abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 695 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Pravděpodobnostní štěně

    21.1.2015 16:34 | Přečteno: 4749× | Tak todleto musí pobavit všechny Linuxáky | poslední úprava: 21.1.2015 18:38

    Šel jsem do obchodu koupit štěně (teda mládě od psa - aby bylo jasno :-) ). Paní řekla, že má dvě šťeňátka k dispozici u chovatele, ale neví jejich pohlaví. Říkal jsem jí, že chci jenom fenku (ne psa), ona že zavolá chovateli a zeptá se. Zvedla tedy telefon, vytočila číslo a zeptala se, jestli aspoň jedno štěně je fenka. S úsměvem mi pak oznámila, že ano. Jaká je pravděpodobnost, že druhé štěně z tohoto páru je fenka?

    Prosím o rozumnou míru spoilerování v diskusi, ideálně pište jenom své vlastní názory a nelinkujte, linky doplním sám později. :-)

    Update:Tak spoilery už v diskusi jsou, tzn. ideálně napřed hlasovat a pak teprve omrknout. :-)

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Co vy na to?
     (0 %)
     (9 %)
     (27 %)
     (57 %)
     (6 %)
     (0 %)
     (0 %)
     (1 %)
    Celkem 111 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.1.2015 17:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Příklad hezký, ale matematická odpověď se od té skutečné bude lišit ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    xvasek avatar 21.1.2015 17:32 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Ne o moc. :-) Ve skutečnosti je díky jednovaječným vícerčatům (v našem případě jenom striktně dvojčatům) o pár procent větší šance na stejné pohlaví z jednoho vrhu, ale to pro náš příklad zanedbejme. Studoval jsem to pečlivě. :-)
    21.1.2015 17:09 blondýna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    1/2, protože buď bude, nebo nebude.
    Jendа avatar 21.1.2015 19:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Jaká je pravděpodobnost, že zítra vyhraju milion?

    1/2, protože buď vyhraju, nebo nevyhraju.

    :-)
    21.1.2015 19:58 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    "nebo nevyhraju."
    Takže můžeš vyhrát třeba dva miliony.
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    22.1.2015 09:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Gratuluji v mé soukromé loterii jsi vyhrál. Prosím, převezmi si následující cenu:
                  a8888b.
                 d888888b.
                 8P"YP"Y88
                 8|o||o|88
                 8'    .88
                 8`._.' Y8.
                d/      `8b.
              .dP   .     Y8b.
             d8:'   "   `::88b.
            d8"           `Y88b
           :8P     '       :888
            8a.    :      _a88P
          ._/"Yaa_ :    .| 88P|
     jgs  \    YP"      `| 8P  `.
     a:f  /     \._____.d|    .'
          `--..__)888888P`._.'
    
    :-D
    21.1.2015 17:55 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Jaká je pravděpodobnost, že druhé štěně z tohoto páru je fenka?
    Bez informace od té paní byly následující možnosti PP, PF, FP, FF; s informací následující možnosti PF, FP, FF. Je však otázkou, co znamená původní otázka?
    • Jde nám skutečně pouze o druhé štěně v páru (tj. může být první štěně pes a druhé fena)?
    • Nebo se termínem "druhé štěně" myslí to štěně, co není fena (tj. obě štěňata musí být fena)?
    21.1.2015 18:00 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Reklo se, ze nemas spoilovat.. Ale urcite se mysli ta druha moznost, protoze to prvni z paru je to, ktere si chce koupit - tedy fenku.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    xvasek avatar 21.1.2015 18:15 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Myslím, že platí ta první odrážka - může klidně být pes a fena. Druhou moc nechápu - IMHO implikuje existenci nějakého štěněte "co není fena" - žádné takové není nikde zmíněné. Jenom vím, že aspoň jedno z nich je fena.
    21.1.2015 18:40 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Pravda, tu druhou možnost jsem formuloval špatně. Myslím to štěně, o němž nemáme potvrzeno, že je fena, tj. to štěně, jehož pohlaví zatím neznáme.
    xvasek avatar 21.1.2015 18:56 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Asi rozumím, ale pak mi k tomu pak nesedí to v závorce - proč by z toho nutně plynulo to fena - fena?

    Každopádně by v té úloze nemělo být žádné slovíčkaření. U zadání je sice trochu "tricky", aby bylo správně položené a obsahovalo přesně správné informace, ale pointa je v tom, že intuitivní první odpověď není (u většiny lidí, včetně mě) správná.
    21.1.2015 19:00 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    O jednom víme, že je fena, a ptáme se, jaká je pravděpodobnost, že i to druhé je fena. Tj. vlastně se ptáme na pravděpodobnost situace, že obě jsou fena.
    xvasek avatar 21.1.2015 19:13 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Aha, ano, správně. Ale (jak správně píšeš) v kontextu toho, co víme - že (aspoň) jedno štěně je fena. :-)
    21.1.2015 18:22 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Pohlaví druhého štěněte je nezávislý jev na tom prvním, takže první myšlenka - buď kluk nebo holka teda 1:1. Jenže druhá myšlenka: vím, že ta štěňata jsou 2, to my dává varianty kluk-holka holka-kluk kluk-kluk holka-holka. Kluk-Kluk to není, takže uvažuji jen kluk-holka holka-kluk a holka-holka, holka to ve 2/3 případů být nemůže, protože ta jedna možnost už je obsazena. Vychází mi tedy že to štěně je v jedné třetině případů holka a v dvou třetinách případů kluk. Moje prvotní myšlenka by tedy platila, kdyby první štěně bylo holka a ne jedno ze dvou. Vzhledem k tomu, že 1/2 má 60 % hlasů, je Miriam nejchytřejší na ábíčku a může napsat, že by chtěla žužlat Maxova dicka. Zdar Maxi :-)
    21.1.2015 18:23 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Jo a ještě spoiler: John Snow je ve skutečnosti Targaryen, na konci zatím poslední knížky ho zabijou, ale on přenese svou duši do Ducha (svého vlka) a pak když ho Melisandra oživí nebude tím jeho duše poskvrněna. Zdar Marx
    xvasek avatar 21.1.2015 18:41 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Šikovný/á. :-) Přidal jsem spoiler alert do článku. Jinak míra špatných odpověďí má být až 80%, takže zatím jsme mírně nad průměrem...
    21.1.2015 18:43 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Fáákt? Poslední dobou uvažuju zase nad 1/4 protože ta možnost kluk-kluk, já nevím, ty chceš abych se zcvokla - podruhé! :-/
    21.1.2015 18:46 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Přesně kvůli takovýmhle blbostem mě vyhodili z muni, mně matika prostě nejde :-/
    xvasek avatar 21.1.2015 19:05 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Podle mě vidíš trávu růst :-), toto je v podstatě jenom drobný "brainfuck", IMHO snad FI ještě neklesla tak hluboko, aby měli potřebu vyhazovali lidi na takové zlomyslnosti. Zvlášť když stejnou práci odvede bez újmy na obecnosti pumping lemma pro CFL nebo interpret jazyka výrazů psaný v jazyce výrazů. :-)
    21.1.2015 19:37 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    To neznáš Hliněného, ten týpek má problém z toho, že je z Ostravy a je z toho nesmírný komplex. Zdar Maxovu penisu BTW: fakt je to ta 1/3? Já teď přemýšlím nad tou 1/4 ale už mi z toho jde hlava kolem :-/
    xvasek avatar 21.1.2015 20:13 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    To mi připomnělo vtip.

