abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 16:11 | Nová verze

Byl vydán Mozilla Firefox 67.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na stránce věnované vývojářům. Zdůraznit lze blokování těžby kryptoměn a otisku prohlížeče, viditelnější účet Firefoxu nebo rychlý přístup ke správci hesel.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 03:33 | Komunita

Rozšířená podpora operačního systémy Microsoft Windows 7 skončí 14. ledna 2020. Poté je možné využít placené podpory, přejít na Windows 10 nebo prostě na Linux. Vláda Jižní Koreje zkouší Linux. Přechod na Linux včetně nákupu nových počítačů by ji měl vyjít na 655 milionů dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
dnes 02:22 | IT novinky

CZ.NIC ODVR (Otevřené DNSSEC Validující Resolvery) nově podporují vedle DNS-over-TLS (DoT) také DNS-over-HTTPS (DoH). DoH lze vyzkoušet ve Firefoxu od verze 62, Chrome od verze 66 nebo Bromite od verze 67.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:11 | Nová verze

Po čtyřech letech od vydání verze 2015.03 byla vydána verze 2019.05 nástroje pro tvorbu 3D modelů OpenSCAD (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 19:44 | IT novinky

Americké společnosti omezují spolupráci se společností Huawei, protože Ministerstvo obchodu Spojených států amerických přidalo Huawei na černou listinu. Omezení již oznámili Google, Qualcomm, Intel, Xilinx nebo Broadcom. Google omezí přístup k Androidu a Google Play. Existujících zařízení by se to nemělo týkat. Prohlášení společnosti Huawei.

Ladislav Hagara | Komentářů: 59
včera 16:47 | Nová verze
Vyšla nová verze Strongswan 5.8.0, multiplatformní implementace ipsec řešení. Mezi hlavní novinky patří podpora nového virtuálního interface XFRM, který je součástí kernelu od verze 4.19. Dále přibyla podpora IPv6 do backendu i pluginu aplikace NetworkManager, nebo např. podpora zašifrovaných hesel v utf-8 přes EAP-MSCHAPv2. Kompletní seznam změn viz changelog.
Max | Komentářů: 0
19.5. 00:22 | Pozvánky

Richard Stallman, zakladatel hnutí svobodného softwaru, projektu GNU a Free Software Foundation, vystoupí 6. června od 17:30 v Brně v kině Scala se svou přednáškou Free Software Movement and GNU/Linux Operating System. Přednášku organizuje Ústav práva a technologií Masarykovy univerzity.

Ladislav Hagara | Komentářů: 34
17.5. 21:11 | IT novinky

Hewlett Packard Enterprise (NYSE:HPE) kupuje společnost Cray Inc. (Nasdaq:CRAY) za přibližně 1,3 miliardy dolarů. Výrobce superpočítačů Cray má v seznamu 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500 aktuálně 52 superpočítačů. S Intelem staví další superpočítač Aurora. S AMD staví superpočítač za 600 milionů dolarů s názvem Frontier. Ten by měl v roce 2021 převzít vedení v TOP500.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
17.5. 19:44 | Zajímavý projekt

Ondřej Kokešpodcastu Dataři představuje projekt Česká otevřená data. Jedná se o sadu skriptů, které stahují především finanční data poskytovaná státními institucemi. V rozhovoru vysvětluje, že ke správné interpretaci dat jsou potřeba doménové znalosti, a popisuje zkušenosti, jak získat dokumentaci, která u datových sad často chybí.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
17.5. 10:11 | Zajímavý projekt

Nadace XPRIZE vyhlásila před pěti lety soutěž Global Learning XPRIZE o nejlepší open source výukový program nebo inovativní způsob výuky, který umožní dětem v rozvojových zemích samostatně se naučit číst, psát a počítat. Tento týden byly vyhlášeny výsledky (YouTube). O první místo a 10 milionů dolarů se podělili Kitkit School a onebillion. Pět vítězných výukových programů bylo zveřejněno na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 19
GPU kterého výrobce aktuálně preferujete pro provoz Linuxu?
 (49%)
 (25%)
 (24%)
 (2%)
Celkem 315 hlasů
 Komentářů: 28, poslední dnes 04:02
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek

Vložit další komentář
Josef Kufner avatar 14.2. 03:07 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Kdysi jsem si trochu hrál s LaTeXem a s Twig. Výsledkem je toto: github.com/jkufner/lyx-on-twig.

