abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 725 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    bazil avatar 20.1.2012 20:33 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    samozřejmě, že lžou, všichni a všude tam, kde chtějí něco prodat ...
    20.1.2012 20:59 Xóža Hňabaj | skóre: 15 | blog: popcorp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Ve velkoskladech jako je Alza většinou nepracují prodavači, ale podavači. Takže lhal možná proto, že ani netušil o čem mluví.
    Jednaokový biu
    20.1.2012 21:47 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Což znamená, že kecá o něčem o čem nic neví a snaží se ukolébat zákazníka, hlavně aby si to koupil.
    pavlix avatar 20.1.2012 23:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Nevím, jak to může někoho ještě překvapovat. Teda kromě malých dětí, samozřejmě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bluebear avatar 21.1.2012 02:17 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Ve velkoskladech jako je Alza většinou nepracují prodavači, ale podavači.

    Jistě, u Alzy bych to čekal (zejména po poslední zkušenosti). Tohle byla ale značková prodejna firmy Lenovo (ať to rozmáznu: v obchodním domě Harfa, poblíž O2 arény, kousek od SUSE, kde pracuju). Čekal bych (a čekal jsem), že tam budou něco vědět aspoň o vlastních přístrojích; proto jsem jim také věřil, když mi bylo řečeno "to je starý bug, ty desky se stahovaly a vyměňovaly".

    Takže lhal možná proto, že ani netušil o čem mluví.

    V tom případě měl říct "nevím". Já ho nenutil, aby mi to řekl; jen jsem se ptal. Odpovědět náhodně, když ve skutečnosti informaci nemám, je v mých očích stejné jako explicitně lhát.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    21.1.2012 02:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Odpovědět náhodně
    Dokonce ani to ne, řekl bych, že to rozložení se bude hýbat směrem k většímu zisku :-D.
    20.1.2012 21:29 dsfgsdfg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Taky se priklanim spis k nazoru, ze clovek netusil spis netusil. Nicmene rozhodne bych jim, kapitalistum, nic nedaroval. Drzim palce at se ti jednou povede koupit nevadnej notas.
    20.1.2012 21:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Po konzultaci s Intelí tabulkou...
    Hmm intelové maj nějak ve zvyku matlat linky na svý vlastní datasheety:
    We're sorry—this page is temporarily unavailable.
    Jinak číslo revize a PCI ID je obvykle uloženo v konfigurační PCI eeprom. Jestli to je čipset, tak to může mít natvrdo zadrátovaný, lspci akorát ty hodnoty vytiskne. Příště se zeptej, aby ti na kupovaném kousku pustili lspci nebo jeho windowsovskou obdobu.
    20.1.2012 22:00 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Jak jsi spokojenej s displayem? Nemyslim jen rozliseni, ale i barvy, pozorovaci uhly a tak. A jakej je touchpad nebo klitoris?

    Uvazuju o E420.
    Jendа avatar 20.1.2012 22:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Klávesnici si radši nejdřív někde fakt zkus. Klávesy jsou dost daleko od sebe a taky mi nevyhovovalo, že je alfanumerický blok posunutý vůči displeji doleva.

    (jako EEEčkař jsem z toho stroje měl dost rozporuplné pocity, přišlo mi to jako těžká obluda s mizernou výdrží - ale to mi přijdou skoro všechny notebooky :)
    Bluebear avatar 21.1.2012 02:20 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Klávesnice je nesmírně individuální záležitost; co jeden miluje, druhý nemůže vůbec používat.

    Připojuji se: klávesnici rozhodně zkusit, nikdy nekupovat naslepo a nikdy nevěřit obrázkům, ani detailním (realita je vždycky jiná). Je to nesmírně individuální.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Bluebear avatar 21.1.2012 02:26 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Jak jsi spokojenej s displayem? Nemyslim jen rozliseni, ale i barvy, pozorovaci uhly a tak.

