abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 12.1 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:22 | Zajímavý článek

Článek Cheat: když je manpage příliš dlouhá na MojeFedora.cz představuje v Pythonu napsaný nástroj cheat pracující s cheatsheety aneb tím nejdůležitějším z manuálových stránek. Příkaz cheat místo dlouhé manuálové stránky zobrazí krátký seznam příkladů použití daného příkazu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
21.7. 02:22 | Nová verze

Byla vydána verze 1.5.0 emulátoru terminálu Terminology (GitHub) postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.7. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 0.72 populárního telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu změn. Řešeno je také několik bezpečnostních chyb. Jejich nalezení bylo sponzorováno Evropskou komisí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.7. 21:44 | Zajímavý článek

DataSpii Report podrobně rozebírá únik citlivých dat skrze osm rozšíření webových prohlížečů (Hover Zoom, SpeakIt!, SuperZoom, SaveFrom.net Helper, FairShare Unlock, PanelMeasurement, Branded Surveys, Panel Community Surveys) a jejich téměř okamžitý prodej.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.7. 11:44 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine rozebírá možnosti modifikace lokálních účtů Windows, například resetování hesla, pomocí Fedory nebo libovolné jiné linuxové distribuce a nástroje chntpw.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
19.7. 00:11 | Nová verze

Po více než dvou měsících od vydání Red Hat Enterprise Linuxu 8 byl ve verzi 8 vydán také jeho klon Oracle Linux (Wikipedie). Podrobnosti v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 19
18.7. 12:11 | Komunita

Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z konference a setkání vývojářů a uživatelů svobodných grafických softwarů Libre Graphics Meeting 2019.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.7. 20:00 | Komunita

Tým Fedory pro diverzitu a inkluzi organizuje Fedora Women’s Day (FWD) 2019. Oslavy žen přispívajících do open source projektů včetně Fedory budou probíhat po celém světě v měsících září a říjen. Návrhy akcí lze předkládat do pátku 23. srpna 2019.

Ladislav Hagara | Komentářů: 151
17.7. 19:22 | Zajímavý článek

Společnost Intezer zabývající se počítačovou bezpečností publikovala na svém blogu analýzu malwaru pojmenovaného EvilGnome, poněvadž se malware tváří jako rozšíření GNOME Shellu. Výzkumníci spojují EvilGnome s hackerskou skupinou Gamaredon.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
Používáte ještě 32bitový software na PC?
 (18%)
 (15%)
 (19%)
 (47%)
 (7%)
 (28%)
Celkem 176 hlasů
 Komentářů: 11, poslední 19.7. 21:05
Rozcestník

Kolová optimalizace

30.6. 22:59 | Přečteno: 1899× | MeaningOfLife

Roky jsem blázen do kola. Bavilo mne tahat ho s sebou všude, kde to šlo. I teď v létě se horko lépe snáší s větrem ve tváři.

S dětma co jsou na světě jsem objevil, že na kolo neni tolik času. I vzal jsem větší batoh a začal jezdit na kole do práce, jelikož trasa vypadala schůdně. Nějakej kopec, dvě, tři rušné silnice přejet po cestě. Co pamatuju, mapy na seznamu a Prahou na kole taky pomohlo.
Fakt to bylo supr, než ... ráno do práce, jedu z kopce, na křižovatce zahnu doprava, přejedu dvě křižovatky a chci odbočovat vlevo ... a vidim, jak se od chodníku hejbá auto a já letim. Nacpanej batoh pomohl, je drobíček prodřenej. Helma zachránila. Asi jsem udělal kotrmelec, spadl na záda (?). Dobrý, takže vlastně bez vážných následků.

Došlo mi, že jsem s tímhle nepočítal. Mobil schovanej vevnitř. Zrovna jsem neměl s sebou mokrý ubrousky. Jo papírový kapesníky byly v nouzi dobrý. Řetěz na kole spadl pod tu pojistku, co ho má držet na talíři. To bylo jediný zdržení, povolit, narvat řetěz nahoru a do práce. Ruce na papírových kapesníkách, ať nezadělam vše kolem od špíny.
Měl jsem zaplou přední blikačku, červenou mikinu, oranžovobíločernou helmi, k tomu pláště s bílým pruhem po straně. Ok, neviděl mne, neviděl.

Tohle se může opakovat teoreticky znova. Crumpler Belly XL dneska už nekoupim, vybírat batoh s výhledem, že je to spotřební zboží mi nepřijde jako poslední slovo. A co jsem okukoval helmy, tak Cratoni Champ měla větší odstup vzadu a dneska se to prý už nedělá. Tak budu zřejmě zkoumat něco od Uvexu nebo Gira.
Mam kolegu, co ho vídam na kole bez helmy. Ok, z jednoho co měl štěstí a nic se mu nestalo, nejde dělat závěry a radit všem, ať se nabalí a vozí i na kole páteřák.
Čili taky si dávejte bacha, na světě je fajn a nikdy nevíte, komu všemu byste chyběli.        

Hodnocení: 75 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

Grunt avatar 30.6. 23:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Ruce na papírových kapesníkách, ať nezadělam vše kolem od špíny.
Cha, cha. Právě někdo přišel na to proč se jezdí v rukavicích (ideálně ještě s nějakýma kloubníma výztužema).
Mam kolegu, co ho vídam na kole bez helmy. Ok, z jednoho co měl štěstí a nic se mu nestalo, nejde dělat závěry a radit všem, ať se nabalí a vozí i na kole páteřák.
To asi ne, ale spolehni se na to že pokud ztratíš balanc na jednostopém vozidle a nejedeš na nohy, zaručeně hlavu nad úrovní vozovky neudržíš a pleskneš s ní o asfalt. To mám taky z osobní zkušenosti. Zákon z toho není (teda asi všude jinde ve světě mimo naši kotlinu) jen tak náhodou, ale stálo to spoustu kraniocerebrálních traumat (roztřískaných lebek) než se to tam dostalo. Kolegovi vyřiď že je šašek.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jendа avatar 1.7. 04:26 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Cha, cha. Právě někdo přišel na to proč se jezdí v rukavicích (ideálně ještě s nějakýma kloubníma výztužema).
On asi nemyslel že by zadělal okolí od krve, ale že nechtěl zadělat své ruce od řetězu. Já vozím LaTeXové rukavice, ale většinou na to kašlu a jsem prase.
3.6V. Přineste větší voltmetr.
Grunt avatar 1.7. 09:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Aha. No v obou případech je ještě dobré sebou vozit (třeba v podsedlovce) „Travel Handgel“ no a nebo právě ty vlhčené ubrousky.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
vencour avatar 1.7. 17:09 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Spíš jsem přišel na to, že to neni jen "jedu na kole do práce", ale že fakt bych měl s sebou tahat v principu věci jako v autě, rukavice na práci, když tak i "formulář o nehodě" a tak. Případně by se hodila kamera.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Grunt avatar 1.7. 23:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
formulář o nehodě
Ty máš na kole pojištění?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
vencour avatar 2.7. 11:47 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
To ne, ale u nehody kolo vs auto by se pro pojišťovnu měl záznam vyplňovat.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
1.7. 09:21 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
teda asi všude jinde ve světě mimo naši kotlinu
V Evrope je helma povinna snad jen na Slovensku a v nejakejch statech byvale jugoslavie.
Grunt avatar 1.7. 09:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Jo, jo. Já si ji pořizoval právě kvůli tomu že jsem chtěl jet večer na táborák za kamarádem. A dodneška jsem žil v iluzi, že je povinná i v Rakousku. Tak to čumím. To jsem myslel že mají ostatní členové EU víc rozumu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
1.7. 10:28 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Ten Slovenskej zakon mi prijde dementni, protoze explicitne vyzaduje cyklistickou helmu, takze clovek nemuze legalne pouzit lyzarskou (treba kdyz je na cyklohelmu zima).