Myslím, že použití LuaLaTeXu na předávání dat by bylo ještě lepší, ale tohle funguje docela dobře. Ve wysiwym editoru (LyX) si vyrobíš šablonu s kousky Twig konstrukcí, nacpeš do ní cokoliv potřebuješ a pak to buildneš jako běžný LaTeX dokument. Dokonce i nevyplněná šablona je validní LaTeX, takže náhled bez dat dává většinou smysl.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
14.2. 06:46 alfonz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Pro Pripravto jsme v jednu dobu používali rsttopdf či Latex/pdftex a pak také svg do PDF. No co k tomu dodat > byla to dost špatná zkušenost. Nakonec jsme skončili u přímo HTML a SVG (někdy generované přes RST) a to vcelku funguje, Někdy je potřeba si trochu pohrát s CSS. Zkoušeli jsme používat i reportlab a to bylo trochu lepší, ale vcelku komplikované. Používat přímo Cario, je asi docela v pohodě -> kreslí pěkně, akorát nevím jak to bude s udržitelností?
14.2. 07:50 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
K tomu Apache FOPu jste asi četl něco starého. FOP byl v první implementaci těžkopádný na konfiguraci a projekt pak na několik let usnul. Ale před pár lety se znovu probudil, vyvíjí se a zrovna na té konfiguraci se hodně zapracovalo – dnes stačí FOP rozbalit nebo přidat do závislostí a spustit a vše funguje. Používám FOP na různé věci a nikdy jsem nenarazil na to, že bych měl vážný problém s tím, co v něm není implementováno.
14.2. 09:02 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Aha, ok. A umělo by to to potřebné zarovnání akordů a textu? Tzn. v HTML se tohle řeší typicky tabulkou, kde se akordy dají do jednoho řádku a text do druhého a ono to samo spočte potřebné velikosti políček.

Já bych se asi stejně radši té závislosti na Javě vyhnul, ale i tak je dobré to vědět, díky.
14.2. 18:47 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Automatickou šířku sloupců tabulky Apache FOP neumí, to máte pravdu. Já tohle nikdy nepoužívám, ani v HTML nebo jiných tabulkách, protože to vždycky dopadne špatně. Tabulky v layoutu se přeceňují… Ten univerzální automat prostě nemůže uhodnout, jak tu tabulku zformátovat hezky. I v HTML bych akordy dělal spíš pomocí textu, tam stačí jednoduchý styl
.chord {
  display: inline-block;
  position: relative;
  top: -1em;
  width: 0px;
}
Ale z hlavy nevím, zda jde to samé udělat i v XSL-FO.

Píšete, že výstupem je i HTML – pak mi připadá nejjednodušší použít headless režim Chrome, ve kterém jde tisknout do PDF – Chrome umí z příkazové řádky pořídit screenshot nebo PDF. Podpora CSS v prohlížečích se v posledních letech rapidně zlepšila a pro stránkování podle mne nepotřebujete nic moc extra, a základní podporu prohlížeče mají.