    Mno... jak bych to... je to Lenovo.

    Kdybych byl obchodníkem, řekl bych, že barvy jsou decentní a pozorovací úhly ti poskytují soukromí. :-)

    Jako křupan mohu říci, že barvy jsou nevýrazné a pozorovací úhly ničemné. (Ale pokud sedíš přímo proti obrazovce, je to OK - obraz na okrajích nepřechází do jiné barvy, tak hrozné to zas není.)

    Protože na to ale většinou čumím sám a barvocit moc nemám, tak mě to moc netrápí.

    U Thinkpad Edge si můžeš zvolit lesklý povrch místo matného, tím barvy vystoupí víc, ale zas se to leskne.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Ku8aZ avatar 21.1.2012 21:16 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    S názorem na displej se naprosto ztotožňuju, mám E420 s matným displejem. Klávesnice je poměrně dobrá, přešel jsem z EEE a docela rychle se na to zvyká. Jediným problémem bych viděl spíš poměrně nepohodlné opěrky rukou, protože mají zrovna tak debilní rozměr, že když má člověk ruce na klávesnici, tak má okraj počítače zařezaný přímo do zápěstí a není to nic moc příjemného. Ale píše se na ní dobře.
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    22.1.2012 00:54 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Achjo.

    Existuje vubec notebook s dobrym displayem?
    22.1.2012 01:02 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Jo. Prý macbook a celkem jistě thinkpad řady X s IPS displejem.
    22.1.2012 22:28 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Akorát zrovna macbooky maji snad všechny ty displaye lesklý... sic mám lesklej display teď sám a v uzavřenejch prostorách je to i fuk, tak pokud by byla možnost volby, šáhnul bych po matnym.
    22.1.2012 09:42 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Uvažoval jsem o koupi E420 s matnou variantou displeje, ale právě kvůli displeji z ní nakonec sešlo. Měl jsem možnost ho vidět v obchodě a později pak ještě u kolegy. V obou případech se mi zdálo barevné podání otřesné ("vyblité" barvy). Pozorovací úhly jsem nezkoumal.

    Každému vyhovuje jiná klávesnice, tu v E420 bych hodnotil spíše kladně, psalo se mi na ní velmi dobře. Nepohodlné mi přišlo řešení kláves pgup a pgdn (jsou umístěné u kurzorových šipek a nemají podobu a chování klasických kláves ale spíše tlačítek). Klávesu ctrl bych určitě prohodil s klávesou fn, ale na to by se asi dalo zvyknout.
    Bluebear avatar 22.1.2012 12:41 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Klávesu ctrl bych určitě prohodil s klávesou fn, ale na to by se asi dalo zvyknout.

    Nejen zvyknout. Přinejmenším u modelu Edge je možné v BIOSu softwarově prohodit Ctrl a Fn, stejně jako lze zvolit, jestli tlačítka F1-F12 budou fungovat bez tlačítka Fn jako normální funkční klávesy nebo jako speciální klávesy na zvuk/jas apod.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    22.1.2012 01:06 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Zkoušel jsem si E120. Oproti starší generaci dokurvili touchpad (kliká se přímo jím a celé se to viklá) a zmršili rozložení (chybí tuším Insert, ale Print Screen dali samostatný vedle pravého Ctrl, vážně demence). Jinak je je to celkem fajn.

    Displej je rozhodně lepší vzít matný, pokud je ta možnost. Sice pozorovací úhly stojí za veliké hovno, ale aspoň je to pak matné. A černá je na tom všelijaká, jen né černá. Překvapivě.
    gtz avatar 20.1.2012 22:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Již jsem někam do blogu psal, že prodavači je šuma fuck jaký je tam chipset. Toho zajímá jen to zda to prodá nebo ne. Když se ti to nelíbí, proč nekoupíš něco made in DELL/HP/IBM?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bluebear avatar 21.1.2012 03:02 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Když se ti to nelíbí, proč nekoupíš něco made in DELL/HP/IBM?