    Je učitelka v první třídě v Praze a ptá se dětí, komu fandí ve fotbale. Postupně si vyvolává prvňáčky a dostává odpovědi: "Já fandím Spartě, Spartě, já taky Spartě, Spartě, Slavii, Spartě..." Pak se dostane k Pepíčkovi a ten řekne: "Já fandím Baníku." Na to učitelka: "A proč Baníku?" "No protože rodiče jsou z Ostravy, našli si práci v Praze, přestěhovali se, ale jak je fotbal, tak pořád fandíme Baníku." Na to učitelka pohradavě: "Takže mladý pán je po rodičích, neumí si udělat vlastní názor, jenom blbě papouškuje co vidí doma a nic pořádného z něj nevyroste. Co kdyby rodiče byli úplně blbí, nezaměstnaní, neschopní budižkničemu, co bys dělal potom?" Pepíček se zamyslí a řekne: "...no ... to bych asi fandil Spartě..."

    ...nevím jak mě to teď napadlo... :-)

    Jinak čtvrtina / třetina - nevím, podle mého je to trochu s odstupem (a jakmile člověk najde ten chyták) celkem jasné.
    21.1.2015 20:45 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    No tak dobře no, budu si stát za třetinou a dělat chytrou i když se možná mýlím.
    22.1.2015 09:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Šikovný/á.
    Tak a teď úloha číslo 2: Je Miriam kluk nebo holka? :-D
    xvasek avatar 22.1.2015 10:34 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    V ismu existuje na FI jedna osoba, která je letos v prváku a jmenuje se křestním jménem opravdu "Miriam". Podle mého existuje jistá možnost, že by to mohlo sedět na zdejší "miriam" - když uvážíme, kolik je na FI celkem holek, kolik z nich se jmenuje "Miriam" a kolik jich je v prváku. Zatím čekám, jestli ji opravdu vyhodí, to bychom se měli dozvědět koncem zkouškového. Nicméně to je celkem nepodstatné, viz dále.

    Samozřejmě to totiž může být tak, že zlomyslný útočník si nějakou náhodou našel tuto osobu a ta mu (nevědíc o tom) může sloužit jako falešná stopa v další činnosti jeho alter ega.

    Poněkud by pomohlo, kdyby si "Miriam" na FI třeba dala do profilu v ISu nějakou informaci, kterou by jí někdo zaslal přes profil tady. To by potom znamenalo, že osoba vydávající se za "miriam" tady se (asi) umí přihlásit na "Miriam" v isu, samozřejmě by to pořád nebylo na 100%. Pořád existuje možnost, že profil na isu je falešný, nebo by mohl útočník využít nějaké sociální techniky a donutit "Miriam" z FI, aby si informaci na profil umístila, nebo její profil prostě hacknout.

    Osobně se mírně kloním k tomu, že miriam je opravdu žena, nicméně pochybnosti k jejímu pohlaví patří k místnímu folklóru asi stejně, jako Bulánci k diskusi o nové verzi wine, takže zatím nechci porušovat tuto pěknou tradici. :-)
    22.1.2015 11:48 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Už jsem v jiném blogu psala, že nejsem ta Miriamka, co studuje sítě. Přezdívku Miriam používám dlouhou dobu, takže ani nezneužívám její jméno, protože takhle bych si musela očíhnout, že nějaká Miriam má v plánu na FI MUNI jít pár let před. A samozřejmě, že jsem žena. Pavlix to může potvrdit, dohledej si, jak mě zval na večeři...
    xvasek avatar 22.1.2015 13:16 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Hm, zajímavá shoda náhod s tou Myriam na FI. Každopádně pro mě je tvé tvrzení o tom, že jsi někdo jiný, úplně stejně důveryhodné, jako plavlix a jeho pozvánka na večeři, takže jsme se stejně pořád nepohnuli dopředu ani o milimetr. Ba naopak pokud sama tvrdíš, že nejsi ta Myriam, posouvá se i pravděpodobnost tvého pohlaví směrem k hodnotě 0,5... :-)
    22.1.2015 13:59 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    O pozvání na večeři více na http://www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/389804. Miriam je časté jméno, klidně ji napiš a zeptej se jestli netroluje na ábíčku :-D moje historie tady je déletrvající a já navíc už na muni nestuduju.
    xvasek avatar 22.1.2015 14:06 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Já si radši pasivně počkám, kam se to vyvine, budu to z povzdálí potichu sledovat. :-)
    22.1.2015 14:43 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Já jen abych nedělala své jmenovkyni studující sítě ostudu :-D chudinka, nést následky mého trollingu tady, to bych nedopustila
    21.1.2015 21:14 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    To sice jo, ale ta první myšlenka je správná.

