PepaSFI avatar 6.4. 17:49 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    kdysi jsme do takových "mechaniků" rejpali že nemají rádi Fiaty proto že tam jsou moc komplikovaný plechy. Oni to ti italové dělají moc na vzhled a ono se to pak nedá rozřezat na tři půlky a ze dvou bouraných aut udělat tři nebouraný.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    18.4. 09:23 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    No ten muj kamarad opravuje hlavne ameriky, auta od F nema rad hlavne kvuli ruznym "debilinam", kdyz chces neco rozebrat, spatny pristup, clovek by potreboval 5 rukou apod. Nejradeji opravuje stare veterany, ktere nemaji zadne ty ekokokotiny, ktere akorat zabiraji motorovy prostor atd.
    18.4. 09:30 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Aha. Takže mu vlastně nevadí "auta od F", ale jakákoli běžná produkce vyrobená v tomto století. Hm…
    5.4. 10:43 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Podle me super auto, pokud ma clovek velkou rodinu. Za podobnou cenu se kupuje trochu lepe vybavena Fabie, ne takovy autobus, takze nektere vyhrady (motor, podvozek...) bych bral v kontextu ceny ;-) Prekvapila me spolehlivost, znamy mel Renault a mel s nim problemy.
    5.4. 11:44 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Na atmosferickom benzine nie je vela veci, ktore by francuzska firma dokazala posrat :D
    5.4. 11:56 luv | skóre: 17 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Renault a Citroen jsou jini vyrobci.
    java? shapes and colors ... with an angle grinder!
    5.4. 12:34 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    U Renaultu zalezi na zvolenem motoru, obcas to u nejakych verzich drhlo a byly poruchovejsi, ale to maji oktavky taky. Mam Megana III Grandtour a po 150k zadne problemy standardni udrzba, jen vymena rozvodi, olej kazdych 15k a netakovat na Shellce ty jejich sracky... Jako druhe mam Volvo X60 co se tyka kvality zpracovani a sedacek se to neda jen tak s necim srovnavat, jen vzdy kdyz do toho sednu mam pocit ze jsem se vratil o 10let v case, ten stredovy panel bych modernizoval.
    5.4. 14:05 luv | skóre: 17 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    me u renaulta nejvic stvala proprietarni diagnostika, kvuli tomu jsem se ho i zbavil
    java? shapes and colors ... with an angle grinder!
    5.4. 11:55 luv | skóre: 17 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Tak to vypada ze si hodne spokojeny :). Diagnostiku pro to mas?
    java? shapes and colors ... with an angle grinder!
    Petr Tomášek avatar 5.4. 14:27 Petr Tomášek | skóre: 36 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    120 km/h, je to pohodlné
    Kdybys napsal 180 km/h, tak bych ti možná uvěřil, ale 120 km/h? Vždyť to je samé motání se mezi kamiony, co je jedou 105 km/h vpravo a snaha trefit se do mezery mezy auty v levém pruhu, co sviští 200 km/h...
    Takových aut je menšina, proto u pumpy je většinou volný ten správný stojan.
    Tak nevím, ale pro mně je správným stojanem kterýkoliv volný. Ještě se mi nestalo, že bych s hadicí nedosáhl, jen je občas potřeba trochu síly. Ale nic, kvůli čemu bych se měl omezovat, kde budu tankovat...
    Tolik asi k tomu, čím v Citroenu přemýšleli.
    Co bys od žabožroutů chtěl.
    5.4. 14:43 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Mno, ja nevim, zas tak velke to neni. Po Citroenech jsem koukal pred osmi lety, tenkrat jeste Xantia, C5 byla vetsinou mimo castku, kterou jsem byl ochoten pustit, nakonec z toho byla jednickova Laguna kombi. Na tuhle C4 jsem chvili koukal loni, kdyz jsem vybiral nastupce Laguny a brzy jsem to vzdal. Kamarad to ma a moc velke mi to teda neprislo. Navic takove veci, jako parkovaci brzda, pevny stred volantu a nemluve o rozmisteni ovladacich prvku, ktere budi dojem, ze je nekdo ve vyrobe nafasoval do kyble a chrstnul do auta mne od toho spolehlive odradily. Jako posledni duvod bylo to, ze tak nejak porad nemuzu kousnout StarTrek trend, kdy se auta vybavuji krome uzitecnych pomocniku (ABS, napriklad) i temi o ktere moc nestojim a nektere z nich ani poradne nefunguji (treba ten zminovany senzor deste), zato slusne zvysuji vahu a porizovaci cenu auta.
    5.4. 16:14 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Měl jsem původní Picasso, a pak nové C4 Picasso (ne Grand). To první bylo tenkrát designérskou bombou na trhu, a všichni to postupně kopírovali. To další Picasso bylo v pohodě, zvyknul jsem si na palubní desku, atd. (některé uváděné detaily v kabině byly lepší, než v tvém Grand), také mi vadila ostrá hrana kraje dveří, a pro časté cesty na lyžování bylo perfektní. Bohužel poslední Picasso je sice technologické našlapané, ale vzhledově nezajímavé, a kamarád, šéf prodeje Citroenu, to obrečel, protože po fúzi s Peugeotem bylo rozhodnuto, že inovace jde do Peugeotu, a Citroen zbyde jako taková šedá myška obyčejných uživatelů (sportovní série DR je mimo).