    Notebooky IBM už neexistují; bývalá značka IBM byla prodána právě firmě Lenovo.

    HP má poslední tři generace naprosto strašlivé klávesnice (pro mne - někomu možná právě to vyhovuje). To je pro mne naprostý deal-breaker. Displeje HP stojí IMHO taky za ránu, i když jsou asi o chlup lepší než ty lenovácké.

    Dell vyrábí dva druhy produktů: naprosté šmejdy za cenu střední třídy, a dobré výrobky za šílené ceny (35 000,- je spodní hranice). Kdybych chtěl laciný krám, koupím Acer, který je levnější a není horší. Na to, abych koupil slušný Dell, nemám peníze. Poruchovost levných Dellů a neschopnost jejich servisu jsou pověstné.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    21.1.2012 07:22 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    začínám se bát sám sebe. Něco se mnou je špatně. Vlastním šest let nejlevnější Acer - funguje a funguje, i jsem ho půjčil na nějakou dobu jedné slečně která ho masila, ale přežil, jen je upatlanej od laku na nechty.

    Další z flotily noteboků je nejlevnější Dell. Nemám ho ani jako notebook, je tady připnutej a Debian na něm běží a běží a všechno zase funguje.

    Mám se obávat, že tahle klika jednou skončí všechna poruchovost se mi vrátí? Nebo jsem šlejd a milují mne šmejdi? S kvalitním zbožím mám horší zkušenosti.
    21.1.2012 08:18 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Nejspíš to štestí. Mám v té době nejlevnější thinkpad (SL510 - spousta lidí SL označuje jako "socko" řadu), protože jsem chtěl matný display a líbila se mi thinkpadí ergonomie a taky pohoda.
    Baník pyčo!
    22.1.2012 04:09 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Ale houby, nemá štěstí. Za Rakouska-Uherska, což je doba výroby jeho notebooku se vyráběla elektronika kvalitněji a méně se šidila.
    21.1.2012 10:18 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Ono hodne zalezi na tom, co s nima delas. Pokud ho mas celou dobu na stole, a obcas prenasis po mistnosti, je to neco jineho nez kdyz ho kazdy den nosis na zadech a osmkrat za den vyndavas a zandavas do batohu.
    21.1.2012 13:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    No, oni se dřív dost nacestovaly. Oba. Teď je Dell doma v teplíčku, ale byl v akci. je fakt že jsem ho dost hýčkal.
    22.1.2012 04:06 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    „Vlastním šest let nejlevnější Acer - funguje a funguje“

    Naučte se počítat s kvalitou jako časově proměnnou hodnotou.

    Elektronika vyrobená před nějakými 6-8 lety což může být zhruba poplatné se vyráběla zhusta poněkud kvalitněji, než dnes.