Pokud si ale chcete pohrát s tím, aby výstup vypadal přesně tak, jak chcete, a má to být to podstatné na vaší aplikaci, je nejlepší si to vykreslovat sám, pak máte všechno v ruce. Ale samozřejmě je to pracnější.
14.2. 22:46 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
I v HTML bych akordy dělal spíš pomocí textu, tam stačí jednoduchý styl
.chord {
  display: inline-block;
  position: relative;
  top: -1em;
  width: 0px;
}
No, on by neměl mít nulovou šířku - v případě, že je širší než k němu vázaný text, měly by dohromady mít šířku akordu, aby se nepřekrýval s následujícím. Ale jinak ano, principielně souhlasim. Já ty tabulky použil jako rychlý hack, o kterém jsem věděl, že bude fungovat a dávat celkem správné výsledky, ale dobudoucna bych to mohl nahradit nečím pěknějším v CSS třeba...

Píšete, že výstupem je i HTML – pak mi připadá nejjednodušší použít headless režim Chrome, ve kterém jde tisknout do PDF – Chrome umí z příkazové řádky pořídit screenshot nebo PDF. Podpora CSS v prohlížečích se v posledních letech rapidně zlepšila a pro stránkování podle mne nepotřebujete nic moc extra, a základní podporu prohlížeče mají.
Já se touhle možností zabýval, ale zkoušel jsem myslím jen Firefox, ve kterém ta podpora není nic až tak dobrá (viz třeba tady). Nelezly mi z toho dobrý výsledky. Nicméně v Chromu to vypadá lépe, alespoň podle toho, co píšou na internetech.
Pokud si ale chcete pohrát s tím, aby výstup vypadal přesně tak, jak chcete, a má to být to podstatné na vaší aplikaci, je nejlepší si to vykreslovat sám, pak máte všechno v ruce. Ale samozřejmě je to pracnější.
Ono se to koneckonců nevylučuje a v zásadě by nebyl problém nechat uživatele vybrat, jestli chce jen HTML, které může s možností tisku počítat, nebo jestli chce i PDF + větší kontrolu. Dát do konfigurace možnost třeba spustit nad výstupním souborem nějaký příkaz nebude složité.
Josef Kufner avatar 15.2. 10:54 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Ta nulová šířka je kvůli tomu, aby ti to nevyrobilo mezeru mezi písmenkama v textu. Akord samotný přeteče ven a bude vidět normálně široký, jak je třeba.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.2. 12:11 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Přílohy:
Nerozumíme si. Jde mi o následující situaci (v syntaxi ChordPro):
tam [G]písnič[C]ku někdo [G]pí[C]s[D]ká.
Ten akord C (předposlední na řádku) je textově širší než ten jeden znak, ke kterýmu se váže ("s"). Z toho důvodu přeteče do následujícího akordu (D) a překryje se s ním. Viz přiložené snímky, ten správný je pomocí tabulky, ten druhý s tím CSS výše. Kdyby ten C akord byl ještě navíc třeba Cmi7 nebo něco takového, bylo by to ještě horší.

Další věc je, že je potřeba za tím akordem zajistit nějakou minimální mezeru (třeba pár pixlíků), aby nebyly těsně na sebe. V tom 'správném' snímku je ta mezera skoro až moc velká.

Neříkám, že se to nedá pomocí CSS vyřešit, určitě jo, jen to není tak jednoduché.
Josef Kufner avatar 15.2. 12:45 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Pokud dáš do spanu to, nad čím akord platí, tak to nastavením minimálních šířek uděláš snadno. Tedy DOM bude muset vypadat nějak takto (span je {}):
{tam }{[G]písnič}{[C]ku někdo} {[G]pí}{[C]s}{[D]ká.}
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.2. 15:42 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
nastavením minimálních šířek uděláš snadno
Nastavením minimálních šířek na co? Ta šířka je pokáždé jiná.

Další problém je, že když jsou takovéhle dva řádky pod sebou, tak akordy z toho spodního překrývají ten vrchní.

Já bych na to šel asi přes flexbox, ale nechce se mi teď s tím dělat...
Josef Kufner avatar 15.2. 16:45 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Nastavíš min-width spanu s textem na šířku akordu a akordy se ti nebudou překrývat. Pokud bude text delší, span se roztáhne.