Sam v helme jezdim, ale jsem proti statni regulaci teto oblasti.
Grunt avatar 1.7. 10:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Popravdě dle homologací mi přijde že cyklistická helma je úplné minimum a i když je homologovaná nechápu jak může něco ochránit. Ale jinak si klidně můžeš nasadit na škopek plnou integrální přilbu i s polstrováním. To už je na tobě.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
1.7. 10:53 debian+
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
explicitne vyzaduje cyklistickou helmu
Nemas pravdu. Vid https://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-8 § 55 odsek (9).
4.7. 14:07 Peter Golis | skóre: 58 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Pár dní do zadu to zmenili, dospelí už nepotrebujú helmu ani mimo obce.
Grunt avatar 4.7. 14:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
A jsi si jistý? Odkdy to platí? Protože co se dívám na znění platné pro rok 2020, furt to tam je. V novelizacích sem našel akorát to že je u vás dovolené jezdit v území obce do 0,5 promile legálně (a bez helmy!) bez postihu na kole. Docela paradox, protože ten ožrala by tu helmu potřeboval jak sůl, ale asi vědí pro koho ty zákony píšou.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
8.7. 00:34 Peter Golis | skóre: 58 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Boli toho plné noviny a televízie. Aj s bonusom, že elektrokolobežky so zapnutým motorom už nepatria na chodník pre peších. Takže odporúčam prelustrovať obidve vyhlášky.
2.7. 10:55 ET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
ale jsem proti statni regulaci teto oblasti.
IMHO bych helmu do urciteho veku (deckam) vynucoval a dal uz nereguloval

helmu jsem zkousel ale vadi mi na hlave, takze nepouzivam (kolo+snbwrd)
vencour avatar 2.7. 11:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Jakákoliv helma vadí? Když se ostřiham na ježka, tak ji snášim líp.
Cratoni prý používal i Marco Pantani. To jsem zjistil až po letech, co jsem ji měl. Tak snad nebyla tak špatná.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
2.7. 14:53 ET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Priznavam ze jde spis o psychicky blok :) - na horach jsem zkousel helmu a po 1/2h na hlave jsem o ni nevedel, ale bylo v ni horko a sluchatka do helem moc dobre nejdou (a bez hudby je to takovy smutny)

Dalsi vec je, ze driv (za komara) se helmy nenosily, to az "posledni dobou" - kdybych ji nosil od mala, tak to asi beru jako samozrejmost.

A teda jezdit na kole (jezdim z/do prace skoro kazdy den) v tomhle pocasi (~35C) s helmou je k zesileni.
3.7. 12:47 bayk3r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Mit sluchatka je nebezpecne, obzvlast na silnici. To radeji specializovane smart helmy s open ear resenim jako https://coros.com/linx.php a neni ani draha, kolem 100$ .
vencour avatar 3.7. 20:37 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Někde jsem viděl i něco jako "obal" na helmu, mělo to být proti dešti a snad i větru, zimě, takže snad i proti teplu.
Možná to bylo něco jako tohle, potah na helmu. Tenkrát to měli jen zabalený.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Petr Tomášek avatar 10.7. 11:49 Petr Tomášek | skóre: 38 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
No, tak ona třeba helma nemusí být povinná,ale když pak pojišťovna nic nezaplatí, tak to vyjde skoro na stejno...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
2.7. 14:43 Semo | skóre: 44 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
zaručeně hlavu nad úrovní vozovky neudržíš a pleskneš s ní o asfalt. To mám taky z osobní zkušenosti.
Kecy. Pominme, ze z "vlastnej zkusenosti" jedneho jedinca z teba padaju "zarucene" sudy vztahovane na kazdeho na Zemi. Jazdim a padam uz 35 rokov. Z toho s helmou cca poslednych 14. Pady na nohy nepocitam ako pady, ale ako neplanovane vystupenie. Kedysi, ked som mal este dost casu jazdit cele dni v divocine (SK divocina je nieco daleko divokejsie ako CZ divocina), tak som aj padaj celkom hojne. Na asfaltovych cestach tiez. Hlavne kvoli idiotskym vodicom, ktory nedodrzali predpisy (prednost protiiducemu cyklistovi). Niekolkokrat som kvoli autam siel cez riaditka a raz aj cez riaditka a cez to auto. NIKDY, NIKDY, NIKDY som nemal kontakt hlavou s cimkolvek a uz vobec nie s plochou zemou. Ale ked mal cca 16, tak som o 40cm cisel minul betonovy blok pri lete vzduchom po kontakte s autom. Niekolkokrat som mal vyhodene ramena z brzdenia padov rukami (neviem, ci to nazyvam spravne, pretoze boli "len" natiahnute a natrhnute vazy, ale nebolo nutne ramena nahadzovat naspat). Mam 14 rokov tu istu helmu, pretoze je vyzadovana na bikemaratonoch. Uz ju asi vymenim, pretoze jej za tu dobu uhnily vycpavky a pochybujem, ze by este pevnostne zafungovala ako by mala, pri tom veku.

Nikoho neodhovaram od nosenia helmy. Niekto pada na kokos, aj ked si len chce zaviazat snurky. Kludne ju korektne a pravdivo propagujme statistikami (nezkreslenymi). Ale odpust si posudzovanie celej populacie a vestby o priebehu padov, podla vlastnej padovej pytlovitosti. A ked o niecom tvrdis, ze je "zarucene", tak sa za to niecim zaruc. Potom si to pridem vyzdvihnut.

Ano, pri leteni do betonoveho bloku ma clovek bud stastie alebo helmu. Oboje ma len neistu spolahlivost, najlepsie to v takom pripade kombinovat. Ale kto pri kazdom pade, ktory nie je na nohy skonci na hlave, tak jazdi divne. Je fajn, ze vobec jazdi, ale nech nevztahuje svoje zazitky na inych.

Do kajaku na WW1 a tazsej by som bez helmy nesiel. Na feraty ani do jaskyne tiez nie. Ale na biku je PRE MNA z mojej vlastnej 14 rocnej padovej skusenosti len tazitko.

