abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.4. 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (60%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 411 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Změna času...

    1.4.2008 22:15 | Přečteno: 2624× | poslední úprava: 2.4.2008 21:29

    Další změna času za námi, ach jo.

    Ne, naštěstí nepatřím k lidem, kterým změna času způsobuje zdravotní problémy, i když vím, že takoví existují. Naštěstí mám také pružnou pracovní dobu a tak mohu víceméně vstávat, jak mi vyhovuje. Přesto ale se změnou času nesouhlasím. Domnívám se, že je to zcela zbytečný celostátní rituální taneček, který každého půl roku několika desetitisícům lidí mírně znepříjemní život, a jediný důvod pro něj je, že tak se to dělalo vždycky (přesněji řečeno od císaře pána a už tehdy jen proto, že císař pán měl špatné spaní). Dnes už je všeobecně známo, že ekonomický přínos je nulový.

    (To je alespoň názor mé racionální části; má paranoidní část tvrdí, že jde o prostý trénink, jehož úkolem je naučit lidi, aby bez přemýšlení uposlechli sebeabsurdnější vyhlášku. Otázka je, jestli je takový trénink vůbec třeba.)

    V souvislosti se změnou času mě ovšem už léta dožírá jiná věc, která nemá nic společného s úřady, ani se státem jako takovým, naopak jde o záležitost komerčních firem. Totiž: poté, co se změnil čas, to můj linuxový počítač automaticky zaregistroval a patřičně upravil čas. To nic, to nepřekvapí. Zcela bez problémů to zvládly i Windows na počítačích rodičů. Ale můj mobil, ani mobily rodičů, neudělaly lautr nic a čas bylo nutno nastavit ručně, přestože přinejmenším ten můj má nastavenou volbu "synchronizovat čas se sítí". Přitom by si člověk řekl, že to je úplně triviální věc, vždyť mobily jsou prakticky stále připojené do bezdrátové sítě a ta musí logicky mít vlastní synchronizaci, takže přesný čas na mobilu by měla být naprostá samozřejmost.

    Nu, není. Náš operátor nepovažoval za nutné takovouto trivialitu implementovat. Zato mě už tři dny bombarduje telefonáty, zda si náhodou nechci změnit tarif.

    Obávám se, že jde o klasický příklad toho, čemu říkám česká ekonomická škola. Její hlavní zásada je prostá: požadovat co nejvíce peněz za co nejméně služeb. V ideálním případě neposkytnout nic a brát za to peníze, což ovšem většinou není možné. (Ti nejlepší zvládnou i to.) Takže poskytovat co nejméně služeb v co nejhorší kvalitě, odřít zákazníka, jak to jen jde. Pokud už zákazník najde řešení, které je pro něj optimální, tak mu alespoň pořádně zasolit, že si nevybral něco dražšího.

    Člověk (ba i medvěd) by si řekl, že taková filozofie přístupu k zákazníkům musí být sebezničující; firma, která se takto chová, přece musí o všechny klienty velmi brzy přijít. Ale jak se zdá, přinejmenším u nás to funguje. A když se podívám na některé velké a známé zahraniční firmy, tak mám dojem, že chovat se k zákazníkovi jako k hnoji je naopak výherní strategie.

    Co dělat? Asi nic; jak se říká v jedné opeře, "mlč a trp". Mohu samozřejmě změnit operátora, ale mám silný dojem, že všichni dva zbývající jsou zcela stejná... é... čuňátka.

    UPDATE: Jak se zdá, přinejmenším jeden z operátorů tuto službu podporuje. Nepřekvapí mě, když nakonec zjistím, že to podporují všichni a něco jsem zblbnul já. To je nevýhoda agresivních blogpostů psaných večer - může se pak ukázat, že ten kritizovaný blb jsem já sám. :-)

    UPDATE 2: Už mám zprávy o úspěšné automatické změně času u dvou různých operátorů; zdá se tedy, že chyba je buď v našich mobilech, nebo v mé blbosti.

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.4.2008 22:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Přesto ale se změnou času nesouhlasím; domnívám se, že je to zcela zbytečný celostátní rituální taneček, který každého půl roku několika desetitisícům lidí mírně znepříjemní život, a jediný důvod pro něj je, že tak se to dělalo vždycky
    Máš recht, navrhuju nechat napevno letní čas a nešíbovat furt hodinkama (obrazně řečeno, já mám na hodinkách furt SEČ, na těch pár měsíců to nemá cenu měnit)
    Quando omni flunkus moritati
    1.4.2008 22:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    "Pár" je těch sedm z dvanácti? :-)
    freshmouse avatar 1.4.2008 22:27 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    já mám na hodinkách furt SEČ, na těch pár měsíců to nemá cenu měnit
    A kdys měl naposledy rande? :-)
    Bluebear avatar 1.4.2008 22:29 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Jako každý pravý linuxový hacker má poruchu osobnosti, takže se s holkama neschází. :-D
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    1.4.2008 23:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    No spíš prostě ty hodinky nepoužívám tak často a když už, tak v létě místo kompasu.
    Quando omni flunkus moritati
    2.4.2008 14:25 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    a když už, tak v létě místo kompasu.
    To jako ve 13:45 je sever?? :-)
    2.4.2008 20:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Malou ručičku namíříš na slunce a osa úhlu mezi malou ručičkou a dvanáctkou ukazuje na jih.

