abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 713 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Alternativně viz také můj osobní blog (RSS pro anglické články, RSS pro české články), kde toho hlavně v angličtině vychází mnohem víc.

    Víte že můžete odebírat mé blogy pomocí RSS? (Co je to RSS?)


    A kdo neumí použít RSS, tak je tu twitter: @Bystroushaak.

    Od určité doby jsou všechny texty které zde publikuji verzované na Githubu.

    Jestliže najdete chybu, nepište mi do diskuze a rovnou jí opravte. Github má online editor, není to skoro žádná práce a podstatně mi tím usnadníte život. Taky vás čeká věčná sláva v commit logu :)

    Aktuální zápisy

    Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická

    13.11.2012 22:16 | Přečteno: 2290× | Názory | poslední úprava: 14.11.2012 01:46

    Jak už napovídá nadpis v podobě citace mého bývalého třídního učitele, rozhodl jsem se připravit a dokoupit zásoby, než soudruzi přitvrdí a jejich shánění bude buď moc drahé, nebo moc velká adrenalinová zábava.

    Na aukro ještě ruka vzdáleného úředníka nedosáhla, takže tam seženete jak žárovky (hledejte e27 s cenou do 20kč), tak pro komerční účely zakázanou pájku (1kg pájka) a nejspíše i rtuťové teploměry (ty už jsem si kupovat netroufl, nechci být terorista co žere děti a má doma rtuť!).

    Teď to chce ještě protiatomový bunkr v lesích + nějakou tu výzbroj a budu připraven :)

           

    Hodnocení: 72 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická, obrázek 1 Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    pavlix avatar 13.11.2012 22:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Já bych teploměr, na kterém je něco vidět, bral :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.11.2012 23:29 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Dá se dovézt z Ukrajiny.
    gtz avatar 14.11.2012 00:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    určitě nějaký se dá koupit na trzích v Polsku nebo u číňanů :-) ti řeknou nemáme, ale pán ať přijde zítra a budeme mít.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 13.11.2012 22:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Pájky mám naštěstí ještě dost. Při mé současné spotřebě mi vystačí nejméně na 50-60 let ;-)

    S žárovkami to také není zlé. Čiré se pořád dají koupit (i 100 W! Občas jsou tedy označeny jako "heat ball"...), čili zatím zásoby ještě spíše rozšiřuji, než abych z nich odebíral.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bystroushaak avatar 13.11.2012 23:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    No, problém heat ballů je, že stojí okolo 20kč, kdežto klasické žárovky se prodávají pořád okolo 10.
    Bluebear avatar 13.11.2012 23:45 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Inu, kde je normální obchod zákonem zakázán, rozmáhá se šmelina. :-( A černý trh je samozřejmě dražší.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    pavlix avatar 14.11.2012 00:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 14.11.2012 08:05 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    14.11.2012 01:32 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Teď jsem dokoupil 10ks 100W žárovek, 15Kč jedna, ještě pořád "doprodej skladových zásob".
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Petr Tomášek avatar 15.11.2012 10:59 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Kde?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Bystroushaak avatar 15.11.2012 11:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    V blogu je odkaz na aukro (vyhledávání), kde se dají sehnat i levněji, já je třeba kupoval za 12kč.
    Petr Tomášek avatar 15.11.2012 23:20 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Ptám se Mrkvy, ne tebe :-). (Jo, zmínky o aukru jsem si všiml...)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Bystroushaak avatar 16.11.2012 00:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Ptám se Mrkvy, ne tebe :-)
    To jako že můj příspěvek způsobí že už ti nemůže odpovědět?
    Dreit avatar 14.11.2012 00:02 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická

