Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 08:27

It's a kind of magic...

13.10.2007 18:12 | Přečteno: 1585×

V souvislosti s mou předchozí depkou a pokusy najít nějakou cestu ven mě napadla poněkud úchylná myšlenka: pokud nemohu najít řešení na tomto světě, což zkusit prostředky ze světa onoho? Samozřejmě, že na takové věci nevěřím - na druhé straně nemám ani žádný důkaz, že neexistují. Možná by stálo za to prozkoumat i tento obor, samozřejmě striktně vědecky.

Potíž je v tom, že je to obor zcela mimo mé znalosti a nevím, odkud začít. V souladu s osvědčenými postupy jsem hledal ve Wikipedii heslo "magic", ale výsledky mě zklamaly; zdá se, že Wikipedie je zaměřena striktně materialisticky (což je vzhledem k jejímu zaměření naprosto v pořádku), k danému tématu nabízí pouze historická fakta a psychologicko-psychiatrická vysvětlení. Další hledání také zatím nevedlo k žádnému zvláštnímu cíli; stránek na tato témata je sice mnoho, ale ty, co jsem zatím našel, byly dost nevědecky pojaté a především, zabývají se kouzly, jejichž efekt nelze kloudně ověřit.

Co bych potřeboval, by bylo něco velmi jednoduchého, jasně definovaného a prokazatelného - například kouzlo, které osvětlí prostor. Pokud bych něco takového našel, začal bych se zkoumáním, vše pečlivě zdokumentoval a vyrobil přesný grimoár s ověřenými údaji (možná první vědecky pojatý magický sborník na světě).

Samozřejmě, možná nic takového neexistuje, koneckonců většina kouzelníků ani příliš nestojí o takové věci jako prokazatelnost nebo definované chování (zejména pokud jsou to všechno podvody)...

       

Hodnocení: 70 %

        špatnédobré        

Anketa

Kdybyste ovládali kouzla, na jaký obor byste se především soustředili?
 (24 %)
 (51 %)
 (68 %)
 (18 %)
 (10 %)
 (49 %)
 (67 %)
 (58 %)
 (51 %)
 (5 %)
Celkem 78 hlasů

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

13.10.2007 18:24 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nadpis mi připomněl Queeny, tak jsem si tu písničku hned pustil. Ale anketa mi připomněla DrD... taky bych si zase po letech zahrál, ale tak snadné jako s cédéčkem to není :-(
13.10.2007 18:26 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
DrD je co?
Bluebear avatar 13.10.2007 18:28 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
DrD = hra Dračí doupě
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Bluebear avatar 13.10.2007 18:29 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Tak, tak. DrD bývalo také moje oblíbená hra (společně s dalšími RPGčky), ale poslední dobou z nich mám deprese, protože návrat zpět do reality vnímám značně úkorně.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Vojtěch Trefný avatar 13.10.2007 18:42 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
DrD je super hra. Ani si nepamatuju, kdy jsem hrál naposledy, asi někdy na základce... Ale zahrál bych si zase někdy, akorát není čas a parta fajn lidí...
Bluebear avatar 13.10.2007 19:54 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Jojo... zejména ty řeči při hře jsou často úžasné.