    Než paní zavolala: PF - FP - PP - FF

    75%, že jedno štěně je fena

    Po telefonátu se to rozpadá do dvou možností, které nelze uvažovat dohromady:

    A) FP - FF (známe pohlaví prvního štěněte)

    50%, že to druhé štěně je fena

    B) PF - FF (známe pohlaví druhého štěněte)

    50%, že to druhé štěně je fena
    Jendа avatar 21.1.2015 22:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    pavlix avatar 22.1.2015 09:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Ve skutečnosti neznáme pohlaví ani jednoho štěněte, jen známe omezující podmínku, že to nejsou obojí kluci.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Nicky726 avatar 22.1.2015 10:13 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Ale neznáme zároveň i druhou omezující podmínku, že to jedna z kombinací K(1)H(2) nebo H(1)K(2) být nemůže? (Jakkoliv nevíme, která z nich.) Nebo už to moc promýšlím…?
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    xvasek avatar 22.1.2015 10:38 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Odkud bychom ji znali? To už máš IMHO krapítko překombinované. :-)
    Nicky726 avatar 22.1.2015 11:17 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    IMO z toho, že jedno štěně je holka plyne jak (1) nemůžou být obě kluci, tak (2) platí jen jedna z možností (první kluk a druhé holka; první holka a druhé kluk).
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    pavlix avatar 22.1.2015 11:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Ne, pouze (1), protipříkladem jsou dvě holky, pro ty taky platí, že aspoň jedna je holka.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.1.2015 11:10 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Tím si právě nejsem jistý. Kdyby zadání znělo, že na inzerát koupím fenu se mi přihlásilo 10 majitelů dvou štěnat, tak pravděpodobnost, že náhodně vybraný chovatel má 2 feny je skutečně 33%. Co já jsem pochopil ze zadání, tak to je otázka na pohlaví jednoho štěněte a ty ostatní informace jsou vlastně redundantní. Je to úplně adekvátní situaci, že rodíme štěnata, první vyleze fenka, jaká je pravděpodobnost, že druhá bude také fenka? 50%...
    pavlix avatar 23.1.2015 11:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    pravděpodobnost, že náhodně vybraný chovatel má 2 feny je skutečně 33%.
    Uff.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.1.2015 16:49 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Neni to tak? Ledaze by se hlasili ti, co zadnou fenu nemaji.
    pavlix avatar 23.1.2015 11:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Je to úplně adekvátní situaci, že rodíme štěnata, první vyleze fenka, jaká je pravděpodobnost, že druhá bude také fenka.
    Takhle nějak se pak tvoří zákony nebo plány větších firem, ne? Šéf předefinuje matematiku a logiku tak jak ji sám umí a podřízení se pak snaží chovat, aby si nevšiml, že mu to nikdo nevěří. V diskuzi už je to tolikrát rozebráno a když tomu člověk věnuje sám trochu času, není problém rozlišit případ, kdy vím pohlaví prvního štěněte a kdy vím pouze omezující podmínku, která mi pohlaví prvního štěněte neříká.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.1.2015 11:33 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Bohužel, spíše nežli manager nebo poslanec je autor informatik a píše sračkoidní software, který nejlépe sám ví, co uživatel chce. Nebo ještě hůř, učí na vysoké škole a je financovaný z veřejných peněz. Zdar Pavlixi, už jsi viděl maxovo maxi péro? Podle mě je docela malý a nechápu proč si říká max. Maxovi zdar
    pavlix avatar 23.1.2015 11:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    To by byl v podstatě kolega od vedle, já sračkoidní software vylepšuju :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.1.2015 13:02 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    A jak se ti daří? Už se rozvedl?
    23.1.2015 17:02 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    OK, to jsem nedomyslel.
    kyknos avatar 24.1.2015 01:54 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    výstižné

    smutné je, když takhle funguje IT firma :/
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    21.1.2015 19:10 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Je takova televizni soutez, soutezici ma pred sebou 3 zavrene dvere, za jednemi je vyhra (auto) za zbylymi nic. Soutezici si vybere jedny dvere. Moderator otevre jedny ze zbylych dvou, nic za nimi neni. Soutezici ma ted moznost zmenit volbu na druhe neotevrene dvere, zvysi se pravdepodobnost vyhry pokud to udela?

    Nespoilerovat.
    21.1.2015 19:12 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    ne, pravděpodobnost se zvýšila, když moderátor otevřel ty prázdné, jinak je to fuk.
    xvasek avatar 21.1.2015 19:15 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Jj, od tohoto problému jsem se dostal k tomu v zápisku. :-) Chtěl jsem ho dát později samostatně. Ale našel jsem jeden ještě lepší.
    Nicky726 avatar 21.1.2015 19:31 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    No zvýší, jenže nejsem si jistý analogičností těch psů s touhle úlohou. Tady je rozhodnutí, pak nové info, tam jsou všechny informace dostupné již nazačátku.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    21.1.2015 19:35 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    No tam je právě chyba mého myšlení, já myslím, že se ta pravděpodobnost zvýší a že když změní bude mít 1/3 zatímco teď má 1/4 teda což je ale blbost, protože teď má 1 ze 3 a to je taky jedna třetina a zároveň předchozí jedna třetina. Bože, já jsem blbá!
    21.1.2015 19:54 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Bože, já jsem blbá!
    Sebepoznání první krok k nápravě. ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    21.1.2015 21:24 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Zvýší.
    22.1.2015 00:23 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Chybí jedna klíčová informace: moderátor kde je auto a vždy vybere ty dveře, za kterými není nic (nebo, jak je v původní verzi, je tam koza). Takže pravděpodobnost se zvýší.

    To je chyták; intuitivní úvaha totiž tak nějak (podvědomě) předpokládá, že vybral dveře náhodně a pravděpodobnost se nezvýší.
    22.1.2015 00:57 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Tak, tak. Pravděpodobnost za jeho dveřmi byla, je a zůstane 1/3, kdežto pravděpodobnost za druhými dveřmi po akci moderátora se zvedne na 2/3.
    pavlix avatar 22.1.2015 09:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Chybí jedna klíčová informace: moderátor ví kde je auto a vždy vybere ty dveře, za kterými není nic
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.1.2015 19:00 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Přesně tak, nejen že se využívá intuitivní ale chybné úvahy, že pravděpodobnost zůstává stejná, ale ještě se využije skutečnost, že lidé většinou nechtějí měnit svá původní rozhodnutí (tj. stojí si za svou první volbou), proto ukázáním dveří s kozou od moderátora neberou jako dodání informace, ale pokus o zvyklání (obdobně jako v soutěžích, kde moderátor správnou odpověď nezná a jen mate soutěžící). Jinka na pochopení je asi nejlepší nakreslit si rozhodovací strom (viz např. česká Wiki) a posčítat výsledné pravděpodobnosti.
    23.1.2015 13:19 aurel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    V zadání chybí podmínka, že moderátor ví za kterýma dveřma je auto a cíleně otevře ty, za kterýma auto není.