    Já bych všechny ty bezolovnatý pájky a kondy u zdrojů tepla zakázal :-(

    Nope
    14.11.2012 00:03 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Musím poslat Nečasovi dopis, že má zkusit ODSku na oko zakázat. Očividně by se na tom daly vyhrát volby. A když poprosí na kickstarteru o dary v bitcoinech, ještě by možná vybral pár melounů do strakické pokladny :)
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 00:37 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Jo, to by diskuze nebylo, aby do toho někdo nezatáhl kecy o politických stranách. Huš zpět na novinky.
    14.11.2012 06:47 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Můj satirický cíl se ale na politické strany nezaměřuje. To jste se v tom akorát špatně poznal :)
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 15:06 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Proč?
    David Ježek avatar 14.11.2012 00:34 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    vidíš, tos mi připomněl, že pájku si chci ještě dokoupit (ač moje megaželezná zásoba pájky pocházející snad z 60. let je stále velká). žárovek mám nakoupeno jako magor, od 40W po 200W.
    14.11.2012 01:29 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Co prosím? EU chce zakázat prodej olovnaté pájky fyzickým osobám?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 01:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Nic takového netvrdím. Na druhou stranu se mi to zdá jako velmi pravděpodobný krok v rámci utahování šroubů, proto není na škodu se předzásobit.

    BTW: Když se koukneš do nabídky eshopů, tak uvidíš, že se dá sehnat čím dál blběji.
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 01:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Whops, tak tvrdím :3
    14.11.2012 01:46 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Link?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 01:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Ne, tím jsem myslel že mi to ujelo, i když to není pravda. Opraveno.
    14.11.2012 09:21 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Já myslím, že v eshopech specializovaných na elektroniku bude olovnatý cín ještě hodně dlouho. Spousta firem, včetně té naší, prostě potřebuje používat olovnatý cín z důvodu bezpečnosti.
    Luk avatar 14.11.2012 12:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Ale může se stát, že bude na zvláštní povolení. Podobně, jako je tomu v některých jiných případech, kdy je něco obecně zakázáno (viz odstraňovače nátěrů s dichlormethanem).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.11.2012 06:13 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    našla som v maminom byte elektrónky do telky... pošlem
    14.11.2012 07:52 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Olovnata pajka neni pro komercni ucely zcela zakazana. Veskere nase automotive, airspace a military dodavky pajime normalne olovnatou pajkou. Na druhou stranu, jedna se o odvetvi s vyjimkou z vseobecneho zakazu.
    MaFy avatar 14.11.2012 08:01 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Tak možná máte opravdu vyjímku, protože skutečně, pokud se u nás v ČR vyrábí elektronika, tak nesmí být použit olovnatý cín! A v případě, že se jedná o malou firmu, kde se letuje ručně, je to vážně nepohodlné :-(
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    14.11.2012 09:10 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    S tím nesmí opatrně. Olovnaté pájky se používat smí, ale pouze pro specifické aplikace (automotive, airspace, military).
    14.11.2012 09:24 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Platí to pro transportation obecně, tedy i železniční vozidla a vše co přepravuje lidi.
    14.11.2012 09:25 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Tedy chtěl jsem říct nejen vozidla, ale i všechna zabezpečovací a řídící technika kolem toho, takže to je stále dost velký trh.
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 15:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Veskere nase automotive, airspace a military
    O.o

    Co vyrábíte?
    14.11.2012 17:21 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Zařízení pro strojové vidění, zpracování obrazu apod. Dost zákazníků je právě z výše uvedených oborů. Většina našich produktů ale pájení nepotřebuje vůbec, protože to je často jenom IP.
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 20:56 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Cool.
    14.11.2012 19:53 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Pokud si dobře pamatuju, platí vyjímka ještě pro zdravotnictví (přesněji řečeno v zařízeních na podporu života) a kosmické použití (družice a pod.). Pro zdravotnictví dokonce existují (obdobně jako pro vojenství) speciální verze součástek, u těch normálních jsou v datasheetech rozsáhlé odstavce o tom, že dannou součástku nesmíte použít v aplikacích, kde na nich závisí lidský život.
    14.11.2012 08:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Mno, pokud by tohle melo byt znamkou doby zle, nebylo by to az tak spatne...
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 15:09 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Jo, jenže salámek se nám krátí a zmenšuje.
    14.11.2012 17:40 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    znamkou doby zle je, kdyz si ofce rikaji "zatim dobry"
    14.11.2012 20:24 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    husty... tos vymyslel sam?
    14.11.2012 08:26 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Chceš vyhrát mistrovsví republiky v pájení na čas ?