Pokud akordy překrývají předchozí řádek, buď nastav line-height tak, aby se akord vešel.

S flexboxem to bude spolehlivější vůbec lepší, ale pointa je stejná.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.2. 16:52 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Nastavíš min-width spanu s textem na šířku akordu a akordy se ti nebudou překrývat.
Šířku akordu neznám. To je právě to, co chci po tom layoutu - aby si ji spočítal a uplatnil sám.
Josef Kufner avatar 15.2. 16:56 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Tak to máš smůlu a budeš to muset celé přeskládat do flexbox layoutu a v podstatě z toho udělat tu tabulku.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.2. 20:06 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Pokud chcete automatické zalamování řádků, řeší to line-height, pokud chcete řádky zalamovat ručně, řešil by to i margin-top.

Jak má být vlastně graficky správně vysázeno to, když jsou akordy delší než text? Pouze s mezerami, jak je to na obrázku nahoře, je to podle mne špatně – mohou tím vzniknout jiná slova, a když ne, stejně se to špatně čte. Podle mne by to mělo být spojené buď alespoň pomlčkou, nebo lépe vodorovnou čárou vyplňující celou tu mezeru. Je na to nějaký úzus, jak se to dělá správně? Použít by na to šel asi flexbox, ten by na rozdíl od tabulky uměl i to automatické zalamování řádků. Řadit horizontálně úseky „od akordu k akordu“ a ten úsek pak rozdělit na horní polovinu pro akord a dolní pro text. Pomocí pozadí by se tam asi dala udělat i ta horizontální čára spojující části slov.

Ale pokud si s tím chcete pohrát, aby to vypadalo hezky, asi opravdu pomůže jen naprogramovat si vlastní vykreslovač – pochybuju, že nějaký z obecných vykreslovačů půjde znásilnit k tomu, aby tohle vykresloval hezky i ve všech okrajových případech. A psaní takového vykreslovače je určitě zábava :-)
15.2. 21:31 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Jak má být vlastně graficky správně vysázeno to, když jsou akordy delší než text? (...) Je na to nějaký úzus, jak se to dělá správně?
Popravdě úplně nevim. Asi na to obecný úzus není. Tady jsou tři [1, 2, 3] příklady, jak to řeší jinde. Ten první se mi nelíbí, ty ostatní jsou meh. Ten třetí je taky s mezerou a to samý dělá i ChordPro.

Ta vodorovná čára by mi asi osobně vyvhovovala nejvíc, možná by mohla být např. světlejší barvou nebo dotted nebo tak něco. Jen nevim, jestli by to šlo udělat v HTML. Možná by to mohl být element s výškou 0.5em, vertikálně zarovnaný dole, ~100% šířkou a border-top.
Ale pokud si s tím chcete pohrát, aby to vypadalo hezky, asi opravdu pomůže jen naprogramovat si vlastní vykreslovač – pochybuju, že nějaký z obecných vykreslovačů půjde znásilnit k tomu, aby tohle vykresloval hezky i ve všech okrajových případech. A psaní takového vykreslovače je určitě zábava :-)
jj to každopádně, a s použitím Lua je na tom navíc fajn, že to není hardcoded...
15.2. 22:06 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Resp. ne 100% šířka, ale auto nebo jak se to dělá...
16.2. 09:14 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Vodorovná čára by se v HTML nejsnáze udělala obrázkem na pozadí, text před ní by měl bílé pozadí, aby ji překryl. Kdyby se mělo použít ohraničení, musel by tam být vložený další element a asi zase pomocí flexboxu by musel vyplňovat zbývající místo.