"Barbar vyráží hobitem zamčené dveře. Přiletí šipka a zasáhne kouzelníka. Alchymista získává polovinu kouzelníkovy hotovosti za léčivý lektvar podezřelého data výroby."
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Václav 13.10.2007 20:17 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Jo, ty doby kdy si 3 postavy zlámaly hnáty při pokusu vyrazit dveře a čtvrtá dostala nápad vzít za kliku :D Jinak ale hraju dál a stále :D
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Bluebear avatar 13.10.2007 22:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Jeden z mých kamarádů měl v DrD drobnou úchylku: jakékoli dveře se snažil vyrazit, i když nebyly zamčené. Naštěstí nebylo nijak těžké ho vyléčit, stačilo pár místností beze dna nebo velmi malých kumbálků :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
kouzer avatar 13.10.2007 18:59 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Když jsem ten nadpis viděl, tak mě napadlo to samé a těšil jsem se na nějaký zajímavý zápis o kapele.. :-) Snad jindy.
Linux user #448944.
Bluebear avatar 13.10.2007 20:00 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Promiň...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
kouzer avatar 13.10.2007 20:07 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Moje chyba..
Linux user #448944.
masožravá palma avatar 13.10.2007 19:40 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Ale anketa mi připomněla DrD... taky bych si zase po letech zahrál, ale tak snadné jako s cédéčkem to není :-(
A hej, nešlo by to náhodou hrát tady? Někde v blogu. Já bych se i přidala. Na PJování moc nemám, ale hrát by mě určitě bavilo. A přes internet je i jednoduší se sejít. To bylo vždycky největším problémem, když jsem to hrála.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
Bluebear avatar 13.10.2007 19:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
V blogu by to asi bylo trochu problematické (a hodně offtopic), nicméně existují na to specializované servery; namátkou: Andor, Aragorn, Abarin (neptejte se mě, proč všechny začínají na A, asi se to tak uživatelům líp pamatuje :-) ).
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Vojtěch Trefný avatar 13.10.2007 19:56 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Hrával jsem přes net (na abarinu), ale není to ono... Prostě nejlepší je to "naživo" někde v herně.
Václav 13.10.2007 20:18 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
To se mě taky neptej, ale hrál jsem na všech :D Momentálně jsem už dlouho Andořanem.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
13.10.2007 20:07 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
A hej, nešlo by to náhodou hrát tady? Někde v blogu.
To mě tedy neláká. Tam nešlo ani tak to, co se ve hře odehrávalo, ale o samotné hraní (s kamarády, hrnkem svařáku...).
Václav 13.10.2007 20:20 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Buď Andor.cz, nebo Jabber. Mám rozepsaného DrD bota který řeší některé systémové věci (hod kostkou, některé výpočty)... Ale už nějakou dobu hrajeme čistě Role Play (tj. bez pravidel, ale postavy musí hrát rozumě a je požadovaný opravdu detailní deník postavy)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Václav 13.10.2007 20:25 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
btw, byl by nějaký problém udělat každotýdenní pravidelnou pařbu Linuxáků někde v Praze? Zvládám DrD, Shadowrun a GURPS, PJ moc zkušený nejsem, ale něco bych dal :D
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
kyknos avatar 12.12.2007 22:57 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
nevim, na RPG je polovinou zazitku ta atmosfera - ze se lidi sejdou, uvari caj, vypnou mobily a hrajou... virtualne to take jde (hral jsem jak pres jednoduche irc tak pres videokonferenci), ale zdaleka to neni ono...