    Kilo pájky jsem nezpracoval za celý život a to jsem začínal ještě v době elektronkové, kdy jsem se řídil sovětským heslem "spoj musí držet ještě před zapájením" a pak jsem jej vždy celý zalil roztavenou pájkou :-)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 15:09 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Kilo pájky jsem nezpracoval za celý život
    Paráda, v tom případě mám čím pájet až do smrti :)
    14.11.2012 08:41 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Jj, su to svine, uz ani DDT si nemozeme striekat na zahradach. a masokostna mucka uz tiez nie je, co byvala. Kam to speje...
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 15:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Jak to, že masokostní moučka už není co bývala?
    DDT si nemozeme striekat na zahradach
    Co to je za argumentaci? Žárovky ničemu neškodí, z pájky se běžně olovo neuvolňuje, protože je to slitina a teploměrem chce většina lidí měřit, ne otrávit sousedovi studnu. Když už se sem tam nějaký rozbije, je to o hodně menší katastrofa, než když se rozbije obyčená zářivka, kterých jsou v domácnostech miliony a která obsahuje toxické páry rtuti.
    14.11.2012 18:44 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    No, je pravda, že třeba klimatizace jsou horší žrout elektřiny. Na druhou stranu aspoň jejich spotřeba může korelovat s výkonem fotovoltaických elektráren :)
    14.11.2012 21:11 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Masokostna mucka sa uz nesmie skrmovat zvieratami, pretoze ten zly byrokrat prisiel na to, ze to nie je zdrave. A podobny zly byrokrat usudil, ze olovo za zivota vyrobku v pajke nejak zasadne neskodi, ale po vyhodeni do odpadu (kolko zariadeni konci recyklaciou neviem, aleviac ako 50% to asi nebude) sa to olovo uz uvolnovat bude. ci uz do zeme alebo do luftu pri spalovani.

    Tu nieco o ortuti v prostredi, ktora sa do neho dostane v suvislosti so svietenim usporkou a beznou ziarovkou. Vyssie spotreba elektriny sposobi uvolnovanie kovov zo spalovania uhlia (ktore rozhodne nie je cistym uhlikom). A bavme sa o sucasnom pomere vyroby elektriny v CR.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 21:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Masokostna mucka sa uz nesmie skrmovat zvieratami, pretoze ten zly byrokrat prisiel na to, ze to nie je zdrave.
    Takže samotná masokostní moučka je pořád stejná, jen jí nesmí žrát zvířata stejného druhu, ze kterých byla vyrobena. To je tedy krapet v rozporu s tvým tvrzením, že už není co bývala.
    A podobny zly byrokrat usudil, ze olovo za zivota vyrobku v pajke nejak zasadne neskodi, ale po vyhodeni do odpadu (kolko zariadeni konci recyklaciou neviem, aleviac ako 50% to asi nebude) sa to olovo uz uvolnovat bude.
    Po vyhození do odpadu se to olovo uvolňovat nebude. To nastane až když na něj začnou působit další látky, jako třeba různé kyselé deště. Díky tomu je to tedy spíš otázkou skladování a ekologické likvidace, než jedovatosti olova. Stačilo by zavést výkupné za starou elektroniku jako za kovy a tenhle problém by zmizel, jenže místo něj radši zavedeme obstrukce jako je pájení nekvalitními sračkami, které zkracují životnost výrobků. To že jsou v elektronice daleko větší sračky už pak nikoho nezajímá.
    Vyssie spotreba elektriny sposobi uvolnovanie kovov zo spalovania uhlia (ktore rozhodne nie je cistym uhlikom).
    Tak nespaluj uhlí! Žijeme ve třetím tisíciletí a někteří by pořád chtěli vyrábět elektřinu spalováním. Hamba vám.
    15.11.2012 01:01 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Tak nespaluj uhlí! Žijeme ve třetím tisíciletí a někteří by pořád chtěli vyrábět elektřinu spalováním.
    A ty mas doma vlastni elektrarnu a elektrinu pro vlastni potrebu si vyrabis sam? Nebo taky jako skoro vsichni ostatni okolo kupujes elektrinu vyrabenou z dvou tretin spalovanim uhli?
    Bystroushaak avatar 15.11.2012 09:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Nebo taky jako skoro vsichni ostatni okolo kupujes elektrinu vyrabenou z dvou tretin spalovanim uhli?
    Já používám jen tu jednu třetinu ;) Hlavně mi přijde totálně mimo snažit se převést na koncového spotřebitele problémy výrobce a výroby. Při nákupu benzínu/nafty taky řešíš, jestli při její výrobě rafinerie neznečistila okolní prostředí? Co v případě jídla? Co v případě úplně všeho?
    16.11.2012 00:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    To, že to neřešíme, neznamená, že bychom to řešit neměli ;-)
    Bystroushaak avatar 16.11.2012 08:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Tohle by se dalo říct skoro o všem.
    Jendа avatar 16.11.2012 10:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Já používám jen tu jednu třetinu ;)
    Jak se to dělá? To by se mi taky líbilo, brmbwr má jenom 1 kW a další dodávka obohaceného uranu v nedohlednu, takže musím odebírat ze sítě :-(.
    16.11.2012 13:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Já používám jen tu jednu třetinu ;)
    Jak se to dělá?
    to je jednoduchý, koupíš si tu rakouskou krabičku, co k tobě nepustí elektrony vyrobené v jaderné elektrárně, a zapojíš ji naopak ;-)
    Bystroushaak avatar 16.11.2012 14:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Stačí před ní zapojit NOT hradlo :)
    15.11.2012 13:29 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Sarkazmus je taky maly previt.