    Já to klidně přebiju. Mšl jsem televizi přes 20 let v pohodě a ledničku, která fungovalal 40 let. Mám z toho dělat stejné závěry ohledně kvality pro elektroniku koupenou a vyrobenou dnes?
    22.1.2012 07:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    No, tenkrát mi také říkali že Acer nefunguje. Já z toho žádný dramatický závěry nedělám :)))
    Jendа avatar 21.1.2012 11:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Notebooky IBM už neexistují; bývalá značka IBM byla prodána právě firmě Lenovo.
    No právě. Lidi, kde jsou ty úžasné ThinkPady z let 2005-2007, které vídám u kamarádů?
    pavlix avatar 21.1.2012 13:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Zkus www.kuku.cz :). Ale ne že mi je všecky vykoupíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 22.1.2012 05:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Myslel jsem nějaký recentní model. Že se to dá sehnat po bazarech, to vím.
    21.1.2012 22:04 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    U Dellu taky tak trochu záleží kde a přes koho to kupuješ. Když si v ČR otevřeš jejich e-shop, tak by si musel být naprostý blázen, aby si na něm něco koupil. Naproti tomu když to kupuje firma, co se už s nima nějak paktí, vypadá to jinak. Stejně tak, když se to kupuje mimo ČR :-/
    Marián Kyral avatar 22.1.2012 14:29 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Cca před 5 lety jsem koupil Dell Inspiron 1720. Za ceny, které tam v té době měli bych si asi nic nekoupil, ale narazil jsem na velmi výhodnou akční nabídku. Taky se mi líbilo, že šla provést alespoň částečná konfigurace. Z nabídky ostatních výrobců, kteří měli 20 velmi podobných typů lišící se pouze RAM/HDD/CPU/grafiky a kde byl problém najít vhodnou konfiguraci, mi šla hlava kolem.
    gtz avatar 20.1.2012 22:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    opakuji ty jako obchodník nemáš šanci něco takového ovlivnit. Většina obchodníků to ani nerozbaluje a pošle se to hned dále zákošovi. Nikdo se nedívá na nějaký chipset, není pro to důvod. Firma která to prodává to bere od nějakého distributora, který to zase bere kdo ví kde. Koncový obchodník za nic nemůže. A proč by se nějaký prodavač měl dívat zda ta mašina má ten a ten chipset? Vzpamatuj se ... kde žiješ ... ten prodavač musí prodávat a ne starat se takové věci a musí znát ne jednu ale dalších tunu věcí. On je jen malá kočka co ty věci podává .. resp. tito lidé jsou jen překopávači krabic. Na to je tam produkťák, ten má takové věci na starosti.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pavlix avatar 20.1.2012 23:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Proto se v těchhle sračkoobchodech pokud možno nikdy na nic neptám :). Když už tam musím něco kupovat, což je málokdy, tak na jistotu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    gtz avatar 20.1.2012 23:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    už jsem to sem psal tito lidé jsou jen cvičení na to aby zákazníkovi prodali nic jiného a pokud někdo zná nějaké parametry tak jen dobře. Ale většinou to skoro každý jen odkýve. Však víš co se říká, slibem neurazíš. Prostě mne to štve, když někdo nadává na nějakého prodavače. Ten s tím ale nemá nic společného. Alza jako každý bere od svých dodavatelů a neptá se zda tam je nějaký bug. Prostě objednají co si žádá trh. Nikdo ba ani VAR neví co se sem dováží, oni ví jen, že je to určené pro CZ a tím to končí. Spoléhají se jen na výrobce a na P/N.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bluebear avatar 21.1.2012 02:13 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    opakuji ty jako obchodník nemáš šanci něco takového ovlivnit

    Počkej, já po nich přece nechci, aby to ovlivnili. Tohle je mi jasné, že obchod pouze prodává to, co mu dodali z vyššího levelu. Dokonce ani netvrdím, že to musí vědět, i když bych považoval za pěkné, aby to ve firemním, značkovém obchodě věděli.

    Ale pokud to nevědí, tak ať to řeknou. Kdyby prodavač řekl "bohužel, v tomhle se nevyznám, opravdu nevím", tak bychom se mohli například domluvit, že si přinesu LiveDVD s Linuxem a kouknu se. Když ale řekne naprosto s klidem "jistě, to je ale starý bug, už dávno opravený", přestože o tom nic neví, tak zcela vědomě lže, ačkoli ho k tomu nikdo nenutil.