A BTW, rukavice su pri padoch velmi uzitocne, ale ak si pri pade na ruky odieras klby (a uzijes ich chranice), tak FAKT padas divne. Keby som chcel chranit nejake klby chranicmi, tak kolena. Ale to pri dlhodobom bikovani nepohodlne.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
Grunt avatar 2.7. 15:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Nemám to podložené žádným testem nebo výzkumem, ale myslím si že to je prostě fíčura od určité rychlosti. Pokud padáš pomalu, můžeš být schopný to zachytit rukama, nohama, kolenama či padneš třeba na řiť, ale od určité rychlosti začne mít převažující vliv gravitace a ta působí na celé tělo rovnoměrně. A to se prostě po asfaltu rozprostřeš a zakoulíš si pár sudů. Což samo o sobě není tak hrozivé jak to na první pohled vypadá. Bohužel krk je flexibilní a tak jak gravitace působí na celé tělo, působí i na hlavu (člověk je stavěný, tak že na něj působí gravitace vertikálně, ne horizontálně) a pokud už se rozprostřeš, vlastní váhu hlavy krkem nad asfaltem neudržíš a pleskneš se do hlavy. Proto si myslím že ty helmy byly u libovolného jednostopého dopravního prostředku zavedeny. Jestli umíš padat líp, všechna čest. Já si to vyzkoušel i s tím kotrmelcem a i s tím plesknutím helmou o asfalt.
SK divocina je nieco daleko divokejsie ako CZ divocina
SK je tak nějak divočina sama o sobě i bez té divočiny.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
vencour avatar 3.7. 20:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Airbagy v autě fungujou taky až od nějaké rychlosti. A přijde mi, že je lidi nezpochybňují.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Grunt avatar 30.6. 23:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Crumpler Belly XL dneska už nekoupim, vybírat batoh s výhledem, že je to spotřební zboží mi nepřijde jako poslední slovo.
LOL, že Crumpler Belly XL. To má asi něco znamenat, že? A je ti jasné že pro motorkáře se dělají baťohy komplet ze skořepiny, se zádovýma chráničema a popruhama kolem trupu. IMHO je mnohem důležitější aby na tobě ten baťoh zůstal, když už letíš na záda a trochu tě ochránil, než jestli je to nějaký Crumpler Belly nebo co. Když už nechceš páteřový chránič, aspoň se mrkni po nějakém cyklistickém baťohu s výztuží a pevným upínáním. A jestli ti vadí že se roztrhal tak ideálně z nějaké koženky nebo tak. Tu hned tak neprotrhneš.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
vencour avatar 1.7. 16:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Protrhnu nebo neprotrhnu, je to věc na jedno použití. Což jsem právě zjistil. Je zřejmě lepší od toho nechtít víc.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Grunt avatar 1.7. 23:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Tak na jedno použití ne, ale prodělal si nehodu, tak co čekáš? Jediný textil co se při nehodě nerozpáře a o které vím jsou aramidová vlákna a pochybuju, že ten batoh byl zrovna z nich.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
vencour avatar 2.7. 11:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Tak, nebyl dělaný na mezní stavy.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
5.7. 13:45 citanus | skóre: 12 | Cork (Ireland)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
1.7. 07:00 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Ko Pha-ngan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Diky za blog, je potreba to pripominat - tohle se stane driv nebo pozdeji kazdemu, ale je snadne si to nepripoustet, chovat se nezodpovedne z lenosti a ze zvyku.

Kolo je pro me jak zaliba, tak nejoblibenejsi dopravni prostredek, vzdycky kdyz se prestehuju, je to jedna z prvnich veci, co kupuju. V Cesku jsem prilbu vzdycky nosil, ale co jsem pryc, kaslu na to, pokud ji nedostanu z pujcovny. Tento tyden si prilbu koupim. Diky! At se skrabance rychle shoji ;-)
I am Jack's wasted life.
1.7. 10:24 Aleš Kapica | skóre: 49 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Kolo jak kolo. Ale když vidím ty paka na elektrokoloběžkách, jak sviští bez přileb, třeba i po dvou mezi autama v běžném provozu, tak se mi dělá zle.

Když jsem jednou v roztržitosti vyrazil do práce na koloběžce bez přilby, tak jsem si připadal jak nahý. Můj oblíbený typ je Bern Watts. Taky už jsem jednu rozflákl. Nebýt toho štítku, taky bych měl asi po brejlích. A jen doplním, že jsem sebou flákl na rovině, jel jsem pomalu a ani nevím proč. Kdyby jela zrovna tramvaj, je po mě.

Proto nejezdím v Praze po cestě mezi kolejema, nebo vedle kolejí, ale raději riskuji konflikt s měšťákama na chodníku, co nepochopí, že nikdo soudný nebude na koloběžce riskovat, že ho někdo skolí dveřma od auta, nebo sebou flákne pod tramvaj, nebo že by nedejbože žbrnknul za jízdy o chodce. Když jsou na chodníku chodci, tak pokud nemám jistotu, že projedu kolem chodce minimálně s metrovým odstupem z každé strany, okamžitě zpomaluji na jeho rychlost. A jak jich je pohromadě trochu víc, preventivně lezu dolů a kolobrndu vedu. Což teda u kolařů na chodníku moc často nevidím.
1.7. 10:39 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
raději riskuji konflikt s měšťákama na chodníku
Vzhledem k rozmachu půjčovaných koloběžek, kde šérink je moderní a určitě zaháčkovaný na městské části/magistrátu, tak bych se nebál, že vás nějaký měšťák uvidí...
Quando omni flunkus moritati
1.7. 11:10 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Ko Pha-ngan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Ziju osm let v Cine a ruzne po jihovychodni Asii, docela mi otrnulo :-) Jiny kraj, jiny mrav, nehod jsem videl docela malo, snad proto, ze rizeni zkratka vyzaduje soustredeni a tak se k tomu pristupuje. Daydreaming na kole si nechavam na Evropu :-)
I am Jack's wasted life.
vencour avatar 1.7. 16:47 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Když už jednou pojedeš vedle kolejí, riskuješ, že do nich budeš muset zajet, v nouzi. Jsou kola, co to snesou. I co to nesnesou.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
vencour avatar 1.7. 16:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Mně to teď spíš přijde, že někam to s kolem nejde. Dva pruhy, vpravo auta u chodníku, vlevo auta u chodníku. Koukat dopředu, hlídat semafor, koukat za sebe, hlídat si záda. Zatim bez zrcátek.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Grunt avatar 1.7. 23:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Zatim bez zrcátek.
První věc do které něco zainvestuj.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
1.7. 10:09 Aleš Kapica | skóre: 49 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Crumpler Belly XL dneska už nekoupim
Tlačím slzu. Taky jsem ho používal skoro deset let, než začal zlobit zip. Takže teď místo něj používám starou gemmu po bratránkovi.
vencour avatar 1.7. 16:58 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Jo jo. Zjistil jsem, že jsem si do něj v principu skoro nacpal "evakuační zavazadlo". Jak koukam na náhradu, tak možná BackLoad Backpack Ltd. Edition - link by mohl být náhradou. Na první pohled ale nemá schované švy.
Hlavně je polstrovanej. Gemu mam už ... no asi od roku 1992, všim jsem si, že dělaj i zajímavý "třicítky". Nepřijde mi tak bytelná.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
1.7. 10:20 Hovadko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Nechci se zastávat řidičů aut (sám jezdím jenom MHD), ale občas mi běhá mráz po zádech, když vidím, jak cyklista vlítne z nějaký zastrčený cyklostezky před autobus. Nebo když jedu s malým prckem, kterej má malý kolo (16") po cyklostezce a je rád, že se jakž takž drží v pravý části cyklostezky a kolem prolítne nějakej hustej, všelijak postrojenej cyklista tak, že prcká málem sejme (protože on je vetší a rychlejší a tak na to má asi právo), tak bych ho v tu chvíli nejradši z toho kola skopnul ... Takže nejen "autisti", ale i cyklisti jsou pěkný hovada (výjimky se najdou).
1.7. 10:31 Aleš Kapica | skóre: 49 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Jedu po chodníku, řídím se provozem jako chodec. Jedu po cestě, platí pravidla silničního provozu. Respektovat semafory je samozřejmost. A ohledy vůči chodcům jakbysmet. Chodec na chodníku, ať už dospělý, nebo dítě, má právo se chovat nevypočitatelně a já mám povinnost s tím počítat.

