abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 01:00 | Komunita

LWN.net, původně Linux Weekly News, slaví 20 let. První číslo vyšlo 22. ledna 1998. Psalo se o devfs, o 2 GB omezení velikosti souborů na souborovém systému ext2 nebo o renderování scén ve filmu Titanic na Linuxu na procesorech Alpha. Aktuální vývojové linuxové jádro bylo 2.1.79. LWN.net je zcela závislé na předplatitelích. Předplatné na měsíc stojí 7 dolarů. Články na LWN.net jsou týden od vydání k dispozici pouze předplatitelům. Následně jsou uvolněny všem pod licencí CC-BY-SA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:22 | Pozvánky

V sobotu 24. 2. se uskuteční již 5. ročník největší české WordPress konference – WordCamp Praha 2018. Pražský WordCamp bude rozdělen na dva proudy – pro uživatele a pro vývojáře. Je naplánováno 10 přednášek, 6 workshopů, 6 případových studií, Happines Bar a spousty příležitostí pro networking. V neděli se bude dále konat Contributing Day, kde se každý bude moci aktivně zapojit do překladu, či plánování dalších meetupů. Je připraveno 450

… více »
smíťa | Komentářů: 0
včera 05:55 | Komunita

Linus Torvalds oznámil vydání Linuxu 4.15-rc9. Po vydání stabilní verze Linuxu se přibližně na 2 týdny otevře začleňovací okno. To se uzavře vydáním verze rc1. Po týdnech následují další rc verze. Obvykle týden po vydání verze rc7 nebo rc8 následuje vydání nové stabilní verze Linuxu. Verze rc9 byla naposledy vydána před více než 6 lety, 4. října 2011. Jednalo se o Linux 3.1. Tenkrát následovala ještě verze rc10.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
21.1. 21:55 | Zajímavý článek

Greg Kroah-Hartman se v příspěvku na svém blogu věnuje aktuálnímu stavu řešení bezpečnostních chyb Meltdown a Spectre v Linuxu. Jak je na tom Váš Linux? Stačí spustit příkaz "grep . /sys/devices/system/cpu/vulnerabilities/*". Pro více informací lze doporučit Spectre & Meltdown Checker.

Ladislav Hagara | Komentářů: 46
19.1. 18:55 | Komunita

NHSbuntu (Joinup, prezentace) měla být z Ubuntu vycházející linuxová distribuce přizpůsobená pro potřeby britské Národní zdravotní služby (NHS). NHS se název nelíbil, nejednalo se o oficiální projekt NHS, a proto bylo NHSbuntu v září loňského roku přejmenováno na NHoS. Vývojáři NHoS tento týden oznámili, že NHS se nelíbí ani název NHoS a už nemají sílu na další přejmenování a pokračování v projektu. Dodávají, že několik jednání s vedením

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
19.1. 18:44 | Pozvánky

Koncem ledna, 29. 1. 2018 od 17 do 20 hodin se v Akademii CZ.NIC uskuteční večer s Turrisem.

Co bude na programu?… více »
Miška | Komentářů: 19
19.1. 18:33 | Pozvánky

Na tri dni sa hlavné mesto Slovenska po tretíkrát zmení na miesto s najväčšou koncentráciou profesionálnych programátorov, systémových administrátorov, učiteľov informatiky aj technologických nadšencov. Hlavným lákadlom bude konferencia PyCon SK 2018, určená záujemcom o Python, jeden z najpopulárnejších programovacích jazykov na svete.

… více »
RicCo386 | Komentářů: 1
19.1. 18:22 | Pozvánky

Letošní ročník konference Prague PostgreSQL Developer Day se koná ve dnech 14. 2. a 15. 2. 2018. Zveřejněn byl program s přednáškami a školeními. Otevřena byla také registrace na konferenci.

TomasVondra | Komentářů: 0
19.1. 11:33 | Komunita

Společnost Canonical stojící za linuxovou distribucí Ubuntu oznámila dostupnost nástroje pro týmovou spolupráci Slack (Wikipedie) ve formátu snap. Instalovat jej lze ze Snapcraftu. Slack pro Linux je dostupný také ve formátu klasických balíčků pro Ubuntu a Fedoru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
18.1. 17:33 | Nová verze

Po roce vývoje od vydání verze 2.0 a 6 000 změnách byla vydána nová stabilní verze 3.0 softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem, Wine (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit například podporu Direct3D 10 a 11. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (7%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (77%)
 (13%)
Celkem 1372 hlasů
 Komentářů: 53, poslední 17.1. 16:55
    Rozcestník

    Kolik že je tam stupňů?

    1.1. 18:52 | Přečteno: 1278× | MeaningOfLife | poslední úprava: 14.1. 13:04

    Při sbírání podkladů k jednomu člálnku jsem narazil na výrok "ve vesmíru je nehostinno, teplota se pohybuje mezi -120 a 150 °C". Nějak mi to vrtalo hlavou, pamatuju si, že je tam mráz a skoro absolutní nula a jen reliktní záření dělá něco pro lepší teplo. Tohle tvrzení jsem našel v přednášce o Satelitech od někoho z ESA z Toulouse na Coursera. Viz obrázek v příloze.
    Co koukam, tak všude vidim teplotu do 100km, např. na wiki (png verze v příloze).

    Na ISS má být na osvětlené straně Sluncem teplota 120 °C, na odvrácené straně od Slunce -157 °C. Ve 412 km. Taky odpověď. Aneb bylo to myšleno z pohledu nehostinno pro satelity ...