    V původní formulaci této klasické úlohy to bylo implicitně zadané. (Moderátor řekne: "A jak byste se rozhodoval teď?" a otevře dveře za kterýma auto není.)
    21.1.2015 19:17 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Mě by zas zajímalo, jaká je pravděpodobnost, že dostaneš to první štěně?

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    21.1.2015 19:27 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    V ruce mam bud 4-, 6-, 8-, 12- nebo 20-stennou hraci kostku, kazda varianta ma stejnou pravdepodobnost. Trikrat hodim, padne mi 5, 1, 4. Jaka je pravdepodobnost, ze mam v ruce 20-stennou kostku?
    21.1.2015 20:06 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    11,76%?
    21.1.2015 20:09 Zio Lix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    nula, dvacetistenky se preci bezne cisluji 2...21
    21.1.2015 20:17 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Vychazi mi ~ 1.7 % pro 20-stennou kostku (vs. ~ 63.5 % pro 6-stennou).
    21.1.2015 20:56 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Me taky, takze to asi bude spravne :)
    25.1.2015 22:55 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Super, nejdriv jsem nevedel jak to spocitat, ale nakonec mi to doslo a vyslo mi to stejne => spokojenost :-)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    26.1.2015 15:23 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Je to z online knihy Think Bayes (doporucuju), jak jsi to resil?
    26.1.2015 20:22 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Taky Bayesem.. Co me porad matlo bylo to, ze clovek ma strasnou tendenci intuitivne povazovat posloupnosti s nizsimi cisly za pravdepodobnejsi na te mensi kostce, prestoze to tak neni - vsechny pripustne posloupnosti jsou pro danou kostku stejne pravdepodobne.

    Nakonec jsem proste vzal v uvahu dve udalosti:

    A. Na n-stenne kostce padne dana posloupnost m cisel.

    B. Hazeli jsme n-stennou kostkou.

    V zadani zname P(A|B) a P(B) a chceme vypocitat P(B|A) => Bayesova veta.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    26.1.2015 21:42 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Ta udalost A ma asi byt 'padla posloupnost 5, 1, 4 bez ohledu na jake kostce'.

    Taky jsem to puvodne spocital pomoci Bayesovy vety, ale pak mi doslo, ze to je zbytecne silne kladivo. Ta uloha jde snadno spocitat primocare z definice podminene pravdepodobnosti - mame diskretni pravdepobodnostni prostor tvoreny elementarnimi jevy (vyber kostky, hod na 1. kostce, hod na 2. kostce, hod na 3. kostce); P(B|A) je proste P(B) na pravdepodobnostnim prostoru oriznutem na jevy splnujici A, tedy P(B,A)/P(A); P(B,A) odpovida jednomu elementarnimu jevu (20, 5, 1, 4), P(A) odpovida ctyrem elementarnim jevum (6, 5, 1, 4), (8, 5, 1, 4), (12, 5, 1, 4), (20, 5, 1, 4).
    26.1.2015 21:44 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Misto '(vyber kostky, hod na 1. kostce, hod na 2. kostce, hod na 3. kostce)' ma byt '(vyber kostky, 1. hod, 2. hod, 3. hod)'.
    27.1.2015 00:14 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Ta udalost A ma asi byt 'padla posloupnost 5, 1, 4 bez ohledu na jake kostce'.
    Mas pravdu, nebo obecneji "padla dana posloupnost". To n se pak projevi az v tom P(A|B).

    Je to hezky priklad na Bayesovskou statistiku - A je mereni a B je model, a na zaklade daneho mereni hledame model, ktery jej nejlepe predpovida (a P(B) je prior).
    Ta uloha jde snadno spocitat primocare z definice podminene pravdepodobnosti
    Neni to o tolik primocarejsi - akorat se tam zkrati to P(B), protoze pro pripustne kostky je to rovnomerne rozdeleni. Stejne si vzdycky toho Bayese odvodim, protoze si ho zkratka nepamatuji. :-)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    mirefek avatar 26.1.2015 01:16 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Taky souhlasim -- 24/1399 pro 20-stennou kostku vs. 8000/12591 pro 6-stennou.
    21.1.2015 20:45 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Plati u čoklů taky pomer narozenych psů k čubám 105:100?
    21.1.2015 20:50 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Aniž bych chtěl spoilovat, tak dávám za pravdu Miriam, když už spoiloval(a), výsledek má správně. Škoda, že se tu třeba nedá psát bílým písmem, aby to člověk viděl až po označení myší. To by se mohlo napsat výsledek a zárověň nespoiloval.
    Jendа avatar 21.1.2015 21:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Škoda, že se tu třeba nedá psát bílým písmem, aby to člověk viděl až po označení myší. To by se mohlo napsat výsledek a zárověň nespoiloval.
    RMOhIHNlIHTFmWViYSBwc8OhdCB2IGJhc2U2NAo=
    Jendа avatar 21.1.2015 21:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    A ne že někdo přijde s tím že to umí plynně číst!
    21.1.2015 21:10 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Simon.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    23.1.2015 20:40 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    To je pravda, ale přečtení trvá dýl (copy - paste - decode). Zrovna jsi tam mohl napsat řešení.
    21.1.2015 21:21 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Správná odpověď je: decode_base64("MS8z").
    21.1.2015 21:36 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Juchů, 1/3. Jsem chytrá!
    22.1.2015 11:56 dusan27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Pravdepodobnost je 2/3, lebo vsetky moznosti su 3 (PF, FP, FF) a vyhovujuce moznosti su 2 (PF, FF).
    Tomáš Bžatek avatar 22.1.2015 16:12 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Kocour
    Koupim litajiciho tucnaka
    22.1.2015 20:06 jája
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Dejme tomu, že Miriam má pravdu. Pak mi ale někdo vysvětlete, proč PF a FP jsou dvě možnosti. Je přeci jedno v jakém je beru pořadí, nebo ne? Prosím vysvětlit polopatě jak pro blbečky, na tuhle část matematiky jsem byl vždycky slabší :)
    pavlix avatar 22.1.2015 20:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Mimojiné jsou z hlediska pravděpodobnosti rovnocenné, stačí si to představit buď tak, že se jeden z nich narodil dřív a druhý později, nebo že dáš na chvíli každého do jiné bedny. Pokud to chceš brát jako jednu možnost, není problém, ale pravděpodobnost je u nich nezávislá a tudíž je různé pohlaví pravděpodobnější než jedno konkrétní společné pohlaví.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.1.2015 20:22 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    zkus si nasimulovat porod šťěňat. Jako první štěně se ti může narodit co? Kluk nebo holka. Mějme kluka jako 0 a dívku jako jedničku. Takže máme:
    0
    1