Nejhorší jsou pejskaři s tím natahovacím vodítkem ;-) Pejskař napravo, čokl nalevo, a napříč celým chodníkem natažené vodítko. V takovém případě, i když jdu pěšky, to raději beru trávníkem kolem čokla. Pravděpodobnost, že by čokl poskočil ještě víc doleva je mnohem menší, než že mi ho vyděšený páníček strhne rovnou pod nohy ve chvíli kdy se pokusím překročit tu šňůru.
1.7. 12:24 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
na Přibyslavské stezce mají dokonce psi zákaz a co myslíš. Osobně nějak nedokážu vytěsnit z hlavy obrázek borce, jak tlačí na bruslích kočárek a z každé strany má na vodítku psa - zabral komplet šířku

Říkám si, jak moc musel v mládí mlátit hlavou o sloup, aby takhle dopadl. Do teď to nedokážu pochopit

Další varianta jsou drogy (ale na ty nevypadal), nebo lobotomie...
1.7. 11:04 kantor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
ted nebudu resit, jak jsou nekteri kolisti hovada (rychla a bezohledna jizda, jizda cedle sebe, klickovani, onjizdeni do leva odbocujiciha auta z leve strany, vlitnuti do mista, kam prave zacouvava parkujici auto ...)

zaujalo mne "Měl jsem zaplou přední blikačku":

osobne bych blikacky zakazal. sice je pekna teorie, ze kdyz neco blika, tak je to prece lepe videt, ale skutecnost je nekde jinde.

- blikani v noci znemoznuje odhad vzdalenosti kola a jeho rychlost

- rychlost blikani by melo byt v rozumnych mezich: videl jsem i vterinove cykly (1Hz), coz zpusobuje, ze mrknu do zrcatka, nevidim nic svitit, vyrazim a ejhle, najednou je tam cyklista.

nerikam, ze v tomto pripade to byla pricina, spis urcite ne. ale to je jedna z veci, ktere zpusobujou problemy.

BTW: v NL je vyklistu neporovnatelne vice. a je zajimave, ze tam k takovym vecem nedochazi tak casto. je fakt, ze tam i auta jezdi klidneji, ze tam ridici s cyklisty pocitaji, ale i kolari jezdi normalneji. normalne jedou, nezavodi jak o zivot. a tam nikoho nenapadne si vzit ani helmu, nebo paterak. natoz se papouskovsky vyhastrosit jak vedouci pelotonu TdF.

1.7. 11:30 johnyK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
v NL je vyklistu neporovnatelne vice. a je zajimave, ze tam k takovym vecem nedochazi tak casto
presne tak. K tomu takovou zajimavost. Pred nekolika lety nejaky Holandan videl na autobusove zastavce v Melbourne plakat letecke spolecnosti Emirates, na ktere byla videt zena na kole, jak prejizdi v Amsterodamu nejaky tem most pres ten kanal. Byl u toho slogan, ze Australane by meli navstivit ruzna evropska mesta a prozit tu evropskou atmosferu. Turista se podivil, ze cyklistka ma na fotografii helmu - coz mu prislo divne, prottote to je v Amsterodamu naprosto neobvykle.

Zjistilo se, ze grafik reklamni agentury na te fotce photoshopem tu helmu primaloval - patrne z obav pred problemy, ze se dela reklama na jizdu na kole bez helmy, ktera je v Australii povinna. Zde je take videt, jak to konci, kdyz se na vsechno udela predpis.

Mimojine, v Nemecku prilbu odmitli, protoze by to rocne zatezovalo jen zdravotnictvi asi 280 milionu Euro rocne navic. Sice by ubylo nekolik desitek pripadu tezkych zraneni hlavy ale narostlo by mnozstvi infarktu se vsemi nasledky.
Martin Tůma avatar 1.7. 12:37 Martin Tůma | skóre: 38 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Mimojine, v Nemecku prilbu odmitli, protoze by to rocne zatezovalo jen zdravotnictvi asi 280 milionu Euro rocne navic. Sice by ubylo nekolik desitek pripadu tezkych zraneni hlavy ale narostlo by mnozstvi infarktu se vsemi nasledky.

Předpokládám, že žádný odkaz na tu studii ale nemáš?! Nedovedu si totiž představit jiný důvod, proč by s helmou mělo narůst množství infarktů, než že se lidé díky přežití nehod s helmou dožijí vyššího věku a pak zemřou na infarkt...

Každý má právo na můj názor!
1.7. 13:38 johnyK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Předpokládám, že žádný odkaz na tu studii ale nemáš
Costs and benefits of a bicycle helmet law for Germany

https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11116-015-9632-z

Nevim , jestli je mozne si to cele precist, asi jen za penize. Ja jsem o tom jen cetl nekde v novinach, kdyz o tom pred lety referovali.
proč by s helmou mělo narůst množství infarktů,
asi jsem to spatne napsal. Je to obracene, nez asi bylo pochopeno. Skutecnost je nasledujici:

Kdyz by zavedli povinne tu helmu, tak 20-40% dosavadnich cyklistu na kolo nevleze a tim naroste pocet infarktu a vubec zdravotni stav obyvatelstva se zhorsi, coz by vedlo k zvyseni celospolecenskych nakladu.

Zavedeni povinneho pouzivane helmy na kole by tedy bylo mrhani se zdroji. (ja vim, ze pro vetsinu lidi je to takovy podivny pristup k problemu, ale Nemec uz je takovy :-) )
Martin Tůma avatar 1.7. 17:00 Martin Tůma | skóre: 38 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace

Aha, tak to už dává alespoň nějaký smysl. Ale prolítl jsem tu studii a je to teda pěkně účelová pseudo-věda. Například do nákladů si dá cenu helem (včetně daně!) ale v ziscích není ani Euro z celé té ekonomiky, co tím zvětšením trhu nastane. Navíc ty studie o "odporu k nošení helem" jsou už skoro 10 let starý a za tu dobu se pohled společnosti na helmy (třeba i díky masírce "helmové lobby") dost změnil. A to nejenom v hobby sportovní cyklistice - tam už nejsou helmy dneska vůbec žádné téma - ale i mezi mladejma. Danny MacAskill je prostě cool i s helmou.