    Doplnil jsem rozměry kvádru, ve kterém musí satelit na GEO být, aby tam byl dobře.

    Jo a taky přeju všem povedený nový rok.
    Už i já jsem objevil Quantum Leap a taky bych občas klidně zachránil všechny :-)        

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Kolik že je tam stupňů?, obrázek 1 Kolik že je tam stupňů?, obrázek 2 Kolik že je tam stupňů?, obrázek 3

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xkucf03 avatar 1.1. 19:39 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Chystáš se do vesmíru?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    vencour avatar 1.1. 21:19 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Noo v principu ano. Akorát nevim jak moc prakticky.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    1.1. 21:54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    uz tady (ve vesmiru) jsi
    vencour avatar 1.1. 22:00 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Jo. Jasně, stejně jako ekologové jsou pro přírodu a jsou při tom součástí přírody.
    Jasně, že jsem součástí vesmíru. A bylo by fajn poznat něco víc. Ve Šturmoviku (letecký simulátor) se dá cca v 35.000 stopách vidět i za dne hvězdy. I to je pro mne fascinující.
    Naše děti se snad dožijí lepších dnů, SpaceX má snad potenciál lidstvo někam postrčit. A když bude žasnout víc lidí, cítit nějaký drajv dostat se výš a dál, tak snad nezbude tolik prostoru na nějaké kraviny tady na Zemi. Nebo aspoň by to bylo hezké.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    1.1. 23:08 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Ach, ty hormony. Člověk si pořídí děti a už vidí jen utopii a bludy namísto reality. Asi to není hezká představa, obětovat dětem téměř všechno osobní volno a pak čekat, jestli je neroztrhá výbušnina nastražená v MHD, nebo je nebude sužovat žízeň kvůli nedostatku vody.

    Lidé tyhle obavy mají, ale množí se vesele dál. Když vidí, do jaké že reality své děti přivedly, mnozí to nevydrží a začnou se v panice uchylovat k bezmeznému idealismu a optimismu. Viděl jsem ten pattern mnohokrát.
    vencour avatar 2.1. 00:11 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Ok, až se bude lítat nahoru častějš, tak to už asi pro mne nebude, snášet přetížení. Proto jsem mluvil o dětech.
    K tomu zbytku: taky rád generalizujete?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    2.1. 01:36 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Naše děti se snad dožijí lepších dnů, SpaceX má snad potenciál lidstvo někam postrčit.
    To přece není nic jiného než výkřik zoufalého člověka, který ve SpaceX spatřuje nějakého spasitele. Něco jako ty propagandistické budovatelské žvásty za komunismu – aby lidé přečkaly tu bídu a měly pocit, že směřují k úžasným zítřkům, i když to nemělo žádný realistický základ.

    Je krajně nepravděpodobné, že by lidstvo v nejbližších desetiletích dokázalo kolonizovat jinou planetu (aniž by ta kolonie stále byla závislá na dodávkách ze Země). A dokud budeme vázáni na tuhle planetu, tak budeme řešit mnohem „přízemnější“ problémy.

    Pokrok v ekologii – a tím opravdu nemyslím politickou ekologii, ani ekologický terorismus – by byl mnohem více pozornosti a díků hodný než další cyklus doplnění zásob / výměny posádky na ISS. Tím netvrdím, že ISS je zbytečná, protože se přímo na ní dají provádět vědecké experimenty, které na Zemi udělat nejdou apod., ale že samo o sobě to dopad moc velký nemá. Jen to vypadá zajímavě a především to lidem dává ty falešné naděje.

    Mezitím Evropa dokončila oslavy jistého svátku a až všechny ty krámy po čase vyhází do popelnic, odvozí se to do Afriky, kde černoši vykuchají těch pár cenných kousků a zbytky spálí.
    vencour avatar 2.1. 22:25 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Stačí to, že se rozjede něco jako "pásová výroba" na místo kusové u raket. Respektive opakovaná použitelnost že se udrží v chodu. Že tu bude nějaká rozumná nabídka expanze mimo atmosféru Země.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    2.1. 22:34 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    WTF?
    vencour avatar 2.1. 22:41 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Reagoval jste na SpaceX, nebo ne? A SpaceX zatim aspoň trochu mění celou "kosmonautiku" předváděním znovupoužitelnosti.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    3.1. 01:18 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Jak to dětem pomůže dočkat se lepších zítřků?
    vencour avatar 3.1. 06:34 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Lepších ve smyslu barevnějších, hemživějších za hranicema atmosféry. Konečně přestanou lidi jen vystrkovat prsty a vylezou celý na víc než pár dní, zatim asi jen hledat zdroje, pak je i zpracovávat mimo Zemi.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Bystroushaak avatar 3.1. 09:46 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Jak to dětem pomůže dočkat se lepších zítřků?
    Minimálně ta satelitní konstelace umožní pravděpodobně narušit zaběhnutý business operátorů. Takže když už nic jiného, alespoň bude dostupnější internet! :D
    vencour avatar 3.1. 20:44 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    A když zrovna nebude gateway někde v Americe bez síťové neutrality ... aneb uvidíme, jak se to vyvrbí.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Bystroushaak avatar 2.1. 08:44 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    nebo je nebude sužovat žízeň kvůli nedostatku vody.
    To jako že v Čechách vyschnou řeky?
    Dalibor Smolík avatar 2.1. 15:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Množství a kvalita spodních vod v Česku dost rychle klesá. Ten problém tady bude dost brzy.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Bystroushaak avatar 2.1. 15:43 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    No jasně. A to se vůbec nedá řešit jinak, žízeň přichází!
    2.1. 16:28 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Tak můžeš cucat vodu z oceánů a reverzní osmózou ji zbavovat soli (což je o něco levnější než destilace). Ani zdaleka to ale není dlouhodobé a škálovatelné řešení (viz třeba tady).