Jinak v HTML by bylo nejsnazší použít ruby element, který je přesně pro anotace v textu určený, jenže jeho speciální styly podporuje jenom Firefox. Viz codepen.io/anon/pen/JxeNEL.
Josef Kufner avatar 16.2. 12:35 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Můžeš nastylovat :after a/nebo :before. Přidat nějaký ten border a ujistit se, že při nulové šířce nebude vidět.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
14.2. 08:01 Joe
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Songs LaTeX Package nestačí? Osobně občas sáhnu přímo do songs.sty, když si chci přidat nějakou nestandardní věc - pochopitelně jen úpravou již existujícího \beginverse nebo změnou metrik.
14.2. 13:09 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
No, v zásadě ano, ale je to otázka komfortu a user-friendliness.

Tenhle progámek za mě např. řeší pospojování více souborů aniž bych to musel nějak explicitně řešit, dále umí např. transpozice nebo konverze notace (německá ↔ západní ↔ nashville), příp. experimentuju i s vysázením dvou sad akordů, kde např. jedna je bežná a druhá je auto-konverze do nashville pro snadnou transpozici apod. Ten LaTeXový formát je složitější než ChordPro a mně popravdě už to ChordPro přijde skoro zbytečně složité, chystám se zkusit použít na to Markdown s nějakými velmi drobnými rozšířeními (v podstatě potřebuju akorát značky pro tóninu, notaci a transpozici, jinak Markdown vlastně všechno má).

Další věc je, že o to vyjádřili zájem někteří příbuzní a kamarádi, kteří používají Windows a nejsou prorgamátoři (ačkoli jinak jsou počítačově gramotní) - v takovém případě je ideální, když jim můžu poskytnout standalone binárku.
mirec avatar 14.2. 10:32 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF

Ja na generovanie PDF momentálne používam z3c.rml. Nevyžaduje to cairo, X-ka, webkit ani nič podobné, je to čisté python riešenie bez nejakých hrozných závislostí. Zdrojové xml-ka nie sú až také škaredé.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
14.2. 13:00 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
To je zajímavé, díky.
14.2. 12:32 Rezervní Polská Kotace
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
...

Ale ted vážně, kde je zdroják? Nebo jsem to přehlédl? Každopádně dík za článek.

Osobně bych šel spíš cestou TeXu (tip: jsou i jiné varianty než plain a La - třeba právě Lua), ale souhlasím, že je to velký balík a jako součást malého programu to nní ono. Tam je asi Cairo správná volba.
14.2. 13:00 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Ale ted vážně, kde je zdroják?
Ještě není. Měl by být (např. podle doporučení Pietera Hintjense, že ano), ale zkrátka ještě není...
14.2. 19:59 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Je to sice phpčko (které ale v případě distribuovatelnosti pro windows je pár exáčů/dllek, netřeba instalovat), ale zkušenosti s tím mám dobré - mpdf.

Varianta je to HTML+CSS.

Stránkování má nějak vyřešené.

Muselo by se to ale zkusit.

Když mi zabalíš nějaký CSS+HTML export, klidně to tím zkusím prohnat.
Baník pyčo!
14.2. 21:36 retro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
je dobré vzpomenout u mpdf https://github.com/mpdf/mpdf/blob/development/LICENSE.txt což se nemusí úplně na všechno hodit
14.2. 22:10 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Jako jo, to je fakt. Na druhou stranu, pokud si z mpdf udělá nějaký tool ve smyslu
convert.php -i file.html -o file.pdf
a ten licencuje jako GPL2 (a z podstaty věci dodá i se zdrojáky),

program který ten convert.php bude execovat klidně může být pod jinou licencí.
Baník pyčo!
15.2. 08:16 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
HTML + CSS bych nezatracoval. Na generování PDF bych použil headless Chrome. Wkhtmltopdf je fajn, ale na každém systému web vypadá jinak. Díky Chrome nebudete mít problém s podporou CSS.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
15.2. 09:55 j.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Já noty sázím zásadně v lilypondu a z hlediska výstupu je to ideální nástroj. Z hlediska vstupu ... no je to latex, co si budeme povídat
15.2. 10:08 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
To je ale něco jinýho, to jsou noty. Na to bych taky použil Lilypond. Myslimže na to existují i nějaký GUI, ale nevim, jak moc jsou dobrý...
15.2. 11:19 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Lilipond bylo první co mě napadlo. Samozřejmě i bez not Lilipond:

Lilypond: Is there a way to create a song with just lyrics and chords? Without the notes
Refundace za Windows 7 od Lenovo obchodníka - soud rozhodl, že je zákazník v právu!
15.2. 12:19 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Hmm, pro běžné použití je ta notace těžkopádná (zkoušel jsem to už dřív), ale používat Lilypond jako backend by možná nemuselo vůbec být marný, pokud se dá nějak samonosně 'vzít s sebou'. A jako bonus to má vestavěnou databázi diagramů.
15.2. 15:06 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Vzít s sebou určitě nějak jde, protože jsem se o něm dozvěděl před mnoha lety od známého, který je muzikant z povolání a vůbec nemá technické vzdělání, ani IT ho nezajímá, v "počítačích" se téměř nevyzná a tenkrát používal Windows (a dnes určitě taktéž Windows).

Sám mi tenkrát řekl, že je ta notace pro něho jednodušší než se trápit s grafickými a drahými programy (které tehdá zkoušel), které si dělají co chtějí, nepodporují vše co je potřeba a výsledky jsou stejně nic moc. Myslím, že Lilipond uměl snad i transponovat či ty zápisy šly i přehrát přes MIDI atd.

Jinak pokud jde pouze o částečnou modularitu, tak já používám např. Pandoc s jeho minimalistickou LaTeX šablonou a přes parametry pandocu předávám dodatečné "moduly" (texťáky s běžným LaTeXem), které mi poskytujou dodatečnou funkcionalitu. Pro dokumentace jsem vytvořil a používám např. tyto "moduly":
tex_deeply_nested_lists.include
tex_external_link_symbol.include
tex_fix_figure_position.include
tex_header_settings.include
tex_table_alternating_color.include
tex_verbatim_bgcolor.include
Tím lehce rozšiřuji či zužuji potřebnou funkcionalitu v závislosti na projektu.

Pokud LaTeX backend, tak jedině na této hodně "vysoké úrovni" zapínání a vypínání takovýchto "modulů" (tzn. žádné "generování LaTeXu").

Jinak, a teď prosím no flame, LaTeX nemám vůbec v oblibě (i to psaní matematiky jde v mnohých jiných notacích lépe) a preferuji téměř jakýkoliv jiný nástroj (především grafické, nevyžadující psaní značek).
Refundace za Windows 7 od Lenovo obchodníka - soud rozhodl, že je zákazník v právu!
15.2. 15:20 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Myslím, že Lilipond uměl snad i transponovat či ty zápisy šly i přehrát přes MIDI atd.
Transponovat umí určitě, ale třeba Nashville notaci AFAIK neumí (ačkoli by se to asi dalo dohackovat v Guile).
Pokud LaTeX backend, tak jedině na této hodně "vysoké úrovni" zapínání a vypínání takovýchto "modulů" (tzn. žádné "generování LaTeXu").
Tomu asi nerozumím. Jak bych třeba použil Lilypond aniž bych generoval .ly tak nebo onak?
15.2. 19:44 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Tomu asi nerozumím. Jak bych třeba použil Lilypond aniž bych generoval .ly tak nebo onak?
Vyjádřil jsem se nepřesně. Samozřejmě obsah samotný bude nutné generovat. Avšak parametrizaci obsahu bych rozhodně nechtěl generovat jako součást obsahu, nýbrž pouze jako zapínání či vypínání "modulů" (např. obdobně jako jsem uvedl v případě pandocu).
Refundace za Windows 7 od Lenovo obchodníka - soud rozhodl, že je zákazník v právu!
Fluttershy, yay! avatar 15.2. 23:31 Fluttershy, yay! | skóre: 84 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Lout je hodně zajímavý jazyk. Sice jde v podstatě o one-man show s hodně pomalým vývojem, ale je to škoda.
17.2. 21:09 r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Nestačil by plainTeX?
\obeylines
\lineskip=10pt
\font\chordfont=cmr7
\font\rm=cmr12