    Protože je tady plno šílenců matematiků, kteří by se teď do mě hned opřeli, že osa úhlu vede do dvou směrů, tak dodám, že jih je tím směrem, kam jde polopřímka,
    • jejíž počátek leží ve středu hodinek
    • všechny body té polopřímky jsou zároveň body té osy
    • kružnici, kterou obíhá ten konec velké ručičky hodinek, který je dál od jejich středu, ta polopřímka protiná v bodě, který leží dál od šestky
    • rovina hodinek je rovnoběžná s tečnou rovinou povrchu zemského v místě, kde se zrovna nacházíme
    Quando omni flunkus moritati
    2.4.2008 06:59 svrco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    A nebolo by lepsie nechat skorej zimny cas? Pokial sa nemylim tak letny cas je GMT+2 a podla pasma sme v GMT+1, co je zimny cas....
    2.4.2008 09:31 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Jen tak na okraj, neexistuje nic jako "zimní čas" (ale prý někdy býval). To, čemu říkáme "zimní čas", je ve skutečnosti "normální čas", tedy SEČ (středoevropský čas, geometrický střed evropy je někde na Ukrajině.....), "zimní čas" býval ještě ohodinu vedle.

    Dokonce i blbý zákon o silničním provozu musel používat formulaci: "ta část roku, kdy neplatí letní čas", teď se svítí celoročně, takže ta formulace už vypadla.
    3.4.2008 10:16 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Geometrický střed našeho časového pásma GMT+1 je přesně na 15. východním poledníku (1*360/24), který pokud se nepletu prochází např. centrem Třeboně.
    3.4.2008 10:35 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Jindrichova Hradce... Maj (meli) to tam i vyznacene na dlazbe.
    Prcek avatar 5.4.2008 15:31 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Je to tam porad :-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    3.4.2008 12:57 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Já chtěl jenom upozornit na to, jak politické pojmy a geografická fakta spolu nemusí souviset. Česká republika je geograficky na západě Evropy, označení středoevropský stát nebo dokonce východoevropský stát je jenom politický obrat a nemá spojitost s fakty.

    Přestože nám tak pěkně souhlasí místní sluneční a občanský čas, lidi si toho neváží a chtějí mít letní čas, aby měli pocit, že toho víc stihnou.
    2.4.2008 09:53 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    ak ma pamäť neklame, v lete východ slnka (pri letnom čase) je niekedy už o 4:40 ... pri zimnom (resp "normálnom") čase by to bolo 3:40 ...

    to už radšej ponechať trvale letný, v zime to je aj tak jedno a v lete aspoň je dlhšie svetlo vonku

    2.4.2008 10:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Podle mě nebylo - jak píše předřečník, v létě je aspoň dýl světlo a to že v "poledne" nemám svítíčko nad hlavou mě zas až tak moc netrápí.
    Quando omni flunkus moritati
    2.4.2008 11:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    V našich zeměpisných šířkách ho (naštěstí) nemáte nad hlavou nikdy. A pokud myslíte na jihu, tak to stejně platí jen přesně na patnáctém stupni východní délky.
    2.4.2008 07:39 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Navrhuju nejen nechat pouze letní čas, ale hlavně nechat pouze léto a zrušit ta podivná zmatená období, kterým se dřív říkalo zima. Kdo chce sníh, ať použije své devizové konto...
    http://bandzone.cz/_90972
    2.4.2008 09:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    A proč ne obráceně? Kdo chce vedro, ať se jede péct k moři. :-)
    2.4.2008 10:44 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...

    +1 !

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    San avatar 2.4.2008 12:38 San | skóre: 4 | blog: kecy starý Blažkový | Blansko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    -1!
    Kýbl ovčích hovínek
    2.4.2008 20:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    +1
    Quando omni flunkus moritati
    2.4.2008 21:17 thefox | skóre: 25 | Ťapešovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    -1

    Toto je snáď jediný prípad, v ktorom Michalovi Kubečkovi nemôžem dať za pravdu (subjektívnu).
    0118 999 881 999 119 725 3
    2.4.2008 22:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    To mne skoro děsí… Tedy ne ten nesouhlas, ale to, že to je poprvé… :-)
    2.4.2008 11:25 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Navrhuju nejen nechat pouze letní čas, ale hlavně nechat pouze léto a zrušit ta podivná zmatená období, kterým se dřív říkalo zima.
    Jasne, narovnat zemnou osu a soupnout bliz ke Slunci :-)
    Luk avatar 2.4.2008 11:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.4.2008 14:09 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ne. Navrhuji napevno UTC.
    1.4.2008 22:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    přesněji řečeno od císaře pána a už tehdy jen proto, že císař pán měl špatné spaní

    Tady AFAIK pletete dohromady dvě zcela nesouvisející věci. Dědictvím Josefa II. je pracovní doba od 6:00, která mimo země bývalého Rakouska-Uherska nemá obdoby. Letní čas byl AFAIK zaveden výrazně později.

    Totiž: poté, co se změnil čas, to můj linuxový počítač automaticky zaregistroval a patřičně upravil datum.

    Žiju už léta v přesvědčení, že výhodou Linuxu je právě to, že se vlastně žádný čas posouvat nemusí, protože interně je v UTC. Ale i kdyby snad ne, proč, proboha, posouvat datum?

    Bluebear avatar 1.4.2008 22:26 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Omlouvám se, překlep. Myslel jsem tím, že upravil hodiny, nebo ještě přesněji, upravil časovou zónu.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    1.4.2008 22:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ale časová zóna se také neupravuje, ta je pořád Europe/Prague. Jediné, co se změní, je způsob, jakým localtime() převádí time_t na struct tm a mktime() naopak.
    1.4.2008 22:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Nebo přesněji offset, který při tom používají.
    Bluebear avatar 1.4.2008 22:33 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Promiň, je to pravda. Myslel jsem, že se změní ta část údaje časové zóny, která udává, jestli je to "daylight saving" nebo ne.

    Pokorně se skláním před tvou přesností. Že ty máš špičaté uši a zelenou krev?
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    1.4.2008 22:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...

    Na uši si nevidím, ale krev při posledním odběru vypadala červeně. :-)

    Jinak se omlouvám za přehnané hnidopišství, ale jedna z věcí, které se mi na Linuxu (nebo spíš na unixech) líbí, je právě to, že se vlastně žádný čas přehazovat nemusí.