    Chápu lidi, co lžou, aby si zachránili život, zaměstnání, lásku a podobně. Ale nechápu a nesnáším lidi, co lžou jen tak, proto, aby snad možná vypadali o trochu lépe.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    gtz avatar 21.1.2012 10:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    jenže pochop ten prodavač je pouze zaměstnanec a dělá co se mu řekne. Nechceš nemusíš běž na tvé místo čeká dalších 20. On říká to co mu řekl jen další nad ním. Obchodník ... kecám tedy ten podavač nedělá nic jiného než tahá krabice ze skladu do prodejny. A když se ho na něco někdo zeptá, tak nevím nebo ano vše je to jak má být. Bohužel jinak to nejde. Lenovo má v Praze svoji prodejnu? Pokud ne tak je to pouze stejný překup jak jsem psal.... ani VAR neví co dojde apod. vše se řeší jen na P/N a ani u distribuce se do toho nikdo moc nedívá (kopneme krabici dále do velkoobchodu a ten zase dále)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.1.2012 01:38 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Fouls be ducks proc kupuju repasovane notebooky. Masiny ktere puvodne staly 60 klacku doyle maji vyresene a cloven nemusi brecet kdyzs mu to spadne na zem
    21.1.2012 01:39 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Hehe. T9 na andrasi
    21.1.2012 07:32 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    A co bys čekal medvěde? Člověk který by se vyznal dokonale ve všem tom harampádí co prodává, ten by musel být vystudovaný, k tomu vyškolený a za prachy firmy, nebo z vlastního zájmů po večerech dál sledovat co se k de šustne.

    Ten by ale nechtěl stát osm hodin za pultem a odpovídat nějakejm medvědům na nějaký divný otázky o chipsech, nebo na co se to vlastně ptal.

    Bohužel, strategie lepších firem, prostě sekat šmejdy, nechat to prodávat kohokoliv kdekoliv a když se to rozbije, tak s úsměvem, omluvou a úklonou mu dát novej, pak zase, až konečně mu Gaussova křivka dotlačí šmejd co fungovat bude. Tak to už opuštějí a místu zubů a omluvy vidíš kyselý xicht a prostředník..