    Větší část populace si pitnou vodu (zatím) vždycky nějak obstará, ale bude to stále složitější. Že v určitých obdobích bude voda na příděl a najednou by se s ní fakt muselo šetřit (tzn. můžeš pociťovat žízeň), si umím představit docela hravě.
    Bystroushaak avatar 2.1. 16:46 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Větší část populace si pitnou vodu (zatím) vždycky nějak obstará, ale bude to stále složitější. Že v určitých obdobích bude voda na příděl a najednou by se s ní fakt muselo šetřit (tzn. můžeš pociťovat žízeň), si umím představit docela hravě.
    V Čechách?
    JiK avatar 2.1. 17:38 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Kdyz to zacne vlada a strana regulovat, bude toho nedostatek zcela urcite.
    2.1. 19:48 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Posledních pár let během léta běžně platí zákaz zalévání (z veřejných vodovodů). To je jen krůček od toho, aby voda byla na příděl. Do budoucna se situace bude spíš zhoršovat – vůbec nevidím, jak by se to mělo zvrátit. Nechce se mi spekulovat, jak moc velká je zrovna tahle hrozba v porovnání s jinými (asi moc velká ne), ale zanedbatelný problém to fakt není.

    Mimochodem, prý sem ve velkém migruje lid z jednoho kontinentu, kde mají nedostatek nejen vody. A taky je známo, že mají o dost vyšší porodnost než my. Připomíná mi to Matrix, kde agent Smith říká Morpheusovi něco ve smyslu, že lidstvo je jediný parazit, který zničí svého hostitele. Budeme Zemi plundrovat tak dlouho, dokud z ní nevytěžíme úplně veškerý možný potenciál. Človek se přirozeně snaží ukájet svoje pudy, jenže je ukojit nikdy nemůže. A množí se. V zemích, kde bývá nejvyšší životní úroveň, sice bývá nejnižší porodnost, ale to pak právě dobře vykompenzují lidé, kteří se tam přestěhovali z méně hostinných krajin a ještě se nestihli adaptovat.

    Tyhle myšlenky jsou úplně samozřejmé a není to nic nového pod sluncem. Ale fakt mi přijde, že se s tím někteří poté, co si pořídí děti, prostě nedokáží vyrovnat a snaží se si ten strach kompenzovat sledováním domnělých úspěchů SpaceX, tříděním odpadu a občasným zablokováním nějaké silnice jízdními koly. Chování ne nepodobné naivitě vážně nemocných lidí, kteří po vyčerpání všech možností léčby naletí nějakému šarlatánovi apod.
    Marek Stopka avatar 2.1. 19:51 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    že lidstvo je jediný parazit, který zničí svého hostitele.
    Přitom takových parazitů, kteří usmrtí svého hostitele je v přírodě tolik :-)
    2.1. 19:59 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Především jsem to citoval blbě. Tady je originální znění (1:19 min).

    Jinak hádám, že příkladem takového parazita by byla třeba toxoplazma.
    Bystroushaak avatar 2.1. 22:08 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Mimochodem, prý sem ve velkém migruje lid z jednoho kontinentu, kde mají nedostatek nejen vody. A taky je známo, že mají o dost vyšší porodnost než my. Připomíná mi to Matrix, kde agent Smith říká Morpheusovi něco ve smyslu, že lidstvo je jediný parazit, který zničí svého hostitele. Budeme Zemi plundrovat tak dlouho, dokud z ní nevytěžíme úplně veškerý možný potenciál. Človek se přirozeně snaží ukájet svoje pudy, jenže je ukojit nikdy nemůže. A množí se. V zemích, kde bývá nejvyšší životní úroveň, sice bývá nejnižší porodnost, ale to pak právě dobře vykompenzují lidé, kteří se tam přestěhovali z méně hostinných krajin a ještě se nestihli adaptovat.
    Overpopulation – The Human Explosion Explained
    2.1. 22:47 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Jůů, barvičky a uklidňující hlas. Juchůůů. \o/ Tak to jo, už jsem v klidu.

    To video mluví přesně tom, o čem jsem mluvil i já (hint: „kteří se tam přestěhovali z méně hostinných krajin a ještě se nestihli adaptovat“ – to je přece ta setrvačnost, o které tak stupidně a sáhodlouze mluví v tom videu). Jenže to video naprosto idiotsky končí predikcí, že růst se zastaví, bude to OK a všichni budou happy, když realisticky průmyslová revoluce, o které tam byla řeč, nebyla první a nejspíš ani poslední věc, která raketově zvýšila životní úroveň. Ty cykly se budou opakovat – jen nikde není dáno, že ta životní úroveň poroste plošně všem stejně (a i pokud ano, zlepšení v některých oblastech bude vykoupeno zhoršením v jiných; to je předmětem neustálých výkyvů).
    Bystroushaak avatar 2.1. 23:04 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Ano, proto jsem si tenkrát hledal grafy a data. Zajímavé jsou například tabulky porodnosti vůči HDP, nebo v čase rozdělené podle zemí. Dolu to jde více/méně všude.

