abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 438 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Zítřek je poslední den

    20.8.2006 15:33 | Přečteno: 1386× | poslední úprava: 20.8.2006 15:34

    Nevím jestli to okolo vás taky jen tak lehce prošumělo, ale nové cestovní doklady vydávané ministerstvem vnitra budou mít v sobě integrovaný RFID čip. To je taková ta věcička proti které protestují mnozí zastánci svobody včetně EFF.

    Nějak jsem si ani nevšiml, že by okolo tohoto tématu vznikla nějaká veřejná diskuse, jen ministerstvo na případné otázky novinářů odpovídá že vše je zajištěno s ohledem na maximální bezpečnost. Přitom třeba Nizozemský e-pas už byl cracknut. Navíc kdo všechno bude mít klíč k rozšifrování - ten se bude rozesílat do mnoha států, aby ten čip k něčemu byl a jestli tam někde unikne, nikdo už nikdy nezjistí, čí vina to byla. Zatím je z biometrických dat součástí jen přesná fotografie, do roku 2008 ale přijdou i otisky prstů.

    Poslední den, kdy můžete zažádat o pas se strojově čitelnou zónou bez RFID je zítřek, pondělí 21. srpna, takže vyražte na úřad a fotky s sebou. Poté je možná si zažádat jen o pas bez strojově čitelné zóny, který ale platí místo deseti let jen jeden rok.Od září se začne vydávat pas s RFID za poplatek 600Kč oproti dnešním 200 Kč u pasu bez RFID, pas bez strojově čitelné zóny zdraží z 600 Kč na 1500 Kč a platit bude už jen půl roku.

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jaký je váš názor na RFID čipy v osobních dokladech?
     (14 %)
     (15 %)
     (72 %)
    Celkem 110 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.8.2006 16:09 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Česko, stejně jako zbytek EU podléhá orwellovským tlakům Spojených států amerických. Opravdu nevím, jaký nesmysl přijde příště. Mám ale pocit, že uhýbat těmto RFID dokladům nemá cenu. Čím dříve budou prolomeny a bude prokázána jejich neužitečnost, tím lépe.

    Navíc mě napadá, jak onen nechtěný čip snadno deaktivovat. Možná by pomohlo strčit pas mezi elektrody generátoru velmi vysokého napětí, jako je třeba Wimshurstova třecí elektrika. Elektrická jiskra čip jistě zničí.
    Luk avatar 20.8.2006 16:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Navíc mě napadá, jak onen nechtěný čip snadno deaktivovat. Možná by pomohlo strčit pas mezi elektrody generátoru velmi vysokého napětí, jako je třeba Wimshurstova třecí elektrika. Elektrická jiskra čip jistě zničí.
    Dobrá cesta, jak si zkomplikovat cestování. Sice úmyslné zničení půjde prokázat dost těžko, ale na to, aby člověka např. nepustili do letadla, zničený chip stačit bude.

    V tuto chvíli je jediné schůdné řešení pořizovat si pasy bez RFID, i když jsou dražší. I když je to samozřejmě jen dočasné, protože za pár let budou zcela jistě obsahovat RFID všechny pasy.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    JiK avatar 20.8.2006 16:23 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    trochu min hardcore je nosit pas v kovovem pouzdre.
    20.8.2006 16:27 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Dobrej nápad, ale funguje pouze do ukradení pasu.
    20.8.2006 17:58 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Stačí antistatický sáček stříbrné barvy. Testováno na kartě do práce:-).
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    20.8.2006 16:26 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Je pravda, že by to chtělo promyšlenejší způsob sabotování. :-)
    Brabi avatar 20.8.2006 16:51 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Zatím ty čipy nefungují na 100%, počítá se s tím, že čipy nejsou moc spolehlivé. Mnohé kombinace čip-čtečka jsou dokonce nefunkční, jak ukázalo mezinárodní testování těchle prvních várek. Člověk s takovým pasem jen projde trochu důkladnější prohlídkou, jako kdyby měl pas bez RFID.
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    xkucf03 avatar 12.12.2008 13:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den

    Řešením je vzít si RFID zapper a použít ho v letištní hale :-D

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.8.2006 18:03 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Možná by stačil na zničení i piezozapalovač nebo mikrovlnka to má skoro každý doma.