    Jinak ještě k poznámkám na kvalitu, výdrž, apod. - prakticky všechny značky na trhu už mají srovnatelnou úroveň, jinak by si nemohli třeba Korejci dovolit 7-leté záruky
    If you don't ask, you don't get
    6.4. 07:17 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Jinak ještě k poznámkám na kvalitu, výdrž, apod. - prakticky všechny značky na trhu už mají srovnatelnou úroveň, jinak by si nemohli třeba Korejci dovolit 7-leté záruky

    Podle mých zkušeností to mnohem víc záleží na tom, jak se k tomu autu člověk chová a jak se o něj stará, než na značce.

    xvasek avatar 5.4. 17:48 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Grand C4 jsem už dvakrát chtěl a nikdy mi nevyšla. :-) Prvně ještě na firmu jako služební auto, ale byla mi zamítnuta, že Citroen ne, takže jsem skončil u Toyoty Verso - ve trochu lepší výbavě, s CVT. Verso je hodně dobré auto za ty prachy, spolehlivé, příjemně se řídí, ale všechno je tam udělané tak jakože na knap - třeba ve třetí řadě jsou sedačky vyloženě na zadním skle, druhá řada taky nemá ani centimetr rezervu, nápravy jsou sice OK, ale velmi jednoduché konstrukce atd. Dobrý je motor - 1.8 benzin atmosféra 108kW už se moc nevidí, spotřeba něco přes sedum i s automatem, ale na dálnici k devíti.

    Teď mám Alhambru, protože mi Grand C4 v sebeobraně vymluvil známý, který mi servisuje auta. V té době jsem stejně nemohl narazit na kloudný kus (2.0D, nerobotický, nestočený). Alhambra je v každém směru velkorysejší - prostor už není nikde kompromisní, sedačky ve třetí řadě jsou nejlepší v celém autě (jsou nejširší a mají velká okna), zůstane za nimi celkem velký kufr, podvozek je vepředu Passat a vzadu je to taky dokonce nezávislé. Dobře se s tím jezdí na dovču, například lyže se vejdou do kufru a rakev netřeba. Na druhou stranu je to taková nezajímavá krabice, ale to mi zase vyhovuje pro práci - potřebuju nějaké auto, které neprovokuje, což Alhambra splňuje zcela perfektně.
    Grunt avatar 5.4. 17:53 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Kolik se do toho dá naložit mopedů?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.4. 18:13 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    To nevím, ale velice hrubým odhadem se vejde do kufru jedna Fabie (ale musí se sklopit sedadla ve druhé řadě).
    5.4. 23:13 Odin1918 | skóre: 4 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Velmi pekna recenze. Skoda jen toho motoru z meho pohledu. Je to imho slabota. Ale pokud vam staci, pak je vse v poradku.
    6.4. 01:53 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Fake karabina je cesta na krchov. Vystřelí ti airbag přímo do nosa.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    6.4. 08:35 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    To máš pravdu.