Nicméně ač sám jezdím zásadně s helmou, současný stav, kdy každý (dospělý) je zodpovědný sám za sebe mě nijak nepohoršuje.

Každý má právo na můj názor!
1.7. 19:16 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
ale v ziscích není ani Euro z celé té ekonomiky, co tím zvětšením trhu nastane.

Ekonomika čínských výrobců helem pro nás zase tak podstatná není...
Quando omni flunkus moritati
Martin Tůma avatar 1.7. 23:59 Martin Tůma | skóre: 38 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace

Podle toho co vidím v Praze a okolí si rozhodně většina lidí nenechává posílat helmy z Aliexpressu. A v Německu to pravděpodobně nebude jiné, spíš naopak.

Každý má právo na můj názor!
2.7. 07:45 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Naopak, velice racionalni rozhodnuti. Nevim proc by mel nekdo nekomu neco narizovat, kdyz jde pouze a vyhradne o zdravi/zivot toho kolare. Ostatne, pravdepodobnost, ze te zrovna prilba pri nejaky nehode zachrani je v promilich.
Martin Tůma avatar 2.7. 11:04 Martin Tůma | skóre: 38 | blog: RTFM | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Ostatne, pravdepodobnost, ze te zrovna prilba pri nejaky nehode zachrani je v promilich.

Tak to fakt ne. Ne že by příslušný studie nebyly z nemalé části šamanismus, ale promile nevychází fakt nikde. Navíc případy, kdy IMHO pomůže helma nejvíc - rozdíl mezi nic/otřes mozku - se do žádných studií nedostanou, neb ty se dělají prakticky výhradně ze statistik úrazů.

Každý má právo na můj názor!
Grunt avatar 2.7. 12:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Přesně tak. Já dodám že helma nebyla povinná ani na malá motorová vozidla (moped), ale prostě statistika úrazů hlavy udělala svoje. Pokud se letí z jednostopého vozidla a není to na nohy tak je to ve většině případů přímo na kokos. A když policie zmerčí někoho bez přilby (homologované) a ochrany zraku, tak je z toho průser. Nejinak by tomu mělo být i u cyklistů.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.7. 11:05 prqek | blog: prqek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Jde i o zdraví a život jiných.
Grunt avatar 2.7. 12:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Nevim proc by mel nekdo nekomu neco narizovat, kdyz jde pouze a vyhradne o zdravi/zivot toho kolare
No na svém soukromém pozemku si jezdi jak chceš, ale pokud vstupuješ na veřejně přístupnou pozemní komunikaci začíná platit něco jako pravidla silničního provozu a ty platí pro všechny druhy vozidel, i jednostopá. A tohle by jednoduše upraveno být mělo. Pokud totiž jako cyklista sletíš a nedejbože ještě tak šikovně někomu pod kola, tak i když v tom nemusí mít řidič absolutně žádné zavinění, bude v průseru i řidič daného vozidla. Já bych do toho zákona ještě krom přilby nacpal i zpětné zrcátka.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.7. 14:18 Semo | skóre: 44 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Prdlajs, nie som zodpovedny za pocity pruseru a zle svedomie vodicov. Ani tych, ktori danu nehodu nesposobili.

Samozrejme som povinny dodrzat vsetky pravidla, ktorych porusenie by mohlo ohrozit ostatnych. Nepritomna helma, ani nezapnute pasy v aute ohrozuju mna.

Ale kludne si snivaj o tom, ze cyklisti by mali jazdit v slapacich tankoch, aby nahodou niekto, kto ich vlastnou bezohladnostou zrazi nahodou nemal zle spanie.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
Grunt avatar 2.7. 16:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Ale kludne si snivaj o tom, ze cyklisti by mali jazdit v slapacich tankoch, aby nahodou niekto, kto ich vlastnou bezohladnostou zrazi nahodou nemal zle spanie.
Ty si nějak bojovně naladěn. Není potřeba jezdit v „šlapacích tankoch“, stačí dodržovat nějaká základní bezpečností pravidla při pohybu na pozemní komunikaci. Pro vozidla kategorie LA tyto pravidla platí roky (helma, ochrana zraku, alespoň jedno zpětné zrcátko, červené obrysové světlo za libovolných podmínek, atd.) a když je nesplňuješ, jednoduše můžeš dostat bodíky do řidičáku (který mít u sebe je také mimochodem povinnost). A sportovní kolo není zas tak moc daleko od této kategorie a přitom tyhle pravidla pro ně absolutně neplatí. A jestli si myslíš sraženej můžeš být jen bezohledností okolo jedoucího řidiče, tak asi nepoužíváš naše (resp. ty vaše, protože to je ještě větší hrůza) pozemní komunikace.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
PepaSFI avatar 2.7. 20:02 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
moped se od bicyklu liší tím že je pomalejší a při jeho použití se můžeš plně věnovat řízení a ne bušení do pedálů.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 2.7. 20:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Asi tak.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
vencour avatar 1.7. 17:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
V šeru mívam jednu blikačku a jedno trvalé světlo. Přes den aspoň tu blikačku, čekal bych, že bude víc zřetelná.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Jendа avatar 1.7. 19:12 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
BTW: v NL je vyklistu neporovnatelne vice. a je zajimave, ze tam k takovym vecem nedochazi tak casto
Tomu se říká safety in numbers. Zatímco tady nejsou lidi cyklistu prostě nečekají, protože jich jezdí tak málo, že na to nejsou natrénovaní, jinde kde jich je hodně, tak je čekají.
3.6V. Přineste větší voltmetr.
Grunt avatar 2.7. 17:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Ono se i ty typy kol na kterých jezdí přímo jmenují safety bicycle.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jendа avatar 2.7. 19:42 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Safety bicycle je víceméně každé kolo které tu potkáš.
3.6V. Přineste větší voltmetr.
Grunt avatar 2.7. 19:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Tak tady je safety bajků jen pár, víceméně místních pádlovačů do hospody. Jinak samé MTB a závodní speciály navštěvujících turistů.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.7. 22:06 marbu | skóre: 30 | blog: hromada | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Jestli to chápu dobře, tak to "safety" je myšleno jako revoluce ve srovnání s tímto. A v dnešní době se na kolech konstrukcí z konce 19. stolení nejezní snad ani v Nizozemsku :) Populární je nicméně něco ve stylu omafiets.

I think warning here is a bug. The biggest cloud service provider. There is no point in being so cool in a cold world.
PepaSFI avatar 3.7. 14:50 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
dokonce se kdysi používal výraz "bezpečník" coby český novotvar vyjadřující že se na tom dá jet mnohem bezpečněji a snadněji než na těch monstrech s vysokým kolem.