    Luk avatar 1.4.2008 23:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Jenže to platí jen v případě, že je na systému Linux samostatně. Pokud tam je jako dual boot s Windows (jako to mám třeba já), tak se čas přehazovat musí. A je to o to horší, že si ho přehodí oba systémy.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.4.2008 23:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Jen pokud v okamžiku přechodu počítač neběží… :-) Ale i jinak záleží na nastavení. Samozřejmě by bylo jednodušší, kdyby Windows šlo říct, že hardwarové hodiny běží v UTC, ale to bychom po nich chtěli moc…
    2.4.2008 07:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Nic není dokonalé – ani Linux a unixy. Ty jsou jenom 3600× lepší než Windows, která mají problém s hodinou při změně času. Unixy mají problém jen s přestupnou sekundou :-) (I když Windows asi taky, takže by to možná mělo být 3601× lepší…)
    1.4.2008 22:41 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    K těm mobilům, mám starýho Siemensa a Vodafona a bez problémů se upravil. Otec měl staršího Sony Eriksona, teď má novou Nokii a O2 a čas se mu nepřehodil. Myslel jsem si, že si to mobil hlídá sám a na síti nezáleží...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    1.4.2008 22:47 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ale můj mobil, ani mobily rodičů, neudělaly lautr nic
    Můj ano. To bylo překvapení, když na budíku bylo o hodinu míň než na mobilu! Ještě že byla neděle :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    2.4.2008 07:35 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Asi tak. Ze všeho nejvíc je na celé té věci iritující, že pokud člověk nemí po ruce více časoměrných přístrojů, tak prostě NEVÍ který čas je již posunutý a který není. A z toho podle mě plyne následující stres.
    2.4.2008 09:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Tenhle problém naštěstí nemám, protože mám pár přístrojů, o kterých vím, že budou správně: hodiny synchronizované přes DFC77, počítač synchronizovaný přes NTP a set-top box synchronizovaný z teletextu.
    2.4.2008 09:37 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Minimálně celé dopoledne po změně ukazoval náš STB na ČT1 ještě zimní čas, na jiných kanálech byl čas v pořádku.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    Luk avatar 2.4.2008 10:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    To je dost divné. Naopak co divné není, je chybný čas u rádií synchronizovaných přes RDS. Tam je to dokonce tak, že každý vysílač má čas nezávisle, čili někde může ještě zůstat "starý" čas. Před pár lety jsem se docela lekl, když jsem někam cestoval, podíval jsem se na displej autorádia a ono to ukazovalo o hodinu víc. A to jen proto, že nějaký vysílač (na který to přes AF přeladilo) prostě vysílal ještě letní čas, přestože už druhý den neplatil.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jardík avatar 1.4.2008 23:06 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    To je sice hezký, že Linux i Windows ti posunou čas, ale horší je, když ti ho posune Linux/Windows, pak nabootuješ Windows/Linux a ten udělá to samý a je ti to na dvě věci.
    Věřím v jednoho Boha.
    2.4.2008 08:08 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    ako bolo povedane, linux ho posuva len na oko podla uzivatelovej timezone
    1.4.2008 23:07 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Zajimalo by me ktery operator se tak chova. Me Vodafone umi nastavovat cas automaticky, ne jen pri zmene casu(tu provedl muj mynejsi mobil sam) ale kvuli presnemu casu porad. Ale podpora mobilu je nutna, me se synchronizuje vzdy pri zapnuti, pak uz ne.
    1.4.2008 23:26 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    O letní čas se mimo jiné velmi zasložil Hitler. Mě se velice líbí, jak když někdo špatně zvedne ruku už to musí vysvětlovat soudu jako propagaci fašismu. Nebo nedejbože by nakreslil hákový kříž. Ale letním časem velmi rádi oslavujeme památku pana Hitlera a nikomu to nevadí.
    1.4.2008 23:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ale letním časem velmi rádi oslavujeme památku pana Hitlera a nikomu to nevadí.
    To je tak krásnej nesmysl, až by jeden žasl...
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 1.4.2008 23:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    To má stejnou logiku, jako tvrzení, že chleba je nebezpečný, protože se peče při teplotě 200˚ C, což žádný živý organismus nemůže přežít :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.4.2008 01:07 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Jenže Hitler se opravdu o letní čas natolik zasloužil, že bez Hitlera bychom pravděpodbně letní čas vůbec neměli a tento článek o letním čase by ani nebyl napsán.

    Já jsem koukám nebyl pochopen. Parodoval jsem to, že dnes se propagace zakázaných hnutí hledá pomalu za vším. Je zakázána Hitlerova Main Kampf, ač je to historický materiál. Sportovec, který musel vysvětlovat, zda jeho zvednutá ruka byla náhoda. A spousta ptákovin. A já chtěl nabídnout, že pokud budete chtít zrušit letní čas, tak nejlépe je tlačit nejdebilnějším směrem, tj, že je to propagace Hitlerova díla.
    2.4.2008 07:36 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Sportovec, který zvedá ruku a nemá v ní oštěp, je ***. A měl by taky někdy používat tu kouli na krku ( v mísetch, kde lidé mívají hlavu), účelům, ke kterým původně vznikla a ne jen k úderům do kulatého nesmyslu...
    http://bandzone.cz/_90972
    Dalibor Smolík avatar 2.4.2008 07:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Letní čas byl zaveden asi v roce 1915 nebo 1916 (dá se to vyhledat). Byl aktuální v potřebách války a v době druhé průmyslové revoluce (u nás do 90. let), kdy byly znát špičky ve výrobě. Dnes, v postindustriální době tyto výkyvy již takové nejsou a tento důvod pro zavedení letního času pozbývá smysl.
    Přesto jeho zavedení je dobrá věc. Je dlouho vidět, večer se může jít do přírody, v létě koupat, prosluněné víkendy ... já bych nechtěl letní čas zrušit :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.4.2008 09:38 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Zkus uspávat děti, když je v 10 večer světlo ....