    Dneska jsem viděl pěkné video od Charlesse Strosse (jeden z mých oblíbených sci-fi autorů) z letošního CCC: Dude, you broke the Future!. Sice se to úplně netýká tématu, ale dobře se tam dotýká pointy, že lidi mají rádi negativní informace, i když nejsou pravdivé.
    Jenže to video naprosto idiotsky končí predikcí, že růst se zastaví, bude to OK a všichni budou happy, když realisticky průmyslová revoluce, o které tam byla řeč, nebyla první a nejspíš ani poslední věc, která raketově zvýšila životní úroveň.
    Podstatný detail, který jsi vynechal je, že porodnost se nesnižuje jen u nás, ale úplně všude. A v případě rozvojových zemí se snižuje na náš standard rychleji, než jak to trvalo u nás (video dává konkrétní data třeba u Indie, Malajsie, Jižní afriky a Iránu).
    Ty cykly se budou opakovat – jen nikde není dáno, že ta životní úroveň poroste plošně všem stejně
    Ano, ale to není podstatné. Jakmile klesne úmrtnost nad určitou mez a zároveň vzroste životní standard na určitou mez pohodlí, porodnost klesá. Všude. Pravděpodobně jde o nějaký regulační mechanismus.

    Jinak samozřejmě to neznamená, že nebudou na světě přelidněná místa, jen že se nekoná scénář ala kobylky, kdy lidé sežerou úplně celý svět.
    Ty cykly se budou opakovat – jen nikde není dáno, že ta životní úroveň poroste plošně všem stejně (a i pokud ano, zlepšení v některých oblastech bude vykoupeno zhoršením v jiných; to je předmětem neustálých výkyvů).
    To je hrozná blbost. Právě průmyslová revoluce v rozvojových zemích často reálně ještě neproběhla. Není to zero-sum game, hodnota se dá přidávat bez toho, aniž bys jí někde jinde ubral jen prostou rekonfigurací a přenosem postupů.
    Marek Stopka avatar 2.1. 23:09 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Jinak samozřejmě to neznamená, že nebudou na světě přelidněná místa, jen že se nekoná scénář ala kobylky, kdy lidé sežerou úplně celý svět.
    Ty vycházíš z chybného předpokladu že k tomu, aby lidi sežrali celý svět je potřeba narůst populace, ale ono by úplně bohatě stačilo, kdyby již existující populace měla stejnou spotřebu jako průměrný Američan, nebo průměrný Evropan...
    Agent avatar 2.1. 23:42 Agent | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Podstatný detail, který jsi vynechal je, že porodnost se nesnižuje jen u nás, ale úplně všude.

    To je asi pravda, ale problém IMHO je, že už teď je lidí moc a kdyby každý měl mít životní úroveň jako dejme tomu průměrný Američan, tak tahle planeta už lehla popelem. Už několikrát jsem četl články o ton, že laicky řečeno lidstvo těží z přírody tolik, že se nestačí dostatečně obnovovat.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Agent avatar 2.1. 23:59 Agent | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    lidi mají rádi negativní informace, i když nejsou pravdivé.

    To je zajímavý paradox vzhledem k tomu, že (alespoň se to říká) člověk si raději pamatuje to pozitivní a negativní se snaží vytěsňovat (zážitky z vojny a pod.). Někdy si při těchto debatách na téma "vždyť to neni tak hrozný" vzponenu na tu scénu z Titaniku, jak ta kapela vyhrávala když už byli skoro pod vodou. Nebo ten ftip, jak vypadl chlap z desátého patra a jak padá dolů, tak v každém patře si říká : "zatim je to dobrý..."
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    3.1. 02:08 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Podstatný detail, který jsi vynechal je, že porodnost se nesnižuje jen u nás, ale úplně všude.
    Přijde mi, že jsi přehlédl ten argument s dalším prudkým skokem v životní úrovni.

    Fakt se to dá takhle extrapolovat do budoucnosti? Kdyby byl zaveden základní příjem nebo se třeba plošně zkrátila pracovní doba, zůstane porodnost stejná? Jsi si naprosto jistý, že se ani krátkodobě nezvýší?
    Není to zero-sum game, hodnota se dá přidávat bez toho, aniž bys jí někde jinde ubral jen prostou rekonfigurací a přenosem postupů.
    Právě, že to zero-sum game je. Přidanou hodnotu lze téměř neomezeně produkovat v sektoru služeb, ale přírodních zdrojů máš prakticky omezené množství. Můžeš zvyšovat efektivitu, nebo se naučit utilizovat jiné zdroje (krajním případem by bylo to osídlení další planety) a tím překlenout další období, ale nakonec tam ty limity stejně někde jsou. (Jo, znám zákon zachování energie.)