    Zitra si jdu udělat pas, nechci aby si někdo uchovával mé biometrické data zvláště, když je naše státní správa závíslá na na firmě Microsoft. Této firmě nevěřím a nechci aby mé data byly spravovány na produktech této firmy.

    Heron avatar 20.8.2006 16:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    To by mě zajímalo, kam to bude pokračovat. Pasy s bio údaji, děti označené čipy, které lze lokalizovat přes GPS (testováno v GB), vězni označení náramkem s možností lokalizace (chce se zavést u nás). To všechno bylo před několika lety naprosto nemyslitelné a viditelné max. ve sci-fi filmech. Nevím jak vy, ale já dost dobře nechápu smysl ani občanského průkazu (a jsou země, které bez nich naprosto běžně fungují).

    Otázkou je k čemu je to vlastně dobré. Co se stane? Zlepší a zkvalitní se život, až všichni budeme mít implantované čipy a každý pohyb (ne-li rovnou myšlenka) bude uložen v logu na serveru CIA? Bude bezpečněji? Nemyslím si. Nikdy v minulosti nevedlo omezení svobody k bezpečnějšímu životu. Ani bio pasy nepovedou.
    20.8.2006 17:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Nevím jak vy, ale já dost dobře nechápu smysl ani občanského průkazu (a jsou země, které bez nich naprosto běžně fungují).

    Nikdy mi nebylo jasné, jak si v takové zemi člověk vyzvedne na poště doporučený dopis. Nebo provede jakýkoli jiný úkon vyžadující prokázání totožnosti…

    JiK avatar 20.8.2006 17:24 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    treba to tam funguje tak, ze mu doporuceny dopis doporuci. A ne ze pron pobezi na postu...protoze mu soudruzka postacka preventivne vhodila listek, ze neni doma.
    20.8.2006 17:24 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Nikdy mi nebylo jasné, jak si v takové zemi člověk vyzvedne na poště doporučený dopis. Nebo provede jakýkoli jiný úkon vyžadující prokázání totožnosti...
    Bud na rodny list, anebo po znamosti (ve vetsich mestech by to ale nefungovalo).
    20.8.2006 18:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Když se tak podívám na svůj rodný list, tak to už by to mohli rovnou dávat na čestné slovo…
    20.8.2006 21:36 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Cestne slovo by se taky chytlo -> staci si nechat narust plnovous, pujcit si nejaky two-handed a tvrdit, ze slovo rytire je zakon :-D
    Heron avatar 20.8.2006 17:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den

    Nikdy mi nebylo jasné, jak si v takové zemi člověk vyzvedne na poště doporučený dopis

    Doporučený dopis, alias do vlastních rukou, se nikde nevyzvedává, ten vám dovezou.

    Nebo provede jakýkoli jiný úkon vyžadující prokázání totožnosti…

    Tohle je zajímavé. Od 15 let co mám OP, jsem jej potřeboval pouze k administrativním úkonům, tedy věcem, které vlastně ani nepotřebuju :-D. Což mi připomíná vyprávění nějakého člověka, který za totáče emigroval na západ, kde 8 let občanku nevytáhl, pak po převratě chtěl jet tuším na Slovensko a během týdne ho tam ukázal 8x. Nebo copak Vy jste někdy skutečně na něco potřeboboval tu papírovou kartičku zatavenou do plastu?

    20.8.2006 18:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Doporučený dopis, alias do vlastních rukou, se nikde nevyzvedává, ten vám dovezou.

    Za prvé: doporučený dopis není zdaleka totéž jako zásilka do vlastních rukou. Za druhé: pokud by měli dovézt každému doporučený dopis, kdykoli si vzpomene, musela by ta služba být extrémně drahá.