    Když se chceš projít, jdi dřív z práce. Prosluněné víkendy hodina sem nebo tam neohrozí.
    Luk avatar 2.4.2008 10:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Přesně tak. Mě vždycky dorazí, když někdo chce ponechat letní čas pořád. To totiž znamená delší období, kdy se musí vstávat do tmy.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.4.2008 10:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Vstávání do tmy mi nevadí... spíš mi vadí vstávání před devátou ráno a je mi jedno, jestli je světlo nebo ne. A po deváté je světlo bez ohledu na posunutí času a datum
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 2.4.2008 10:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Když se chceš projít, jdi dřív z práce. >
    Dobrá rada, většinou špatně realizovatelná :-)
    Hodina o víkendu je dost znát, zejména v dubnu, květnu a září na chalupě. Aspoń pro lidi, kteří nejsou ranní ptáčata
    Jinak děti - to samozřejmě příjemné není. (Dnes již tenhle problém mám naštěstí za sebou)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 2.4.2008 10:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Hodina o víkendu je dost znát, zejména v dubnu, květnu a září na chalupě. Aspoń pro lidi, kteří nejsou ranní ptáčata
    Sorry, ale tohle je pitomost na n-tou. Co má o víkendu úřední čas společného s tím, kdy člověk vstává?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.4.2008 10:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    No vzhledem k tomu, že víkend stále ještě je součást týdne, tak většinou vstáváš stejně jako těch dní předtím.
    Quando omni flunkus moritati
    2.4.2008 10:55 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    víkend stále ještě je součást týdne, tak většinou vstáváš stejně jako těch dní předtím
    Cha, to by se mi líbilo, vstávat i v pracovní dny v půl dvanácté :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    2.4.2008 11:20 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Cha, to by se mi líbilo, vstávat i v pracovní dny v půl dvanácté :-D
    Uz v pul dvanacte? To mne musi ve tristvrte na dvanact budit k obedosnidani (pro mne snidane, pro zbytek rodiny obed). A to o normalnich vikendech ... pokud mam dovolenou (coz je dost vzacna udalost) a nemusim pri ni nic delat (coz je jeste vzacnejsi udalost), tak se vetsinou uplne odsynchronizuju a prejdu na cca. 26-28h/den, takze kazdy den stavam v jinou dobu.
    2.4.2008 20:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    prejdu na cca. 26-28h/den, takze kazdy den stavam v jinou dobu.
    Tak tohle naprosto přesně znám ze své zkušenosti. Proti tomu přechodu, kdy jeden den vstávám ve tři odpoledne a druhý v osm ráno, je změna na letní čas hadr.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 2.4.2008 11:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Možná ty takhle vstáváš, ale já tedy rozhodně ne. O víkendu (pokud není nějaký podstatný důvod) nemám aktivní žádný budík, což znamená vstávání obvykle velmi pozdní.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.4.2008 20:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Máma vstává do práce už pár desítek let v pět ráno... věř tomu, že po takové době se ráno probudíš i bez budíku...
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 2.4.2008 21:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Věřím, že u některých lidí to tak opravdu může fungovat. Ale zdaleka ne u všech.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.4.2008 21:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Tak ale netvrď, že úřední čas nemá nic společného s tím, kdy člověk vstává...
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 2.4.2008 22:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Opravdu nemá. Když si úřady vymyslí, že se bude posouvat čas každý měsíc o hodinu dopředu, případně že se časový posun vypočítá jako počet ministrů, kteří byli v předchozím roce vyměněni apod., tak to opravdu nemá nic společného s tím, kdy člověk vstává.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.4.2008 22:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Pokud máš být v práci v osm, tak posun času posune, kdy vstáváš.
    Quando omni flunkus moritati
    Dalibor Smolík avatar 2.4.2008 11:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Není to pitomost. Člověk si navykne na určitou hodinu vstávání i o víkendu. Například já vstávám kolem 9 hodiny, ať je letní nebo zimní čas. V případě existence letního času mám k dobru hodinu světla. Pokud bych chtěl tuto hodinu mít i kdyby letní čas nebyl zaveden, vstával bych v 8. hodin. To jsem měl na mysli. Jó po flámu. To vstanu v poledne a je mi srdečně jedno, jestli je světlo nebo ne. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 2.4.2008 11:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Člověk si navykne na určitou hodinu vstávání i o víkendu.
    Moc takových lidí neznám. Já osobně jsem si na časné vstávání o víkendu nikdy nezvykl. Ve všední den se probudím časně jen díky násilí aplikovanému budíkem (lépe několika) nebo dostatečně brutální osobou :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.4.2008 12:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    To prijde s vekem, ja se kuprikladu budim mezi sedmou a osmou i o vikendu. Tedy pokud nejsem z predesle noci intoxikovan vykaly kvasinek ci jsem nestravil celou noc za volantem :-D
    Dalibor Smolík avatar 2.4.2008 12:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Tak tak, věkem :-) ... u mně je potřeba vzít v úvahu, že už mám dávno po padesátce ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 2.4.2008 13:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Asi znám nějaké divné lidi - ani ti starší většinou nemají tento problém a "vstávacím zvykem" netrpí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 2.4.2008 23:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    No, devátá hodina ranní zase není tak tragicky brzy :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.4.2008 19:46 Anatheman | skóre: 9 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    no nevim jestli ma na to vek zrovna nejaky vliv. Ja se budim pravidelne o vikendu tak kolem 7 rano :( a po padesatce zatim urcite nemam.
    2.4.2008 20:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    No s tou parodií jsi to kapánek přestřelil, ale jinak souhlas, co se propagace nacismu týče, někteří (hlavně novináři a zástupci židovských organizací) jsou vyloženě paranoidní a vidí propagaci nacismu všude, kam se podívají.