    Teď jdeme rodit druhé štěně. Opět máme dvě možnosti, které jsou stejně pravděpodobné takže si je přídáme k prvnímu štěněti:
    01
    00
    10
    11
    Tohle jsou stejně pravděpodobné situace, kdy se dodržuje 1:1 pohlaví u prvního porozeného štěněte i u druhého porozeného. Z toho škrtneme 00, protože o té víme, že nenastala. Otázka byla jestli je jedno ze štěňat holka. Teď potřebujeme zjistit kolik ze situací, kdy je jedno ze štěňat holka je zároveň situacemi, kdy jsou obě šťěňata holky a to je právě ta 1/3 v situaci, kdy víme, že minimálně jedno štěně je holka. Ale zároveň je to 1/4 situací, kdy víme, že jsou dvě šťěňata a 1/2 situací, kdy víme pohlaví jen druhého šťěněte. V námi uvažovaném kontextu bereme tu 1/3. Při jiných otázkých by se Miriam mýlila. Zdar maxovu malému penisu
    22.1.2015 20:38 jája
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    OK, to dává smysl. Jenže já jsem pán v obchodě a zajímá mě jen pohlaví. Ne v jakém pořadí se narodila, v jaké bydlí krabici. Jen to pohlaví. Co když by to byly kuličky v pytlíku - buď modrá nebo zelená. Já bych chtěl zelenou, paní by koukla do pytlíku a řekla by: "Zelenou mám." ?
    22.1.2015 20:44 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    No tak si dej do pytlíku kuličky a zkus to. Právě kvůli tomu, že ti na pořadí nezáleží to je 1/3, v tom je ten trik!
    22.1.2015 20:57 jája
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Asi jsem fakt natvrdlej. V pytlíku jsou dvě kuličky. Tedy tyto možnosti zelená a zelená, modrá a modrá, zelená a modrá. Zjistím že jedna je zelená. Zbydou tedy dvě možnosti zelená a zelená, zelená a modrá. Vychází mi to 1:1. Nevidím důvod zelenou a modrou počítat dvakrát.
    Jendа avatar 22.1.2015 21:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Zbydou tedy dvě možnosti zelená a zelená, zelená a modrá.
    A co modrá a zelená?
    22.1.2015 21:09 jája
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    V čem se liší od zelená a modrá? Jsou to kuličky v pytlíku, pořadí nemám šanci rozpoznat a nic jiného než barva mě nezajímá.
    mirefek avatar 22.1.2015 21:17 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    A co takto. Vem si dvě mince a proveď několikrát následující experiment: S oběma hodíš a v každém pokusu spočítáš, kolik pan ti padlo.

    Je to k nevíře ( :-) ), ale dvě panny padnou s pravděpodobností 1/4, dva orlové taky, ale právě jedna panna a jeden orel padne s pravděpodobností 1/2.

    Kdo nevěří, ať si to zkusí.
    22.1.2015 21:23 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    V ničem, ale musíš ji započítat dvakrát, protože v tvojí abstrakci jsou synonymní, ale na jejich výskyt to nemá vliv.
    22.1.2015 22:58 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Klidne muzes uvazovat pouze 3 varianty: "kluk kluk", "holka holka" a "kluk a holka", ale nemaji stejnou pravdepodobnost, takze se ta uloha vypocita trochu jinak.

    Vyhoda rozdeleni na 4 varianty je, ze vsechny maji stejnou pravdepodobnost. Proc? Predstav si ze hazis 10x minci. Takze bys rekl, ze je 11 variant: 0 orlu, 1 orel, ..., 10 orlu. Pokud jsou vsechny varianty stejne pravdepodobne, tak je asi 1/11 sance, ze ti padne 10 orlu. Coz je ale blbost, protoze ty varianty stejne pravdepodobne nejsou, 10 orlu ti padne na cca 0.1%.
    mirefek avatar 22.1.2015 20:54 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    22.1.2015 21:25 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    to se máš čím chlubit, že tě živíme z našich daní. Vysoké školy by neměly být financovány z veřejných zdrojů.
    mirefek avatar 22.1.2015 21:29 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Zde zmíněná úloha má další verzi -- v dokumentu 5.(iii). Představte si, že byste vyžadovali nejen fenku, ale dokonce fenku, která se jmenuje Xenie. OK, psí analogie tu trochu pokulhává :-), ale dejme tomu, že už mají předem daná jména a výjimečně i toto -- když tak můžete navrhnout vhodnější vzácnou vlastnost u štěněte.

    Opět jste měli štěstí a opravdu tu taková je. Jaká je pravděpodobnost, že druhé štěně je taky fenka (u té nás jméno nezajímá)?
    xxx avatar 23.1.2015 00:00 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Koukám, že Olšákovi rozšířili klan na další školu.
    Please rise for the Futurama theme song.
    kyknos avatar 24.1.2015 02:22 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    pak se to bude blizit polovine, protoze, z milionu paru stenatek, je trictvrtemilionu paru s feneckou obsahujicich milion fenecek... je li jedna fenka z milionu xenie, je polovicni pravdepodobnost ze ma sestru, protoze polovina fenecek je v FF parech

    kdyz ale bude xenie kazda druha, tedy pul milionu xenii, mame ctvrt milionu xenii s braskou a ctvrt milionu xenii se setrickou.. rada z tech sesterskych paru ale bude obsahovat dve xenie, sesterskych paru s xenii bude tedy mene nez smisenych s xenii... a pravdepodobnost druhe fenky bude s oblibou jmena xenie klesat...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    mirefek avatar 23.1.2015 00:49 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Chjo :-) Clovek by cekal, ze se zapoji do diskuze o matematice a misto toho se zacne resit, kde pusobi, a z jakych penez... :-D

    Nechcete se radsi zamyslet, jak je to s tou Xenii?
    23.1.2015 01:26 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Me tam zaujala treba ta treti :) Jde to vyresit nejak jednoduse?