    Takové nápady psali lidi, kteří jezdili služebně stylem popojedu 50 metrů, zastavím, něco vyložím/naložím/opravím, dalších 50 metrů atd. V takových rychlostech snad airbag ani nevystřelí.

    Nejspíš jezdili s Berlingem nebo dodávkou, ale funguje to stejně jako v tomhle autě.
    PepaSFI avatar 6.4. 18:06 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    ještě jednodušší je zapnout prostě pás pod sebe, jen přes sedadlo. Ale samozřejmě platí že jezdit bez pásu je blbost. Já sice nejsem příznivce nějakého velezabezpečování ale pás je to nejjednodušší, základ co fakt dává smysl.

    K tomu popojíždění dodávkou, jeden můj známý měl kdysi starý VW Golf, bývalé pošťácké auto z Německa a v tom byly na předních sedadlech samozatahovací pásy. Byl to jen dvoubodový pás, šikmý, bez té části přes nohy. navíjecí samotoč byl mezi sedadly a přezka na dveřích. Když se otevřely, vrchní konec pásu šel s dveřma a tak se dalo nasednout pod pás.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    6.4. 19:28 luv | skóre: 17 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    java? shapes and colors ... with an angle grinder!
    PepaSFI avatar 7.4. 17:18 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    jé to je hezký. V tom Golfu to bylo jednodušší, nemělo to ten pojezd takže pás byl stabilně na tom rámu dveří. Jen se odtáhl s dveřma takže zůstával napnutý šikmo přes prostor a trošku při nastupování překážel. na tom horním konci byla normální spona jaká bývá obvykle dole, jen byla oranžová s nápisem EMERGENCY aby se při nehodě nemuselo hledat jak z toho posádku vybabrat. Na těch dveřích byl ještě takový "zámek" který zapadal do protikusu v B sloupku aby to bylo zpevněné, aby se při nehodě tahem za pás nezohýbal tenký dveřní rám.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Aminux avatar 16.4. 18:55 Aminux | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    No vidíš to, muj kolega řídil bez pásu, boural a díky tomu, že neměl pás, je stále mezi námi. Ta havárie byla taková, že kdyby zůstal na místě řidiče, tak je po něm.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře...
    PepaSFI avatar 16.4. 20:07 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    no a můj kolega bude nadosmrti kulhat protože seděl na zadním sedadle bez zapnutého pásu. Ti připoutaní měli jen modřiny na rameni a on si o sedadlo před sebou zlomil obě nohy a ruku.

    Každý zná někoho kdo zná někoho kdo slyšel o někom co někde slyšel o někom kdo se zachránil díky tomu že si nezapnul pás. Jenže takových případů je ve skutečnosti velice málo a to ještě není jistý jestli by to v některých případech s pásem nedopadlo líp. Já se kdysi s autem převrátil po defektu pneumatiky a příjemný to teda nebylo ikdyž jsem zůstal víceméně na sedadle. Když si představím že bych tam poletoval jak mičuda, to by asi neskončilo s dvoucentimetrovým škrábancem na ruce.

    Ale to je celkem každého věc, já si pás zapínám, naučil jsem se ho i využívat v zatáčkách jako oporu. Když se někdo nezapíná a rozšmelcuje si hrudník o volant, jeho volba. jen bych teda nerad aby mi cestující ze zadního sedadla rozbil hlavu tou svojí až poletí dopředu. Ale protože nespolíhám na nic, jen sám na sebe, snažím se řídit aktivně a předvídat a už se mi to párkrát vyplatilo.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Grunt avatar 16.4. 20:51 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Já se kdysi s autem převrátil po defektu pneumatiky a příjemný to teda nebylo
    Zlaté duše. Tu když píchneš tak se začne vypouštět a plášť ji drží. Nic příjemného ale určitě ne na převrácení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    PepaSFI avatar 17.4. 09:24 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    ono je to ve skutečnosti právě naopak. Bezdušovka vydrží strašně moc, na většinu defektů se přijde náhodou až při sezonní výměně nebo při zkoumání proč ta guma nedrží tlak a musí se dofukovat častěji než jednou za půl roku. S kusem drátu nebo hřebíkem se dá jezdit tisíce kilometrů aniž by se to projevilo. I silně podhuštěná guma se udrží na ráfku takže často stačí jen dofouknout a dá se dojet do servisu nebo tam nacpat ten blemtolín ze spreje. A když je díra větší, dá se ucpat takzvaným knotem, což se sice bere jako provizorka ale vím o gumaři co to normálně používá protože je mu líno sundat gumu z ráfku. Duše po píchnutí ujde rychle, někdy i bouchne a na cestě s tím vůbec nic nenaděláš. Duše taky někdy bouchají jen tak. Ona se ta duše za jízdy pohybuje, tře se o pneumatiku a tím se opotřebovává. Měla by se při montáži ošetit mastkem neboli klouzkovým pudrem, ovšem kdo to dělá? Možná nějaký expert na veterány.