    Bohužel se u toho nezastavují, takže když už ne nacista, tak aspoň rasista - teď narážím na jiného našeho fotbalistu, kterého obvinili z rasismu, protože si zacpal nos v blízkosti černocha; na sportovního komentátora, který dostal pokutu za to, že prohlásil, že si spletl jednoho fotbalistu za jiného, protože jsou si podobní (oba byli černoši, proto rasismus)

    Zajímavé je, jak je ten rasismus jednosměrný; jakékoliv výpady proti bělochům ještě nikdo za rasimus neoznačil...
    Quando omni flunkus moritati
    3.4.2008 07:03 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...

    Zajímavé je, jak je ten rasismus jednosměrný; jakékoliv výpady proti bělochům ještě nikdo za rasimus neoznačil...-zřejmě proto, že označit za rasismus rasistické útoky proti bělochům by bylo považováno za rasistické ....

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    2.4.2008 06:38 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...

    Podle příbuzné logiky bychom ovšem za propagaci fašismu mohli považovat i ježdění vpravo, to u nás také zavedl Hitler...

    2.4.2008 06:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    ...nebo třeba pražské Hlavní nádraží. Tenhle způsob uvažování - zavedl to Hitler (Gottwald, ...), tak to automaticky musí být špatné - považuji za neuvěřitelně stupidní.
    2.4.2008 07:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ale magistrálu vymyslel svatý Václav, takže ta je bohužel politicky naprosto v pořádku :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.4.2008 07:37 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Nebyl to spíš rytíř Smyl Flek z Nohavic?
    http://bandzone.cz/_90972
    2.4.2008 08:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    No teď jsem si přečetl scénář a v tom je napsaný rytíř Hynek z Michle, který říká
    HYNEK: No tak to zařiďte, ať je nahoře živo. Hlavní průjezd Prahou tam udělejte. Každý, kdo naší zemí projíždí, ať tu sochu vidí.
    Viz scénář. Nicméně jako podřízený sv. Václava je i rytíř Hynek politicky zcela v pořádku :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.4.2008 09:41 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    V některých verzích toho představení je dovětek: "třeba zezadu".
    2.4.2008 07:35 Petr Kos | skóre: 10 | Valašské Meziříčí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ježdění vpravo nezavedl Hitler - to bylo zavedeno už o pár měsíců dřív :-)
    3.4.2008 08:04 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Přesně naopak. Ježdění vpravo mělo být zavedeno o několik měsíců později a pracovalo se na tom několik let. Hitler to tedy jen o pár měsíců uspíšil.
    kotyz avatar 2.4.2008 09:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    nezaved taky ze se bude jezdit vpravo?
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.4.2008 11:31 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Pravděpodobnost, že se v online diskusi objeví porovnání s Hitlerem či nacisty, se s růstem délky diskuse blíží jedné.
    Godwinův zákon v praxi :-)
    1.4.2008 23:49 RadekM | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Cas abclinux
    Tak jak ted jsem si vsiml tak na abclinuxu se nam stale neposunul nebo vidim spatne?
    2.4.2008 00:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cas abclinux
    Vidíš dobře, ábíčko má zjevně se změnami letního a zimního času problémy.

    (Momentálně vidím v nadpisu příspěvku nahoře toto: "dnes 23:49 RadekM | skóre: 3 ". Právě je 0:59, takže nám možná někdo píše z budoucnosti.)
    Quando omni flunkus moritati
    2.4.2008 00:11 RadekM | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cas abclinux
    Ted mne napadlo jestli to neni april :),ale asi ne.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.4.2008 06:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cas abclinux
    Bohužel :-( a co se dívám, tak je to víc komplikované, protože hranice dne je asi správně, takže je hodinu za dnešek vždy považován včerejšek.
    2.4.2008 08:12 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cas abclinux
    aj cas posledneho komentara v lisingu je ok, takze pravdepodobne to bude jednoduchsie...
    3.4.2008 00:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cas abclinux
    Dokonce i články teď vychází o hodinu později, než by měly...

    Mám na svém PC zkušenost, že při změně času se mi hodiny neposouvají automaticky a musím je vždy opravit ručně (mám hodiny nastavené na lokální čas). Nicméně si matně vzpomínám, že nějakou dobu (týden?) po změně času se mi automaticky přeřídily hodiny - prostě ta korekce o hodinu se zpozdila o týden.

    Nemohl by to být podobný problém? Protože pokud si vzpomínám, tahle chyba se projevuje po každé změěn času a pokaždé časem "sama" zmizí.
    Quando omni flunkus moritati
    2.4.2008 06:20 pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Muj mobil (Siemens S68) si casovou zonu prehodil sam, aniz bych mel povolenou synchronizaci se siti.
    2.4.2008 07:10 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Kdysi mi zmena casu nevadila vubec, ale jak starnu, je to cim dal horsi. Obzvlast posledni dva roky, kdy uz jsem 30+. Letos jsem byl v pondeli naprosto mrtvej ...
    2.4.2008 07:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Což o to, to já taky. Ale nějak to nevysvětluje těch zbylých 51 pondělí v roce… :-)
    2.4.2008 07:22 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ufff, uz jsem si myslel, ze jsem v tom sam...
    2.4.2008 08:02 sk7 | skóre: 17 | blog: mtPaint
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ja osobne tento posun nenávidím.Dnes je už streda a ešte som si nezvykol.Je to zásah do biorytmu.Mne to bude trvat asi týžden keď sa to dostane do normálu.