\catcode`[=13
\def[#1]#2{{\raise1em\if#2>\hbox{\chordfont #1\hss}\else\hbox to0pt{\chordfont #1\hss}#2\fi}}

tam [G]písnič[C]ku někdo [G]pí[C]>s[D]ká
tam [G]pí[C]sničku někdo [G]pí[Cmi7]>s[D]ká
\bye

24.2. 20:43 radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Trochu out of date, ale přesto zkusím. Nevíte někdo o nějakém zpěvníku, v textové podobě ve formátu jako má ChordPro, případně jiném podobném, který se nechá pár reg. výrazy do té podoby upravit? Chtěl bych pořádně vyzkoušet svůj výtvor v palainTeXu. Jinak díky za inspirativní blog.
25.2. 16:17 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Asi bohužel nemam nic, co by se dalo okamžitě použít, sorry. Mam tu pár testovacích chordpro souborů, ale asi jsou copyrightované. Chtěl bych si sestavit nějaký malý demo zpěvníček z public domain věcí, ale ještě jsem to neudělal. Všechno mi to jde taknějak pomalu.

Pokud ti jde jen o ty značky akordů v textu, tak je to celkem v pohodě a nejspíš to vytáhneš z nějakého online zpěvníku [1, 2].

Ale jinak mi ten ChordPro nepřijde jako moc dobře navrženej formát, cokoli na rámec holého plaintextu v tom není podporováno nebo nešikovně (třeba označování slok a refrénu, konverze notace, transpozice). Takže mám teď rozepsanou podporu pro subset markdownu, aby to bylo snáz použitelnější a míň alien.
25.2. 22:45 radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Příloha:
Mě to v prvé řadě přišlo zajímavé programátorsky. V TeXu se dá zjistit délka textu pod akordem a s tím pak pracovat při formátování textu. Jinak kromě formátu ChordPro, který beru jako kostru formátu, mohu v textu používat makra TeXu. Testoval jsem na krátkém zkušebním textu:
\nadpis{Pískající cikán}
\interpret{Spirituál kvintet}

[G]Dívka [Ami]loudá se [G]vin[Ami]icí, [G]Tam, kde [Ami]zídka je [Hmi]níz[Ami]ká
[G]tam, kde [Ami]stráň končí [Hmi]voní[C]cí, si [G]písnič[C]ku někdo [G]pí[C]sk[D]á.

\nadpis{Be happy!}

[Cmi] [Dmi] [F] [C]
[Cmi7]H[C]ere's a little song I wrote
[Dmi]You might want to sing it note for note
Don't [F]worry be [C]happy

Dont worry be happy now
|:Dont worry be happy:| 4x
a vylezl mi z toho přiložený soubor. Myslím, že to nevypadá zle, v porovnání s tím, co jsem po krátkém hledání našel na internetu.
25.2. 23:39 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
Přílohy:
Hezký to máš.

Hodil jsem do chordpro Whiskey in the Jar (to by snad neměl být copyright problém), viz příloha.

Já si ten ChordPro dost ohackoval, že např. sám dělá sloky po dvojitém odřádkování apod. a přidal jsem transpozici + možnost mít dvoje akordy, viz ukázky.

Většinou používám sans-serif, přijde mi, že v horším osvětlení (táborák, ...) se to líp čte, ale zas ten serifovej font vypadá taknějak víc seriózně :-D Ale to je asi detail...
25.2. 23:42 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
PS. tohle je ještě renderovaný ještě s tím SVG coby mezikrokem, před přechodem na Lua, to ještě nemam dodělaný.
25.2. 23:45 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
PPS. Koukám, že se mi tam dostala řádka navíc pod tím refrénem, tak si to kdyžtak odmaž :)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.