ale zahrat by jsme si mohli

jen tedy nejsem fanda DrD - pravidla jsou strasne omezujici a plocha. libi se mi systemy jako GURPS nebo Fate, kde jedinym omezenim je fantazie a postavy byvaji vyrazne hlubsi a propracovanejsi
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
13.10.2007 20:42 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
to mě taky a pak mi to připomnělo, že jsem si je chtěl dneska ráno nahrát (konzert z Wembley) a měl jsem tak nahlas vytaženej zvuk, že je úplně zmršenej a nedá se to poslouchat :-(
13.10.2007 18:36 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ja se umim prevtelovat
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
13.10.2007 18:44 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Můžeš třeba dokázat existenci boha.
Pochybnost, nejistota - základ poznání
Bluebear avatar 13.10.2007 20:02 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Obávám se, že pan Gödel nebyl ve formě, když to psal; už první dva axiomy jsou značně křehké. :-(
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
13.10.2007 21:34 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Ty můžeš být ve formě.
Pochybnost, nejistota - základ poznání
Bluebear avatar 13.10.2007 21:52 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Zlaté oči, já se nemůžu s panem Gödelem měřit ani v plné formě a za použití nelegálních substancí. To jen tenhle konkrétní "důkaz" je poněkud nesmyslný... nebo si možná K.G. dělal legraci a někdo to vzal vážně.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
14.10.2007 08:43 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Možná to tak bylo. Každopádně zajímavý druh humoru :-)
Pochybnost, nejistota - základ poznání
kyknos avatar 12.12.2007 23:20 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
obzvlast ten druhy je imho zjevny nesmysl :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
stativ avatar 13.10.2007 18:53 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Možná pod heslem parapsychologie bude vše „vědečtější“.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
13.10.2007 18:54 tobiasz29
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdravím. Pokud ten článek je myšlen jako recese, nic proti. Pokud to myslíte vážně, vyhýbejte se jakékoliv magií (at již existuje či nikoliv) širokým obloukem... on totiž asi jediný skutečný důkaz na to, že magie existuje je podlomené a stále se zhoršující zdraví jedinců, kteří v tomto "oboru" motají ... častěji při tom jde o problémy psychického rázu, ale občas se někomu povede "nabourat" i tělesné orgány ... zvláště, že nikdo Vám není schopen jakékoliv vlastní zkušenosti přímo předat, a tak buď tomu jenom uvěříte (a je Vám to k ničemu) anebo to začnete zkoumat sám ... a to pak je jako chození po laně mezi mrakodrapy bez zajištění ... takže ... hodně štěstí ... :o)
Vojtěch Trefný avatar 13.10.2007 19:00 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Něco o magii. Zábavné počtení, i příbuzná hesla je dobré si prostudovat ;-).
13.10.2007 19:24 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
dragon slave :)
Václav 13.10.2007 20:23 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Lol :D Tak tohle bych v podání Liny Inverse, případně její sestry, v praxi nerad viděl... Tedy, být v bunkru nějaký ten kilometr daleko, klidně :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
13.10.2007 20:53 changeit | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hmm, niecomu z toho som sa venoval... nezaleazi na tom s cim zacnete, poct moci si vychutnate tak ci tak.
Bluebear avatar 13.10.2007 22:43 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Nejde mi o pocit moci :-) (a ani o moc jako takovou). Pouze existují věci, se kterými bych chtěl něco udělat, a nevím jak. :-(
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
13.10.2007 22:54 tobiasz29
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
... tak začněte měnit sebe ... myslíte, že k tomu je potřeba magie ? :)
Bluebear avatar 13.10.2007 22:58 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Ehm... ano.

K řešení mých problémů bych potřeboval: proměnit se v mývala (abych byl roztomilejší a uměl šplhat), naučit se létat (abych nemusel dřepět v letadle), číst myšlenky (abych dokázal vždycky pochopit, co se mi kdo snaží říct) a ještě pár takových dovedností.

Jestli znáš způsob, jak takové možnosti získat bez použití kouzel, sem s nimi, jsem jedno velké ucho. :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
13.10.2007 23:13 tobiasz29
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
... hm ... tož tak to by neměl být problém ... ale obávám se, že Vás naštvu ... ono totiž k tomu všemu stačí pouze jedno ... pokora ... až ji budete "mít" tak sice nebudete umět líp šplhat, létat ani číst myšlenky, ale prostě nějakým magickým způsobem zjistíte, že po tom všem, po čem jste kdysi toužil, už nejen netoužíte, ale dokonce, by Vám to překaželo ...
Bluebear avatar 13.10.2007 23:46 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Ne. Nepřestanu toužit po tom, abych mohl pomoci někomu, kdo trpí nějakou nemocí. Nepřestanu toužit po tom, navštívit země, které jsou mi nedostupné (například proto, že už neexistují nebo že jsou v nepatrně jiné soustavě časoprostorových souřadnic).

A rozhodně, to vás mohu ujistit, nepřestanu toužit po tom proběhnout se po větvi a balancovat při tom pruhovaným chvostem. :-)

Krom toho, v mé situaci není pokora dost dobře možná - já totiž už vím, že jsem nula.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
14.10.2007 09:41 tobiasz29
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Krom toho, v mé situaci není pokora dost dobře možná - já totiž už vím, že jsem nula.

Tak tady Vás zase mohu ujistit já, že když někdo o sobě prohlašuje, že je nula, tak to určitě vyplývá z jeho silného ega, z silné osobnosti. A tady jsme u jádra věci: pravá a tedy čistá pokora není možná u lidi, kteří jsou "v jádru malí". Ještě jinak: pravdivě pokorný vládce, prezident nebo král nikdy nebude vlastní OSOBU cpát na "první místo" ... a při tom se NIC nebude dít bez jejich, byť skryté, přítomnosti.

Možná se Vám teď dá, že melu mimo mísu, ale stačí se v tomto kontekstu zamyslet nad tím, proč lidé píšou blogy. Jistě, mají možnost... internet je vskutku geniální věc ... další příčinou je samota ... ale možnost PROJEVENI sebe sama a satisfakce z toho, že se mnou někdo mluví a "nemá pravdu" je vskutku nápoj pro bohy ...