    Napada me jedine resit to "hrubou silou" na pocitaci takhle: Stav se bude kodovat jako (A, B), kde A je kolik lidi sedi na svych mistech, B je kolik lidi sedi na cizich. Pravdepodobnost, ze si novy cestujici sedne na svoje misto, tedy pravdepodobnost prechodu z (A, B) do (A+1, B), je (100-A-B) / (100-A). Pravdepodobnost prechodu z (A, B) do (A, B+1) je B / (100-A).

    Na zacatku vime pravdepodobnost vsech stavu, (0, 1) a (1, 0) maji nenulovou, ostatni nulovou. Kdyz prijde druhy cestujici, updatuji se pravdepodobnosti vsech stavu. To same s tretim atd. a v momente kdy prijde posledni, tak se spocte pravdepodobnost, ze si sedne na svoje misto.

    Je ten postup spravne?
    mirefek avatar 23.1.2015 01:47 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Jo ta je fajn -- da se celkem pekne rozmyslet, ze to vyjde (necekane :-) ) 1/2. Obecne to jsou ulohy, na ktere neni potreba hruba sila. Snad s vyjimkou desitky -- v te se vymysli myslenka a pak se docela pracne (i kdyz myslim, ze to porad jde rucne) spocte, jakou ma sanci na uspech.

    Nejaka dynamika by na trojku asi pouzit sla, ale rekl bych, ze to nebude presne takto (pouze z A a B se neda urcit, jestli si dany cestujici sedne na svoje misto ci ne).
    Petr Bravenec avatar 23.1.2015 14:19 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Podobná situace:

    "Dobrý den, chci koupit štěně, ale musí to být fenka."

    "Zavolám chovateli, vím, že nějaké štěně má... aha, tak teda má dvě, u toho jednoho je jisté, že je to kluk, u druhého štěněte se zatím neví."

    Jaká je pravděpodobnost, že to druhé je fenka?
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    kyknos avatar 23.1.2015 15:49 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    uvazujeme-li cistematematicky bez biologickych komplikaci, pak 50% - pohlavi druheho stenete je nezavisle
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.1.2015 16:05 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Vzhledem k tomu, že v zadání se nemluví o štěňatech z jednoho vrhu, vychází mi to 1/2. I každé další štěně má šanci být buď kluk nebo holka.
    23.1.2015 18:07 Falešný David Kolibáč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Tady nezáleží na tom, jestli jsou štěňata z jednoho vrhu, pořád to bude 1/3, leda by se změnily okolnosti někde na úrovni zamlčených předpokladů a ten, komu volala, by měl třeba většinu kluků. Jsi teplouš.
    Josef Kufner avatar 23.1.2015 17:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Podle zadání se zdá, že telefon ještě nepoložila. Proč tedy nepoložit doplňující otázku a nemít 100% jisotu, jak to vlastně je?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kyknos avatar 23.1.2015 19:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Je to v podstatě středoškolská úloha z biologie. Respektive mendelisticke genetiky. A kdo dával ve škole pozor, musí to trefit i intuici. Pravděpodobnost dvou fenek (bez předchozí informace) je 1/4. Jednu už ale máme jistou, takže pravděpodobnost bude vyšší. Polovina je ale zjevně moc. No a když si člověk nakreslí čtvereček, je to hned jasné a presne.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 23.1.2015 21:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    A kdo dával ve škole pozor, musí to trefit i intuici.
    Zrovna genetika se na mnohých středních často úplně vynechává z důvodu, že to buď učitel nechápe nebo neví, jak to vysvětlit. A tam, kde se řešila, se často omezila na malé množství teoretických keců z učebnice, rozhodně žádné počítání ani na této úrovni.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 23.1.2015 22:49 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    ano upadek vzdelani, hlavne ze se uci skvorecky a podobni niemandi...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 24.1.2015 01:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    +1 za rozčarování ze Škvoreckého.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 23.1.2015 23:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    je to katastrofa, kdybych měl jen jeden rok na celou biologii, coz muze byt nejakych 50 vyucovacich hodin (?, dve hodiny tydne, minus prazdniny a spousta hodin co odpadne atd), tak z toho:

    10 hodin na evolucni biologii, vcetne etologie a sociobiologie

    10 hodin na genetiku a zaklady molekularni biologie

    10 hodin na fyziologii a zaklady mediciny

    10 hodin na ekologii s presahem do planetarnich ved (jak funguji oceany, atmosfera atd)

    10 hodin na zemedelstvi, potravinarstvi a dalsi biotechnologie kolem nas

    tak prinejmensim kazde nadprumerne intenligentni dite bude mit celkem solidni prehled toho nejdulezitejsiho v biologii

    uz si nejak nepamatuji, cim jsme tam marnili cas, ale taky to tenkrat stalo za prd
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    25.1.2015 22:56 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Vsechno, co vim o genetice, jsem se naucil z Minecraft Forestry.. :-)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    kyknos avatar 25.1.2015 23:02 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    to toho asi moc nevis :)

    teda nidky jsem to nehral, ale tahle hra mi prijde obzvlast stupidni
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.1.2015 10:59 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Je zajimave, jak moc nekdo muze byt odsuzujici. Ja bych docela rad videl priklad hry, u ktere bych radsi, aby ji hraly moje deti, nez Minecraft. :-) Prinejmensim mezi AAA hrami, troufam si tvrdit, zadna takova neni.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    kyknos avatar 26.1.2015 11:03 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    nevím, co je AAA :)

    hry pro děti? třeba geocaching je super
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.1.2015 11:26 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    No jasně, jako třeba ten týpek, co se nedávno zasek v mostním pilíři a chcípnul tam. Nebo ten chlápek, co na nějaké americké odlehlé cestě unášel a znásilňoval ženy. No, hlavně že je to naučí jít po mamonu (kešce). Ty jsi fakt kretén, kyknosi.
    kyknos avatar 26.1.2015 12:44 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    lol, geocaching uci lidi po mamonu :D

    driv chcipne u pocitace na infarkt nez u kesky
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.1.2015 18:24 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgarismy.