    Mimochodem, neměl jsem v plánu dojít k závěru, že se lidé mají přestat rozmnožovat. Mou pointou bylo především to, že kdybych měl starost o dobro svých dětí, snažil bych se energii nasměrovat produktivnějším směrem než čekáním na to, až Musk zahájí kolonizaci Marsu. To je to, co jsem chtěl především říct. Snad nemusím vysvětlovat, že jsem chtěl Vencoura trochu potrollit, ale s relativně dobrým záměrem. Taky nemůžu vyloučit, že jsem z jeho komentáře špatně vytušil emoce, ale IMO jsem to trefil dobře.
    Bystroushaak avatar 3.1. 10:32 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Fakt se to dá takhle extrapolovat do budoucnosti? Kdyby byl zaveden základní příjem nebo se třeba plošně zkrátila pracovní doba, zůstane porodnost stejná? Jsi si naprosto jistý, že se ani krátkodobě nezvýší?
    Porodnost momentálně klesá. To je fakt. Že to tak být nemusí, pokud X, je sice zajímavé, ale ne moc podstatné. Například může dojít k jaderné válce, zvýšení úmrtnosti a zvednutí porodnosti. No a? Podobných případů bych našel spoustu, ale přijde mi, že to jen zbytečně odvádí pozornost k doomsayingu.
    Právě, že to zero-sum game je. Přidanou hodnotu lze téměř neomezeně produkovat v sektoru služeb, ale přírodních zdrojů máš prakticky omezené množství.
    To je blbost. I kdybych vynechal, že věci se zcela běžně recyklují na úrovni materiálů, které nikam nemizí, tak právě u přírodních zdrojů máš přidanou hodnotu úplně nejvyšší. Pokud ti to nedochází, tak si vem do jedné ruky pět gramů písku, do druhé si dej procesor a chvíli nad tím medituj. To samé třeba auto (pár set kilo vhodně zkonfigurovaných plechů, plastů a skla), nebo barák.

    7 miliard lidí zní jako hrozně moc, ale reálně to zas tak moc lidí není (zdroj) a většina světa (co do plochy) je v podstatě neobydlená a detailně neprozkoumaná (na úrovni co je tam za lokální zdroje).
    Mou pointou bylo především to, že kdybych měl starost o dobro svých dětí, snažil bych se energii nasměrovat produktivnějším směrem než čekáním na to, až Musk zahájí kolonizaci Marsu.
    Tak samozřejmě. Ale to můžeš napsat rovnou a vynechat kolem toho doomsaying.
    3.1. 20:22 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Že to tak být nemusí, pokud X, je sice zajímavé, ale ne moc podstatné. Například může dojít k jaderné válce, zvýšení úmrtnosti a zvednutí porodnosti. No a? Podobných případů bych našel spoustu, ale přijde mi, že to jen zbytečně odvádí pozornost k doomsayingu.
    Osobně to vidím jako vážnější hrozbu než je jaderná válka (s globálními dopady). A nevím, jestli strach o množství a kvalitu pitné vody, nebo osobní bezpečnost (tj. dvě věci, které jsem zmínil v původním příspěvku), jsou nutně doomsaying. Asi bych dokázal vymyslet lepší apokalyptický scénář, kdybych chtěl.
    To samé třeba auto (pár set kilo vhodně zkonfigurovaných plechů, plastů a skla), nebo barák.
    Nějaký materiál můžeš při výrobě toho a onoho auta ušetřit, ale nakonec ho vždy existuje konečné množství (a to mnohdy prakticky, ne jen teoreticky). Vzhledem k tomu, jak moc různých látek existuje a jak rozsáhlý je vesmír se může zdát, že ty možnosti jsou nevyčerpatelné, ale fakt nejsou. Když vezmeš Merkur, můžeš z toho stavět stále sofistikovanější přístroje, a nebo tam prostě existuje horní limit? A když ti seberu nějaké dílky a místo nich ti do té mísnosti naprdím (=> plyn), ten horní limit se zvýší, nebo sníží?
    Bystroushaak avatar 3.1. 21:35 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Vzhledem k tomu, jak moc různých látek existuje a jak rozsáhlý je vesmír se může zdát, že ty možnosti jsou nevyčerpatelné, ale fakt nejsou. Když vezmeš Merkur, můžeš z toho stavět stále sofistikovanější přístroje, a nebo tam prostě existuje horní limit?
    Můžeš použít ten merkur k výrobě něčeho jiného, lepšího. Říká se tomu bootstrapping. Ve skutečnosti tě limituje jen energie, protože pokud jí máš dost, tak můžeš vyrábět i hmotu skoro z ničeho. A energie máme celou hvězdu, na příštích asi 5 miliard let.

    Samozřejmě je dobré zůstávat víc při zemi, ale jde mi o to, že to není tak špatné, jak se to běžně dělá. Ano, na světě existují oblasti, kde bych opravdu žít nechtěl, ale zrovna tady v čechách se máme dobře a že dojde voda je fakt virtuální problém, který je hodně nepravděpodobný a řešitelný mnoha různými způsoby. Znečištění je horší, ale taky si nemyslím, že by to vedlo k žízni a nedostatku, prostě jen potřebuješ lepší čističku, kterou potřebuješ už teď.
    3.1. 22:15 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Je to řešitelné tou reverzní osmózou, ale k tomu jsem už dával i odkaz. Nikde jsem neřekl, že lidstvo začne na nedostatek vody vymírat, ale že výhledově se z pitné vody může stát velmi cenná surovina. Moc nevím, co na tom rozporuješ. Tu míru rizika, nebo...? Vím, že asi není tak velká v porovnání s rizikem třeba dopravní nehody (vůči jednotlivci).
    xsubway avatar 6.1. 12:28 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    A na nedostatek zdrojů, třeba vody, v jiných částech planety bychom taky neměly zapomínat.
    Dalibor Smolík avatar 3.1. 14:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Klidně v Čechách. Za 20 - 30 let může být problém dost aktuální.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.1. 18:24 marbu | skóre: 28 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    To jako že v Čechách vyschnou řeky?
    To asi ne, přece jenom v Česku na tom s vodou budeme lépe než většina světa. To ale neznamená, že u nás nemůže nastat výrazné období sucha během příštích 100 let.