    masokostní moučka je pořád stejná, jen jí nesmí žrát zvířata stejného druhu, ze kterých byla vyrobena

    Uz ju nesmu zrat ziadne zvierata, ale moze sa spalovat.

    je to tedy spíš otázkou skladování a ekologické likvidace, než jedovatosti olova

    Vrat sa na zem do realneho sveta, nie do vysneneho "ako by to mohlo fungovat" (hoci napad je to rozumny, ale momentalne nefunguje). Tou istou argumentaciou obhajim neskodnost hocijakeho jedu.

    Tak nespaluj uhlí! Žijeme ve třetím tisíciletí a někteří by pořád chtěli vyrábět elektřinu spalováním.

    To same co vyssie. Sny o fuzii su krasne, ale stale sny. Stale je najvacsim zdrojom mrtve drevo.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Bystroushaak avatar 15.11.2012 15:33 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    napad je to rozumny, ale momentalne nefunguje
    Což není záležitost technického řešení, ale politické rozhodnutí. Zákazy, příkazy a rozkazy se prostě udílí jednodušeji, než peněžní motivace.
    To same co vyssie. Sny o fuzii su krasne, ale stale sny. Stale je najvacsim zdrojom mrtve drevo.
    O fůzi nepadlo v mém příspěvku ani slovo.
    15.11.2012 15:43 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Co kdo máte proti mrtvému dřevu? To je tu snad někdo, kdo nepochopil, že příroda celou svou činností akumuluje sluneční energii tím, že jí mění v zuhelnatělé mrtvé dřevo a zetlelou zropovatělou tekutinu ?
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.12.2012 08:31 gramaticka policie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Hamba vám
    to je teda hanebné
    Jendа avatar 14.11.2012 23:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    A podobny zly byrokrat usudil, ze olovo za zivota vyrobku v pajke nejak zasadne neskodi, ale po vyhodeni do odpadu (kolko zariadeni konci recyklaciou neviem, aleviac ako 50% to asi nebude) sa to olovo uz uvolnovat bude.
    Škoda, že kvůli zákazu olova odchází spotřební elektroniky na studené spoje už po pár letech.
    Tu nieco o ortuti v prostredi, ktora sa do neho dostane v suvislosti so svietenim usporkou a beznou ziarovkou.
    Dobře, tak jinak. Nebudeme se zabývat tímto dilematem v místech, kde se svítí tak, že se zářivka vyplatí, a radši se podíváme na sklepy a komory.
    14.11.2012 23:45 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Škoda, že kvůli zákazu olova odchází spotřební elektroniky na studené spoje už po pár letech.
    Nepozoruju rozdíl oproti starší elektronice.
    PepaSFI avatar 15.11.2012 19:36 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    o kousek výš se probíralo kde všude má použití olovnaté pájky výjimku a kde dokonce je bezolovnatá přímo zakázaná. Proč asi? Samozřejmě je tam zvýšená poruchovost, musí se pájet vyšší teplotou což poškozuje součástky a spoje. Je vyšší riziko studených spojů. Bezolovnatá pájka je křehčí, méně odolná na mechanické namáhání. A dále tady je jedna nepříjemná vlastnost cínu, totiž citlivost na nízké teploty. Lidově se tomu říká cínový mor. Cín při nízkých teplotách přestává být kovový a rozpadá se. Děje se tak už při teplotě kolem 13 stupňů čili žádné extrémy. Přidání olova tomu úspěšně brání. No ale vzhledem k tomu že spotřební elektronika se stala opravdu "spotřební" tak to moc velký problém nebude. Záruku to asi přežije a pak už je to stejně starý a nemoderní. Horší to bude u toho nespotřebního materiálu. Měnit uprostřed zimy anténní zesilovač nebo satelitní LNB proto že se v tom rozpadly spoje chladem asi nebude to pravý. A jaksi předpokládám že se s tím bude počítat v záruce, prostě se do návodu napíše že výrobek se má skladovat a používat v teplotách nad 20 stupňů. V té souvislosti si vzpomínám že u nás v práci asi dojde na síťování počítačů optikou. Bezdráty 5 GHz obvykle tak v půlce zimy začnou jaksi odcházet. Žeby už to začalo?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    15.11.2012 00:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Škoda, že kvůli zákazu olova odchází spotřební elektroniky na studené spoje už po pár letech.