    Ten můj případ byla Škoda 105 s dušema. V zatáčce najednou rána do volantu, potom divný buch buch buch a já koukám že nejedu a světla svítí do lesa. A proč ty stěrače tak divně trčí? Jo aha, tady by mělo být sklo. A vzadu je to okno nějak menší. Potom mi to postupně došlo že to chvíli šlo bokem, pak to zakoplo a přes střechu zpátky na kola.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    17.4. 16:10 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta

    Moje zkušenosti - aspoň ty s bezdušovými pneumatikami - jsou podobné. Nejextrémnější zážitek byla pneumatika, která podle všeho opravdu praskla (Michelin, letní, najeto skoro 80000 km). Prázdná, bok pláště byl na proužky, ale dokud jsem nevystoupil a neviděl ji, nedošlo mi, co se vlastně stalo, ze začátku jsem jen slyšel podivný hluk a auto "netáhlo", ke konci už zepředu šel kouř. Asi nejvíc mne zpětně překvapilo, že přes to, jak dopadla ta pneumatika (šlo o pravou přední), auto vůbec netáho do strany.

    Jinak třikrát zaražený šroub, dvakrát kolmo do kontaktní plochy, jednou šikmo na rozhraní kontaktní plochy a bokem pláště. Ve všech třech případech se to projevovalo jen tím, že pneumatika nedržela tlak, takže se na ní sice dalo ujet 50 km, ale když pak auto stálo, za den nebo dva byla prázdná.