...a ještě bych dodal ... podle toho co a jak píšete ve Vaších blozích, určitě nejste "v jádru malý" ... právě naopak ... a proto máte na skutečnu pokoru zaděláno ... jen se nebát ... držím Vám palce.
13.10.2007 21:46 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslim, ze kdyz se pustis do magie, mas asi tak 90 procent sance, ze se doopravdy zblaznis :-)

I kdyz nekdy si clovek fakt nemuze pomoct... vzpominam, jak jsem se pred par lety pravidelne dobre bavila tim, ze jsem se snazila soustredenym myslenim presvedcit prodavace v mekaci nebo KFC, aby mi vratili desetikorunu navic. Mela jsem uspesnost tak tricet procent... po nekolika mesicich, kdyz jsem sama sebe presvedcila, ze to fakt umim, jsem toho nechala. Pekne je taky naucit se byt pruhlednym pro revizory v metru, ale to uz v mem okoli umi se slusnou uspesnosti kdekdo :-)

Kazdopadne, nektere veci, ktere mas na svem seznamu, jsou sice zajimave, ale pro dusevni zdravi zatracene nebezpecne :-)
^D
13.10.2007 22:21 changeit | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
hmm, to teda hej,je to trochu zataz na psychiku, preto na to treba ist postupne, lebo sa moze lahko stat ze clovek skonci v blazinci..
14.10.2007 00:09 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
vzpominam, jak jsem se pred par lety pravidelne dobre bavila tim, ze jsem se snazila soustredenym myslenim presvedcit prodavace v mekaci nebo KFC, aby mi vratili desetikorunu navic. Mela jsem uspesnost tak tricet procent...
Stejným způsobem (a s podobnou úspěšností) jsem se na střední vyhýbal zkoušení. :-) Pak mi jednou došlo, že taková manipulace není fér a nechal jsem toho.
14.10.2007 10:20 changeit | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
ja som sa tom so spoluiakom vzdy vyborne zabaval :). Ak ma vyskusala ucitelka a dostal som 5, tak som mu to hned na dalsej hodine vratil. Uspesnost sme mali okolo 80%. Jedna spoluziacka vdaka tomu bola skusana na vsetkych predmetoch v jeden den :)
14.10.2007 10:45 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Osobne bych ti doporucil mrknout se na heslo Wicca (wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Wicca EN, nebo http://cs.wikipedia.org/wiki/Wicca CZ). Osobne ho neprovozuju, ale jejich zakladni pravidlo se mi hodne libi "Čiň, co chceš, pokud nikomu neškodíš". A podobnych myslenek je tam vic, mozna to neni magie ala Harry Potter, ale mohla by ti pomoct. A pripadne se muzes zkusit vyhledat hesla "astralni cestovani" a "lucidni sneni", mozna by to mohlo byt taky trochu pro tebe dobry.
14.10.2007 10:55 tobiasz29
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
jejich zakladni pravidlo se mi hodne libi "Čiň, co chceš, pokud nikomu neškodíš".

Ano, pokud do toho "nikomu" zahrnuji i sebe sama.
15.10.2007 13:38 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Jojo, pry se ve Wicce vedou diskuze, co je mysleno vyrazem "neskodis", ale prakticky je to jenom slovni vyjadreni, co kazdy asi citi prirozene.

Ad "pokud do toho nikomu zahrnuji i sebe sama": Ve wikipedii je to tak napsane:

"Toto základní pravidlo se ale nevztahuje jen na ostatní ale i na Wiccana samého (žádné sebepoškozování)."
kyknos avatar 13.12.2007 00:28 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
"An it harm none, do what ye will." (Pokud neubližuješ, dělej co ty chceš.)"

wicca je nejpopularizovanejsi ze vsech novopohanskych smeru, a vim ze na te lidove urovni se toto tzv. rede (coz mimochodem znamena rada, nikoliv zakon, jak to nekteri prekladaji ci vykladaji) vyklada zpusobem "neskod" nebo dokonce "nesmis skodit".

