abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
18.2. 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 63
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 401 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Insertion a selection sort (seznam)

    7.5.2017 14:16 | Přečteno: 849× | Ostatní | poslední úprava: 7.5.2017 14:14

    Srovnání prvků v jednosměrném spojovém seznamu.

    Insertion sort - nový seznam nezačíná z ukazatele na strukturu, ale z adresy lokální struktury (dummy head). Pokud je prvek ze starého seznamu menší než poslední prvek z nového seznamu, je připojen před poslední prvek z nového seznamu, jinak je připojen jako poslední. Funkce vrací ukazatel na strukturu newl->next, který ukazuje na začátek nového seznamu.
    typedef struct elem {
    	char name[MAX];	
    	struct elem *next;
    } ELEM;
    
    ELEM *insertionsort(ELEM *oldl)
    {
    	struct elem head;
    	
    	ELEM *newl, *n, *t, *u;
    	
    	newl = &head; 
    	newl->next = NULL;
    	
    	if (oldl == NULL)
    		return NULL;	
    	
    	for (t = oldl; t != NULL; t = u) {
    		u = t->next;
    		for (n = newl; n->next != NULL; n = n->next)			
    			if (strcmp(n->next->name, t->name) > 0) 
    				break;
    		t->next = n->next;
    		n->next = t;
    	}
    	
    	return newl->next;
    }
    
    Selection sort - hledá se uzel, jehož ukazatel next ukazuje na největší prvek. Největší prvek je vypuštěn (prev->next = t->next) a následně připojen na začátek nového seznamu. Pokud je ve starém seznamu největší prvek na začátku, je přesunut na konec, přičemž je třeba posunout začátek. Funkce vrací adresu starého seznamu.
    typedef struct e {
    	int x;	
    	struct e *next;
    } E;
    
    E *selectionsort(E *oldl)
    {
    	E *newl, *prev, *p, *t;
    	
    	newl = NULL;	
    	
    	if (oldl == NULL)
    		return NULL;
    	
    	while (oldl->next != NULL) {
    	
    		t = p = prev = oldl;
    	
    		for (; p->next != NULL; p = p->next)			 
    			if (p->next->x > prev->next->x)				
    				prev = p;		
    		
    		if (t->x > prev->next->x) {		
    			oldl = oldl->next;	
    			prev = p;
    			p->next = t;		
    			t->next = NULL;		
    		}
    				
    		t = prev->next;
    		prev->next = t->next;
    		t->next = newl;
    		newl = t;			
    	}
    	
    	oldl->next = newl;		
    	
    	return oldl;
    }
    
    Z hlediska rychlosti jsou obě funkce vhodné maximálně pro deset tisíc prvků.

    Základ funkcí jsem převzal z knihy Algorithms in C od Roberta Sedgewicka.        

    Hodnocení: 33 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.5.2017 14:42 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Insertion a selection sort (seznam)
    typedef struct elem {
    	char name[MAX];	
    	struct elem *next1;
    	struct elem *next2;
            ... 
    } ELEM;
    
    ?
    7.5.2017 15:21 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Insertion a selection sort (seznam)
    Jestli je to narážka na jiný způsob, tak ten neznám.
    8.5.2017 02:28 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Insertion a selection sort (seznam)
    Když někde vidím konstantu MAX, tuším, že je to nějaká spatlanina, co má umělá omezení. Jinak pole by vyšlo určitě lépe, než linked list, hlavně kvůli cache.
    8.5.2017 04:33 pc2005 | skóre: 35 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Insertion a selection sort (seznam)
    Jo struktura co má sama sebe v sobě a ještě je z ní typedef je zajímavá :-D. Předpokládám že kompilátoru to pak nevadí že je definováno struct elem a používáno ELEM. Já bych se asi na to ELEM vykašlal je to jen o ušetření 7 bajtů.

    Případné další syntaktické odchylky nejsem schopnej posoudit (aneb pokud to projde checkpatchem a lkml tak pohoda :-D).
    8.5.2017 08:49 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Insertion a selection sort (seznam)
    Jo tak v tomhle vidíte problém. A já myslel, že je to narážka na nějaký lepší způsob řazení.

    typedef používám, protože nechci pořád psát struct v hlavičkách funkcí a tenhle zápis mi přijde docela elegantní, i když tohle je asi čistější:
    struct elem {
    	char name[MAX];	
    	struct elem *next;
    };
    
    typedef struct elem ELEM;
    
    Ve velkých projektech je asi lepší typedef nepoužívat (jak radí Linus), ale já jsem si zkoušel naprogramovat jen takovou kravinku.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.