    No, pokud ti vetsina tech vyrobku uz predtim odejde kvuli elektrolytickym kondenzatorum, tak uz ta pajka stredni zivotnost moc neovlivni.
    14.11.2012 15:14 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Ani kravám koryta na tu masokostní moučku natřít barvou s PCB.
    14.11.2012 08:52 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Ortut sa presunula z teplomerov do ziariviek a olovo z cinu do baterii k solarnym systemom.
    14.11.2012 09:32 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Kupování desítek žárovek "na truc" do zásoby to fakt nechápu. Je mi jasný, že do pár místností to někomu stačí, ale tam se to stejně používá minimálně a tak snad žárovky hned neodcházejí. Dnes už je velký výběr efektivních a kvalitních LED modulů za rozumnou cenu (18 W Citizen za 350-400, 1900 lm) a tak si doma vše předělávám, pak mi to vydrží nejmíň dalších 20 let a už se nebudu o nic starat, maximálně jednou za čas vyměním nějaký ten zdroj :) Škoda, že ne každý má možnost DIY.
    14.11.2012 11:10 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Ukaz mi LED, co nahradi 100W ziarovku. Tym myslim, ze z lampy vyberiem ziarovku a dam tam LED "ziarovku", ktora bude svietit ako 100W ziarovka - cize osvetli celu miestnost a nebude to modry hnus. Samozrejme musi byt zdroj integrovany a musi sa to uchladit...

    20W ziarivka to riesi a vydrzi dlho.
    14.11.2012 20:09 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Daji se sehnat LED reflektroy s výkonem 10-50W (které svítí zhruba jako žárovka o pětinásobném výkonu), co vypadají podobně jako halogenová světla (viz obrázek). Cena je ale v řádu tisíců, leda že je koupíte přímo z Číny. Nicméně jako světlo do domácnosti se moc nehodí, leda že by se svítílo nepřímo (odrazem od strpu).
    14.11.2012 12:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Je mi jasný, že do pár místností to někomu stačí, ale tam se to stejně používá minimálně a tak snad žárovky hned neodcházejí.
    tolik teorie

    praxe? - neměl jsem instalovaný světlo na záchodě, neb se tam malovalo, žárovka visela na drátě ze stropu, malíř do ní klepnul, a bylo po ní

    vymontoval jsem žárovky dodaný s digestoří, neb to byly bludičky a nahrazoval jsem je silnějšíma, abych na vaření viděl, no ale že do chodby stačí, hm, a když jsem jednu zašroubovával, tak mi zůstala baňka v ruce a závit v objímce