za povsimnuti ovsem stoji fakt, ze vyrok obsahuje podminku IF (archaicke "an"), nikoliv vsak ELSE. pokud skodis, jsou moznosti nedefinovane. rede tedy zduraznuje, ze pokud neskodis, muzes skutecne delat bez vycitek co chces (coz v jinych etickych systemech neni zrovna samozrejme, castokrat jsou zakazovany evidentne zcela neskodne veci), pokud by tvuj cin skodil, je ti nechana svoboda volby (ono nikdy nikomu neskodit ani nelze) - clovek se ma ridit vlastnim usudkem, svedomim..., ne nejakym prikazanim

v mnoha jinych pohanskych smerech se ta IF podminka uz rovnou vynechava, viz treba thelemicke "delej co ty chces" nebo diskordianske "there are no laws anywhere" a "think for yourself".

proto nema ani smysl ono "ublizovani" nejak presne definovat. skutecne podstatna je ta svoboda volby (wiccanska verze jen explicitne apeluje na zodpovednost z ni vyplyvajici).
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Bluebear avatar 14.10.2007 14:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Díky moc, podívám se na všechna zmíněná hesla.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Václav 14.10.2007 20:43 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Lucidní snění má do magie celkem daleko, ale je to paráda :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
15.10.2007 13:40 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
"Lucidní snění má do magie celkem daleko"

Jojo, neni to zrejme prava magie a kouzleni, ale svym zpusobem to "magie" je a mozna to muze mit stejny ucinky. Co jsem cetl, muzes se pomoci lucidniho sneni trenovat pro ruzny situace a kdyz se pak v nich ocitnes, muzes se chovat naprosto klidne a s prehledem, ze to ostatnim muze pripadat, ze jsi snad dokazal videt budoucnost, nebo ze jsi to sam pricaroval:-)
Václav 15.10.2007 15:37 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Hele, to jsem ještě nezkoušel :D Já se to naučil tak nějak přirozeně v období kdy jsem dost trpěl nočními můrami. Tak nějak jsem si začal uvědomovat že se jedná o sen a v tu chvíli dokázal měnit jejich podstatu. Ovšem od té doby to používám pouze pro zábavu, nasimulovat si reálnou situaci mě nenapadlo. Ony jsou svým způsobem magií i různé způsoby "programování podvědomí", například autosugesce.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
16.10.2007 14:56 CEST
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Ony jsou svým způsobem magií i různé způsoby "programování podvědomí", například autosugesce.
Nakonec se ukaze, ze Pratchett vubec neni daleko od pravdy se svymi carodejnicemi na Zemeplose a ze vsechno je opravdu jenom hlavologie:-)
19.10.2007 15:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
blbost, wiccani nikdy nedokázali nic skutečného. neříkám že točit papírem na jehle je něco úžasně velkýho, ale rozhodně víc než co dokázali všichni wiccáni dohromady.
je to prostě jen přírodní náboženství.
19.10.2007 15:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
jo ale s tim astralním cestováním souhlasim, to je mazec. no každopádně se mrkni na linky co sem psal v příspěvku dole.
14.10.2007 17:32 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nemohl jsem hlasovat, protože tu chybí tlačítko "zaškrtnout všechny možnosti" a já jsem strašně línej dělat to ručně ;-)
Quando omni flunkus moritati
Bluebear avatar 14.10.2007 17:39 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Vycházel jsem z toho, že každý by asi měl, třeba i jemnou, preferenci určitých oborů; to samozřejmě nevylučuje, že se vyzná i v dalších.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
15.10.2007 01:04 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
este su tu "vesmirni lice" :D
15.10.2007 01:04 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
lide
Václav 15.10.2007 04:41 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
A vesmírná drůbež
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
15.10.2007 13:15 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě jedna drobnost: tyto věci jsou ověřitelné dost těžko (některé statisticky/empiricky, většina vůbec), takže se zde vyskytuje mnoho šarlatánů a manipulantů. Klidně se jakékoliv formě "magie" nebo esoteriky věnuj, ale ponech si svůj rozum a zdravou skepi, jinak ti hrozí to, co psala o pár příspěvků výš Anička.
oVirt | SPICE
19.10.2007 15:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Telekineze existuje. ( 1, 2, 3 )