    Všechno se to stejně dělá dělá nejspíš v jedný továrně v asii, jen na to píšou různý firmy. Pamatujem jak firma vyrábějící nejlevnější desky do notebooku přestala na chvíli vyrábět, a desky neměl Acer i IBM i Dell... je to tak pět let?
    21.1.2012 07:43 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    A nebo jinak. Chceme skandálně levnou elektroniku? Tak to budou šmejdy vydávané pomocným personálem. Možná je firma co dělá výstupní kontrolu, všechno je řemeslně na úrovni a vymazlený. Ale jaká by pak byla cena?
    pushkin avatar 21.1.2012 08:34 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    1. Ano, neměl ani šajn, o co jde
    2. Lhal ti do očí, protože neměl ani šajn o co jde a chtěl to prostě prodat
    3. Divím se, že tě to překvapuje, podobných lidí jsou dnes plné obchody
    pavlix avatar 21.1.2012 13:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Lhal ti do očí, protože neměl ani šajn o co jde a chtěl to prostě prodat
    Běžnému prodavači je jedno, jestli ten který kus prodá nebo ne. Lhal mu do očí, aby se ho co nejdřív zbavil a mohl se věnovat facebooku.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.1.2012 08:41 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III.
    Být tebou, na třetí pokus (tipuju, že zase po náležitém poplatku za "znovu zabalení", které ti sníží rozpočet o další tisícovku) jdu do AMD nebo ten noťas neseženeš :-D. Protože jestli už druhý kousek od úplně jiného výrobce ma zase ten "špatný" chipset, tak to bude asi skoro všude ;).
    Baník pyčo!
    PepaSFI avatar 21.1.2012 15:33 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    stručně řečeno, prodavači lžou. Nelžou jen o očividných skutečnostech a to ještě ne vždy. Čest výjimkám, občas se najde prodavač co se vyzná a je to dost velký blázen aby byl poctivý a ochotný. Ale to se týká spíš soukromníků v malých obchodech kterým na jejich firmě záleží. Ve velkých firmách je prodavačem ten kdo jiné místo nesehnal. Buď je podle prodeje hodnocený, pak lže aby prodal. Anebo hodnocený není a proto lže aby se toho otravy zbavil. O zboží ví jen to co je beztak napsané u toho. Když jsem si před vánocema kupoval u Spáčila přenosný DVD přehrávač, tak chudák prodavač bloudil i v tom který z nich má DVB-T a který ne. Oni u Spáčila mají na těch cedulkách záplavu jakýchsi čísel po kterých zákazníkovi je prd a prodavači nejspíš taky, v nich se ztrácí cena, ale nějaký popis výrobku nikde.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    21.1.2012 16:02 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    V téhle oblasti obchodu se neorientuju, ale nejspíš tio bude jako v outdoorových kšeftech (proč by to mělo být jinak). Mnoho prodavačů věci rozumí, ale mají nestejnou odměnu za prodané zboží, podle firmy kterou prodají například. Další rozumí něčemu výborně, ale o jiných výrobcích nebo komponentech nemají šajnu (ale často si myslí že mají). Prosazují své omezené osobní sympatie a názory (jedině tuhle značku a tenhle model, zbytek je nepoužitelný). No a pak jsou manici, co sháněli zaměstnání a bylo ochotný dělat za málo a tak je sem vzali a oni sotva tuší, jestli prodávali bundy, notebooky nebo třeba rohliky.
    21.1.2012 16:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    stručně řečeno, prodavači lžou. Nelžou jen o očividných skutečnostech a to ještě ne vždy.
    jj, a tak naokraj, asi nejčastěji slýchám lež "to se nevyrábí"
    pools avatar 21.1.2012 17:10 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    Tak tenhle shit má kamarádka a můžu k němu říct několik svých poznatků: 1) není to Thinkpad, 2) strašně divně mu hučí větrák a 3) má naprosto odpornou klávesnici. Příjemné používání ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    21.1.2012 17:49 hepoun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    Mam taky 8086:1c03 (rev 04) v ntb od HP, na stránkach HP jsem našel toto: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02712015&cc=us&dlc=en&lc=en&jumpid=reg_R1002_USEN#notebook , v sériovym čísle mam 136, takže bych to mělo bejt OK. Možná by stálo se zeptat u Lenova, od jaký série už to maj opravený.
    Bluebear avatar 21.1.2012 20:15 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    Moc děkuju :-) Dodal jsi mi velmi důležitou informaci - zdá se, že mi skutečně může lhát i lspci, přesněji řečeno BIOS.

    Cituji pro všechny:

    Many newer Intel chipsets feature an Intel Compatibility Revision ID (CRID). The BIOS for HP notebook and some HP desktop PC systems sets this Revision ID at its original value (e.g. B2) and keeps it constant even if Intel makes a chipset revision change (e.g. from B2 to B3). Keeping the revision ID constant prevents Microsoft Windows from re-installing software (a device driver) each time it detects a chipset Revision ID change.

    (Škoda, že tam neuvedli, zda a jak se dá BIOSu říct, aby nekecal bludy, nebo to obejít, abych viděl věci, jaké skutečně jsou.)

    To je neuvěřitelný...
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    22.1.2012 04:20 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    Nemůžeš.

    Pochop jednu věc. Dnes se z obchodních důvodů či jiných lže už na úrovni hw a čipů.

    Jakmile se něco začne používat pro kontrolu, začne se to falšovat.

    Například lidi měřili poruchovost disků podle smart, a hle začalo lhát smart.

    Všechno, všechno je potenciálně zfalšované. Protože není v ničím zájmu mluvit pravdu. Je kapitalismus. Lhaní je součást strategie.

    A taky kvůli kompatibilitě. Když uděláte vylepšení a dáte to do údajů, pak řada návazného hw i sw se může leknout a požadovat nějaké akce či to odmítnout.

    To dělá i sw. Kolik browserů se hlásí pod falešným User agent string? Kolik webových serverů dává falešnou identifikaci? atd.