Ještě musím doplnit malou poznámku. Už Karel Čapek byl cykloprovozem v Holandsku tak uchvácen, že o cyklistech napsal stručně a jasně "nemám je rád"
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
3.7. 16:58 marbu | skóre: 30 | blog: hromada | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Čímž jsem řekl o kolech víc dobrého, než si o nich myslím; a nyní, když už se mi nemohou pomstít, pravím veřejně, že je nemám rád, jelikož shledávám poněkud nepřirozeným, aby člověk zároveň seděl a kráčel.
:D (jsem si to musel najít)
I think warning here is a bug. The biggest cloud service provider. There is no point in being so cool in a cold world.
3.7. 17:22 Aleš Kapica | skóre: 49 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Jak vidno, klasickou koloběžku by nejspíš Čapek ocenil. Škoda, že si nikdy nepřečtem jak by naopak strhal elektrokoloběžky, segwaye a jiná vozítka podobného charakteru na kterých jezdec stojí jak péro.
PepaSFI avatar 3.7. 19:02 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
já například už odedávna považuju segway za druhou nejzbytečnější věc na světě, hned po ozdobném krytu motoru v autě. Je to naprosto samoúčelná, drahá a komplikovaná blbost. To je snad dobrý jen pro městskou policii. Teda ne že by to nějak sloužilo, cokoliv co má kolečka by bylo užitečnější ale člověk aspoň z dálky vidí s kým má tu čest, kdo to tam trčí jak orloj v Brně. I ta blbá koloběžka za pár stovek by sloužila líp než ten samotrč.Při trošce šikovnosti se na ní dá jet dost rychle, dá se tím taranovat prchajícího grázla, případně na něm zaparkovat a držet ho než přijede posila, nesjízdný terén neexistuje, hodí se to přes rameno a hurá ze schodů do schodů křížem krážem. Na elektrokole nebo koloběžce se dá jet když dojde baterka. Segway, to je skoro na odtahovku.

Elektrokoloběžky jsou bezva nápad, na jezdění po městě, do práce. Jen to má háček v legislativě. Koloběžka je podle zákona bicykl, takže nesmí na chodník a do pěší zóny. A na silnici mezi auta mi to taky nepřijde jako nejlepší nápad. Já kdybych takové vozidlo potřeboval, spíš bych šel do větší koloběžky co už se blíží skůtru, má sedátko a trochu použitelný výkon.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
3.7. 20:12 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Nevím. Klasický pěšák s dobrou kondicí je ve městě mnohem efektivnější. Mimo město mi přijde lepší když mají poliši káry.

Pokud jde o segway, tak jediný účel pro který se fakt hodí, byl přesně ten, proč ho zakázali v centru Prahy. Přitom stačilo omezit půjčování jen na triko certifikovaného průvodce, který by za svoje ovce ručil svojí licencí.

No. Je to vlna která se musí přežít, protože po ekonomické stránce to je totální propadák. A jsem zvědav kdo tohle letadlo nakonec zaplatí.
Jendа avatar 3.7. 18:50 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Tak hlavně že sedět a jet přirozené je.

Ale má plus za to, že zcela přirozeně umřel na zápal plic (antibiotika byla vynalezena až o několik let později).
3.6V. Přineste větší voltmetr.
3.7. 20:50 kantor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
na to je jednoducha odpoved: piii.ovina

rekl bych to jinym slovem: ohleduplnost

proste pokud clovek tu ohleduplnost a predvidavost nema v hlave (v srdci, v povaze) je to jednoduse pruser, jde o zivot.
1.7. 23:16 marbu | skóre: 30 | blog: hromada | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
osobne bych blikacky zakazal. sice je pekna teorie, ze kdyz neco blika, tak je to prece lepe videt, ale skutecnost je nekde jinde.
+1 btw zrovna v tom Nizozemsku jsou ze zákona pro kola poviné světla s nepřerušovaným světlem
BTW: v NL je vyklistu neporovnatelne vice. a je zajimave, ze tam k takovym vecem nedochazi tak casto.
Infrastruktura tam odděluje cyklisty od běžného automobilového provozu, takže se tím výrazně snižuje pravděpodobnost kolize kola s autem. Druhá věc je, že tam na kole jezdí každý, a tak každý řidič zdá z vlastní zkušenosti i druhý pohled.
I think warning here is a bug. The biggest cloud service provider. There is no point in being so cool in a cold world.
2.7. 13:48 Semo | skóre: 44 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
v tom Nizozemsku jsou ze zákona pro kola poviné světla s nepřerušovaným světlem
Tu ciastocne, ak je cesta osvetlena verejnym osvetlenim, tak je povolene blikat.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
Jendа avatar 2.7. 19:41 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
V ČR (předpokládám že tím jsi myslel „tu“) je povoleno vzadu blikat i mimo veřejné osvětlení. Vpředu svítím trvale, protože nemám rád, když blikají věci přede mnou (osvětlované tím blikajícím světlem).

Co se týče blikání vzadu, tak nevím, co si o tom myslet. Aktivně jsem se ptal různých lidí a část mi říkala abych trvale svítil a část mi říkala že blikání je v pohodě. Tak blikám…
3.6V. Přineste větší voltmetr.
3.7. 10:52 Semo | skóre: 44 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Ano, myslel som CZ, ale pokial viem, tak v SK je to rovnako. A mal som na mysli predne blikanie, ktore je dovolene na osvetlenych cestach. Zadne blikanie je dovolene v CZ+SK vsade, ale pokial viem, tak v DE sa musi svietit trvale na oboch koncoch. To "nemám rád, když blikají věci" je prave dovod, preco blikam. Vodici si vsimnu skor nieco, co nemaju radi, nez nieco, co je pre nich velmi prijemne. Pri normalnych vahach a rozmeroch je velmi tazke az nemozne na rozumne dlhu dobu trvalym prednym svietenim konkurovat autam, takze by som bol vodicmi prehliadany a zrazany. Takze blikam, na co mi staci mensi prikon a teda aj objem a vaha bateriek.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
Heron avatar 1.7. 11:45 Heron | skóre: 51 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Brzké zahojení ran přeji, tohle je hned.