sám jsem si to vyskoušel a fungje to. něco trochu umim.
bohužel naprostá většina lidí není zdaleka připravena/schopna tento fakt přijmout a vyrovnat se stím.
což bude jistě dokázáno naprostým posměchem, odsouzením, nepochopení za tento můj příspěvek. jsem si toho vědom už v době jeho psaní... ;-)
What Big Oil knew about climate change
20.10.2007 11:27 changeit | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
ano funguje, sam som si to skusil, ale ... ovela lepsie vyuzitelna sa mi zdala schopnost podsuvat ludom vlastne myslienky.
20.10.2007 13:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
hm to je pravda tk má pramalé praktické využití, spíš jen taková zábava ;-). podsouvání/čtení myšlenek je jistě použitelnější...
21.10.2007 19:09 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Zdá se ovela lepsie vyuzitelna nebo sis to zkusil? Chvíli se mi to zdálo praktické (když jsem se vyhnul zkoušení ;-)), ale po nějaké době jsem si uvědomil, co to skutečně znamená a udělalo se mi nevolno...
21.10.2007 19:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
No já sem spíš ten telekinetik, ale musim uznat že se taky občas touhle metodou vyhýbam skoušení, zezačátku sem to dělal nevědomky a teprv potom mi došlo co dělám.
6.11.2007 15:30 changeit | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
skusil som si to. a robil som to vedome.
21.10.2007 20:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co bych potřeboval, by bylo něco velmi jednoduchého, jasně definovaného a prokazatelného - například kouzlo, které osvětlí prostor. Pokud bych něco takového našel, začal bych se zkoumáním, vše pečlivě zdokumentoval a vyrobil přesný grimoár s ověřenými údaji (možná první vědecky pojatý magický sborník na světě).
No jo, jenže to je hrozně těžký.
Například telekinezi ani telepatii se jeětě dokázat nepodařilo.
A přitom na 100% existujou, to zjistí každý kdo si to bez předsudků vyzkouší. Jenže prostě neexistuje způsob jak to dokázat protože nevíme jak to funguje. Představ si tu situaci: dám si na jehlu kus papíru podle starého zaběhlého stylu, soustředim se, roztočím ho, ale co dál? Vidim jak se ten papír točí, ale to je tak všechno co z toho zistim. Skoušel jsem různý měřění, ale nic. Teplota se nemění, žádný vzduchový ani nijak hmotný proudy tam nejsou. Magnetismus taky nic. Statická elektřina není. Tak mi řekni, jak to mám asi zkoumat? každej nápad dobrej ;-) Zatím jediný co na tom můžu zdokumentovat je že se točí když chci a kam chci, ale to je trochu málo.
U telepatie, manipulace s energií, OBE, vzdáleným náhledem atd. je to to samé - neznáme způsob jak tyhle jevy objektivně změřit.
What Big Oil knew about climate change
21.10.2007 23:51 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Ono se ještě nepodařilo dostatečně prokázat, že telepatie, telekineze etc. fungují. K tomu se mi vybavily dvě myšlenky od různých lidí:

- lidstvo pochopilo nějaký jev/zázrak až když bylo dostatečně vyspělé na to, aby se tímto samo nezničilo

- "víš, jak dlouho jsi musel v minulých životech makat, abys byl schopen učitele takto ovlivnit?"

Tím netrvdím, že je něco z toho pravda, ale minimálně ta první myšlenka má něco do sebe. :-)
22.10.2007 17:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Ono se ještě nepodařilo dostatečně prokázat, že telepatie, telekineze etc. fungují.
To se skutečně nepodařilo. existují jen subjektivní svědectví lidí.
Bluebear avatar 30.10.2007 23:34 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Napadlo mě pár rad... Neber je prosím příliš vážně, jsem v tomto oboru naprostý laik.

Zrovna telekineze mi připadá jako ideální jev ke zkoumání. Začal bych asi tím, že bych tu jehlu umístil do pevné, částečně pružné podložky (aby se vyloučil vliv vibrací zvenku), zavřel to celé do plexisklové krabice (aby se vyloučil vliv pohybů vzduchu) a předem určil světelné podmínky (nejraději stálé umělé osvětlení), protože světelný tlak to taky může ovlivnit.