    a tak různě ... zásoby mi mizí rychleji, nežli by mi bylo milo

    na některých místech úspěšně přecházím na halogenky, ale ty jsou taky drahý jak prase, a je v nich menší výběr (reflektorů jsou tři prdele s dvaceti různejma paticema, ale baňky do E14? - hm, tak většinou jeden typ s příkonem do 28 W ...)
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 15:16 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Kupování desítek žárovek "na truc" do zásoby to fakt nechápu.
    To jsme dva. Já je nekupoval na truc, ale proto že mi doma došly a já s nimi chci svítit.
    Dnes už je velký výběr efektivních a kvalitních LED modulů za rozumnou cenu (18 W Citizen za 350-400, 1900 lm)
    Zajímavé, ale já je nechci. Nelíbí se mi a jsou drahé.
    14.11.2012 15:19 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Ale tak když lišák rád platí hodně za elektřinu, tak mu do toho kecat nebudeme, ne? :D
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 15:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Lišák platí za elektřinu pořád stejně, platí totiž paušál. Ale i kdyby neplatil, těch pár desetikorun za měsíc navíc si rád připlatí.
    14.11.2012 16:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    18 W Citizen za 350-400, 1900 lm
    hele, tak naokraj, to jsi vzal kde?

    - zkoušel jsem googlit, a dostal jsem se akorát k těmto modulům, které ovšem mají pouze 1121-1769 lm, žádných 1900 (a notabene ten nejsilnější má Ra jen 67)?

    a krom toho ... něco bez nutnosti vše předělat by nebylo?
    danaketh avatar 14.11.2012 09:34 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Jako správný ekolog kupuju jen těžko odbouratelné a vysoce toxické úsporné žárovky - myslím totiž na přírodu. Ale je fakt že ty klasický mi v lampě praskaly a úsporka drží. Navíc světlo produkuje stejný jen tolik nehřeje a je o krapítek větší. Jen musím sehnat umělý slunce. To je prej na barvení ideální.
    Bluebear avatar 14.11.2012 12:12 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Jako správný ekolog kupuju jen těžko odbouratelné a vysoce toxické úsporné žárovky - myslím totiž na přírodu.

    +1
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    15.11.2012 21:35 alice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Promiňte, jestli se vám jedná o podání barev v závislosti na osvětlení - možná by pomohlo toto: http://www.t-led.cz/led-svitidlo-ufo-mini-10w/ (denní bílá). Ověřuji to řadu měsíců provozem v koupelně a zatím OK.
    Bystroushaak avatar 15.11.2012 22:15 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    14.11.2012 09:52 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    ja uz mnoho let svitim vsude zarivkama, vetsinou odrazem o stenu takze rozdil svetla mezi zarovkou a zarivkou moc nevidim.

    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    14.11.2012 11:05 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Klasický teploměry po obchodech běžně vídávám, ty už jsou taky zakázaný??
    14.11.2012 11:11 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    S ortutou ano, ale vyrabaju sa aj s inou naplnou.
    Luk avatar 14.11.2012 12:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Ano, a ta nová náplň má oproti rtuti tu zásadní nevýhodu, že se hodně špatně sklepává.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pavlix avatar 14.11.2012 11:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Já jsem kupoval lékařský teploměr a náplň je takřka neviditelná.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.11.2012 12:08 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Trochu nechápu, proč všichni nostalgicky shánějí rtuťové teploměry, digitální jsou přesnější a čtou se mnohem lépe :-)
    pavlix avatar 16.11.2012 12:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Částečně sis i sám odpověděl (slovem nostalgicky), analogové přístroje mají své kouzlo a nemusíš jim měnit baterky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marcela* avatar 16.11.2012 18:13 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Mám to taky tak. Napřed jsem nadšeně pořídila digitální, a po čase se s povděkem vrátila ke rtuťovému. Ten je nejspolehlivější, jen vyžaduje jemné zacházení. A jak píšeš, má své kouzlo ;-). Pomalu se stávají bezbateriové mechanické věci vzácností...
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    Luk avatar 16.11.2012 12:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Čtou se určitě mnohem lépe, ale s tou přesností to není pravda. Digitální teploměry jsou rozumně přesné jen v krátké době po kalibraci, která se ale nevyplatí, protože stojí zhruba totéž co nový teploměr. Kdežto kapalinové teploměry (ať už rtuťové nebo jiné) mají přesnost dánu konstrukcí a přesností výroby - v reálu poskytují přesnost plně vyhovující, a to po celou dobu životnosti.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pavlix avatar 16.11.2012 12:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    A i ta životnost je o řád delší, pokud to člověk nerozbije. Teploměry na teplotu vzduchu mají v tomhle výhodu. A zrovna u těch teploměrů na vzduch můžou převládnout jiná kritéria. I ten nejobyčějnější dřevěný teploměr s trubičkou je stokrát hezčí než nějaký digitální „hodiny“.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.11.2012 18:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Jendа avatar 16.11.2012 13:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    digitální jsou přesnější
    [citation needed] (předpokládejme cenovou relaci pár set korun)
    14.11.2012 12:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    na co kilo pájky nevím, koupil jsem si ještě zamlada, když jsem pájel docela dost, asi 100 g, a ještě mi nedošla (i když cívečka už pomalu končí - spotřeba 100 g za asi 14 let?) ... navíc (zatím) zakázaná není, ale dík za tip, chleba to nežere, tak si někde nějakou zásobičku taky uložím