    Jendа avatar 17.4. 20:12 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    a na cestě s tím vůbec nic nenaděláš
    Vyměnit? Zalepit? Alespoň na kole mi to přijde mnohem jednodušší než se sr*t s knotem (o tom jsem jenom četl, tak možná je to v praxi jednodušší než to vypadá).
    "Vzbuď se ve 4.20 a jdi ke kolejím (k jakýmkoliv, které najdeš)" "OK, jsem na Strahově, what next?"
    Grunt avatar 17.4. 21:58 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Vyměnit samozřejmě. A aut je rezerva povinná, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.4. 22:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    AFAIK ne, myslím, že už stačí nějaká ta lepicí sada (myslím, že se ta změna dělala kvůli plynařům, aby mohli prostor pro rezervu využít na nádrž).
    PepaSFI avatar 18.4. 15:07 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    rezerva je povinná tam kde je v autě od uvedení do provozu. Čili se nemůže jen tak svévolně vyndat aby se ušetřilo místo. I auta na plyn kde v lavoru po rezervě je umístěna ta plynová báň musí vozit rezervu takže zabírá místo v kufru. Ale samozejmě ji leckdo nevozí a při běžných silničních kontrolách to asi moc nekontrolují. na ty lepící spreje jsou různé názory, často prý to nepomůže a když je větší díra, například proražená bočnice nebo když se guma hnula na ráfku a netěsní tak je to k ničemu. Já mám v autě takzvanou dojezdovou rezervu, takovou tu galusku, mimo to ještě malý kompresor a nedávno jsem si pořídil to šitíčko na knoty. Při posledním defektu to byla větší díra, kompresor to nezvládl, dojet se s tím nedalo a tak jsem měnil kolo uprostřed náměstí za všeobecné pozornosti čumilů. A taky jsem musel kvůli rezervě přeházet kufr s nákupem. Kdybych měl knot tak ho tam vrazím a v pohodě dojedu do servisu nechat to pořádně opravit. Teď už ho mám, stojí to pár korun a je to jednoduchý. Měnit kolo někde na frekventované silnici nebo dálnici je poloviční sebevražda. Pokud se tomu můžu vyhnout tak to rozhodně stojí za to.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Grunt avatar 18.4. 17:40 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Jo, jo. Se máš. Si v pohodě můžeš zavolat odtah, schovat se do kabiny a nemusíš se s tím srát.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.4. 18:07 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Měl jsem na mysli spíš auta nově uváděná do provozu. Když jsem kupoval Focuse (2010), bylo na výběr mezi úzkou rezervou (default), plnohodnou rezervou (za příplatek) nebo soupravou (se slevou).
    PepaSFI avatar 18.4. 18:57 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    u nových nevím jak se to řeší, jestli to je zapsané v techničáku nebo co protože už se běžně rezerva často dává jen za příplatek nebo jen k některým stupňům výbavy. Čistě prakticky bych řek že stačí ta úzká rezerva. Plnohodnotná má výhodu že se na tom dá jezdit vpodstatě bez omezení, jen to může mít jinou gumu než jsou ostatní a obvykle je plechová takže k litým kolům nepasuje takže by policajt mohl chtít důkaz že jde o nouzovou jízdu, že máš to píchlý kolo v kufru. Ta úzká má omezenou rychlost obvykle na 80 a životnost taky nebude kdovíjaká ale chvilku se s tím dá vydržet. Já když jsem zjistil defekt doma, tak jsem na jízdu do servisu nedával rezervu ale kolo z druhé sezonní sady. Ta spravovací souprava je dost nespolehlivá věc, dokonce jsem se setkal s tím že na nalepeném českém návodu byl opačně popsaný postup použití než v originálu takže by si člověk tu bombičku vypustil naprázdno a měl by po srandě. Taky to pak gumaři nechtějí opravovat, guma je plná lepkavé sračky co nejde vyčistit. Hodně lidí to prostě neřeší, připlatí si asistenci, akorát pak musí někde stát a čekat až servis přijede.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    vencour avatar 20.4. 09:49 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    K autu (rok výroby 2012) jsem dostal dojezdové kolo, to úzké. Píchl jsem v sobotu cestou z Prahy, asistence na dálnici vyměnila. Prý v celých Čechách jsou o víkendu pneuservisy jen v Praze, v Plzni, Chebu, Karlových Varech apod. nic. Takže jsme jeli v neděli zpátky o dost déle.
    Navíc ta píchlá guma měla zborcenou konstrukci, aspoň tvrdili v servisu. Takže pak jsem koupil rovnou pět gum a další ráfek, to pátý mam doma.
    Ptal jsem se taky na dojezdové kolo, kolik vydrží, prý na ní někdo dokonce i jezdí "furt" ... tj. použil a normální tam ještě nedal. Že se to dá takhle okecat před policií.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Grunt avatar 17.4. 22:04 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Tak nějakou kostru nebo já nevim. Je to prostě nebezpečné když jedeš víc než 100km/h (a nebo zatáčkou s nějakou tou tunou plechu ;-)) a odstředivá síla ti roztrhá plášť. Je fakt že vypaření pneumatiky ve vysoké rychlosti jsem ještě nezažil a klep, klep, klep. Asi bych se z takového zážitku rozbrečel.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.4. 21:46 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    no a můj kolega bude nadosmrti kulhat protože seděl na zadním sedadle bez zapnutého pásu

    Záleží samozřejmě na konkrétní situaci, ale při čelním nárazu ve většině případů pás na zadním sedadle chrání především toho, kdo sedí před vámi. Ono takové lidské tělo vymrštěné při nárazu vpřed rychlostí podobnou typické rychlosti auta je zatraceně nebezpečná zbraň.

    Každý zná někoho kdo zná někoho kdo slyšel o někom co někde slyšel o někom kdo se zachránil díky tomu že si nezapnul pás.

    Já znám zcela konkrétně svou manželku, která to má potvrzené odborným posudkem. A přesto trvám na tom, aby si pás zapínala, a ona s tím nemá problém.

    Když se někdo nezapíná a rozšmelcuje si hrudník o volant, jeho volba.