    Tu sú ďalšie postrehy okolo zmeny na letný čas:

    - Spôsobuje poruchy spánku, zníženú výkonnosť a koncentráciu
    - Ovplyvňuje účinok liekov – Zhoršuje stav pacientov trpiacich neurózami
    - Pri striedaní času meškajú vlaky
    - Problémy pri striedaní zamestnancov v zmenovej a nočnej prevádzke
    - Hospodárske zvieratá sú dezorientované
    - Poľnohospodári kravám ťažko vysvetlia, že dojnice majú mať mlieko „nachystané“ o hodinu skôr, ako boli zvyknuté.
    - Podľa ekonómov je úspora energie ako dôvod používania letného času minimálna, ak nie žiadna.
    - Spotreba energie všade vo svete aj tak stále rastie bez ohľadu na letný čas.
    - Po prvý raz zaviedli letný čas na Slovensku v rokoch 1915 a 1916 počas prvej svetovej vojny a v rokoch 1940 až 1949.
    - Každoročne sa zavádza od roku 1979 vo väčšine členských štátov Európskej únie i v Rusku.
    2.4.2008 10:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    - Spôsobuje poruchy spánku, zníženú výkonnosť a koncentráciu
    Jak komu, mě třeba ne.
    - Pri striedaní času meškajú vlaky
    To i když se čas nemění. Takže to má vlastně tu výhodu, že při změně na druhou stranu jedou aspoň jednou za rok včas.
    Quando omni flunkus moritati
    2.4.2008 11:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    - Spôsobuje poruchy spánku, zníženú výkonnosť a koncentráciu

    Jak komu, mě třeba ne.

    Asi tak. Navíc, dokud někdo neudělá průkazný slepý pokus, budu ty řeči o psychických problémech nebo dokonce zdravotních potížích brát se značnou rezervou.

    2.4.2008 07:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Dnes už je všeobecně známo, že ekonomický přínos je nulový.
    A co jiný přínos? Třeba takový, že ráno nemusím vstávat v době, kdy už slunce dávno svítí, ale můj pracovní den se posune tak, aby lépe využíval slunečné části dne (takže Slunce nevychází a nezapadá „zbytečně brzo“). Třeba já bych díky pružné pracovní době stejně začal v této době jezdit do práce i z práce dřív. A se mnou určitě spousta dalších, takže by se postupně přesunuli dopravní špičky a museli by se měnit jízdní řády. V podnicích s pevnou pracovní dobou by si to samé třeba zase vymohly odbory. Takže by se pak sice ručičky hodin nikam neposouvaly, ale posouvalo by se vše okolo – ale ne všude naráz ve stejnou dobu a tedy nejméně bolestivě, ale chaoticky. Někde by se posunula pracovní doba, ale autobusy by podle nového jízdního řádu začli jezdit třeba až za týden nebo dva…

    Docela by mne zajímala nějaká statistika toho, kolik lidí se změnou času využije pružné pracovní doby a začnou parcovat o hodinu jinak (tedy stále stejně vzhledem ke světovému času), případně kolik lidí požaduje posun pevné pracovní doby proti posunu času. Tím by se totiž odlišilo, kolika lidem vadí skutečně změna času, a kteří protestují jen tak, že je proti čemu protestovat.
    alblaho avatar 2.4.2008 09:30 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    To máš jistě pravdu.

    A co zrušit zimní a nechat letní po celý rok. V zimě je toho sluníčka málo, tak ti stejně nikdy neuteče.

    Osobně tu změnu rád nemám, ale mám rád, když je v létě dlouho světlo.
    2.4.2008 11:24 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Letni nenechavat! Nemohl bych se v zadnem obdobi roku ridit svymi oblibenymi slunecnimi hodinami! :- )))
    2.4.2008 11:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    To nemůžete tak jako tak…
    3.4.2008 07:05 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    To mam rad, tyhle stouraly co mi berou iluze o dokonalem svete! :- )))
    2.4.2008 20:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Jako by ty hodiny nešly předělat nebo aspoň pootočit...
    Quando omni flunkus moritati
    3.4.2008 07:06 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ze bych se do toho baraku poradne oprel ... :- )
    2.4.2008 12:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    A co zrušit zimní a nechat letní po celý rok.
    To by byl pěknej nesmysl. Ten posun o hodinu je právě proto, aby když budete mít celý rok stejný denní rytmus, nestane se vám, že když budete v létě vstávat ráno, v zimě to bude hluboko v noci… Jinými slovy, letní čas nezařídí delší den, jenom ho posune na správné místo.

    Posunutím místního času vůči pásmovému o hodinu nezískáte nic jiného, než zmatek. To můžete posunout svůj denní režim o hodinu a dostanete stejný výsledek. Že by se všude chodilo do práce v 6:00, aby bylo nemožné změnit ten denní režim, to už snad neplatí.
    Luk avatar 2.4.2008 13:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Chodit do práce na šestou je zvrhlost, kterou tu máme (naštěstí už ne tolik jako dřív) jako pozůstatek císaře, který nemohl dospat. Ve většině vyspělých států se takhle nelidsky nevstává.

    A požadovat při tomto nesmyslném režimu ještě letní čas (čili vlastně práci od páté hodiny, což pro řadu lidí znamená vstávat v půl čtvrté), to už je naprostá perverze.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.4.2008 13:12 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    V te dobe to nic nebvykleho nebylo, pomerne znacna cast obyvatelstva pracovala v zemedelstvi a tam se rozhodne k pichackam na osmou nechodilo.
    Luk avatar 2.4.2008 13:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Nechodilo, ale v zimě se naopak na pole nechodilo vůbec (jen ke zvířatům), vstávalo se později a dříve se chodilo spát. Ovšem v dnešní době, kdy v zemědělství pracují cca 4 % lidí, je to vůbec argument bezpředmětný.