Taky jsem jezdil bez helmy, potom jsem viděl jedno video a raději jsem si ji koupil. Netrvalo to dlouho a rozmlátil jsem ji (pochopitelně s hlavou uvnitř). Takže to je základní výbava. Jízdu na kole bez cyklorukavic si neumím vůbec už ani představit. Holá ruka hrozně klouže (na řidítkách) a navíc i obyčejná kožená rukavice při pádu dost pomůže. Jak psal Grunt, cyklobatoh s výztuží na zádech a pevně přichycený na tělo (navíc jsou dělané tak, že nemáte zakrytá celá záda ale pěkně to dýchá, je taký dobré vybavení. Páteřák nevím, jako zase nevidím důvod pro to jezdit na silnici jako robocop. Ono je to taky o vzájemné slušnosti. Kdy vidím českou dashcam scénu, tak jejich agresivita vůči cyklistům nezná mezí. A nejen vůči nim, někdo si dovolí jet 5km/h pod rychlostním limitem, takže je potřeba ho vytroubit a předjet... Na silnici může být klidně i traktor nebo povoz s koňmi.
Grunt avatar 1.7. 11:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Netrvalo to dlouho a rozmlátil jsem ji (pochopitelně s hlavou uvnitř).
Tak mimochodem poznáš kvalitní výbavu…
Páteřák nevím
To se vozí na motorkách, ne na kole ale čistě pro zajímavost on ten pád na záda bude asi běžnější než šipka střemhlav. V mém případě to vyřešila tuba Voltarenu a dva týdny sténání.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
vencour avatar 1.7. 17:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Helma prý má lupnout a tak zafungovat. Tak mi to aspoň kdysi vysvětlil jeden závodník.
Je to spotřební zboží.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Grunt avatar 1.7. 23:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Úplně lupnout taky ne, ale když věci tříští tak pohlcují energii nárazu, takže když se všechno roztříská a jezdec zůstane bez škrábance, poznáš podle toho že sis pořídil kvalitní výbavu ;-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
1.7. 14:20 Aleš Kapica | skóre: 49 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
. Jízdu na kole bez cyklorukavic si neumím vůbec už ani představit. Holá ruka hrozně klouže (na řidítkách) a navíc i obyčejná kožená rukavice při pádu dost pomůže.
Přesně tak. Používám kožené pracovní rukavice. Často koloběžku poponáším (do schodů např.) a rozflákané klouby na prstech, když se člověk nějak blbě vymele, také nestojí za to.

Batoh mám spíš z praktických důvodů. Koloběžka žádný nosič nemá a věci někam strčit musíš, obzvláště když jedeš někam na víkend. A vyztužený batoh je fajn, nejenom když třeba někde vemeš bokem o futra, ale třeba v zimě, když hodíš záda na namrzlém chodníku. Výrazně zvyšuje šanci, že přežije nejenom notebook, ale i ty, protože díky tomu nebřinkneš zátylkem o zem.
vencour avatar 1.7. 17:05 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Zřejmě mam kvalitní omotávku na beranech, ruka drží. A na krátký vzdálenosti (cca 30 minut jízdy) mi to nepřišlo blbý jet v létě bez rukavic.
Jo, jezdil jsem občas tak 4h jeden směr (zbytek pak na kole nebo za pomoci nějakého přibližovadla), tam už se ty rukavice víc hlásí o slovo.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Heron avatar 1.7. 19:20 Heron | skóre: 51 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
No já mám gumové gripy a tam zpocená ruka klouže (a po pár letech ta guma začne být nepříjemně lepkavá). Proto mám vždy rukavice. Navíc se mi to líp drží (jednak to neklouže a rukavice vlastně zvětšuje průměr úchopu).
vencour avatar 1.7. 20:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Jo jo. Jsou servisy, co aspoň po 20.000 km by s tim něco dělaly (link), mně zatim nechávaj třeba řetěz v klidu. Možná i proto, že ho mažu celkem často. Favorita jsem si kdysi servisoval sám, teď u Meridy jsem víc pasivnější.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Grunt avatar 2.7. 15:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Úplně stejný problém akorát ne s gripem ale tou rukavicí. Lepkavá, hnusná a po chvilce používání už by z ní mohla být slušná chemická zbraň. Proto jsem si sehnal tu desinfekci a ještě uvažuju o něčem co by pohlcovalo vlhkost.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
PepaSFI avatar 2.7. 19:53 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
jeden můj známý, nadšený cyklista, říká že cyklisti si zásadně nepodávají ruce. Ony ty rukavice totiž za jízdy taky nahrazují kapesník. A taky máme v práci jednoho co není nadšený ale fanatický protože jezdí i v počasí kdy se většina lidí bojí autem a ten ty rukavice určitě jako kapesník nepoužívá protože ty by za chvilku vypadaly že se z nich vylíhne vetřelec. Jednou takhle přijel do práce, šel si na vrátnici pro klíč od cykloboudy a paní vrátná dostala záchvat křečovitého dávení. Od nosu mu visel sopel až do pasu. Jeden kolega taky povídal že ho jednou viděl za jízdy. Myslel si že kolem něj vlajou v průvanu dráty od sluchátek. Nebyly to dráty.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 2.7. 20:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Ještě že na kole v rukavicích zásadně nejezdím ;-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.7. 10:55 Semo | skóre: 44 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Rukavice sa hadzu do sietky (aby suchace nepotrhali ostatne veci) a do pracky. Kde je problem?
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
3.7. 20:27 kvr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Jedna věc mi v článku chybí - zda druhý účastník z místa ujel. Předpokládám, že to tedy byla asi jeho chyba...? Pokud ano, tak veškerá škoda má jít z povinného ručení. Nepodceňoval bych ani zdraví, zvláště pokud to bylo na záda (byť přes batoh). Kolo navíc mohlo utrpět méně viditelné poškození - osmice, pokřivená vidlice, šlapky či kliky, sedlo atd.

Mě sejmulo auto zhruba před pěti lety, odbočoval doleva na křižovatce, prý mě proti slunku neviděl (oblečení jsem měl dobré, takže si myslím, že spíš doufal, že to stihne nebo já zabrzdím, ale budiž). Rychlost docela nízká (předchozí dojezd k semaforu), tak 25-30 km/h, i tak jsem uděla salto nebo dvě ve vzduchu a dopadnul na všechny čtyři a hodně lehký dotek na čelo, cca metr od obrubníku. Pro pár výše, rozhodně to nepřičítám svoji šikovnosti, po cyklu pohledů na nebe a zem jsem vůbec netušil, kde jsem, prostě jsem měl haluz jako prase. Od té doby bez helmy ani ťuk, jak říkala později doktorka - hlava je jediná věc, kterou ještě opravit nedokážeme.

Kolo dali dohromady v místním servisu, vyměnili vidlici a já jen poslal účet do pojišťovny, během pár dní pak přišly prachy na účet, bez dalších dotazů (je pravda, že to bylo hodně levné, se současným závodním speciálem nevím, jaká by byla reakce). Pak jsem si ještě lámal dva roky záda na ohnutém sedle, než jsem jej vyměnil, to už jsem pochopitelně platil sám...

... v každém případě, dobře, že jsi celkem ve zdraví přežil, já beru parkující auta s velkou rezervou, pominu-li pár psychopatů, kteří vidí cyklisty přes červený hadr, pořád je tu dost lidi, kteří jednoduše dělají chyby...
vencour avatar 3.7. 21:04 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
No, máme na sebe kontakt. Abych odpověděl, jestli ujel nebo ne.
Ověřoval jsem to na dopravní policii, Záznam o nehodě lze sepsat i později. A pokud nedojde ke shodě o viníkovi, tak se to má řešit na Magistrátě.
Já mohl jet tak cca 25 km/hod., před křižovatkou byla zelená a byla nějak dlouho, tak jsem sledoval, jestli nebudu muset brzdit.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
PepaSFI avatar 4.7. 20:03 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
ono se to těžko takhle na dálku posuzuje, jak ta situace vypadala a kdo co a kam a tak vůbec. Bohužel, cyklista může velmi snadno zmizet ve slepém úhlu. Ne nadarmo se dnes do nových aut montuje hlídání slepého úhlu protože jsou chvíle kdy se dá přehlédnout i auto, natož cyklista který je cca čtvrtina šířky. Ten úhel záběru zrcátka je poměrně úzký a směřuje téměř přímo vzad. A když auto vyjíždí od krajnice, vybočuje předkem vlevo a záběr zrcátka se tím posouvá výrazně vpravo. V situaci kdy z blížícíhose auta by byl vidět okraj blatníku a mihnutí světla, cyklista nemusí být vůbec vidět. Navíc bicykl má tu schopnost že dokáže náhle prudce změnit směr či vyjet z míst kde se to dá obtížně předpokládat, obojí cyklisti rádi dělají. Nákladní auta a kamiony mají těch zrcátek několik a přesto tam ty slepé úhly jsou, obzvlášť při zatáčení.