    Zobrazit komentář
    kyknos avatar 26.1.2015 20:55 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    on je ten komentar cely stupidni, ale abych ti ho rozebiral cely, na to nemam cas ani naladu, princezno :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.1.2015 13:34 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    AAA.

    No pokud ti prijdou obzvlast stupidni vsechny pocitacove hry, pak asi ano. Ale MC je zrovna jedna z nejlepsich pro deti, troufam si tvrdit.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    kyknos avatar 26.1.2015 14:34 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    kde jsem tvrdil, ze mi prijdou stupidni vsechny pocitacove hry? on geocaching je take pocitacova hra

    ale hra, ktera vypada jak z osmdesatych let, hraji ji i lide s iq 70 a je uplne o nicem...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.1.2015 14:59 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    ale hra, ktera vypada jak z osmdesatych let, hraji ji i lide s iq 70 a je uplne o nicem...
    ..muze byt jednou z nejlepsich. Jako treba LEGO - taky je to jen pitoma hromada kostek.

    Pobavme se konkretne. Dej priklad (nejlepe AAA, jiste lze najit par "niche" veci jako letecky simulator) pocitacove hry, ktera je podle tebe mene stupidni nez (modovany) MC.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    kyknos avatar 26.1.2015 16:32 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    lego je super, to je fyzicka hra, kde skutecne neco tvoris

    jak jsem rikal, nejlepsi pocitacove hry jsou ty, co te donuti nesedet u pocitace (geocaching, ingress a jiste mnohe dalsi)

    z tech co se daji hrat na zidli u desktopu pak ty, kde skutecne musis myslet, treba rosalind.info :)

    z tech velmi klasickych pocitacovych her se vybira tezko, obvykle jen hromada efektu a gameplay stoji za prd, naposledy se mi libil fallout, ale obecne RPG bez skutecne AI bude vzdycky jen uboha nahrazka, s kusem papiru a zivymi spoluhraci je to o tri rady lepsi
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.1.2015 22:12 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    lego je super, to je fyzicka hra, kde skutecne neco tvoris

    A v cem se lisi 'skutecne tvoreni' s Legem a 'neskutecne tvoreni' s Minecraftem?
    26.1.2015 22:35 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgarity.

    Zobrazit komentář
    kyknos avatar 26.1.2015 22:41 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Tuhle chorobu (zaměňování reality a virtuality, nebo jejich kladení na stejnou úroveň) má hodně ajťáků a začíná mě z vědeckého hlediska zajímat.

    Ale vžít se do toho nedokážu.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.1.2015 23:27 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Pokud se bavim o tvurci praci, tak prevazna cast tvurcich cinnosti probiha 'virtualne', prevod z 'virtuality' do reality je pak uz jen mechanicka cinnost. Napr. architekt vytvori plany (a je jedno ci v pocitaci nebo na papire) a nasledne stavebnici podle tech planu postavi budovu.
    kyknos avatar 26.1.2015 23:34 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    pak je to stejne nudna cinnost jako ajtarina, nicmene spousta architektu pouziva modely, kresby aj., navic je trosku rozdil mezi virtualni predlohou realne veci a virtualitou, ktere je jen sama pro sebe

    a ze prevazna cast tvurcich cinnosti probiha virtualne, o tom mam znacne pochybnosti :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.1.2015 00:05 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    pak je to stejne nudna cinnost jako ajtarina

    Pokud nekdo hodnoti tvurci cinnost za nudnou jenom proto, ze neprodukuje okamzite hmotne vysledky, tak ma IMHO tragicky nedostatek predstavivosti.
    nicmene spousta architektu pouziva modely, kresby
    V situaci, kdy 'realnym produktem' je budova, tak modely a kresby na papire jsou vicemene stejne 'virtualni' jako modely a kresby v pocitaci.

    a ze prevazna cast tvurcich cinnosti probiha virtualne, o tom mam znacne pochybnosti
    Architekti, konstrukteri, programatori, matematici, spisovatele, cast grafiku a designeru ...
    kyknos avatar 27.1.2015 00:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    jiste to je skutecne vetsina tvurcich profesi :)

    nemluve o tom, ze konstrukter stavi protototypy, grafik matla barvy a i spisovatel si nakonec vezme do ruky fyzickou knihu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 27.1.2015 11:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    a i spisovatel si nakonec vezme do ruky fyzickou knihu
    Nebo fyzickou elektronickou čtečku :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 27.1.2015 11:35 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    to je totez
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 26.1.2015 22:54 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    ale abych se nevyhýbal odpovědi, rozdíl je to asi takový jako mezi skutečným sexem a čuměním na porno
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.1.2015 00:28 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Myslis jako ze skutecny sex je vetsi drina a neda se tam uskutecnit zdaleko vsechno? :-)

    Ja si netroufam, jako ty, odsoudit jedno ci druhe jako lepsi. Oboji, jak Lego (fyzicka stavebnice) tak i Minecraft (virtualni stavebnice) maji sve vyhody a nevyhody.

    Fyzicke jsou realnejsi (diky fyzikalnim zakonum a omezenim), clovek si to hezky osaha, ale je to nekdy opruz sestavovat/rozebirat, a nakup velkeho mnozstvi dilku neco stoji.

    Naproti tomu virtualni sice nejsou tak realne (i kdyz ono projit se v pohledu prvni osoby tim vytvorem taky neni od veci), ale zato mnozstvi dilku omezene nijak neni a casto tam jsou moznosti, ktere porusuji fyzikalni zakony.