    Nebo copak Vy jste někdy skutečně na něco potřeboboval tu papírovou kartičku zatavenou do plastu?

    Kdykoli jsem potřeboval prokázat svou totožnost, tedy že jsem to skutečně já. Opravdu nechápu, proč je občanka považována za nástroj nějaké totalitní zvůle a policejního státu, nebo co se to z ní někteří lidé snaží dělat…

    Heron avatar 20.8.2006 18:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den

    Kdykoli jsem potřeboval prokázat svou totožnost, tedy že jsem to skutečně já.

    A kdy to bylo? Možná že opravdu existuje něco, kde je ta kartička užitečná (napadá mě třeba otevření zabouchnutých dveří ;-) ), ale já jsem ji opravdu k ničemu nepotřeboval. Proto jsem se ptal ostatních. Ano uznávám, že ji párkrát po mě chtěli ostatní (imho zbytečně) - úřad (kde jsem nechtěl být a kdyby ten úřad neexistoval, vůbec nic by se nestalo), policajti (městská, která snad na to tehdy neměla ani pravomoce), atd. Prostě nikdy to nebyl žádný užitečný úkon.

    Opravdu nechápu, proč je občanka považována za nástroj nějaké totalitní zvůle a policejního státu, nebo co se to z ní někteří lidé snaží dělat…

    To z ní opravdu nedělám. Podle mě je to jen zcela zbytečný nástroj byrokracie. Možná byste mohl Vy napsat, kde je její užitečnost.

    20.8.2006 18:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Kromě zmíněného vyzvednutí dopisu nebo peněz (některé instituce se mi nepodařilo přesvědčit, aby mi poslaly peníze na účet) např. při registraci ve zdravotní pojišťovně, při založení účtu v bance, uzavírání smlouvy se stavební spořitelnou, pojistné smlouvy, registraci auta, … Stačí to nebo mám pokračovat?
    Heron avatar 20.8.2006 18:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Nemusíte pokračovat.

    Aha. Takže místo rekonstrukce instuticí typu "některé instituce se mi nepodařilo přesvědčit, aby mi poslaly peníze na účet", aby konečně dělali co mají (místo zvyšování platu donekonečna a zavádění spec. zákonů pro jejich neschopné zaměstnance), budeme vymýšlet administrativní nesmysly na prokázání totožnosti. Víte, přesně k tomu, co jste napsal jsem mířil, od začátku. Jsem možná ochotný uznat, že ID člověka má nějaký smysl, ale ten smysl je pouze pro admistrativní úkony, kterých by mělo být minimum. Od čehož se Česko zdá se vzdaluje :-(.
    20.8.2006 19:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Ani trochu vám nerozumím. Jak si představujete, že si půjčíte peníze bez prokázání totožnosti?
    Heron avatar 20.8.2006 21:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    A jak je to v zemích, kde nejsou?

    Jak tu někdo říkal situaci v USA (sám nevím, tak mě netahejte za slovo) - pokud chci "výhody" OP, nechám si udělat občanku (v USA mají tuším číslo sociálního pojištění), když nechci, tak nemám.

    Půjčit peníze? Pokud banka potřebuje identifikaci klienta, jistě si to vyřeší. Na druhou stranu pokud si chci založit konto (tj peníze tam budu ukládat), tak banka o mě nemusí vědět nic. Viz dneš již bohužel zrušené anonymní vkladní knížky. Copak tohle nefungovalo?

    Jinými slovy, pokud něco od státu požaduji, je jasné, že se musím identifikovat. Jako tvůj příklad se (sice soukromou) bankou. Ale pokud od státu nic nechci, tak o mě prakticky nemusí vědět.
    20.8.2006 22:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Na druhou stranu pokud si chci založit konto (tj peníze tam budu ukládat), tak banka o mě nemusí vědět nic. Viz dneš již bohužel zrušené anonymní vkladní knížky. Copak tohle nefungovalo?