    Druhá věc je, že sucho se z definice (kterých je hned několik) nedá měřit přímo, ale z měření např. celkových srážek v daném místě, vlkhosti půdy, hladiny spodní vody, počtu tropických dní a pod. a porovnání s s dlouhodobou statistikou v daném místě se může usuzovat na dlouhodobý trend.

    Na webu intersucho.cz se dá např. podívat na aktuální stav a krátkodobou předpověď.

    A ten dlohodobý trend nevypadá úplně hezky (teď se mi nepodařilo dohledat prognózu, co jsem nedávno viděl), a i když vyschnutí řek nehrozí, může se stát např. že se u nás začnou pěstovat jiné zemědělské plodiny, případně část zemědělské půdy se přestane obdělávat, cena pitné vody bude několikrát vyšší a pod. A nepíšu to tady abych živil nějaké katastrofické scénaře, ale s tím, že lidé, co se jich to přímo týká, s tím musí nějak počítat už teď.

    I think warning here is a bug. The biggest cloud service provider. There is no point in being so cool in a cold world.
    3.1. 12:28 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    no - když se podívám jak si bezdětní hledají aspoň nejaký smysl života, tak jsem rád, že děti mám

    trochu zajímavý je, že těm s dětma je těch bezdětných spíš líto, zatím co ti bezdětní mají furt touhu jim dokazovat svou pravdu

    Viděl jsem ten pattern mnohokrát...
    vencour avatar 3.1. 20:48 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Já nechtěl na ehma hned reagovat ... když píše, že s dětma vidí člověk utopii ...
    Já jsem možná pořád stejnej a i proto mam okolo vlastní děti a snažim se nějakou radost ze života na ně přenést ... jak říká velký Albert, že někteří vidíme zázrak ve všem :-)
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    3.1. 20:57 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    když píše, že s dětma vidí člověk utopii .
    Někteří, netroufnu si říct, že všichni.

    Ale tak třeba jsem se spletl. ;-) Co já můžu poznat podle pár komentářů na Abclinuxu.
    vencour avatar 3.1. 21:45 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    A kolik dní či let se tu vyskytujete, že tohle píšete?
    Aneb když se tu takhle nevyznáte, jak vás mám brát i v něčem jiném vážně?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    3.1. 22:29 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Tak okolo pěti let, aktivně míň. Vím, že už jsme se do nějaké vyhrocenější diskuze na rámcově podobné téma dostali, ale nevím, pod jakým jsem psal nickem a jak je to dávno.

    Jakože, takhle: Možná jsem to přestřelil s tou formou/vyzněním, za což se omlouvám, ale za tou myšlenkou si stojím. Rozváděl jsem to v diskuzi výše, tak jen ocituji:
    Mimochodem, neměl jsem v plánu dojít k závěru, že se lidé mají přestat rozmnožovat. Mou pointou bylo především to, že kdybych měl starost o dobro svých dětí, snažil bych se energii nasměrovat produktivnějším směrem než čekáním na to, až Musk zahájí kolonizaci Marsu.
    Tím samozřejmě nikomu neradím, jak má vychovávat svoje děti, jen jsem prostě reagoval na ten původní komentář nahoře tak, jak jsem ho četl a pochopil. Nic víc, nic míň.
    vencour avatar 3.1. 22:45 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Tohle neni jen o Muskovi. Je to i o tom, že možná dokáže změnit celou kosmonautiku, že ... cituji z ElonX.cz
    [Interplanetary Transport System] bude opravdovým zlomem. Falcon 9 je spíše evolučním krokem – znovupoužitelná raketa, která sníží cenu dopravy nákladu do vesmíru třeba na desetinu oproti ULA nebo Rusům nebo Číně. Ale my chceme dosáhnout stonásobného snížení ceny. A to je cílem marsovské rakety. Ta bude revoluční. Jakmile ji uvedeme do provozu, všechny ostatní rakety budou zastaralé (smích). […] Opravdu jsme změnili celé odvětví a konkurence to začíná pociťovat. Je docela zábavné to sledovat. […] Když jsme vyrobili Falcon 1, říkali, že nikdy nevyrobíme raketu kategorie EELV. Tak jsme vyrobili Falcon 9 a začali s ním létat. Pak říkali, že se nám nikdy nepodaří raketu znovu použít, nebo že nedoletíme k ISS. Člověk je časem přestane poslouchat. […] Ostatní velcí konkurenti se nám vysmívali. Nejdříve nás ignorovali, pak proti nám bojovali a pak zjistili, že ve férovém souboji nemají šanci vyhrát, protože jsme byli úspěšní a byli jsme dvakrát, třikrát nebo i pětkrát levnější než oni. Takže to nebyl vyrovnaný souboj. A tak se nás snažili zničit politickou cestou nebo dalšími způsoby. A pak si postupně uvědomili, že musejí dělat to, co děláme my. Takže začali oznamovat, že vyvinou znovupoužitelné rakety – budou zachraňovat motory nebo celé stupně – nebo že jejich rakety aspoň zlevní, aby byli konkurenceschopní. Kdyby nebylo tlaku ze strany SpaceX, tak ULA by v životě neuvažovala o nákupu motorů od Blue Originu. Stejně tak by Francouzi takhle rychle nenahrazovali Ariane 5 novou Ariane 6. Opravdu měníme svět. Rusové tvrdí, že pracují na raketě, která bude konkurovat SpaceX, což mi přijde vtipné (smích), protože na Angaře pracují už 22 let a letěla jednou. A najednou mají přijít s levnou variantou.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    3.1. 23:22 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Pozor, já Muskovi zásluhy v žádném případě neupírám a dost si ho vážím. Ale taky se na něj nedívám jako na nějakého spasitele lidstva.
    4.1. 08:10 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    to je ta lítost o které jsem psal - prostě nechceš být ošklivý na někoho, kdo neví o co jde ...
    vencour avatar 4.1. 13:12 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Tohle jako myslíš vážně?
    Neni to spíš vlastnost standardního muslima nebo nějakýho idiota, vše co se mi nelíbí a čemu nerozumim, že to zničim, pomluvim apod.? Co s tim má co dělat lítost?