Pokud se i za těchto podmínek podaří ten papír roztočit, zkusil bych to ještě před svědky - nejraději takovými, kteří na to nevěří - jednak proto, že mi pomohou zjistit chyby v pokusu, jednak abych zjistil, jestli není celý jev natolik křehký, že ho zruší přítomnost jiných osob - pokud totiž je, tak ho nebude možné použít v praxi (vlak musí jezdit, i když v něm jede někdo, kdo na to nevěří).
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
kyknos avatar 13.12.2007 02:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: It's a kind of magic...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
(DISCLAIMER: Z magicke kombinace bramboraku, chlebicku, svaraku, rumu a cukrovi je mi ponekud nevolno. Nemuzu spat. Mozek ale doufam jeste funguje.)

1) Neverim na nadprirozene jevy.

2) Vim, ze magie funguje.

3) Anicka ma pravdu, s magii je treba zachazet opatrne (zvlast, kdyz ma clovek sklony k depresim ci podobnym problemum). Nicmene to plati i o rade vsednich veci. Neni to zadny strasak ani prima cesta do pekla.

4) 1 a 2 nepovazuji za rozporne.

Takze muj pohled (nebo jeden z mych pohledu *) na magii :

Z bodu 1) 2) a 4) vyplyva, ze magii nepovazuji za nic nadprirozeneho. Neni to nic, co by se vymykalo prirodnim zakonum, fyzice a vedecky poznatelne podstate sveta. Figl je v tom, ze nase vedecke poznani je (a mozna vzdycky bude) zoufale neuplne. Neverim, ze existuje nejaka dualita materialniho a magickeho/duchovniho/nadprirozeneho/... sveta. Existuji ale jevy, ktere vedecky, racionalne chapeme a dokazeme vysvetlit - a jevy, ktere na takove pochopeni teprve cekaji. Ty urcite vis, jak "zazracne", "nadprirozene" ci "magicke" jevy dokazi pripustit nektere fyzikalni hypotezy, jako napr. teorie strun. Mohou byt nespravne, na druhou stranu, skutecnost muze byt jeste podivnejsi. Navic rada veci funguje statisticky, a "nemozne" veci byvaji spise jen nepravdepodobne. Prostor pro prirodni "zazraky" tu tedy je.

Vedecke, racionalni poznani vsak neni nutnym predpokladem k praktickemu vyuzivani nejakeho jevu. Nektere jevy lze vyuzivat intuitivne, podvedome, iracionalne, pouhou vuli, ... bez vedeckeho racionalniho pochopeni. A do teto skupiny patri i jevy, kterym rikame magie. Vedecke poznani se rozsiruje, a nektere jevy dnes spadajici do kategorie magie budou za urcity cas standardni soucasti vedeckeho poznani - coz je pravdepodobne umozni vyuzivat spolehliveji, efektivneji, racioanalneji... Magie vsak umoznuje dosahnou tam, kam veda, zatim, nesaha.

Znamy vyrok "Každá skutečně pokročilá technologie je k nerozeznání od magie" je IMHO naprosto vystizny, dodal bych, ze je to proto, ze co muze technologicky pokrocilejsi kultura resit technologicky/vedecky, resi mene technologicky pokrocila kultura magii - byt na stejnem principu.

--><--

Co se zdroju o magii tyce, krom spousty knizek, webu, ci hesel ve wikipedii byly zajimave napriklad prednasky "Magie dnes" na prirodovedecke fakulte - kazdou prednasel odbornik na jiny magicky obor (magie krestanska, budhisticka, zidovska, chaosmagie, wicca atd.) Jednotlive prednasky mely ruznou uroven, ale jako celek rozhodne velmi zajimave. Ostatne z tehle fakulty mam i zapocet z alchymie :D

--><--

Co se tyce pusobeni na sebe sameho, neni treba sahnout az k vlastni magii, casto dobre funguji uz i metody, ktere se k magicke praci vyuzivaji, byt samotne bych je za magii nepovazoval.

* Treba takovy paradigm shifting vyuzivany chaosmagii (coz je mimochodem krasna spojka mezi RPG a skutecnou magii, ty veci nejsou zcela nesouvisle - a take odpoved na "mluvis, jako by sis mohl boha vybirat").

--><--

ad kvantová nesmrtelnost :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.