Zkrátka, platí nejvyšší pravidlo silničního provozu: FURT VE STŘEHU! Neboli, dívám se kolem sebe a předvídám. To platí pro cyklisty, auta i chodce! Je snadné říct, on měl počkat, já mám přednost. Jenže to mi bude prdlajs platný, zlomenina kvůli tomu nesroste rychleji a bezbolestně, škodu na autě sice možná dostanu zaplacenou od viníkovy pojišovny ale nikdo mi nenahradí ušlý čas a trable s autem v servisu. Někdy je prostě lepší včas zpomalit, dát si větší odstup, uhnout trochu bokem a nechat události přirozeně plynout aniž by krizovka vůbec vznikla.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
vencour avatar 4.7. 21:43 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Jo jo, to taky souhlasí.
Co mam auto koukam po nějakých vylepšeních. Když jsem dělal kondiční jízdy, měl tam řidič snad dvakrát tak velký zpětný zrcátko, prý s nim vidí všechno. Když už mam v zrcátku kameru tak tohle použít nemůžu. Tak jsem se teď konečně rozhoupal a chystam sférický zrcátka přidělat na venkovní zrcátka.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
PepaSFI avatar 5.7. 08:59 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
ty přídavný zrcátka pomůžou hodně ale má to taky háček. Obraz v tom je zmenšený a deformovaný, takže je potřeba si na to zvyknout. Zas je fakt že není potřeba vidět kdovíco, stačí periferně zaregistrovat že tam něco je.

Větší problém je legislativní. Na auto se nesmí montovat nic co není náklad nebo cestující nebo homologovaný doplněk. A žádnou úpravou se nesmí výrazně omezit funkce předepsané výbavy. Nevím jaký je současný stav ale u těch zrcátek platily nějaké limity zakrytí plochy. A taky na technických kontrolách občas když potřebovali ukázat přísnost, dělali potíže kvůli kdejaké blbosti. Minule mi sice na zrcátko nic neříkali ale vím že někde vadily i reklamní nálepky na zadním skle co tam auta mívají od prodejce.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
vencour avatar 5.7. 12:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Tyhle zrcátka mají mít "Atest 8SD 2688". Zmínka o nezakryté ploše 100 cm2 je u nich taky uvedená.
Že zkreslujou - vše je potřeba umět používat.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
5.7. 17:18 kvr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Sférická zrcátka pomůžou hodně, popravdě mám pocit, že do nich koukám častěji než do zbytku normálních - je tam vidět všechno, včetně mrtvého úhlu pochopitelně. Ano zkreslují, ale člověk si rychle zvykne.

Jinak obzvlášť u rozjíždění je základ se rozhlídnout a slepý úhel zkontrolovat. U jízdy je to trochu větší problém, protože to znamená nedívat se na vteřinu před sebe. Když jsem třeba dělal zkoušky v Severní Americe, tak to vyžadují pořád, včetně odbočování a změny pruhu, bez toho se od zkoušky nekompromisně vyhazuje.
PepaSFI avatar 5.7. 18:55 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
nedívat se vteřinu před sebe je ten nejmenší problém, spousta lidí se dokáže nedívat mnohem déle, facebook je důležitější než silnice. Ono ani tak není důležité kam a jak se dívat, hlavní je chtít se dívat. Pokud chci a snažím se, oči a hlava si to nějak přeberou. Hodně je to o periferním vidění, mít ty zrcátka někde v podvědomí, v koutku oka a když se tam něco hne, mozek si tam tu pozornost přesměruje.K tomu ještě předvídání které umožní "vidět" věci dřív než se stanou. Jenže když 50% zraku zaměstnáme čuměním do mobilu nebo navigace, 90% myšlení vezme facebook nebo řešení pracovních záležitostí, to už pak moc výkonu na řešení dopravy nezbyde.

To rozhlížení a sledování zrcátek se tady v autoškolách taky vyžaduje, měl by to být standard. Jak jsem napsal výše, furt ve střehu. A bohužel, nejvíc to ignorují právě cyklisti.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Grunt avatar 5.7. 19:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
A bohužel, nejvíc to ignorují právě cyklisti.
Já až uvidím cyklistu s dobrovolně nainstalovaným sférickým zpětným zrcátkem tak ho sestřelím z toho kola špuntem od šampáňa.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
PepaSFI avatar 5.7. 20:10 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Pozor, já už jich pár viděl! Ale nikdy to nebyli normální ani "normální" cyklisti, žádní sportovní namachrovanci ani šílení cyklofanatici a ani víkendoví výletníci co si hrajou na tour de hospoda. Vždycky to byli cykloturisti nejryzejšího zrna. Kolo nepřipomínající cokoliv známého, základ je možná nějaká Eska stará 40 let, viditelně opoužívané oblečení sportovního typu ale vůbec se nepodobající čemukoliv cyklistickému, na kole navěšené odřené a vybledlé batohy, na řídítkách igelitový futrál s papírovou mapou, vpředu několik světel, vzadu taky a samozřejmě jedno až dvě zrcátka. A u jednoho jsem dokonce objevil maličké zrcátko na brýlích.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
vencour avatar 19.7. 22:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Malé resumé:
Neviděl jsem ještě po Praze cyklistu, že by jezdil s kamerou. Cyklista dost často jede sám. A když to koupí, tak zpravidla nejdřív sedí a kouká. Fakt mi ta kamera přijde k věci.
V autě už mam asférické zrcátko. Co pozoruju, zase jsem si nevšim, že by ho v provozu někdo měl. A jak jsem slyšel "lepší auta už mají detekci tak, že v zrcátku maj kameru a když tak jim tam něco blíká jako varování". Na mou Astru rok výroby 2011 nic originál podle všeho neni.
Tak se uvidí, jak to mam posichrovaný, z obou stran provozu.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Josef Kufner avatar 19.7. 22:33 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Asférická zrcátka nepozoruješ, neboť je standardem, že jsou zrcátka celá mírně prohnutá, aby v nich bylo něco vidět.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
včera 22:28 Peter Golis | skóre: 58 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolová optimalizace
Kedysi sa kupovali také nalepovacie asférické zrkadielka ktoré sa lepili na bočné zrkadlá. Dajú sa zohnať aj teraz, a človek ich v dnešnej dobe vidí častejšie na monitore ako na aute.

Takže, áno.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.