    První řadu Enterprise jste asi neviděl? Tam dostali Pozemšťani taky ponaučení, že není vše tak, jak znají, když mimozemšťanka odvyká dítě na svůj vzduch, tak to pro pozemšťany vypadá tak, že je zkouší udusit ...
    Mimochodem jak koukam, tak Scott Bakula měl v Quantum Leap i Enterprise příjmení Beckett (Samuel Beckett a Jonathan Beckett Archer :-) )
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    JiK avatar 1.1. 19:43 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Uvazovat o teplote [stredni rychlosti kmitajicich atomu/molekul] v prostredi, kde skoro zadne nejsou je celkem nesmysl. Ve vesmiru neni teplota, a teplota objektu je zavisi na tom co je ozaruje.
    vencour avatar 1.1. 21:26 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Jo PŘESNĚ o tom to je. Kde že začíná vesmír, kde končí atmosféra, jaká je tam hustota apod. A třeba i jak zrovna pálí Slunce, v jaké je části svého cyklu ... aneb jak spadl Skylab, Slunce pálilo drobet víc, atmosféra se drobíček roztáhla, víc přibrzdila Skylab a NASA nestihla připravit raketu na posunutí orbity Skylabu výš. Viz Skylab – laboratoř na nebesích (10. díl).
    Takže co že neni ve vesmíru?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Blaazen avatar 1.1. 22:01 Blaazen | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Nedávno byla v TV reklama, kde se ptal syn táty, kolik stupňů má vakuum :-).
    2.1. 18:29 marbu | skóre: 28 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    +1
    I think warning here is a bug. The biggest cloud service provider. There is no point in being so cool in a cold world.
    2.1. 20:27 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    No, ona tam vlastně teplota je - když necháte těleso někde mimo sluneční soustavu a nejlépe i mimo galaxii (např. v některém prázdných míst mezi galaxiemi), tak vychladne na teplutu cca. 3 Kelviny, protože přesně to je teplota mikrovlného záření, které je přítomné všude ve vesmíru a pochází z doby krátcer po Velkém Třesku.

    Jinak ve sluneční soustavě je to danné hlavně tím, jak je těleso daleko od Slunce, jaký má povrch, jak je velké, jakou má teplenou kapacitu a vodivost a podboně. Třeba na Měsíci, který je plus minus stejně daleko jako ony družice (velkiost jeho oběžné dráhy okolo Země je vůči vzdálenosti od Slunce zanedbatelná), kolísá teplota od +120 stupňu Celsia ve dne po -150 stupňů Celsia v noci, ale v kráterech v okolí pólů jsou místa, kam Slunce nikdy nezasvítí, a v těch jsou teploty až -240 stupňů Celsia.
    3.1. 13:08 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Pokud to není vesmír v televizi nebo ve filmu, tam jakmile se něco dostane ven z kosmické lodi, tak to okamžitě zmrzne.
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 3.1. 14:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Kosmonauti už v 60. letech mimo kosmickou loď fungovali.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Bystroushaak avatar 3.1. 17:19 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Pokud to není vesmír v televizi nebo ve filmu, tam jakmile se něco dostane ven z kosmické lodi, tak to okamžitě zmrzne.
    Záleží na vzdálenosti od slunce (..hvězdy) a barvě. Jinak než zmrzne, tak se začne vařit, protože teplota varu závisí na tlaku (čím nižší tlak, tím nižší teplota varu). Většina lidí si taky neuvědomuje, že vakuum je skvělý izolátor, takže pokud to generuje nějakým způsobem vlastní teplo, není vůbec problém to zahřát, ale naopak uchladit.
    5.1. 18:35 lertimir | skóre: 61 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Záření černého tělesa je chlazení. Povrch země v bezmračné bezvětrné noci chladne právě tímto vyzařováním černého tělesa o teplotě cca 290K do vesmíru a zpětně skoro žádné rovnovážné záření v noci nepřichází. Takže záleží to kolik tepla se generuje a tím se nastaví rovnovážná teplota, kdy vyzařování pokryje výrobu energie. Nepočítal jsem, kolik je vyzářeno z metru čtverečního, ale každý tramp ví, jak v takovém srpnu, když už je dost dlouhá noc, jede teplota k ránu dolů.
    Bedňa avatar 1.1. 20:36 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Pletieš dve nesúviace veci dokopy. Teplotu vesmíru a teplotu predmetov vo vesmíre, hoci aj to blbosť, pretože píšeš len o predmetoch v Slnečnej sústave.

    Takže áno s týmto majú problém aj kozmonauti voľne vo vesmíre, kedy zo strany privrátenej k Slnku skafander peče a z druhej strany mrzne. Toto dnes už technicky nieje problém, horšie je to so žiarením od slnka pri väčších výbuchoch ktoré sa nedajú predpovedať, takže každý výstup do vesmíru je lotéria.