    se žárovkama jsem se relativně slušně předzásobil, jenže já blbec kupoval jen 100 W, no a teď by se mi semtam hodila i slabší, no a navíc jsem jaksi zapomněl počítat s tím, že se používá i E14 (a to jsem ještě měl štěstí, že jsem vůbec sehnal svítidlo dle našich požadavků s E14, krámy tohoto typu jsou typicky na zkriplenosti jako G9 :-/ )

    no nicméně zatím to není taková tragedie, teď jsem si v Kauflandu na Ponavě dokoupil nějaký 60 W po 10,90 ... komu se to chce objednávat po netu, tak klasiku prodává například Svět svítidel, a TES-LAMP taky tvrdí, že to má, ale jejich stránky a e-shop na mě nepůsobí příliš důvěryhodně

    ale ty teploměry ... jestli někdo ví, kde se dá klasickej rtuťovej sehnat za rozumnou cenu - kvalitní, ne od číňana - tak budu rád za tip, pár bych jich do zásoby taky koupil (i přestože doba pokročila a infračervený teploměr nyní patří do výbavy i naší domácnosti ...)
    Grunt avatar 14.11.2012 12:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Jen tak čistě pro zajímavost: Má někdo graf ve kterém by byla zintegrovaná plocha pod spektrem klasické odporem žhavené žárovky (která svítí na principu energie AČŤ)? To by mě fakt dost zajímalo. Mi přijde, že energie jsou pořád moc levné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bedňa avatar 14.11.2012 13:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Pokiaľ myslíš niečo takéto. Ďalšie šarlatánske zdroje tvrdia že spectrum úsporných žiariviek má "výpadky" vo viditeľnom svetle. Moja osobná skúsenosť je rovnaká, proste že ide ťažšie rozoznať odtiene farieb.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Grunt avatar 14.11.2012 14:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Spíš něco takového jen ne useknutého ve viditelném spektru, ale integrované od (0;+∞)[nm]
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bedňa avatar 14.11.2012 15:32 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Tak predsa úsporné žiarivky stoja za kulové a ako vidím aj reklamné reči o LED žiarovkách sú pravdivé. Dík za link.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Grunt avatar 14.11.2012 15:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Huh?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bedňa avatar 14.11.2012 15:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Čo sa ti nezdá.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    14.11.2012 19:43 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Ono se to dá celkem snadno zjisti podle tzv. CRI (index podání barev, color rendering index). Ideální absolutně černé těleso by mělo přesně sto, klasické žádovky a halogenky jsou velmi blízké té stovce, xenonové a metalhalidové výbojky mají okolo devadesáti, kvalitní zářivky typu "studená bílá" okolo osmdesáti a ty levné typu "teplá bílá" klidně třeba jen padesát.

    Standardní současné bílé LED mají také zhruba osmedsát, kvalitní i více (viz LED s CRI 95 od Osramu), starší a levné typu "mrtvolné světlo" jsou zhruba to samé jako levné zářivky, jen v bledě modrém (a to doslova :-) ). Pokud někdo chce světlo podobné jako má žárovka, tak je LED mnohem lepší volba než úsporná zářivka, jen to chce vybrat nějakou s jasovou teplotou okolo 2500-3000K.
    15.11.2012 00:52 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    jen ne useknutého ve viditelném spektru, ale integrované od (0;+∞)[nm]