    Jistě, fungovalo - jenže možností, jak takovou věc zneužít, bylo příliš mnoho na to, aby to tak mohlo zůstat.

    Luk avatar 20.8.2006 23:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Zneužít k čemu? Třeba k praní špinavých peněz (jak to tvrdili ministři Zemanovy vlády - mj. i ten, který dnes sedí za tunelování)? Ale ale... :-D

    Zrovna anonymní vkladní knížky byly vcelku bezproblémová věc. A postupně by stejně prakticky vymizely, protože se na ně nevztahuje pojištění vkladů a při krádeži z nich může zloděj (skoro) v pohodě vybírat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.8.2006 23:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    No právě - vymizelo by jejich legální využití drobnými střádaly a zbylo by víceméně jen jejich zneužívání k nelegálním aktivitám.
    3.10.2006 20:01 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Vystaveni cestovnich dokladu se slevou (salinkarta, Z-karta, žákovský průkaz ...), vyzvednuti ridicaku (pred nekolika lety), vyrizeni pasu, zalozeni bankovniho konta, vyber baliku a jinych zasilek na poste, vydani platebni karty, zadosti o pujcku/hypoteku/leasing (+ rodny list samozrejme, ale obcanku chteji taky), zrizeni tarifu na mobil, ...

    Ale nechapu o co vam jde, protoze ta obcanka je tu prave jen kvuli prokazani totoznosti u administrativnich duvodu a ne jako zalozka v knizce.

    Ad. RFID cipy. Pokud by byly opravdu kvalitne zabezpecene a byl by jen jeden doklad (karticka velikosti platebni karty) a byly na nem vsechny ostatni doklady (OP, pas, karta zdravotni pojistovny, ridicak) a treba i jine udaje (otisky prstu (proc ne?), krevni skupina, data pro porovnani DNA)), tak by mi to vubec nevadilo a naopak bych to i privital.

    Proti monitorovani zlocincu nic nemam, stejne jako proti sledovani *deti* GPS vysilacem (treba by se pak zabranilo unosum 7 (8?) letych deti, kterym se podari utect az v 18 letech, ztracene deti by se daly najit velmi rychle (nez se jim neco stane)). Auto si taky nekteri z vas nechavaji sledovat a ocividne jim nevadi, ze by snad nekdo mohl sledovat kam jezdi se svou milenkou.
    21.8.2006 11:40 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Nikdy mi nebylo jasné, jak si v takové zemi člověk vyzvedne na poště doporučený dopis. Nebo provede jakýkoli jiný úkon vyžadující prokázání totožnosti…

    Pripomína mi to istú historku, ktorú som čítal kedysi dávno: V Indii žil guru. Celý život žil mimo civilizácie a v symbióze s prírodou. Až jedného dňa sa rozhodol, že si založí účet. Išiel teda do mesta, vošiel do banky a tam úradníkovi vysvetľoval čo potrebuje. Úradník ako prvú vec chcel doklad totožnosti. Guru sa pýta: "Čo to je?" A úradník zmätený vysvetľuje: "To je kus papiera, ktorý dokazuje, že vy ste vy." Guru sa zamyslí. Všimne si, že jedna stena v miestnosti je celá obložená zrkadlami. Ukáže na svoj obraz v zrkadle a s uspokojením vraví "Áno. Som to ja."

    20.8.2006 18:09 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Pradoxně ty občanské průkazy nemají v tom zatracovaném "policejním státě" - USA.

    V USA totiž svoboda funguje jednoduše. Chceš využívat všech výhod, které ti stát přináší? Tak plať a dodržuj pravidla! Chceš se zašít někde v horách a hledět si svého? Můžeš, ale pak nedolejzej!

    A v tom je ta svoboda. Svoboda chcípnout bez pomoci, svoboda bydlet v lese, svoboda neplatit státní "výhody".