    Vzhledem k tomu, že auta be airbagu řidiče už jsou čím dál méně častá, rozšmelcovaný hrudník nebude asi typický výsledek. Spíš je to na hod korunou mezi okamžitou smrtí a ochrnutím.

    18.4. 08:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    ...ve většině případů pás na zadním sedadle chrání především toho, kdo sedí před vámi.
    Pokud se me nekdo pta, jestli se musi u mne vzadu pripasat, vzdycky odpovidam, ze ne, ale ze je prosim aby nerozpazovali, az poleti dopredu, at mi neurazi hlavu. Pripne se skoro kazdy :-)
    vencour avatar 20.4. 09:52 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Kdysi jsem slyšel "je jedno, jestli se rozbije člověk o přední sklo nebo se mu utrhnou vnitřnosti když má pás". Tak nevim, jaké jsou meze, co vydrží jak.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    PepaSFI avatar 20.4. 15:14 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    tak vzhledem k tomu že závodníci přežívají v pásech nehody ve vysokých rychlostech, piloti letadel přežívají katapultáž, což je fakt krutý zrychlení když to musí dostat pilota dost vysoko dřív než ho dohoní směrové kormidlo, tak ty drůbky možná nějaké zranění utrpí ale tak hrozný to nebude. Naproti tomu, narazit obličejem přímo na ksicht není žádná sranda ani když se to stane jen tak z člověčí výšky na zem. A jak už jsem tady napsal, nehoda kolegů z práce, připoutaní modřiny na rameni, nepřipoutaný zlomené nohy a ruka.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    20.4. 18:59 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    závodníci přežívají v pásech nehody ve vysokých rychlostech

    Závodní auta ale AFAIK mají pásy dost odlišné od tříbodových pásů z běžných osobních aut (a tím spíš od těch, které se používají na zadních sedadlech). Na druhou stranu, ty situace, kdy by bezpečnostní pás způsobil smrtelné zranění, se týkají spíš až nehod typu čelní srážky ve 100 km/h, ne nějakého nárazu v 50-60 km/h, tam je to s pásem jednoznačně lepší.

    PepaSFI avatar 20.4. 22:48 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    princip je stejný, jen jsou ty závodní pásy bezpečnější, mají víc částí a líp rozloží síly na tělo. Jenže závodní auto nemá airbag a má pozměněné deformační zóny. U běžného auta je priorita pohltit náraz deformací konstrukce a přesměrovat ho mimo člověka. Závodní auta mají vestavěnou klec která má ochránit člověka i v situaci jakou by už sériové auto nedokázalo zvládnout i za cenu že náraz nebude tlumený deformací a jeho následky musí vychytat právě ty složité bezpečnostní pásy, přilba a ochrana páteře HANS.