    Nechcel by si sem hodiť odkaz na ten článok, aby sme sa pobavili viacerí?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    vencour avatar 1.1. 21:38 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Na něco jsem odpověděl výše.
    Onen přímý link: The conquest of Space - The challanges ... a přepis níže na oné stránce ...
    Once up there, we discover that it is expensive to send an object into space, but also to build it so that it can resist the rigors of space. Several factors will make this environment particularly hostile. First, temperature. It varies from -120 degrees centigrade to 150 degrees when the satellite is directly exposed to sunlight. Second factor, radiations from the cosmos, amongst others. They will perturb the correct operation of electronic circuits and those will sometimes mistake a 0 for a 1, for example. Third factor, collisions with debris and objects. They can be natural, such as meteorites, or created by human activity in space. Imagine the damage a bunch of keys travelling at 36 000 km/h can do. There is a fourth factor, vacuum. This vacuum will inflate any air or gas bubble left in the satellite during its manufacturing on Earth. For example, an air bubble that would have formed in glue used to assemble two objects. If this air bubble inflates, the two objects could come loose. We can see this kind of phenomenon when mountaineering. Toothpaste tubes start to inflate. The last factor is due to electric charge accumulation. If they accumulate too much, they might create destructive electric arcs. Before planning a journey into space, one better be well protected. Secondarily, all these protections added to the satellite will increase its mass. And we already know that mass is a really determining factor.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Bedňa avatar 1.1. 21:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Sorry, nepochopil som túto odpoveď a asi ani blogový zápisok. Nič si z toho nerob, problém môže byť aj na mojej strane.

    Inak aj tebe všetko najlepšie do nového roku.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    vencour avatar 1.1. 21:54 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    V pohodě. Dík.
    Já to napsal proto, že neni vše tak, jak vypadá. A že to nemusí být ani časově ani místně stálé. A že nějaké obecné zjednodušování nemusí být vždy k prospěchu.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Bedňa avatar 1.1. 22:21 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Jj v tom to je, zjednodušovanie z toho odstráni veľa informácií.

    To máš ako keď sa povie, že slnečná koróna má vysokú teplotu od, do ... ale nepovie sa že je tak riedka, že keby si do nej dal ruku, tak by skôr zamrzla. Mno to by sme zas museli zabudnúť na obrovské žiarenie od Slnka atď, atď.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    3.1. 01:05 občasná návšteva z SK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    zase si nepochopil, lebo si oslavoval? ;-)
    JiK avatar 2.1. 22:59 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Co se tyka kosmonautiky, docela by mne zajimalo, co je zac ten strasne tajny naklad "ZUMA", ktery snad zitra poleti na orbit.

    Bezny spionazni satelit to pry neni, NRO se k tomu pry tentokrat nehlasi, ponese to Falcon Heavy, udajne na Low Earth Orbit, a vyrobce, Northrop Grumman o tom mluvi jen jako o restricted payload.
    vencour avatar 2.1. 23:40 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    JiKu, víš, o čem píšeš? Zuma má letět 6.1. Ve 2:00. A Falcon Heavy má 6.1. teprve statický zážeh, zkoušku na rampě, ne start.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    JiK avatar 3.1. 02:21 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Mas pravdu, je to normalni Falcon 9, ten Heavy bude pozdeji v lednu.
    vencour avatar 5.1. 19:52 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Tak prej Zuma "už" 8.1. 01:00 GMT ... :-( (okno je do 03:00).
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    JiK avatar 5.1. 20:04 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    porad se to posouva, proslycha se, ze v tom je nejaky experiment na kvantove sifrovani, a jeste pred startem musi presne zvazit ty castice, zatim maji superpresne zmerenou jejich polohu a rychlost, ted uz jen perfektne kazdou z nich zvazit a muzeme na start.

    /sarc
    9.1. 10:21 marbu | skóre: 28 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    I think warning here is a bug. The biggest cloud service provider. There is no point in being so cool in a cold world.
    Bystroushaak avatar 9.1. 10:23 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    9.1. 12:22 lertimir | skóre: 61 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    No asi se nikdy nedovíme, jak to je, Ale připadá mi, že zpráva o zániku je dost dobré utajení. A organizací, které jsou schopny zjistit, že nad námi léta o jeden satelit více, o kterém se nic neví, nebude tak mnoho.
    Bystroushaak avatar 9.1. 15:08 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Jsou amatérští nadšenci, kteří sledují satelity na vlastní pěst. Dokonce se organizují do skupin a sdílí spolu data. Přímo v tom odkazovaném článku jednoho (viz Marco Langbroek).

    Jinak asi každá vesmírná velmoc bude schopná zjistit poměrně přesně že se objevil nový satelit a co má za orbitu prostě radarem a lidarem.
    JiK avatar 9.1. 15:09 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    Zuma zmizela. Takže test warpového pohonu a kvantové komunikace dopadl na výbornou. A ten letajici talir, co jim pribalili do aerokrytu je i s ET uz taky na ceste domu.
    3.1. 01:19 občasná návšteva z SK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik že je tam stupňů?
    ehm to tu pekne zhrnul tak, ako sa veci asi majú... čítavé príspevky kto by povedal, že tu niekto premýšľa aj takto, nesciencefictionisticky?! k vode: spodná voda sa stráca aj kvôli ničeniu lesov, nezriadenej ťažbe dreva, ktorá (aspoň na Slovensku) nemá obdoby

    veľa odvahy do roku 2018 prajem!

    https://youtu.be/97JJ4oTjX_Y Zo Slovenska pre Česko, s láskou

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.