    Zkuste si to u nás. Tady nemůžete nic. Svoboda se ztratila.
    Mikos avatar 20.8.2006 18:17 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Tajné soudy, odposlechy bez soudního povolení a další odpornosti. To vše legálně (díky Patriot Act a podobným zákonům)... tomu říkáte svoboda? Mně to tedy spíš připomíná stav v ČR před revolucí. Navenek se to tak možná tolik neprojevuje, ale já USA rozhodně za "svobodné" nepovažuju... pomalu ale jistě se ženou k určité formě totality.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    21.8.2006 22:04 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Nejhorší je, že ty odposlechy jsou i u nás. V USA mají navíc pojistku, že je to "Boj proti terorismu".
    Luk avatar 23.8.2006 23:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Odposlechy bez souhlasu soudu jsou nelegální u nás stejně jako v USA (což nedávno potvrdil - k nelibosti prezidenta Bushe - americký soud). I u nás se ale běžně odposlouchává i bez soudního souhlasu, navíc nevím o případu, že by nějaký soudce někdy odmítl vydat souhlas, pokud o něj byl (třeba i dodatečně) požádán.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.8.2006 19:14 Orrorin | blog: orr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    občanky mají i v USA, akorát jim tam říkají řidičák :-D
    21.8.2006 00:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    vězni označení náramkem s možností lokalizace (chce se zavést u nás).
    S tímhle bych souhlasil. K vězňům se chováme příliš mírně (minimálně by měli být přinuceni pracovat, pokud jim bude nabídnuta práce)
    Quando omni flunkus moritati
    21.8.2006 00:57 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Náramek s možností lokalizace by měl smysl jedině tehdy, pokud by nešel jednoduchým způsobem zneškodnit, o čemž pochybuju. (Že by zase jiskřičkou? :-))
    21.8.2006 15:32 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Aby je nerušily ty mobily, co mají muklové na celách :-)
    Only Sith deals in absolutes.
    21.8.2006 15:50 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Stačilo by povolit mobily na celách a sledovat je pomocí nich. :-) Navíc by se daly odposlouchávat, snadno by se dali najít komplici venku. :-)
    3.10.2006 20:06 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Reseni je ve filmu wedlock. Dvojice veznu (navzajem o sobe nevi) by mela naramek kolem krku a pokud by se od sebe dostatecne vzdalili (nebo od centralniho vysilace uprostred veznice -> aby se vyloucilo ze by se o sobe dozvedeli a prchli by kolektivne) tak by jim to ustrelilo kebuli.

    Hlava by jim explodovale take v pripade, ze by jen pomysleli na utek, nebo se ten obojek pokusili sundat ;-). Pro jistotu bych jeste duplicitni naloz umistil pod kuzi nekde na zadech. :-)
    Vašek Lorenc avatar 20.8.2006 18:25 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Já jsem jen nepochopil, jestli vadí to, že v pasu budou dostupné biometrické údaje, nebo vadí skutečnost, že bodou místo normálního čipu přístupné právě přes RFID.