    Ty pásy mají kromě bezpečnostní funkce ještě významnou funkci ergonomickou. Drží jezdce v sedadle a usnadní kontrolu nad vozem v extremních situacích. na okruhu se běžně jezdí v zatáčkách s bočním přetížením kolem 2 G a při brzdění to taky není jednoduchý. Při rally jsou navíc skoky a nerovnosti. V běžném autě by člověk potřeboval veškeré snažení aby se vůbec udržel v sedadle, natož aby k tomu dokázal dobře řídit. Do běžného pásu se sice taky dá v zatáčce opřít ale srovnat se to dá těžko.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Josef Kufner avatar 20.4. 16:35 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Já zas slyšel, že pokud nemáš pás, tak ti airbag zlomí vaz.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.4. 19:02 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Na předním sedadle velmi pravděpodobně. Tedy samozřejmě pokud se nejedná o dostatečně chytré auto, které při detekci nezapnutého pásu airbag deaktivuje. (Nebo pokud je sice auto chytré, ale řidič ne a tu detekci nějak oblbne.)
    6.4. 20:49 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Uz jsem si myslel ze David Watzke zase neco rozstrelil a koupil dalsi priblizovadlo.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    7.4. 09:47 luv | skóre: 17 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    ten ma ted to nejprovarenejsi - miatu :-D ... to je jen otazka casu nez to rozstrel
    java? shapes and colors ... with an angle grinder!
    xvasek avatar 7.4. 11:56 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    ...a ani se nepochlubil, kde a jak roflákal Omegu. :-(
    David Watzke avatar 13.4. 15:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Ta normálně začla hořet za jízdy, za to jsem nemohl :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xvasek avatar 13.4. 20:36 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Aha, psal jsi to, už jsem to našel. Co Volvo, jezdí, nebo už máš zase nějakou pojízdnou rakev? :-)
    David Watzke avatar 14.4. 11:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Mám teď '04 MX-5. Volvo položilo svůj život v autonehodě deset dnů po tom co jsem si koupil Miatu. Nějakej pán nejspíš usnul za volantem a vjel do protisměru, srazil se s autem přede mnou a to ho vymrštilo přímo proti mě. Naštěstí v městský rychlosti a prakticky bez zranění. Byla to jeho vina, tak pro tentokrát se mi to aspoň zaplatilo. Ale jako sága pokračuje, no :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    PepaSFI avatar 13.4. 17:36 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Miata není nejprovařenější, dyť většina lidí ani neví co to je. Ale každopádně je to fajn vozíček, ideálně generace NA. Jen to někteří lidi neoblíknou a když oblíknou tak nevidí dopředu a nesmí se s tím do zimy.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    David Watzke avatar 14.4. 11:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Mám NB(FL) a jezdím s ní denně od minulýho července, včetně zimy :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    PepaSFI avatar 14.4. 12:45 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    aby ti to nesežrala kovomorka. Solená Miata se rozkládá rychle. A jestlipak jsi už byl na kafi v Gastownu? Brněnská sekce měla první jarní srazík před týdnem, tak se snad pražská taky brzy probudí.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    15.4. 00:54 luv | skóre: 17 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    vsak miata je spotrebak :-D
    java? shapes and colors ... with an angle grinder!
    7.4. 12:01 prima kamarád
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    Ten už nic nerozstřelí, před dvěma měsícema umřel.
    David Watzke avatar 13.4. 15:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    To mi ani nikdo neřek.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    PepaSFI avatar 7.4. 19:51 PepaSFI | skóre: 5 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    to ovládání stěračů není chyba, má to přesně ten důvod který ti chybí u zadního. když vypneš motor a stěrače necháš zapnuté, pak by se mohlo stát že druhý den nastartuješ a utrhneš si přimrzlý stěrač nebo sedřeš sklo suchým prachem. Ovládací multipáčka světel je veledílo, máme totiž v rodině C3 a tam je to taky. V tom by jeden zabloudil. Obrácená logika mlhovek je běžná u spousty aut. To že není vidět přední kapota je taky normální, proto taky u líp vybavených bývá standardem že jsou parkovací čidla i vpředu. Ovšem zvykání si z nějaké hranaté škatule kde byly vidět rohy kapoty je nepříjemné, já to zažil a navíc jsem si musel zvykat na A sloupky které u dnešních aut zakryjí autobus v křižovatce.

    To USB možná nejde proto že některé telefony vyžadují aby byly propojené prostřední piny. Bez toho to nenabíjí, u některých snad telefon je z kabelu napájený aniž by nabíjel ale to nevím jistě. Bráchův C3 taky rád píská a mě to nasírá. na co je u jiných aut kontrolka, na to má Citroen píšťalku. Píská a člověk neví proč, následuje hledání, cloumání dveřmi jestli jsou zavřené, zastavení a vyhnání spolujezdce na kontrolu dveří kufru aby se následně zjistilo, poté co se řidič nervózně vrtí a vyběhne mu pás, že si málo zasunul sponu bezpečnostního pásu. Taky to píská když řidič leze z auta a klíček má v zapalování.

    Nouzové rezervní kolo je v pohodě, lepší než žádné. Pokud často používáš střešní nosič, pořiď si schůdek na kolo. Určitě se to najde někde na nějakých offroad nebo kempingových eshopech. Offroaáci to často používají. je to taková stupačka co se zavěsí jednoduše na kolo auta.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    18.4. 22:05 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze auta
    s tim pasem to bezne byva tak ze pod sedadlem je konektor, ktery staci odpojit a uz to nerve... :-)

    tady ty pipaky vymyslel nejaky chory mozek. Se na chvili odepnes aby ses mohl otacet pri parkovani a uz to rve...
    The enemy of my enemy is still my enemy.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.