    Je bláhové si myslet, že na nějaké údaje se lze spolehnout.
    22.1.2012 08:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    Nejspíš to přestanou psát vůbec. jako u jiných výrobků. U fotoaparátů a objektivů se krom základních údajů udával třeba počet čoček, světelné ztráty... dnes jsem koukal že má "Vynikající vlastnosti zaručující věrné podání"... blabla a nic. Už i auta mají "silný a přitom úsporný motor". Myslim že u pc se pokusí také co nejvíc omezit informace na "špičkově výkoný" a podobné veličiny :)).
    22.1.2012 08:43 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    Tedy u aut se to ještě dozvíte, ale někdy už je třeba hledat. U jiných výrobků parametry mizí, nebo jsou setsakra dobře shované.
    22.1.2012 22:34 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    U objektivů tyhle specifikace snad ještě skoro u všech jsou. Teda u opravdových objektivů, co se dávají na opravdový foťák - u kompaktů za pár stovek, co mají místo objektivu lupu to ani nemá smysl uvádět :))
    22.1.2012 22:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    Ohniskovou vzdálenst, světelnost se dozvim. Víc (stavba objektivu například) asi ve specializovaných krámech (?), ale neviděl jsem. U kompaktu bych fakt nic nechtěl :))) Ale u zrcadlovek by o optice víc než "10x přiblížení a kecy o tom jak je to užasné napsat mohly a opravdu v nabídkách to někdy nebývá. Nemám ale o tom nějak moc dokonalý přehled, od jisté doby se odbývám falešnou zrcadlovkou Panassonic s (ach kde jsou ideálý mládí) zoomem :)))

    Ale až budu v balíku, mám vyhlídlího Hasselblada. :)))
    23.1.2012 09:44 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    Záleží asi jak kde... na megapixelu třeba u těch objektivů v kompletních specifikacích jsou hodnoty jako počet členů a podobně... a když ne, tak se na to většinou už někdo ptal v diskuzi :)
    23.1.2012 10:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    mně by jenom zajímalo, k čemu lidem takovéto hodnoty jsou ...

    podstatný je snad jak to fotí, ne?

    - stejně záleží na konkrétní konstrukci, každej prvek nějakou chybu kompenzuje a nějakou zanáší (i když u některých výtvorů mám pocit, že tam jsou chyby jen zanášeny, nikoli kompenzovány ;-)), a rozhodnout o celkovým výsledku bez reálný zkušenosti a bez nějaký pořádný simulace, čistě jen na základě počtu členů, lze snad jen s pomocí křišťálové koule

    viděl jsem fotky z dírkový komory, který byly podstatně lepší než ten shit, co leze z našeho outdoor krámu, o kterém tvrdí, že má deset členů, ha, a teď co s tím?
    23.1.2012 12:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    Především pro někoho jiného než profika, který navíc chce své dílo zvětšovat do obrovských rozměrů to jedno je. Dále se všechno problematizuje přechodem na digitál, kde přistupuje další mocný prvek který bude mluvit do výsledku.

    Má poznámka se týkala toho, že sleduji, jak z nabídek zboží pomalinku, ale stále, mizí exaktní parametry.

    V pradávnu jsem mluvil s jedním fotografem a ten vcelku věrohodně předváděl, že mu to k něčemu je. Ono toho bylo také méně a tak on znal myslim vlastnosti každé čočky co se nabízela :-) Ovšem třeba světelná ztráta je zajímavý parametr. Má poznámka také refektuje nedávnou zkušenost, kdy jsme hledali foťák pro kamaráda. Aby byl levný tak v velkoobchodech internetových. No a tam se člověk opravdu nezdozvěděl často skoro nic. Takže alespoň zvětšit fotku výrobku a číst co tam píšou, nebo výrobek hledat na jiných stránkách a často nikde nic...
    23.1.2012 17:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    Především pro někoho jiného než profika, který navíc chce své dílo zvětšovat do obrovských rozměrů to jedno je.
    a pro toho profíka je to údaj k čemu?
    Dále se všechno problematizuje přechodem na digitál, kde přistupuje další mocný prvek který bude mluvit do výsledku.
    nojo, no ... ale já tu reaguju jen konkrétně na ten počet členů objektivu; jak tyto zasahují do výsledku přibližně tuším, co ale naprosto netuším je, o čem by jako měl vypovídat jejich samotný počet
    Má poznámka se týkala toho, že sleduji, jak z nabídek zboží pomalinku, ale stále, mizí exaktní parametry.
    no, snaží se, snaží