    Dnes máme hlavní problém jiný - služby (např. pošta, úřady), které by měly sloužit lidem, fungují přesně v době, kdy jsou lidé v práci. Ale to nemá moc společného s tím, od kolika se pracuje. Jde o to, aby služby fungovaly především v době, kdy je může většina lidí využít.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.4.2008 13:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Spravne jsi napsal, ze se chodilo ke zviratum, takze se stejne vstavalo. Zminoval jsem to jen k te tradovane historce o cisarpanovi co mel chatrne spani (asi byl divnej, viz jine nase vlakno). Dnes je to bezesporu uz prezitek.
    2.4.2008 08:03 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    kdyz uz tak bych zrusil zimni cas a nechal jenom letni :-)
    freshmouse avatar 2.4.2008 08:08 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Co se týče stresů způsobených změnou času, tak si myslím, že největší potíž je v tom, že se lidi vystresují tím, jak se o změně času mluví -- ne samotnou změnou. Takže kdyby to nikdo nevěděl, v příslušný den by přišel k lidem do domů hodinkový skřítek a posunul čas, tak se lidi maximálně jednou či dvakrát špatně vyspí a konec.
    kotyz avatar 2.4.2008 09:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    pridou o hodinu pozdeji/driv (podle toho jestli se meni z letniho na zimni nebo obracene) do skoly/prace ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.4.2008 09:48 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    To zní jako z Orwella, všechno zautomatizované, lidi tupě poslouchají -- nedostižná meta všech vládců.

    Pořád jsou ale procesy, které se nenechají oblbnout, dětem jsou hodiny úplně volné, prostě se probudí "o hodinu dřív" a chtějí si hrát, zvířata se neptají, kolik je hodin, chtějí žrádlo. Týká se to i počítačů, procesy v cronu musejí být naplánované mimo období od 2 do 3 hodin (tím se ztrácí drahocenná hodina pro zálohy apod.), jinak by to mohlo někdy pěkně blbnout.
    kotyz avatar 2.4.2008 09:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    jo jo, ja se taky budim o hodinu driv a chci zradlo :-D

    horsi je zmena na letni cas kdy se zas budim o hodinu dyl. budik mam na hodinkach ktery se sami nepreridi, takze ve spravnou dobu budi az den pote. no budi, este se nestalo ze by me vzbudili, na to rvou moc malo a moc kratce. musim spolehat na 'vnitrni hodiny' (a ty se pres ntp, radiosignal dcf77 nebo teletext synchronizovat neumi).

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.4.2008 10:51 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    zvířata se neptají, kolik je hodin, chtějí žrádlo.
    Zvířata se budí podle toho, jak je venku světlo, na hodinách vůbec nezáleží a na posunu času taky ne. Jinak řečeno, pokud jim budeš chtít dát žrádlo, když se budou probouzet, tak stejně musíš vstávat dřív.
    Quando omni flunkus moritati
    2.4.2008 11:23 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Dobry napad! Schvalne jsem si poridil rucickove hodiny rizene radiosignalem, abych se mohl podivat, jak se to pri zmenach toci. Zatim jsem to pokazde prospal. Na toho skritka bych cekal radeji a mozna, ze bych dokonce neusnul! :- )
    freshmouse avatar 2.4.2008 11:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Změny času se nesmějí prospat! Nejlepší je proto vůbec nejít spát a navíc v onu dobu zavolat všem známým, aby na změnu času nezapomněli. ;-)
    2.4.2008 08:13 knizmi | skóre: 27 | blog: Blog | Kosmonosy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    S tím mobilem docela závidím (že se sám nepřeřídil). Mám symbianovskou nokii a v neděli ráno jsem se divil, že se mi čas sám nezměnil a musel jsem si ho přeřídit.

    Ale... Když jsem pak v pondělí ráno vstával do práce, tak jsem se hned po ránu na zastávce tramvaje rozčiloval, že tramvaje jezdí podle plotu a ne podle jízdního řádu a když jsem dorazil do práce, tak jsem na vrátnici překvapil spící paní, která tam měla hlídat. Říkal jsem si tedy, že "ty pražáci tu změnu času nějak špatně nesou..."

    O co větší bylo moje překvapení, když jsem dorazil do kanceláře, kde jsem měl v 7.30 střídat kolegyni po noční. Naprosto nechápala, co tam dělám tak brzo. Snažil jsem se jí vysvětlit, že se měnil čas a že na to zřejmě zapoměla... Ona se mě snažila přesvědčit, že ho mám špatně seřízený já, ale tomu jsem moc nechtěl věřit. Nakonec jsem obešel všechny počítače, které zrovna byly v mé blízkosti a navšech svítilo 6:30. Naprosto jsem nechápal...

    Pátral jsem tedy po příčinách a zjistil jsem, že jsem měl na mobilu špatné datum a tak se mi čas změnil z neděle na pondělí. Ještě, že se to neměnilo obráceně...

    2.4.2008 08:24 andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    To je teda chaos :-)
    kotyz avatar 2.4.2008 09:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    jo to se muze stat, ze cloveka furt masirujou s tim ze 'bude se menit cas, musis si predidit hodinky'. hodinky se nekdy ve tri rano presunou sami, to probehne bez povsimnuti a rano sou prerizeny rucne este jednou. nebo se na to zapomene necha se starej cas a tak dale. takze pak ma nekdo cas letni, nekdo zimni a nekomu se to lisi este o hodinu :-D

    pak vznikaji nejruznejsi vesele i nevesele situace ...