    Jinak ano, logickych her (na premysleni) na pocitaci je spousta, ale nejsou zrovna AAA (treba ja jsem si dost oblibil Spacechem). Ale obcas si clovek potrebuje i odpocinout.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    kyknos avatar 27.1.2015 00:42 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    nepotrebuju zadne AAA

    a s nekym, kdo nepozna, zda je lepsi sex nebo porno, se asi nikdy nedokazu shodnout - to je presne ta divna choroba, do ktere se vzit neumim. Zacina to (pony)pornem a konci to poprenim vlastniho vedomi, to uz jsem jednou slysel, a nebylo to nic prijemneho poslouchat, i Lovecraft by se divil :D
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.1.2015 08:17 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    zda je lepsi sex nebo porno
    Ovsem pokud je sex analogii fyzicke stavebnice, pak porno neni analogii te virtualni. To by spis byla nejaka pocitacem-asistovana sexualni fantazie. Mozna dating sims by se tomu blizily.. (Ono mozna v Japonsku uz takovym vecem hodne lidi prednost dava. :-))
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    kyknos avatar 27.1.2015 09:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    vsak japonsko je hodne nemocne... uz jen to japonske porno...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.1.2015 12:54 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Karlíku kde si? Šahaj nám na chobotnice. ;-)
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    27.1.2015 08:22 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Prinejmensim se ale pak muzeme shodnout, ze MC je mene stupidni nez AAA hry, kterych se prodava drtiva vetsina (a jsou to typicky to, co si clovek normalne predstavi pod "pocitacova hra").
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    kyknos avatar 27.1.2015 09:12 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    1) stale netusim, co jsou AAA hry

    2) trochu o tom pochybuji, MC je skoro archetyp stupidni hry
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.1.2015 09:34 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Kdyz te tak posloucham, vzpomnel jsem si na kamarada, s kterym jsme hrali RPG (na papire), jeho otec mu to trochu zakazoval, protoze mel pocit, ze je to "hloupa" hra. Stejne jako ty - neznas to, ale odsuzujes to.
    MC je skoro archetyp stupidni hry
    Vezmi si treba tady, prvni odkaz z Google. Ktera z tech her neni stupidnejsi nez Minecraft? Pokud chces neco takoveho tvrdit, nemam s tim problem, jen bys mel akceptovat, ze pak odsuzujes 95% pocitacovych her (rikam, s vyjimkou nejakych niche jako simulatory nebo logicke hry).
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    kyknos avatar 27.1.2015 09:38 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    znam to dost dobre, abych to mohl odsuzovat

    ano 95% pocitacovych her je odpad, v tom se shodneme, mozna i vic
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 27.1.2015 09:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    a neni to nijak prekvapujici, plati to i pro filmy, hudbu a dalsi produkty zabavniho prumyslu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.1.2015 01:05 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Fyzicke jsou realnejsi (diky fyzikalnim zakonum a omezenim) ... Naproti tomu virtualni sice nejsou tak realne

    Rekl bych, ze virtualni maji daleko vetsi potencial k tomu byt realisticke. Realisticnost fyzickych stavebnic jako lego je omezena jejich fyzickou realizaci a realisticnost kazde stavebnice ve vyraznem meritku proste musi narazit na square-cube law.

    Oproti tomu virtualni stavebnice muze byt velmi realisticka i velmi nerealisticka podle toho, jaky je zamer autora. Realisticky udelana virtualni stavebnice muze byt naprogramovana tak, aby simulovala fyziku pomoci nejakeho jednoducheho fyzikalniho modelu, zato ale 'v realnem meritku' reprezentovanych objektu.
    kyknos avatar 27.1.2015 01:09 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    od kdy realna stavebnice neni realna? :D ne kazdy musi zrovna stavet mrakodrap :) (pominu-li ze fyzika v pocitacovych hrach je obvykle dosti smesna a malokdo si hraje s nejakym profesionalnim navrharskym programem na mrakodrapy)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.1.2015 01:32 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Realne stavebnice jsou dost nerealisticke prave kvuli zminenemu square-cube law. Kosticka z lega ma podstatne jine pomery mezi hmotnosti, rozmery a pevnostmi nez realne stavebni materialy.
    kyknos avatar 27.1.2015 02:38 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    co jsou "realne stavebi materialy"?

    kdyz jsem byl dite skolou povinne, stavel jsem z lega hodiny, ktere, merily cas, programovatelneho robota, krmitko pro ryby co fungovalo atd... co na tom bylo nerealneho?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.1.2015 08:19 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Mluvi o tom, ze kdyz udelas neco v modelu treba 1:100, tak ty materialy se ti budou chovat jinak (napr. je mozne postavit papirovou budovu v meritku 1:100, ale zkus ji postavit v meritku 1:1). Coz u pocitacoveho modelu nehrozi.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    kyknos avatar 27.1.2015 09:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    a kdo te nuti pracovat v meritku 1:100?

    on ani ten pocitacovy model neni univerzalni, ukaz mi, jak v nejake stavebni hre vytvaris se spravnou fyzikou vse od nanostruktur po nejake obrovske veci... zatim jsem nevidel hru, ktera by mela spravnou fyziku v jakemkoliv meritku, ani blbe zavody aut
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.1.2015 09:40 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Ja (a Ondrej myslim taky) to proste nevidim tak cernobile jako ty a proto mi tvuj argument pripada jako falesna dichotomie/strawman. Fyzika (nebo jiny aspekt) hry nemusi byt perfektni na to, aby to v nekterych pripadech umoznovalo vetsi realismus.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    kyknos avatar 27.1.2015 09:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    vetsi realismus nez realita?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 27.1.2015 11:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Větší realismus než modelování z lega.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 27.1.2015 11:50 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    ale proc z lega modelovat, z lega stavis realne predmety
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 27.1.2015 12:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Já jsem teda z lega stavěl modely všeho možného, ale nemůžu si vybavit jediný reálný předmět. Nejblíže tomu měli meče, se kterými jsme se s bratránkama reálně řezali, ale musím říct, že životnost dřevěného cvičného meče to nemělo :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 27.1.2015 12:04 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    imho je vse co postavis z lega realny predmet
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 27.1.2015 12:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Já asi s další diskuzí počkám si až se do takového domečku z lega nastěhuješ ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 27.1.2015 12:25 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    i to by asi slo
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    25.1.2015 15:36 ow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    "Házím dvěma korunama současně" versus "Jedna už leží na stole a házím jen tou druhou"
    kyknos avatar 25.1.2015 15:41 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    kdyz hazis korunou, pokazde mas 50%
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    25.1.2015 15:56 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    To je ale uplne to same... ;-)
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    30.1.2015 13:46 Ditys
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Jsou celkem 4 kombinace - PP,PF,FP,FF. Pravděpodobnost té poslední je 1/4, tedy 25%.
    kyknos avatar 30.1.2015 14:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    a to, že už máš nějakou informaci, tě nezajímá? :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.2.2015 22:46 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravděpodobnostní štěně
    Vy*erte se na to. Ať paní zavolá znova :D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.