    No, pokud s ni budes svitit ve vakuu, tak ten integral bude hadam prakticky tolik, kolik dodas energie na vstupu (protoze nikam jinam ta energie nezmizi). Pokud s ni budes svitit za normalniho tlaku vzduchu, tak cast tepelne energie utece konvekci, ale hadam, ze dominantni bude stejne to infracervene vyzarovani.
    15.11.2012 00:55 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Spíš něco takového
    Prekvapuje me, ze je takovy rozdil ve spektrech mezi CFL a LED. AFAIK se tam to bile svetlo dela principialne stejne - excitaci fosforovych sloucenin na 'obalu' (primarnim modrym ci UV svetlem) a naslednou svetelnou emisi.
    14.11.2012 16:06 MH7400
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Velmi pěkné, poučné a snadno opakovatelné:

    http://rayer.g6.cz/elektro/wled25w.htm#SPEKTROSKOP
    Bedňa avatar 14.11.2012 18:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Pekné nerdské stránky.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    14.11.2012 17:53 R00T
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    V Bulharsku sa da pozhanat aj Ruska jadrova hlavica... Takze nejaku pajku a ziarovky problem nebude :)
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 21:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    No, nevím jak moc bych věřil náhodnému videu z youtube.
    15.11.2012 20:39 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Luk avatar 15.11.2012 21:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    No jo, už je to tady! Ještě se párkrát vyspíme a probudíme se do krásného nového světa, kde si teroristé nemohou vyrábět výbušniny ;-)

    Jinak nejenže bude zakázán prodej některých látek, ale prodejci budou mít rozsáhlé bonzovací povinnosti:

    Transactions which might be considered suspect are those in which, for example, the prospective buyer: is a customer (professional or non-professional):
    • appears unclear about the intended use,
    • appears unfamiliar with the intended use or cannot plausibly explain it,
    • intends to buy unusual quantities, unusual concentrations or unusual combinations of substances,
    • is unwilling to provide proof of identity or place of residence, or
    • insists on using unusual methods of payment including large amounts of cash.

    Čili pokud bych si příště v drogerii přihodil do košíku pytlík s dusičnanem draselným a nechtěl prokázat totožnost nebo bych dokonce platil hotově, jsem terorista. Pokud by se navíc při výslechu u pokladny ukázalo, že nemám ještě úplně jasno, k čemu přesně ten dusičnan použiju, jsem terorista druhého stupně, a když vyjdu ven, už tam na mě bude čekat URNA.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.11.2012 21:21 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Naštěstí ze seznamu zakázaných látek odebrali dusičnany... takže si dusku v 97% koncentraci (možná by šla s vakuem i lepší, ale nezkoušel jsem) vyrobím doma. Ten peroxid mě štve víc (zvlášť protože se v tom skvěle leptá).

    Jinak, já osobně přemýšlím, jak to bude s tou nelegálností držení dotyčných látek. Protože se rozhodně plánuju předzásobit.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Luk avatar 15.11.2012 21:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Naštěstí ze seznamu zakázaných látek odebrali dusičnany...
    Ony tam ani předtím nebyly, jen dusičnan amonný. Ostatní dusičnany byly (a stále jsou, nově je tam i NH4NO3) jen na tom druhém seznamu, pro hlášení podezřelých transakcí. Navíc je změna i v tom, že tři látky lze do určité koncentrace prodávat za podmínky, že se ohlásí údaje o transakci.

    Ovšem protože naši politici chtějí být tradičně papežštější než papež, moc bych se nedivil, kdyby to celé ještě zpřísnili.
    Jinak, já osobně přemýšlím, jak to bude s tou nelegálností držení dotyčných látek. Protože se rozhodně plánuju předzásobit.
    Ještě 3 roky od vyhlášení nařízení bude držení legální, pak už ne. Ovšem členské státy mají 5 let na implementaci do svých legislativ. Takže když to náš stát implementuje na poslední chvíli (jak bývá zvykem), přechodné období nebude.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    16.11.2012 09:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Ještě 3 roky od vyhlášení nařízení bude držení legální, pak už ne. Ovšem členské státy mají 5 let na implementaci do svých legislativ. Takže když to náš stát implementuje na poslední chvíli (jak bývá zvykem), přechodné období nebude.
    Pak už jen nezbývá než skutečně nějaké ty výbušniny vyrobit a "wire it up to blow" ke zničení důkazů :D
    16.11.2012 19:55 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog; Doba je zlá, ne-li kritická
    Vyprdni se na výrobu a zajdi si do krámu koupit černý prach.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.