    Setkal jsem se s táborem lidí, které biometriky v pasu děsily už samy o sobě, jiní měli problém jen s RFID, normální čipovky by i přežili.. Anketa mi tudíž přijde nepříliš jednoznačná, stejně jak tenhle příspěvek.
    ...včetně majestátného loosa
    20.8.2006 18:35 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Mně se nelíbí ani jedno z toho. ;-)
    Luk avatar 20.8.2006 18:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Problém jsou jakékoli uváděné citlivé údaje navíc, i kdyby tam byly jen vytištěny. Ale právě RFID je mnohem horší věc, protože se dá obrovsky zneužít. Číst údaje z RFID může prakticky kdokoliv (ujištění o zajištěné bezpečnosti mají asi tak stejnou váhu jako ujištění o zabezpečení serverů NBÚ SR) a hlavně bez vědomí držitele. Tím spíš, že je tlak na to, aby bylo možné sloučit funkci průkazu totožnosti s průkazy pro různé služby (hromadnou dopravu, bankovní služby apod.). Ani se mi to nechce domýšlet...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.8.2006 19:39 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Tím spíš, že je tlak na to, aby bylo možné sloučit funkci průkazu totožnosti s průkazy pro různé služby (hromadnou dopravu, bankovní služby apod.). Ani se mi to nechce domýšlet...
    Nemusíš, stačí se dívat na TV, dávají příspěvek k debatě se Sandrou Bullock - byť starý 11 let, začíná sci-fi téma být nebezpečně aktuální ;)
    20.8.2006 19:44 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Velký bratr je tu přece pro naše dobro. ;-)
    Luk avatar 20.8.2006 20:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Viz moji patičku ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.8.2006 20:55 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Všichni chtějí naše dobro. Nenechme si ho vzít!
    S tím souhlasím. Všichni chtěji naše dobro, ale pokaždé je to něco jiného.
    Luk avatar 20.8.2006 20:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Nejen tohle, ale i řada jiných podobných filmů. Od tak všestranného průkazu už je jen krůček k implantaci RFID přímo do těla.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.8.2006 20:56 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Do mikrovlnky by se mi asi lézt nechtělo, tak to už by pak zůstalo jen to vysoké napětí. Ale i to se dá vydržet.
    20.8.2006 21:25 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Proč bys do ní lezl celej? :o)
    20.8.2006 21:47 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Otevřená asi nefunguje, ale vyzkoušet to nemůžu, nemám žádnou po ruce. :-) To vysoké napětí by bylo rozhodně bezpečnější. :-)
    21.8.2006 00:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Stačí něco nacpat do snímače zavřených dveří. Pak funguje i otevřená.
    Quando omni flunkus moritati
    21.8.2006 00:57 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Stejně nechci mít vařenou ruku. :-)
    21.8.2006 01:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Záleží na tom, jak velké dávce bys ten čip musel vystavit. Pokud by to bylo pár vteřin, tak by se ti nemělo nic moc stát. Akorát by to trochu hřálo.
    Quando omni flunkus moritati
    Mikos avatar 21.8.2006 05:43 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Nic stát? Vždyť magnetron mikrovlnky má výkon okolo 1 kW :-)

    Pokud by to byla otevřená mikrovlnka, typoval bych to na zničenou elektroniku v celém bytě (no možná ne všechnu, ale spoustu věcí v dosahu určitě, prostě takové hezké EMP ;-)), dále v případě že by měl na nose brýle s kovovými obroučky, tak by se mu mohli hezky připéct k obličeji, pak také nějaké ty popáleniny VF střídavým proudem na pokožce (a jak známo VF popáleniny se docela špatně hojí ;-)) no a nejhůř by to odnesly oči, které mikrovlny perfektně vstřebávají (instantní šedý zákal ;-)).

    No možná sem to trochu přehnal a tohle by se stát nemuselo (při pouhých pár vteřinách), ale rozhodně by to hrozilo :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    21.8.2006 10:46 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    To už by snad bylo bezpečnější ten magnetron vymontovat. :-)
    Brabi avatar 20.8.2006 19:56 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Vadí mi hlavně RFID a o tom je i anketní otázka a příspěvek samotný. Nicméně ani z biometricých dat nejsem dvakrát odvázaný, zvlášť když si je některé země budou uchovávat ve vlastních databázich.
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    21.8.2006 01:22 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    U nas 1000 Sk. Ale ziadna zmienka o cipe tam nie je, ze by to u nas este neplatilo? To by bolo super.

    Len tento dokunment som nasiel: www.minv.sk
    *** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
    Luk avatar 21.8.2006 09:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Spíš je to tak, že to platí a jen to tam radši neuvádějí ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.8.2006 11:42 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    Človek, ktorý okopíroval e-pas v Nemecku tvrdí: The whole passport design is totally brain damaged.
    Luk avatar 21.8.2006 14:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zítřek je poslední den
    BDM (Biometric Data Management) ... defective by design :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.