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.4.2008 08:39 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ja bych zavedl zonu GMT+01:30 napevno. Tim by se vyresily vsechny problemy.
    2.4.2008 09:00 Pavlus | Město Touškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Já bych nechal na stálo letní čas, i když ten původní je zimní. U letního je dobré, že je o hodinu déle světlo. Pro nás, so pracujeme do pozního odpoledne je to příjemné. Například se dá po práci na kolo.
    2.4.2008 09:55 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Zkus zapřemýšlet, jak by to dopadlo, řekněme za 5 let? V práci by jsi končil o hodinu později (podle slunečního času stejně). Teplé večery se využívají převážně k procházkám, sportu a návštěvám hospod. Když se setmí, člověk (pochopitelně ne každý) zaleze domů a čumí na televizi. V televizi vědí, že aby měl film sledovanost, nemůže jít před setměním. Pokud dnes končí filmy kolem 22.30, v letním čase by končily kolem 23.30. Potom se člověk musí vyspat a až se probudí, jde do práce. Tím se nastaví denní cyklu podle slunečního dne. Občanský čas s tím nemá moc co dělat.
    2.4.2008 11:44 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Velmi správně, dokonce ani není třeba čekat 5 let, už teď lze na webu najít názory, že nonstop letní čas je málo, takže by měl být jetě "super-letní" čas +2h. Celé je to samozřejmě pseudoproblém. Když někdo vstává v pracovní den v 8 ráno a potom se diví, že večer po práci je brzo tma, tak pak je každá rada drahá.
    kotyz avatar 2.4.2008 13:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    uz mame super-hrubou mzdu a tak je super-letni cas logicky dalsi na rade ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.4.2008 21:09 alpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Superhrube superdomaci superstesti. Super Bhutan!
    kotyz avatar 3.4.2008 14:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    prophan a bhutan prodavaji dole ulici v tlakovejch lahvich, zeptam se jich kolik % stesti obsahuje ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    3.4.2008 16:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Když to bouchne, tak očividně ne dost… :-)
    4.4.2008 10:26 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    To se potom pumpař směje od ucha k uchu. (Když je v tu chvíli přítomen.)
    kotyz avatar 2.4.2008 09:36 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    taky sem v tu sobotu nebo kdy se to menilo cumel a myslel ze se mi zblaznili hodiny. normalne bejva vzdycky naka mensi kampan v novinach, radiu a televizi ze ted bude den D, hodina H, ale tentokrat sem nic neregistroval a niceho si nevsim a trvalo mi asi dve hodiny nez sem si vsim ze kazdy hodiny ukazujou neco jinyho a dalsi hodinu nez mi to doslo :-D

    bejt pracovni den tak sem prisel do skoly o x hodin pozdejc (autobus by mi ujel a dalsi by jel az buhvi kdy) ...

    jo hodiny v pc a na videu (berou cas z teletextu) se preridili sami, na mobilu kupodivu taky (na starym to neumeli nebo to neumel operator). ostatni sem musel precvakat ruco (chtelo by to ty samonastavovaci hodiny rizeny radiem).

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.4.2008 13:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    bejt pracovni den tak sem prisel do skoly o x hodin pozdejc
    Ona to není náhoda, že se čas mění vždy ze soboty na neděli…
    kotyz avatar 2.4.2008 13:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    fakt vzdycky? ja to moc nesleduju, tak nevim kdy se menil loni a predloni, ale myslel sem si to ze to bude neco jako 'zaplatovaci utery' u MS nebo velikonoce ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.4.2008 13:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Poslední víkend v březnu ze soboty na neděli ze dvou na tři a poslední víkend v říjnu ze soboty na neděli ze tří na dvě. Takhle je to podle EU, za socialismu se přecházelo zpátky v září, ale po roce 1989 jsme se přizpůsobili západní Evropě.
    2.4.2008 18:57 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ano, zatímco záplatovací úterý je vždy v úterý, velikonoční pondělí je vždy v pondělí, tak změna času je vždy v neděli :-)
    3.4.2008 07:08 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Coz mi trochu pripomina: "Tohle je sice delsi, ale zato horsi cesta!"
    2.4.2008 09:40 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Myslím že by se měl letní čas zrušit. Já s ním problém nemám, ale dost lidem vadí že přes léto chodím do práce o hodinu později. :)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    kotyz avatar 2.4.2008 09:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    ja mam rad kdyz se meni na zimni cas, kdyz muzu podlehnout iluzi ze vstavam o hodinu pozdeji. kdyz se meni na letni tak je to naopak neprijemny, ze si nemuzu pospat. sice mam narizenej budik ale ten me nikdy nevzbudi, vzdycky se vzbudim priblizne v tu dobu kdy je potreba (o vikendu kolem devaty a v pracovni dny kolem sesty). no a ted se hejbne s casem a ja bych si spal o hodinu dyl nebo se probudil o hodinu driv (lepsi pripad, to se da este hodinu valet v posteli). tak tejden trva nez se najede na novy podminky. este ze se ten cas meni vetsinou v sobotu nebo tak nekdy. protoze si dokazu predstavit ze bejt to v pondeli tak 3/4 lidi nebude vcas tam kde meli bejt ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 2.4.2008 09:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    asi jim to vadi malo, kdyz do ty prace porad jeste chodis :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.4.2008 12:06 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Zajimave je, ze muj staricky Siemens C65 (t-debile) to zmenil sam, ale zanovni Nokia 6233 (t-debile) to nezvladla.
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    3.4.2008 06:33 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    No to by sis musel tu změnu času v nastavení mobilu ještě povolit. ;)

    (Mám Sony Ericsson, poslední Nokii jsem měl 5110 a krátce 3310, takže jen hádám…)
    26.10.2008 09:24 Kastelán
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Kecáš, mám doma několik mobilních telefonů Nokia se všemi třemi operátory (T-mobile, Vodafone a O2). Ani jeden se neoobtěžoval čas přehodit, přestože tato funkce byla povolena. Možná žiješ v jiném státě nebo na jiné planetě. V Česku to prostě nefunguje, jako ostatně všechno.
    3.4.2008 00:30 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...

    Mně je to v podstatě úplně jedno. Už to, že mě někdo (hloupá společenská konvence) nutí vstávat před polednem, je pro mě natolik děsivé, že nějaká hodina sem nebo tam už opravdu nehraje roli. Člověk se přece nemusí bát nočních dravců a nepotřebuje tedy mít denní režim inspirovaný slepicemi a dobytkem... Ale vysvětlujte to lidem, kteří jsou otroky svých vlastních stereotypů. Proti tomuto (společenskému) problému je posun času o hodinu pouhý detail.

    3.4.2008 07:11 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ja jsem zas to ranni ptace, co dal doskace a driv chcipne. Mohli bychom spolu delat na smeny. :- )))
    3.4.2008 07:23 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna času...
    Ranni ptace bez lahvace, nikdy nikam nedoskace!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.