    ale ta hloupá a zlá europeánská jůnije se jim to snaží kazit

    tuhle jsem se kupříkladu dozvěděl, že už asi dva roky jest povinností u žárovek uvádět světelný tok v lumenech - tohlento tušit o něco dřív, tak jsem své podzimní podání na Globus ještě hezky přisladil ... ono tedy čistě teoreticky to měl vědět příslušnej orgán a zohlednit bez explicitního upozornění, ale nedělám si iluze, vzhledem k tomu, jakej "lumen" to dostal na stůl, že mu na první pokus nestačily ani paragrafy, který jsem vypsal ...
    V pradávnu jsem mluvil s jedním fotografem a ten vcelku věrohodně předváděl, že mu to k něčemu je.
    počkej, bavíme se ještě pořád jen o tom jednom čísle, a co z něj lze či nelze vyvodit, anebo teď máš na mysli obecně, že dokázal využít kvalitnější objektiv?
    Ovšem třeba světelná ztráta je zajímavý parametr.
    který ovšem s počtem členů nesouvisí přímou úměrou ...
    Má poznámka také refektuje nedávnou zkušenost, kdy jsme hledali foťák pro kamaráda. Aby byl levný tak v velkoobchodech internetových. No a tam se člověk opravdu nezdozvěděl často skoro nic. Takže alespoň zvětšit fotku výrobku a číst co tam píšou, nebo výrobek hledat na jiných stránkách a často nikde nic...
    to znám, leč tady bych si ovšem spíše stěžoval na výrobce nežli na prodejce ... on si ten prodejce nemůže cucat údaje z prstu; na druhou stranu, pokud už je výrobce poskytuje, a prodejce není schopen prezentovat je zákazníkovi, případně ani neví, co vlastně prodává, tak je to napřesdržku, tedy, chci říct, na to jít ke konkurenci

    i to je jeden z důvodů, proč dám třebas přednost dražšímu obchodu, prostě oceňuju, pokud se ke mně chová slušně (tedy jen když to nekompenzuje tím, že by se mě snažil natáhnout, a není dražší o moc ;-))
    23.1.2012 18:04 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    počkej, bavíme se ještě pořád jen o tom jednom čísle, a co z něj lze či nelze vyvodit, anebo teď máš na mysli obecně, že dokázal využít kvalitnější objektiv? Nějak dost mu to říkalo, i když ještě mi dal přednášku o všemožných testech a druzích skla. Což si kupodivu po těch třiceti letech nepamatuji. :-) Ovšem, netuším jak moc jsou které údaje důležité, ale jsem proto, aby udaje byly dostupné.

    Nevim zda "zákeřná únie", ale v poslední době se to spíš lepší. Nebo jsou to takové vlny. Třeba v outdooru se udávala u materiálů do deště odolnost vodě a schopnost pouštět pot v jednotkách a má to být měřeno standardní metodou. U kožených bot původ a hlavně tloušťka kůže. To nám nějak vymizelo do ztracena a nahradila to nezávazná slůvka, kdežto jak jsem koukal na ty objektivy a foťáky, tam je to asi o dost lepší než bylo před rokem a půl.
    23.1.2012 12:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    Dík za info.
    23.1.2012 12:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na notebooky - část III. - UPDATED
    Jo, našel jsem teď několik dobrých stránek na objektivy. S foťáky to bylo slabší, i když to nebyl obyčejný kompakt.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.